Főoldal Fórumok Lakóautók Téli lakóautózás

Legutóbb frissítette NorbiPan 5 years, 7 months telt el
35angok
206 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #17402
    repi
    Adminisztrátor

      Azért nyitottam ezt a topikot, hogy akik már tapasztaltabbak azok esetleg meg tudják osztani velem vagy akik kíváncsiak rá, hogy mire kell vigyázni amikor a mínuszok repkednek és a hó vízszintesen esik.
      Rengeteg meglepetés érheti az embert és jó ha számít legalább valamennyire rájuk.
      Miska! ne nevess..ez komoly dolog 😆

    • Szerző
      Válasz
    • #41335
      cv2adi
      Felhasználó

        Szóval egy olcsóbb megoldást keresek, a jófogáson meg más oldalakon is láttam 12 Voltos autókból kiszerelt komplett rendszert (termosztát, kályha, csöveg, befúvó stb….amit 50-70 ezer között kínálnak,nem ragaszkodok az újhoz, ha kipróbálható és műkszik akkor o.k.
        A Webasto az kissé drága befektetés ( olyan 200 ezret beszéltünk Cserkeszőlőn ha jól emlékszem ) az nem jöhet szóba mert a kocsi egy öreg LMC ….tehát jó ebbe a „levetett holmi is.”
        Csupán a kw teljesítményre lettem volna kívánxcsi, hogy egyáltalán mi jöhet szóba.
        El szoktunk menni síelni néha télen is, tehát vannak minuszok a hegyek között télen, és sok kellemetlenségtől megímélne ha egyenesen a tankból jönne a gázolaj a kályhába nem kellene állandóan figyelni hogy mennyi van még a gázpalackba, elfagyott-e stb ????

        #41332
        NagyPapa
        Felhasználó

          [quote=”cv2adi”:1s6sa86l]Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
          Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217 [/quote]

          Két rövid kérdés:

          Villanyfűtésre gondoltál???

          Mit értesz az alatt, hogy 12 voltos legyen?

          12 Voltos fűtés lakóba való teljesítménnyel gyakorlatilag nincs!!!

          A Kerti mester által leírt max 5,5 kW teljesítmény leadásához 12 volt feszültségnél közel 600 -igen hatszáz- Amper kellene!!!
          Ennyit akkumulátorokkal nem lehet teljesíteni ésszerűen, gazdaságosan, még teherautó méretű és súlyú járgányokban sem!!

          230 Voltos hálózatból sem lehet ennyit levenni, mert kb 25 Amper kellene hozzá!!
          A villás dugók, maximum 16 Amperrel terhelhetők!!!!

          A téli villamos fűtés ezért nem vagy csak igen nehezen oldhatók meg csak és kizárólag villannyal, mert a kempingek nagy részében maximum 6 amper van csupán.
          A járgány mérete, belső lég-térfogata, hőszigeteltsége is lényeges persze.
          Kisebb járgányt -nem nagy hidegben- ki lehet fűteni kb. 2 kW teljesítménnyel is, ami kb 7 – 8 Ampert igényel!

          Üdv NagyPapa

          #41331
          Kerti
          Adminisztrátor

            [quote=”cv2adi”:7onwch1d]Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
            Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217 [/quote]

            Ha télen is szeretnéd használni (és nem csak kiegészítő fűtésnek), akkor mindenképpen a Webasto 5500ST kályhát javasolnám. A teljesítményét 1,5 – 5,5 Kw között tudod szabályozni.
            Ami ez alatt van az a 3900ST (amit hamarosan 4000ST-nek fognak hívni) szerintem nagyobb hidegekben kevés lehet.
            Tulajdonképpen azt kell tudni, hogy milyen körülmények között szeretnéd használni a lakót és ahhoz kell méretezni a fűtést.

            #41330
            cv2adi
            Felhasználó

              Kérdezném tisztelettel a hozzáértőket hogy mekkora éls főleg milyen tipúsú légbefúvós szerkezetet kellene beépítsek az alkóvos 5,20 m hosszú kocsimba hogy kiváltsam vele a gázfűtést ?
              Az világos hogy egy 12 voltos rendszerüt, de hány kw ost kellene felbiggyesszek a lakóm padlója alá hogy hatásosan tudja kifűteni a légteremet ??? :smt217

              #36526
              repi
              Adminisztrátor

                Tisztelt Klubtársak!

                Ideje téliesíteni,jönnek a mínuszok. :smt024

                ::hokotro ::homaro de ne ássátok a csigákat, idén még két Találkozó is lesz. 😆 😆 😆

                #32718
                benojeno
                Felhasználó

                  Nugalom es koszonet! Mar postaztak a lancot, jovo hetre varom. Igazatok van! 😀

                  #32696
                  repi
                  Adminisztrátor

                    [quote=”benojeno”:p04bdbfy]

                    Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező

                    Valamilyen tapasztalat e téren?[/quote]

                    Vegyél hóláncot a téli gumira [-o< érhetnek nem csak Ausztriában meglepetések. És ezeket a nem kis autókat elég nehéz tolni,húzni...nem nagy befektetés a nyugalom,még ha csak pár méterre is kell. Nem utolsó sorban a rendőr jó akar, na meg megbüntetni,mert ez a célja burkoltan.Egy büntetésből 2-3 lakóra tudnál láncot venni..megírjam a gumi méreteimet?? 😆 😆

                    #32694
                    erno
                    Felhasználó

                      Ne kockáztas,mert igaza van Miskának,november 1-től az osztrák rendőr már téliesen gondolkozik pláne a nem osztrákkal.

                      #32692
                      Névtelen

                        [quote=”benojeno”:3c2g07ke]Sziasztok! Karácsony előtt Ausztrián megyek majd keresztül, hazafele. Passau-nál be, A8, A1 Bécsig, majd Nickeldorf-nál ki. Nem egyértelmű számomra, hogy ezen az útvonalon is kötelező-e hóláncot tartanom. Nem megyek hágók, síterepek felé, ha jól értem, akkor ott kell hóláncot tartani a járgányban, ahol ki van táblázva, hogy nagyon havas úton használni kell.
                        Csak gondolkodom, hogy vajon az osztrák rendőr is így gondolja-e?
                        Négyévszakos gumi van alattunk.

                        Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező, mivel nem tervezem a téli vezetést máskülönben. Persze ha pár nappal indulás előtt látom, hogy havazás várható, akkor betárazom akkor is, ha nem kötelező.

                        Valamilyen tapasztalat e téren?[/quote]

                        Szerintem az egész nem ér meg ennyit:

                        A november 1-től április 15-ig tartó időszakban télies útviszonyok közepette Ausztriában csak akkor lehet útnak indulni személyautóval, ha mind a négy kerekén téli gumi, vagy legalább az egyik tengelyen hólánc van. Nem árt odafigyelni, mert ezek hiányában a helyszíni bírság 35 euró (10.000 Ft) lehet, ami feljelentés esetén felkúszhat akár 5000 euróig (1,45 millió forint!).
                        (Forrás: Tipsol.org )
                        És ezt még lehet fokozni:

                        Egy 2008-as törvény értelmében Ausztriában november 1-én kezdődik, és egészen április 15-ig tart a tél az utakon. Vagyis, innentől kötelező a téli felszerelések használata. Ez a személyautók esetében annyit jelent, hogy télies útviszonyok esetén csak téli gumival, vagy hólánc segítségével szabad közlekedni. A szabály havas, hókásás illetve jeges utakra vonatkozik, tehát elvileg azonnal érvénybe lép, ha például egy nedves útszakasz hajnalra lefagy, ilyenkor már megbüntethetik a rendőrök azt, aki nyári gumival közlekedik.

                        A téli guminak egyébként legalább 4 milliméteres profillal kell rendelkeznie, és az összes keréken ilyennek kell lennie, míg a hóláncot a meghajtott kerekekre kell felszerelni.
                        Aki megszegi a szabályt, 35 eurótól akár 5000 euróig terjedő pénzbüntetésre számíthat. A bírság mértékét növeli, ha valaki a nyári gumijával elakad, és ezzel akadályozza a többiek haladását. Sőt, bizonyos esetekben a biztosítók sem térítik meg a nyári gumis autósok kárát!

                        Ausztria

                        Ausztriába határellenőrzés híján ugyan áthajthatunk nyári gumival is, de komoly büntetéssel számolhatunk: a 2008. január 1-jén életbe lépett új törvény szerint ugyanis november 1. és április 15. között a téli abroncs használata kötelező télies időjárás esetén. Vonatkozik ez a szabály a személyautókra és a 3,5 tonnánál kisebb tehergépkocsikra, amelyek havas úton vagy az összes keréken téli gumival, vagy a hajtott kerekeken hólánccal közlekedhetnek csak. Hóláncot viszont csakis az utat borító összefüggő hó-, illetve jégtakaró esetén lehet használni. Ha a szabályt megszegjük, a büntetés legalább 35 euro összegű – baleset okozása esetén viszont ez az összeg többszörösére növekszik. Négy évszakos gumit is használhatunk, de csak akkor, ha az M+S jelzéssel ellátott. A radiál téli gumiknak minimum 4 mm profilmélységgel kell rendelkezniük
                        Egyébként az osztrák rendőr télen biztosan téliesen fog gondolkodni. 🙁
                        Bocs a sok idézetért. 😳

                        #32691
                        benojeno
                        Felhasználó

                          Sziasztok! Karácsony előtt Ausztrián megyek majd keresztül, hazafele. Passau-nál be, A8, A1 Bécsig, majd Nickeldorf-nál ki. Nem egyértelmű számomra, hogy ezen az útvonalon is kötelező-e hóláncot tartanom. Nem megyek hágók, síterepek felé, ha jól értem, akkor ott kell hóláncot tartani a járgányban, ahol ki van táblázva, hogy nagyon havas úton használni kell.
                          Csak gondolkodom, hogy vajon az osztrák rendőr is így gondolja-e?
                          Négyévszakos gumi van alattunk.

                          Nem vennék láncot az áthaladáshoz, ha nem kötelező, mivel nem tervezem a téli vezetést máskülönben. Persze ha pár nappal indulás előtt látom, hogy havazás várható, akkor betárazom akkor is, ha nem kötelező.

                          Valamilyen tapasztalat e téren?

                          #27834
                          NagyPapa
                          Felhasználó

                            [quote=”Brigi”:1iwglh39]A mienk Ford, hátul dupla kerekes, rendszeresen használjuk télen, de (lekopogom) még sose kellett hóláncot szerelni.
                            A mostani utunkon is autóztunk Józsefékkel erős havazásban,havas úton minden gond nélkül. Strasbourgban a kempingben kb. 20 cm friss hó volt, akkor kezdték takarítgatni az utakat, beállókat amikor érkeztünk, nem volt probléma, de láttam olyan lakókat amik hólánccal érkeztek. Csak Bernardnak kellett egy kis segítség, de annak is Selymi volt az oka, mert az úton kórincált, Bernard meg félt tőle, hogy elüti és lement a nagy hóba.[/quote]

                            Kedves Judit!

                            Nagyon köszönöm a választ! :2010_igen2.gif
                            Pontosan ezekre a tényleges tapasztalatokra vártam!
                            Azóta jómagam is voltam öt-nyolc centis hóban szilveszterkor Hegykőn, a járgánynak meg sem kottyant téli gumival a közlekedés, beállás!
                            Eddig nem került szóba az osztrák német vendégekkel a téli lakóautózás, -mint írtam korábban, lakókocsis korszakomban nem közlekedtünk télen- most őket is kikérdeztem ez ügyben. Ők is megnyugtattak, hogy messze nem oly kritikus ez a dolog, most is nyugodtan indultak hozzánk 600-800 km távolságokról is, hogy ott szilveszterezzenek! Hólánc náluk is van, de még nem használták! A német-osztrák járművek között ott egyáltalán nem volt hátsókerék hajtású járgány! (18 lakóautós volt ott szilveszterkor) Náluk nagyon-nagyon ritka az alkóvos kivitelű jármű!
                            Még egyszer köszönöm!

                            Üdv NagyPapa

                            #27829
                            Brigi
                            Felhasználó

                              [quote=”NagyPapa”:2lc1mx8a]Egy havas, de nagyjából elkotort beállóba téli gumival be lehet bátran menni, vagy elötte szerelni kell? Ezekre a tapasztalatokra vagyok kiváncsi.
                              Az enyém fronthajtású, Fiat alvázas mint a lakók zöme. Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!
                              [/quote]
                              A mienk Ford, hátul dupla kerekes, rendszeresen használjuk télen, de (lekopogom) még sose kellett hóláncot szerelni.
                              A mostani utunkon is autóztunk Józsefékkel erős havazásban,havas úton minden gond nélkül. Strasbourgban a kempingben kb. 20 cm friss hó volt, akkor kezdték takarítgatni az utakat, beállókat amikor érkeztünk, nem volt probléma, de láttam olyan lakókat amik hólánccal érkeztek. Csak Bernardnak kellett egy kis segítség, de annak is Selymi volt az oka, mert az úton kórincált, Bernard meg félt tőle, hogy elüti és lement a nagy hóba.

                              #27827
                              Névtelen

                                [quote=”2Ggab”:2khlrtjy]Sziasztok!
                                B.Ú.É.K. Mindenkinek!
                                Azt szeretném megkérdezni, hogy ha 220v-ra dugom az autót egész télre az tönkre teszi- e a fedélzeti aksit vagy pedig jó megoldás az aksi védelmére? Válaszokat előre is köszönöm![/quote]
                                Jó megoldás, mert ezek már intelligens töltők, és figyelik az akkumulátorokat. Szinten tartják a feszültséget még az indító akksiban is.

                                #27822
                                2Ggab
                                Felhasználó

                                  Sziasztok!
                                  B.Ú.É.K. Mindenkinek!
                                  Azt szeretném megkérdezni, hogy ha 220v-ra dugom az autót egész télre az tönkre teszi- e a fedélzeti aksit vagy pedig jó megoldás az aksi védelmére? Válaszokat előre is köszönöm!

                                  #27694
                                  DEP76
                                  Felhasználó

                                    [quote=”NagyPapa”:yoyylchp]Üdv GáborApa!

                                    A kapott gépkönyv szerint egyforma nyomásra kell fújni a gumikat és az eleje láthatóan terheltebb!!
                                    Ez a látható messze nem pontos mérce!
                                    A hátulja nem hintázik, nem imbolyog és nem bólogat előre sem! Eddig 8 ezer kilométert mentem vele, közte igen rossz úton is!
                                    Túlnyúlás nekem is van bőven, az avatar-ból is látszik, de ott csak a két hosszanti ágy van, alatta a garázs sem túlterhelt a székekkel.
                                    Hóláncról tehát szerelhetőségre, megfelelőségre, tipusra igazi tapasztalat nincs! Megvettem pár éve a „Csodalánc” nevezetű ízekből összecsavarozott csodát, ha felrakom csak a pótkerékre raktam eddig fel a meleg garázsban, szenzációsan áll rajta, biztosan jó is csak kerekenkét 15 perc nem biztos hogy elég hozzá mire felkerül rá! A két fogórol ami kell hozzá nem beszélve![/quote]

                                    Mindezt hóban, és lefagyott kezekkel idegesen. 🙂
                                    Nem tudom mitől csoda az a hóláncs.
                                    Felénk másra értelmezik a csodákat.
                                    Személyautóra sokszor tettem fel ,hagyományos fajtából.
                                    A lényeget abban találtam hogy ne akkor tedd fel mikor elakadtál.
                                    Normál lánccal kiterítettem ,rájártam és az utasítás szerint összeakasztottam Kb:10 perc sem a kettő.Egy 20-30 métert mentem vele és ráfeszítettem.Fontos hogy finoman kell kezelni a gázt,és betartani hogy 40-nél nem mész többel vele, legalábbis nekem sikerült szétrugatni.Mondjuk ez egy nem túl drága és nem csoda lánc volt.
                                    Üdv,Jó munkát 🙂

                                    Üdv NagyPapa

                                    #27691
                                    NagyPapa
                                    Felhasználó

                                      [quote=”GaborApa”:2squqdjl]
                                      Nekem pl. jelentősen nagyobb súly van hátul a túllógás miatt.
                                      Úgy gondoltam Neked is, persze nem vitatkozom, ha Te azt mondod, hogy neked elöl nehezebb, akkor nyilván úgy is van.
                                      Azt sem gondoltam volna, hogy Neked azonos nyomásra kell fújni a gumikat.

                                      Ami a hóláncot illeti: Régebben évente legalább egyszer elástam a lakót (homokos tengerpartokon). Gondoltam egy hólánc erre is jól jönne.
                                      Két éve vettem a homasitában egy viszonylag olcsóbbat.
                                      Azóta, télen nyáron hurcolom, de még egyszer sem volt rá szükség. 😆 [/quote]

                                      Üdv GáborApa!

                                      A kapott gépkönyv szerint egyforma nyomásra kell fújni a gumikat és az eleje láthatóan terheltebb!!
                                      Ez a látható messze nem pontos mérce!
                                      A hátulja nem hintázik, nem imbolyog és nem bólogat előre sem! Eddig 8 ezer kilométert mentem vele, közte igen rossz úton is!
                                      Túlnyúlás nekem is van bőven, az avatar-ból is látszik, de ott csak a két hosszanti ágy van, alatta a garázs sem túlterhelt a székekkel.
                                      Hóláncról tehát szerelhetőségre, megfelelőségre, tipusra igazi tapasztalat nincs! Megvettem pár éve a „Csodalánc” nevezetű ízekből összecsavarozott csodát, ha felrakom csak a pótkerékre raktam eddig fel a meleg garázsban, szenzációsan áll rajta, biztosan jó is csak kerekenkét 15 perc nem biztos hogy elég hozzá mire felkerül rá! A két fogórol ami kell hozzá nem beszélve!

                                      Üdv NagyPapa

                                      #27690
                                      GaborApa
                                      Felhasználó

                                        [quote=”NagyPapa”:1vxhyl86]….Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
                                        Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
                                        Csupán annyit írtam erről, hogy „gondolom…. a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet”!
                                        …[/quote]
                                        Nincs itt vita
                                        Csak megkérdeztem, hogy Neked melyik tengelyen van a nagyobb terhelés.
                                        Nem biztos, hogy ez értelmetlen, hiszen megrakott teherautókról beszélünk.
                                        Az sem véletlen, hogy gyártanak kardántengelyes teherautókat, annak minden hátrányával együtt.
                                        Szerintem az a jó, ha a terheltebb tengely a hajtott.
                                        Nekem pl. jelentősen nagyobb súly van hátul a túllógás miatt.
                                        Úgy gondoltam Neked is, persze nem vitatkozom, ha Te azt mondod, hogy neked elöl nehezebb, akkor nyilván úgy is van.
                                        Azt sem gondoltam volna, hogy Neked azonos nyomásra kell fújni a gumikat.

                                        Ami a hóláncot illeti: Régebben évente legalább egyszer elástam a lakót (homokos tengerpartokon). Gondoltam egy hólánc erre is jól jönne.
                                        Két éve vettem a homasitában egy viszonylag olcsóbbat.
                                        Azóta, télen nyáron hurcolom, de még egyszer sem volt rá szükség. 😆

                                        #27689
                                        NagyPapa
                                        Felhasználó

                                          [quote=”challenger”:2j45bnd0]hello svajcban meg soha nem halottam hogy valakit lemertek volna…de viszont az osztrakoknal kemenyen mernek lattuk is egyszer de autoval voltunk……csak kivancsisagbol a ferjem lemerte 2 hete mert lekelett vizsgaztatni a lakot es rendbe volt minden…persze a milyenk egy kicsi lako…a spanyoloknal is mernek kemenyen… #-o #-o #-o [/quote]

                                          A saját állampolgárokat valószinűleg kevésbé bántják, de a németek és osztrákok rémhíreket mesélnek a svájci rendőrök keménységéről! Ami még valószínű, hogy értenek hozzá és ránézésből, a tipusok és vagy méretek alapján melyiket érdemes „közelebbről” megnézni és leinteni! Ezért szeretném tavasszal én is megméretni, mert legfeljebb nem töltöm út elött tele a víztartályt, mert ez is 125 literes, azaz 125 kiló többlet!
                                          Üdv NagyPapa

                                          #27688
                                          challenger
                                          Felhasználó

                                            [quote=”NagyPapa”:311hasyt]Nem az volt a célom, hogy a terhelhetőségről, súlypontokról síkos úton közlekedve a meghajtási módok előnyéről, vagy hátrányáról nyissak vitát! [-X [-X Ez ma már egy vásárlás után számomra okafogyottá vált!
                                            A 3,5 tonna korlátai miatt a nagyobbacska lakók (márpedig az enyém 7,43 x 2,35 x 2,88 ) hátsóhajtással, annak többletsúlya miatt, már nem fért volna bele 4 fővel ebbe a korlátba. Így is 3080 kg a gyári menetkész tömege!!
                                            Azóta amit rá és beletettem, svájcban biztosan fizetnék keményen, ott ugyanis könyörtelenül mérnek és büntetnek!
                                            A gardán tengelyes hátsóhajtás egyéb előnyéről nem is beszélve, úgymint ártöbblet, karbantartási többlet!
                                            De hangsúlyozom ezek egyéni szempontok!

                                            Arról nem is beszélve, hogy jelenlegi hétköznapi autóm az életem első hátsókerekes járgánya és a síkos úton való közlekedési „előnyéről” ne is beszéljünk, mert nem lehet, akkor sem, ha leterhelem a hátulját!!

                                            Ha ránézek a saját lakómra annak menetkész állapotában számomra nem egyértelmű a hátsó tengely nagyobb terhelése, sőt nagyon valószínű hogy kissé orrnehéz az enyém!! Ha semmi mást nem nézek, csak az azonos nyomásra fújt gumik állapotát!
                                            De tavasszal „Fecsi” mérlegén, meg szeretném méretni!, Hangsúlyozom az enyém!!
                                            Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
                                            Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
                                            Csupán annyit írtam erről, hogy „gondolom…. a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet”!
                                            Nem a terhelhetőséggel kapcsolatos előnyökről volt szó!!
                                            És persze ettől még nem kaptam választ, mely tipusú lánc szerelhető könnyen, hogy készüljek, gyakran szokott kelleni??[/b][/quote]
                                            hello svajcban meg soha nem halottam hogy valakit lemertek volna…de viszont az osztrakoknal kemenyen mernek lattuk is egyszer de autoval voltunk……csak kivancsisagbol a ferjem lemerte 2 hete mert lekelett vizsgaztatni a lakot es rendbe volt minden…persze a milyenk egy kicsi lako…a spanyoloknal is mernek kemenyen… #-o #-o #-o

                                            #27687
                                            NagyPapa
                                            Felhasználó

                                              Nem az volt a célom, hogy a terhelhetőségről, súlypontokról síkos úton közlekedve a meghajtási módok előnyéről, vagy hátrányáról nyissak vitát! [-X [-X Ez ma már egy vásárlás után számomra okafogyottá vált!
                                              A 3,5 tonna korlátai miatt a nagyobbacska lakók (márpedig az enyém 7,43 x 2,35 x 2,88 ) hátsóhajtással, annak többletsúlya miatt, már nem fért volna bele 4 fővel ebbe a korlátba. Így is 3080 kg a gyári menetkész tömege!!
                                              Azóta amit rá és beletettem, svájcban biztosan fizetnék keményen, ott ugyanis könyörtelenül mérnek és büntetnek!
                                              A gardán tengelyes hátsóhajtás egyéb előnyéről nem is beszélve, úgymint ártöbblet, karbantartási többlet!
                                              De hangsúlyozom ezek egyéni szempontok!

                                              Arról nem is beszélve, hogy jelenlegi hétköznapi autóm az életem első hátsókerekes járgánya és a síkos úton való közlekedési „előnyéről” ne is beszéljünk, mert nem lehet, akkor sem, ha leterhelem a hátulját!!

                                              Ha ránézek a saját lakómra annak menetkész állapotában számomra nem egyértelmű a hátsó tengely nagyobb terhelése, sőt nagyon valószínű hogy kissé orrnehéz az enyém!! Ha semmi mást nem nézek, csak az azonos nyomásra fújt gumik állapotát!
                                              De tavasszal „Fecsi” mérlegén, meg szeretném méretni!, Hangsúlyozom az enyém!!
                                              Arról pedig végleg ne nyissunk vitát, hogy síkos úton, viszonylag azonos, vagy ahhoz közeli tengelyterhelések esetén a fronthajtás, vagy a hátsóhajtás előnyösebb, annak értelmetlensége miatt!
                                              Ha nem ezek az állapotok állnak fenn akkor a helyzet is más!
                                              Csupán annyit írtam erről, hogy „gondolom…. a hátsókerékhajtásuk miatt, hátrányosabb lehet”!
                                              Nem a terhelhetőséggel kapcsolatos előnyökről volt szó!!
                                              És persze ettől még nem kaptam választ, mely tipusú lánc szerelhető könnyen, hogy készüljek, gyakran szokott kelleni??[/b]

                                              #27686
                                              GaborApa
                                              Felhasználó

                                                [quote=”jozsef”:mjpcu26y]…Gábor nagyon udvariasan fogalmazott.Én viszont úgy gondolom,hogy nagyobb terhet cipelő járműveknél mindenképpen előnyös a hátsó meghajtás. 🙂 [/quote]
                                                Mert az ugyebár Jamesz súlypontjára vonatkozott.

                                                De mint azt jól tudjuk
                                                a medve nem játék, és
                                                a Jamesz nem lakóautó.
                                                😆

                                                #27685
                                                jozsef
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”GaborApa”:2vrj8sqe]Hááát. 🙄
                                                  Ha így nézzük, mármint súlypontilag, akkor lehet, hogy nem is Alain Delon,
                                                  talán inkább Pamela Anderson? 😳 😳

                                                  Azért az sem kis dolog
                                                  😆 [/quote]

                                                  Haliho! 😉

                                                  Kinek a pap, kinek a papné !!

                                                  Gábor nagyon udvariasan fogalmazott.Én viszont úgy gondolom,hogy nagyobb terhet cipelő járműveknél mindenképpen előnyös a hátsó meghajtás. 🙂 ::hokotro

                                                  #27683
                                                  GaborApa
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”Jamesz”:2p0tn8w3]Ha rám nézel te is láthatod ….az elsőn !!
                                                    😀 [/quote]
                                                    Hááát. 🙄
                                                    Ha így nézzük, mármint súlypontilag, akkor lehet, hogy nem is Alain Delon,
                                                    talán inkább Pamela Anderson? 😳 😳

                                                    Azért az sem kis dolog
                                                    😆

                                                    #27682
                                                    Névtelen

                                                      [quote=”GaborApa”:26q199pr]Ha ránézel egy lakóautóra, akkor hol a súlypontja?
                                                      Melyik tengelyen lehet a nagyobb terhelés?[/quote]

                                                      Ha rám nézel te is láthatod ….az elsőn !!
                                                      😀

                                                      #27681
                                                      GaborApa
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”NagyPapa”:hqlbv357]…Gondolom a Ford alvázasok, vagy a Merci Sprinter alvázasok hátsókerékhajtása hátrányosabb lehet!
                                                        ….[/quote]
                                                        Ha ránézel egy lakóautóra, akkor hol a súlypontja?
                                                        Melyik tengelyen lehet a nagyobb terhelés?

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 26-50 / 206

                                                      You must be logged in to reply to this topic.