-
IndítottaTémakör
-
2010.09.04.-01:17 #25381
Névtelen
Én horgászathoz , vadászathoz meg bokorugráshoz ezt jobban tudnám ajánlani .
😀 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2013.02.01.-04:11 #37556
Probléma megoldva.
2013.02.01.-02:17 #37555[quote=”EarthRoamer”:3nrg609u]…,az a hágó nem lehetett semmi…
Az út biztonságosnak tűnik innen nézve, a gyorshajtás, és a gyilkos tempó eleve ki van zárva !
Komolytalan topik :
Én csak tanulgatni, és barátkozni akartam egy kicsit, és megint áthelyezés lesz az ” ítélet „…? [-X [/quote]Legalább komoly helyre ” száműztek ” minket ! =D>
2013.02.01.-01:02 #37552[quote=”EdGaR”:36o5ufym]Drága Dep barátom! Hol láttál Te itt utat? Ja, bocs tényleg volt kb. 80 méter, de azon csak az úthenger járt oda-vissza :2010_rohog.gif
(Szerintem megint át leszünk pakolva komolytalanba 😆 )[/quote]…,az a hágó nem lehetett semmi…
Az út biztonságosnak tűnik innen nézve, a gyorshajtás, és a gyilkos tempó eleve ki van zárva !
Komolytalan topik :
Én csak tanulgatni, és barátkozni akartam egy kicsit, és megint áthelyezés lesz az ” ítélet „…? [-X2013.02.01.-00:52 #37551[quote=”EdGaR”:1xbbiuji]Igen beletrafáltál… Valóban Blue kedveli a zötykölődést… de ez akkor nem volt olyan vicces… pedig a végcél nem tűnt rossz tervnek.
Mi Albániában jártunk hasonló képpen. (késő van már, a hangerőt vedd le! 😆 )[/quote]Jó kis videó, hát igen :
” Lassan járj, tovább érsz…,és többet látsz „
2013.02.01.-00:37 #37550[quote=”DEP76″:31hg6e4t]Mi bajod ezzel az úttal?
[/quote]
Drága Dep barátom! Hol láttál Te itt utat? Ja, bocs tényleg volt kb. 80 méter, de azon csak az úthenger járt oda-vissza :2010_rohog.gif
(Szerintem megint át leszünk pakolva komolytalanba 😆 )2013.02.01.-00:28 #37549[quote=”EdGaR”:2mi66rae]Igen beletrafáltál… Valóban Blue kedveli a zötykölődést… de ez akkor nem volt olyan vicces… pedig a végcél nem tűnt rossz tervnek.
Mi Albániában jártunk hasonló képpen. (késő van már, a hangerőt vedd le! 😆 )[/quote]Mi bajod ezzel az úttal?
Láthatóan széles , kiszámítható belátható kanyarokkal. 😆
Nálunk volt hogy eltűnt az út alólunk, mert „elvitte a víz néhány éve”. Ezt egy tábla vagy egy keresztbe tett fadarab sem mutatta. A helyiek csak azt mondták ,ők tudják, és idegen nem igen jár erre. 🙄 Akkor eldöntöttem hogy többet csak világosban haladok arra felé.
Sarande mellett van olyan kisváros ahova az állami rendőrséget nem engedik be. Ez csak úgy az érzékeltetés végett. 😉
Viszont mindig segítőkészek és kedvesek voltak velünk.2013.02.01.-00:20 #37548[quote=”DEP76″:1tgd1ree]…
Albánoknál volt néhány olyan vésett alagút amit még a hét törpe is segített kivájni. 😉 [/quote]
Igen. Olyan hágó felett épült viadukton mentünk át, ahol még nem volt kész az út és csak keresztben lerakott betongerendák közt bámultunk lefelé a semmibe. Átgondoltam az életem mire rá mertem hajtani a 3 tonnával 😳2013.02.01.-00:13 #37547[quote=”EarthRoamer”:174sbsgr]…
Olvastam a többieknél, hogy valaki Orosz túrán vett részt, valaki Görögországban járt rosszabb utakon, és Dep Zoli is, és azt hiszem Blue is jobban kedveli a ” zötykölődést.
…[/quote]
Igen beletrafáltál… Valóban Blue kedveli a zötykölődést… de ez akkor nem volt olyan vicces… pedig a végcél nem tűnt rossz tervnek.
Mi Albániában jártunk hasonló képpen. (késő van már, a hangerőt vedd le! 😆 )2013.02.01.-00:08 #37546[quote=”EdGaR”:2c1ggdp0]Szerintem jó dolog, hogy mint lehetőség létezik a lakóautózásnak egy ilyen formája is. Pár tíz éve még a lakóautó is misztikum volt itthon és kevesen gondolták volna, hogy akár csak ekkora népszerűségre tesz szert. Nagyon találó kifejezés, hogy a lakóautózás a kompromisszumokról szól és a terepes járgányok is egyfajta alternatívái ennek. Én láttam Zoli járgányát és bár kívülről nem tűnik nagynak, belül nagyon átgondolt elrendezésű.
Ha csak abba gondolok bele, hogy egy-egy kirándulás alkalmával – az utazáson kívül – mennyi időt töltünk a lakótérben, ez leszűkül jóformán az alvásidőre. Ilyen szemszögből akkor a belméret csak a komfortérzetet növeli.Nekem Albániában meg sem fordult a fejemben, hogy letérjek az „útról”, míg Dep olyan helyeken járt, amit csak a „kiváltságosok” láthatnak. 😉 😆 [/quote]
Én csak kerestem a tengerpartot. 🙂
Néha olyan kis falvakba vetődtem ahol a főtéren alig volt akkora hely hogy visszaforduljak.
Viszont lemehettem a Vikos patak partjára , közvetlen a vízhez. Átmentünk az Orikum-i hágón.
A lényeg, tizenöt éve álmodoztam hogy végigmegyek az Adria főútvonalon a tengerparton, Trieszt-től , Görögországig.
Megtettem, ezt csak egy ilyen kocsival ajánlom.
Szerintem ezen az úton , az enyém a minimum ami képes rá. Méretben viszont a maximum.
Albánoknál volt néhány olyan vésett alagút amit még a hét törpe is segített kivájni. 😉2013.02.01.-00:04 #37545Üdv. NagyPapa, Üdv. Mindenki !
Nézegettem Dep 76, Zoli képeit is, és a Biwak honlapját is rendszeresen lapozom.
Zolié azt hiszem saját készítés, a Biwak is, csak utóbbi ” cégszintű ” alkotás.
Én egyke vagyok, de ha ez esetleg változna, akkor is max. 2 személyben gondolkodnék, arra pedig a Dep – féle megoldás kiváló !
Vagy túrázunk, szomszédolunk, főzőcskézünk…stb, és a végén józanodunk.
Utóbbi ” fájdalmakat ” pedig azon szűkebb belső környezetben is ki lehet kúrálni.
No és kellemes otthonnak hat esős, hideg időben – persze ha a szomszédoknak nagyobb a lakója, akkor inkább oda megyünk kártyázni…Olvastam a többieknél, hogy valaki Orosz túrán vett részt, valaki Görögországban járt rosszabb utakon, és Dep Zoli is, és azt hiszem Blue is jobban kedveli a ” zötykölődést.
Majd kialakul, de az biztos, hogy nálatok, nálunk a Klubban is nagyon szép járgányok vannak kortól, típustól függetlenül, mindegyik egy külön kis világ, egy külön kis otthon, és mennyi kalandról tudnának mesélni…!
2013.01.31.-23:46 #37544[quote=”NagyPapa”:1bpurpxc]Üdv Néked!
A terepjárós lakóautózás Európában sem tartozik a közismert, pláne közkedvelt kategóriába. Itthon pedig kifejezetten egy szük réteg, sőt inkább csupán csoport kedvence. Nálunk az 1000 feletti tagból egy kézen meg tudjuk számolni – veled együtt- mennyien vannak ennek a műfajnak a rajongói. Miért csodálkozol, hogy keveset látsz belőle. Végtére is ez ugye a lakóautózás cross motorja nemde?
Kifejezetten terepes túrautak pedig itthon gyakorlatilag nincsenek.
Ahol szép tájak lennének adottak ehhez, ott meg a természetvédők tiltásával, dühével találkozhatsz.
Próbálnál mondjuk a németeknél, egy hegyi erdőbe bemenni ilyen járgánnyal….
Külhonban találsz ehhez inkább ilyen terepeket, Albánia, Macedónia, Románia egyes részei talán…A járgányok világos színére pedig a „kevesek” közül Dep ,Zoli adta meg a jó választ, a fény és hővisszaverést!
Üdv NagyPapa[/quote]
Szerintem jó dolog, hogy mint lehetőség létezik a lakóautózásnak egy ilyen formája is. Pár tíz éve még a lakóautó is misztikum volt itthon és kevesen gondolták volna, hogy akár csak ekkora népszerűségre tesz szert. Nagyon találó kifejezés, hogy a lakóautózás a kompromisszumokról szól és a terepes járgányok is egyfajta alternatívái ennek. Én láttam Zoli járgányát és bár kívülről nem tűnik nagynak, belül nagyon átgondolt elrendezésű.
Ha csak abba gondolok bele, hogy egy-egy kirándulás alkalmával – az utazáson kívül – mennyi időt töltünk a lakótérben, ez leszűkül jóformán az alvásidőre. Ilyen szemszögből akkor a belméret csak a komfortérzetet növeli.Nekem Albániában meg sem fordult a fejemben, hogy letérjek az „útról”, míg Dep olyan helyeken járt, amit csak a „kiváltságosok” láthatnak. 😉 😆
2013.01.31.-23:44 #37543….,és még szűkebb réteg lenne a Zoli nevű terepes lakósok csoportja – mert én is az vagyok.
Ez sajnos így igaz, én inkább a hazai ” pályákat ” ismerem valamennyire, még sátorozni se nagyon lehet akárhol – legalábbis hivatalosan nem nagyon.
Ifjonc ember lévén még csak tanulom a műfajt, és abszolút nem ismerem a körülményeket.Nagyon tetszik a Skandináv régió, Oroszország ” békésebb ” részei, esetleg Izland.
Nemrég olvastam hogy létezik ” Adria Rally „, ami nem verseny, hanem kalandtúra.
Amerika, Ausztrália messze van, / Izland is /, de előbbieknél nagyon komoly túrákat szerveznek…,hát igen.
A terepes jármű mentségére szolgáljon, hogy nem csak terepre, de gyengébb minőségű utakra is ajánlott, illetve hasznos közlekedési eszköz.
…,esetleg ha mégse jutna terep, akkor marad az országút…2013.01.31.-19:38 #37540[quote=”EarthRoamer”:22jar2i4]Értem, igaz, a sivatagban is fehérbe burkolóznak a nap elöl.
Erre nem gondoltam, de tény, a fehér így logikus szín.Na igen a terepes lakók, ők lehet hogy a hegyekben találkoznak ? !
/ Ha a sors is úgy akarja – mert én nagyon – , akkor legalább eggyel bővül majd a terepes flotta, de ehhez még idő kell. /[/quote]
Üdv Néked!
A terepjárós lakóautózás Európában sem tartozik a közismert, pláne közkedvelt kategóriába. Itthon pedig kifejezetten egy szük réteg, sőt inkább csupán csoport kedvence. Nálunk az 1000 feletti tagból egy kézen meg tudjuk számolni – veled együtt- mennyien vannak ennek a műfajnak a rajongói. Miért csodálkozol, hogy keveset látsz belőle. Végtére is ez ugye a lakóautózás cross motorja nemde?
Kifejezetten terepes túrautak pedig itthon gyakorlatilag nincsenek.
Ahol szép tájak lennének adottak ehhez, ott meg a természetvédők tiltásával, dühével találkozhatsz.
Próbálnál mondjuk a németeknél, egy hegyi erdőbe bemenni ilyen járgánnyal….
Külhonban találsz ehhez inkább ilyen terepeket, Albánia, Macedónia, Románia egyes részei talán…A járgányok világos színére pedig a „kevesek” közül Dep ,Zoli adta meg a jó választ, a fény és hővisszaverést!
Üdv NagyPapa
2013.01.31.-17:53 #37539[quote=”DEP76″:1gwd8j5o]A színnek a legfőbb oka hogy a fehér nem egy fényelnyelő szín.
Nyáron melegben a tengerparton, ahol nincs hova csatlakoztatni a klímát, szerintem számít a szín.
Jelenleg vannak már uv reflex festékek, de kicsit megdrágítanák a mutatványt.A fényes fehér ezt alapból tudja.
Az hogy nem látni ilyen gépeket, az abból adódik ,hogy kevés van belőle.
Vagy olyan helyekre járnak ahova a többség nem. 😳 [/quote]Értem, igaz, a sivatagban is fehérbe burkolóznak a nap elöl.
Erre nem gondoltam, de tény, a fehér így logikus szín.Na igen a terepes lakók, ők lehet hogy a hegyekben találkoznak ? !
/ Ha a sors is úgy akarja – mert én nagyon – , akkor legalább eggyel bővül majd a terepes flotta, de ehhez még idő kell. /
2013.01.31.-16:58 #37538[quote=”EarthRoamer”:2ahatk5n]Sziasztok !
Szoktam nézegetni a fotó albumokat, ahol két dolog tűnt fel, főleg a találkozós témájú képeken :
1. Sose látok terepes lakóautót,
2. Szinte az összes technika fehér, vagy erősen világos színű.Semmi ” gond ” nincs ezzel, csak valahogy szemet szúrt.
/ Talán azt meg szeretném kérdezni, hogy miért világos színűek a laóautók többsége, ” mindsége ” ? /[/quote]
A színnek a legfőbb oka hogy a fehér nem egy fényelnyelő szín.
Nyáron melegben a tengerparton, ahol nincs hova csatlakoztatni a klímát, szerintem számít a szín.
Jelenleg vannak már uv reflex festékek, de kicsit megdrágítanák a mutatványt.A fényes fehér ezt alapból tudja.
Az hogy nem látni ilyen gépeket, az abból adódik ,hogy kevés van belőle.
Vagy olyan helyekre járnak ahova a többség nem. 😳2013.01.31.-15:57 #37537[quote=”EdGaR”:kk5eq55g]Az mondjuk engem is érdekelne, hogy a terepesek a sötétebb színű csigáikkal miért nem jönnek el soha 😆 … bár olykor látni más szépségeket[/quote]
Hogyne, Szépségek vannak bőven, mint ahogy a képen is látható !
Nem szeretek ígérgetni, de ha összejön, én biztos ott leszek.
/ Elméletben, a fejemben meg van, már ” csak ” a gyakorlatban kell összehozni – szép piros színű lesz…/2013.01.31.-15:45 #37536[quote=”EarthRoamer”:34jh1nyx]Sziasztok !
Szoktam nézegetni a fotó albumokat, ahol két dolog tűnt fel, főleg a találkozós témájú képeken :
1. Sose látok terepes lakóautót,
2. Szinte az összes technika fehér, vagy erősen világos színű.Semmi ” gond ” nincs ezzel, csak valahogy szemet szúrt.
/ Talán azt meg szeretném kérdezni, hogy miért világos színűek a laóautók többsége, ” mindsége ” ? /[/quote]
Az mondjuk engem is érdekelne, hogy a terepesek a sötétebb színű csigáikkal miért nem jönnek el 😆 Dep Zoli saját építésű Bivalykáját már láttuk, de pl. a Tiédet is szívesen megnéznénk 😉 … bár olykor látni más szépségeket2013.01.31.-14:48 #37535Sziasztok !
Szoktam nézegetni a fotó albumokat, ahol két dolog tűnt fel, főleg a találkozós témájú képeken :
1. Sose látok terepes lakóautót,
2. Szinte az összes technika fehér, vagy erősen világos színű.Semmi ” gond ” nincs ezzel, csak valahogy szemet szúrt.
/ Talán azt meg szeretném kérdezni, hogy miért világos színűek a laóautók többsége, ” mindsége ” ? /
2013.01.23.-19:43 #37348Attila,
ez sokat segít a tervezésben. Bár ez a régi,de az arányok hasonlóak:
üdv.
Balázs
u.i. Kerti, inkább ide teszem a 4×4-es dolgokat,hogy ne a „fő” topikba menjen.
2013.01.21.-10:37 #37312[quote=”nemo25″:qw5w9p12]
A nagy legendák az olcsó és zseniális kiskocsik körül alakultak ki. Bogár, Kacsa, Mini, 500-as Fityó, Zaporozsec…. #-o . 😆 [/quote]Zápor Józsi hahaha
:2010_rohog.gif
2013.01.21.-05:09 #37311[quote=”ismani”:3bsripcq]Akkor az én felépítményem ajándéknak tekinthető![/quote]
Hát ez az.
Drágán, sok pénzből bármit meg lehet oldani. Az az igazi teljesítmény, ha valaki aprópénzből hoz létre egy működő és jól használható alkotást. Példának Sir Alec Issigonis-t tudnám említeni. Talán mindenki hallott a Mini főtervezőjéről. Egy genius, aki egy ikont alkotott meg, szinte semmi pénzből. Többre értékelem, mint a méregdrága, csillagászati költségvetésből megszületett luxusautók alkotóit.
A nagy legendák az olcsó és zseniális kiskocsik körül alakultak ki. Bogár, Kacsa, Mini, 500-as Fityó, Zaporozsec…. #-o . 😆2013.01.21.-04:49 #37310[quote=”NagyPapa”:18k00fhd]Üdv néked Zoli!
Valóban a brutális a helyes kifejezés az árképzésükre.
Az alapjármű nem egy nagy szám, 8 milláért megkapható!
A légrugók bele, kijönnek max fél millából, de mire költöttek el további 18 milliót???Az én a 3,5 tonna alatti kategóriában legnagyobb járgányom nem került újonnan ennyibe, és alapban is nagyobb volt a felszereltsége mint ennek.
Erre a kereskedésre -ha megnézitek az egyéb termékekre vonatkozó árait is- ez a jellemző árképzés.
Valószínüleg országot, sőt kontinenst tévesztettek…[/quote]
Helyesen matekozol……Valószínű, hogy az a kis logó az oldalán kerül ennyibe. Gondolom én…..2013.01.20.-17:56 #37304Nem írták el az árát, a komolyabb modellek ára jóval drágább, EU-ban még nem láttam eladó Earthroamert.
Itthon adtak el 200.000 EUR körüli Landcruisert is, kabinnal.Elfelejtettem kiírni, hogy 8 – 9 év körüli ” Csavargók ” mennek annyiért, plussz a behozatal, az ” Europásítás ” / szép fogalmazás / az újjabb modellek….stb.
Bár a cikkeket fordító segítségével hámozgatom, úgy tudom nem léteznek Európában EarthRoamerek – talán elvétve, kutatokod, ha találok ilyet, jelzek.Az a ” modell ” persze annyiba kerül, de még ” kezdőként ” sem éri meg, nagyon nem !
Az Iveco Bio se semmi !
A lakóautózás olyan amilyen, kerül amibe kerül, de léteznek elfogatható, és ésszerű árkategóriába tartozó technikák.
Rendben vannak a 100 millkás cuccok is, ők olyat is nyújtanak, de ” Bio, és Társai ” nem tartoznak közéjük !2013.01.20.-17:33 #37303[quote=”nemo25″:2z83itij]Egyetértek!!!! Ez brutálisan túl van árazva. Talán a reális ára a fele környékén lenne. Túlságosan különleges cuccokat nem építettek bele. Van önbizalmuk a fiuknak. 😉 [/quote]
Akkor az én felépítményem ajándéknak tekinthető!
2013.01.20.-17:23 #37302Nem írták el az árát, a komolyabb modellek ára jóval drágább, EU-ban még nem láttam eladó Earthroamert.
Itthon adtak el 200.000 EUR körüli Landcruisert is, kabinnal.Ez is „magyar”:
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.