-
IndítottaTémakör
-
2014.07.30.-20:53 #43972
Gondoltam, nyitok egy új témát, mert utolért a végzet. Szerencsére nem menetközben, valahol az úton robbantam le, hanem a lakhelyünk melletti utcában, épp csak egy méter hiányzott, hogy tökéletesen befejezzem a parkolást.
1996-os évjáratú, 1.9TD Fiat Ducato, tolatás közben leállt a motor. Újraindítottam volna, de ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MW7ch8uyYdk
https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZR_hHvybg&feature=youtu.be
Az első videón hallható, hogy jobbra, a kesztyűtartónál kattogás hallik, mintha valami relé próbálna kapcsolni. Persze ez lehet, hogy semmi összefüggésben nincs a nem-indulással. A kesztyűtartónál van a kapcsolódoboz, ami osztja az áramot a fedélzeti aksik felé, lehet, hogy csak tenné a dolgát, de mivel nem indul a járgány, ő is kesereg…Az előzményekhez hozzátartozik, hogy tavaly májusban volt komplett gyertyacsere, 120000 km van a motorban, eddig gond nélkül indult. Ma a feleségemmel elmentünk bevásárolni, néhányszor újra is volt indítva a motor, semmi szokatlant nem tapasztaltam. Tankoltunk (kb. 5-10 liter híján majdnem tele), hazaindultunk, kb. 8 km-et jöttünk, és parkolás/tolatás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag, egyszerűen leállt a motor. Azóta nem indul.
Az apósom Magyarországon beszélt a falunkbeli autószerelővel, tőle jött az üzenet, hogy nem valószínű, hogy a gyertyákkal lenne gond, hanem először inkább keressem meg az adagolót, annak a mágneskapcsolóját, és ellenőrizzem, hogy a bemenő drót rendben van-e.
Ha ez jónak tűnik, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy belevegősödött a rendszer, de gőzöm nincs, hogy kell légteleníteni.
Ha meg nagyon peches vagyok, akkor komolyabb bajok is lehetnek, adagoló kipurcant, stb. Esetleg nem tudom, hogy nem lehet-e valami probléma a gyújtáskapcsolóval.
Elég reménytelen eset vagyok, nézegettem a motorteret, de nemhogy szemmel, még interneten sem találtam olyat, hogy hol lehet az adagoló. 🙁 Mivel nem Magyarországon vagyok, hanem Angliában, nem rohannék az első autószerelő-műhelybe, hanem magam orvosolnám a problémát, ha lehet. De azt sem tudom, hol keressem az adagolót. :smt216 Tiszta szégyen! :blush: Köszönöm a segítségeteket! Jenő -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.08.15.-19:05 #44252
Engem sem feszélyezne a 300ft-os fűtőolaj…… 🙂 Én anno a 1.9td Cirtoenbe Peugeotba fixen leszűrt fáradt olajjal jártam……1000km-ként lecseréltem a 700ft-os gázolajszűrőt az olaj meg ingyen volt…..kb 2 évig használtam így, igazából nem volt baj vele egyedül annyi, h évszak függő volt amint bejött a hűvös idő ledermedt és alig indult be…..de a nyári hónapokban jól működött…..
2014.08.15.-03:33 #44247hogy ki mivel jár ime a példa
én mindig Ausztriában tankolok egy kisebb kúton ahol van fűtő olaj is.
X3 5 éve jár oda tankolni, Isuzu ez a pick-up ami most jött ki az is pirosat tankol már fél éve minden gond nélkül. A kuta szerint a sogorok sem vettik meg a 300Ft/L -es anyagot
és sokan tankolják.más
kollágám már több éve használja 2T olajat adaléknak, részecske szűrős autójába kb minden 3.-4. tankba önt egy kis olajat. a DPF miatt csak ilyen ritkán.2014.08.15.-01:49 #44246Valoszinü hogy a leállitó szelep döglött be ami az adógóló oldalán van
2014.08.14.-23:28 #44245[quote=”Prinz” post=43183] A kokszosodási hajlam azért nem magasabb, mert a dizelmotor könnyedén elégeti.[/quote]
Sokkal több olaj jut az égéstérbe a gyűrük mellett mind a keverékből, ugyhogy részecskeszűrő koszolása emiatt kizárt. És természetes hogy az olaj szépen elég a gázolajjal egyetemben merthát el ne felejtsük hogy a gázolaj….az is olaj! :smt0392014.08.14.-22:55 #44244[quote=”E.G.” post=43182][quote=”rlacika” post=43179][quote=”wave71″ post=43177]Mindenkinek szíve joga bármit beleönteni a gázolajba, de előtte ezt azért olvassátok át….!!!! Nem vita fórumot akarok indítani, csak érdekesség…..a döntés úgy is a Ti kezetekben van…..tehát akkor….
Nem vagyok sem kereskedője, sem marketingese a terméknek, de én a spurit használom évek óta minden dízel autómba….nem egy nagy beruházás 2500ft és 250l gázolajhoz elég……a különbséget meg majd meglátjátok 😉
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/9/%5B/quote%5D
Minden harag és vita nélkül: csak egy vak nem látja a lólábat! Termászetes hogy egy speckó adalákanyagot forgalmazó minden lükeséget kitalál hogy lebeszéljen egy egyszerü, olcsó, kézenfekvő megoldásról! Ez a metodus nem arra való hogy az autónk megtáltosodjon tőle, hanem csak egy olyan anyagot probál helyetesiteni amit az eu-s kiirások megtiltottak. A kénnek az volt az egyetlen feladata hogy a nagynyomásu szivatyu és a fuvokafejek kenésést megoldja. A belinkelt olvasmánynak minden pontját megcáfolhatnám műszaki és tudományos érvel, de hát ITT nem ez a célunk. Csak anyit emlitenék meg hogy a 2 deci 2T olaj keverve a 70 liter gázolajjal a „hatalmas” 0,3% keverési arányt ad…ami közel áll a „régi”
gázolaj 0,25%-os kéntartalmához! Megprobálom billeszteni ide a német forumról lemásolt PDF anyagot, ahol külön meg van adva a kevrési arány a részecskeszűrős és az anélküli motorokhoz.
[/quote]Komoly dilemmák! Kell e olaj, vagy nem?
Most kérdeztem az autoszerelő barátomat, akit nagyszerű szakembernek érzek.
Azt mondja, hogy részecskeszűrősbe NE ! Mert a részecskeszűrőt eltömiti, csak gondot okoz.
A régebbi dizelekben meg nem tudom, mert volt egy Ssanyong Musso terepjàróm, amiben 600.000 km után is tökéletesen működött a merci sima dizel motor.
Az ő ezer éves Mitsubisijében gond nélkül megy 400.000 nél a td motor.
Mindíg voltak klf. adalékok. STP, LikoMoly stb. A gyárak mindig hangoztatták, hogy ezeket sose, mert a gari is ugrik.
Minden esetre a belinkelt tabella is azt mutatja, hogy részecskeszűrősbe alaig alig ajàl.[/quote]Szia!
Ami nem oltja el a tüzet, azzal a 300-as Merci motor gyönyörüen járt. :rohog
Nekünk a lakóba 76000 kilométer van és most elég drágán kellet cserélnem porlasztót, és pumpát. Ahol vettem egyértelműen az üzemagyagot tartották a hiba okának. Ha az adalák, vagy az olaj segít megelőzni ezt a problémát akkor használom. A kokszosodási hajlam azért nem magasabb, mert a dizelmotor könnyedén elégeti.2014.08.14.-22:12 #44243[quote=”rlacika” post=43179][quote=”wave71″ post=43177]Mindenkinek szíve joga bármit beleönteni a gázolajba, de előtte ezt azért olvassátok át….!!!! Nem vita fórumot akarok indítani, csak érdekesség…..a döntés úgy is a Ti kezetekben van…..tehát akkor….
Nem vagyok sem kereskedője, sem marketingese a terméknek, de én a spurit használom évek óta minden dízel autómba….nem egy nagy beruházás 2500ft és 250l gázolajhoz elég……a különbséget meg majd meglátjátok 😉
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/9/%5B/quote%5D
Minden harag és vita nélkül: csak egy vak nem látja a lólábat! Termászetes hogy egy speckó adalákanyagot forgalmazó minden lükeséget kitalál hogy lebeszéljen egy egyszerü, olcsó, kézenfekvő megoldásról! Ez a metodus nem arra való hogy az autónk megtáltosodjon tőle, hanem csak egy olyan anyagot probál helyetesiteni amit az eu-s kiirások megtiltottak. A kénnek az volt az egyetlen feladata hogy a nagynyomásu szivatyu és a fuvokafejek kenésést megoldja. A belinkelt olvasmánynak minden pontját megcáfolhatnám műszaki és tudományos érvel, de hát ITT nem ez a célunk. Csak anyit emlitenék meg hogy a 2 deci 2T olaj keverve a 70 liter gázolajjal a „hatalmas” 0,3% keverési arányt ad…ami közel áll a „régi”
gázolaj 0,25%-os kéntartalmához! Megprobálom billeszteni ide a német forumról lemásolt PDF anyagot, ahol külön meg van adva a kevrési arány a részecskeszűrős és az anélküli motorokhoz.
[/quote]Komoly dilemmák! Kell e olaj, vagy nem?
Most kérdeztem az autoszerelő barátomat, akit nagyszerű szakembernek érzek.
Azt mondja, hogy részecskeszűrősbe NE ! Mert a részecskeszűrőt eltömiti, csak gondot okoz.
A régebbi dizelekben meg nem tudom, mert volt egy Ssanyong Musso terepjàróm, amiben 600.000 km után is tökéletesen működött a merci sima dizel motor.
Az ő ezer éves Mitsubisijében gond nélkül megy 400.000 nél a td motor.
Mindíg voltak klf. adalékok. STP, LikoMoly stb. A gyárak mindig hangoztatták, hogy ezeket sose, mert a gari is ugrik.
Minden esetre a belinkelt tabella is azt mutatja, hogy részecskeszűrősbe alaig alig ajàl.2014.08.14.-21:14 #44240[quote=”wave71″ post=43177]Mindenkinek szíve joga bármit beleönteni a gázolajba, de előtte ezt azért olvassátok át….!!!! Nem vita fórumot akarok indítani, csak érdekesség…..a döntés úgy is a Ti kezetekben van…..tehát akkor….
Nem vagyok sem kereskedője, sem marketingese a terméknek, de én a spurit használom évek óta minden dízel autómba….nem egy nagy beruházás 2500ft és 250l gázolajhoz elég……a különbséget meg majd meglátjátok 😉
http://spuri-adalek.hu/content/view/216/9/%5B/quote%5D
Minden harag és vita nélkül: csak egy vak nem látja a lólábat! Termászetes hogy egy speckó adalákanyagot forgalmazó minden lükeséget kitalál hogy lebeszéljen egy egyszerü, olcsó, kézenfekvő megoldásról! Ez a metodus nem arra való hogy az autónk megtáltosodjon tőle, hanem csak egy olyan anyagot probál helyetesiteni amit az eu-s kiirások megtiltottak. A kénnek az volt az egyetlen feladata hogy a nagynyomásu szivatyu és a fuvokafejek kenésést megoldja. A belinkelt olvasmánynak minden pontját megcáfolhatnám műszaki és tudományos érvel, de hát ITT nem ez a célunk. Csak anyit emlitenék meg hogy a 2 deci 2T olaj keverve a 70 liter gázolajjal a „hatalmas” 0,3% keverési arányt ad…ami közel áll a „régi”
gázolaj 0,25%-os kéntartalmához! Megprobálom billeszteni ide a német forumról lemásolt PDF anyagot, ahol külön meg van adva a kevrési arány a részecskeszűrős és az anélküli motorokhoz.
2Tolajadizelbe.pdf2014.08.14.-19:28 #44237Mindenkinek szíve joga bármit beleönteni a gázolajba, de előtte ezt azért olvassátok át….!!!! Nem vita fórumot akarok indítani, csak érdekesség…..a döntés úgy is a Ti kezetekben van…..tehát akkor….
Nem vagyok sem kereskedője, sem marketingese a terméknek, de én a spurit használom évek óta minden dízel autómba….nem egy nagy beruházás 2500ft és 250l gázolajhoz elég……a különbséget meg majd meglátjátok 😉
2014.08.14.-19:19 #44236Az enyém 90 literes, abba tehát 3-4 deci szükségeltetik? A gázolaj kifröccsenve valóban felszárad egy idő után….
Én is köszönöm az infót Lacika!!2014.08.14.-17:34 #44233[quote=”E.G.” post=43172]Sziasztok!
Ebben a gàzolaj témában nekem alapból gyanus a magyar gázolaj minősége.
Májusban voltam a személykocsimmal. ( Chevrolet Epica 2.0 td). Szlovèn, Olasz, francia, német köruton.
Mindig irom a fogyasztást. A kinti diesellel 7 literes àtlagok jöttek ki, pedig a nèmet sztádákon orákon át 160-180 at mentem.
Ugyan ez itthon 8,5 liter, de ha pàlyán hajtom, akkor 10 felett is benyel.
Nem tudom mi, lehet ennek az oka.
De kint èlő ismerősőm mesélte, hogy Ausztriàban 5,2 fogyaszt a kis Peugeotja, a multkor tankolt az Auschannál. 7,5 re jött ki a fogyasztása, és az Alpokban alig tudott haza menni, annyira gyenge volt.
Talán a 2 T. Olaj mellè 2-3 liter benzin sem ártana?
Emlékszem anno, télen, mikor meg nem volt dermedéstgátló a gázolajban, mindig benzint öntöttünk hozzá, hogy ne csapodjon ki a parafin.[/quote]Ne tudd meg mi van benne…. 🙂 :blush:
(ja és Sziasztok és bocsi!) 🙂2014.08.14.-16:23 #44232[quote=”Soma” post=43171]
Lehet buta kérdés ,de már lassan a mienk is 18-éves.
2,5 TDI motor van benne ,ehhez a motorhoz is lehet adni ?[/quote]
Nyugodtan Soma! Egy teletankhoz (az enyém 70 litres) 2-2,5 deci jo minöségü két ütemü motorolaj dukál. Elég macerás a mi tankjainkba beletölteni-én egy álatorvosi fecskendező segitségevel adagolom. Persze adagolni lehet a betankolt gázolaj mennyiségének fügvényében kevesebbet is.2014.08.14.-15:55 #44231Sziasztok!
Ebben a gàzolaj témában nekem alapból gyanus a magyar gázolaj minősége.
Májusban voltam a személykocsimmal. ( Chevrolet Epica 2.0 td). Szlovèn, Olasz, francia, német köruton.
Mindig irom a fogyasztást. A kinti diesellel 7 literes àtlagok jöttek ki, pedig a nèmet sztádákon orákon át 160-180 at mentem.
Ugyan ez itthon 8,5 liter, de ha pàlyán hajtom, akkor 10 felett is benyel.
Nem tudom mi, lehet ennek az oka.
De kint èlő ismerősőm mesélte, hogy Ausztriàban 5,2 fogyaszt a kis Peugeotja, a multkor tankolt az Auschannál. 7,5 re jött ki a fogyasztása, és az Alpokban alig tudott haza menni, annyira gyenge volt.
Talán a 2 T. Olaj mellè 2-3 liter benzin sem ártana?
Emlékszem anno, télen, mikor meg nem volt dermedéstgátló a gázolajban, mindig benzint öntöttünk hozzá, hogy ne csapodjon ki a parafin.2014.08.14.-15:23 #44230[quote=”rlacika” post=43167][quote=”E.G.” post=43160][quote=”rlacika” post=43159]Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak![/quote]
Én isten bizony ,nem hallottam még erről a 2T motorolajozàsról a gàzolajba, pedig 34 eve szinte csak dizellel járok.
Ezek szerint csak commonrail dizelekbe kell ez? Mert úgy tünik a kolozsvári barátunknak régebbi tipusa van, mégis használja?[/quote]
Mindegyikbe jó ! De föleg a régebbi tipusokba. Minden olyan motorba amit az EU5 -ös gázolaj elöirás elött gyártottak-terveztek (talán 2003) . Az EU5 normáknak megfelelő gázolajban nincs kén, igy azok az alkatrészek amik kenéséről a gázolaj gondoskodott (nagynyomású szivattyu, befecskendözök) szárazan járnak. Öntsetek ki a a földre egy pár csepp gázolajat és pár perc alatt nyoma se marad, elillan mint a benzin. Hogy ezen alkatrészek kopását pontosan mennyivel csökentette azt nem tudnám megmondani, de 200 ezer Km-n túl vagyok és fogyó cuccokon kivül semmivel se kelett babráljak. Fülre a motor is csendesebben jár.
LMC- igen András, télen-nyáron. Az olajmenyiség elenyésző a gázolajhoz képest, ugyhogy se füst se szag formajaban nem érzékelhető. Valaki szerint a BOSCH annak idején körlevélben értesitette saját szervizeit hogy mi az oka a fokozott kopásoknak az üzemanyagszálitó rendszereknél és hogy hogyan lehet megoldani.[/quote]Lehet buta kérdés ,de már lassan a mienk is 18-éves.
2,5 TDI motor van benne ,ehhez a motorhoz is lehet adni ?2014.08.14.-13:08 #44227Köszi Laci az infót, megfogja kapni azt a 2.5 dl. olajat, 🙂
András
[quote=”rlacika” post=43167][quote=”E.G.” post=43160][quote=”rlacika” post=43159]Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak![/quote]
Én isten bizony ,nem hallottam még erről a 2T motorolajozàsról a gàzolajba, pedig 34 eve szinte csak dizellel járok.
Ezek szerint csak commonrail dizelekbe kell ez? Mert úgy tünik a kolozsvári barátunknak régebbi tipusa van, mégis használja?[/quote]
Mindegyikbe jó ! De föleg a régebbi tipusokba. Minden olyan motorba amit az EU5 -ös gázolaj elöirás elött gyártottak-terveztek (talán 2003) . Az EU5 normáknak megfelelő gázolajban nincs kén, igy azok az alkatrészek amik kenéséről a gázolaj gondoskodott (nagynyomású szivattyu, befecskendözök) szárazan járnak. Öntsetek ki a a földre egy pár csepp gázolajat és pár perc alatt nyoma se marad, elillan mint a benzin. Hogy ezen alkatrészek kopását pontosan mennyivel csökentette azt nem tudnám megmondani, de 200 ezer Km-n túl vagyok és fogyó cuccokon kivül semmivel se kelett babráljak. Fülre a motor is csendesebben jár.
LMC- igen András, télen-nyáron. Az olajmenyiség elenyésző a gázolajhoz képest, ugyhogy se füst se szag formajaban nem érzékelhető. Valaki szerint a BOSCH annak idején körlevélben értesitette saját szervizeit hogy mi az oka a fokozott kopásoknak az üzemanyagszálitó rendszereknél és hogy hogyan lehet megoldani.[/quote]2014.08.14.-12:52 #44226[quote=”E.G.” post=43160][quote=”rlacika” post=43159]Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak![/quote]
Én isten bizony ,nem hallottam még erről a 2T motorolajozàsról a gàzolajba, pedig 34 eve szinte csak dizellel járok.
Ezek szerint csak commonrail dizelekbe kell ez? Mert úgy tünik a kolozsvári barátunknak régebbi tipusa van, mégis használja?[/quote]
Mindegyikbe jó ! De föleg a régebbi tipusokba. Minden olyan motorba amit az EU5 -ös gázolaj elöirás elött gyártottak-terveztek (talán 2003) . Az EU5 normáknak megfelelő gázolajban nincs kén, igy azok az alkatrészek amik kenéséről a gázolaj gondoskodott (nagynyomású szivattyu, befecskendözök) szárazan járnak. Öntsetek ki a a földre egy pár csepp gázolajat és pár perc alatt nyoma se marad, elillan mint a benzin. Hogy ezen alkatrészek kopását pontosan mennyivel csökentette azt nem tudnám megmondani, de 200 ezer Km-n túl vagyok és fogyó cuccokon kivül semmivel se kelett babráljak. Fülre a motor is csendesebben jár.
LMC- igen András, télen-nyáron. Az olajmenyiség elenyésző a gázolajhoz képest, ugyhogy se füst se szag formajaban nem érzékelhető. Valaki szerint a BOSCH annak idején körlevélben értesitette saját szervizeit hogy mi az oka a fokozott kopásoknak az üzemanyagszálitó rendszereknél és hogy hogyan lehet megoldani.2014.08.13.-12:04 #44221[quote=”rlacika” post=43159]Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak![/quote]
Nem is említetted eddig 🙁 Ez a művelet télen is jó vagy csak nyári üzemmódban?
András
2014.08.13.-11:53 #44219[quote=”rlacika” post=43159]Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak![/quote]
Én isten bizony ,nem hallottam még erről a 2T motorolajozàsról a gàzolajba, pedig 34 eve szinte csak dizellel járok.
Ezek szerint csak commonrail dizelekbe kell ez? Mert úgy tünik a kolozsvári barátunknak régebbi tipusa van, mégis használja?2014.08.13.-03:43 #44218Ezt a két deci olaj hozáadását a németektöl egy forumrol tanultam, három éve csinálom és csak jót mondhatok a metodusról. A német forum szerint amiota kitalálták ezt az eu5-ös gázolajat, amelyik nem tartalmazhat ként, a gázolajból eltünt az az anyag ami a kenési tenyezőt adta! Ez a kenés szükséges a nagynyomásu szivatyu és a befecskendezök hosszutávú jó müködéséhez. Minden teletankhoz (72L) teszek egy negyed liter kétütemű olajat. Csak érdekességként: az idén végzett müszaki vizsgán egy fél órát „kinozták” külömböző fordulatszámon a csiga motrát-kérdeztem a vizsgáló mérnököt hogy valami baj van? A válasz: túl jó adatok jönnek ki (korom es karos gazok) egy noneuros motornak!
2014.08.13.-03:34 #44217[quote=”Prinz” post=43156]felújítani ott javasolták, hogy minden teletnkoláskor tegyek bele 2 deci 2T olajat. De mióta rossz és javítjuk, rengeteg tanácsot kapok, hogy hogyan kellett volna![/quote]
ezt az olajosat modták nekem is.
2014.08.13.-01:06 #44215[quote=”E.G.” post=43155]Ez milyen tünettel jár? Csak, hogy felkészülhessünk rá.
Az üzemanyag rossz minőségétől kelettkezett?[/quote]Nálunk még csak az erősebb kopogosabb járásán lehetett hallani. Szerencsére „csak” a befecskendezőket és a nagynyomású szivattyút kellet cserélni. Ha a befecskendezőnek rossz a porlasztási képe, akár a dugatyúban is kárt tehet.Ez a hiba csak a common rail dizel motoroknál fordulhat elő, mert itt a befecskendezési végnyomás akár 2000 bár is lehet. Ahol a szivattyút probálják felújítani ott javasolták, hogy minden teletnkoláskor tegyek bele 2 deci 2T olajat. De mióta rossz és javítjuk, rengeteg tanácsot kapok, hogy hogyan kellett volna!
2014.08.13.-00:31 #44214[quote=”Prinz” post=43154]Sziasztok!
Minket is utolért a kiváló üzemagyagok által okozott common rail meghibásodás. :sir
Kaptam néháy jó jó tippet amivel megelözhető, vagy legalább mérsékelhető. Ahogy elkészül a lakó megprobálom összeszedni öket, és megosztom.[/quote]Ez milyen tünettel jár? Csak, hogy felkészülhessünk rá.
Az üzemanyag rossz minőségétől kelettkezett?2014.08.12.-22:27 #44213Sziasztok!
Minket is utolért a kiváló üzemagyagok által okozott common rail meghibásodás. :sir
Kaptam néháy jó jó tippet amivel megelözhető, vagy legalább mérsékelhető. Ahogy elkészül a lakó megprobálom összeszedni öket, és megosztom.
2014.08.10.-15:00 #44189……és lőn világosság…. 🙂 Hallelujah…. hurrá
2014.08.08.-03:24 #44138Sziasztok! Örök hála, amiért vettétek a fáradságot, és okítottatok a távolból.
Ezt csinálta a feleségem a szerelővel, amikor a lakó újra beindult. :smt058 hurrá
Ma este sikerült rendbehozni a járgányt, a mágnesszelephez futó vezeték jött le, de olyan lehetetlenül, nem is látszott első blikkre, hogy forrasztva volt, és levált. Nyugat-Londonból elmotorozott ide egy magyar autószerelő srác, nagy nehezen leoperálta a védőlemezt rögzítő fejnélküli csavarokat, sikerült hozzáférnie a szelephez és rendesen csatlakoztatni a vezetéket.
Hihetetlen mázlim volt, hogy pont a ház előtt robbantunk le, és hogy találtam jóravaló szerelőt, aki el tudott jönni megnézni, mi a gond. Nem biztos, hogy ha kiimádkozok egy angol szerelőt, az küszködött volna az út szélén azzal, hogy leoperálja a védőlemezt (majd’ egy órába telt).
Valószínű, hogy műhelybe vontatás lett volna, és el kellett volna fogadnom, bármit is mondanak hibaként, azt is, ha adagolócserét ajánlanak megoldásként.
No, szerencsénk volt ezúttal! 🙂
Még egyszer köszönöm a távsegítséget, és leírtam a tanulságokat, hibákat, amiből talán más is tanulhat:1. Igazatok volt, sokkal magabiztosabban lehetett volna lándzsát törnöm a mágnesszelep meghibásodása mellett.
2. Keresve a hibát, nézegetve az adagolót és a drótokat, én csak két drótot láttam arra, amelyek egyébként a hőfokszabályzó vezetékei volta.
A mágnesszelephez futó vezeték egy fekete műanyag gégecsőben volt, és mivel a forrasztás elöregedett, szimplán levált. Ráadásul, mivel nem is láttam a fekete cső végén vezetéket, fel se tűnt, hogy abban drót is van. (Az tudni kell, hogy máshol a motortérben van egy-két lógó, már használatban nem lévő, leszigetelt végű vezeték, illetve gégecső, azt gondoltam, ez is olyan.)
3. Az adagoló mágnesszelepéhez nem volt könnyű hozzáférni, a lopást megnehezítendő egy „páncéllemez” van a tetején, két csavarral rögzítve, aminek megszorításkor letörik a feje. Szóval nagyon jól jött a türelem, kitartás, vasfűrészlap, masszív csavarhúzó, kalapács. Illetve 5-mm-es imbuszkulcs. Egy-két dolgot ki kellett szedni az adagoló körül, hogy több hely legyen, és kezdődhetett a trancsírozás, vigyázva, hogy a szelep ne sérüljön.
4. Mivel egyből látszott, hogy a vezeték jött le, nem kellett az aksiról vezetékezve tesztelni. De amúgy ha a mágnesszelepre pozitívot kötünk, akkor annak kattogó hangot kell adni, és indul a motor. Ha kattan, de mégsem indul a direktbe kötés után sem, akkor az adagolónál kell keresni a hibát. Valószínű, hogy esetleg a mágnesszelep a hibás alkatrész, ki kell szerelni, megpróbálni megtisztítani és újra próbálni a motort.
5. A szerelő is mondta, hogy hidegindító befújásával is meg lehet próbálni megtalálni a hiba okát. Most már értem ennek a fizikáját is. 🙂 Nem próbáltuk ki, de igen, óvatosan kell adagolni, és nem kell összetojni magunkat, ha olyat szól a motor, mint még sosem. 👿
6. Ebben a Ducato motorban, ahogy E.G. írta, nincs kézi légtelenítő pumpa. Azért meggondolandó, hogy beszereltessek egyet később, ha bármi miatt belevegősödés van, akkor kímélhetem az adagolót azzal, hogy nem kell indítózgatni a légtelenítéshez (különösen, ha az aksinak nincs éppen jól a töltése), hanem pumpával helyrehozható a dolog.
7. Végül, de nem utolsósorban, minden egyéb karbantartás és törődés mellett szeretni kell a lakóautónkat, tiszta szívünkből. Én tényleg hiszek benne, hogy lelke van, és rendességből csinálta, hogy pont a megérkezésünkkor állt le, ahelyett, hogy menet közben, vagy valami lehetetlen helyen adta volna meg magát. 🙂2014.08.06.-15:37 #44064[quote=”Nyomi” post=43025]Kedves barátunk.
Nem tudom ott a távoli honban mi módon alakul, alakult a csiga sorsa, de ha nem túl megterhelő légyszíves pár sorban írd meg kérlek. Már csak okulás képen is hiszen oly sokan találgattunk és szerintem nem csak én vagyok akit furdal a kíváncsiság
Üdv: Nyomi[/quote]Dehogy megterhelő, írok, amint van valami előrehaladás. Ma estére várom a szerelőt, hamarabb nem tudott jönni. Meglátjuk, mire jut…
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.