Főoldal Fórumok Lakóautók Személyautó vontatása lakóautóval

Legutóbb frissítette woodoopilot 7 years, 4 months telt el
18angok
61 hozzászólás
  • Szerző
    Válasz
  • #20492
    jozsef
    Felhasználó

      Szevasztok! 🙂
      Azt gondolom nem kelle ezt a dolgot túl dramatizálni.Remélélem a mellékelt linken megnézitek azt a képet ami a saját járművemről és az utánna kötött Fiatról készült. Ha valakit bővebben érdekel a kérdés szívesen állok rendelkezésére. 😉 http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? … fullsize=1

      #20468
      EdGaR
      Felhasználó

        [quote=”istozi”:8rhq0swd]Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
        …Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket…[/quote]

        Merev elsőhidas futóműnél (ahol az elfordulást segéd kormányművel oldják meg) talán működik. A képen viszont úgy láttam egy Smart és még egy személyautó volt, amiket fogasléces kormányművel szereltek, így közvetlenül a csonkállványhoz, vagy gólyalábhoz kapcsódik a kormánymű. Mindkét oldal függetlenül van felfüggesztve, tehát mindkét oldalra egy-egy rúd, vagy bowden(???) kellene, hogy kapcsolódjon. Beteg dolog ez [-X Amikor nálunk a pótféklámpán ment a huza-vona, csodálkoznék, ha egy biztonsági fődarabot ilyen megoldásokkal engednék? :-k

        #20463
        Fittipaldi
        Felhasználó

          [quote=”Battila”:3eiybtmr]Üdv!

          Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

          Üdv Attila[/quote]
          Sziasztok!
          Igen,valószínüleg talajkormányzott lesz az első futómű!
          Nehézpótkocsiknál használnak ilyet!Tolatásnál nem igazán akarja a tutit,de ott tényleg győz az erőszak!

          #20462
          DEP76
          Felhasználó

            [quote=”Battila”:317n8iom]Üdv!

            Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

            Üdv Attila[/quote]

            Szerintem majd egy tíz év múlva elfogadják hogy van ilyen is mint PL quadok esetében. Akkor is majd hoznak olyan rendeletet amit sehol a világon nem alkalmaznak. Mi ebben nagyok vagyunk. Egyébként nem próbáltam ,de nem szívesen rángatnám PL Lefkadán a szerpentinen magam mögött, pláne ha nem fékezett. Nevadában a sivatagban 100 km egyenesben tesztelgetném először kis kormánymozdulatokkal és remélem ,hogy igazad van, és fordul az a kerék. Mndenesetre amikor vontatok másik kocsit ,csak nem fordul el soha a kerék. Rendessen húz a másik sávban és radiloz rendessen. Félre ne érts biztosan működik és, neked is bizonyára igazad van ,de számomra még nem tiszta az elve.

            DEP76
            DEP76

            #20461
            Battila
            Felhasználó

              Üdv!

              Amerikában sokszor használják a lakóautósok a merev vonóháromszöges megoldást.A lényeg az,hogy nem szabad a kormányzárat bekapcsolni.Ha a kormány már szabadon mozog , akkor úgy működik mint egy forgózsámolyos pótkocsi.Ennél a megoldásnál valahogy megoldották a ráfutó féket, de a képekről nem sok mindent lehet látni. Szerintem a kéziféket mozgatja a ráfutóegység.Kíváncsi lennék mit szól hozzá az NKH.

              Üdv Attila

              #20454
              DEP76
              Felhasználó

                [quote=”istozi”:poojmqma]Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
                Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
                Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
                De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
                Szóval új tipp?
                Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.[/quote]

                Én csak egy faiparis vagyok de szerintem fékje kell hogy legyen . Müszakilag úgy tudom követelmény ekkora súlyu vontatmánynál. Lehet valaki csak balhébol tette fel és, most jól mulat az okosításokon 😀
                DEP76

                #20413
                istozi
                Felhasználó

                  [quote=”EdGaR”:2tegznel]Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?[/quote]
                  Napok óta nézegetem én is, és nem jövök rá a technikára.
                  Látszik egy bowden, de az a ráfutóféktől (?), de inkább a rögzítőféktől indul és egenesen megy hátra. Tehát az vsz. fékvezeték.
                  Létezik olyan vontatási lehetőség, hogy a vontatott jármű vázához (az orrnál) egy függőleges csap körül elforduló vonórudat rősítenek. A rúd rövidebbik része megy a futómű felé, ahol rákötik a kormánytrapézra. Ha a vontató elkezdi oldalra húzni a rudat, az elfordítja a kormányzott kerekeket.
                  De ennél a szerkezetnél ez kizárt, mivel háromszög alakú a vonókeret. És nem látok a kereten sem csuklót, sem olyan rudazatot, vagy bowdent, ami mozgást vinne át a vontatmány kormányszerkezetére. Lehet, hogy önbeálló kerekű zsámolyra teszi a kerekeket, de azok most nincsenek a fotón?
                  Szóval új tipp?
                  Fischer véleménye tűnik igaznak, de akkor ez egy műszaki szégyen lenne.

                  #20395
                  fischer
                  Felhasználó

                    [quote=”EdGaR”:37rm476i]Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?[/quote]

                    ha elég erős a lakóautó és a rögzítés, akkor győz az erőszak… 🙂

                    #20391
                    EdGaR
                    Felhasználó

                      [quote=”rlacika”:29zm0nv3]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
                      🙄 🙄
                      http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]

                      Nem világos. :-k ez mitől jön utánad a kanyarban is?

                      #20356
                      fischer
                      Felhasználó

                        [quote=”rlacika”:y8fc1hj0]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
                        🙄 🙄
                        http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]

                        nagyjából ezt tudja az autószállító kutya nevezetű kétkerekű vonórúd, de az autó gumijainak kímélésével…
                        legalábbis a forgózsámolyos kivitel. 🙂

                        #20348
                        LMC
                        Felhasználó

                          [quote=”rlacika”:3mv3c8it]Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
                          🙄 🙄
                          http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html[/quote]

                          nagyon jó, de a többi kiegészítők is =D> 😆

                          András

                        11 hozzászólás megtekintése - 51-61 / 61

                        You must be logged in to reply to this topic.