-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.01.31.-02:06 #20795
[quote=”EdGaR”:1jzcul6a]Én azt olvastam: 1,2,3,4,5 és utána ‘R’akéta :2010_rohog.gif [/quote]
Márt megint nem jó helyen vagyunk.
DEP76
2010.01.31.-01:36 #20792[quote=”DEP76″:2pu3z6v0]Nekem azt írja a kézikönyvem hogy a sebváltó melletti kart nyomjam első állásba ,a műszerfalon egy zöld piktogramm jelzi hogy OK.
probáld ki 😆
DEP76[/quote]
Én azt olvastam: 1,2,3,4,5 és utána ‘R’akéta :2010_rohog.gif2010.01.31.-01:28 #20790[quote=”reprodesign”:3ip5f7ls]Csak kiváncsiskodom.
A hátsó kerekes lakók, hogy viselkednek a téli utakon?[/quote]
Nekem azt írja a kézikönyvem hogy a sebváltó melletti kart nyomjam első állásba ,a műszerfalon egy zöld piktogramm jelzi hogy OK.
probáld ki 😆
DEP762010.01.27.-00:33 #20600[quote=”challenger”:fd3l8342]meg azt is mondhatnam hogy a lakoautos gyarak jobban tennek ha megkerdeznek a felesegeket hogy legyen praktikusabb a berendezes belselyeben a kocsiknak.[/quote]
Igen.Valóban nehéz olyan kocsit találni ami maradéktalanul megfelel ez egyéni elvárásoknak.Nem találtam olyan lakót melyiknél ne kellett volna kompromiszumokat kötni.Ezért tetszik a BIWAK, mert követik a megrendelő igényeit.Kár hogy nem csinálnak félintegráltat, de érthetőek az indokaik.Pedig biztos vagyok benne, hogy sok drága nagynevű gyárnál jobbat tudnának készíteni.Ezt bebizonyították a furgonoknál. =D> =D> Nemo2010.01.27.-00:08 #20598[quote=”Brigi”:1hwet945]Sok újat tanultam tőletek a gumiabroncsokról, köszönöm! Még egy „női” hozzászólás abszolút laikusként, akinek csak a használattal vannak – nem autóversenyzői – tapasztalatai. Jó néhány éve történt, Balu még pici baba volt, amikor ahogy leesett az első hó halálfélelemben tettem meg az utat haza, mert a havas – latyakos úton meglehetősen irányíthatatlan lett a kocsi, többször megcsúszott, folyamatosan korrigálni kellett. A VW Ventoval az volt az első közös telünk. Mondtam Lacinak, hogy sürgősen vegyünk téli gumit, mert ezzel így nem közlekedek. Ő először legyintett, hogy biztos csak én nem tudok vezetni, de amikor ő is kipróbálta első útja a gumishoz vezetett. Azóta minden autónkhoz van téli – nyári gumigarnitúra, ezen nem spórolunk. Persze nem azt mondom, hogy ezzel nem lehet megcsúszni, de nagyobb biztonsággal lehet vezetni. Egy zsákutca végén lakunk, ahova nem gyakran jön be a hókotró. Egy kisebb tér van az úton, ahol be is kell fordulni. Én itt szoktam tesztelni (persze csak módjával), hogy mennyire csúszik és ehhez igazítom az óvatossági szintet, amikor kiérek a forgalomba.
Többször előfordult már, hogy a téli gumival lakóval télen a hegyekben havas úton minden probléma nélkül fel- és le tudtunk menni olyan hágókon, ahol a többiek hóláncot szereltek. Nálunk is mindig van hólánc, eddig szerencsére még nem kellett használni. (A meghajtott dupla hátsó kerékre nem lenne nagy élmény feltenni különösen hidegben és nagy hóban.)[/quote]
Helyes! =D> Csak próbálgasd is mindig.És még egy apró kis trükk a biztonságért.Elindulás után közvetlenül vasald meg egy kicsit a fékeket!Erre azért lehet szükség mert a féktárcsára lecsapódott, esetlegesen ráfagyott vékony páraréteget így el tudod távolítani, és nem ér meglepetés ha fékezni kell.Ezt egy jobb láb gázt ad, bal meg érzéssel fékez pár másodperces művelet.Így felmelegíted a fékeket egy kicsit, oszt rögtön jobb a hatásfok, mert eltünik a pára és az esetlegesen kialakult rozsdaréteg is.
A hólánccal szerencsétek volt idáig.Ráadásul a hátsókerékhajtás hamarabb követeli magának a hóláncot havazásban, persze egy jól kiválasztott téligumi sokat hoz a helyzeten.Ja meg a dupla kerék is.Én jártam már úgy hogy lefelé a hegyről kellett láncot szerelni.Az éjszakai ónoseső miatt nem vállaltam be csak vasraverve az utat a tükör jégen.Így is táncol a géperejű alattam,és szigorúan motorfékkel, üzemi fék nélkül ereszkedtünk lefelé,persze majomfogó egy méter nem volt az út mellett. [-o< Még valami. A téliguminál még egy ésszerű spórolási lehetőség, hogy egy számmal kisebbet veszünk( ez télen nem gond, sőt még hasznos is lehet ), de ennek is megvannak a szigorú szabályai.Mindíg a megfelelő váltóméretet kell kiválasztani, melyben nem ajánlott 2.5%-nál nagyobb eltérés az eredeti gyári mérethez képest.De ez akár 10-15-20ezer forintot is jelenthet guminként.Én 80-at spóroltam meg így a téligumin a váltóméret alkalmazásával.Abból megvettem a 2. felnigarnitúrát, így nem kell szerelgetni állandóan, és ez nem csak pénzben jelentkezik hanem a gumi sem lessz meggyötörve évente kétszer.Ha valakit érdekel a váltóméret, és nem boldogul vele akkor szivesen segítek. Még egy költséghatékony megoldás sokaknak a használt gumi. DE! felhívnám mindenkinek a figyelmét arra, hogy nagyon sok esetben ezek a gumik régi gyártásúak,és bizony sok balesetes járgányról került leszerelésre!!!!!!!! :smt217 :smt215 Emiatt lehetnek belső nemlátható sérülések kopások a szerkezetben. Emiatt csak megbízható forrásból származó használt gumit szabad megvenni, mégha csábító áron kínálják is a nepperek a bizonytalan eredetű portékáikat.Soha ne feledd el hogy a gumi az egyik legfontosabb és legsérülékenyebb eleme az autónak.Na most ennyit, ha van kérdés akkor ne kiméljetek, szivesen válaszolok. :smt039 Nemo2010.01.26.-23:20 #20590[quote=”reprodesign”:vo1omwe1]Csak kiváncsiskodom.
A hátsó kerekes lakók, hogy viselkednek a téli utakon?[/quote]
Mint a Zsiga csak látványosabban 🙂
2010.01.26.-11:17 #20547Sok újat tanultam tőletek a gumiabroncsokról, köszönöm! Még egy „női” hozzászólás abszolút laikusként, akinek csak a használattal vannak – nem autóversenyzői – tapasztalatai. Jó néhány éve történt, Balu még pici baba volt, amikor ahogy leesett az első hó halálfélelemben tettem meg az utat haza, mert a havas – latyakos úton meglehetősen irányíthatatlan lett a kocsi, többször megcsúszott, folyamatosan korrigálni kellett. A VW Ventoval az volt az első közös telünk. Mondtam Lacinak, hogy sürgősen vegyünk téli gumit, mert ezzel így nem közlekedek. Ő először legyintett, hogy biztos csak én nem tudok vezetni, de amikor ő is kipróbálta első útja a gumishoz vezetett. Azóta minden autónkhoz van téli – nyári gumigarnitúra, ezen nem spórolunk. Persze nem azt mondom, hogy ezzel nem lehet megcsúszni, de nagyobb biztonsággal lehet vezetni. Egy zsákutca végén lakunk, ahova nem gyakran jön be a hókotró. Egy kisebb tér van az úton, ahol be is kell fordulni. Én itt szoktam tesztelni (persze csak módjával), hogy mennyire csúszik és ehhez igazítom az óvatossági szintet, amikor kiérek a forgalomba.
Többször előfordult már, hogy a téli gumival lakóval télen a hegyekben havas úton minden probléma nélkül fel- és le tudtunk menni olyan hágókon, ahol a többiek hóláncot szereltek. Nálunk is mindig van hólánc, eddig szerencsére még nem kellett használni. (A meghajtott dupla hátsó kerékre nem lenne nagy élmény feltenni különösen hidegben és nagy hóban.)2010.01.26.-11:07 #20544[quote=”nemo25″:1td9t9ws]Köszönöm a kiegészítést! :smt205 Mind igaz amit leírtál.Bár mindenki ilyen rálátással rendelkezne a témára.És ha nem rendelkezik, akkor legalább hinne a gumisának. [-o< Még a korra valóinfót kiegészíteném annyival, hogy minden gumin fel van tüntetve a gyártás dátuma.Ez a DOT szám, amely 4 számjegyből áll egy ovális kis részen a gumi oldalán más fontos infó között. A szám értelmezése: a 3. és 4. szám a gyártás évét, míg az 1.és 2. szám meg azt mutatja ,hogy az adott év melyik hetében készült.Képet teszek fel a fotóalbumba a számról. Ezen azt lehet leolvasni, hogy 2007 30. hetében készült.Így, ha ezt ellenőrizük, akkor nem tudnak ránksózni túltárolt, kiöregedett gumit.Én is találkoztam már 9 éves "új" guminak árult akciós termékkel. :smt039 Nemo[/quote] Ne haragudjatok meg valamit hozza tennek a gumizashoz remelem hasznos es meg azt is mondhatom hogy csak azert tudom mert erdekel a dolog es nem azert mert garazsunk van...en ejjeli nover vagyok... 3 marka gyart direkt lakoauto gumit nyarra...a Michelin a Pirelli es a Continental...ra van irva hogy camping...amik meg erosebbek az oldalukon mint a masikak es e miatt jobban birjak a leulest mert ezt azert gyartjak mert a lakok nagytobbsege kevesebett gurul mint a fuvarozo autok ...de ez ma mar nem is olyan biztos mert teli utazasaink alatt egyre tobb es tobb lakoval talalkozunk...sajnos telre nincs meg direkt lakoautogumi...igaz ezek nalunk 100 svajci frankal tobbe kerulnek fejenkent mint a masikak de nem azert mert csoda gumikbol vannak hanem mert sokkal kevesebett gyartanak beloluk mint amiket fuvarozo kocsikra tesznek fel......engem csak akkor amikor meglattam az arat kezdet erdekelni a dolog igazabol...lehet hogy az elso szakmambol maradt vissza mert konyvelo voltam es vagyok is egy kicsit a garazsunkba... :smt061 :smt061 :smt061 meg azt is mondhatnam hogy a lakoautos gyarak jobban tennek ha megkerdeznek a felesegeket hogy legyen praktikusabb a berendezes belselyeben a kocsiknak.
2010.01.26.-03:56 #20539[quote=”challenger”:38e3693w]#-o En csak anyit irok hogy az biztos hogy az a jo ha van teli gumid…. ha csak otthon gurulsz telen es csak ha akkor ha jo idot josolnak mondjuk meg meglehet szarazon uszni…de egyszer mar volt olyan hogy delutan 20 fok volt es masnap hazafele esett a ho hat nem nevettunk hazajovet rogton feltett teligumit a ferjem…az is igaz hogy sok sok differencia van a gumik kozott de ha mar koltunk vegyunk legalabb kozepesebb aru gumikat…de itt vigyazat mert a gyartasi ev is nagyon fontos foleg a teli gumikon mert annak puhanak kell maradnia es egy 4-5 eves teli gumi mar oreg meg ha ujjonan is teszed fel [-X ezt szoktak arulni a szezon elejen olcsobban, erre is oda kell figyelni…Van meg egy dolog is ha nincs direkt lakoautora valo nyari gumid a kocsin …mert ha tobb honapig egy helyen marad a kocsid a gumik leulnek es igy megrongalodnak meg ha nem is gurultok vele…a direkt lakokra uzemelt gumik (amik egy kicsit dragabbak ugyan) ezt jobban birjak, tehat telen is mozgatni kell a lakotokat ha nem is utazgattok :smt061 ne nevessetek hogy egy no nemu lakoautostol jonnek ezek a tanacsok… 😀 :smt061 [/quote]
Köszönöm a kiegészítést! :smt205 Mind igaz amit leírtál.Bár mindenki ilyen rálátással rendelkezne a témára.És ha nem rendelkezik, akkor legalább hinne a gumisának. [-o< Még a korra valóinfót kiegészíteném annyival, hogy minden gumin fel van tüntetve a gyártás dátuma.Ez a DOT szám, amely 4 számjegyből áll egy ovális kis részen a gumi oldalán más fontos infó között. A szám értelmezése: a 3. és 4. szám a gyártás évét, míg az 1.és 2. szám meg azt mutatja ,hogy az adott év melyik hetében készült.Képet teszek fel a fotóalbumba a számról. Ezen azt lehet leolvasni, hogy 2007 30. hetében készült.Így, ha ezt ellenőrizük, akkor nem tudnak ránksózni túltárolt, kiöregedett gumit.Én is találkoztam már 9 éves "új" guminak árult akciós termékkel. :smt039 Nemo2010.01.25.-14:54 #20524[quote=”challenger”:syu5nzdk]#-o En csak anyit irok hogy az biztos hogy az a jo ha van teli gumid…. ha csak otthon gurulsz telen es csak ha akkor ha jo idot josolnak mondjuk meg meglehet szarazon uszni…de egyszer mar volt olyan hogy delutan 20 fok volt es masnap hazafele esett a ho hat nem nevettunk hazajovet rogton feltett teligumit a ferjem…az is igaz hogy sok sok differencia van a gumik kozott de ha mar koltunk vegyunk legalabb kozepesebb aru gumikat…de itt vigyazat mert a gyartasi ev is nagyon fontos foleg a teli gumikon mert annak puhanak kell maradnia es egy 4-5 eves teli gumi mar oreg meg ha ujjonan is teszed fel [-X ezt szoktak arulni a szezon elejen olcsobban, erre is oda kell figyelni…Van meg egy dolog is ha nincs direkt lakoautora valo nyari gumid a kocsin …mert ha tobb honapig egy helyen marad a kocsid a gumik leulnek es igy megrongalodnak meg ha nem is gurultok vele…a direkt lakokra uzemelt gumik (amik egy kicsit dragabbak ugyan) ezt jobban birjak, tehat telen is mozgatni kell a lakotokat ha nem is utazgattok :smt061 ne nevessetek hogy egy no nemu lakoautostol jonnek ezek a tanacsok… 😀 :smt061 [/quote]
miért nevetnénk?
hány éve is van a műhelyetek? 🙂a haszongépjárművek számára készített abroncsok oldalfala a legerősebb a nyári gumik közül, de azokat alacsonyabb sebességhez tervezik…
persze olcsóbbak is, legalábbis itt magyarországon.
én azok közül válogatok az autónkra2010.01.25.-14:40 #20523[quote=”challenger”:1360vq3x]#-o En csak anyit irok hogy az biztos hogy az a jo ha van teli gumid…. ha csak otthon gurulsz telen es csak ha akkor ha jo idot josolnak mondjuk meg meglehet szarazon uszni…de egyszer mar volt olyan hogy delutan 20 fok volt es masnap hazafele esett a ho hat nem nevettunk hazajovet rogton feltett teligumit a ferjem…az is igaz hogy sok sok differencia van a gumik kozott de ha mar koltunk vegyunk legalabb kozepesebb aru gumikat…de itt vigyazat mert a gyartasi ev is nagyon fontos foleg a teli gumikon mert annak puhanak kell maradnia es egy 4-5 eves teli gumi mar oreg meg ha ujjonan is teszed fel [-X ezt szoktak arulni a szezon elejen olcsobban, erre is oda kell figyelni…Van meg egy dolog is ha nincs direkt lakoautora valo nyari gumid a kocsin …mert ha tobb honapig egy helyen marad a kocsid a gumik leulnek es igy megrongalodnak meg ha nem is gurultok vele…a direkt lakokra uzemelt gumik (amik egy kicsit dragabbak ugyan) ezt jobban birjak, tehat telen is mozgatni kell a lakotokat ha nem is utazgattok :smt061 ne nevessetek hogy egy no nemu lakoautostol jonnek ezek a tanacsok… 😀 :smt061 [/quote]
Szervusz Éva! 😉
Nincs semmi gond a tanácsaiddal, nagyon jól megálják helyüket. Az én szisztémám pedig, összel lecserélni és tavasszal vissza. Igaz télen sokkal kevesebbet megyek, de például nem a nyári gumikon áll az autó. 🙂 Azt gondolom így mindenképpen tovább használható a jobban igénybe vett nyári gumi is. 8) :2010_sapka_kapitany.gif2010.01.25.-14:40 #20522[quote=”challenger”:1no5tox2]#-o En csak anyit irok hogy az biztos hogy az a jo ha van teli gumid…. ha csak otthon gurulsz telen es csak ha akkor ha jo idot josolnak mondjuk meg meglehet szarazon uszni…de egyszer mar volt olyan hogy delutan 20 fok volt es masnap hazafele esett a ho hat nem nevettunk hazajovet rogton feltett teligumit a ferjem…az is igaz hogy sok sok differencia van a gumik kozott de ha mar koltunk vegyunk legalabb kozepesebb aru gumikat…de itt vigyazat mert a gyartasi ev is nagyon fontos foleg a teli gumikon mert annak puhanak kell maradnia es egy 4-5 eves teli gumi mar oreg meg ha ujjonan is teszed fel [-X ezt szoktak arulni a szezon elejen olcsobban, erre is oda kell figyelni…Van meg egy dolog is ha nincs direkt lakoautora valo nyari gumid a kocsin …mert ha tobb honapig egy helyen marad a kocsid a gumik leulnek es igy megrongalodnak meg ha nem is gurultok vele…a direkt lakokra uzemelt gumik (amik egy kicsit dragabbak ugyan) ezt jobban birjak, tehat telen is mozgatni kell a lakotokat ha nem is utazgattok :smt061 ne nevessetek hogy egy no nemu lakoautostol jonnek ezek a tanacsok… 😀 :smt061 [/quote]
Szervusz Éva! 😉
Nincs semmi gond a tanácsaiddal, nagyon jól megálják helyüket. Az én szisztémám pedig, összel lecserélni és tavasszal vissza. Igaz télen sokkal kevesebbet megyek, de például nem a nyári gumikon áll az autó. 🙂 Azt gondolom így mindenképpen tovább használható a jobban igénybe vett nyári gumi is. 8) :2010_sapka_kapitany.gif2010.01.25.-11:31 #20520[quote=”nemo25″:2oxsqscv]Szia!
Kicsit kisarkositod a dolgot és ezzel próbálod bagatelizálni a kérdést, mintegy igazolva a tévedésed.Ha szentelnél némi figyelmet a teszteknek, akkor láthatnád a vizsgálatban hány féle szempontból nézik a gumik teljesítményét és viselkedését.A másik, ha figyelmesen olvasnád amit írtam,akkor észrevennéd, hogy nem a -5-+12 fok közötti tartomány a gázos a télinek hanem a +15 fok feletti hőmérséklet. Minnél magasabb, annál problémásabb.És akkor felteszem a kérdést fordítva.Mivan ha elindulsz Pécsről +12 fok napsütésben, és Egernél -5 fok szakadó hóesésben 20 centi hóban találod magad a nem téli gumival?????Hoppá?
EdGaR a 76-os írásában felrakott egy limket.No ott leírják tárgyilagosan hogy miért is felejtős a négyévszakos.Szó nincs leszólásról.Egyszerűen csak értelmetlen a használata, mert szinte nem takarítasz meg semmit, csak a saját esélyeidet (meg másokét)rontod egy rossz választással.Mc43 elöttem igen bölcsen tömören leírta, és csak helyeselni tudok neki.Had kérdezzem meg megint, forintban kifejezve mennyit ér egy ember élete????Te mit éreznél ha valaki elütné egy szerettedet, csak azért mert meg akart spórólni egy kis zsét, és nem megfelelő gumival közlekedett????
2 éve a Hochkaron mentünk fel a hegyre,és mit tesz isten egy spórolós hazánkfia szépen annak rendje és módja szerint félig keresztbetéve a Lagunát az úton, szerencsétlenkedett a remek gumiaival.Ezzel csak 40-50 autót kényszerített megállásra, nem veszélytelen helyzetet kialakítva.Késöbb vettem a fáradtságot és megnéztem.Kitünő négyévszakos radiálok feszítettek a felniken.Hidd el, hogy mikor valóban szükséged lenne rájuk akkor fognak cserben hagyni.
Fishernek is igaza van abban hogy a 3 betüsek hamis biztonságérzetet adnak és egyes emberek erősen kitolják a határokat emiatt .De nem mondanék le róluk ha már rendelkezhetek velük, mivel növelik a túlélés esélyeit.Néha egy-egy méter sokat számít.
Remélem nem haragudtál meg, nem a cikizés a célom.Talán egyszer próbáld ki Te is az évszaknak megfelelő gumit és rájössz hogy nem írtam valótlant. :smt204 Azután Te is meggyőzheted a kétkedőket.
:smt039 Nemo[/quote]#-o En csak anyit irok hogy az biztos hogy az a jo ha van teli gumid…. ha csak otthon gurulsz telen es csak ha akkor ha jo idot josolnak mondjuk meg meglehet szarazon uszni…de egyszer mar volt olyan hogy delutan 20 fok volt es masnap hazafele esett a ho hat nem nevettunk hazajovet rogton feltett teligumit a ferjem…az is igaz hogy sok sok differencia van a gumik kozott de ha mar koltunk vegyunk legalabb kozepesebb aru gumikat…de itt vigyazat mert a gyartasi ev is nagyon fontos foleg a teli gumikon mert annak puhanak kell maradnia es egy 4-5 eves teli gumi mar oreg meg ha ujjonan is teszed fel [-X ezt szoktak arulni a szezon elejen olcsobban, erre is oda kell figyelni…Van meg egy dolog is ha nincs direkt lakoautora valo nyari gumid a kocsin …mert ha tobb honapig egy helyen marad a kocsid a gumik leulnek es igy megrongalodnak meg ha nem is gurultok vele…a direkt lakokra uzemelt gumik (amik egy kicsit dragabbak ugyan) ezt jobban birjak, tehat telen is mozgatni kell a lakotokat ha nem is utazgattok :smt061 ne nevessetek hogy egy no nemu lakoautostol jonnek ezek a tanacsok… 😀 :smt061
2010.01.25.-03:27 #20519[quote=”istozi”:1xz5063d]Mivel kedvenc témám, mégegyszer belepofázok. Megpróbálom összegezni az eddigieket (bocsi, ha nem tökéletes):
Miska szerint a legfontosabb,hogy azon a pár napon, amikor hó van az úton, fel tudjon menni a házához. Tökéletesen igaza van!
Szerintem a tél 96 %-ában nincs hó és mindegy, milyen gumival járok a száraz aszfalton. Egyébként meg síkságon lakom, és ahova nem tudok felmenni télen, azt megkerülöm.
Igazat adok Fischernek abban, hogy gyakorolni kell (bár nem úgy, ahogy ő leírta) azt, hogy a havon, vagy a téli nedves úton mekkora fékezési erőt, mekkora oldalcsúszási erőt érzékelek, mert attól kezdve annál csak kissebb teljesítményt szabad elvárni a gumijaimtól.
Gábor apa szerint, ha valamivel úgy átlagban egy kicsivel biztonságosabb helyzetet lehet produkáni, mint korábban, akkor azt kell tenni. Ez valóban nagyon fontos.
Lehet leszólni a négyévszakos abroncsot, de – kivéve nyáron, amikor egyértelmű a nyári gumi előnye – az év több, mint felében állandóan változnak alattunk az útviszonyok, az aszfalt hőmérséklete, stb. és akkor nem egyértelmű, hogy a téli jobb. A tesztek nem szólnak arról, hogy mi a helyes eljárás, ha elindulsz pl. Egerből (-5 fok, hófoltok) és megérkezel Szegedre (+12 fok a levegő és meleg az útfelület). Esetleg viszel 4 pótkereket és Hevesnél átcseréled?[/quote]
Szia!
Kicsit kisarkositod a dolgot és ezzel próbálod bagatelizálni a kérdést, mintegy igazolva a tévedésed.Ha szentelnél némi figyelmet a teszteknek, akkor láthatnád a vizsgálatban hány féle szempontból nézik a gumik teljesítményét és viselkedését.A másik, ha figyelmesen olvasnád amit írtam,akkor észrevennéd, hogy nem a -5-+12 fok közötti tartomány a gázos a télinek hanem a +15 fok feletti hőmérséklet. Minnél magasabb, annál problémásabb.És akkor felteszem a kérdést fordítva.Mivan ha elindulsz Pécsről +12 fok napsütésben, és Egernél -5 fok szakadó hóesésben 20 centi hóban találod magad a nem téli gumival?????Hoppá?
EdGaR a 76-os írásában felrakott egy limket.No ott leírják tárgyilagosan hogy miért is felejtős a négyévszakos.Szó nincs leszólásról.Egyszerűen csak értelmetlen a használata, mert szinte nem takarítasz meg semmit, csak a saját esélyeidet (meg másokét)rontod egy rossz választással.Mc43 elöttem igen bölcsen tömören leírta, és csak helyeselni tudok neki.Had kérdezzem meg megint, forintban kifejezve mennyit ér egy ember élete????Te mit éreznél ha valaki elütné egy szerettedet, csak azért mert meg akart spórólni egy kis zsét, és nem megfelelő gumival közlekedett????
2 éve a Hochkaron mentünk fel a hegyre,és mit tesz isten egy spórolós hazánkfia szépen annak rendje és módja szerint félig keresztbetéve a Lagunát az úton, szerencsétlenkedett a remek gumiaival.Ezzel csak 40-50 autót kényszerített megállásra, nem veszélytelen helyzetet kialakítva.Késöbb vettem a fáradtságot és megnéztem.Kitünő négyévszakos radiálok feszítettek a felniken.Hidd el, hogy mikor valóban szükséged lenne rájuk akkor fognak cserben hagyni.
Fishernek is igaza van abban hogy a 3 betüsek hamis biztonságérzetet adnak és egyes emberek erősen kitolják a határokat emiatt .De nem mondanék le róluk ha már rendelkezhetek velük, mivel növelik a túlélés esélyeit.Néha egy-egy méter sokat számít.
Remélem nem haragudtál meg, nem a cikizés a célom.Talán egyszer próbáld ki Te is az évszaknak megfelelő gumit és rájössz hogy nem írtam valótlant. :smt204 Azután Te is meggyőzheted a kétkedőket.
:smt039 Nemo2010.01.24.-21:22 #20490Úgy gondolom fő a biztonság minden esetben!!
Ha bele cseppentünk a kirándulás eme formájába (ami kezdéskor elég költséges), akkor ezen ne csússzunk el.Ne ezen spóroljunk, mint ahogy olajat, szűrőket cserélünk, a gumik rendbetételével kezdjük a tervezéseket. Akik télen is ráizgulnak a témára Ők feltétlen.
Nekem FALKEN 225/ 75-15 gumim van és bomba jó. Tavaly akcióba vettem. [-X [-X
Nyáron marad az eredeti.2010.01.24.-13:43 #20459[quote=”nemo25″:kmkd7756]Üdv!
Érdekes eszmecsere alakult ki itt téli kontra nyárigumi ügyben.
Aki egyet ért velem az helyeselni fog, aki meg nem az anyázhat. De csak akkor ha összetörte magát és másokat.
:smt039 Nemo[/quote]Mivel kedvenc témám, mégegyszer belepofázok. Megpróbálom összegezni az eddigieket (bocsi, ha nem tökéletes):
Miska szerint a legfontosabb,hogy azon a pár napon, amikor hó van az úton, fel tudjon menni a házához. Tökéletesen igaza van!
Szerintem a tél 96 %-ában nincs hó és mindegy, milyen gumival járok a száraz aszfalton. Egyébként meg síkságon lakom, és ahova nem tudok felmenni télen, azt megkerülöm.
Igazat adok Fischernek abban, hogy gyakorolni kell (bár nem úgy, ahogy ő leírta) azt, hogy a havon, vagy a téli nedves úton mekkora fékezési erőt, mekkora oldalcsúszási erőt érzékelek, mert attól kezdve annál csak kissebb teljesítményt szabad elvárni a gumijaimtól.
Gábor apa szerint, ha valamivel úgy átlagban egy kicsivel biztonságosabb helyzetet lehet produkáni, mint korábban, akkor azt kell tenni. Ez valóban nagyon fontos.
Lehet leszólni a négyévszakos abroncsot, de – kivéve nyáron, amikor egyértelmű a nyári gumi előnye – az év több, mint felében állandóan változnak alattunk az útviszonyok, az aszfalt hőmérséklete, stb. és akkor nem egyértelmű, hogy a téli jobb. A tesztek nem szólnak arról, hogy mi a helyes eljárás, ha elindulsz pl. Egerből (-5 fok, hófoltok) és megérkezel Szegedre (+12 fok a levegő és meleg az útfelület). Esetleg viszel 4 pótkereket és Hevesnél átcseréled?2010.01.24.-03:01 #20449Üdv!
Érdekes eszmecsere alakult ki itt téli kontra nyárigumi ügyben.
Elösször is had szögezzem le, hogy nem reklámfogás a gyártók részéről az amit állítanak az évszakspecifikus gumikról.Ezek tények, mérésekkel alátámasztva.Sokan nem hiszik el hogy komolyan kéne venni a gyártók ajánlásait.hatalmas fejlesztőmunka van a gumik gyártása mögött,és pont azok nem bíznak ebben akiknek az érdekéért végzik ezt.
Ami biztos, hogy ami mindenre jó, az igazánból semmire sem jó. Itt most a négyévszakosra gondolok.Mivel a téli és nyári gumik felépítése, gumikeveréke, mintázata (blokkelrendezés, lamellázottsága, vízkiszoritó árkok elrendezése, s.t.b.) SOR keménysége nagymértékben különbözik egymástól, ezért nem is lehet egy termékben felkészíteni az összes kihívásra a gumikat.
A nyári gumik sokkal keményebbek, ezért igénylik a meleget, ami 7 fok fölötti hőmérsékletet jelent. alatta túl kemények és ridegek, ami tapadásvesztéssel járnak.Plussz a mintázat sem megfelelő. A téli viszont lágyabb keverékkel készül ami a hidegben ideális.Viszont a téli gumik nyáron ellágyulnak, nyúlossá válnak, nagyobb lessz az ellenállásuk, nő a fogyasztás,+erősen nő a gumikopás,+nő a fékút,+gyengül az úttartás.És a legfontosabb, hogy emiatt vészesen nő a gumi hőmérséklete is ami a gumiban visszafordíthatatlan károsodásokhoz vezet, ez meg balesethez!!!!!!!!!!!!!!!
Sokan beszéltek arról, hogy milyen rossz a közlekedési morál a magyar utakon és milyen veszélyes közlekedni nálunk.Nos kérdem én, az aki nem megfelelő gumit szereltet az autójára, és ezzel veszélyezteti őnmaga, gyermekei és mások életét, az milyen morállal rendelkezik? Félreértés ne essék, senki felett nem akarok pálcát törni!!!!!!!!!Csak kérnék mindenkit tisztelettel, gondolkozon mán el egy kicsit, hogy bemagyarázott és félreértelmezett hitek és tévhitek miatt nem hiszünk a sarki gumisnak, a nagy múltal rendekező gyártónak, vagy az ADAC-nak, csak azért mert lehúzásnak véljük a tanácsaikat?Igen valóban Ők abbol élnek hogy mi MEGFELELŐ gumit veszünk náluk, de mi meg még azért élünk mert megfelelő gumit veszünk náluk!!!!
Van egy ismerősöm aki vett egy méregdrága S Merdzsót.Persze a gumikon akart spórólni.Mikor egy hideg csúszós délutánon összetörte a drága Mergát, és csinált 1.5 millás kárt, akkor már verhette a fejét a falba hogy a jó gumi csak 400 ezresbe lett vóna neki.
A kérdés tehát számomra nem kérdés.Télen téli, nyáron nyári gumi való az autóra.És még itt is óvaintenék mindenkit a sokszor selejtes, úgymond gazdaságos kategóriától. Mindenképpen a középkategóriától felfelé szabad vásárolni.Nagyon sok gond van a túl olcsó gagyikkal.Igen lehet kifogást találni hogy nagyon drága.De akkor had kérdezzem meg, hogy mennyit ér egy ember élete?HA megvan a válasz akkor talán nagyobb biztonságban autózhatunk az utakon.Remélem a sógorok példáját követve nálunk is kötelezővé teszik a téligumi használatát rövidesen!És ezt ne tekintsük egy újabb sarcnak.Ez a MI érdekünkben lenne előnyös.
Még egy jó tanács. Ha spórólni akartok a gumin akkor azt ésszel tegyétek.Én a téli gumit tavasszal, a nyárit meg összel szoktam megvenni.Így a prémium kategóriás gumit megkapon közepes árban. Így jóval kevesebb a kiadás.
Aki egyet ért velem az helyeselni fog, aki meg nem az anyázhat. De csak akkor ha összetörte magát és másokat.
:smt039 Nemo2010.01.18.-16:43 #20239[quote=”reprodesign”:76x4jicy]Csak kiváncsiskodom.
A hátsó kerekes lakók, hogy viselkednek a téli utakon?[/quote]
elvében nagyjából úgy, mint egy súlyozott csomagtartós lada, csak itt magasabb súlyponttal, jóval kisebb motor- és kerékfordulatokkal, nagyobb nyomatékkal és vonóerővel, és nagyobb tehetetlenségi erőkkel kell számolni.
mivel a lakóautónál a hajtott tengelyeken jelentősebb a tömeg, ezért a kerekek sokkal tovább őrzik meg a tapadásukat.
amint elvesztették, a nagyobb tehetetlenségi erők miatt sokkal inkább irányíthatatlanok lesznek, mint egy könnyű személyautó…
[quote=”reprodesign”:76x4jicy]Rettegek,hogy valami történni fog és gyakorlatilag javíthatatlan lesz a jármű.És itt nem tömeg karambolra gondolok.Elég ha valaki hátúlról megtol.
Budapesten való átjutás gyakorlatilag,csúszós időben számomra nem létezik.Ezzel a Magyarországi vezetési morált minősítettem.
„a ja bocs nem figyeltem oda”kijelentés számomra túl kevés,hogy kockáztassak.[/quote]a kisebb sebességű ütközések kártétele ellen egy jelentősebben kiálló vonóhorog megoldás lehet, kiegészítve a sarkokig kinyúló zártszelvény gerendákkal, esetleg egy erős motortartó, hasonlóan strapabíró kidolgozással… 😉
persze csak akkor, ha a súlyhatárba belefér…mivel figyelemfelkeltő, ezért ott előre át szokták gondolni a „bocs, nem figyeltem”-et… 😆
2010.01.18.-13:23 #20237[quote=”istozi”:3mj8dwa7]Tökéletesen igazad van, mert a lakóautó nem nagysebességű személygépkocsi. Abban a sebességtartományban, ahol mi járunk, tökéletesen megfelel a téli, vagy a négyévszakos egész évre. Viszont kevés előnye van a nyári guminak, azzal kiegészítve, hogy az nem jó télen.[/quote]
Tulajdonképpen saját magammal keveredek ellentmondásba, ha azt mondom az összes szempontot figyelebe véve, hogy igazad van.
Nem rég vettem az autómat – 15 éves – és sajnos még gyári (de négyévszakos) gumi van rajta, ami repedezett, elöregedett, de a mintázata még 6 miliméter körül van. Kénytelen leszek gumit vásárolni, a dilemám az előzmények alapján a nyári kontra négyévszakos közül az utóbbi felé billen. 6 db-ról beszélünk, tehát nem kis beruházás lenne, ha évszaknak megfelelő abroncsokkal látnám el a jószágot.
Az előzmények alapján, a legideálisabb az évi maximum 10000 km-re, a maximum 90-100 km/h sebességhatárra, a pénztárca megkímélésére. :2010_megad.gif2010.01.18.-11:21 #20233Névtelen
[quote=”reprodesign”:2qvxymag]Ezek szerint..te is kiváncsi vagy. 😆 [/quote]
Csak voltam. 🙁2010.01.18.-11:20 #20232[quote=”miska”:2mocjqa2]Aki kíváncsi, hamar öregszik. 😆 😳 [/quote]
Ezek szerint..te is kiváncsi vagy. 😆
2010.01.18.-11:18 #20231Névtelen
[quote=”reprodesign”:2ug6v6hm]Csak kiváncsiskodom.
A hátsó kerekes lakók, hogy viselkednek a téli utakon?[/quote]
Aki kíváncsi, hamar öregszik. 😆 😳
2010.01.18.-11:08 #20230Csak kiváncsiskodom.
A hátsó kerekes lakók, hogy viselkednek a téli utakon?
2010.01.18.-11:01 #20229[quote=”3hinfo”:1cdpa3e8]Senki ne gondolja, hogy a téli gumi, és a többi, hogy úgy mondjam 3 betűs valami helyettesíti, a télen szükséges fokozott óvatosságot. Ilyenkor indulás előtt nem árt egy kicsit kikémlelni az ablakon. A leesett hó ellapátolása közben célszerű rákészülni, hogy aznap bizony sokkal nagyobb óvatosságot ígényel a közlekedés, autóval. Dőreség azt hinni, hogy bárki, a mögötte álló több éves gyakorlattal ezt áthidalhatja. Ilyenkor bizony bárkit érhet kellemetlen meglepetés, és jó ha ez pusztán csak abban nyilvánul meg, hogy nekicsúszik egy oszlopnak.[/quote]
Amikor az idő télire fordul és csak kicsit is csúszik,Én pl.folyamatosan kerülök.(Persze a lakóval)Olyan utakat keresek amik kevésbé forgalmasak és nem érdekel a km.
Rettegek,hogy valami történni fog és gyakorlatilag javíthatatlan lesz a jármű.És itt nem tömeg karambolra gondolok.Elég ha valaki hátúlról megtol.
Budapesten való átjutás gyakorlatilag,csúszós időben számomra nem létezik.Ezzel a Magyarországi vezetési morált minősítettem.
„a ja bocs nem figyeltem oda”kijelentés számomra túl kevés,hogy kockáztassak.Elég sok még a keleti autóból átült,és majd most megmutatom emberke aki ha a megengedett sebességgel is haladsz és csak pár méterrel jut előbbre akkor is furakodik,és olyan helyzetbe hoz,hogy Ficher legyen a talpán aki kivédi.
Ne feledjük 7 méteres 4-tonnás autóról beszélek,ami 3 méter magas.Köze nincs a Ladának ehhez. :evil
2010.01.18.-01:59 #20226Névtelen
Csak egy hozzászólás, bár lehet, hogy semmi értelme.
Nekem van néhány autóm.110Le szgk.,272Le szgk. autómata is,3,5T.lakóautóm(több),+ veterán is. Olyan helyen lakok, ahol télen téli gumival tudok hazamenni, mert 1x kipróbáltam a nyári gumit télen havas úton,(nem 20cm), és a városban kellett hagyni a járgányt. Tehát igen, jobb a téli gumi télen, mint a nyári gumi.Sajnos fordítva is igaz. Én is taxiztam zsigulival,( FŐTAXI) de az a múltszázad. Nem kívánom senkinek azt az érzést, amit úgy hívnak halálfélelem. Ez leginkább a guminak volt köszönhető,(elől sűrűmintás orosz, hátul futózott) vagy gyáva voltam?
A 3betűs kütyük igenis jó dolgok. Az, hogy a gumigyártó cégek mekkorát kamuznak, nem nagyon érdekel. 1 példa. A 80% -os Semperit nyári gumival nagyobbat szívtam télen, mint a nevenincs Infiniti (KINA) téligumival. Ha télen nyári gumival közlekednék,ritkán tudnék otthon aludni, mert 2cm hó és megállt az autó az emelkedő felénél. A lakókról nem is beszélve. Igen lehet, hogy én nem a síkságon lakok, de ott is szoktam járni télen, és a hókása nagyon csúnya dolgokat tud csinálni a téli gumival is , a nyáriról nem is beszélve. Ezt is tapasztalatból mondom. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.