-
IndítottaTémakör
-
2010.01.21.-20:03 #20347
Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
🙄 🙄
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.01.24.-21:56 #20492
Szevasztok! 🙂
Azt gondolom nem kelle ezt a dolgot túl dramatizálni.Remélélem a mellékelt linken megnézitek azt a képet ami a saját járművemről és az utánna kötött Fiatról készült. Ha valakit bővebben érdekel a kérdés szívesen állok rendelkezésére. 😉 http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? … fullsize=12010.01.24.-15:36 #20468[quote=”istozi”:8rhq0swd]Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
…Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket…[/quote]Merev elsőhidas futóműnél (ahol az elfordulást segéd kormányművel oldják meg) talán működik. A képen viszont úgy láttam egy Smart és még egy személyautó volt, amiket fogasléces kormányművel szereltek, így közvetlenül a csonkállványhoz, vagy gólyalábhoz kapcsódik a kormánymű. Mindkét oldal függetlenül van felfüggesztve, tehát mindkét oldalra egy-egy rúd, vagy bowden(???) kellene, hogy kapcsolódjon. Beteg dolog ez [-X Amikor nálunk a pótféklámpán ment a huza-vona, csodálkoznék, ha egy biztonsági fődarabot ilyen megoldásokkal engednék? :-k
2010.01.24.-14:46 #20463[quote=”Battila”:3eiybtmr]Üdv!
Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.
Üdv Attila[/quote]
Sziasztok!
Igen,valószínüleg talajkormányzott lesz az első futómű!
Nehézpótkocsiknál használnak ilyet!Tolatásnál nem igazán akarja a tutit,de ott tényleg győz az erőszak!2010.01.24.-14:36 #20462[quote=”Battila”:317n8iom]Üdv!
Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.
Üdv Attila[/quote]
Szerintem majd egy tíz év múlva elfogadják hogy van ilyen is mint PL quadok esetében. Akkor is majd hoznak olyan rendeletet amit sehol a világon nem alkalmaznak. Mi ebben nagyok vagyunk. Egyébként nem próbáltam ,de nem szívesen rángatnám PL Lefkadán a szerpentinen magam mögött, pláne ha nem fékezett. Nevadában a sivatagban 100 km egyenesben tesztelgetném először kis kormánymozdulatokkal és remélem ,hogy igazad van, és fordul az a kerék. Mndenesetre amikor vontatok másik kocsit ,csak nem fordul el soha a kerék. Rendessen húz a másik sávban és radiloz rendessen. Félre ne érts biztosan működik és, neked is bizonyára igazad van ,de számomra még nem tiszta az elve.
DEP76
DEP762010.01.24.-14:19 #20461Üdv!
Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.
Üdv Attila
2010.01.24.-04:19 #20454[quote=”istozi”:poojmqma]Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
Szóval új tipp?
Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.[/quote]Én csak egy faiparis vagyok de szerintem fékje kell hogy legyen . Müszakilag úgy tudom követelmény ekkora súlyu vontatmánynál. Lehet valaki csak balhébol tette fel és, most jól mulat az okosításokon 😀
DEP762010.01.23.-14:57 #20413[quote=”EdGaR”:2tegznel]Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?[/quote]
Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
Szóval új tipp?
Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.2010.01.22.-22:47 #20395[quote=”EdGaR”:37rm476i]Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?[/quote]
ha elég erős a lakóautó és a rögzítés, akkor győz az erőszak… 🙂
2010.01.22.-21:55 #20391[quote=”rlacika”:29zm0nv3]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
🙄 🙄
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?
2010.01.21.-23:17 #20356[quote=”rlacika”:y8fc1hj0]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
🙄 🙄
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]nagyjából ezt tudja az autószállító kutya nevezetű kétkerekű vonórúd, de az autó gumijainak kímélésével…
legalábbis a forgózsámolyos kivitel. 🙂2010.01.21.-20:39 #20348[quote=”rlacika”:3mv3c8it]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
🙄 🙄
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]nagyon jó, de a többi kiegészítők is =D> 😆
András
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.