Főoldal Fórumok Lakóautók Problémák a motortérben…

Legutóbb frissítette csiburento 3 years, 5 months telt el
26angok
97 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #43972
    benojeno
    Felhasználó

      Gondoltam, nyitok egy új témát, mert utolért a végzet. Szerencsére nem menetközben, valahol az úton robbantam le, hanem a lakhelyünk melletti utcában, épp csak egy méter hiányzott, hogy tökéletesen befejezzem a parkolást.
      1996-os évjáratú, 1.9TD Fiat Ducato, tolatás közben leállt a motor. Újraindítottam volna, de ezt csinálja:
      https://www.youtube.com/watch?v=MW7ch8uyYdk
      https://www.youtube.com/watch?v=Y7ZR_hHvybg&feature=youtu.be
      Az első videón hallható, hogy jobbra, a kesztyűtartónál kattogás hallik, mintha valami relé próbálna kapcsolni. Persze ez lehet, hogy semmi összefüggésben nincs a nem-indulással. A kesztyűtartónál van a kapcsolódoboz, ami osztja az áramot a fedélzeti aksik felé, lehet, hogy csak tenné a dolgát, de mivel nem indul a járgány, ő is kesereg…

      Az előzményekhez hozzátartozik, hogy tavaly májusban volt komplett gyertyacsere, 120000 km van a motorban, eddig gond nélkül indult. Ma a feleségemmel elmentünk bevásárolni, néhányszor újra is volt indítva a motor, semmi szokatlant nem tapasztaltam. Tankoltunk (kb. 5-10 liter híján majdnem tele), hazaindultunk, kb. 8 km-et jöttünk, és parkolás/tolatás közben mintha elfogyott volna az üzemanyag, egyszerűen leállt a motor. Azóta nem indul.

      Az apósom Magyarországon beszélt a falunkbeli autószerelővel, tőle jött az üzenet, hogy nem valószínű, hogy a gyertyákkal lenne gond, hanem először inkább keressem meg az adagolót, annak a mágneskapcsolóját, és ellenőrizzem, hogy a bemenő drót rendben van-e.
      Ha ez jónak tűnik, akkor még ott van a lehetősége annak, hogy belevegősödött a rendszer, de gőzöm nincs, hogy kell légteleníteni.
      Ha meg nagyon peches vagyok, akkor komolyabb bajok is lehetnek, adagoló kipurcant, stb. Esetleg nem tudom, hogy nem lehet-e valami probléma a gyújtáskapcsolóval.
      Elég reménytelen eset vagyok, nézegettem a motorteret, de nemhogy szemmel, még interneten sem találtam olyat, hogy hol lehet az adagoló. 🙁 Mivel nem Magyarországon vagyok, hanem Angliában, nem rohannék az első autószerelő-műhelybe, hanem magam orvosolnám a problémát, ha lehet. De azt sem tudom, hol keressem az adagolót. :smt216 Tiszta szégyen! :blush: Köszönöm a segítségeteket! Jenő

    • Szerző
      Válasz
    • #60360
      csiburento
      Felhasználó

        Köszönöm még egyszer, végül Budapest XXII. LKB autószerviz lett a befutó. És meg is oldódott!

        #60341
        csiburento
        Felhasználó

          Hogyne, kimaradt a listából pedig tökéletes hely, köszönöm!

          #60340
          Sala
          Felhasználó

            Csepel jatszik?
            Barnabas +36209511971
            hivatkozz ram, Sala
            nemtudom mennyire van elhavazva, egy kerdest meger

            #60339
            csiburento
            Felhasználó

              Üdv Kollégák!

              2008as – 2,3 – 6 seb. – cca.: 120.000.km – DUCATO kuplungja feladni készül a harcot, hatodikban tempomat dombra fel és megcsúszik => világos, hogy csere, után-állítani nem lehet. (Lesz még hozzá két hátsó lengéscsillapító és hátsó féktárcsa/betét csere is, ha úgy akciósabb a javítás díja…)

              A kérdés az, hogy hol lehetne megcsináltatni? (Budapest, Dél-Buda, nyugati régió előnyben…)

              Eddigi ismert helyekre vagy nem fér be (pedig csak félintegrált+klíma), vagy nem merik megemelni (alig 3.500 kg.)….

              Előre is köszönöm a tippeket!

              cs.,

              #60273
              benojeno
              Felhasználó

                Üdv! 1996-os 1.9TD Fiat Ducato adagolóját kellene beállítani… egy régebbi hazajövetelkor Szerbiában megadta magát az eredeti adagoló, cserélve lett ott kint, haza is értem rendben, de mivel nem volt használva a járgány, rendesen beállítva nem volt. Most Szántódon parkol a járgány, és keresnék a környéken adagoló beállításában jártas autószerelőt. Tudna valamelyikőtök ajánlani hozzáértő szakembert? Az lakóautó forgalomba van helyezve, szóval tudok messzebb is menni, ha muszáj.

                #60245
                jocibacsi
                Felhasználó

                  Nem vagyok szerelő, csak tippet adhatok. Vedd le az üzemanyagszűrő tank felöli oldalán a bejövő vezeték csavarját és takarítsd ki a járatot. Ugyanazt megcsinálhatod az adagoló felé menővel is. Nekem a bejövőnél volt berakodva kócszerű anyaggal. Azóta kétévente cserélem a szűrőt is. Igaz nekem 1,9 td motor van, de valószínű üza szűrő neked is van.
                  Ugyan ez volt a hiba nálam is. Nagy fordulaton nem volt elég az üzemanyag, amit átengedett.
                  Remélem segítettem.

                  #60244
                  llehel
                  Felhasználó

                    Sziasztok. Fiat ducato 2.5 Td csaladi kedvenc, 2000 fordulat folott berang turanal nincs ereje. Van jogy jol megy, pl. Kottunk vagy 800 km, es utana a kovetkezo 300 berangott. Mi lejet velw?

                    #48350
                    benojeno
                    Felhasználó

                      Köszönöm a megerősítést, gyanítottam, hogy ez van. Amitől tartok, hogy a fém hajtókarok beragadása miatt égett le. Semmit nem érek azzal, ha az új motort úgy teszem bele, hogy a mechanika be van szorulva és nem engedi a motort dolgozni. Befújtam rozsdagátlóval a karokat, tengelyt, bütyköt, ahol lehetett, de nem mozognak egy nap után sem, pedig gondolom, hogy valamennyire moccanniuk kellene. 🙁 Még holnap jön egy kis óvatos kalapácsolgatás, aztán feladom, komplett csere lesz a következő. Köszönöm a segítségeteket!

                      #48349
                      NagyPapa
                      Felhasználó

                        Mélységesen sajnálom, de ez nagyon úgy tűnik, hogy kuka, teljesen le van égve….

                        #48347
                        benojeno
                        Felhasználó

                          Sziasztok! Berhelem, berhelem 🙂 , a feszmérővel kimértem a motorba menő csatit, jön rajta áram, szóval a motortól kell lennie a hibának. Leszedtem a hajtókarokat a motorról, sajnos egymagukban, szabadon sem forognak, még nem tudom, hol és miért szorulnak, ha szorulnak, de lehet, hogy az ablaktörlő-motor már leégett.

                          A tekercsre ránézve mit gondoltok, összeégett ott egy részen, vagy nem úgy néz ki?

                          Belül, az ablaktörlő-motor belső tengelyénél lévő tárcsa, amihez a szakaszos ablaktörlés érintkezői csatlakoznak, azt tiszta zsír. Okozhat ez gondot a delej áramlásánál? 🙂

                          A másik kérdésem, hogy a fém-hajtókarokat próbáltam kézzel mozgatni, de meg se mozdulnak semmilyen irányba. Azért picit illene mozdulniuk, ugye? Megpróbálom szétszedni közvetlenül a tengelynél, de eléggé úgy tűnik, mint ami szétszedhetetlen. 🙂

                          Köszönet a jó tanácsokért!

                          Attachments:
                          • Image00002.jpg
                          • Image00001.jpg
                          • Image00003.jpg
                          • Image00004.jpg
                          • Image00005.jpg
                          • Image00006.jpg
                          #48288
                          rlacika
                          Felhasználó

                            Igen.

                            #48284
                            benojeno
                            Felhasználó

                              Köszi szépen! 🙂 Nálam a slusszkulcsál lévő bajuszkapcsolónak négy állása van, akkor ezek szerint a legfelső állásban (a szélvédő felé) van kikapcsolva, ugye? 🙂

                              #48283
                              rlacika
                              Felhasználó

                                Az enyemnel (Ducato280) az ablak fele van a semleges…gondolom a tiednel is….maskulomben 90%az autoknak igy van.

                                #48282
                                benojeno
                                Felhasználó

                                  Köszönet az instrukciókért, sajnos csak a jövő héten tudok nekiállni, addig még odébb is állunk, remélhetőleg esőmentes napon. 🙂 Azt meg tudnátok mondani, hogy az ablaktörlő bajuszkapcsolója melyik állásban van „üresben”? Nem akarom úgy járatni a motort, hogy bekapcsolt állásban van, hátha így nem égetem le az ablaktörlő motort, de nem jut eszembe, hogy mikor volt semleges állásban.

                                  #48273
                                  rlacika
                                  Felhasználó

                                    Ahogy Andras is irta…a sok allastol es nemhasznalatol valszinuleg berozsdaztak a lapatok tengelyei. Mielott szetszedned (eleg maceras…)probalj egy par napig boven rozsdaoltot fujni a tengely es persely koze. Ehez lehet hogy le kell szedni a torlokarokat (a fedo muanyagot felbillented, az alatta levo anyat kicsavarod es jobra-balra mozgatva lehuzod a tengelyrol a kart). Amiutan a rozsda feloldodott es mukodik mar a szerkentyu kis motorolajat csepegtes a tengelyekre mikozben az ablaktorlo jar.. Ja …es meg valami: egy-egy kis szigeteloszallag darabbal „jelold” meg a lapatok pontos nyugihelyet hogy a munka bevegzesevel az eredeti pozicioba tudd visszaszerelni a karokat. Jo butykolest!

                                    #48271
                                    LMC
                                    Felhasználó

                                      Nekem is volt hasonló, be volt rohadva a tengely.Nem volt könnyű kibányászni, csiszolni és vissza.

                                      András

                                      #48269
                                      benojeno
                                      Felhasználó

                                        Sziasztok! 1996-os Fiat Ducato ablaktörlője nem akar működni. Ha a gyújtást ráadom, mintha moccanna egyet, de ennyi, nem működik. Járatom a motort, és rángatom belül a fémrudakat, hátha ez kell neki, de nem történik semmi azon kívül, hogy úgy érzem, mintha az ablaktörlő motor hengeres része melegedne. Leégetni sem akarom végképp, szóval gyújtás le… A biztosíték jó, ellenőriztem. Feszültségmérőm van, de hülye vagyok a használatához. 🙂
                                        Hogyan tudnám megjavítani? Sajnos ugyanúgy külföldön vagyok, nem olcsó mulatság szerelőhöz begurulni ezzel, ha lehet, magam oldanám meg.
                                        Sok-sok köszönet a segítségért!
                                        Jenő

                                        #48247
                                        rlacika
                                        Felhasználó

                                          A listaban ami megjelenik amikor be akarsz illeszteni egy doksit nincs a .pdf formatum…gondolom azert.
                                          Maskulemben egy eleg nagy 38 megas fajl volt. Sikerult gmailon elkuldeni…a yahoo nem engedett.

                                          #48231
                                          Kerti
                                          Adminisztrátor

                                            [quote=”rlacika” post=46632][quote=”csendi” post=46627]A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :([/quote]
                                            Itt talasz kepeket is
                                            UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t….kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom[/quote]

                                            Elméletileg lehet PDF-et is beilleszteni. Nekem is küldd már el légyszi, hogy megnézzem, hogy be lehet e tenni.

                                            #48228
                                            csendi
                                            Felhasználó

                                              [quote=”rlacika” post=46632][quote=”csendi” post=46627]A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :([/quote]
                                              Itt talasz kepeket is
                                              UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t….kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom[/quote]

                                              Üzenetben elküldtem a cimemet.

                                              #48225
                                              rlacika
                                              Felhasználó

                                                [quote=”csendi” post=46627]A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :([/quote]
                                                Itt talasz kepeket is
                                                UI. Latom nem lehet beileszteni PDF-t….kuldj egy pm-t az email cimeddel es ott elkuldom

                                                #48223
                                                rlacika
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”csendi” post=46627]A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. :([/quote]
                                                  Igen, egy olajbanban fut mindketto….de leereszto csavar ketto van, mindketto a difi alatt. Feltolteni legkonnyebben a hatramenet vilagitaskapcsolo kicsavarasaval lehet. Ez a kapcsoloszekreny tetejen talalhato, elektromos kabel megy hozza. A kapcsoloszekrenynek van olajpalcaja is ahol az olajszint elenorizheto. Ez a kocsi alol a legkonnyeben elerheto, a diferencial resz tetejen van. Az 5-os sebeseghez tartozo fogaskerekek jobb kenese erdekeben jo ha a szint kb 1,5-2cm-rel a maxim jel felett van.

                                                  #48220
                                                  csendi
                                                  Felhasználó

                                                    A sebvalto es a difi közös olajban fut? Hol lehet az olajszintet ellenörizni es hol van az utantöltö nyilas? Esetleg valami metszetrajzot vagy kepet rola? Az auto kezikönyveben a motorteret meg sem emlitik, a neten sem talaltam semmit. 🙁

                                                    #48130
                                                    E.G.
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”csendi” post=46538][quote=”E.G.” post=46536][quote=”csendi” post=46534]Attol tartok, hogy az a repülögephang szerü zaj amit ujabban hallok, üresjaratban is gurulas közben, az a differencialmüböl jön. Mi okozhatja, es mit lehet tenni ellene? :smt217 Ducato 230, 2,8 itd (1998-as evjarat) Köszönöm a segitseget.[/quote]

                                                      Felemelve a kocsit, neztétek, hogy nem a kerékcsapágy bug, morog. Annak szokott ilyen hangjának lenni. A difik elvileg akár ket motort is kiszolgálnak, de ez mindenképpen szervizes munka.[/quote]

                                                      Es ez meddig tudja huzni? Eppen most keszülünk csütörtökön utra kelni. (Igaz nem messzire)[/quote]

                                                      Szia! Én nem biztos, hogy elindulnék! Ha csapágy, az bármikor eltörhet, vagy beragódhat, és akkor nagyobb a jarulékos gond. Ha difis a kocsi, ott is vagy csapágy gond, de mivel az olyajban fut , nem igen szokott előfordulni, vagy a tányér/ kupkerék kopott el, de az nem ilyen hanggal jár. Azt javasolm , ugorj el egy szervízbe, felemelik a kocsit, és rögtön adott , hol a hiba.

                                                      #48128
                                                      csendi
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”E.G.” post=46536][quote=”csendi” post=46534]Attol tartok, hogy az a repülögephang szerü zaj amit ujabban hallok, üresjaratban is gurulas közben, az a differencialmüböl jön. Mi okozhatja, es mit lehet tenni ellene? :smt217 Ducato 230, 2,8 itd (1998-as evjarat) Köszönöm a segitseget.[/quote]

                                                        Felemelve a kocsit, neztétek, hogy nem a kerékcsapágy bug, morog. Annak szokott ilyen hangjának lenni. A difik elvileg akár ket motort is kiszolgálnak, de ez mindenképpen szervizes munka.[/quote]

                                                        Es ez meddig tudja huzni? Eppen most keszülünk csütörtökön utra kelni. (Igaz nem messzire)

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1-25 / 97

                                                      You must be logged in to reply to this topic.