-
IndítottaTémakör
-
2009.11.09.-22:02 #17402
Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.09.26.-09:16 #25787
[quote=”nemo25″:1tnei28a]Üdv! Természetesen ha megfelelően felkészíted a kocsidat télen is lehet hasznáni.Le kell szigetelni a víztartályt és egy temperáló fűtés elhelyezése után megoldott a víz befagyásának az elkerülése. Ezt gyári kütyüvel és házi barkácsmegoldással is elkészítheted. MC43 egy remek leírást készített a megoldásról az egyik topikban, próbáld megkeresni, vagy privátban kérd meg hogy segítsen neked.
Azért a téli üzemhez ez még kevés. Ne feledkezz meg a téligumiról sem. No meg a hővédő paplanok és szigetelések az ablakokra, szélvédőre és a hőhidas helyekre is hasznosak.[/quote]
hali nagyon köszönöm2010.09.26.-02:02 #25786[quote=”levy”:1znngzua]sziasztok nekem még nagyon új az egész előre is kösz a segítséget.kérdés létezik megoldás ha télen is használni szeretném az autót,hogy ne fagyjon meg a tartályban lévő víz.még egyszer kösz[/quote]
Üdv! Természetesen ha megfelelően felkészíted a kocsidat télen is lehet hasznáni.Le kell szigetelni a víztartályt és egy temperáló fűtés elhelyezése után megoldott a víz befagyásának az elkerülése. Ezt gyári kütyüvel és házi barkácsmegoldással is elkészítheted. MC43 egy remek leírást készített a megoldásról az egyik topikban, próbáld megkeresni, vagy privátban kérd meg hogy segítsen neked.
Azért a téli üzemhez ez még kevés. Ne feledkezz meg a téligumiról sem. No meg a hővédő paplanok és szigetelések az ablakokra, szélvédőre és a hőhidas helyekre is hasznosak.2010.09.26.-01:53 #25784[quote=”levy”:3s8fff8l]sziasztok nekem még nagyon új az egész előre is kösz a segítséget.kérdés létezik megoldás ha télen is használni szeretném az autót,hogy ne fagyjon meg a tartályban lévő víz.még egyszer kösz[/quote]
Természetesen vannak gyári fútőrendszerek. Ezeket meg tudod nézni a linkeknél a Felszerelés, alkatrész fejezetben. Amit viszont sk. is meg lehet csinálni, ha egy ülésfűtés párnába becsomagolod a tartályt. Áramfelvétel 2 A, tehát egy erősebb akkuval az éjszakát is kibírja (menetben is legyen bekapcsolva!). Természetesen célszerű alaposan hőszigetelni az egészet.
Bármit csinálsz (gyárit, vagy házit), arra ügyelj, hogy télen jóval több elektromos energia kell a lakónak, mint nyáron (többet világítasz, menni kell a fűtés-ventillátoroknak, stb, és ha még fagymentesíteni akarod a víztartályt is, akkor már gyakrabban kell utántölteni. Javaslom, hogy mielőtt elindulsz, egy éjszaka otthon próbáld ki, hogy hogy mindent bekapcsolva kibírja-e reggelig. A próbához nem kell a fagyokat megvárni.
Vigyázz, mert a szennyvíztartály és főként annak a leeresztője is hajlamos a befagyásra. Bár abba már lehet beletölteni fagyásgátló anyagokat.2010.03.21.-03:15 #22036Tauplitz-on és Riesneralm-on is állt lakóautó március 15.-e környékén a parkolóban éjszakára is!
2010.02.16.-12:12 #21271[quote=”jozsef”:2lsc7x79]Szevasztok ! 😉
Pár évvel ez előtt jártunk mi is St. Moritz.-ban nagyon jó kis kemping van a város bejáretánál. Tét ide-tél oda szinte tele volt.Nekünk nagyobb szerencsénk volt csak -20 ig hült le a levegő, viszont napközben -8 ra is felmelegedett. 🙂 [/quote] 😀 mi is ebbe a kempingbe igyekeztunk de gondoltuk megnezuk a masikakat kozel volt es tenyleg aranyos volt ahol maradtunk ez is tele lett szombat estere…csodas volt es en a tavakon setalgattam mert ott aztan sima az ut…nem nagy hegymaso vagyok de siman elmegyek orakig is 😛2010.02.16.-01:40 #21264[quote=”fischer”:jwaflh7g]nekem patrol mániám van… 🙂
ha a nyergest elbírja, meg sem kottyan neki egy hóeke az elejére… 😆 [/quote]Nekünk ez nem új dolog:link
DEP76
2010.02.16.-01:30 #21263Halihó ! 😉
Tettem fel pár db. korábbi években készült havas lakós képet. 🙂2010.02.16.-01:07 #21262[quote=”DEP76″:3vvcicj2]Nem tudom minek kell lapátolni azt a havat:nem kell hólapát[/quote]
nekem patrol mániám van… 🙂
ha a nyergest elbírja, meg sem kottyan neki egy hóeke az elejére… 😆2010.02.16.-00:59 #21261[quote=”challenger”:3lks4xa4]=D> 😛 =D> kiprobaltuk az elofal es az elso ket ajtok pokrozasat..(.vastag pokroc es belelve a mento alufoliaval) hat eleg hatekony mert szombat reggel a lakoban elol 17 fok volt es kint meg minusz 26…az ablakra is dupla alus vedot tettunk…talan ettol de tenyleg hatekony megoldas a futes kozepes erore volt kapcsolva…mivel az agyunk alatt van a kazan nekem meg melegem is volt. A padlon szonyeg volt ami gyari original szonyeg es meg nem tettem ala ezt az alufloriat… :smt061 [/quote]
Szevasztok ! 😉
Pár évvel ez előtt jártunk mi is St. Moritz.-ban nagyon jó kis kemping van a város bejáretánál. Tét ide-tél oda szinte tele volt.Nekünk nagyobb szerencsénk volt csak -20 ig hült le a levegő, viszont napközben -8 ra is felmelegedett. 🙂2010.02.15.-23:58 #21255Nem tudom minek kell lapátolni azt a havat:nem kell hólapát
2010.02.15.-12:07 #21251[quote=”challenger”:yko04qgz]….. =D> 😛 =D> kiprobaltuk az elofal es az elso ket ajtok pokrozasat..[/quote]
=D> =D> =D> nem semmi az a -26 fok, és lakóban aludni #-o
Valóban a fülkénél jön be a legtöbb hideg #-oAndrás
2010.02.15.-11:22 #21250[quote=”challenger”:17jr2icp]Vigyazat az utolagos szigetelessel az ajtok miatt meg a kinyithato szekrenyek miatt a parafa talan vastag ? a szonyeg nem tul szigetel lalan ezt a mento lepedot ala tenni? a szonyeg ala ?…na veszek meg ketto pledet…es kiprobalom nem rizikozok vele sok penzt :smt061 [/quote]
=D> 😛 =D> kiprobaltuk az elofal es az elso ket ajtok pokrozasat..(.vastag pokroc es belelve a mento alufoliaval) hat eleg hatekony mert szombat reggel a lakoban elol 17 fok volt es kint meg minusz 26…az ablakra is dupla alus vedot tettunk…talan ettol de tenyleg hatekony megoldas a futes kozepes erore volt kapcsolva…mivel az agyunk alatt van a kazan nekem meg melegem is volt. A padlon szonyeg volt ami gyari original szonyeg es meg nem tettem ala ezt az alufloriat… :smt0612010.02.03.-23:21 #20973[quote=”fischer”:2d8du5ww]csak nyugi, ne idegeskedj, inkább bontsunk egy-egy sört, az legalább látszik majd rajtunk… 😉 😆 [/quote]
Bocs az elöbb elfelejtettem öket: 😆 😛 😀 [-o< DEP76
2010.02.03.-22:48 #20972[quote=”DEP76″:397c9ju4]Abba is hagyom mert stressz ez nekem.
DEP76[/quote]
csak nyugi, ne idegeskedj, inkább bontsunk egy-egy sört, az legalább látszik majd rajtunk… 😉 😆
2010.02.03.-22:26 #20971[quote=”DEP76″:zu4sh3y2]… Ha betekerted hagyományos klotyópapírral akkoris eléred ezt a nevetséges eredményt,vazzze Abba is hagyom mert stressz ez nekem.
DEP76[/quote]
:2010_rohog.gif2010.02.03.-22:07 #20970[quote=”LMC”:38p0e8gu]Árajánlatot csak ott találtam
3.8 literes 133,3 euro 14-16 négyzetméterre elég
András[/quote]
innen kaptam ajánlatot / ide irányított a szlovák forgalmazó
a kb. 30ezer/ doboz már megfontolandóvá teszi a kérdést, nagyjából 65 négyzetméter volna az autónk…
120 ezret nem szánok egy fejesugrásra az ismeretlenbe…
egy nullával kevesebbért még lelkesednék, mint figyelemre- és kipróbálásra méltó újdonság… 🙂[quote=”GaborApa”:38p0e8gu]Utólagos szigetelés volt a kérdés.
Arra szerintem legcészerűbb és esztétikusabb a parafa, ha egyáltalán érdemes. 🙄 [/quote]
[quote=”DEP76″:38p0e8gu]NEM láttam az autót de a parafát ajánlottam én is elsőre a padlóra. Alulra egy szigetelőt rá egy járó réteget, a menyezetet a sok helyen kapható dekorlappal oldanám meg.[préselt ujrahasznosított papírból nyomják, esztétikus kivitelben is található]. Oldalfal huzósabb kérdés ,tudni kellene mi az alap.DE én már láttam hasonló dekormegoldásokat igaz nem lakóban.Egyszerü gyors könnyen kivitelezhető, és biztos szigetel is valamit.
DEP76[/quote]ahogy azt írtam privátban, a parafa nem fér bele a plusz súly miatt(kb. 100 kiló a teljes autó esetében, 2 centis vastagságot alapul véve)…
3,5 tonna alatt kell maradnia…2010.02.03.-21:58 #20969[quote=”LMC”:3er6ugzk]Árajánlatot csak ott találtam
3.8 literes 133,3 euro 14-16 négyzetméterre elég
András[/quote]
Az általatok említett technológia szerint 1mm=50mm-rel
A három rétegű nanoanyag 0.115 mm felkenve. Osszátok már vissza 10 000-ért négyzetmétere megéri? Mennyi egy ilyen autó külseje …kb 80 nm ,,biztosan megéri valakinek.
A tesztek eredményei:Égő a vascső alatt ,ha bekened másként melegszik. Brrrrr.. Ha betekerted hagyományos klotyópapírral akkoris eléred ezt a nevetséges eredményt,vazzze Abba is hagyom mert stressz ez nekem.DEP76
2010.02.03.-16:00 #20964[quote=”fischer”:1wmac0ty]mindenesetre nem a készházportálról ajánlatos megvenni, mert az amerikai árakhoz képest az 10x-es szorzós…
nem tudom, a kassai forgalmazó mennyiért árulja, de inkább tőlük kérek árajánlatot. 🙂 [/quote]
3.8 literes 133,3 euro 14-16 négyzetméterre elég
András
2010.02.03.-14:33 #20963[quote=”LMC”:85xcy5um]Ezek szerint , a tető szigetelésére megfelelő kivülről is
András[/quote]
mindenesetre nem a készházportálról ajánlatos megvenni, mert az amerikai árakhoz képest az 10x-es szorzós…
nem tudom, a kassai forgalmazó mennyiért árulja, de inkább tőlük kérek árajánlatot. 🙂
2010.02.03.-12:51 #20962[quote=”DEP76″:2tlwf995]Próbáljátok ki én nyitott vagyok, várom az eredményeket.
DE a Fisher által említett csőpélda is mutatja a parasztvakítás részét. Mínusz harminc fok , nem süti a kezed? Ugyanez a hatás egy szokványos munkáskesztyűben is, de azért én nem ajánlanám hogy munkáskesztyűvel tapétázd ki az autódat ,pedig azis könnyű. Hidd el 100 ugyanilyet hallottam már, sajátmaga aki forgalmazza egyiksem használta.
DEP76[/quote]Ezek szerint , a tető szigetelésére megfelelő kivülről is
András
2010.02.03.-11:07 #20952[quote=”DEP76″:22h9miwf]NEM láttam az autót de a parafát ajánlottam én is elsőre a padlóra. Alulra egy szigetelőt rá egy járó réteget, a menyezetet a sok helyen kapható dekorlappal oldanám meg.[préselt ujrahasznosított papírból nyomják, esztétikus kivitelben is található]. Oldalfal huzósabb kérdés ,tudni kellene mi az alap.DE én már láttam hasonló dekormegoldásokat igaz nem lakóban.Egyszerü gyors könnyen kivitelezhető, és biztos szigetel is valamit.
DEP76[/quote]
Vigyazat az utolagos szigetelessel az ajtok miatt meg a kinyithato szekrenyek miatt a parafa talan vastag ? a szonyeg nem tul szigetel lalan ezt a mento lepedot ala tenni? a szonyeg ala ?…na veszek meg ketto pledet…es kiprobalom nem rizikozok vele sok penzt :smt0612010.02.03.-02:45 #20947[quote=”GaborApa”:257wf4pj]Utólagos szigetelés volt a kérdés.
Arra szerintem legcészerűbb és esztétikusabb a parafa, ha egyáltalán érdemes. 🙄 [/quote]NEM láttam az autót de a parafát ajánlottam én is elsőre a padlóra. Alulra egy szigetelőt rá egy járó réteget, a menyezetet a sok helyen kapható dekorlappal oldanám meg.[préselt ujrahasznosított papírból nyomják, esztétikus kivitelben is található]. Oldalfal huzósabb kérdés ,tudni kellene mi az alap.DE én már láttam hasonló dekormegoldásokat igaz nem lakóban.Egyszerü gyors könnyen kivitelezhető, és biztos szigetel is valamit.
DEP762010.02.03.-01:50 #20945[quote=”EdGaR”:2040gjmh]Igen. Igazad van DEP, egy lakóház esetében, de lakóautóknál? Vékony is, könnyű is…[/quote]
Próbáljátok ki én nyitott vagyok, várom az eredményeket.
DE a Fisher által említett csőpélda is mutatja a parasztvakítás részét. Mínusz harminc fok , nem süti a kezed? Ugyanez a hatás egy szokványos munkáskesztyűben is, de azért én nem ajánlanám hogy munkáskesztyűvel tapétázd ki az autódat ,pedig azis könnyű. Hidd el 100 ugyanilyet hallottam már, sajátmaga aki forgalmazza egyiksem használta.
DEP762010.02.03.-01:42 #20942[quote=”fischer”:1fu7tg0q]ez mind szép és jó. 🙂
a lényegi kérdés számomra továbbra is adott, a lakóautónk utólagos szigetelését a lehető legkisebb macerával, időbeni és anyagi ráfordítással megoldani, hogy közlekedni is tudjunk vele és élhető legyen…
szóval a linkelt cuccra úgy tekintek, mint egy lehetőségre.
részemről nem köteleztem el magam mellette, nyitott vagyok a föntebb vázolt keretek közt mindenféle megoldási javaslatra. 🙂 [/quote]
Igen. Igazad van DEP, egy lakóház esetében, de lakóautóknál? Vékony is, könnyű is…2010.02.03.-01:21 #20941[quote=”DEP76″:1wy2ajwe]A nanotechnológia mindigis létezett, csak mi nem ismertük.Nanotechnológiával bizonyítható, hogy miért a legjobb fűtés a cserépkályha, vagy a nádtető a házon ,ugyanazt tudják mint ezek a szintetikus ramatyok csak káros mellékhatások nélkül, de ezeket nem lehet szabadalom alá venni. Az én privát véleményem hogy ami természetes az jó, ami szintetikus az nem. Jó példa :Magyar őrület ,dryvit rendszer kombinálva műanyag nyílászáróval. Nelylonzacskó a fejen csak kicsit nagyobb, de nulla lakóklima.Vissza a természethez a jó öregek tapasztalataihoz, és tizede pénzen tízszer egészségesebbek leszünk.Fűteni pedig nincs mese kell, csak az sem mindegy mivel.
DEP76[/quote]ez mind szép és jó. 🙂
a lényegi kérdés számomra továbbra is adott, a lakóautónk utólagos szigetelését a lehető legkisebb macerával, időbeni és anyagi ráfordítással megoldani, hogy közlekedni is tudjunk vele és élhető legyen…
szóval a linkelt cuccra úgy tekintek, mint egy lehetőségre.
részemről nem köteleztem el magam mellette, nyitott vagyok a föntebb vázolt keretek közt mindenféle megoldási javaslatra. 🙂
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.