-
IndítottaTémakör
-
2014.07.30.-20:53 #43972
Gondoltam, nyitok egy új témát, mert utolért a végzet. Szerencsére nem menetközben, valahol az úton robbantam le, hanem a lakhelyünk melletti utcában, épp csak egy méter hiányzott, hogy tökéletesen befejezzem a parkolást.
1996-os évjáratú, 1.9TD Fiat Ducato, tolatás közben leállt a motor. Újraindítottam volna, de ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MW7ch8uyYdk
https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZR_hHvybg&feature=youtu.be
Az első videón hallható, hogy jobbra, a kesztyűtartónál kattogás hallik, mintha valami relé próbálna kapcsolni. Persze ez lehet, hogy semmi összefüggésben nincs a nem-indulással. A kesztyűtartónál van a kapcsolódoboz, ami osztja az áramot a fedélzeti aksik felé, lehet, hogy csak tenné a dolgát, de mivel nem indul a járgány, ő is kesereg…Az előzményekhez hozzátartozik, hogy tavaly májusban volt komplett gyertyacsere, 120000 km van a motorban, eddig gond nélkül indult. Ma a feleségemmel elmentünk bevásárolni, néhányszor újra is volt indítva a motor, semmi szokatlant nem tapasztaltam. Tankoltunk (kb. 5-10 liter híján majdnem tele), hazaindultunk, kb. 8 km-et jöttünk, és parkolás/tolatás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag, egyszerűen leállt a motor. Azóta nem indul.
Az apósom Magyarországon beszélt a falunkbeli autószerelővel, tőle jött az üzenet, hogy nem valószínű, hogy a gyertyákkal lenne gond, hanem először inkább keressem meg az adagolót, annak a mágneskapcsolóját, és ellenőrizzem, hogy a bemenő drót rendben van-e.
Ha ez jónak tűnik, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy belevegősödött a rendszer, de gőzöm nincs, hogy kell légteleníteni.
Ha meg nagyon peches vagyok, akkor komolyabb bajok is lehetnek, adagoló kipurcant, stb. Esetleg nem tudom, hogy nem lehet-e valami probléma a gyújtáskapcsolóval.
Elég reménytelen eset vagyok, nézegettem a motorteret, de nemhogy szemmel, még interneten sem találtam olyat, hogy hol lehet az adagoló. 🙁 Mivel nem Magyarországon vagyok, hanem Angliában, nem rohannék az első autószerelő-műhelybe, hanem magam orvosolnám a problémát, ha lehet. De azt sem tudom, hol keressem az adagolót. :smt216 Tiszta szégyen! :blush: Köszönöm a segítségeteket! Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.08.06.-12:35 #44060
Kedves barátunk.
Nem tudom ott a távoli honban mi módon alakul, alakult a csiga sorsa, de ha nem túl megterhelő légyszíves pár sorban írd meg kérlek. Már csak okulás képen is hiszen oly sokan találgattunk és szerintem nem csak én vagyok akit furdal a kíváncsiság
Üdv: Nyomi2014.08.04.-23:51 #44022[quote=”wave71″ post=42974]Feladom….. :)[/quote]
:woohoo:
2014.08.03.-02:05 #44010[quote=”wave71″ post=42974]Feladom….. :)[/quote]
🙂 Áhh, eddig nem is reméltem, hogy viszonylag közelben találok hozzáértőt, aki elugrik megnézni. De mivel ma kiderült, hogy mégis, inkább visszafogom mekkmesterkedésem, nem minden szokott megjavulni, amihez hozzányúlok. 😳
2014.08.03.-01:20 #44008Feladom….. 🙂
2014.08.03.-00:55 #44007[quote=”wave71″ post=42962]Sírva könyörgöm, fújjál már be hidegindító, vagy féktisztító spray-t a légszűrőbe….[/quote]
:smt039 Elnézést, napközben nem voltam gépközelben, kérdezni is akartam a spray fújásról, nem felejtkeztem meg róla. Már gyalogoltam is volna holnap a szomszéd faluba a benzinkútra venni egyet, de most egy kicsit leállítom magam. Jövő hét elején remélhetőleg el tud jönni egy magyar autószerelő srác, inkább megvárom őt, mintsem hogy nagy elkeseredésemben kifújjam az egész flakont, vagy össze-vissza drótozzak valami mást a mégnesszelep helyett. :smt216
Nagyon hálás vagyok a segítségetekért, majd megírom, mire jutottunk.
Szép hétvégét mindenkinek!2014.08.02.-18:09 #44001Drága sorstársam!
Az isten áldjon meg erővel egészséggel hallgass végre wave 71-re és végre nyomjál neki féktisztítót. Nekem kontakt hiba miatt nem indult a ducatóm, és ezzel a módszerrel sikerült Splitből hazavergődnöm / valószínüleg indítás után a rezgés hatására helyre állt a kontakt /. Természetesen utána szerelőnél végezte, de ha megpróbálod és csak 2-3 ütemet böffen a motor már a bordásszíj problémát kizártad, és kutathatod a szelepet, vagy egyéb elektromos hibát mert a Fiat híres hírhedt az elektromos hibáiról. A szívócsövet leveszed, a motort indítóztatod valakival, és közben nyomod a féktisztítót. Egyszere 5-6 mp időintervalumba.
üdv Nyomi2014.08.02.-13:50 #43998A nagynyomású csövet lazítgathatod,ha azt akarod.Ezt csupán azért írom,mert a nevében van:nagynyomású!
Tehát,nyomású!-vagyis ott soha nem tud levegőt szívni… :smt204
A be fúvással tudsz előbbre jutni,de óvatosan! (tehát keveset)
:smt039
lipi2014.08.02.-09:49 #43996Sírva könyörgöm, fújjál már be hidegindító, vagy féktisztító spray-t a légszűrőbe……..ha úgy elindul egy pillanatra akkor 100000% , hogy a mágnes szelep……..egy gázolajszűrő nem dugul el egy pillanat alatt…….szép lassan ahogy koszolódik úgy pusztul el, leginkább nagy fordulaton nem képes annyi üzemanyagot átengedni, mint amennyire szüksége van a motornak…….ezt a szűrő dolgot engedd el, nem ott van az eb elhantolva…..
2014.08.02.-02:11 #43995[quote=”benojeno” post=42960]Lehet, hogy félreérthető voltam, gyakorlatilag most kiiktattam a üzemanyagszűrőt, és ezért az adagoló egyenesen a befőttesüvegből szívta a gázolajat.
Gondoltam, ha abból így tudja szívni, de a szűrőt rendesen bekötve meg nem, akkor talán valamiért úgy összekoszolódott az üzemanyagszűrő, hogy már át se folyik rajta a cucc, ami a tankból jönne.
Persze kérdés,hogy miért nem röffen be így a motor? Vagy ez még sok-sok indítózás, amíg levegőtleníti magát a rendszer?Hülye kérdéseim következnek, köszönöm a türelmet, de higgyétek el, tökre örülök,
hogy tanulok valamit, szégyenszemre eddig a motor alapvető részeinek holléte is ismeretlen volt számomra, hát még az elnevezések. 😉1. A leállító relé az ugyanaz, mint a mágnesszelep kapcsolója?
2. Az üzemanyagszivattyú az más néven az adagoló?
Köszönet a türelmetekért! :meghajol[/quote] Szerintem az üzemanyag szivattyúd jó, mert ha a palackból szivta, akkor a tankból is szivja.
Nekem meggyőződésem ,hogy a leállitó relé lehet a ludas.
Vezérmű szij nem, mert ,ha az szakadt volna, ennyi öninditózásnak brutàlis következményei lehetnének.[/quote][/quote]Lehet, hogy szűrő gond. 50.000 km kènt illik , kell cserélni.
A leállitó relé egy kis mágnes szelep, ami ,mikor elforditod a kulcsot, hogy leálljon a motor, áramot kap és elzàrja az üzemanyag útjàt. Mivel a diesel öngyujtós, màs uton nem lehetne leállitani.
Az adagoló adagolja nagy nyomással a porlasztócsucsokhoz a naftát., amit a tápszivattyu sziv a tankból. Nem bonyolult:)2014.08.02.-01:32 #43994Lehet, hogy félreérthető voltam, gyakorlatilag most kiiktattam a üzemanyagszűrőt, és ezért az adagoló egyenesen a befőttesüvegből szívta a gázolajat.
Gondoltam, ha abból így tudja szívni, de a szűrőt rendesen bekötve meg nem, akkor talán valamiért úgy összekoszolódott az üzemanyagszűrő, hogy már át se folyik rajta a cucc, ami a tankból jönne.
Persze kérdés,hogy miért nem röffen be így a motor? Vagy ez még sok-sok indítózás, amíg levegőtleníti magát a rendszer?Hülye kérdéseim következnek, köszönöm a türelmet, de higgyétek el, tökre örülök, hogy tanulok valamit, szégyenszemre eddig a motor alapvető részeinek holléte is ismeretlen volt számomra, hát még az elnevezések. 😉
1. A leállító relé az ugyanaz, mint a mágnesszelep kapcsolója?
2. Az üzemanyagszivattyú az más néven az adagoló?
Köszönet a türelmetekért! :meghajol[/quote] Szerintem az üzemanyag szivattyúd jó, mert ha a palackból szivta, akkor a tankból is szivja.
Nekem meggyőződésem ,hogy a leállitó relé lehet a ludas.
Vezérmű szij nem, mert ,ha az szakadt volna, ennyi öninditózásnak brutàlis következményei lehetnének.[/quote]2014.08.02.-01:14 #43993[quote=”benojeno” post=42958]No, küldöm a Gyurcsok-féle távgyógyítás mai híreit, hogy ne teljen el a nap nélkülem. :smt039 Emailezgetek egy másik fórumon ismert magyar sráccal, autószerelő, ma az általa ajánlottakat tudtam megcsinálni.
Fogtam egy palackot, megtöltöttem gázolajjal, leoperáltam az üzemanyagszűrő végéről az adagolóba futó csövet, beledugtam egy belepasszoló másik gumicsövet, amit belelógattam a gázolajos palackba.
Az asszonykám indítózott, és szemmel láthatóan szipkázta az adagoló a naftát, be is kapott vagy egy decit, de a motor nem röffent be, és párszori indítózás után feladtuk az aksi töltése miatt. Gondoltam, megosztom veletek is. Még nem tudom, hogy ez mennyire jó vagy rossz hír-e?
De lehet, hogy ez afelé mutat, hogy az adagoló működik, és az üzemanyagszivattyú a ludas? :smt217[/quote]Szerintem az üzemanyag szivattyúd jó, mert ha a palackból szivta, akkor a tankból is szivja.
Nekem meggyőződésem ,hogy a leállitó relé lehet a ludas.
Vezérmű szij nem, mert ,ha az szakadt volna, ennyi öninditózásnak brutàlis következményei lehetnének.2014.08.02.-00:39 #43992No, küldöm a Gyurcsok-féle távgyógyítás mai híreit, hogy ne teljen el a nap nélkülem. :smt039 Emailezgetek egy másik fórumon ismert magyar sráccal, autószerelő, ma az általa ajánlottakat tudtam megcsinálni.
Fogtam egy palackot, megtöltöttem gázolajjal, leoperáltam az üzemanyagszűrő végéről az adagolóba futó csövet, beledugtam egy belepasszoló másik gumicsövet, amit belelógattam a gázolajos palackba.
Az asszonykám indítózott, és szemmel láthatóan szipkázta az adagoló a naftát, be is kapott vagy egy decit, de a motor nem röffent be, és párszori indítózás után feladtuk az aksi töltése miatt. Gondoltam, megosztom veletek is. Még nem tudom, hogy ez mennyire jó vagy rossz hír-e?
De lehet, hogy ez afelé mutat, hogy az adagoló működik, és az üzemanyagszivattyú a ludas? :smt2172014.08.01.-11:14 #43988Szia!
Nem javasolnám a nagynyomásu csövek megbontását, hogy igy nézd meg, kap e a motor üzemanyagot, mert nagyon meg kell huzni a hollandi csavarokat, különben itt tényleg fals levegőt szivhat be és levegős lesz a rendszer.A motorolajszűrőnél ezen a tipuson nincs külön kézi pumpa. Én ugy cserélem, hogy egy pet palacknak levàgom a tetejét, hogy az uj szűrő beleférjen. Tele teszem gázolajjal és pár órára benne hagyom. Igy a papir szűrő anyag telitődok az olajjal, nem lesz benne annyi levegő. Az adagolóban van egy autómata lègtelenitő szelep, pár inditàs után lelégtelenit és elindul az autó. Ha manuálisan akarsz légteleniteni, a szűrőház tetején van egy réz csavar. Valaki önindítóz, te megoldod a csavart, és csak akkor zárod el, mikor már levegőt nem, csak gázolajat nyom.
A problémád, hogy tolatàs közben állt le, nagy valószinüség szerint, az adagolón levő leállitő mágnesszelep okozza. Egyszerübb esetben a szelep vezetéke lecsuszott, vagy elszakadt, de előfordulhat, hogy a szelep ájul el. Itthon ez 50.000.-
2014.08.01.-10:54 #43987[quote=”benojeno” post=42948]Azt belátom, hogy szerelő nélkül nem fog megjavulni a járgány, csak azért próbálom meg körüljárni, mi lehet a gond, mert nem hazai terepen vagyok, hanem Angliában. Tudom, bíznom kéne az itteni mesterekben is, de szeretném kb. tudni, hogy mi a helyzet, mert itt nincs ismerős, akiben megbízhatnék….[/quote]
Én pedig elnézést kérek, nem akartalak megijeszteni a vezéműszíj szakadással! Mindenkinek igaza van aki előbb a kézenfekvőbb és egyszerűbb meghibásodásokat vette alapul. 😳
2014.08.01.-01:10 #43986Jól mondja az előttem szóló, ezeknek a Ducatoknak típushibája az adagoló mágnesszelep vezetékének szakadása. A vízhűtő alatt szokott a kábelkötegben elszakadni és akkor nem indul mert nem lesz üzemanyagellátása.
2014.08.01.-00:18 #43984Szia! Haladj el egy benzinkútra, vegyél egy féktisztitó spray-t, vedd le a légszűrő fedelét és inditózás közben fújjál be a spray-vel…..ha úgy megy akkor nem a vezérlés, hanem üzemanyag hiány…..az adagolón vagy egy elektromos „gomba” egy vezeték megy rá azt hiszem, az nem kap áramot az akksi pozitívjáról vigyél egy kábelt oda és ki van iktatva a gyújtáskapcsoló hiba……bízzunk benne, h valamelyik megoldás meghozza a sikert! 🙂
2014.07.31.-16:33 #43982Azt belátom, hogy szerelő nélkül nem fog megjavulni a járgány, csak azért próbálom meg körüljárni, mi lehet a gond, mert nem hazai terepen vagyok, hanem Angliában. Tudom, bíznom kéne az itteni mesterekben is, de szeretném kb. tudni, hogy mi a helyzet, mert itt nincs ismerős, akiben megbízhatnék.
Ma reggel lecsavaroztam az egyik gyertyánál az injektor csövét, indítóztunk, de láthatóan nem nyomta az üzemanyagot, tehát az tuti, hogy a motorba nem jut gázolaj.
Ha jól raktam össze a dolgokat, ennek sok oka lehet, próbálok magam leellenőrizni, amit lehet:
– az 1996-os Ducatoban van olyan kapcsoló, ami ütközés esetén kiold és lezárja az üzemanyagellátást? Állítólag megeshet, hogy ez erősebb ütés nélkül is aktiválódik;– szűrőcseréhez látom, rendes szerszám és kulcs kell, de egyetértetek azzal, hogy első körben ezt kellene megnézni, kicserélni?
Ehhez kapcsolódik, hogy van valami mechanikus pumpa, amit a szűrő levételénél kellene nyomkodni? Esetleg levétel nélkül is érdemes lenne pumpálni?– milyen más oka lehet annak, hogy az adagoló hiába szív, nem kap gázolajat?
Elektromos hiba?– Ha pedig elszállt kompletten az adagoló, vagy a vezérműszíj, akkor azt kb. hány órás munka kicserélni egy műhelyben?
Tudom, sok kérdés, és csak jósolgatni lehet, de újból csak megköszönni tudom a válaszokat!
E.G., emljtetted, hogy az üzemanyagra gondolsz. Esetleg ez alatt azt is értetted, hogy a minőséggel is lehetett gond? Nagyon furcsa, hogy pont tankolás után történt mindez.
2014.07.31.-14:26 #43980Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat! Én is reménykedem, hogy talán az üzemanyagszűrő és koszolódás a ludas. Valahogy nem hagy nyugodi, hogy épp tankolás után esett ez meg, előtte pár hónapig viszonylag alacsonyan állt a tankban az üzemanyagszint, fele tanknál sosem volt több, mert nem mozogtunk annyit. Most meg raktam bele, és leállt. :smt217 Ma próbálok szerelőt keríteni, nem hiszem, hogy magam meg tudnám nézni a szűrőt, elég dilettáns vagyok, de bíztassatok, ha nem olyan nehéz. 😉 Ha pedig vezérműszíj, akkor nagyot szívtam…
2014.07.31.-14:20 #43979Nekem is volt már olyan, hogy menet közben leállt és nem tudtam többet beindítani.
Nálam az üzemanyag tankban volt kosz amit felszívott és nem kapott üzemanyagot a motor.2014.07.31.-12:03 #43978[quote=”benojeno” post=42938]Gondoltam, nyitok egy új témát, mert utolért a végzet. Szerencsére nem menetközben, valahol az úton robbantam le, hanem a lakhelyünk melletti utcában, épp csak egy méter hiányzott, hogy tökéletesen befejezzem a parkolást.
1996-os évjáratú, 1.9TD Fiat Ducato, tolatás közben leállt a motor. Újraindítottam volna, de ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MW7ch8uyYdk
https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZR_hHvybg&feature=youtu.be
Az első videón hallható, hogy jobbra, a kesztyűtartónál kattogás hallik, mintha valami relé próbálna kapcsolni. Persze ez lehet, hogy semmi összefüggésben nincs a nem-indulással. A kesztyűtartónál van a kapcsolódoboz, ami osztja az áramot a fedélzeti aksik felé, lehet, hogy csak tenné a dolgát, de mivel nem indul a járgány, ő is kesereg…Az előzményekhez hozzátartozik, hogy tavaly májusban volt komplett gyertyacsere, 120000 km van a motorban, eddig gond nélkül indult. Ma a feleségemmel elmentünk bevásárolni, néhányszor újra is volt indítva a motor, semmi szokatlant nem tapasztaltam. Tankoltunk (kb. 5-10 liter híján majdnem tele), hazaindultunk, kb. 8 km-et jöttünk, és parkolás/tolatás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag, egyszerűen leállt a motor. Azóta nem indul.
Az apósom Magyarországon beszélt a falunkbeli autószerelővel, tőle jött az üzenet, hogy nem valószínű, hogy a gyertyákkal lenne gond, hanem először inkább keressem meg az adagolót, annak a mágneskapcsolóját, és ellenőrizzem, hogy a bemenő drót rendben van-e.
Ha ez jónak tűnik, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy belevegősödött a rendszer, de gőzöm nincs, hogy kell légteleníteni.
Ha meg nagyon peches vagyok, akkor komolyabb bajok is lehetnek, adagoló kipurcant, stb. Esetleg nem tudom, hogy nem lehet-e valami probléma a gyújtáskapcsolóval.
Elég reménytelen eset vagyok, nézegettem a motorteret, de nemhogy szemmel, még interneten sem találtam olyat, hogy hol lehet az adagoló. 🙁 Mivel nem Magyarországon vagyok, hanem Angliában, nem rohannék az első autószerelő-műhelybe, hanem magam orvosolnám a problémát, ha lehet. De azt sem tudom, hol keressem az adagolót. :smt216 Tiszta szégyen! :blush: Köszönöm a segítségeteket! [/quote]Szia!
Ugyan ez a motor van az enyémben is.
Légteleniteni, nem kell ezeket màr mert automatikusan lelègtelenitik magukat.
Levegőt meg csak akkor szivnak fel, ha kiürült a tank.
Az a kattogàs az izzitógyertyàk reléje.
Bàr azt irtad, hogy parkolás közben ,tehàt meleg motornàl állt le.
Minden esetre, a diesel motor, ha van kompresszió és üzemanyag elindul.
Meleg motornál nincs szükség az izzitó gyertyàkra.
A vezérműszij szakadád produkàl ilyen tünetet, leáll menet közben és nem indul többet, de te azt nem fogod tudni megnèzni, szerszám és némi szakértelem kell hozzà.
Én az üzemanyagra gondolok. Vagy az üzemanyag szűrőd van annyira elkoszolódva, hogy nem enged át elèg gázolajat.2014.07.31.-00:53 #43976Jaja, már körbe is kérdezősködtem, ajánlottak egy szervízt. Ami közelebb van, az nagyon drága. Holnap elmegyek megkérdezni, hogy meg tudná-e nézni valaki.
A vezérmű-lánc 3 éve, 25-30ezer km-rel ezelőtt volt cserélve.
Amúgy megtaláltam távsegítséggel az adagolót, a motorblokk előtt lévő, két vastag turbó-gumicső alatt van, ránézésre rendben vannak a drótok körülötte.
Légteleníteni meg meg se próbálok, az üzemanyagszűrőnél nem látok pumpagombot. :smt216[quote=”EdGaR” post=42940]Nem szégyen, de interneten senki sem fogja Neked megoldani. Nem fogod sajnos megúszni a szerelőt.
Vezérmű szíj/lánc mikor volt cserélve utoljára? A csattogásból ítélve akár a motor vezérlésed is lehet, ha átugrott, vagy elszakadt a szíj/lánc.De ez csak ötletelés, mindenképp mutasd meg valami szakinak.
Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról[/quote]
2014.07.30.-23:41 #43974Nem szégyen, de interneten senki sem fogja Neked megoldani. Nem fogod sajnos megúszni a szerelőt.
Vezérmű szíj/lánc mikor volt cserélve utoljára? A csattogásból ítélve akár a motor vezérlésed is lehet, ha átugrott, vagy elszakadt a szíj/lánc.De ez csak ötletelés, mindenképp mutasd meg valami szakinak.
Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.