Főoldal Fórumok Lakóautók Szennyvíz rendszer

Legutóbb frissítette Kerti 10 years, 6 months telt el
12angok
30 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #31150
    EdGaR
    Felhasználó

      Megint kis segítségre lenne szükségem, hátha Valaki már találkozott ilyennel. Lehet, hogy a legalkalmasabb lenne egy találkozón alákúszni egy-két csiga alá.
      Nos, nekem a szennyvíz tartályom gyári, viszont az elvezetése és a leeresztése úgy tűnik valami házi barkács megoldás. A lényeg, hogy miután leürítettem már többször a tartályt, a csőben még mindig pang a lé… és egy meleg nyári napon… ezt már mindenkinek a fantáziájára bízom 🙄 . Valójában a cső elvezetésére lennék kíváncsi, illetve, hogy milyen leeresztő csappal látják el gyárilag és az mihez van rögzítve. Nekem egy 5/4-es fémkönyökre heggesztett laposvas van jó hosszan lelógatva az alvázról és egy hagyományos öntvény golyóscsap a leeresztő… ami úgy tűnik teljesen egy szintben van a tartály kifolyó csonkjával… Ez a megoldás igen nehéz (súlyban) és bármikor kiszakadhat a csavar a padló aljából. Igazi olasz stupek megoldás. :smt208

    • Szerző
      Válasz
    • #31162
      istozi
      Felhasználó

        [quote=”Spider”:26w9ctdc]Nekem két 50-es tartály van alul, mindegyiknek az alján van 1-1 golyós csap.
        Leeresztés után hazafelé nyitva hagyom a csapokat és csak a következő táborozáskor zárom el.

        Nekem arra kell megoldást találnom, hogy a két tartályt valahogy egymásba kössem, mert pl az elmúlt hétvégén 4-en zuhanyoztunk, egyikőnk többször is és az 50 liter kevésnek bizonyult.
        Nálam úgy van megoldva, hogy az egyik tartályba megy a mosogató, a másikba a zuhanyzó és a mosdó…[/quote]
        Ezt a megoldást azért tartom jónak, mert a zuhanyzóból származó vízet leeresztve nem teszed tönkre a környezetet (majdnem tiszta a belőle kiereszthető „szennyvíz”, szorult helyzetben a csapadékvíz-csatornába engedhető), míg a mosogató vize már több vegyszert, zsírt és egyéb – nyomot hagyó, növényzetet károsító – anyagot tartalmaz, tehát csak rendes szennyvízrendszerbe illik (szabad) engedni.

        #31161
        Spider
        Felhasználó

          [quote=”EdGaR”:1lw74crr]Megint kis segítségre lenne szükségem, hátha Valaki már találkozott ilyennel. Lehet, hogy a legalkalmasabb lenne egy találkozón alákúszni egy-két csiga alá.
          Nos, nekem a szennyvíz tartályom gyári, viszont az elvezetése és a leeresztése úgy tűnik valami házi barkács megoldás. A lényeg, hogy miután leürítettem már többször a tartályt, a csőben még mindig pang a lé… és egy meleg nyári napon… ezt már mindenkinek a fantáziájára bízom 🙄 . Valójában a cső elvezetésére lennék kíváncsi, illetve, hogy milyen leeresztő csappal látják el gyárilag és az mihez van rögzítve. Nekem egy 5/4-es fémkönyökre heggesztett laposvas van jó hosszan lelógatva az alvázról és egy hagyományos öntvény golyóscsap a leeresztő… ami úgy tűnik teljesen egy szintben van a tartály kifolyó csonkjával… Ez a megoldás igen nehéz (súlyban) és bármikor kiszakadhat a csavar a padló aljából. Igazi olasz stupek megoldás. :smt208 [/quote]

          Nekem két 50-es tartály van alul, mindegyiknek az alján van 1-1 golyós csap.
          Leeresztés után hazafelé nyitva hagyom a csapokat és csak a következő táborozáskor zárom el.

          Nekem arra kell megoldást találnom, hogy a két tartályt valahogy egymásba kössem, mert pl az elmúlt hétvégén 4-en zuhanyoztunk, egyikőnk többször is és az 50 liter kevésnek bizonyult.
          Nálam úgy van megoldva, hogy az egyik tartályba megy a mosogató, a másikba a zuhanyzó és a mosdó…

          #31159
          istozi
          Felhasználó

            [quote=”miska”:pgzmttxw]Ha megnyugtat, a gyári sem egy nagy találmány. Nekem az autóimban a műanyag tartály oldalán van a leeresztő, igaz az alsó élhez közel, és ebből adódóan van benne pangó (kb:10 liter) szennyvíz. Igen, büdös. A jó megoldás, ha az alján van a leeresztő. Aki ezeket kitalálta, soha az életben nem közlekedett lakóautóval, és nem csak az olaszra jellemző, hanem a német,angol,amerikaira is igaz. Szerintem le kell venni a tartályt, és az aljára kell egy műanyag golyós csapot szerelni. A másik gond, hogy menet közben a turbolencia behozza a lefolyón keresztül a bűzt, ha nincsenek bedugva a lefolyók. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a szennyvíztartály túlfolyóit egy vékony csővel a kocsi alá vezettem, és így most már semmi szag sincs az autóban, ha nincs bedugva valamelyik dugó. A pangó víz legjobb megoldása, ha hazafelé a csapot kicsit nyitva hagyod, a kevés lötty a kanyarokban kifolyik ( nem nagy bűn) és a menetszél szépen kiszárítja a tartályodat.(kb: 200Km)[/quote]
            Az sem tökéletes, ha a leeresztő a tartály alján van, mert félő, hogy letörik. Jobb megoldás – szerintem – ha a tartály feneke nem vízszintes, hanem a leeresztő felé lejt (így kevesebb pangó folyadék marad), és ott már oldalt lehet a csap. Magamnak csináltattam lemezből ilyet.

            #31152
            EdGaR
            Felhasználó

              [quote=”miska”:2t2tmz6c]Ha megnyugtat, a gyári sem egy nagy találmány. Nekem az autóimban a műanyag tartály oldalán van a leeresztő, igaz az alsó élhez közel, és ebből adódóan van benne pangó (kb:10 liter) szennyvíz. Igen, büdös. A jó megoldás, ha az alján van a leeresztő. Aki ezeket kitalálta, soha az életben nem közlekedett lakóautóval, és nem csak az olaszra jellemző, hanem a német,angol,amerikaira is igaz. Szerintem le kell venni a tartályt, és az aljára kell egy műanyag golyós csapot szerelni. A másik gond, hogy menet közben a turbolencia behozza a lefolyón keresztül a bűzt, ha nincsenek bedugva a lefolyók. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a szennyvíztartály túlfolyóit egy vékony csővel a kocsi alá vezettem, és így most már semmi szag sincs az autóban, ha nincs bedugva valamelyik dugó. A pangó víz legjobb megoldása, ha hazafelé a csapot kicsit nyitva hagyod, a kevés lötty a kanyarokban kifolyik ( nem nagy bűn) és a menetszél szépen kiszárítja a tartályodat.(kb: 200Km)[/quote]
              Köszi Miska, sejtettem, hogy túl sok energiát a gyári rendszerre sem pazaroltak 😆 Ettől függetlenül a legközelebbi találkozón laposkúszó ruhát is viszek magammal és ha keresnének valamelyik csiga alján megtalálnak felszíjjazva az alvázra. 😆

              #31151
              Névtelen

                [quote=”EdGaR”:3gj9o4sr]Megint kis segítségre lenne szükségem, hátha Valaki már találkozott ilyennel. Lehet, hogy a legalkalmasabb lenne egy találkozón alákúszni egy-két csiga alá.
                Nos, nekem a szennyvíz tartályom gyári, viszont az elvezetése és a leeresztése úgy tűnik valami házi barkács megoldás. A lényeg, hogy miután leürítettem már többször a tartályt, a csőben még mindig pang a lé… és egy meleg nyári napon… ezt már mindenkinek a fantáziájára bízom 🙄 . Valójában a cső elvezetésére lennék kíváncsi, illetve, hogy milyen leeresztő csappal látják el gyárilag és az mihez van rögzítve. Nekem egy 5/4-es fémkönyökre heggesztett laposvas van jó hosszan lelógatva az alvázról és egy hagyományos öntvény golyóscsap a leeresztő… ami úgy tűnik teljesen egy szintben van a tartály kifolyó csonkjával… Ez a megoldás igen nehéz (súlyban) és bármikor kiszakadhat a csavar a padló aljából. Igazi olasz stupek megoldás. :smt208 [/quote]
                Ha megnyugtat, a gyári sem egy nagy találmány. Nekem az autóimban a műanyag tartály oldalán van a leeresztő, igaz az alsó élhez közel, és ebből adódóan van benne pangó (kb:10 liter) szennyvíz. Igen, büdös. A jó megoldás, ha az alján van a leeresztő. Aki ezeket kitalálta, soha az életben nem közlekedett lakóautóval, és nem csak az olaszra jellemző, hanem a német,angol,amerikaira is igaz. Szerintem le kell venni a tartályt, és az aljára kell egy műanyag golyós csapot szerelni. A másik gond, hogy menet közben a turbolencia behozza a lefolyón keresztül a bűzt, ha nincsenek bedugva a lefolyók. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a szennyvíztartály túlfolyóit egy vékony csővel a kocsi alá vezettem, és így most már semmi szag sincs az autóban, ha nincs bedugva valamelyik dugó. A pangó víz legjobb megoldása, ha hazafelé a csapot kicsit nyitva hagyod, a kevés lötty a kanyarokban kifolyik ( nem nagy bűn) és a menetszél szépen kiszárítja a tartályodat.(kb: 200Km)

              5 hozzászólás megtekintése - 26-30 / 30

              You must be logged in to reply to this topic.