-
IndítottaTémakör
-
2009.11.25.-22:59 #17989
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem!:
keresek olyan kollégát, akinek van az autóján (nem baj, ha házi gyártmányú, – sőt) motorkerékpár tartó!
Le kéne fotózni, rajzolni,- koppintás céljából…
Valamint keresek olyan lakatost, (ha a Biwak vállalná, lenne a legjobb), aki mindezt költséghatékony módon kivitelezni tudná…
Válság van hiába (a gyári naaagyon drága…) -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.04.15.-19:12 #42733
Nagyon köszönöm a hozzászólásokat. Annyit mondhatok, hogy Blue szaktárs zseniális tanácsa eddig nagyon bevált.
Egyenlőre két eve vagyunk úton a lakóval a hátuljára tettük a lakatos által gyártott robogó tartót. Ezzel azóta sincs semmi gond.
Saját tapasztalataimat itt láthatjátok videóval együtt: http://eletvaltok.com/category/lakoauto-okossagok/
A felrakás során a következő gondok adódtak. A hátsó pótkerék nekem a kocsi alatt volt ezt ki kellett szedni.
A letámasztók így nem működnek, mert nem lehet hozzá férni.De ehhez azt tudom reflektálni, hogy kettő tekerős (krokodil) emelőt vettem a lomin és ezek tökéletesek, plusz az egész tengelyt alá támasztják, ha állunk. A nagyon erős szélben is jól bírja.
A motor felmegy magától egy rámpán. Ezt egy boltban vettem alumíniumból van és 3 részre zárható.
A Blue által javasolt csavart a motorba furtam és ezzel rögzítem a motort így semmi baja, nagy sebesség vagy lejtő esetén is tökéletes.
Plusz a motor kézifékeire egy ragtapaszt kell tenni, így nem mozog semmilyen irányban. De azért persze spaniferrel is adok neki.
A súlyról:
Négyen ráálltunk, a szerkezetre és közben mértem a cm-tm mennyit süllyed az autó magassága. Jelentem ez a négy ember báven meghaladta a 350kg-ot. Az autó 2 cm-t süllyedt.
Nagy meredek emelkedőn is simán le és felmentem vele. Semmi gondot nem okoz.
Itt Franciaországban sokan húznak utánfutóval motort, nem is tudnak beállni szinte egyik parkolóba sem. Inkább csak kempingtől kempingig találnám jónak. Meg a Tesco parkolóban…
Egy jó kis szűk körforgalomban Franciaország falvaiban nehezen kivitelezhető. Az autóval szorosan összeépített nekem jobb.
2012.04.08.-23:38 #34139Blue klubtárs
Úgy tűnik, néha hiába magyarázzuk a megengedett tengelyterhelés és a gumiabroncs teherbírása című műszaki problémákat, mint olyan határértékeket, amit mindenkinek, saját érdekében CÉLSZERŰ betartani. Az előző commentben belinkelt tartozékokat teherbírásra ellenőrizni kell. A vonóhorog megengedett függőleges terhelése max 100 kg. A gömbfejen mérve. Ami hátrafelé kinyúlik, arra a kéttámaszú tartó mechanikai számítását el kell végezni. A hátsó gumiabroncsok terhelése a tényleges tengelynyomás alapján ne legyen több, mint amit a gumira rányomtatott terhelési szám megenged. Mert ha túlterheljük, kidurran. Mindig a legrosszabbkor.2012.04.07.-13:35 #34132itt van pár link, ezek vonohorogra szerelheto moped-hordozok:
1.
http://www.netcamping.de/campingshop/fa … /index.php2.
http://www.carafun.eu/artikelueber.php? … offen=32263.
http://www.allround-hecktraeger.de/heck … index.html
(itt a baloldali menusorban a ‘kleinkraftradträger’ pontra kell klikkelni)udv
tomi
2012.04.06.-20:56 #34129[quote=”Blue”:24uxpx8a]Most már csak azt szeretném tudni mikkk hogy, hogy húzod a lakókocsit meg a robogós utánfutót egyszerre?[/quote]
Ja, kosz, igaz, lakoauto, nem lakokocsi.
Amugy tenyleg talan az en lakoautom mas, (transit, Buerstner) de, amikor utanajartam a legrugo megoldasnak, aranyarban mondtak, ha jol emlekszem 300e felett mig a vonohorog, utanfuto kombo is akorul volt, talan kicsivel tobb. Ezert valasztottam ezt a megoldast, nekem bejott. Amit cipelek az egy piaggio nagyrobogo asszem 180kg.
mondjuk egy hatrany azert van, a lakoauto mogott nemigen latni, megvan-e meg a motor, vagy elhagytad menet kozben vhol. Max az arnyekat latni. Vagy kamera hatra, de az nincs.2012.04.06.-03:07 #34115[quote=”Battila”:1bi64yvd]Üdv!
Al-Ko torziós tengelyhez létezik légrugó.
Két megoldás is létezik. Az egyik a kiegészítő légrugó, a másik a teljes légrugózás. A második esetben a légrugó átveszi a teher 90%-át.Azért nem lehet a kocsi hátulján nagyobb robogókat szállítani, mert a tengelyterhelés túllépi a megengedett értékett, illetve a hátsó gumik is túlterheltek lesznek.
Üdv Attila[/quote]
Szia Attila
Az általad írt lehetőségeket én is ismerem. Én nem akartam belemélyedni hogy mi a nagyobb meg a nagy robogó mert amíg Kg ról nem beszélünk addig szubjektív nézőpontja mindenkinek.
Aztán ehhez párosul az autó hossza, hátsó tengelye, kerekei (szimpla vagy iker), a túlnyúlás, segéd alváz vagy törzs, Stb mint ahogy írod.De az Al-Ko ja nem mikkk nek van.
Én csak egyszerűen mikkk klubtársnak akartam rávilágítani arra hogy úgy mond véleményt valamiről hogy nem is ismeri a másik technikáját, attól való elvárását, vagy szempontjait.
Sajnos felsültem vele.
Töretlen lendülettel válaszolt Peter-Nizza problémáját figyelmen kívül hagyva a saját szem szögéből általánosított fikciót, amit vitatnék.
[quote=”mikkk”:1bi64yvd]Ja, lehet, azert nagyrobogoval a hatan hanyattesik a lako nem?[/quote]
PL ha Gábor apa autójára (7 m felett) egy hátsó motortartón feltennénk egy Burgman 650 est (nagy robogót) ami 252 Kg nem fog „hanyatt esni”.
Én úgy tippelem kidurran a 2 hátsó gumija és leszakad a segéd alváz az aljával és a felépítmény hátuljával együtt.
[quote=”mikkk”:1bi64yvd]Nagyrobogorol en nem ulnek at kicsire.
Tavaly mi Lago Maggioret jartuk mocival korbe, a lakokocsi meg kempingben vart. [/quote]
Most már csak azt szeretném tudni mikkk hogy, hogy húzod a lakókocsit meg a robogós utánfutót egyszerre?2012.04.06.-01:09 #34114[quote=”mikkk”:26cj1o6m]Ja, lehet, azert nagyrobogoval a hatan hanyattesik a lako nem?
Nagyrobogorol en nem ulnek at kicsire.
Tavaly mi Lago Maggioret jartuk mocival korbe, a lakokocsi meg kempingben vart. [/quote]Üdv!
Al-Ko torziós tengelyhez létezik légrugó.
Két megoldás is létezik. Az egyik a kiegészítő légrugó, a másik a teljes légrugózás. A második esetben a légrugó átveszi a teher 90%-át.Azért nem lehet a kocsi hátulján nagyobb robogókat szállítani, mert a tengelyterhelés túllépi a megengedett értékett, illetve a hátsó gumik is túlterheltek lesznek.
Üdv Attila
2012.04.05.-23:08 #34111Ja, lehet, azert nagyrobogoval a hatan hanyattesik a lako nem?
Nagyrobogorol en nem ulnek at kicsire.
Tavaly mi Lago Maggioret jartuk mocival korbe, a lakokocsi meg kempingben vart. [quote=”Blue”:21o1uvko]Ma láttam az autóját.AL-KO torziós csak feljebb kell állítani a plusz súlyhoz.
A légrugó beszerelhetetlen.[/quote]2012.04.05.-02:53 #34103[quote=”mikkk”:1creo3n8]Szia, en mar megfutottam a robogo szallitas garazsban, hatul stb koroket. Szerintem csak idopazarlas. Fel kell tenni egy vonohorgot, meg egy utanfutot es azon szallitani a motort. mi a fel vilagot vegigjartuk, semmi gond nem volt vele es sokkal kenyelmesebb. Ha hatulra szeled a motortartot, sulyelosztas is mas lesz es, ha kiszamolod, meg egy legrugot is tegyel a lakoba, mar dragabb, mint, amit leirtam.[/quote]
Ma láttam az autóját.
AL-KO torziós csak feljebb kell állítani a plusz súlyhoz.
A légrugó beszerelhetetlen.2012.04.05.-00:04 #34096[quote=”Peter_Nizza”:3takr8j8]hello,
Érdekelne a robogó tartó leírása amit egy lakatosnál legyártathatok. Meg is vennék egyet, ha lehet. Teljes Dél-Európai túrára megyünk, ami szerintem több mint egy éves lesz.
Azt szeretném tudni, hogy kell-e külön vizsga a motortartó miatt. A vonóhorog mintájára, vagy sem.
Van egy nagytestű robogóm. Aprilia Atlantic 125, de elképzelhető, hogy kisebbre kell cserélni. #-o
Semmikép nem szeretnék azonban robogó nélkül maradni. ::robogo
Ha tudna valaki segíteni… [-o< Üdv, Péter[/quote] Szia, en mar megfutottam a robogo szallitas garazsban, hatul stb koroket. Szerintem csak idopazarlas. Fel kell tenni egy vonohorgot, meg egy utanfutot es azon szallitani a motort. mi a fel vilagot vegigjartuk, semmi gond nem volt vele es sokkal kenyelmesebb. Ha hatulra szeled a motortartot, sulyelosztas is mas lesz es, ha kiszamolod, meg egy legrugot is tegyel a lakoba, mar dragabb, mint, amit leirtam.
2012.03.23.-23:51 #33950hello,
Érdekelne a robogó tartó leírása amit egy lakatosnál legyártathatok. Meg is vennék egyet, ha lehet. Teljes Dél-Európai túrára megyünk, ami szerintem több mint egy éves lesz.
Azt szeretném tudni, hogy kell-e külön vizsga a motortartó miatt. A vonóhorog mintájára, vagy sem.
Van egy nagytestű robogóm. Aprilia Atlantic 125, de elképzelhető, hogy kisebbre kell cserélni. #-o
Semmikép nem szeretnék azonban robogó nélkül maradni. ::robogo
Ha tudna valaki segíteni… [-o< Üdv, Péter
2009.11.26.-16:15 #18020[quote=”Oldi”:1gos9aah]Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem!:
keresek olyan kollégát, akinek van az autóján (nem baj, ha házi gyártmányú, – sőt) motorkerékpár tartó!
Le kéne fotózni, rajzolni,- koppintás céljából…
Valamint keresek olyan lakatost, (ha a Biwak vállalná, lenne a legjobb), aki mindezt költséghatékony módon kivitelezni tudná…
Válság van hiába (a gyári naaagyon drága…)[/quote]Nekünk is van de csak hosszabb utaknál használjuk.
Nem tudom hogy gyári , vagy csináltatott de nagyon masszív.
Egy nagy motor,vagy egy robogó és két bringa fér rá.
Képek a linkbe hátha valamennyit segít a készítésbe. album2009.11.26.-16:06 #18018Ha B.p. felé leszünk,4.-én akkor mi is csatlakoznánk a kóbólyhoz.mánpedigszentem arra löszünk ,de ha nem, 🙄 akkó majd úgy csitájjuk hogy arra lögyünk.
szeressük a kóbolyokat :smt071 csuda jó löhet kóbolyban menni.Mi ugyé ezt perifériára szorultak még nem próbálhattuk2009.11.26.-13:32 #18017[quote=”GaborApa”:g53js0y4]MÁTRA!
Tudod…
MIKULÁS!
😉 [/quote]😆 ok!!!
2009.11.26.-13:24 #18016[quote=”reprodesign”:1f243xqj]Ő dec. 25?[/quote]
MÁTRA!
Tudod…
MIKULÁS!
😉2009.11.26.-13:23 #18015[quote=”reprodesign”:1chd44hv]Ő dec. 25?[/quote]
GáborApa 07-es hozzászólására válaszoltam, az dec 04 péntek 8) 😀
András
2009.11.26.-12:58 #18013[quote=”LMC”:284gq2uv]Konvoj biztosítva, péntek este 18 körül indulunk pestről 😉 😆
András[/quote]
Ő dec. 25?
2009.11.26.-12:49 #18012De jó lesz!
Ezek szerint nagy valószínűséggel oda is fogunk érni?
:smt039 [-o<2009.11.26.-12:47 #18011[quote=”GaborApa”:2gnanif6]De jó!
😆
Oldi is jön a Mátrába! =D> [/quote]Konvoj biztosítva, péntek este 18 körül indulunk pestről 😉 😆
András
2009.11.26.-12:43 #18010[quote=”reprodesign”:6ci7j24o]Az enyémen van egy rendes gyári tepsi. Rozsdamentes anyagból.
[/quote]
Az egy nagyon komoly tartó.Különösen látványos, amikor a Szasza világoskék robogója rá van gumipókozva, egymagában. =D> 🙄 😉 , ami kb. 30 cm-es, műanyag jármű.
😆 😆 😆
(Lehet, hogy valahol kép is van róla…)2009.11.26.-12:37 #18008[quote=”gabec”:56aepzto]….Ha érdekel odaadom szívesen,ha eljössz v.melyik talira elviszem neked.Hívj nyugodtan 06 70 3 876 156[/quote]
De jó!
😆
Oldi is jön a Mátrába! =D>2009.11.26.-12:28 #18006Én csináltattam a régi lakómra,felcsavaroztak az alváz végére két zártszelvényt úgy,hogy túlnyúlt a felépítményen 60 centivel,a két váznyúlvány végére csavarozott zártszelvényt keresztben összekötöttük egy horganyzott acél sínnel amelyből van nekem még kettő,az oldalai 5 cm -re derékszögben gyárilag felgörbítve 2.5 m hosszú.Nekem tökéletes volt,110 kg volt a krosszmotor teletankolt tömege.Ha érdekel odaadom szívesen,ha eljössz v.melyik talira elviszem neked.Hívj nyugodtan 06 70 3 876 156
2009.11.26.-10:18 #18003[quote=”Oldi”:3e108wb7]
Le kéne fotózni, rajzolni,- koppintás céljából…
[/quote]
Az enyémen van egy rendes gyári tepsi. Rozsdamentes anyagból.
Ha gondolod? :smt217 nem is vagyunk messze egymástól…2009.11.26.-02:05 #17997Nagyon szépen köszönöm!!! 🙂
Az érdit +skubizom, Andrással meg beszélünk még! [-o<
2009.11.26.-00:33 #17994[quote=”Oldi”:ppcfofjh]Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem!:
keresek olyan kollégát, akinek van az autóján (nem baj, ha házi gyártmányú, – sőt) motorkerékpár tartó!
Le kéne fotózni, rajzolni,- koppintás céljából…
Valamint keresek olyan lakatost, (ha a Biwak vállalná, lenne a legjobb), aki mindezt költséghatékony módon kivitelezni tudná…
Válság van hiába (a gyári naaagyon drága…)[/quote]Kölcsön is tudom adni,télen a garázsban áll [-o< András
2009.11.26.-00:23 #17992[quote=”Oldi”:14bzzibv]Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem!:
keresek olyan kollégát, akinek van az autóján (nem baj, ha házi gyártmányú, – sőt) motorkerékpár tartó!
Le kéne fotózni, rajzolni,- koppintás céljából…
Valamint keresek olyan lakatost, (ha a Biwak vállalná, lenne a legjobb), aki mindezt költséghatékony módon kivitelezni tudná…
Válság van hiába (a gyári naaagyon drága…)[/quote]Hali !
Érden egy kereskedésben van egy a tiedhez hahonló EURA és azon ott a gyári motorszállító ,szerintem simán megmutatják ha kéred.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.