Főoldal Fórumok Lakóautók Problémák a motortérben…

Legutóbb frissítette csiburento 3 years, 5 months telt el
26angok
97 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #43972
    benojeno
    Felhasználó

      Gondoltam, nyitok egy új témát, mert utolért a végzet. Szerencsére nem menetközben, valahol az úton robbantam le, hanem a lakhelyünk melletti utcában, épp csak egy méter hiányzott, hogy tökéletesen befejezzem a parkolást.
      1996-os évjáratú, 1.9TD Fiat Ducato, tolatás közben leállt a motor. Újraindítottam volna, de ezt csinálja:
      https://www.youtube.com/watch?v=MW7ch8uyYdk
      https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZR_hHvybg&feature=youtu.be
      Az első videón hallható, hogy jobbra, a kesztyűtartónál kattogás hallik, mintha valami relé próbálna kapcsolni. Persze ez lehet, hogy semmi összefüggésben nincs a nem-indulással. A kesztyűtartónál van a kapcsolódoboz, ami osztja az áramot a fedélzeti aksik felé, lehet, hogy csak tenné a dolgát, de mivel nem indul a járgány, ő is kesereg…

      Az előzményekhez hozzátartozik, hogy tavaly májusban volt komplett gyertyacsere, 120000 km van a motorban, eddig gond nélkül indult. Ma a feleségemmel elmentünk bevásárolni, néhányszor újra is volt indítva a motor, semmi szokatlant nem tapasztaltam. Tankoltunk (kb. 5-10 liter híján majdnem tele), hazaindultunk, kb. 8 km-et jöttünk, és parkolás/tolatás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag, egyszerűen leállt a motor. Azóta nem indul.

      Az apósom Magyarországon beszélt a falunkbeli autószerelővel, tőle jött az üzenet, hogy nem valószínű, hogy a gyertyákkal lenne gond, hanem először inkább keressem meg az adagolót, annak a mágneskapcsolóját, és ellenőrizzem, hogy a bemenő drót rendben van-e.
      Ha ez jónak tűnik, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy belevegősödött a rendszer, de gőzöm nincs, hogy kell légteleníteni.
      Ha meg nagyon peches vagyok, akkor komolyabb bajok is lehetnek, adagoló kipurcant, stb. Esetleg nem tudom, hogy nem lehet-e valami probléma a gyújtáskapcsolóval.
      Elég reménytelen eset vagyok, nézegettem a motorteret, de nemhogy szemmel, még interneten sem találtam olyat, hogy hol lehet az adagoló. 🙁 Mivel nem Magyarországon vagyok, hanem Angliában, nem rohannék az első autószerelő-műhelybe, hanem magam orvosolnám a problémát, ha lehet. De azt sem tudom, hol keressem az adagolót. :smt216 Tiszta szégyen! :blush: Köszönöm a segítségeteket! Jenő

    • Szerző
      Válasz
    • #48123
      E.G.
      Felhasználó

        [quote=”csendi” post=46534]Attol tartok, hogy az a repülögephang szerü zaj amit ujabban hallok, üresjaratban is gurulas közben, az a differencialmüböl jön. Mi okozhatja, es mit lehet tenni ellene? :smt217 Ducato 230, 2,8 itd (1998-as evjarat) Köszönöm a segitseget.[/quote]

        Felemelve a kocsit, neztétek, hogy nem a kerékcsapágy bug, morog. Annak szokott ilyen hangjának lenni. A difik elvileg akár ket motort is kiszolgálnak, de ez mindenképpen szervizes munka.

        #48121
        csendi
        Felhasználó

          Attol tartok, hogy az a repülögephang szerü zaj amit ujabban hallok, üresjaratban is gurulas közben, az a differencialmüböl jön. Mi okozhatja, es mit lehet tenni ellene? :smt217 Ducato 230, 2,8 itd (1998-as evjarat) Köszönöm a segitseget.

          #47742
          bakonyi.norbi
          Felhasználó

            Nagyon köszönöm a gyors választ!

            Egyelőre kicserélik a hajtókar csapágyat. Állítólag a főtengely rendben van. Azért ha el tudnád küldeni a számát, arra az esetre, ha mégsem javulna meg teljesen a hiba, azt nagyon megköszönném!

            bakonyi.norbi@gmail.com

            Köszönöm!

            [quote=”FLaci” post=46185]Szia , az M3-as Szentmihályi ut sarkán van egy szerviz Ők vizsgáztatnak is ( amúgy lakóautósok) meg is tudják emelni stb.
            Csaba ( Blue)
            ha kell majd a tel száma privátba megadom

            [quote=”bakonyi.norbi” post=46182]Sziasztok!

            Én még elég új vagyok itt. Azt javasolták, hogy próbálkozzak itt esetleg, hátha van valakinek ötlete a problémára.

            Van egy 1991-es Citroen 290 C 25 gyártmányú és típusú lakóautóm 2,5-ön diesel motorral. Nagyon hangos lett a motor, le is állt többször. Végül haza kellett vontatni. A szerelő, aki éppen foglalkozik vele, eddig arra jött rá, hogy a hajtókar csapágy megolvadt, feltehetőleg olajproblémák miatt. Viszont mivel nincs megfelelő emelője és szervíze egy ekkora autó javításához, így csak tippelni tudott, hogy esetleg a főtengely csapágynak is baja lehet, de erről még biztosat nem mondott. Ezt ő nem is tudná valószínűleg javítani a fent említett okokból kifolyólag. Felmerült a motorcsere kérdése is, de egyelőre olyan szervízt sem találtam, aki ezt elvállalta volna.

            Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Budapesten, vagy közelében tudnátok-e javasolni valakit, aki egyáltalán át tudja nézni és biztosan megállapítani a problémát, illetve adott esetben motort cserélni. Ez az autó 3m magas, 7m hosszú, 3200kg össztömegű.

            Előre is nagyon köszönök minden lehetséges ötletet/segítséget![/quote][/quote]

            #47741
            FLaci
            Felhasználó

              Szia , az M3-as Szentmihályi ut sarkán van egy szerviz Ők vizsgáztatnak is ( amúgy lakóautósok) meg is tudják emelni stb.
              Csaba ( Blue)
              ha kell majd a tel száma privátba megadom

              [quote=”bakonyi.norbi” post=46182]Sziasztok!

              Én még elég új vagyok itt. Azt javasolták, hogy próbálkozzak itt esetleg, hátha van valakinek ötlete a problémára.

              Van egy 1991-es Citroen 290 C 25 gyártmányú és típusú lakóautóm 2,5-ön diesel motorral. Nagyon hangos lett a motor, le is állt többször. Végül haza kellett vontatni. A szerelő, aki éppen foglalkozik vele, eddig arra jött rá, hogy a hajtókar csapágy megolvadt, feltehetőleg olajproblémák miatt. Viszont mivel nincs megfelelő emelője és szervíze egy ekkora autó javításához, így csak tippelni tudott, hogy esetleg a főtengely csapágynak is baja lehet, de erről még biztosat nem mondott. Ezt ő nem is tudná valószínűleg javítani a fent említett okokból kifolyólag. Felmerült a motorcsere kérdése is, de egyelőre olyan szervízt sem találtam, aki ezt elvállalta volna.

              Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Budapesten, vagy közelében tudnátok-e javasolni valakit, aki egyáltalán át tudja nézni és biztosan megállapítani a problémát, illetve adott esetben motort cserélni. Ez az autó 3m magas, 7m hosszú, 3200kg össztömegű.

              Előre is nagyon köszönök minden lehetséges ötletet/segítséget![/quote]

              #47739
              csendi
              Felhasználó

                [quote=”Levisoft” post=46181][quote=”csendi” post=44115]Mostanaban inditaskor az izzitogyertya lampaja sokaig egve marad, aztan elkezd villogni, majd kialszik. Valamit jelent ez? Amugy pöccre indul. 230-as Ducato.[/quote]

                Ez arra utalhat hogy izzitogyertya csere lesz valamelyik hengernel.[/quote]

                Szerencsere nem. Ez igy müködik normalisan. A villogas azt jelenti, hogy barmikor üzemkesz egy ujabb inditasra.

                #47738
                bakonyi.norbi
                Felhasználó

                  Sziasztok!

                  Én még elég új vagyok itt. Azt javasolták, hogy próbálkozzak itt esetleg, hátha van valakinek ötlete a problémára.

                  Van egy 1991-es Citroen 290 C 25 gyártmányú és típusú lakóautóm 2,5-ön diesel motorral. Nagyon hangos lett a motor, le is állt többször. Végül haza kellett vontatni. A szerelő, aki éppen foglalkozik vele, eddig arra jött rá, hogy a hajtókar csapágy megolvadt, feltehetőleg olajproblémák miatt. Viszont mivel nincs megfelelő emelője és szervíze egy ekkora autó javításához, így csak tippelni tudott, hogy esetleg a főtengely csapágynak is baja lehet, de erről még biztosat nem mondott. Ezt ő nem is tudná valószínűleg javítani a fent említett okokból kifolyólag. Felmerült a motorcsere kérdése is, de egyelőre olyan szervízt sem találtam, aki ezt elvállalta volna.

                  Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Budapesten, vagy közelében tudnátok-e javasolni valakit, aki egyáltalán át tudja nézni és biztosan megállapítani a problémát, illetve adott esetben motort cserélni. Ez az autó 3m magas, 7m hosszú, 3200kg össztömegű.

                  Előre is nagyon köszönök minden lehetséges ötletet/segítséget!

                  #47737
                  Levisoft
                  Felhasználó

                    [quote=”csendi” post=44115]Mostanaban inditaskor az izzitogyertya lampaja sokaig egve marad, aztan elkezd villogni, majd kialszik. Valamit jelent ez? Amugy pöccre indul. 230-as Ducato.[/quote]

                    Ez arra utalhat hogy izzitogyertya csere lesz valamelyik hengernel.

                    #47736
                    rlacika
                    Felhasználó
                      #47735
                      benojeno
                      Felhasználó

                        Sziasztok!
                        Visszatértem, úgy látszik, ez az én topikom. 🙁 Leszakadt a kipufogóm első csöve, középen, a háromcsavaros illesztőrésznél a forrasztásnál megadta magát. Most még felkötöztem, sajnos sérült a vége, nem tudom összekötni egy idommal, cserélni kell. A gond az, hogy megint Angliában történt a baj, és itt csak jobbkormányos ducatokhoz árulnak alkatrészt, azoknak jobbra néz ki a kipufogója, pont ellenkező a hajlítása. Szóval a kontinensről kell rendelnem, de nem hibázhatok, a jó alkatrésznek kell megjönnie, különben küldhetem vissza saját postaköltségemre.
                        A kérdésem az, hogy amikor a járgány adatait kell megadnom, feljön egy kérdés, amire nem tudom, mi a korrekt válasz.
                        Az ducato lakóautó esetében Box, Bus vagy Platform, Chassis, azaz dobozos, busz vagy alvázas felépítményről van szó?

                        Amúgy az egyéb adatok: 1996-os, 1.9TD, 60kW, 82 lóerő, ha esetleg valaki tud Németben vagy akárhol jó ár-érték arányos boltot, annak az elérhetőségét is megköszönöm.

                        Találtam egy lengyel boltot, de hiába listázza a szemre jó csövet, azt írták, hogy az átmérője 5.5 cm, de az én törött csövem, meg a találkozásnál lévő tömítőgyűrű átmérője is 6 cm, szóval nem vagyok biztos bennük.

                        #45362
                        E.G.
                        Felhasználó

                          [quote=”csendi” post=44115]Mostanaban inditaskor az izzitogyertya lampaja sokaig egve marad, aztan elkezd villogni, majd kialszik. Valamit jelent ez? Amugy pöccre indul. 230-as Ducato.[/quote]

                          Az izzitó relé kapcsoloja vacakol, nem kapcsol ki mikor izzanak a gyertyák. Idővel csere lesz, de nem hanyatdőlős költség. Olyan 200-250 ezret birnak ki gond nélkül.
                          E.G.

                          #45359
                          csendi
                          Felhasználó

                            Mostanaban inditaskor az izzitogyertya lampaja sokaig egve marad, aztan elkezd villogni, majd kialszik. Valamit jelent ez? Amugy pöccre indul. 230-as Ducato.

                            #44467
                            Prinz
                            Felhasználó

                              [quote=”E.G.” post=43362]Bocsi, ez milyen motor? Ford Transit 2,5 ös?[/quote]

                              Nem, ez egy 2006-os 2.4 tdci 103 kw.

                              #44466
                              E.G.
                              Felhasználó

                                [quote=”Prinz” post=43338]Sajna ahoz idős, hogy bontva ne csak egy lestrapált teherautóból kimentett, vagy még megtákolt motort találjak. De a motorom megbízhatóságát jól mutatja, hogy sehol nem lehet kapni mert elfogyott. Ez ennél, nem egyedi eset. Ha a common rail meghibásodik akkor gyakran komoly károkat okoz.[/quote]

                                Bocsi, ez milyen motor? Ford Transit 2,5 ös?

                                #44442
                                Prinz
                                Felhasználó

                                  [quote=”Prinz” post=43332][quote=”E.G.” post=43333][quote=”Prinz” post=43332]Ajjjajjjajj! Ez motorgeneràl gyanus. Zsebbe nyúlós játék.
                                  Bontókat keresd a neten. Talàn egy jó állapotban levő, keveset futott motor a legjobb megoldás.[/quote]

                                  Szia! Nem szeretnék semmiből bontottat, mert nem hiszem, hogy találnék kevesebb mint 76000 kilométerrel. Már kértem árat az új füzött blokkra és nem volt vészes, csak kb egy hét mire megkapnám. És szeretném ha hamarabb meglenne. Ha valaki tudna egyet készleten az szuper lenne.[/quote]

                                  Régi Fiat Ducatom jàrt igy. Meggeneràloztattam. De a generál, pedig gyári dugók stb ment bele, már csak 120 ezret birt ki.
                                  A gyári uj fűzött valóban a legjobb megoldás.[/quote]

                                  Sajna ahoz idős, hogy bontva ne csak egy lestrapált teherautóból kimentett, vagy még megtákolt motort találjak. De a motorom megbízhatóságát jól mutatja, hogy sehol nem lehet kapni mert elfogyott. Ez ennél, nem egyedi eset. Ha a common rail meghibásodik akkor gyakran komoly károkat okoz.

                                  #44437
                                  E.G.
                                  Felhasználó

                                    [quote=”Prinz” post=43332]

                                    Szia! Nem szeretnék semmiből bontottat, mert nem hiszem, hogy találnék kevesebb mint 76000 kilométerrel. Már kértem árat az új füzött blokkra és nem volt vészes, csak kb egy hét mire megkapnám. És szeretném ha hamarabb meglenne. Ha valaki tudna egyet készleten az szuper lenne.[/quote]

                                    Régi Fiat Ducatom jàrt igy. Meggeneràloztattam. De a generál, pedig gyári dugók stb ment bele, már csak 120 ezret birt ki.
                                    A gyári uj fűzött valóban a legjobb megoldás.

                                    #44436
                                    Prinz
                                    Felhasználó

                                      [quote=”E.G.” post=43329]Ajjjajjjajj! Ez motorgeneràl gyanus. Zsebbe nyúlós játék.
                                      Bontókat keresd a neten. Talàn egy jó állapotban levő, keveset futott motor a legjobb megoldás.[/quote]

                                      Szia! Nem szeretnék semmiből bontottat, mert nem hiszem, hogy találnék kevesebb mint 76000 kilométerrel. Már kértem árat az új füzött blokkra és nem volt vészes, csak kb egy hét mire megkapnám. És szeretném ha hamarabb meglenne. Ha valaki tudna egyet készleten az szuper lenne.

                                      #44435
                                      EdGaR
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Prinz” post=43328]
                                        Ha van tipped, hogy hol van készleten komplett füzött blokk az talán segít.
                                        De, hogy mitől azt nem tudom. A prlasztók mentek először tönkre aztán a többi. Most jöhet a keresés.[/quote]
                                        Holnap telefonálgatok én is párat és hívlak, ha van valami fejlemény

                                        #44434
                                        Prinz
                                        Felhasználó

                                          [quote=”becs” post=43327]Szia Gábor! Mi történ a motorkával?[/quote]

                                          Szia! Bár tudnám!
                                          Három hete kopogosabban kezdet járni, aztán amikor hazaértünk a szerelővel megnéztük, akkor porlasztókat és pumpát kellet cserélni. De mikor utána indítottunk a kopogás megmaradt. Ezért szétszedés, és ezt találtuk az egyes hengernél. Talán a becsöpögő prlaszó lehetett.

                                          #44433
                                          E.G.
                                          Felhasználó

                                            Ajjjajjjajj! Ez motorgeneràl gyanus. Zsebbe nyúlós játék.
                                            Bontókat keresd a neten. Talàn egy jó állapotban levő, keveset futott motor a legjobb megoldás.

                                            #44432
                                            Prinz
                                            Felhasználó

                                              [quote=”EdGaR” post=43324][quote=”Prinz” post=43323]Sziasztok!

                                              Sajna az egyes hengerem nem uszta meg. :sir :sir[/quote]
                                              Na, ez mitől lett??? Hűtés hiánya?
                                              Akkor gondolom holnap nem kell már telefonálnom :-([/quote]
                                              Ha van tipped, hogy hol van készleten komplett füzött blokk az talán segít.
                                              De, hogy mitől azt nem tudom. A prlasztók mentek először tönkre aztán a többi. Most jöhet a keresés.

                                              #44431
                                              becs
                                              Felhasználó

                                                [quote=”Prinz” post=43323]Sziasztok!

                                                Sajna az egyes hengerem nem uszta meg. :sir :sir[/quote]
                                                Szia Gábor! Mi történ a motorkával?

                                                #44428
                                                EdGaR
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Prinz” post=43323]Sziasztok!

                                                  Sajna az egyes hengerem nem uszta meg. :sir :sir[/quote]
                                                  Na, ez mitől lett??? Hűtés hiánya?
                                                  Akkor gondolom holnap nem kell már telefonálnom 🙁

                                                  #44427
                                                  Prinz
                                                  Felhasználó

                                                    Sziasztok!

                                                    Sajna az egyes hengerem nem uszta meg. :sir :sir

                                                    Attachments:
                                                    • _DSC0760.jpg
                                                    #44287
                                                    Kerti
                                                    Adminisztrátor

                                                      A Horvátországgal kapcsolatos hozzászólásokat át tettem a Horvátország topikba!

                                                      #44273
                                                      lipi
                                                      Felhasználó

                                                        Azt jó ha tudjátok,a szomszéd éber őre,ha elkap a fűtő olajjal,jól meg qur 😉
                                                        Való színű az is,hogy lehet” izibe” másik lakó után nézni! :sir
                                                        :smt039
                                                        lipi

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 26-50 / 97

                                                      You must be logged in to reply to this topic.