Főoldal Fórumok Lakóautók Téli lakóautózás

Legutóbb frissítette NorbiPan 5 years, 7 months telt el
35angok
206 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #17402
    repi
    Adminisztrátor

      Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
      Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
      Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆

    • Szerző
      Válasz
    • #27220
      NagyPapa
      Felhasználó

        GáborApA! Segítséget kérek! Hogyan kell válaszolni beemelni részeket kijelölni még nem jöttem rá! Sebaj, addig csinálom így. 🙁 Pár napig ráérek, (kifordult a bokám és nyalogatom borogatom) és kiszámolom, hogy mennyi energia kell a temperáláshoz, bár ha leeresztem a vizet nem is kell. A LED TV-k meg bírják -25 C-ig simán! Egyes adatok szerint -40-ig is lehet őket tárolni! Az első eset GáborApa amikor ellent kell mondanom! Semmivel sem volt rosszabb a lakókocsim felszereltsége, mint a jelenlegi vadi új lakóautómé!! Még menni is tudott magától, önjáró volt azaz Mooverrel volt felszerelve igaz csak 3 LE volt az összteljesítménye, de ha hozzáveszem a MAZDA terepjárómat már meg is vertük az ITINEO-t vagy 20 LE-vel!
        Semmi, de szó szerint semmi olyan dolog nincs a fullosan felszeret ITINEO-ba, ami nem volt a TABBERT-ben! Sőt annak a teteje 3 rétegű volt, mert volt egy kiszellőztetettt réteg a tetején, valamint dupla rétegű polikarbinát ablakai voltak, a mostani szimpla helyett! A klima a prabola a víztartály 2 db, melegvizes bolyler, fedélzeti akkumulátor stb: A belső tere pedig határozottan nagyobb volt! Az ITINEO pedig 7,43 m hosszú. Már irogattam, hogy én nagyon nehezen álltam át de átálltam a lakóautózásra. De ismétlem a mai lakóautók is jó felszereltségűek, csak valóban más a használati módjuk! Elvileg azzal is félre lehetett állni és minden működött rajta, csak 13,5 méter hosszú volt a vonat!!!
        Üdv NagyPapa

        #27219
        GaborApa
        Felhasználó

          [quote=”NagyPapa”:1u15mzek]… A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy![/quote]

          A fűtésre használt energia annyi, amennyi elmegy a falakon, az pedig a külső belső hőmérséklettől függ. Ha kint van -1-2 fok akkor arra csak +5 fokot kell ráfűtened.

          Ha duplapadlós, akkor elegendő azt a teret fűteni.

          A vizet mindenesetre így is kiereszteném a bojlerből és a tartályokból, de ezt nyáron is megteszem.

          #27218
          GaborApa
          Felhasználó

            [quote=”NagyPapa”:7p961los]Nem szabad bántani a lakókocsisokat! ….Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
            Üdv NagyPapa[/quote]
            Semmi gond, mindenki máskép csinálja.

            A lakókocsisokat nem szoktuk bántani, és jópáran vagyunk itt akik lakókocsival kezdtük.

            Az, hogy a lakókocsik felszereltsége általában jóval alacsonyabb, az pedig tény, de ez nem bántás.
            A lakókocsival 99%-ban kempingbe állnak, ahol van víz, áram, fürdő, WC, mosogatóhely, zuhanyzó stb. Teljesen felesleges lenne beletenni a drága felszereltséget.

            [quote=”NagyPapa”:7p961los]Egyébként a téli használat alatt nem a sielést szánkózást értettem[/quote]
            A síelést csak azért írtam oda (zárójelben), mert azt kérdezted: [quote=”NagyPapa”:7p961los]A téli sportok kedvelői hogy oldják meg?[/quote]
            Persze lehet, hogy más téli sportra gondoltál 😯
            😆

            #27217
            LMC
            Felhasználó

              [quote=”NagyPapa”:2qcn6ld5] A hálózati kapcsolat a kertben 230 V AC ki van építve!
              Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
              Üdv NagyPapa[/quote]

              nem volt fárasztó, sőt azért vagyunk, hogy segítsünk és aki gyakorlatban használta vagy használja télen, átadja tapasztalatait.
              Nekem is a villanyszámlám magasabb, azzal temperálom hogy el ne fagyjon. Vagy víztelenítek !
              A vizet pedig az üzemanyag kútnál szoktam feltölteni. Nem mindenhol van télen[-X ők is fagytalanítanak !
              Deeee…. éttermekből is kérhetsz, csak slag vagy kanna legyen !

              Ha van még kérdésed, valaki valamikor válaszol 😉

              András

              #27216
              NagyPapa
              Felhasználó

                Drága Utazócica! Ez azért magyarország! Bár nyögdíjas leszek, (pontosan a holnapi naptól az vagyok) továbbra is dolgoznom KELL!! A Winter Packet gyári felszereltségi szint, úgy van legyártva, hogy minden vezetéke, tartálya gyárilag hőszigetelt a leürítő csap is a lakó belselyében van telepítve azaz nem fagyhat be, ha fűtünk benne! Mivel mint írtam továbbra is kell dolgozni, mert a magyar nyögdíj az éhenhaláshoz túl sok a megélhetéshez túl kevés, (pedig nem minimálbérért dolgoztam mint sok társam) A munkám miatt előfordul, hogy kimarad néhány hét az utazásból! Itthon ezen idő alatt elektromos fűtőtesttel temperálni, hát még nekem sem megy!

                #27211
                Utazocica
                Felhasználó

                  [quote=”LMC”:90fnzobk]de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
                  [-X 😆

                  András[/quote]

                  Mielött lakóautóbol lakókocsi lenne … :2010_sir.gif

                  Mi a lakóautónkat télen-nyáron állandóan használjuk, üzletti utakra, hétvégén, barátok látógatására :2010_ivok.gif …

                  A téli viztelenitésre túlságosan lusták 😳 lennénk, de idönk se nagyon nincs.

                  A járgány szerencsénkre a ház elött ál, benne egy kicsi 230 V elektrofütö, lásd a példát, mely csak akkor kapcsol be ha a benti hömérség kevesebb mint +4°C.

                  A lakóautóban minden szekrény és a fürdöszoba ajtója nyitva van. A frisviz tartály belül van.

                  A szennyesviztartályban só van, az egyetlen ami fagyhatna az ennek a lefolyója, a mult éjeleken -10°C volt, de eddig nem volt gond.

                  Semmiféle „Winterpaketünk” (mi az?) és duplapadlónk nincsen.

                  Hát egy kicsit felmegy a villanyszámlánk … 😥

                  #27209
                  NagyPapa
                  Felhasználó

                    Nem szabad bántani a lakókocsisokat! Hogy értsétek, teljesen más szemlélettel és igénnyel rendelkezik az a lakóautós, aki lakókocsival kezdte, netán jó méretű, jó felszereltségű járgánnyal, mint az aki azonnal lakóautóba ült! Elnézést kérek tőlük de Ők megfosztódtak ezektől az élményektől, ennyivel szegényebbek! Igen, GáborApa igen jó ötletet adott az átalakítást illetően, :smt204 mármint a rózsaszínvizes önnálló WC tartályos rendszert,ha az nálam megoldható, a téli használat kedvezőbb körülményei miatt! Egyébként a téli használat alatt nem a sielést szánkózást értettem, ebből én már korban és XXXL méretben is kinőttem! Többnyire olyan helyeket keresek télen is ahol a sajátos igényeim kielégítést nyernek, úgymint fürdés, étkezés, mert amig van a közelben jó szakács én csak buliból főzök!
                    Nem tudom már slaggal töltögetni, a kerti vízhálózat leürítése, fagytalanítások, megtörténte miatt, nálam nem kivitelezhető! A fűtés rajtahagyása akkor járható, ha úgy érek haza, hogy tartalékoltam a palackban még annyi gázt, hogy a dolog menjen, vagy azonnal egy újabb palackot kell cserélni. A hálózati kapcsolat a kertben 230 V AC ki van építve!
                    Köszönöm az ötleteket és a megértést fárasztó kérdésem miatt!
                    Üdv NagyPapa

                    #27195
                    repi
                    Adminisztrátor

                      [quote=”LMC”:2pbqn66s]de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
                      [-X 😆

                      András[/quote]

                      :2010_rohog.gif

                      #27193
                      LMC
                      Felhasználó

                        [quote=”NagyPapa”:3pv9d209]….. #-o #-o Tisztelt BIWAK Kft! Ezúton is jelzem, hogy tavasszal én keresni fogom az építők kis csapatát mint átalakítást kérő „Megrendelő” 😆 😆 [/quote]

                        de Kedves NagyPapa, nem mondod hogy tavasszal átalakíttatod lakókocsivá?
                        [-X 😆

                        András

                        #27192
                        GaborApa
                        Felhasználó

                          [quote=”NagyPapa”:2p2wlsj7]Ez a technikai részlet, ami már látom bizony igen nagy hátrány, számomra nem volt tiszta a lakóautó vásárlása előtt. Itt kőkeményen érvényesül az a tény, hogy a lakókocsizásnak sokkal nagyobb a múltja, kialakultabbak a praktikus használati módok! Gondoljuk csak végig! [/quote]
                          Végülis,
                          🙄 ha egy lakójárműben nincs vízrendszer, akkor azt nem kell vízteleníteni. 😉

                          A lakóautók általában sokkal komfortosabbra vannak megépítve mint a lakókocsik.
                          Ebből adódóan lehet hátránynak nevezni, az ezzel járó odafigyelést is.
                          A WC-nek sincs semmi köze ahhoz, hogy lakóautó vagy lakókocsi. Lakóautóban is vannak olyan WC-k, melyeknek önálló víztartályuk van. A Thetford és a Dometic is gyárt önálló víztartállyal WC-ket.
                          Az előnyük, hogy a vízrendszertől függetlenül lehet használni, és lehet önteni bele illatosító vegyszert (rózsaszín), viszont hátrány, hogy a külön víztartályát állandóan külön kell töltögetni, míg a másikkal nem kell foglalkozni.
                          De azért látni kell azt is, hogy ha valaki télen is használja a lakóautót, (pl. síel) akkor nem csak a WC-t használja, hanem néha fürdik is, kezet mos, esetleg főz is, tehát mindenképpen feltölti a rendszert, és élvezi a komfortot.
                          Ha vizet töltesz, ahhoz inkább slagot használj a kannázás helyett.

                          Halkan jegyzem meg, tudok olyan telepről ahol a bérautókat nem fújatják ki kompresszorral, csak leeresztik a tartályokat (bojlert is), kinyitják a csapokat. Valószínűleg semmi baja nem történik. Ilyenkor csak a csövekben marad víz, és lehet, hogy azok elviselik a fagyot. A kifuvatás a 100% biztonság miatt kell.
                          Ha valaki nem műszaki ember, akkor marad a szervíz. Van aki egy izzócserére is szervízbe viszi a kocsit. Szerintem nincs abban semmi elítélendő.
                          Ha hazaérsz, nem kell rögtön vízteleníteni, ha alapon hagyod a fűtést, csak az áramot érdemes rádugni a kocsira, nehogy lemerüljön.

                          #27187
                          NagyPapa
                          Felhasználó

                            Ez a technikai részlet, ami már látom bizony igen nagy hátrány, számomra nem volt tiszta a lakóautó vásárlása előtt. Itt kőkeményen érvényesül az a tény, hogy a lakókocsizásnak sokkal nagyobb a múltja, kialakultabbak a praktikus használati módok! Gondoljuk csak végig! Ha télen is használni akarom és nincs otthon fűtött garázsom, márpedig nincs, csak fedett tárolóm, már az is gond, hogy otthon hogy töltöm fel a tartályt! De ezt vegyük úgy, hogy kannás módszerrel megoldható! A lakóautó jellegéből adódóan kénytelen vagyok jóval több vizet beletölteni mint a lakókocsi WC tartályába tettem, mert csak a bolyler tizenliteres! Azután a hazajövetel elött a helyszínen nem tudok vízteleníteni mert a technikai feltételek nem adottak hozzá! Hazaérek és ugye kompresszor, meg csapok, meg vödör alá, mindezt netán fütyülő szélben, hóban, fagyban. Arról nem is beszélve, hogy ha a médiában dolgozó családtagom, mint nem műszaki (ha Ő menne el vele) vajh mit kezdene a helyzettel!
                            Mig a lakókocsiban egyetlen csődarab leakasztásával ami egyben a nívópálca szerepét is betöltötte teljes és biztonságos víztelenítés volt megoldható, mindennemű műszaki ismeretek nélkül!! Félreértés ne essék! Tudom, hogy ez a fórum a lakóautóklub fóruma! Mára már megszerettem a járgányt, csak keresem a módját annak, hogy az általam korábban megszokott praktikusságot hogyan csempésszem bele! #-o #-o Tisztelt BIWAK Kft! Ezúton is jelzem, hogy tavasszal én keresni fogom az építők kis csapatát mint átalakítást kérő „Megrendelő” 😆 😆

                            #27182
                            GaborApa
                            Felhasználó

                              [quote=”NagyPapa”:22t2lb9y]Köszönöm, de remélem nem ez a valóság! 👿
                              Ez ugyanis egy roppant macerás művelet! Kell hozzá kompresszor, spéci csatlakozók, meg gyakorlat, mert elég bonyolult a vízrendszer, beleértve a kályha víztelenítését is!
                              Más lakóautóknál is így csinálják, csináljátok? Vagy én vettek valami szörnyű bonyolult szerkezetet?[/quote]
                              Hidd el, nincs itt semmi misztikum!
                              Elég egyszerű a történet. Ha újra vizet engedsz a rendszerre, akkor utána újra vízteleníteni kell, vagy a fűtést bekapcsolva hagyni, persze alapra tekerve.

                              A szerkezeteddel sincs semmi baj.
                              A spéci csatlakozók egyszerűen bonthatóak. Kell egy tartályos kompresszor, amin van nyomásmérő is.
                              A tartály azért kell, hogy egyszerre nagyobb mennyiségű levegőt tudjon fújni, a nyomásmérő meg azért, hogy 2 bar-nal ne legyen nagyobb a nyomás.
                              Ezt a BIWAK oldalán, a technikai infóknál a vízrendszernél részletesebben leírtam.

                              Az egész víztelenítést kb. negyed óra alatt el lehet végezni.
                              Persze gyakorlat kell hozzá, meg kell ismerned a saját lakóautóda, de az sosem árt.
                              A spéci csatlakozók nyáron is szétmehetnek távol minden lakóautószerviztől. Tapasztalatból mondom 😉
                              A kályha víztelenítése pedig a legegyszerűbb az egész műveletben. Tulajdonképpen egy speciális csapot kell csak kinyitni.

                              Ha ezt nagyon macerásnak érzed, akkor marad a locsolókanna.

                              #27178
                              LMC
                              Felhasználó

                                [quote=”NagyPapa”:2jrusnqh] Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?[/quote]

                                Kedves NagyPapa. igen, két lehetőség van vagy fűtjük, vagy teljesen leengedjük ahogy írtad #-o

                                András

                                #27174
                                NagyPapa
                                Felhasználó

                                  [quote=”repro”:1u5zzkh8]::konspiral01.gif a víztelenítés… 😆 [/quote]
                                  Köszönöm, de remélem nem ez a valóság! 👿
                                  Ez ugyanis egy roppant macerás művelet! Kell hozzá kompresszor, spéci csatlakozók, meg gyakorlat, mert elég bonyolult a vízrendszer, beleértve a kályha víztelenítését is!
                                  Más lakóautóknál is így csinálják, csináljátok? Vagy én vettek valami szörnyű bonyolult szerkezetet?

                                  #27171
                                  repi
                                  Adminisztrátor

                                    [quote=”NagyPapa”:2tgikd4q]Köszönöm a gyors választ :2010_igen2.gif :2010_igen2.gif de valószínüleg nem jól kérdeztem! Az üzemanyaggal ma már itthon nincs gond, adalékolt tipust kell venni és kész! A lakókocsi hőszigetelésével sincs gond a lakó vadi új, Winter Packet-el vettük, azaz, minden tartálya, csővezetéke hőszigetelt, szenzációsan jó és gazdaságosan kifűthető használat közben. A kérdésem arra irányult, hogy mivel nem használjuk minden nap, azaz eltelhet 1 – 2 hét is, hogy nem megyünk vele, így nem is fűtünk benne, ha feltöltöm a központi víztartályt ami a WC öblítését is szolgálja, akkor szétfagy a rendszer. Az elmult héten próbaképpen betettünk egy pohár vizet, ami csonttá fagyott benne!! 🙁 🙁 Azaz, ha hazajöttem és nem megyek vele egy hétig, vízteleníteni kell az teljes rendszert! Mint írtam lakókocsiztam 20 évig, ahol kettő víztartály volt, egy a zuhanyzónak, kézmosónak, mosogatónak és volt egy külön, a helyszínen egy vizes kannával is könnyen feltölthető WC öblítő tartály, amit nagyon könnyű volt hazautazás elött vízteleníteni! Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?[/quote]

                                    ::konspiral01.gif a víztelenítés… 😆

                                    #27170
                                    NagyPapa
                                    Felhasználó

                                      Köszönöm a gyors választ :2010_igen2.gif :2010_igen2.gif de valószínüleg nem jól kérdeztem! Az üzemanyaggal ma már itthon nincs gond, adalékolt tipust kell venni és kész! A lakókocsi hőszigetelésével sincs gond a lakó vadi új, Winter Packet-el vettük, azaz, minden tartálya, csővezetéke hőszigetelt, szenzációsan jó és gazdaságosan kifűthető használat közben. A kérdésem arra irányult, hogy mivel nem használjuk minden nap, azaz eltelhet 1 – 2 hét is, hogy nem megyünk vele, így nem is fűtünk benne, ha feltöltöm a központi víztartályt ami a WC öblítését is szolgálja, akkor szétfagy a rendszer. Az elmult héten próbaképpen betettünk egy pohár vizet, ami csonttá fagyott benne!! 🙁 🙁 Azaz, ha hazajöttem és nem megyek vele egy hétig, vízteleníteni kell az teljes rendszert! Mint írtam lakókocsiztam 20 évig, ahol kettő víztartály volt, egy a zuhanyzónak, kézmosónak, mosogatónak és volt egy külön, a helyszínen egy vizes kannával is könnyen feltölthető WC öblítő tartály, amit nagyon könnyű volt hazautazás elött vízteleníteni! Tehát mi a gyakorlat ez ügyben kedves lakóautós társak?

                                      #27164
                                      challenger
                                      Felhasználó

                                        [quote=”NagyPapa”:2b1b9bgf]Lakóautózás télen! 😀 Nem találtam választ téli használattal kapcsolatos kérdésemre! Meglehetősen új fijjú vagyok a fórumon, húsz éves lakókocsizós tapasztalatokkal, ahol ősszel letalpaltunk, és vártuk a tavaszt! A lakóautóval még két hete is mentünk, sőt ha nincs térdig érő hó még megyünk, mennénk továbbra is! 🙂 Kérdésem a WC használat módja télen! Mi a megszokott módszer? Novemberben Bihari mester víztelenítette a lakót, azóta ha megyünk, nem merem a tartályt feltölteni, -hiszen nem egyszerű dolog az újbóli víztelenítés, fűtött garázs hiányában,- így egy homokozós gyereklocsolóval öblítünk, amit a helyszínen töltögetünk 🙂 🙂 A téli sportok kedvelői hogy oldják meg? #-o #-o

                                        Előre is köszi NagyPapa[/quote]

                                        En ugyan nem tudom de mi mar aludtunk iden …igaz februar 14 volt minusz 26 fokban es semmi se tortent se a vizzel se a Wc-vel…de nappal azert felment minusz 20-ra napsutesben…persze ekkor azert jol kell futeni is ha gurulsz magatol fut es ha allsz akkor is futeni kell egy kicsit ilyen hidegben gondolom…most is megyunk Elzaszba de remelem ott nem lesz azert ilyen hideg mert sok szabadteri program lesz es nem hires a taj a napsutesrol…foleg ejjel ezert is a nepi mesek szerint ok talaltak fel a karacsonyi kivilagitasokat…
                                        De igazabol a lakoautos mesterek fognak a kerdesedre valaszolni en csak tapasztalatbol irtam…Ja meg egy ha tenyleg hideg van minusz 10 alatt akkor itt mas dizelolajat arulnak a ezeken a helyeken a benzinkutak…legalabb is itt nalunk svajcban mondjuk St-Moritzban…valami adalek van benne :smt061

                                        #27162
                                        NagyPapa
                                        Felhasználó

                                          Lakóautózás télen! 😀 Nem találtam választ téli használattal kapcsolatos kérdésemre! Meglehetősen új fijjú vagyok a fórumon, húsz éves lakókocsizós tapasztalatokkal, ahol ősszel letalpaltunk, és vártuk a tavaszt! A lakóautóval még két hete is mentünk, sőt ha nincs térdig érő hó még megyünk, mennénk továbbra is! 🙂 Kérdésem a WC használat módja télen! Mi a megszokott módszer? Novemberben Bihari mester víztelenítette a lakót, azóta ha megyünk, nem merem a tartályt feltölteni, -hiszen nem egyszerű dolog az újbóli víztelenítés, fűtött garázs hiányában,- így egy homokozós gyereklocsolóval öblítünk, amit a helyszínen töltögetünk 🙂 🙂 A téli sportok kedvelői hogy oldják meg? #-o #-o

                                          Előre is köszi NagyPapa

                                          #27145
                                          Utazocica
                                          Felhasználó

                                            [quote=”DEP76″:1bthj9ix]Jól szorakoztál?[/quote]

                                            A Poén Park Platzen? :sml201

                                            #27135
                                            DEP76
                                            Felhasználó

                                              [quote=”Utazocica”:37dz5pc3]Poén Park Platze? :smt217 [/quote]
                                              Jól szorakoztál?

                                              #27131
                                              Utazocica
                                              Felhasználó

                                                [quote=”GaborApa”:yyeuzyqt]… A nanotechnológiás szigetelés egyelőre még maradt, nem igazán tudom eldönteni, hova pakoljam :2010_nemtom.gif [/quote]

                                                Poén Park Platze? :smt217

                                                #27117
                                                GaborApa
                                                Felhasználó

                                                  A téligumis eszmecserét átpakoltam a „Lakóautó gumiabroncsok” topikba, annak érdekében, hogy ez a topik átolvasható maradjon.
                                                  A nanotechnológiás szigetelés egyelőre még maradt, nem igazán tudom eldönteni, hova pakoljam :2010_nemtom.gif

                                                  #25836
                                                  levy
                                                  Felhasználó

                                                    sziasztok mindenkinek köszönöm a segítséget meg mindent

                                                    #25811
                                                    Brigi
                                                    Felhasználó

                                                      A víztartály általában a lakó belső terében van valamelyik ülés alatt, tehát azzal nem szokott gond lenni, mert télen úgyis fűteni kell a lakóban. A szennyvíz tartályokra férjem nikecellből készített szigetelést (ami nyárra levehető) és a leeresztő csapra szerelt fel melegítőt, hogy ne fagyjon be. Az biztos, hogy télen nagyobb az áramfogyasztás, jó akkuk kellenek, mi tartalékot is szoktunk vinni magunkkal és néha áramfejlesztőt is. Ami még probléma, hogy a gázpalackból nem jön ki szívesen a gáz, erről a témáról és általában a téli lakóautózásról már van egy topic a „Lakóautók” témában, ha ott körülnézel sok hasznos információt találsz.

                                                      #25788
                                                      levy
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”istozi”:1pkk584f]Természetesen vannak gyári fútőrendszerek. Ezeket meg tudod nézni a linkeknél a Felszerelés, alkatrész fejezetben. Amit viszont sk. is meg lehet csinálni, ha egy ülésfűtés párnába becsomagolod a tartályt. Áramfelvétel 2 A, tehát egy erősebb akkuval az éjszakát is kibírja (menetben is legyen bekapcsolva!). Természetesen célszerű alaposan hőszigetelni az egészet.
                                                        Bármit csinálsz (gyárit, vagy házit), arra ügyelj, hogy télen jóval több elektromos energia kell a lakónak, mint nyáron (többet világítasz, menni kell a fűtés-ventillátoroknak, stb, és ha még fagymentesíteni akarod a víztartályt is, akkor már gyakrabban kell utántölteni. Javaslom, hogy mielőtt elindulsz, egy éjszaka otthon próbáld ki, hogy hogy mindent bekapcsolva kibírja-e reggelig. A próbához nem kell a fagyokat megvárni.
                                                        Vigyázz, mert a szennyvíztartály és főként annak a leeresztője is hajlamos a befagyásra. Bár abba már lehet beletölteni fagyásgátló anyagokat.[/quote]

                                                        szia koöszi a tippet üdv

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 206

                                                      You must be logged in to reply to this topic.