-
IndítottaTémakör
-
2007.11.14.-22:47 #5876
Sziasztok ti mind! 🙂
Fiatal kis suhanc vagyok, akit nem vonz sem a panel, sem a bérlakás, de a családi ház sem.
Hát kerékre fel! 🙂 Elhatároztam…. azaz nagyon érdeklődök az iránt, hogy vásárolok egy régebbi buszt. És abba, egy lakással kofortban egyenértékű életteret alakítok ki.
220szal, meleggel, hideggel, komforttal, mindennel amitől jó egy lakás…de mozogjon! 🙂
Íme az álom:
Venni egy kiöregedő buszt. Vagy csuklósat, vagy emeletest. A simpla az kicsi
Mondjuk egy Volánbuszt 🙂Kibelezni, hogy csak a szükséges alkatrészek maradjanak benne.
– Beleépíteni egy 2-3-4 palackos gázrendszert amiről menne a fűtés és a főzés.
És gázcsatakozót, hogy akár palack csere nélkül is lehessen töleni…– Beépíteni egy 220V-12V-220V-os rendszert ,úgy hogy mind 12 Voltos, mind 220Voltos rendszer legyen, és amit lehet: 12Voltról hajtani. (ledes világítás, autós telefon/laptop töltő, 12 voltos erősítő, stb…)
Egy beépített akku töltővel, hogy akárhol ahol van 220 lehessen tölteni.– Víz és szennyvíz tartályokat. Amekkorát csak lehet.
– Egy kényelmes zuhanyzóval, kézmosóval, WCvel,
Franciaággyal, nappalival-amerikai konyhával, mikróval 🙂Luxus közeli körülménynek 2 személynek 🙂
És a sok sok sok kérdés, segítségkérés:
Mennyibe kerülhet egy öregecske emeletes vagy egy csuklós busz? Melyik legyen? Az emeletes busz magas lehet bizonyos helyekre, a csuklós nem biztos hoyg elég masszív és nem kanyarodik olyan jól.
7-8 millióból összehozható szerintetek? (ennyibe kerül egy városi garzon úgy hogy felújítod…)
Köszi hogy elolvastátok 🙂
Tisztelettel: Pacsó Tamás
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2008.03.07.-13:43 #7683
csere…
2008.03.07.-11:45 #7682[quote=”PacsoT”:3nqp9zhb]Íme:….[/quote]
Ha képet raksz be a fórumba akkor arra figyelj, hogy ne legyen 500 pixelnél szélesebb (amit most beraktál 600px), mert akik kisebb monitort használnak azoknak szétesik az oldal, valamint a lassúbb netet használóknak nagyon belassítja az oldalt a nagy kép letöltődése.2008.03.07.-02:44 #7681[quote=”PacsoT”:2rwg5a6k]… 47-49es villamospótóló Volvo buszokon (talán a Nógrád Voláné…)
Vastag, nehéz textíliákat a harmónika éleire rögzítenek, annyi ráhagyással, hogy a legnagyobb ívben pont kényelmesen eltakarják a gumiharmónikát, és ne gátolják a mozgásában.[/quote]Íme:
2008.03.04.-01:27 #7577Hali! 🙂
Buszos: Írtam az austroterm területi képviselőjének, hogy van-e valami hiper rugalmas hőszigetőjük. Hátha 🙂
zsuzsi: Naná, hogy találkozunk, pénteken indulunk munka után. Én is hozom a főnökömet! ööö azaz barátnőmet, neki azértis jár a tisztelet, hogy képes volt elfogadni ezt a buszos álmot 🙂Alig várjuk! 🙂
2008.03.03.-22:17 #7543[quote=”zsuzsa”:vs7xuuqu]Okos asszony az ezt nem szóban intézi [-X
( A kifejezés különben még egy régi kabarétréfából van „mondom az uramnak, Tibi” ezt neked is ismerned kell mivel már nem vagy tini 😆 [/quote]Csak tréfa volt 🙂 a többit Makón megbeszéljük :smt206
András
2008.03.03.-21:56 #7541[quote=”LMC”:269pizad]A multkor úgy mutattad be hogy Ö a férjed 🙄
Nálunk a feleségem az uram 🙂András[/quote]
Okos asszony az ezt nem szóban intézi [-X
( A kifejezés különben még egy régi kabarétréfából van „mondom az uramnak, Tibi” ezt neked is ismerned kell mivel már nem vagy tini 😆2008.03.03.-21:15 #7537[quote=”zsuzsa”:1jzga79w]
Makón reméljük találkozunk (ficsor álnéven én is be vagyok jalentkezve, ő az uram)
De ami közös:utazzunk, lássunk minél többet.[/quote]A multkor úgy mutattad be hogy Ö a férjed 🙄
Nálunk a feleségem az uram 🙂András
2008.03.03.-21:04 #7533Kedves Tomi!
Makón reméljük találkozunk (ficsor álnéven én is be vagyok oda jelentkezve, ő az uram)
Szerintem jöhetsz a puttonyossal, Gabec azt írja, hogy lesz villany, lehet kapni sok helyen fűtőtestet (3-4 ezer közt) műanyag, biztonságos, fújja a meleget két fokozaton, beállítható, automatikusan ki-be kapcsol, nekünk bevált.
Mégegyszer, minden tiszteletem a vállakozásodért, én mint régi klubtag, nagyon élvezem, hogy viszonylag kevés „normális, átlagos ” ember van közöttünk, ha eljöttök, megtudjátok.
De ami közös:utazzunk, lássunk minél többet.2008.03.02.-00:42 #7436[quote=”rudi-radio”:3pecb7p3]Találtam Pacso Tominak egy lehetségs variációt! 😮
Variácio[/quote]
És már egy van is itthon. Nem pont Volvó álvázon,hanem valami amerikai vázon.Az utánfutót még nem vette meg hozzá,mert az egy komplett szervíznek van berendezve.De ami késik nem múlik . 🙂
Üdv Attila
2008.03.01.-22:53 #7427[quote=”GaborApa”:1xvqbu3v]Ezt is betettem a lakóautók/csodacsigák albumba, ott van még néhány Tominak való 😉 link[/quote]
Mi lattunk egy ilyesfelet decemberben de mindenki csak morogot rajuk mert tobb helyet foglaltak el ilyen kis szegenyes lakoval azert megfizethettek volna a kempinget…hi hi hi es nem a szegenyes lakosok 3-4 helyet elfoglalni…2008.03.01.-21:56 #74252008.03.01.-21:32 #7423[quote=”rudi-radio”:1chd60xd]Találtam Pacso Tominak egy lehetségs variációt! 😮
[/quote]
Hát ez már tényleg nem kicsi még lakásnak se.2008.03.01.-21:16 #7421Találtam Pacso Tominak egy lehetségs variációt! 😮
2008.02.26.-14:29 #7347[quote=”zsuzsa”:26qss4nx]Kedves jeleslaci és PacsóT !
Remélem, hogy mihamarabb személyesen is találkozunk veletek ! 😆 >[/quote]Hát nem látom sajnos a márciusi találkozón a neved, remélem mihamarább jelentkezel! 8)
[quote=”zsuzsa”:26qss4nx]
Szerintem jeleslacinak már az óvódában is birka lehetett a jele, mert ilyen türelmes és segítőkész pasit ritkán látni. 🙄 >[/quote]
Elképzelni nem tudom, hogy már most hány rekesz sörrel tartozok neki. Igazából engem is meglep a segítőkészsége. Tényle ritka ez manapság! Nem igazán tudom, hogy mire jutnék a tanácsai nélkül. Mégeyzser kösz Laci! 😉[quote=”zsuzsa”:26qss4nx]
Mi eddig két szerény és kicsi lakót épitettünk kettesben a férjemmel, de néha úgy érzem, hogy Pacsóhoz képest műszaki zseni vagyok, [/quote]Aki kérdez azt csak egyszer nézik hülyének! 8-[ Igyekszek minél több infót beszerezni saját magam, hoyg ezzel se terheljem a topikot. Viszont örömmel venném, és sok köszönetet mondanék ha ti is néha néha besítetnétek egy-egy gondolattal! Ha rendszeresen olvassátok a topikot egész biztos, hogy vannak ötleteitek! És megmondom őszintén, minden ötlet jól jön!
Hát ami a rátermettségemet illeti, fején találtad a szöget!
Informatikus vagyok és kicsi korom óta azzal foglalkozok.
Buszokhoz, autókhoz a világon semmit nem értek. Ezért is iszonyatosan sok a tökéletesen amatőr és hülye kérdés, hiszen az alapok is hiányzoznak (még). Viszont azt vallom, hogy, a buszokat se ufók építették. És ha mások meg tudták építeni, akkor „csak” átépíteni biztos elég leszek. „Az se áll másből mint csavarból és fogaskerékből”… csak kicsit többől. 😆Ami tudásom van az annyi, hogy családi erőből, nomeg hitelből felépítettünk egy ikerházat, így legalább a szerszámok nem esnek ki a kezemből.
De az egész biztos, hogy az első pár hét nem fog másról szólni, hogy állok majd zseblámpával a busz alatt és próbálom megfejeteni, hogy mi-mire való 🙂
2008.02.26.-02:17 #7345Kedves jeleslaci és PacsóT !
Remélem, hogy mihamarabb személyesen is találkozunk veletek ! 😆
Én nagyon élvezem ezt a közös, lakóépités elméletben, cimű műsorotokat. 8)
Szerintem jeleslacinak már az óvódában is birka lehetett a jele, mert ilyen türelmes és segítőkész pasit ritkán látni. 🙄
Mi eddig két szerény és kicsi lakót épitettünk kettesben a férjemmel, de néha úgy érzem, hogy Pacsóhoz képest műszaki zseni vagyok, bocs 😳 , Lacinak viszont gratulálok, mert a leírásaiból én is értem a dolgokat, pedig messze vagyok a fizika zsenitől. 😳
Köszönöm nektek, hogy időnként állati jól szórakozom, pl. mivel vizuális tipus vagyok nagyon jól látom magam előtt amint PacsóT, BKV bérlettel a zsebében éppen szétberheli a buszban a csuklórészt, hogy lássa miből áll, vagy a valaki által ajánlott jakuzzit a csuklóban #-o stb.
De nehogy félreértsetek, én maximalisan tisztellek érte, hogy ebbe belefogsz, minden jót kivánok hozzá =D>2008.02.25.-03:02 #7334[quote=”GaborApa”:3hcnvoei]Komolyra fordítva.[/quote]
😆
2008.02.25.-02:27 #7333[quote=”PacsoT”:zf6737k7]…
1 m3 víz mennyi időre elég 2 embernek?[/quote]
A szervezetünknek 2-3 liter víz a napi szükséglete tehát az 1 m3 200 napra elegendő.
De ha ügyesen spórolsz teljesen víz nélkül is kibírhatod, egészen életed végéig.😆
Komolyra fordítva
8 liter vízzel le lehet zuhanyozni, de szerintem ezzel ne számolj mert egy otthoni kiadós zuhanyzásnál elmegy 50 liter is. Tehát csak azon múlik majd mennyire spóroltok vele.A háztartásokban 13 liter/perccel számolnak. A lakóautókban a 7 és 10 liter/perces szivattyúk az elterjedtek.
Ezekkel számolgathatsz, de azt is vedd figyelembe, hogy ha ritkán cserélsz vizet, akkor gondoskodnod kell a fertőtlenítésről is.2008.02.25.-01:14 #7330A sziegetelésnek akkor már csak egy gyenge pontja maradt.
A csukló.1 db harmónika gumi elég kevés. Ha valahol akkor itt mindenképp kell, hogy rugalmas szigetelésünk legyen.
Ki kell bírnia a 22 méteres fordulókört, a rezgést, és az oda telepített szekrényeket is 🙂Gondolom nincs az az anyag ami évekig viselne el esetenként hónapokig tartó egyhelyben állást, majd jó erős kifeszítést.
Az egyetlen ötletem az amit láttam 47-49es villamospótóló Volvo buszokon (talán a Nógrád Voláné…)
Vastag, nehéz textíliákat a harmónika éleire rögzítenek, annyi ráhagyással, hogy a legnagyobb ívben pont kényelmesen eltakarják a gumiharmónikát, és ne gátolják a mozgásában.
Valahogy így:
Arra gondoltam, hogy a 2 kocsirész közötti átjárót akkorára szükítem, amit a 2 kocsiszekrényt lezáró félkörre hasonlító pepem hagy.
(Ezen van a csuklórészt bevilágító műanyag búrás lámpa is)
És a peremen kívül eső és a gumi közötti rész adná a szigetelést, amik mindeféle vastag és meleg anyagok lennének.A csuklórészt lezárni 2-2 ajtóval semmiképp nem szeretném, mert teljes hosszában átjárható és átlátható buszt akarok. Leszámítva a vizesblokkot az utánfutó legvégében.
Továbbá szeretném kérdezni, hogy 1 tonna vizet és 1 tonna szennyvizet el lehet-e rejteni a buszban?
1 m3 víz mennyi időre elég 2 embernek?2008.02.23.-03:30 #7309Hello Nem kell kilyukasztani a panelt!
Létezik ú.n. falon kivüli villamos szerelvény(konnektor kapcsoló)Ezeket egyszerűen a panel felűletére lehet csavarozni két darab lemezcsavarral a panelre csak épp akkora furat kell amin éppen átmegy a kettős szigetelésü kábel. De ezt majd akkor ha már ott tartasz.
üdv.: Laci2008.02.23.-03:15 #7308Köszönöm a magyarázatot. Így már tökéletesen tiszta és érthető!
Egyetlen aggodalmam a gumikéder leváltásával kapcsolatban a klasszikus Ikarusos külalak eltűnése, de ez legyen a legkissebb gond, Ha mennie kell hát mennie kell…
A panelek mögött kényelmesen vezethető mindeféle gépészet. Villany illetve vízvezetékek.
No de egy ilyen panelba be lehet vajon építeni egy konnektort?
Az természetes, hogy nem lesz olyan fix és téphető mintha tömör téglába építenénk, de ha egy kör formájú lyukat vágok a panelba amibe belehelyezem a konnektor (vill kapcsoló) testet,
akkor teremtek egy pontot, ahol esetleg szökhet a meleg.BÁR amennyiben figyelek, hogy a „lyukak” ne zárszelvény elé essenek, akkor a váz közé beületett szigetelés megoldja a problémát.
Árkalkulálok hogy mennyi lenne egy ilyen panales burkolás és jövök vissza 🙂
2008.02.23.-02:52 #7307[quote=”jeleslaci”:72v7zntr] Ha eljutottál idáig lehet, hogy megkereslek a járgányodnál és segitek tanáccsal, kétkezi munkával vagy csak egyszerüen bontogatom neked a söröket,de val”sz”leg ott leszek addig is üdv.:Laci[/quote]
Köszönöm 🙂
2008.02.22.-07:58 #7304Hello Ilyen panelből,épitenek,csarnokokat,raktárakat, autószerelő műhelyeket stb stb. Ablak azokon is van!Ezek az ablakok egyszerüen rögzithetők a panelhez csavarozással.
Tegyük fel meg van a buszod,kiburkolod a belsejét (min 40mm vastag)szendvics panellel,(az oldalfalakat,a hátfalat, a tetőt,persze miután kiszedted a gyári ablakait és leszedted a belső boritást mindenhonnan)telibe panelezed az egészet!
A z. szelvények közé én homlokzati hőszigetelő polisztirol táblákat raknék be. (könyen darabolható a szelvénnyel egyező vastagságu, párhuzamossága révén nem fog kiállni a sikból, szemben a purhabbal,sokkal egyszerűbb a helyére illeszteni mint a habot egyenletesen felhordani, és nem utolsó sorban
olcsóbb mint a hab!) EPS80 homlokzati hőszigetelő készül 20,30,40,50,60,70,80stb mmes vastagságban, a busz oldalában 40 vagy 50 mmes szelvények vannak tehát ekkora üreg található a külső és belső boritás között.
Megvan a kicsupaszitott kihungarocelezett gép,fogod az első panelt és hozzá csavarozod a sarokban a z. szelvényhez (ha a linkelt oldalon megnézed a keresztmetszetét a panelnek, látni fogod az élkialakitását, ez olyan,hogy a következő panel lépcsős éle eltakarja az előző panel csavarjait. De ha idáig eljutsz,mármint a panel megvásárlásáig, biztos vagyok benne,hogy személyesen adnak beépitési tanácsokat a vásárlás helyén is.)Amikor a panelek e helyükön rögzitve vannak, a megszűnő ablakokat kivülről lemezzel, ahogy már korábban is irtam leburkolod, innen se hagyd ki a hungarocelt! A 40 es panel plusz a 40 50 mmes szelvény együttes vastagságához biztosan találsz olyan ablakkeret profilt ami illeszkedik vastagságban az oldalfal megnövelt vastagságához.Ezután keress egy műanyag ablakos céget gyártasd velük méretre az ablakokat és ők szakszerüen be is szerelik. Tudom,hogy ezt is magad szeretnéd csinálni de sz.tem nem érdemes, nagyon könnyű olyan hibát véteni ami tönkreteszi az addig befektetett munkát!(egy helytelenül tömittett ablak melett ki s be jár a szél) Ha megvan,aludj benne egy éjszakát 4ed 5öd magaddal és reggelre biztosan nem lehelitek be a falat és az ablakot párával. Ha nem párás reggel,( márpedig nem lesz az),akkor jöhet a belső épitészet!Ja azt elfeledtem,hogy legyen bezárva minden ajtó és ablak a kisérletnél, mert ha nyitva van, (nyáron mondjuk) akkor a pára tud távozni és nem csapódik ki. Így azt hiszed,hogy jól dolgoztál pedig csak a fizika vert át!Még egy nem elvetendő szempont:ha igy szigeteled le és az ablakokra (az összesre, az első szélvédőre is)sötétitőt teszel és kora reggel vagy éjjel szellőztetsz akkor nem kell klima sem! Nem kell betojni ezektől a munkáktól, ne ijedj meg!!! Ha eljutottál idáig lehet, hogy megkereslek a járgányodnál és segitek tanáccsal, kétkezi munkával vagy csak egyszerüen bontogatom neked a söröket,de val”sz”leg ott leszek addig is üdv.:Laci2008.02.22.-02:09 #7303[quote=”jeleslaci”:2sap6kw1]Hello
http://www.joriside.hu/index.php?page=termek&id=5[/quote]Hát nem mondanám, hogy értem 😳
Tehát, ablakok és belső burkolatot kivesszük.
A zártszelvények közé benyomunk egy adag habot ez eddig tiszta.
A zártszelvények elé, teszünk ilyen paneleket, de nem jöttem rá, hogy hogyan rögzítsük. Hogyan csinálunk keretet?Illetve arra gondolsz, hogy nem gumikéderrel rögzíteni az ablakokat, hanem „normális” műanyag keret fogja közbe az ablakot? Azt hogyan tegyük bele a vázba, és hogyan illeszkedjen a belső panelokhoz?
Kérhetek bővebb magyarázatot? :smt053
2008.02.20.-15:17 #7263Hello
http://www.joriside.hu/index.php?page=termek&id=5
Egy javaslat az egész belső teret leburkolni 40 mm es panellel,ahol ablak lesz,ott ablak lesz,ahol nem lesz ablak, oda a vázzal egyező méretü z.szelvényből merevitőket kell hegeszteni majd müanyag v fémlemez burkolattal ellátni.
Az ablakot én méretre gyártatnám olyan vastag keretben hogy illeszkedjen a panelba. Höszigetelt ablak keretre gondolok!
Ha a panelba szereled az ablakot kifelé marad egy kb 40 50 mmes párkány. Remélem nem volt érthetetlen,de ha vmi mégsem világos ird csak le nyugodtan!Ha igy készited el biztosan nem fog bepárásodni a keco!
Üdv.:Laci2008.02.20.-14:54 #7262Hello
Tamás azt hiszem nem teljesen értetted meg multkori levelem.
Tehát azt a részletet nevezik hőhidnak amelynek a hővezetési tényezője jobb, vagy ha igy jobban tetszik a hőszigetelő képessége rosszabb mint az épitmény többi részén, ez lehet egy csik v sáv vagy az egész fal stb stb.
NEM maradhat gyengébb pont sehol, mert a fütés hatására a jól szigetelt részek átmelegszenek a höhidak (hő átkelését a falon elősegitik)hidegek maradnak hiszen kifelé vezetve a hőt nem melegszenek fel! A hideg felület pedig kicsapatja a párát! A pára akkor is kicsapódna ha extrém esetben a fal bizonyos részei mondjuk 40 más részei pedig csak 30 fokosak lennének!
A terved gyenge pontjai:(sz.tem)maga a kéder,továbbá a szabadon maradt z.szelvények és egyet értek azzal is,hogy v. milyen habot kellene használniÜdv.: Laci
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.