-
IndítottaTémakör
-
2010.01.21.-20:03 #20347
Igy is lehet vinni a kiskocsit magaddal!? :2010_igen_hurra.gif
🙄 🙄
http://www.campingcar-bricoloisirs.net/towbar.html -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.03.08.-01:24 #21730
[quote=”Promi”:ezzhbm1q]sziasztok
Mi a naprakész szabály kutya használatához?
rendszám és műszaki nélküli autót szeretnék emelve vontatni.
tényleg szabályos kutyával?
elég a B vizsga?
Lehet több a vontatott kocsi sulya mint az engedélyezett utánfutó? Vontatni ugyanakkora tömegűt lehetne, a kutya meg úgy tudom jogilag vontatókötél…[/quote]
A kutyára vonatkozóan nem tudok arról, hogy lenne rá Magyarországon előírás. Ha nincs tiltva, akkor meg lehet. Viszont a vontatási előírások azok műszaki alapon kerültek kiszámításra és megfogalmazásra. Jelen esetben a gépkocsira vonatkozó fék nélküli vontatmány előírást be KELL tartani (saját érdekedben). Ez a gépkocsi üres tömegének + 68 kg összegének az 50 %-a a vontatmány megengedett tömege.2010.03.07.-06:17 #21706sziasztok
Mi a naprakész szabály kutya használatához?
rendszám és műszaki nélküli autót szeretnék emelve vontatni.
tényleg szabályos kutyával?
elég a B vizsga?
Lehet több a vontatott kocsi sulya mint az engedélyezett utánfutó? Vontatni ugyanakkora tömegűt lehetne, a kutya meg úgy tudom jogilag vontatókötél…2010.01.29.-19:46 #20716[quote=”GaborApa”:i6qlfvja]ez a téma is megérdemli, hogy külön topikja legyen és ne süllyedjen el egy másik helyen. 😉
vagy legyen inkább a címe (hajós módra): „A boci vontatása” ? :2010_nemtom.gif [/quote]
Kicsit hosszú, de lehetne: „Hogyan toljunk lakóautót személyautóval” :2010_rohog.gif2010.01.29.-16:00 #20712ez a téma is megérdemli, hogy külön topikja legyen és ne süllyedjen el egy másik helyen. 😉
vagy legyen inkább a címe (hajós módra): „A boci vontatása” ? :2010_nemtom.gif2010.01.27.-02:21 #20616[quote=”Battila”:3r9idj9s] A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
[/quote]
A videóban a számcsere azért van mert Anglia…Ott a vontatott valamiknek ugyanaz a rendszámuk kel legyen mint a vontatónak. Ez ott igy működik, ez a sh lakókocsit hozóknak a réme, mert harmadik rendszámot nállunk se adnak, a ködös albionban meg elég hercehurcás a megszerzése (szokásos angol rigolya:mit érdekel engem hogy máshol mást mond a törvény!)2010.01.27.-01:53 #20611[quote=”Battila”:1si4qmza]Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.
Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.
Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!
Ez van.
Üdv Attila[/quote]
tudomásom szerint vonórúddal történő vontatásnak minősül idehaza, tehát korlátozásos.
2010.01.27.-01:39 #20606[quote=”Battila”:1gne3wwk]Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.
Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.
Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!
Ez van.
Üdv Attila[/quote]
:smt217 Hát igen. Függetlenül attól amit József írt, hogy a futómű kényszer hatására megy utánad a kanyarban ÉS még radíroz is, igen elgondolkodtató, hogyha egy quad besorolása problémát jelent, akkor ez vajon mitől lenne utánfutó? A másik már bizalom kérdése, én úgy érzem bevállalós vagyok, de nem merném az autómat „felügyelet nélkül” így vontatni.
Bocs József! Tényleg elhiszem, hogy működik 😕2010.01.27.-00:11 #20599[quote=”Battila”:1fj966i5]Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.
Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.
Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!
Ez van.
Üdv Attila[/quote]
Szerintem Jozsef erről is ki tud okosítani bennünket. De hogy más országban hogy csinálják az ne legyen támpont, mert nincs jogharmonizáció mint már ez régen tiszta mindannyiunknak. Egyébként a rendszámot mindíg rendesen rögzítsétek mert Görögországban a saját szememmel láttam amikor leszedték idióta fiatalok a rendszámát egy autónak, és röhögés közepette elrohantak vele. Nem nagy élmény annak akitől elveszik.
DEP762010.01.26.-23:57 #20596Olvasgatva a hozzászólásokat,eszembejutott néhány dolog.
Ha utánakötöm az autót pl.egy lakóautónak, akkor az minek minősül.Pótkocsinak, vagy csak sima vontatásnak merev vonórúddal.Ha pótkocsinak, akkor X- el kezdődő rendszámmal kell ellátni, hátul háromszögletű fényvisszaverő prizmákat kell felszereln.A prizma még könnyen megoldható, de egy már forgalomban lévő rendszámmal ellátott szgk- nak hogy a túróban szerez az ember még egy pótkocsira szóló forgalmit X es rendszámmal. A videóban is láthattuk,hogy az ember feltett a kocsira egy másik rendszámot.
Ha viszont csak sima vontatásnak minősül ( szgk.húz szgk-t ), akkor nem lehet közlekedni autópályán, autóúton és sebességkorlátozás is van.
Multkor csak egy harmadik rendszámot próbáltam szerezni a vonóhorogra szerelhető kerékpártartómra, hogy ne keljen mindíg leszedni a kocsiról a rendszámot minden egyes alkalommal amikor felszerelem a kocsira. LEHETETLEN!
Ez van.
Üdv Attila
2010.01.26.-21:52 #20573Névtelen
Ne izguljatok, nem folyik ki semmi.
2010.01.26.-16:49 #20557Halihó!
Két dologról tennék említést:
1.kanyarban egyébként is van egykis természetes radírozás,ezért ez elhanyagolható.De ne felejtsétek ha ki megyünk az autópályára ott nincsenek derékszögű kanyarok, de még az egyéb utakon is ritkán ferdul elő.
2. Az én autóm önsúlya mint már irtam 734 kg., ha ezt felteszem egy négy kerekü utánfutóra akkor már túl lépi az 1100 kg. aminek nem csak az első de hátsó kereke is radiroz a kanyarokban.Véleményem és gyakorlatom szerint saját lábán húzni az autót kb.1/2 energiába telik.Arról nem beszélve,1-2 méterrel rövidebb is a vontatvány. 😉2010.01.26.-16:10 #20554[quote=”DEP76″:10t9j30u]Nagyon köszönöm .Gondolom Jozsef is így csinálja. De ha nekem valaki egy ilyen ötlettel állna elő ,azt mondom neki radilozni fog. De én csak egy asztalos vagyok. Meg kell igérni magamnak innentől sokkal nyitottabb leszek.
DEP76[/quote]mivel a vontatott autón a súrlódási erő fordítja be a kormányzott kerekeket, ezért valóban radíroz az eleje, jól látod. 🙂
kicsit nagyobb gázadás és győz az erőszak, ahogy alább már írtam… 😆
azt hozzá kell tenni, hogy az olajos szervós személyautókon az álló motor melletti kormányforgatás esetén a szervóolajat kinyomja a rendszer a betöltőnyíláson át, azoknál ebből a szempontból nem egészséges ez a megoldás…
2010.01.26.-02:21 #20536[quote=”rlacika”:3134kuom]http://www.youtube.com/watch?v=fp0c3BpC98o&feature=related
No, ez talán jobban megérteti hogy mükszik 😀 [/quote]Nagyon köszönöm .Gondolom Jozsef is így csinálja. De ha nekem valaki egy ilyen ötlettel állna elő ,azt mondom neki radilozni fog. De én csak egy asztalos vagyok. Meg kell igérni magamnak innentől sokkal nyitottabb leszek.
DEP762010.01.26.-00:40 #20530[quote=”rlacika”:3ql1mtf9]Valamit nem értek: lehet hogy a KRESZ máskép szól de a mi közlekedéstörvényünkben ez van kiirva: vontatni gépkocsit a következőképen lehet:…….(külömböző, a témához nem érdekes kikötés), és:
-a vontatott gépkocsi kormányánál az illetö jármű kategoriája szerinti érvényes vezetői jogositvánnyal rendelkező autóvezető kel üljön. 🙄
Meg fogom kérdezni a közlekedéshatóságot, mi a véleményük ebben az esteben :-k ?
Ott , abban a francia linkben ahonnan indult ez a társalgás van egy vonatkozás valami francia és eu-s törvények felé is. Ha valaki franciául tud talán átnézi és nekünk is megmondja hogysmint áll a dolog máshol. [-o< [/quote] A probléma az hogy a rendőrök Tőlem szokják megkérdezni hogy szabad-e ilyen felépítményt szálítani mint az enyém is. Ilyenkor határozott hangnemben eligazítást szoktam tartani nekik. Félve attól hogy ez nem válhat mindíg be ,bementem a helyi KPM-hez, hát ott is nekem kellett elmagyaráznom mi is ez, de a főnök határozottan azt álította hogy szabálytalan. Az indokaiból kiderült még mindíg nem tudja miről beszél. Ezek után felhívtam a rendőrségi szakértőket akik szerint minden további nélkül mehet, sőt megdicsértek amiért a vizsgás vonóhorog stekkerről tápláltam be a világítását. Szerintük így már egy KPM-es sem találhat kifogást benne. Ezt csak azért írtam mert nem tudom ha még valakit megkérdezek az mit mondana. Mindenesetre a helyszinelő szakértő azt mondta ha problémáznak rá lehet hivatkozni. Ez rendben is van de külföldön? DEP762010.01.26.-00:20 #20529Valamit nem értek: lehet hogy a KRESZ máskép szól de a mi közlekedéstörvényünkben ez van kiirva: vontatni gépkocsit a következőképen lehet:…….(külömböző, a témához nem érdekes kikötés), és:
-a vontatott gépkocsi kormányánál az illetö jármű kategoriája szerinti érvényes vezetői jogositvánnyal rendelkező autóvezető kel üljön. 🙄
Meg fogom kérdezni a közlekedéshatóságot, mi a véleményük ebben az esteben :-k ?
Ott , abban a francia linkben ahonnan indult ez a társalgás van egy vonatkozás valami francia és eu-s törvények felé is. Ha valaki franciául tud talán átnézi és nekünk is megmondja hogysmint áll a dolog máshol. [-o<2010.01.25.-23:19 #20528[quote=”istozi”:2pdtjv0p]Oké, nem ismerem, és nehezen tudom érteni, hogy működik is. Kérdésem: egyformán jó a szervós kocsihoz és a kormányszervó nélkülihez is?[/quote]
Jó a kérdés. 😉 Öszintén megmondom én több okból is a korábban említett autót választottam. 😕 Egyik ok a súly, a másik pedig nem szervó kormányos ez a típus. Elvileg elképzelhető hogy ugyan úgy müködik, sőt egy barátom Suzuki Vitarát húz és azt gondolom, hogy az már szervos.
2010.01.25.-20:35 #20526[quote=”jozsef”:34m3wb45]Halihó !
Ezt jó tudni. 🙂 De azért szerényen megjegyzem ez nem kutya, nem egy labilis pótszerkenytyü ami szükség esetén nagy segítség is lehet. Ez amiről beszélgetünk az egy vonórúd, ami egy(pár) megerősítet karosszéria elemhez csatlakozik, elviselve az ott fellépő nyíró és csavaró erőket.[/quote]
Oké, nem ismerem, és nehezen tudom érteni, hogy működik is. Kérdésem: egyformán jó a szervós kocsihoz és a kormányszervó nélkülihez is?2010.01.25.-15:35 #20525[quote=”gabec”:e3e9racc]érvényes műszaki vizsgával rendelkező autót lehet „kutyával” vontatni,max 50 km/h sebességgel[/quote]
Halihó !
Ezt jó tudni. 🙂 De azért szerényen megjegyzem ez nem kutya, nem egy labilis pótszerkenytyü ami szükség esetén nagy segítség is lehet. Ez amiről beszélgetünk az egy vonórúd, ami egy(pár) megerősítet karosszéria elemhez csatlakozik, elviselve az ott fellépő nyíró és csavaró erőket.
2010.01.25.-00:16 #20515[quote=”DEP76″:3hzhl9d1]Legalább a fékben igazam volt, köszönjük Jozsefnek de tényleg leírhatná hogyan kormányzódik.
DEP76[/quote]Természetesen,nem titok,működik 🙂 Ugy mint valaki már említette, kényszer hatására az első kerekek befordulnak akár derékszögü kanyarban is.Ezért kell a vonó háromszőg,hogy a vontatás során a vontatmányra megfelelően tudjanak hatni a kényszertő erők.(Na ez nem a leg szakszerübb kifejezés de lehet, hogy így jobban érthető. 😉 ) Ezt talán lehet utánfutásnak nevezni.Szinte ugyan úgy kanyarodik mint egy teherautó pótkocsi. Viszont tolatni már élég körülményes (gyakorlatom szerint talán ártalmas is 🙄 )
2010.01.24.-22:57 #20500[quote=”EdGaR”:ewlhp6do]B@sszus és működik #-o … erre én is kívácsi vagyok 😯 [/quote]
Legalább a fékben igazam volt, köszönjük Jozsefnek de tényleg leírhatná hogyan kormányzódik.
DEP762010.01.24.-22:44 #20497[quote=”jozsef”:12m54anv]Az elöbi témához.
Ezt a képet tavaj Angliába útközben készítettük.Ezen már kéziféket is láthattok. Azt gondolom, hogy az köztudott 750kg-ig nem kell fék. A seicsentó 734kg a forgalmi szerint tehát belefér a 750 kg-os súlyhatárba.Tehát a 750 kg felett már szükség van fékrendszerre. Persze hivatalossá tenni nem könnyű.
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=12600&fullsize=1[/quote]
B@sszus és működik #-o … erre én is kívácsi vagyok 😯2010.01.24.-22:33 #20496Névtelen
[quote=”jozsef”:gentv9yo]Meg igérem, tavasszal, vagy nyáron egy talira elviszem. 😀 [/quote]
Nagyon köszönjük!!!2010.01.24.-22:32 #20495[quote=”miska”:37iy6if6]Hát igen. Van aki gondolkodik a dolgon napokig, és van aki már használja is. =D> [/quote]
Meg igérem, tavasszal, vagy nyáron egy talira elviszem. 😀
2010.01.24.-22:27 #20494Névtelen
[quote=”jozsef”:2czj07df]Szevasztok! 🙂
Azt gondolom nem kelle ezt a dolgot túl dramatizálni.Remélélem a mellékelt linken megnézitek azt a képet ami a saját járművemről és az utánna kötött Fiatról készült. Ha valakit bővebben érdekel a kérdés szívesen állok rendelkezésére. 😉 http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? … fullsize=1[/quote]
Hát igen. Van aki gondolkodik a dolgon napokig, és van aki már használja is. =D>2010.01.24.-22:15 #20493Az elöbi témához.
Ezt a képet tavaj Angliába útközben készítettük.Ezen már kéziféket is láthattok. Azt gondolom, hogy az köztudott 750kg-ig nem kell fék. A seicsentó 734kg a forgalmi szerint tehát belefér a 750 kg-os súlyhatárba.Tehát a 750 kg felett már szükség van fékrendszerre. Persze hivatalossá tenni nem könnyű.
http://www.lakoautoklub.hu/modules.php? name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=12600&fullsize=1 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.