-
IndítottaTémakör
-
2019.03.12.-17:30 #57243
Sziasztok!
Mi szeretnénk felturbózni a lakóautónkat egy olyan inverterrel, amiről akár kávéfőző és egyéb nagy fogyasztó is járatható. A 100Ah-s akkumulátor szerintem simán bírni fog akár 250A áramfelvételt is azokra a pár percre, ameddig ezek a nagy fogyasztók dolgoznak – nyilván nem akarunk komplett elektromos főzőlapot járatni benne.
Valaki csinált már hasonlót itt?
Én ezt készülök most rendelni egyet:
https://www.photonicuniverse.com/en/catalog/full/162-3000W-12V-low-frequency-pure-sine-wave-off-grid-inverter-%2528peak-power-9000W%2529.htmlKöszi,
Ádám
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.04.25.-15:34 #57557
Tervezem, hogy én beszerzek spéci akkumulátort, amit 1:1-be lehet kicserélni a normál LFD akksikkal, de 2000 teljes feltöltési ciklust bír és 100%-ban (inkább 90%-ban) meríthető szemben az LFD javasolt inkább csak 50%-ával szemben. Érdekel ilyen akksi itt bárkit rajtam kívül? Lehet, hogy úgy többen kedvezőbben tudnánk ilyet venni. Most ez kb. €1000 körüli beruházás 100AH-ra, ami megfelel a 2x100AH LFD akksinak (kivéve a 4-szeres élettartamot és kisebb súlyt is).
Ádám
2019.04.25.-15:31 #57556Jómagam 2x90Ah varta LFD-t generátorról töltve.De ! BIWAK-hoz most fejlesztek,olvasd el a „solár lakóautóra ” általam jegyzett szösszenetet.A tényleges szándék az autark lesz, későbbi akku cserével.! Egyébként kávéfőzés,hajszárító,mikró egyszerre soha. ÜDV apóka
2019.04.25.-15:13 #57555Valszeg csak a fűtésre vesz fel nagyobb áramot, szóval illik is neki. Mondom, engem az lepett meg, hogy a kávzi színusz kevés volt nekik és a tiszta színusz kell hozzá. Mondjuk amúgy is csak abban érdemes gondolkozni, ha az ember komolyan akar építeni rá.
Ti milyen akkumulátorok használtok a lakóautóban munkaakkumulátornak? Ólomsavas, vagy egyéb technológiát?
Ádám
2019.04.25.-14:00 #57552Az 1200W kapszulás Nespresso /krups/ simán megy a 1500 w-os tiszta szinuszos inverterről,akár többször is.
2019.04.25.-12:59 #57551Köszönöm a tippet, mindenképp színuszos inverterben gondolkozom. Bár a lakóautóhoz már az aggregátort megrendeltem, de lehet, hogy csak kíváncsiságból is de végig megyek az inverteres úton.
Érdekes, hogy a kávéfőző elhasal a kvázi színuszos inverteren.
2019.04.24.-20:48 #57546Arra figyelj oda, hogy a nespresso kávégépek abszolute megkövetelik a valódi szinuszos áramot.
Én is beraktam egy 2kW (4kW csúcsban) invertert, ami módosított szinusz (az alap kockától egy kicsit civilizáltabb jelalakkal adja az áramot, de nem valódi szinuszt csinál), na azzal nem volt hajlandó működni a nespresso inissia kávégép. Bekapcsolt, aztán adott egy hibajelet, hogy nem megfelelő tápellátás, és nem csinált semmit.
Szóval inkább költs rá kicsit többet, és vegyél valódi szinuszos invertert.
Gearbesten már egész jó árakon vannak 2kW-os szinuszosak, érdemes körülnézni ott.2019.03.20.-00:16 #57300[quote=”korbuly” post=54636] Szerencsétlen feleségem jól megjárta velem, mert Ő egészen máshogy áll a dologhoz. 🙂 Őt remekül kompenzálja a szabadság élménye, az új helyek felfedezése. Azért még nem adom fel, legyen meg a családi egyensúly mindenki számára, ha elérhető. :)[/quote]
Hallgass az asszonyra, engedd el a felesleges problémákat! Ne öld meg a kaland élményét! Ne feledd, a kevesebb olykor többbb………. 🙂
2019.03.17.-13:21 #57277:meghajol
[quote=”korbuly” post=54638]Kezdek arra hajolni, hogy egy inverrteres generátorral biztosabban és jobban járok, mindezt nulla kockázat mellett. Amit írsz teljesen jogos. Bár villamosmérnökként komoly fejlesztési tapasztalattal a hátam mögött biztosnak érzem, hogy elektronikailag stabil rendszert tudnék építeni, de a mozgás miatti mechanikai terheléssel még valóban nem találkoztam azelőtt és igaz, ez nagy kockázat.
Lassan lebeszéltek a dologról engem 🙂 Nem haragszom, épp ezért írtam be, hogy tapasztalt utazóktól jó tancsáokat kapjak, amiért köszönet mindenkinek.[/quote]
2019.03.16.-19:12 #57265Kezdek arra hajolni, hogy egy inverrteres generátorral biztosabban és jobban járok, mindezt nulla kockázat mellett. Amit írsz teljesen jogos. Bár villamosmérnökként komoly fejlesztési tapasztalattal a hátam mögött biztosnak érzem, hogy elektronikailag stabil rendszert tudnék építeni, de a mozgás miatti mechanikai terheléssel még valóban nem találkoztam azelőtt és igaz, ez nagy kockázat.
Lassan lebeszéltek a dologról engem 🙂 Nem haragszom, épp ezért írtam be, hogy tapasztalt utazóktól jó tancsáokat kapjak, amiért köszönet mindenkinek.
2019.03.16.-19:09 #57264A klíma 2,2KW, de van egy nagyobb fogyasztó is, ami időszakosan 2kW fölött fogyaszt, mégha csak pár percig is. Természetesen egyszerre nemigen fogyasztok a 2,2KW fölött, sőt tartósan végképp nem, csak pár percekre.
2019.03.16.-19:07 #57263Szia Apóka!
Nagyon köszönöm a támogató gondolatot, természetesen nem sértődöm meg egy jó tanácson. Nehéz kérdés, hogy érdemes-e küzdeni a lemondás ellen – azaz az otthoni kényelem biztosításáról -, vagy tényleg összébb kell-e húzni a vágyakat a lakózás közben. Egyelőre még hiszek abban, hogy meg tudjuk teremteni az otthoni kényelmet, másként én nehezen indulok neki egy túrának. Szerencsétlen feleségem jól megjárta velem, mert Ő egészen máshogy áll a dologhoz. 🙂 Őt remekül kompenzálja a szabadság élménye, az új helyek felfedezése. Azért még nem adom fel, legyen meg a családi egyensúly mindenki számára, ha elérhető. 🙂
2019.03.15.-14:32 #57261Szerintem 1500W bőven elegendő erröl mehet kávéföző, sőt mikrohullámú melegítő is. Az elöző járművembe ilyen volt.
2019.03.13.-10:21 #57251[quote=”korbuly” post=54616]Sziasztok!
Mi szeretnénk felturbózni a lakóautónkat egy olyan inverterrel, amiről akár kávéfőző és egyéb nagy fogyasztó is járatható. A 100Ah-s akkumulátor szerintem simán bírni fog akár 250A áramfelvételt is azokra a pár percre, ameddig ezek a nagy fogyasztók dolgoznak – nyilván nem akarunk komplett elektromos főzőlapot járatni benne.
Valaki csinált már hasonlót itt?
Én ezt készülök most rendelni egyet:
https://www.photonicuniverse.com/en/catalog/full/162-3000W-12V-low-frequency-pure-sine-wave-off-grid-inverter-%2528peak-power-9000W%2529.htmlKöszi,
Ádám[/quote]
Szia!
Nem szeretnélek megbántani, de ez így nem jó megoldás.
Felesleges a 3 KW-os inverter. Elektromos főzőlappal ne főzz akkuról! bBazi nagy akkupakk kell ehhez a rendszerhez, hogy életképes legyen.
Nagypapinak igaza van a bekötést illetőleg. Nagyon jó minőségű vastag kábel kell. A 12v-os bekötést szakszerűen, hozzávaló szerszámmal kell elvégezni. Nyomatékkulcs kell hozzá és a megadott erővel kell a sarukat meghúzni. Elég, ha kimarad egy rugós alátét. A lakó jön, megy rázkódik. A laza kötés kimelegszik az autó pedig kigyullad…
Ezt a mutatványt ekkora teljesítményben csak hozzáértő végezze!Mi hosszabb út előtt lefőzzük a kávét és csak a mikrót használjuk (750W). Főzésre pedig ott a kis gázos rezsó.
2019.03.12.-23:41 #57250Kedves Korbuly. nekem úgy tűnik, a lakóban le akarod utánozni a lakásban, közműhálózattal elérhető paramétereket. Azt hiszem, nem fog menni. Növelheted a rendszered egyes elemeinek a teljesítményét de valami mindig meg fogja adni magát. Azt javaslom, próbálj mindenhol csökkenteni.
1. Ha az elektromos rendszered csak úgy működik, hogy járatod a (100+ LE-s) motort, akkor már egyszerűbb lenne közvetlenül elégetni valami fűtőanyagot. Én ilyet használok kávé, vagy tea főzésére. https://www.armymarket.hu/kemping-tuzhely-ms-2500/
500 g gáztöltet alatti készülék korlátozás nélkül használható lakóban is.
Más megoldás: https://www.primanet.hu/termekek/jarmu/auto-felszerelesek/PWS-009034-01/waeco-mc-01-autos-kavefozo.html
A kávét meg őröld meg máskor, vagy másként (pl. kézi darálóval).
2. Általában, ha lakózok, akkor igyekszem takarékosabbra venni a megszokott életformámat. (ha ugyanúgy élek, akkor minek indulok el otthonról) és az energiámat-időmet az új helyek felfedezésére- élvezésére fordítom.
Szóval ne érezd azt, hogy kioktatni akarlak, ám, ha az ember belemélyed egy rosszfelé menő kerékvágásba, akkor nehezen jön ki belőle. Próbálj kevesebb energiát pazarolni. Bocsánat, nem akarlak megsérteni.2019.03.12.-20:36 #57249Szia! Nagyon köszi a részletes választ!
Ezeket szerintem végiggondoltam. Alapvetően ha nem 1-2 percig használom (ergő kávégép), akkor mindenképp járatnám a lakóautót alapjáraton. Nem tudom, hogy a gyári generátora mekkora, de ha nem bírja, akkor upgrade-elem 200A-esre, ami azért már majdnem elég csúcsra járatás esetén is.
Kábelekből én is ilyen keresztmetszetűt gondoltam, és köszönöm a tanácsot. Úgy tervezem, hogy kb. 2,5-3m fog kelleni, azaz próbálom minél közelebb rakni őket egymáshoz.
Akkuban ha ez hamar feladja, akkor veszek bele AGM-est (meg indítót is akkor le kell csérljem olyanra), mert az nemcsak nagyobb kapacitású (ugye a normál 50% alá nemigen érdemes meríteni, mert jelentősen csökken az élettartama), hanem nagyobb áramfelvételre is általában lehetőség van belőle. A LiIon lenne a legjobb, de azt hazavágná a kocsi generátora meg a sima mostani töltő is benne, az túl nagy lépés, túl nagy falat lenne sajnos.
A javasolt invertert kerestem, de nem találtam. Amit találtam az sajnos nem alacsony frekvenciás (azaz nincs benne jó nagy transzformátor), emitt nem bírja a nagy indítóáramokat (pl. kávégép darálója) tartósan. Én mindenképp LF-es invertert szeretnék venni annak ellenére, hogy nehezebb lesz sokkal, tudom.
A védelmeknél nem tudom, hogy mit lehet kezdeni, 250A-es biztosítékot még nem láttam, de biztosan létezik. Van ötleted?
Valszeg egyébként ez nagyon alacsony terheléssel fog a legtöbbször dolgozni, de néha kell a kakaó és akkor nem akarom, hogy lemondással kelljen élni. Gondolkodom, hogy esetleg beérjem a 2000W-ossal is, mert alapvetően elmegy arról is minden, túláramban pedig ha LF-es, akkor bírja akár 6000W-ig is 5-10 másodpercig, ami messze túlmutat minden elképzelésemen – meg a védelem is lecsapna, ha pl. biztosítékot találok megfelelőt.
Mit gondolsz, ellenvetés, vélemény?
2019.03.12.-20:08 #57248[quote=”korbuly” post=54616]Sziasztok!
Mi szeretnénk felturbózni a lakóautónkat egy olyan inverterrel, amiről akár kávéfőző és egyéb nagy fogyasztó is járatható. A 100Ah-s akkumulátor szerintem simán bírni fog akár 250A áramfelvételt is azokra a pár percre, ameddig ezek a nagy fogyasztók dolgoznak – nyilván nem akarunk komplett elektromos főzőlapot járatni benne.
Valaki csinált már hasonlót itt?
Én ezt készülök most rendelni egyet:
https://www.photonicuniverse.com/en/catalog/full/162-3000W-12V-low-frequency-pure-sine-wave-off-grid-inverter-%2528peak-power-9000W%2529.htmlKöszi,
Ádám[/quote]
:meghajol
Az egy darab 100 Ah kapacitású -vajh milyen gyártmány és típus- akkuval működő 3000 Wattos inverter üzemeltetésétől nagy csodákat azért ne várjál, sőt, biztosan állíthatom, hogy egy szezon alatt kinyiffan az akkud, ha nem az első héten..
:sir
Más az elméleti számítás szerinti „ennek ezt bírnia kell” és más az ÉLET!
Egy spirál cellás akku még tán bírná többé kevésbé ezt az üzemmódot, kár, hogy abból a kereskedelemben kapható legnagyobb is „csak” 75 Ah kapacitású..
Egy ilyen üzemeltetési módra a 200 Ah akku kapacítás mindenképpen ajánlott, és hozzá a nagyon precízen kivitelezett, nagyon rövid és nagyon nagy -minimum 50 mm2 keresztmetszetű különösen hajlékony- kábelekkel, vezetékekkel és nem utolsó sorban kellő védelmekkel szerelt rendszer kell(ene)!
:sorry
Nekem két db MALL 100 Ah AGM akkupakkom van és az se nagyon szereti..Még egy apró megjegyzést ha megengedsz: Itthon a Panelectron-tól 2000/3000 wattos színuszos invertert lehet kapni 181.- eFt ÁFÁS áron garanciával!!
Szerintem meggondolandó a dolog, mert műszakilag jó, sőt megfelelő teljesítményű is egy járgányba!!
:meghajol :meghajol2019.03.12.-20:05 #57247Az előző lakóban használtam hasonlót. Ám, ahhoz, hogy megbízható legyen a rendszer (tehát akku feszültsége ne essen meredeken), jó, ha elgondolkozol pár dolgon. Nálam kezdetben 200 Ah-nyi akku volt, amihez 1200 W-os invertert csatlakoztattam. A fő fogyasztó egy 1200 W-os indukciós főzőlap volt. Kávéfőző teljesítménye kisebb, annál csak arra kellett ügyelni, hogy egyidejű bekapcsolást elkerüljük. A teljesítmény-korlátozás ellenére az egyik akku tönkrement, ezért erősebb (2×130 Ah) lett beépítve. Így már bírta azt a pár alkalmat, amikor akkuról főztünk (mert egyébként többnyire kempingben, hálózatról működünk). Szóval gondold át, hogy kell-e 3000 W-os inverter a 100 Ah-ás akkuval (szerintem a gyakorlatban hamar elsípol).
2019.03.12.-18:15 #57246Sima ügy és értem. Tök jó! Én napelem helyett a lakóautó generátorát használnám akkumulátor töltésre – egyelőre. Majd egyszer én is akarok napelemes bővítést rá csinálni, de első körben nem fontos még.
Nálunk szerencsére gázos hűtő van, mármint amikor off-grid vagyunk, akkor a hűtő a palackról dolgozik, szóval az sem terheli az akkumulátort.
2019.03.12.-17:46 #57245Szia!
Mi csak egy 800W-os mikrót használunk egy 1300W-os inverterrel, de csak néhány perc erejéig (pl. melegszendvics). 2db 100Ah-ás akksi van, két 150W-os panel tölti. Állandó fogyasztóként rajta van a kompresszoros hűtő is 12V, 48W. Nyáron nincs gond, bőven elég, de késő ősszel, kora tavasszal amikor a fűtés is megy meggondolandó a mikrózás is.
Üdv:Tibor -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.