Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó gumiabroncsok

Legutóbb frissítette apoka 5 years, 6 months telt el
51angok
371 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #18071
    EdGaR
    Felhasználó

      Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
      Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
      Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
      Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂

    • Szerző
      Válasz
    • #20222
      GaborApa
      Felhasználó

        [quote=”LMC”:1ts01cjr]Köszönöm, megnyugtattál 🙄

        De bárkitől szivesen elfogadok tanácsokat [-o< András[/quote] A személyautómon csak téli gumi van. Nyáron keveset használjuk, és már ritkán megyek vele 200 fölé 8) Simán elég rá a téli is. 😉

        #20221
        GaborApa
        Felhasználó

          [quote=”istozi”:nq1vyemw]Úgy tűnik, hogy aki hisz abban, hogy az ő téli gumija a számára biztonságos, és azzal érzi jól magát, azt nem szabad ebbeli hitében megingatni.

          De tényleg nincs akkora különbség, amekkorát a marketingesek el akarnak hitetni velünk.
          [/quote]
          Értelek, de itt senki sem azt mondta, hogy a téli gumi megakadályozza a csúszást.

          Nem biztonságos, hanem biztoságosabb.
          Nincs akkora különbség, amekkorát a marketingesek mondanak, de van valamennyi.

          Két gyerekkel a hátam mögött, 4 tonnával alattam, körbe pedig csak műanyag. Ha csak kicsit lehet javítani a biztonságon, akkor javítok.
          A Kékesen a lefagyott, letaposott havon nem biztos, hogy felment volna más gumival. De ami még fontosabb, hogy a lejtőn sem önállósította magát.
          Nekem ennyit megér az is, ha csak jobb.
          A nyárit meg azért teszem fel mert keményebb az oldalfala és kevésbé imbolyog vele a 3 méter magas kocsi.

          #20220
          LMC
          Felhasználó

            [quote=”istozi”:26iotawb]Tökéletesen igazad van, mert a lakóautó nem nagysebességű személygépkocsi. Abban a sebességtartományban, ahol mi járunk, tökéletesen megfelel a téli, vagy a négyévszakos egész évre. Viszont kevés előnye van a nyári guminak, azzal kiegészítve, hogy az nem jó télen.[/quote]

            Köszönöm, megnyugtattál 🙄

            De bárkitől szivesen elfogadok tanácsokat [-o< András

            #20219
            istozi
            Felhasználó

              [quote=”LMC”:3634cnly]Műszaki alapon kérdezlek [-o< Én több éve téli gumival járok télen nyáron, többek között görögország közel hatezer km-er 40- fok. ezzel a gumival már 20000km-t mentem. elöző kocsival szintén téligumi, kb 15000 km-er. Fogyasztás átlag 10 - 11 liter, nem hangos... jól tapad Mire számíthatok? András[/quote] Tökéletesen igazad van, mert a lakóautó nem nagysebességű személygépkocsi. Abban a sebességtartományban, ahol mi járunk, tökéletesen megfelel a téli, vagy a négyévszakos egész évre. Viszont kevés előnye van a nyári guminak, azzal kiegészítve, hogy az nem jó télen.

              #20218
              3hinfo
              Felhasználó

                [quote=”LMC”:6hl4qyxz]Műszaki alapon kérdezlek [-o< Én több éve téli gumival járok télen nyáron, többek között görögország közel hatezer km-er 40- fok. ezzel a gumival már 20000km-t mentem. elöző kocsival szintén téligumi, kb 15000 km-er. Fogyasztás átlag 10 - 11 liter, nem hangos... jól tapad Mire számíthatok? András[/quote] Remek nyaralásra! 8)

                #20217
                LMC
                Felhasználó

                  [quote=”istozi”:tn3pkhwx]A gumitémához műszaki alapon próbálok közelíteni:
                  .[/quote]

                  Műszaki alapon kérdezlek [-o< Én több éve téli gumival járok télen nyáron, többek között görögország közel hatezer km-er 40- fok. ezzel a gumival már 20000km-t mentem. elöző kocsival szintén téligumi, kb 15000 km-er. Fogyasztás átlag 10 - 11 liter, nem hangos... jól tapad Mire számíthatok? András

                  #20216
                  3hinfo
                  Felhasználó

                    [quote=”istozi”:10suwhwk]A gumitémához műszaki alapon próbálok közelíteni:
                    Először is köszönöm Fischer kollégának az osztrák rendeletet. Ebből kiderül, hogy Ausztriában az M+S jelzésű (lehet M&S, vagy M.S.) gumiabroncsot követelik meg. Ez a téli és a négyévszakos abroncsok jelzése.
                    Az a gondom a téli gumival, hogy nincs korrekt előírás, szabvány, ami arra kötelezné a gyártókat, hogy valóban puhább (alacsony hőmérsékleten sem keményedő) alapanyagot használjanak. Konkrétan a silicon tartalmú adalékról van szó, ami drága. Nemrég láttam olyan abroncsot, ami igazán jól bírja a hideget. A Top Gear műsor szerkesztői elindultak az Északi sark felé a befagyott tengeren. Az autójukra olyan, igazi téli abroncsokat tettek, aminek 650.000 Ft darabja (hatszázötvenezer forint/db). Tehát azokban a gumiabroncsokban, amiket mi meg tudunk venni gyakorlatilag nyomokban lehet silicon (ha nem kötelező, akkor miért tennék bele azt a drága anyagot). A téli-gumi tesztek ingadozó eredménye is ezt mutatja.
                    Úgy tűnik, hogy aki hisz abban, hogy az ő téli gumija a számára biztonságos, és azzal érzi jól magát, azt nem szabad ebbeli hitében megingatni. De tényleg nincs akkora különbség, amekkorát a marketingesek el akarnak hitetni velünk.
                    Továbbra is vallom, hogy a négy évszakos abroncs semmivel sem tapad rosszabban, és ha van is különbség, az sokkal inkább az eltérő futófelületnek köszönhető, mint a gumi anyagának (ez a különbség viszont csak megfelelő útviszonyok esetén jelenik meg).[/quote]
                    Senki ne gondolja, hogy a téli gumi, és a többi, hogy úgy mondjam 3 betűs valami helyettesíti, a télen szükséges fokozott óvatosságot. Ilyenkor indulás előtt nem árt egy kicsit kikémlelni az ablakon. A leesett hó ellapátolása közben célszerű rákészülni, hogy aznap bizony sokkal nagyobb óvatosságot ígényel a közlekedés, autóval. Dőreség azt hinni, hogy bárki, a mögötte álló több éves gyakorlattal ezt áthidalhatja. Ilyenkor bizony bárkit érhet kellemetlen meglepetés, és jó ha ez pusztán csak abban nyilvánul meg, hogy nekicsúszik egy oszlopnak.

                    #20213
                    Soma
                    Felhasználó

                      [quote=”fischer”:1qywq41k]elnézted a monológ helyszínét… 🙂 😛

                      ..és piszkosul nincs szövegértésed többedmagaddal…[/quote] :2010_elas.gif pajtás ezt elq..tad, nem kicsit, nagyon

                      #20212
                      istozi
                      Felhasználó

                        A gumitémához műszaki alapon próbálok közelíteni:
                        Először is köszönöm Fischer kollégának az osztrák rendeletet. Ebből kiderül, hogy Ausztriában az M+S jelzésű (lehet M&S, vagy M.S.) gumiabroncsot követelik meg. Ez a téli és a négyévszakos abroncsok jelzése.
                        Az a gondom a téli gumival, hogy nincs korrekt előírás, szabvány, ami arra kötelezné a gyártókat, hogy valóban puhább (alacsony hőmérsékleten sem keményedő) alapanyagot használjanak. Konkrétan a silicon tartalmú adalékról van szó, ami drága. Nemrég láttam olyan abroncsot, ami igazán jól bírja a hideget. A Top Gear műsor szerkesztői elindultak az Északi sark felé a befagyott tengeren. Az autójukra olyan, igazi téli abroncsokat tettek, aminek 650.000 Ft darabja (hatszázötvenezer forint/db). Tehát azokban a gumiabroncsokban, amiket mi meg tudunk venni gyakorlatilag nyomokban lehet silicon (ha nem kötelező, akkor miért tennék bele azt a drága anyagot). A téli-gumi tesztek ingadozó eredménye is ezt mutatja.
                        Úgy tűnik, hogy aki hisz abban, hogy az ő téli gumija a számára biztonságos, és azzal érzi jól magát, azt nem szabad ebbeli hitében megingatni. De tényleg nincs akkora különbség, amekkorát a marketingesek el akarnak hitetni velünk.
                        Továbbra is vallom, hogy a négy évszakos abroncs semmivel sem tapad rosszabban, és ha van is különbség, az sokkal inkább az eltérő futófelületnek köszönhető, mint a gumi anyagának (ez a különbség viszont csak megfelelő útviszonyok esetén jelenik meg).

                        #20211
                        3hinfo
                        Felhasználó

                          Te olyan egyszerű vagy!
                          Kértem: Fischer! Ne válaszolj!!! [-X 8)

                          #20210
                          DEP76
                          Felhasználó

                            [quote=”GaborApa”:84rbkmt2]Álmodozni szabad. 🙄
                            Amúgy nagy és kietlen parkolóban sokat nem tanulnának meg, csak ökörködni, és közben azt hiszik, hogy már tudnak valamit. A tanuláshoz pálya kell, de legalább bóják, hogy legyenek határok is.

                            A többiről annyit, hogy elismertem már hogy Isten vagy, de nézd meg légyszíves a topik címét.
                            Gondolkozz el kicsit légyszíves. Itt nem biztos, hogy mindenki arra kíváncsi, hogy Te milyen ügyesen driftelsz a zsigulival, a lemezzel a seggében.[/quote]
                            A nagy és kietlen parkoló segít rájönni hogy mennyire túlbecsülik egyesek a képességeiket Fisernek is érdemes lenne kipróbalni. ABS és anélkül kb:30 % minusz a fékút,erre vannak tanulmányok,és az irányíthatóság is jobb marad.
                            Egyébként a csomagtartoban a lemez segít a hajtási erőben de a fékutat nem javítja. A 4×4 autók használati kézikönyve direkt kitér erre a dologra.[4×4-ben a vonoerő javul de a féktávolság nem]
                            Ha vészfékezés van a téligumi ABS -el sokat segít ez vitathatatlan, vannak olyan körülmények amit nem mi idézünk elő,de sokat jelent mennyire van felkészítve az autó a körülményekhez. Tudom mire gondoltok de ez a vita is tanulság lehet ,kinek így ,kinek úgy.
                            DEP76

                            #20208
                            fischer
                            Felhasználó

                              [quote=”3hinfo”:8asy0wbg]Kedveskéim!
                              Muszály nekünk a nagytudású, tévedhetetlen Fischerrel vitakoznunk? Neki mindig van egy tromfja, ami bevet. Én megfogadtam, hogy nem vitatkozom vele, hisz dumálni bármiről, azt tud! De vajon a valós életben is ilyen jó? Mifelénk azt mondják: van aki csinálja, van aki magyarázza. Neki pedig csak sok sikert, a kopasz, nyári gumival, és a Zsigulival. Én maradok a sok 3 betüs kütyünél, és a téli gumival szerelt autónál, és messze lemaradok bárki csomagtartójától!
                              Fischer! Ne válaszolj!!! 8) 8) [/quote]

                              elnézted a monológ helyszínét… 🙂 😛

                              ..és piszkosul nincs szövegértésed többedmagaddal…

                              #20206
                              3hinfo
                              Felhasználó

                                Kedveskéim!
                                Muszály nekünk a nagytudású, tévedhetetlen Fischerrel vitakoznunk? Neki mindig van egy tromfja, ami bevet. Én megfogadtam, hogy nem vitatkozom vele, hisz dumálni bármiről, azt tud! De vajon a valós életben is ilyen jó? Mifelénk azt mondják: van aki csinálja, van aki magyarázza. Neki pedig csak sok sikert, a kopasz, nyári gumival, és a Zsigulival. Én maradok a sok 3 betüs kütyünél, és a téli gumival szerelt autónál, és messze lemaradok bárki csomagtartójától!
                                Fischer! Ne válaszolj!!! 8) 8)

                                #20205
                                fischer
                                Felhasználó

                                  [quote=”Kerti”:3l5hg30q]Én nem, én nem! 😆
                                  Csak levontam a következtetést 😆 😆 [/quote]

                                  ne siesd el, még nem ültél mellettem a jobb egyben… :2010_tanc.gif :2010_rohog.gif

                                  #20201
                                  Kerti
                                  Adminisztrátor

                                    [quote=”fischer”:2yehbrkl]hm… már te is?… 😆
                                    nem baj, jössz még te az én utcámba… 😛 😉 😆 [/quote]

                                    Én nem, én nem! 😆
                                    Csak levontam a következtetést 😆 😆

                                    #20199
                                    fischer
                                    Felhasználó

                                      [quote=”Kerti”:2ei8ipl9]Aki ért hozzá csinálja!
                                      Aki nem ért hozzá beszéli!
                                      :2010_rohog.gif [/quote]

                                      hm… már te is?… 😆
                                      nem baj, jössz még te az én utcámba… 😛 😉 😆

                                      #20198
                                      GaborApa
                                      Felhasználó

                                        [quote=”fischer”:1qimdztg]50 ezres, fél év műszakis zsigulit mindenkinek, aki gyakorlatlan és sok havat a lezárt magánutakra, nagy és kietlen parkolókba, ahol közveszélyokozás nélkül lehet tolni… 🙂 😉 [/quote]
                                        Álmodozni szabad. 🙄
                                        Amúgy nagy és kietlen parkolóban sokat nem tanulnának meg, csak ökörködni, és közben azt hiszik, hogy már tudnak valamit. A tanuláshoz pálya kell, de legalább bóják, hogy legyenek határok is.

                                        A többiről annyit, hogy elismertem már hogy Isten vagy, de nézd meg légyszíves a topik címét.
                                        Gondolkozz el kicsit légyszíves. Itt nem biztos, hogy mindenki arra kíváncsi, hogy Te milyen ügyesen driftelsz a zsigulival, a lemezzel a seggében.

                                        #20197
                                        Kerti
                                        Adminisztrátor

                                          [quote=”fischer”:3mdyhylb]…azóta csöndben vannak, mikor erre a témára terelődik a szó, mert már tudják, miről beszélek és tisztában vannak vele, hogy igazam van..[/quote]

                                          Aki ért hozzá csinálja!
                                          Aki nem ért hozzá beszéli!
                                          :2010_rohog.gif

                                          #20195
                                          repi
                                          Adminisztrátor

                                            Remélem, hogy a jövőben itt is kötelezővé teszik a téli gumik használatát!

                                            Ezen nem lehet vitatkozni.Kell és kész.

                                            Sok egyéb hülyeségre szívesebben költenek az emberek.
                                            Lehet,most nem leszek népszerű,de ezért büntetnék és sok más pitlák dologért pedig nem.

                                            Lehetnek nagyon jó és tapasztalt vezetők a természet erőivel szemben eltörpül tudásuk.
                                            A téli gumi nem csak a hóban egészen más, hanem a megnövekedett csapadékot is jobban kiszorítja a mintázata miatt.Én nem vagyok szakértő sem olyan ember akinek nem számít,de hamarabb teszek fel négy téli gumit az autóimra mint tankolok.
                                            Nyugati szomszédaink már tudnak valamit.Sok ártatlan ember veszti életét emiatt.

                                            Ezek a viták inkább és sajnos a rossz anyagi helyzet miatt születnek és IGEN nem mindenki (sajnos) teheti meg a gumik cseréjét.

                                            Ez gáz! Semmi személyes inkább kellemetlen.Ha nyerek a lottón ilyen adományokat fogok osztogatni.

                                            #20193
                                            fischer
                                            Felhasználó

                                              [quote=”GaborApa”:9uc4p99s]fischer
                                              Te most miről beszélsz?
                                              Az „autós ökörködés” és a mindennapi közlekedés az két különböző dolog.
                                              Az utakon viszont sokan azért közlekednek, mert muszály nekik, nem szórakozásból. A nagytudású autóversenyzőknek pedig el kell fogadni, hogy a közút mindenkié, és ha valaki a kormányt szorítja, akkor ne arra gondolj, hogy hulljon a férgese, hanem arra, hogy valószínűleg muszályból autózik a szerencsétlen.[/quote]

                                              jól írod, közlekedni valóban muszáj, de autózni már nem… 🙂

                                              az autótartás járulékos következményeit most hagyjuk, ami az autótartókat sebezhetővé teszi pl. anyagilag, de nem véletlen, hogy központilag züllesztik a közösségi közlekedést…

                                              [quote=”GaborApa”:9uc4p99s]Amúgy, igazad van!
                                              nem azok ölnek embert autóval, akik tudják, mit miért tesznek a volán mögött…
                                              hanem azok, akik azt hiszik magukról, hogy nekik „más a mérce”[/quote]

                                              én nem keverném össze a mesterségbeli tudást a vakmerőséggel… 🙂

                                              sok gyakorlatlan vezető ismerősöm hangoztatta ezt az „azt hiszed magadról” mondatot, aztán akik ültek mellettem, vagy a hasonszőrű barátaim mellett a jobb egyben, azok azóta csöndben vannak, mikor erre a témára terelődik a szó, mert már tudják, miről beszélek és tisztában vannak vele, hogy igazam van… 🙂

                                              csak ülj le és nézz meg egy rally verseny közvetítését és hasonlítsd össze a hétköznapi közlekedéssel.
                                              amikor azt mondom, vannak, akiknek más a mérce, akkor erről beszélek, nem nagyképűsködni akarok…
                                              akik a képernyőn látható módon szocializálódtak az autóban, azok jelentősen többet tudnak az autóban való problémamegoldásról, mint a hétköznapi közlekedők.

                                              [quote=”GaborApa”:9uc4p99s]Jobb lenne, ha téligumid lenne, amikor eléd lép egy gyerek.
                                              itt a jobb-on van a hangsúly.[/quote]

                                              a lényegben egyetértünk, tehát ne üssem el.
                                              hogy mim van, teljesen mindegy…
                                              a határokat kell ismerni és érezni, mert töredék másodpercek alatt kell ösztönösen helyesen dönteni…

                                              [quote=”GaborApa”:9uc4p99s]
                                              Amikor nem volt téli gumi akkor „nyárival” mentünk,
                                              és amikor még csak dobfék volt akkor azzal,
                                              és amikor diagonál abroncs volt, akkor azzal.
                                              A lényeg, hogy ha van biztonságosabb, jobb, akkor használjuk azt.[/quote]

                                              ezzel közvetve arra utalsz, amire én is, hogy nem az eszköz a lényeg, hanem az ember, vagyis a tudás és a tapasztalat… 🙂

                                              a probléma ezzel az, hogy a „jobb” eszközökkel általában mi toljuk ki a határokat, amit aztán sokan úgy használnak ki, hogy nincs ismeretük a határhelyzetekben fölmerülő problémák megoldására.
                                              ha autóban növeljük a határokat, az a sebesség, a gyorsulás, elérhető kanyarsebesség növekedését eredményezheti, ami növeli a kockázatot… az arányszámokat most mellőzném, a lényege az, hogy szerintem nem az a veszélyes, aki kipróbálja a határait és azzal problémamegoldó tapasztalatokat szerez, hanem az, aki nem és ezzel gyakorlatilag problémamegoldó képesség nélkül autózik, „időzített bombaként”, mert „muszáj”…

                                              vegyünk egy példát, letaposott havas, helyenként jeges az út, de „van ABS” jelmondattal elindul valaki.

                                              a blokkolásgátló havon, jégen némi túlzással a végtelenbe megnyújtja a fékutat… mert a leblokkolt kerék is nagyobb fékezőerőt képvisel, mint a blokkolásgátló által csökkentett fékerős, az autó tehát nem fog lassulni.
                                              jöhet az adu, hogy persze, de irányítható marad.

                                              aztán amikor ki kell kerülni valamit, mert megállni előtte nem lehetséges az ABS miatt, akkor kiderül, hogy az irányíthatóság száraz útra igaz csak, mert letaposott havon egy nem megfelelően lassuló autót nem lehet irányítani, ha valaki nem tudja a fogásait, amikhez viszont a versenyzők, „utcai bohócok” kelléktárához kellene folyamodni…
                                              a kör tehát bezárult…

                                              50 ezres, fél év műszakis zsigulit mindenkinek, aki gyakorlatlan és sok havat a lezárt magánutakra, nagy és kietlen parkolókba, ahol közveszélyokozás nélkül lehet tolni… 🙂 😉

                                              #20191
                                              DEP76
                                              Felhasználó

                                                [quote=”GaborApa”:b31tufcw]fischer

                                                Te most miről beszélsz?
                                                Az „autós ökörködés” és a mindennapi közlekedés az két különböző dolog.
                                                Az utakon viszont sokan azért közlekednek, mert muszály nekik, nem szórakozásból. A nagytudású autóversenyzőknek pedig el kell fogadni, hogy a közút mindenkié, és ha valaki a kormányt szorítja, akkor ne arra gondolj, hogy hulljon a férgese, hanem arra, hogy valószínűleg muszályból autózik a szerencsétlen.

                                                Amúgy, igazad van!
                                                nem azok ölnek embert autóval, akik tudják, mit miért tesznek a volán mögött…
                                                hanem azok, akik azt hiszik magukról, hogy nekik „más a mérce”

                                                Jobb lenne, ha téligumid lenne, amikor eléd lép egy gyerek.
                                                itt a jobb-on van a hangsúly.

                                                Amikor nem volt téli gumi akkor „nyárival” mentünk,
                                                és amikor még csak dobfék volt akkor azzal,
                                                és amikor diagonál abroncs volt, akkor azzal.
                                                A lényeg, hogy ha van biztonságosabb, jobb, akkor használjuk azt.[/quote] Igazat kell adnom Gaborapa-nak.
                                                Mindig ki kell hozni a lehetőségekből a maximumot, legfőképp ha a biztonságról van szó. Az ABS vitathatatlanul egy nagyszerü találmány de nem tudja megmenteni a hülyéket.
                                                A téligumit és a biztonsági felszereléseket mindenki számára kötelezővé kell tenni, mert a közlekedés egy nagy társasjáték, amelyben mindenki számára szabályok vannak, melynek nembetartásakor csak vesztesek lehetnek.
                                                A fehérkezüeknek pedig azt ajánlom menjenek el egy zárt pályára és drifteljenek, mert az az ember aki nem tudja mit fog a következő pillanatban tenni az autója, az éppolyan veszélyes mint amilyennek FISCHERT gondoljátok.Nagy hibálya a mostani rendszernek hogy a pályákat zárva tartják a fiatalok elöl, ahol ellenörzött körülmények között megtudhatnák mire képesek Ők és autójaik. [itt nem az állatkodásról van szó]
                                                A téligumi jó dolog csak van egy olyan hiba ,hogy pont egy fél éves vizsgálat szerint még a nagy gumi gyártók sem megfelelő anyagot használnak. A megvizsgált majdnem húsz márkából csak öt teljesített megfelelőt havas úton, hideg száraz körülmények között pedig csak két megfelelő volt.[jó egy sem] EZt most azért írtam hogy a legjobb módszer az óvatosság. bármenyire is nagy dolog a technika, mi uraljuk a mi döntéseink.Mindenkit hazavárnak, téged is FISCHER. Én már veszítettem el valakit és amit Ő maga után hagyott ,ahhoz nincs senkinek joga hogy kockáztasson sem magát sem másokat
                                                Köszönöm DEP76

                                                #20185
                                                GaborApa
                                                Felhasználó

                                                  fischer

                                                  Te most miről beszélsz?
                                                  Az „autós ökörködés” és a mindennapi közlekedés az két különböző dolog.
                                                  Az utakon viszont sokan azért közlekednek, mert muszály nekik, nem szórakozásból. A nagytudású autóversenyzőknek pedig el kell fogadni, hogy a közút mindenkié, és ha valaki a kormányt szorítja, akkor ne arra gondolj, hogy hulljon a férgese, hanem arra, hogy valószínűleg muszályból autózik a szerencsétlen.

                                                  Amúgy, igazad van!
                                                  nem azok ölnek embert autóval, akik tudják, mit miért tesznek a volán mögött…
                                                  hanem azok, akik azt hiszik magukról, hogy nekik „más a mérce”

                                                  Jobb lenne, ha téligumid lenne, amikor eléd lép egy gyerek.
                                                  itt a jobb-on van a hangsúly.

                                                  Amikor nem volt téli gumi akkor „nyárival” mentünk,
                                                  és amikor még csak dobfék volt akkor azzal,
                                                  és amikor diagonál abroncs volt, akkor azzal.
                                                  A lényeg, hogy ha van biztonságosabb, jobb, akkor használjuk azt.

                                                  #20183
                                                  fischer
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”EdGaR”:1cyw5vce]Na, ez meggyőzés! =D> Valami ilyesmit szerettem volna mondani.
                                                    Szóval, hogy kicsit Fischer mellé álljak, valóban 80-sa 90-es években nem nagyon tudtuk milyen télen téli gumival autózni, hozzáteszem nem is volt ennyi autó és nem volt egy családban 2-3 autó. Aztán, hogy egy kicsit Fischer ellen szóljak, sosem voltam rá büszke, de sajnos még taxiztam a Volántaxinál (Lada Öcsivel) és bizony ott már nem csak a saját bőrömet vittem vásárra télen a nyári gumikkal.
                                                    Az is biztos, hogy a korábbi nyári gumiknál nem volt ekkora különbség sem a mintázatban, sem anyag összetételben… megkockáztatom univerzálisabbak voltak, mint a mai csúcs gumik. Nem akarom ragozni a 3 betűk kütyüket sem, de ennek hiányában is van élet a földön… de az időszakos gumikat inkább sorolnám a biztonsági berendezések közé, mint az ASR, ABS, ESP… GSM, MP3, ADSL, FBI, CIA 😯 és a többieket.[/quote]

                                                    te egy úr vagy, ami az én helyenkénti nyersességemmel erős kontrasztot alkot. 🙂
                                                    mondjuk én már az újabb idők „terméke” vagyok, még ha helyenként van is bennem némi konzervativizmus… 🙂

                                                    a ’80- as években még nem volt téli gumi a volán taxinak sem, azzal mentetek, ami volt, közlekedni meg kellett…

                                                    megtanultátok, mit lehet az úton és mit nem, köszönhetően a nyári gumis zsigulinak és úgy vélem, kevésbé kockáztattátok bárki életét, mint aki most dogmaszerűen október elsején fölrakatja a téli gumikat… 🙂

                                                    #20182
                                                    fischer
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”GaborApa”:29bhtkug]Itt már mindenki tudja, hogy Te Isten vagy, de egy picit mérsékeltebben kéne, ha lehet. [-o< [/quote] de rég volt, hogy utoljára kóstoltál, már majdnem elfelejtettem, milyen. köszi az emlékeztetőt... 😆 abból, hogy tudom, miről beszélek, még nem következik, hogy futtatom magam, vagy szemétkedni akarok veletek, sokkal inkább annyi, hogy nekem más a mérce, jobban tisztában vagyok a határokkal, mint aki sosem feszegette... [quote="GaborApa":29bhtkug]2 Kívánom, hogy sohe senki ne járjon a közeledben amikor "nyárigumizol" a havas úton. [/quote] nem bántok senkit az úton, nem kell velem riogatni... 🙂 a közelemben nagyobb biztonságban vagy, mint a kormányt elfehéredett kézzel markoló mazsolák közelében... 😉 [quote="GaborApa":29bhtkug]Pályán ökörködhetsz, de nincs az a vezetési tudás, ami rövidebbé tenné a féktávodat egy téliguminál.[/quote] hm... dehogynem... csak annyira nyomom, hogy ne a csomagtartód legyen a fékút vége... 😉 😆 a hónak és a benne folytatott autós ökörködésnek pont az a lényege, hogy töredéke sebesség szükséges ugyanazokhoz a játékokhoz, mint száraz úton... ezért is van a nyári gumis havas vezetési kérdés, mert a téli valóban jobban fog a havon, pont ez a hátránya, hogy emelni kell a sebességen a mutatványokhoz, az meg emeli a kockázatot is... [quote="GaborApa":29bhtkug]3. Attól, hogy valaki nem driftel a közutakon, attól még talán nem férges. Az utak közlekedésre vannak, és nem sportolásra.[/quote] nem is azt írtam, hogy aki nem csúszkál az selejtes, hanem azt, hogy aki nem tud vezetni, mégis autóba ül, az az... nem azok ölnek embert autóval, akik tudják, mit miért tesznek a volán mögött... [quote="GaborApa":29bhtkug]Ezt az egész vitát nem értem. A kétfajta gumi között iszonyat különbség van egy havas úton. Havas időben én is kötelezővé tenném, kb. olyan fontos mint a jól működő fékrendszer.[/quote] nincs vita. legalábbis szerintem. a kérdés most csak annyi volt, hogy a hatósági előírás mit tartalmaz az osztrákoknál... vita korábban sem volt, csupán helyenként másként vélekedtünk kérdésekről. ez többek közt abban is gyökerezik, hogy mindenkinek mások a tapasztalatai és a határai, egyeseknél korlátai és itt kéretik nem magatokra venni, nem a lakóautóklubos társaságot értem ez alatt, hanem az össz autóstársadalom kategóriának megfelelő részét... [quote="GaborApa":29bhtkug]Szerintem is fontos a tudás, de ez nem fog helyettesíteni egy jó gumit. [/quote] ezen lehetne rágódni a végtelenségig... a legjobb eredményt az hozza, ha a tudás és a jó gumi együtt jár... mindenesetre én inkább abba az autóba ülök szívesebben utasként, ahol a vezető tudja, mit miért tesz az úton... az a baj, hogy most átesett az autós társadalom a ló másik oldalára és a téli gumi az isten, vezetni meg nem kell tudni... nyilvánvaló oka van, olyan emberek is jogsit kapnak, autóba ülnek, akiknek nem kéne és ez hígítja a hozzáértők létszámát... az edgar által linkelt cikk alatti kommentekben is benne van a kórkép. a négy évszakos gumit szidó mondeós és a kipörgésgátló... mert nem úgy kéne nyomni, mint süket a csengőt... esetleg pumpálva, stb... [quote="GaborApa":29bhtkug]Ugyanakkor sok nemnormális van, aki azt hiszi, hogy a téligumival a hóban ugyanúgy lehet menni mint a száraz úton. De ennek örüljön Lipi. 😆 😆 [/quote] 😉 csak annyi munkát kívánok neki, amennyit ő is kíván magának, nehogy a végén rosszindulatúnak tűnjek... 🙂

                                                      #20181
                                                      EdGaR
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”GaborApa”:vfiu8v9t]Itt már mindenki tudja, hogy Te Isten vagy, de egy picit mérsékeltebben kéne, ha lehet. [-o< 1 Edgar teljesen nyugodt volt, nem kell nyugtatni. 2 Kívánom, hogy sohe senki ne járjon a közeledben amikor "nyárigumizol" a havas úton. Pályán ökörködhetsz, de nincs az a vezetési tudás, ami rövidebbé tenné a féktávodat egy téliguminál. 3. Attól, hogy valaki nem driftel a közutakon, attól még talán nem férges. Az utak közlekedésre vannak, és nem sportolásra. Ezt az egész vitát nem értem. A kétfajta gumi között iszonyat különbség van egy havas úton. Havas időben én is kötelezővé tenném, kb. olyan fontos mint a jól működő fékrendszer. Szerintem is fontos a tudás, de ez nem fog helyettesíteni egy jó gumit. Ugyanakkor sok nemnormális van, aki azt hiszi, hogy a téligumival a hóban ugyanúgy lehet menni mint a száraz úton. De ennek örüljön Lipi. :lol: :lol: [/quote] Na, ez meggyőzés! =D> Valami ilyesmit szerettem volna mondani.
                                                        Szóval, hogy kicsit Fischer mellé álljak, valóban 80-sa 90-es években nem nagyon tudtuk milyen télen téli gumival autózni, hozzáteszem nem is volt ennyi autó és nem volt egy családban 2-3 autó. Aztán, hogy egy kicsit Fischer ellen szóljak, sosem voltam rá büszke, de sajnos még taxiztam a Volántaxinál (Lada Öcsivel) és bizony ott már nem csak a saját bőrömet vittem vásárra télen a nyári gumikkal.
                                                        Az is biztos, hogy a korábbi nyári gumiknál nem volt ekkora különbség sem a mintázatban, sem anyag összetételben… megkockáztatom univerzálisabbak voltak, mint a mai csúcs gumik. Nem akarom ragozni a 3 betűk kütyüket sem, de ennek hiányában is van élet a földön… de az időszakos gumikat inkább sorolnám a biztonsági berendezések közé, mint az ASR, ABS, ESP… GSM, MP3, ADSL, FBI, CIA 😯 és a többieket.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 326-350 / 371

                                                      You must be logged in to reply to this topic.