-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.11.23.-02:42 #32416
[quote=”csep88″:10ux3u5q]Itt most talaltam Jerevanban vegre teli es 4 evszakos gumit is.
A problemam az, hogy ez nem a valtomere, az enyemnek. Annak is orulhetek, hogy vegre R16C-s gumit talaltam.Szeptemberben meg volt nekik koreai Kumho 4 evszakos, de most a teli szezonra elfogyott ming.
Jelenleg csak az orosz Kama abroncsot tudom itt beszerezni.
http://krainashin.com/product__30277.html (Ugyanezzel a mintazattal van a Kama is, mint a Sava).A kovetkezo meretekben 7,5 R16C, azonban ez az orosz/szovjet meretezes, az atvaltasat nem tudom. Ez teliben kaphato.
A masik http://www.expertshina.com/index.php?pa … id=3841453 Kama gumi 225/75 R16C 4 evszakos, azonban ez sem valtomerete az eredeti gumiabroncsomnak, ami 175/75 R16C.
Szerintem ez az elteres nagyon nagy. 75 mm-el nagyobb ennek a guminak az atmeroje. A nagyobb gumi elferne, de nem tudom, hogy a ket tengely kozott okozna-e ekkora elteres problemat? (meg gondolom a fogyasztasom is nagyban megnone).Tudjatok esetleg a 7,5 R16C, az milyen meretnek felel meg? A Kama gumirol velemeny nem sok van a neten, a 4*4-et sokan dicserik, de a C-sekrol nem taltam infot.
Az arak es hely hianya vegett csak az elso tengelyre tudok venni ket abroncsot (tudom nem az a hajto tengely, hanem a hatso, ahol 4 kerek van). Elore is koszi a sok tanacsadasert.[/quote]
Ha csak az elsőre cserélsz, akkor jobb lesz a fékezés és főként biztonságosabb a kanyarodás (nem fogja túrni az orrát a gép). Ez előny. Hátra, a hajtott tengelyre tedd fel a meglévők közül a legkevésbé kopottakat, mert ez meg az emelkedőn felfelé fontos. Azért nagyon kerüld a tempós kanyarodásokat, mert a vegyes gumizás váratlan meglepetéseket okozhat (nem tudni előre, hogy melyik tapad jobban).2011.11.23.-01:50 #32412Itt most talaltam Jerevanban vegre teli es 4 evszakos gumit is.
A problemam az, hogy ez nem a valtomere, az enyemnek. Annak is orulhetek, hogy vegre R16C-s gumit talaltam.Szeptemberben meg volt nekik koreai Kumho 4 evszakos, de most a teli szezonra elfogyott ming.
Jelenleg csak az orosz Kama abroncsot tudom itt beszerezni.
http://krainashin.com/product__30277.html (Ugyanezzel a mintazattal van a Kama is, mint a Sava).A kovetkezo meretekben 7,5 R16C, azonban ez az orosz/szovjet meretezes, az atvaltasat nem tudom. Ez teliben kaphato.
A masik http://www.expertshina.com/index.php?pa … id=3841453 Kama gumi 225/75 R16C 4 evszakos, azonban ez sem valtomerete az eredeti gumiabroncsomnak, ami 175/75 R16C.
Szerintem ez az elteres nagyon nagy. 75 mm-el nagyobb ennek a guminak az atmeroje. A nagyobb gumi elferne, de nem tudom, hogy a ket tengely kozott okozna-e ekkora elteres problemat? (meg gondolom a fogyasztasom is nagyban megnone).Tudjatok esetleg a 7,5 R16C, az milyen meretnek felel meg? A Kama gumirol velemeny nem sok van a neten, a 4*4-et sokan dicserik, de a C-sekrol nem taltam infot.
Az arak es hely hianya vegett csak az elso tengelyre tudok venni ket abroncsot (tudom nem az a hajto tengely, hanem a hatso, ahol 4 kerek van). Elore is koszi a sok tanacsadasert.2011.11.21.-20:50 #32389Névtelen
[quote=”csep88″:3tjz8gc5]Közben vissza jöttem Jerevánba Tbilisziből. Itt úgy néz ki kapok négyévszakosat, vagy télit 16C-s méretben. Azonban a kérdésem az lenne, ha nem cserélem le mind a 6 gumiabroncsot, hanem csak 4-et vagy 2-őt. Akkor a két tengely közti méret eltérés gondot okozhat nekem?
A nyári aboncsaim 175/75 R16C ez a gyári mérete még a MB Canternek. Ilyen méret itt sincs se télibe se másba.[/quote]
Ennek a méretnek a magassága 668mm.
Van a fényképeim közt egy táblázat, melyből egész jól el lehet igazodni, hogy mi a váltóméret, ill. amit Te szeretnél, azt hogy a legjobb összekombinálni. Alapból a 6db. egyforma gumi az ideális. Ha a hajtott kerekekre teszed a magasabbat, akkor az nyomaték veszteséggel jár. Ha hátra veszel 4 évszakosat, akkor kevébé fogsz elakadni. Ha előre, akkor rosszabb lesz az autó úttartása. A nagy kamionoknál ezért van az, hogy téli gumit csak a húzókerékre szabad tenni, különben a kormányozhatósága nagy mértékben romlik.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.2011.11.21.-18:52 #32384Közben vissza jöttem Jerevánba Tbilisziből. Itt úgy néz ki kapok négyévszakosat, vagy télit 16C-s méretben. Azonban a kérdésem az lenne, ha nem cserélem le mind a 6 gumiabroncsot, hanem csak 4-et vagy 2-őt. Akkor a két tengely közti méret eltérés gondot okozhat nekem?
A nyári aboncsaim 175/75 R16C ez a gyári mérete még a MB Canternek. Ilyen méret itt sincs se télibe se másba.2011.11.14.-23:49 #32298Ma voltam az alkatrész nagybazárban a Tseretelin itt Tbilisziben. Hát, inkább hagyom Jerevánra vagy Teheránra, ott tudom hogy mi kapható, és kapok is olyan gumit.
Itt voltam kb. 50 gumisnál. Leírhatatlan ami, van, pl. mondtam, hogy 215/65 R16C kell nekem, vagy a valtóméretei és téli. Erre bevisznek a raktárba, mutatják a méretet, de nem télit hanem nyárit, és amit nem értettem, hogy minek akarnak nekem tiszta kopott gumit eladni, még egy két helyen a szövet is kilátszott. Új gumiba a nekem megfelőlő téli méretet, itt csak valami Chiguang kínai vacak kapható méregdrágán. Inkább azt is hanyagolom. Itt a négyévszakos, a téli nyári egy kutya, ameddig gurul nincs gond (ez a helyi hozzáállás). A munkaaskit is későbbre halasztom a beszerzését, mert ma ott is kiakasztottak. Mondta Gel aksi lesz 120 Ah-s, és bemegy a raktárba, kihoz egy ugyan olyat, mint ami a pulton van, csak más cimkével. A régi cimke szélei kilátszottak, az új cimke alapján már olyan volt amilyet szerettem volna. Azért nem estem teljesen fejre. Ennyire ne nézzenek már hülyének. Örményországban normálisabbak az alkatrészesek.2011.11.14.-12:19 #32285[quote=”csep88″:d6260fq2]Gumi témában is kérnék egy is tanácsadást.
Mivel nem terveztünk ennyi ideig itt a télben beszorulni a Kaukázusokba, nem terveztem plusz téli gumit.
Azonban, most már eléggé itt a tél, és Irán fele is át kell mennünk 4 2400 m feletti hágón. Most nyári gumim van fent. Plusz helyem nincsen tárolni a régi gumikat (6 db-ot).
Jelenleg ilyen gumim van: http://www.gumidirekt.hu/product/kisteh … 1-99R.html
Ezzel vettem tavaly a lakóautót. Már volt négy defektem (kő kivágás), de két gumin, mindig ragasztattam, és egyikbe belsőt is tettek a biztoság kedvéért. Váltóméretek a gumimra: 185/75 R16C; 195/65 R16C; 205/65 R16C; 215/60 R16C; 215/65 R16C; 225/60 R16C.
A kérdésem az lenne, hogy ha vennék télit, és csak az első tengelyre tenném fel, az számítana valamit? Nem első kerék meghajtású a Canter. A két tengely közötti méretkülömbség problémás lenne (ezt a méretet 175/75 R16C itt még nem láttam)? Vagy szerintetek, ha úgyis megyek délre a 25 fokba, akkor azokon a szakaszon használjak hóláncot, ha szükséges, és nagyon lassan menjek.
Itt főként iráni, török, orosz és koreai gumiabroncsok kaphatóak. A Kavir és Kerman irániakat ismerem (aránylag jó), Kama oroszt nem mernék venni (rázós). A török gumikat nem ismerem. Koreaiban Marshallt árulnak, de a problémám az vele, hogy szöges gumi a téli kivitelű. Azzal, meg, ha egyszer hazamegyek úgytudom megbüntetnek (nem csak Magyarországon tilos). Szerintem a Marshall gumik jók, több mint 100 ezer km-rt mentem téli Marshall téli gumival a Mazdámon.
Ki hogyan döntene a helyemben?[/quote]
Régi mániám, hogy lakóautóra NÉGYÉVSZAKOS gumi kell. Neked most az lenne a legjobb.
A konkrét problémára: Ha a hajtott kerékre teszel M+S jelű (tehát négyévszakos, vagy téli gumit), az – óvatos vezetés mellett – biztosan elég lesz (feltéve, ha a helyi hatóságok nem kötnek bele). A hólánc – ha olyan a helyzet – a téli gumira is kell, mert csodákra az sem képes (csak egy kicsivel tapad jobban, annyival nem jobban, mint a reklámokban). A téli időben (hóban!) a lekopott gumi a veszélyes, aminek a futózása 4 mm alatt van, mindegy, hogy téli, vagy nyári. Ha ilyen mértékben kopott lenne, akkor cseréld mindet!2011.11.14.-11:03 #32283[quote=”csep88″:1dr8twr2]Gumi témában is kérnék egy is tanácsadást.
Mivel nem terveztünk ennyi ideig itt a télben beszorulni a Kaukázusokba, nem terveztem plusz téli gumit.
Azonban, most már eléggé itt a tél, és Irán fele is át kell mennünk 4 2400 m feletti hágón. Most nyári gumim van fent. Plusz helyem nincsen tárolni a régi gumikat (6 db-ot).
Jelenleg ilyen gumim van: http://www.gumidirekt.hu/product/kisteh … 1-99R.html
Ezzel vettem tavaly a lakóautót. Már volt négy defektem (kő kivágás), de két gumin, mindig ragasztattam, és egyikbe belsőt is tettek a biztoság kedvéért. Váltóméretek a gumimra: 185/75 R16C; 195/65 R16C; 205/65 R16C; 215/60 R16C; 215/65 R16C; 225/60 R16C.
A kérdésem az lenne, hogy ha vennék télit, és csak az első tengelyre tenném fel, az számítana valamit? Nem első kerék meghajtású a Canter. A két tengely közötti méretkülömbség problémás lenne (ezt a méretet 175/75 R16C itt még nem láttam)? Vagy szerintetek, ha úgyis megyek délre a 25 fokba, akkor azokon a szakaszon használjak hóláncot, ha szükséges, és nagyon lassan menjek.
Itt főként iráni, török, orosz és koreai gumiabroncsok kaphatóak. A Kavir és Kerman irániakat ismerem (aránylag jó), Kama oroszt nem mernék venni (rázós). A török gumikat nem ismerem. Koreaiban Marshallt árulnak, de a problémám az vele, hogy szöges gumi a téli kivitelű. Azzal, meg, ha egyszer hazamegyek úgytudom megbüntetnek (nem csak Magyarországon tilos). Szerintem a Marshall gumik jók, több mint 100 ezer km-rt mentem téli Marshall téli gumival a Mazdámon.
Ki hogyan döntene a helyemben?[/quote]A ferjem mar tett fel valakinek marshall gumit es megfelelo ha mar ez van a tobbiek kozott de az biztos tobb szaz km lancal? De vegul is utak nem sztradak gondolom a hagokon es ha olyanok mint egy filmben lattam talan meg a teligumi melle lanc is kell?
De ha melegben fogod hasznalni a teli gumit akkor az hamar leepul es nem tudom hogy kibir e szaz ezer kmtert majd…egy az hiztos a sulya miatt a lakok veszelyesebbek teligumi nelkul telen es nem kell ahhoz meg ho sem mert het fok alatt a nyari gumi megkemenyedik es a hideg meg kicsit jeges uton korcsolyazni lehet vele a teli azert puhabb marad…persze ez a gumira hivatkozik :smt205 ::hokotro2011.11.14.-03:53 #32282Gumi témában is kérnék egy is tanácsadást.
Mivel nem terveztünk ennyi ideig itt a télben beszorulni a Kaukázusokba, nem terveztem plusz téli gumit.
Azonban, most már eléggé itt a tél, és Irán fele is át kell mennünk 4 2400 m feletti hágón. Most nyári gumim van fent. Plusz helyem nincsen tárolni a régi gumikat (6 db-ot).
Jelenleg ilyen gumim van: http://www.gumidirekt.hu/product/kisteh … 1-99R.html
Ezzel vettem tavaly a lakóautót. Már volt négy defektem (kő kivágás), de két gumin, mindig ragasztattam, és egyikbe belsőt is tettek a biztoság kedvéért. Váltóméretek a gumimra: 185/75 R16C; 195/65 R16C; 205/65 R16C; 215/60 R16C; 215/65 R16C; 225/60 R16C.
A kérdésem az lenne, hogy ha vennék télit, és csak az első tengelyre tenném fel, az számítana valamit? Nem első kerék meghajtású a Canter. A két tengely közötti méretkülömbség problémás lenne (ezt a méretet 175/75 R16C itt még nem láttam)? Vagy szerintetek, ha úgyis megyek délre a 25 fokba, akkor azokon a szakaszon használjak hóláncot, ha szükséges, és nagyon lassan menjek.
Itt főként iráni, török, orosz és koreai gumiabroncsok kaphatóak. A Kavir és Kerman irániakat ismerem (aránylag jó), Kama oroszt nem mernék venni (rázós). A török gumikat nem ismerem. Koreaiban Marshallt árulnak, de a problémám az vele, hogy szöges gumi a téli kivitelű. Azzal, meg, ha egyszer hazamegyek úgytudom megbüntetnek (nem csak Magyarországon tilos). Szerintem a Marshall gumik jók, több mint 100 ezer km-rt mentem téli Marshall téli gumival a Mazdámon.
Ki hogyan döntene a helyemben?2011.05.31.-04:51 #30516[quote=”EdGaR”:4y28q5hs]A mintázata hasonló, mint az XC Camping-nek, de nem biztos hogy
ez az a gumi.[/quote]Köszi! Igen, teljesen hasonló a mintázat. Szerintem nem a camping verzió lesz, de holnap felhívom.
Ha nem ez a cikkcakk minta lenne, akkor még akár el tudnám játszani azt, hogy veszek egy olcsó használtat pótkeréknek, aztán, ha megint defekt van, akkor hazatérés után venném párban az újat. De nem vagyok benne biztos, hogy a cikkcakk minta mellé fel szabad rakni egy olyat, amin van hosszanti vezető horony. Márpedig, majd’ mindegyik abroncsnál van ilyen, csak ennél nem. 🙁
2011.05.31.-01:20 #30513[quote=”gerzson”:3a5fwjyy]Sziasztok,
Tegnap tolatásnál kihasította egy vasdarab a bal hátsómat. 🙁
Michlen XC Camping 215/75/R16C -t keresek. Nem túl öreget, nem kopottat.Előre is köszi!
GGG[/quote]A mintázata hasonló, mint az XC Camping-nek, de nem biztos hogy
ez az a gumi.2011.05.30.-17:49 #30512Sziasztok,
Tegnap tolatásnál kihasította egy vasdarab a bal hátsómat. 🙁
Michlen XC Camping 215/75/R16C -t keresek. Nem túl öreget, nem kopottat.Előre is köszi!
GGG2011.05.01.-20:19 #30067[quote=”Blue”:2j4shwt6]De bizony a jó gumi a lakóautók esetében is nagyon fontos, főleg a nehéz házunk és a nagy sebességünk miatt.link[/quote]
Ráfutásos baleset?
😆 😆2011.05.01.-04:46 #30063[quote=”Blue”:2a6cfgj8]De bizony a jó gumi a lakóautók esetében is nagyon fontos, főleg a nehéz házunk és a nagy sebességünk miatt.link[/quote]
Ez nagyon jóóóó :2010_rohog.gif
2011.05.01.-02:28 #30062[quote=”Utazocica”:slq9hjh6]Én inkább a Bridgestone gumit ajánlanám. Sokszor centimétereken múllik az életbenmaradás … 😉
Nem csak lakóautók esetében…[/quote]
De bizony a jó gumi a lakóautók esetében is nagyon fontos, főleg a nehéz házunk és a nagy sebességünk miatt.link
2011.05.01.-01:37 #30057Én inkább a Bridgestone gumit ajánlanám. Sokszor centimétereken múllik az életbenmaradás … 😉
Nem csak lakóautók esetében…
2011.04.25.-13:57 #29998[quote=”NagyPapa”:ybpkd9o3]Per pillanat nem tudok rá konkrét adattal válaszolni, jobb híján áztatom az alsó felemet Hegykőn a gyógyvízben, a lakhelyemen működő gumiszerelő jó ismerősömnek szóltam, hogy ilyen kellene, pótguminak, pár nap múlva már hozta is! És nem elfekvő, repedezett, bekeményedett öreg gumit kaptam!
Kedden reggel tudom Őt megkérdezni, ha nagyon sűrgős, az enyémet (az a pótkerekem, de itthon, mármint magyarországon nem cipelem magammal, csak külföldre) oda tudom adni addig, amig megjön a megrendelt tiéd!
(Én is csak hétfőn du megyek haza)Üdv NagyPapa[/quote]
Köszönöm a kedvességed.
Átmenetileg megoldottam a problémát, de továbbra is keresem az említett gumit. A vadonatúj, felszerelt pótkerék mellé keresem a párját.Üdv:
Lajos2011.04.25.-13:55 #29996[quote=”nemo25″:3usbcrc8]Szinte biztos hogy nem kapsz ilyen gumit most egykönyen. A Sevelnél most ezerszámra gyártják a lakóautó alapokat, és oda kell a sok camper abroncs. Valószínű hogy ez az oka hogy nem tudnak szállítani a kereskedők rövid határidővel. Talán próbáld meg Németországból. Itt egy apróhirdetés, esetleg hajlandóak megoldani a szállítást, az ára nagyon kedvező, és a dot szám alapján sem nagyon régi a gumi.
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s … l/19241474
itt van mégegy:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s … l/23079824
Próbálkozz!!!!! 😆 Sok sikert!!!!![/quote]
Köszönöm a segítséget.
Próbálkozom.Üdv:
Lajos2011.04.25.-04:36 #29995[quote=”vodicskalajos”:20hlu8ux]Köszi Nagypapa!
Kérlek, mond meg hol vetted, mert két hete minden követ megmozgatok és sehol nem találok. Sajnos az úttesten heverő vasdarab kihasította a gumimat éjszaka.
Igaz, több forgalmazónak is fent van a honlapján, még az ára is szerepel, de szállítani nem tudnak.Köszönettel:
Lajos[/quote]
Szinte biztos hogy nem kapsz ilyen gumit most egykönyen. A Sevelnél most ezerszámra gyártják a lakóautó alapokat, és oda kell a sok camper abroncs. Valószínű hogy ez az oka hogy nem tudnak szállítani a kereskedők rövid határidővel. Talán próbáld meg Németországból. Itt egy apróhirdetés, esetleg hajlandóak megoldani a szállítást, az ára nagyon kedvező, és a dot szám alapján sem nagyon régi a gumi.http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s … l/19241474
itt van mégegy:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s … l/23079824
Próbálkozz!!!!! 😆 Sok sikert!!!!!
2011.04.24.-19:39 #29993[quote=”vodicskalajos”:2s1uh4ww]Köszi Nagypapa!
Kérlek, mond meg hol vetted, mert két hete minden követ megmozgatok és sehol nem találok. Sajnos az úttesten heverő vasdarab kihasította a gumimat éjszaka.
Igaz, több forgalmazónak is fent van a honlapján, még az ára is szerepel, de szállítani nem tudnak.Köszönettel:
Lajos[/quote]Per pillanat nem tudok rá konkrét adattal válaszolni, jobb híján áztatom az alsó felemet Hegykőn a gyógyvízben, a lakhelyemen működő gumiszerelő jó ismerősömnek szóltam, hogy ilyen kellene, pótguminak, pár nap múlva már hozta is! És nem elfekvő, repedezett, bekeményedett öreg gumit kaptam!
Kedden reggel tudom Őt megkérdezni, ha nagyon sűrgős, az enyémet (az a pótkerekem, de itthon, mármint magyarországon nem cipelem magammal, csak külföldre) oda tudom adni addig, amig megjön a megrendelt tiéd!
(Én is csak hétfőn du megyek haza)Üdv NagyPapa
2011.04.24.-16:04 #29990[quote=”NagyPapa”:360btk2l]Nem csak pár éve, ma is, azaz ez a gumi ma is rendelhető!
Én tavaly augusztusban vettem ugyanezt, pótkeréknek, 2010 évi gyártásut, pár napot kellett rá csupán várni!Üdv NagyPapa[/quote]
Köszi Nagypapa!
Kérlek, mond meg hol vetted, mert két hete minden követ megmozgatok és sehol nem találok. Sajnos az úttesten heverő vasdarab kihasította a gumimat éjszaka.
Igaz, több forgalmazónak is fent van a honlapján, még az ára is szerepel, de szállítani nem tudnak.Köszönettel:
Lajos2011.04.24.-14:43 #29989[quote=”takizse”:21pq681d]Ezt találtam a neten: Gumik[/quote]
Nem csak pár éve, ma is, azaz ez a gumi ma is rendelhető!
Én tavaly augusztusban vettem ugyanezt, pótkeréknek, 2010 évi gyártásut, pár napot kellett rá csupán várni!Üdv NagyPapa
2011.04.24.-12:57 #29988[quote=”vodicskalajos”:37z5ay03]Kedves „Sporttársak”!
Pár évvel ezelőtt (2006. 07-től) a Fiat típuső lakóautók a Continental Vanco Camper (215/70/R15 CP. 109R) gumikkal kerültek forgalomba, ha maradt valakinek használható pótkerék ami feleslegessé vált, kérem jelezzen mert érdekelne akár 1 darab is.
Köszönettel:
Vodicska Lajos
vodicskalajos@gmail.com
+36 20 9 373 760[/quote]Ezt találtam a neten: Gumik
2010.12.22.-02:23 #27667[quote=”Utazocica”:30mfbkck]:smt217 Melyéket? … Mert csak egyszámban beszélsz. 🙄 😆 [/quote]
#-o Most már értem miért hívott a Fater Lyukas-Guminak 😀2010.12.22.-02:05 #27665[quote=”GaborApa”:28ihd16j]Öööö 🙄
megvan a következő gumim.
Addig is, holnaptól csak satufékkel lassítok és pörgetem a kereket.
„A gumi kopjon ne a lelked”
Köszi a linket!!!!! =D> =D> [/quote]:smt217 Melyéket? … Mert csak egyszámban beszélsz. 🙄 😆
2010.12.20.-23:30 #27639[quote=”Utazocica”:1cjs1d5j]Nem cseh, hanem lengyel, a Stomil gyártja! Ugy néz ki, hogy mások is kizárólag a Kormoránt akarják! 😆
Sajnos sehol nem találom a saját weboldalukat, valamikor a Michelinhez tartoztak.[/quote]
Öööö 🙄
megvan a következő gumim.
Addig is, holnaptól csak satufékkel lassítok és pörgetem a kereket.
„A gumi kopjon ne a lelked”
Köszi a linket!!!!! =D> =D> -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.