-
IndítottaTémakör
-
2012.07.27.-00:29 #35674
Mitsubishi L 300/Frankia/az autónk és hátul laprugós.Milyen megerősítést tudtok ajánlani,hogy ne üljön a feneke.
Köszi =D> -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.07.06.-02:34 #57823
Köszönöm!
nemo25 javaslatára megcsináltam a cifes ledörzsölést és csodát tett a vegyszer. Most hagyom így, aztán meglátjuk, hogy bír egy évet. Közben elkészült a garázsa, bízom benne az öregedés lassulni fog.2019.07.06.-01:56 #57821fel kell keresned egy autófesték boltot, ahol mindenféle segéd anyagokat árulnak és kérj egy vagy két db „skótkendőt” .Ha nagyon rossz a felület akkor bordó színűt kérj,ha csak koszos ,mohás akkor szürkét vizesen száraz egyaránt használhatod. Mind a kettő csak annyira csiszolja a felületet ,hogy ha fested tapadjon hozzá .A szürke után még vissza is tudod polírozni a tetődet ,anélkül hogy karcos lenne,hátha nem kell festeni.szerintem evvel kezd ! CSAK MŰANYAG TETŐHÖZ !!!
2019.06.29.-02:03 #57804A Ciffes mosást, csak a műanyag borítású paneleken szabad alkalmazni!!!!!! Az alulemezes szendópaneleket, és a fényezett felületeket, nem szabad ezzel a módszerrel tisztítani!!!!!!
2019.06.26.-03:24 #57797Hú, köszönöm a felvilágosítást! Ezt sem tudtam. Jó, hogy nem csináltam marhaságot.
2019.06.26.-02:10 #57796[quote=”Tiborc” post=55130]Sziasztok van valakinek javaslata, tapasztalata a műanyagtetejű lakóautó tetőjének lefestésére? A felület öregszik, szürkül. Gondolom kell egy gondos csiszolás, portalanítás. A hengert preferálnám. Sima fehér színt festenék rá. Azt tudom, a Hempelnek vannak csónakfestkei. De van esetleg más, ami bevált?
Köszönöm.[/quote]Nehogy neki ess csiszolópapírral!
A műanyag borításnak, van egy vékony fedőrétege, ami keményebb a hordozó rétegnél. Azt nem szabad durván lecsiszolni. polírozással lehet felújítani, ha nyomot hagytak rajta a múló évek.Első körben alaposan mosd át az egészet Ciffel, bő vízzel, és kitartással!
2019.06.25.-01:21 #57794Sziasztok van valakinek javaslata, tapasztalata a műanyagtetejű lakóautó tetőjének lefestésére? A felület öregszik, szürkül. Gondolom kell egy gondos csiszolás, portalanítás. A hengert preferálnám. Sima fehér színt festenék rá. Azt tudom, a Hempelnek vannak csónakfestkei. De van esetleg más, ami bevált?
Köszönöm.2019.05.31.-10:43 #57707[quote=”Lovi” post=55038][quote=”Srychy” post=55035]Én két évig keresgéltem, amíg megtaláltam a megfelelő autóm…[/quote]
Addig is volt egy másik?[/quote]Kicsit körülményesebb a dolog…
Először vettem egy peugeot. A felújításkor kiderült, hogy a motor menthetetlen. Utána vettem egy másikat, donornak. A kettőből lett egy, amit berendeztem. Négy hétvégén használtuk, amikor kiderült, hogy kényelmetlen.
Azután vettem egy fiatalabbat, 40 cm-el hosszabbat. Azt beépítettem átminősítés, regadó, vizsga stb…
Ezzel járunk már két éve, de most ismét át lesz alakítva, mert most 4 személyes utazó és két fő alvó. Nem utazunk négyen soha, ezért ki veszem a második sor ülést, hogy egy szeparált wc-m és fürdőm legyen. Könnyebb bútorokkal építem. Kicsit fejlesztem a technikát is. Napelem, nagyobb aksi, hűtő-fűtő padlóklíma, új dízelfűtés, kinti Tv…
Még nem tudom mikor kezdek hozzá, a beépítendő dolgok nagy része megvan, már csak időt kell szakítanom rá.2019.05.31.-02:50 #57705[quote=”Lovi” post=55037][quote=”nemo25″ post=55034]
A 3 literesnél, a váltóra kell jobban odafigyelni, mert a nagyobb nyomaték miatt nagy a terhelése.
Ne legyenek illúzióid. Nem fogsz jó furgont kapni olcsón. Ami olcsó, annak mindegyiknek van nyűgje-baja. Ami egyben van, az meg drága. Ezeket nem gazdik hajtják, nem is vigyáznak rájuk.Furgonba a konvektor nem ideális megoldás. Inkább a Truma C 4-esét ajánlanám, az jól elhelyezhető a szűkebb kaszniban.
A fix üvegablakokkal öngólt rúgsz. Nyáron egy forró katlanná fog válni a szekér, és szellőztetni sem tudsz rendesen, ráadásul a szimpla üvegezésen állandóan fog a kondenzvíz csurogni, a hőszigetelt üvegablakok viszont lényegesen drágábbak.[/quote]
Ezek szerint, ha erős a motor, akkor a váltót teheti tönkre.
Miért nem jó a konvektor? Helyigény miatt, vagy esetleg más?
A párásodásra nem gondoltam, és igaz, mert reggelre a Ducato üvege mindig párás, míg a többi nem. Nézegettem az elhúzhatós ablakokat, talán az kicsit biztonságosabb, bár ne tudom.
A Truma c4 kombi 1 millió körül van. Ezt akarnám lekerülni, meg ha az elromlik az is sok pénz.[/quote]A C4-es megbízható, tartós készülék, nem szokott sok baj lenni velük. Ugyan drága, viszont kicsi, és jól elhelyezhető, míg a konvektor a mérete és elhelyezése miatt problémás, no meg kell még melléjük egy boiler, ha kell a meleg víz. Így számolgatva már a matek sem kevesebb.
A toló ablak csak akkor ideális, ha tolóajtó mozgásterébe kell elhelyezni. Szellőztetés szempontjából, sokkal jobbak a nyílók, mert véd az esőtől, így csapadékos időben is nyitva tartható, továbbá nagyobb a nyitható felületük.2019.05.30.-15:36 #57698[quote=”Srychy” post=55035]Én két évig keresgéltem, amíg megtaláltam a megfelelő autóm…[/quote]
Addig is volt egy másik?2019.05.30.-15:36 #57697[quote=”nemo25″ post=55034]
A 3 literesnél, a váltóra kell jobban odafigyelni, mert a nagyobb nyomaték miatt nagy a terhelése.
Ne legyenek illúzióid. Nem fogsz jó furgont kapni olcsón. Ami olcsó, annak mindegyiknek van nyűgje-baja. Ami egyben van, az meg drága. Ezeket nem gazdik hajtják, nem is vigyáznak rájuk.Furgonba a konvektor nem ideális megoldás. Inkább a Truma C 4-esét ajánlanám, az jól elhelyezhető a szűkebb kaszniban.
A fix üvegablakokkal öngólt rúgsz. Nyáron egy forró katlanná fog válni a szekér, és szellőztetni sem tudsz rendesen, ráadásul a szimpla üvegezésen állandóan fog a kondenzvíz csurogni, a hőszigetelt üvegablakok viszont lényegesen drágábbak.[/quote]
Ezek szerint, ha erős a motor, akkor a váltót teheti tönkre.
Miért nem jó a konvektor? Helyigény miatt, vagy esetleg más?
A párásodásra nem gondoltam, és igaz, mert reggelre a Ducato üvege mindig párás, míg a többi nem. Nézegettem az elhúzhatós ablakokat, talán az kicsit biztonságosabb, bár ne tudom.
A Truma c4 kombi 1 millió körül van. Ezt akarnám lekerülni, meg ha az elromlik az is sok pénz.2019.05.30.-15:29 #57696[quote=”raczt” post=55033]…. de a döbbenet akkor ért, amikor megnéztünk egy 3 éves Fiat Dukatót, és 380 000km volt benne óra szerint. ….[/quote]
Sajnos ezt látom én is, hogy mindegy hány éves, 300 ezer km fölött vannak.E egyenlőre dilemmát okoz nekem is.
2019.05.30.-09:25 #57695Én két évig keresgéltem, amíg megtaláltam a megfelelő autóm…
2019.05.30.-02:23 #57694[quote=”Lovi” post=55031]Nem magamnak építeném, ebbe nem vágnék bele. Kertiék biztos elvállalják. Ráadásul láttam náluk olyan referencia autót, ami megfelelne nekem.
A legnagyobb gondom valóban az alapgép.
Nem tudom, hogy létezik-e valóban 200000 km alatti furgon. Azt gondoltam, hogy a 3.0 motoros többet bír, azaz kevésbé lehet széthajtva.
Egyenlőre az alapgép az akadály, végig nézve a mostani kínálatot.
Sajnos a kész lakófurgonok között nincs olyan amilyen megfelelne. Azaz kisebb konyha és étkező rész, a fürdő és ágy javára. Ezentúl nem tenném tele nyitható műanyag ablakokkal, csak fix üvegekkel.
És szeretném gázosra, nem dízelfűtésűre. Szerintem az drága, és nincs olyan kiforrott mint egy gázos konvektor.
Persze vannak előnyei is, nem kell tartani CO veszélytől. de kell hozzá elektromos energia.
Nagyjából ezek lennének a körvonalak:
gázos főzés, fűtés
nem nyitható üvegablakok,
emeletes ágy, és nem francia
Nem kell két fix ülés az étkezőbe
lehajthatós asztal.[/quote]A 3 literesnél, a váltóra kell jobban odafigyelni, mert a nagyobb nyomaték miatt nagy a terhelése.
Ne legyenek illúzióid. Nem fogsz jó furgont kapni olcsón. Ami olcsó, annak mindegyiknek van nyűgje-baja. Ami egyben van, az meg drága. Ezeket nem gazdik hajtják, nem is vigyáznak rájuk.Furgonba a konvektor nem ideális megoldás. Inkább a Truma C 4-esét ajánlanám, az jól elhelyezhető a szűkebb kaszniban.
A fix üvegablakokkal öngólt rúgsz. Nyáron egy forró katlanná fog válni a szekér, és szellőztetni sem tudsz rendesen, ráadásul a szimpla üvegezésen állandóan fog a kondenzvíz csurogni, a hőszigetelt üvegablakok viszont lényegesen drágábbak.2019.05.30.-01:28 #57693Némo 25-nek teljesen igaza van. Mi is pár éves jó állapotú furgont kerestünk, de a döbbenet akkor ért, amikor megnéztünk egy 3 éves Fiat Dukatót, és 380 000km volt benne óra szerint. Most vegyem meg féláron, aztán a másik felét meg költsem rá, a bosszúságról nem is beszélve?! Közben meg benne van a méreg drága fedélzeti technika? Így lett új, és a Kertiék oldalán a 2014-es Fiat Dukato. Ők építették be, és a mai napig tökéletesen meg vagyok vele elégedve.
2019.05.29.-23:59 #57691Nem magamnak építeném, ebbe nem vágnék bele. Kertiék biztos elvállalják. Ráadásul láttam náluk olyan referencia autót, ami megfelelne nekem.
A legnagyobb gondom valóban az alapgép.
Nem tudom, hogy létezik-e valóban 200000 km alatti furgon. Azt gondoltam, hogy a 3.0 motoros többet bír, azaz kevésbé lehet széthajtva.
Egyenlőre az alapgép az akadály, végig nézve a mostani kínálatot.
Sajnos a kész lakófurgonok között nincs olyan amilyen megfelelne. Azaz kisebb konyha és étkező rész, a fürdő és ágy javára. Ezentúl nem tenném tele nyitható műanyag ablakokkal, csak fix üvegekkel.
És szeretném gázosra, nem dízelfűtésűre. Szerintem az drága, és nincs olyan kiforrott mint egy gázos konvektor.
Persze vannak előnyei is, nem kell tartani CO veszélytől. de kell hozzá elektromos energia.
Nagyjából ezek lennének a körvonalak:
gázos főzés, fűtés
nem nyitható üvegablakok,
emeletes ágy, és nem francia
Nem kell két fix ülés az étkezőbe
lehajthatós asztal.2019.05.26.-23:03 #57682[quote=”Lovi” post=55014]Halihó!
Rákattantam a lakófurgonra.. Elhatároztam, hogy lecserélem az alkovos lakómat egy furgonra.
Az eddigi körbeszaglászás eredménye az, hogy egyedi építésűt szeretnék.
Ehhez viszont venni kell egy alapgépet.
Ducato lenne, a nagyobb tengelytávúból valamelyik. Nem biztos, hogy kelleni fog a mxi változat, ez még függőben van.
Ezekből van a a 2.3-as és a 3.0-ás motorral.
Tudja valaki, hogy melyiknek hogy alakul a fogyasztása ilyen súllyal? Melyik fogyaszt többet 130-as tempóval? Illetve elég-e a 2.3-as 130 lóerős?[/quote]🙂
Ez egy szép elhatározás, de azt tudnod kell, hogy nem egyszerű feladat a kivitelezés. Eleve az alapgép beszerzése sem egy gyors menet. Azt tudomásul kell venni, hogy a furgonok 99.9 %-át igáslónak veszik, és úgy is használják őket. A használt kínálatban, már a pár éves példányokat is, leharcolt állapotban kínálják eladásra. Ezért erősen át kell gondolni, hogy érdemes-e egy sokat látott gépbe beépíteni, a több milliós lakóautós berendezést.
Az általad említett, mindkét motorral szerelt változat megbízható, és megfelelően erős lakóautónak. Nekünk a 2.3-as van, és dinamikusan mozgatja a legnagyobb kasznival szerelt szekeret, ami feltöltve, és megpakolva, éppen súrolja alulról a 3.5 tonnát. A fogyasztása is igen kedvező, hiszen az átlag, 10-10.5 liter között mozog, üzemanyag minőségtől függően. Ebben országúton a 90-100, autópályán a 120-130-as tempót takar, és a város forgalomban is tartom a forgalom ütemét a személyautókkal.
Kerülve az autópályákat, akár 9 liter környékén is tartható, volt már 8.6-os átlagfogyasztásunk is.
A 3 literes sem fogyaszt jelentősen többet.
A beépítést, sk. szeretnéd elvégezni?2019.05.26.-11:11 #57674[quote=”Lovi” post=55014]Halihó!
Rákattantam a lakófurgonra.. Elhatároztam, hogy lecserélem az alkovos lakómat egy furgonra.
Az eddigi körbeszaglászás eredménye az, hogy egyedi építésűt szeretnék.
Ehhez viszont venni kell egy alapgépet.
Ducato lenne, a nagyobb tengelytávúból valamelyik. Nem biztos, hogy kelleni fog a mxi változat, ez még függőben van.
Ezekből van a a 2.3-as és a 3.0-ás motorral.
Tudja valaki, hogy melyiknek hogy alakul a fogyasztása ilyen súllyal? Melyik fogyaszt többet 130-as tempóval? Illetve elég-e a 2.3-as 130 lóerős?[/quote]Halihó! :smt039
A 3. literes Iveco motoros 150-170 lovas, a furgonosok azt tartják róla, hogy megbízhatóbb, mint az új 2.3-as.
A régebbi 2006-2008-as 2.3-as Iveco motoros is nagyon jó. A 2.2-es fel van húzva, kisebb az élettartalma.
A fogyasztásbeli különbség nem számottevő. (1-2 liter)A méreténél azt kell eldöntened, hogy hosszanti, vagy keresztágyat szeretnél.
Minél nagyobb annál kényelmesebbé lehet beépíteni. Viszont a kisebbel könnyebb parkolni.
A furgonnál sok kompromisszumot kell kötni.2019.05.26.-01:44 #57672Halihó!
Rákattantam a lakófurgonra.. Elhatároztam, hogy lecserélem az alkovos lakómat egy furgonra.
Az eddigi körbeszaglászás eredménye az, hogy egyedi építésűt szeretnék.
Ehhez viszont venni kell egy alapgépet.
Ducato lenne, a nagyobb tengelytávúból valamelyik. Nem biztos, hogy kelleni fog a mxi változat, ez még függőben van.
Ezekből van a a 2.3-as és a 3.0-ás motorral.
Tudja valaki, hogy melyiknek hogy alakul a fogyasztása ilyen súllyal? Melyik fogyaszt többet 130-as tempóval? Illetve elég-e a 2.3-as 130 lóerős?2019.05.26.-01:11 #57670[quote=”nemo25″ post=55009][quote=”Lovi” post=55002]Visszapillantó lenne, a tolatónak külön rendszer van másik monitorral.
,[/quote]
Minek kell 2 monitor? A monitorok nagy többsége átvált mikor hátramenetbe kapcsolod. Egyszerűen megoldható 2 kamera egy monitorral.
Arra is figyelj, hogy a kamerák egy része hajlamos a túlmelegedésre tartós üzemben, amit a kép elszíneződésével jelez. Ez előbb-utóbb a kamera tönkremeneteléhez vezet.[/quote]
A két monitor két különböző képet mutat. A tolató kamera, aminek a monitora a rádió fejegység, lefelé van irányítva, hogy a lökhárítót pont felülről látom, így akár 1 cm-re ráközelíthetek egy falra. Így ez a kamera csak ~5 m-t lát hátra. Ezért nem látom a távolabbi mögöttem lévő forgalmat. Így nem tolatnék ki egy parkolóból. Erre van a visszapillantó kamera. Az messze lát hátra.2019.05.24.-01:47 #57666[quote=”Lovi” post=55002]Visszapillantó lenne, a tolatónak külön rendszer van másik monitorral. Ez menne állandóan. Azt gondoltam nem merném kapcsolóra tenni, mert hajlamos vagyok elfelejteni lekapcsolni.
Megtalaltam a szivargyújtó vezetékét. Azt fogom megcsapolni, csak azt gondoltam, hátha van jobb csapolási pont.
,[/quote]
A szivargyújtó tökéletes, de tegyél be egy lengő biztosítékot egy 5 A-s betéttel, és egy kapcsolót is javasolnék, arra az esetre, ha mégis ki szeretnéd kapcsolni menet közben.
Minek kell 2 monitor? A monitorok nagy többsége átvált mikor hátramenetbe kapcsolod. Egyszerűen megoldható 2 kamera egy monitorral.
Arra is figyelj, hogy a kamerák egy része hajlamos a túlmelegedésre tartós üzemben, amit a kép elszíneződésével jelez. Ez előbb-utóbb a kamera tönkremeneteléhez vezet.2019.05.22.-12:58 #57660Ha jól látom az avatarodat, Fiat az alapgéped. Az pedig elvesz minden áramot, ha leveszed a gyújtást. Szóval, mindegy, hova kötöd, kapcsoló nem kell, csak gyújtás legyen rajta.
2019.05.22.-02:03 #57659Visszapillantó lenne, a tolatónak külön rendszer van másik monitorral. Ez menne állandóan. Azt gondoltam nem merném kapcsolóra tenni, mert hajlamos vagyok elfelejteni lekapcsolni.
Megtalaltam a szivargyújtó vezetékét. Azt fogom megcsapolni, csak azt gondoltam, hátha van jobb csapolási pont.
,2019.05.21.-20:41 #57658Szia.
Nekem a gyujtás utánra van kötve, így járo motornál folyamatosan megy. Az a középső visszapillantóm.
10 éve működik, egyszer kamerát kelett cserélnem, beázott a régi.2019.05.21.-20:37 #57657[quote=”Lovi” post=54999]Sziasztok!
Felszereltem a kamerát, meg a visszapillantó monitort.
Gyújtásra szeretném kötni.
Hova szokás kötni, bárhová, ahol találok? Pl.: szivargyújtó?[/quote]Ez attól is függ, hogyan szeretnéd használni.
:
-Csak tolatáskor? Ekkor a tolatáslámpa szálára kellene kötni
-Menet közben is és tolatáskor is? Ekkor kötheted akár a szivargyújtóra is,
-Bármikor, amikor a kocsi mögöttes része érdekel? Akkor önállóan egy kapcsolóval a direkt Pluszra.
Vigyázz, ha a tolatáslámpa szálára teszed, akkor le kell relézned, mert a „Can” busz hibajelet adhat…
:meghajol
Nekem külön kapcsolón van…2019.05.21.-18:45 #57656Sziasztok!
Felszereltem a kamerát, meg a visszapillantó monitort.
Gyújtásra szeretném kötni.
Hova szokás kötni, bárhová, ahol találok? Pl.: szivargyújtó? -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.