-
IndítottaTémakör
-
2009.11.27.-23:42 #18071
Találtam egy cikket a négyévszakos gumiról. link
Tudom, hogy sokan ezt használjátok, azért érdemes elolvasni.
Több komolyabb gyártó (nem az összes) elhatárolódik az ilyen megoldásoktól és csak évszaknak megfelelő gumit gyártanak. Egy biztos az egyik hidegre,a másik melegre keményedik.
Számomra a négyévszakos gumi olyan, mint a √-1 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2010.03.17.-14:24 #21991
…nagy huncut vagy Fischer!!! 🙂 itt vagyok a fórumon és olvasgatok is, csak hát…. izé…. szóval nem vagyok a szavak ember:) De szívesn válaszolok, ha van kérdés 🙂 Beleszerelmesedés a lakóautóba, Új-Zélandon kezdődött amikor is több mint egy hónapig utaztunk körbe a két szigeten egy kis Mitsubishi kisbusszal! http://www.pbase.com/sape/image/122797237
2010.03.17.-03:56 #21990[quote=”Sarka”:14rfhmc5]Sziasztok!
Én kértem infót gumikról a téli lakóautózáshoz, hisz „ezt” a műfajt most próbáltuk előszőr! KÖszönöm a sok hozzászólást, de vitát nem szerettem volna indítani! 🙂 Végül Uniroyal-t vettünk 31.000,-Ft/dbNagyon bejött ez a téli campingezés 🙂 😀 Itt voltunk: http://www.camping-mauterndorf.at/[/quote]
[quote=”fischer”:14rfhmc5]nyugi, a vitát nem te indítottad el, hanem talán én, de ez nem is most indult, csak mikor kérdeztél, akkor éppen szunnyadt a hó alatt a parázs… 🙂használjátok elégedetten… 😉 😀 [/quote]
közben beszélgettünk a háttérben páran és arra a megállapításra jutottunk, hogy nagyon keveset írtál ide az oldalra eddig, ezért most lefikázzuk a gumitokat, hogy ha más nem, legalább vitázni gyere vissza. 🙂
szóval vedd úgy, hogy az uniroyal nem jó és egyébként is drágán vettétek és tessék jönni, írni a fórumba. 😉 🙂
valószínűleg a többiek is szívesebben olvasnának ezekről:veronika’s globetracker, szóval a gumis rész csak vicc volt… 😉
2010.03.16.-01:55 #21975[quote=”Sarka”:1r0yxejj]Sziasztok!
Én kértem infót gumikról a téli lakóautózáshoz, hisz „ezt” a műfajt most próbáltuk előszőr! KÖszönöm a sok hozzászólást, de vitát nem szerettem volna indítani! 🙂 Végül Uniroyal-t vettünk 31.000,-Ft/dbNagyon bejött ez a téli campingezés 🙂 😀 Itt voltunk: http://www.camping-mauterndorf.at/[/quote]
nyugi, a vitát nem te indítottad el, hanem talán én, de ez nem is most indult, csak mikor kérdeztél, akkor éppen szunnyadt a hó alatt a parázs… 🙂
használjátok elégedetten… 😉 😀
2010.03.16.-01:14 #21969[quote=”Sarka”:k766icw2]Sziasztok!
Én kértem infót gumikról a téli lakóautózáshoz, hisz „ezt” a műfajt most próbáltuk előszőr! KÖszönöm a sok hozzászólást, de vitát nem szerettem volna indítani! 🙂 Végül Uniroyal-t vettünk 31.000,-Ft/dbNagyon bejött ez a téli campingezés 🙂 😀 Itt voltunk: http://www.camping-mauterndorf.at/[/quote]
Mivel a gumikról szóló vitáknak – többnyire – én vagyok az egyik szereplője, elmondom:
Az a célom, hogy tényleges tapasztalatok alapján kiderüljön, melyik gumi a jó, melyik nem. Mivelhogy a gyártók (és a forgalmazók) információi vagy túl szépek, vagy (műszakilag) hiányosak. Magunknak kell kigyűjteni a hasznos infokat, mert a marketingszövegek egy műszaki ember számára nem elégségesek.
Jó gumiválasztást mindenkinek!2010.03.16.-00:50 #21967Sziasztok!
Én kértem infót gumikról a téli lakóautózáshoz, hisz „ezt” a műfajt most próbáltuk előszőr! KÖszönöm a sok hozzászólást, de vitát nem szerettem volna indítani! 🙂 Végül Uniroyal-t vettünk 31.000,-Ft/dbNagyon bejött ez a téli campingezés 🙂 😀 Itt voltunk: http://www.camping-mauterndorf.at/
2010.03.13.-23:42 #21933[quote=”Blue”:1fcx2tyk]A póttok pótja lett.
😆 [/quote]Akkor lett volna igazán rázós a helyzet ha ezt újra vissza kényszerülsz tenni. 😆
DEP762010.03.13.-21:51 #21931[quote=”DEP76″:3nw6weti]Blue ,nem mondod hogy ezzel toltad neki tovább a terepen?
Én bevállalok sokmindent [három szótfogadatlan gyerek és egy neveletlen asszony ,egy hónapra azt sem tudom hova megyek] de szerintem inkább elindultam volna gyalog ,vagy vadul kerestem volna a kandikamerát 😆 😆
DEP76[/quote]
A póttok pótja lett.
😆2010.03.13.-01:34 #21916[quote=”Blue”:2euuc4sz]:lol:
Hát nem természetes volt a mosolyom.
A jó kis 10.000. Km-es Bridgeston Duelert gumim hever a földön.
Ha megtalálom felteszem ez volt a város legjobb gumisa volt cégtábla meg telefon[/quote]Blue ,nem mondod hogy ezzel toltad neki tovább a terepen?
Én bevállalok sokmindent [három szótfogadatlan gyerek és egy neveletlen asszony ,egy hónapra azt sem tudom hova megyek] de szerintem inkább elindultam volna gyalog ,vagy vadul kerestem volna a kandikamerát 😆 😆
DEP762010.03.12.-23:32 #21914[quote=”challenger”:nrhaeh09]afrikaban kaptad a nevedet mert sokszor elkekultel… 😀 :smt061 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210 [/quote]
😆
Hát nem természetes volt a mosolyom.
A jó kis 10.000. Km-es Bridgeston Duelert gumim hever a földön.
Ha megtalálom felteszem ez volt a város legjobb gumisa volt cégtábla meg telefon2010.03.12.-14:39 #21909[quote=”Ata_”:2l7pt8i8]Én Hankook RA10-es 185R15C gumikat vettem. Sok tapasztalatom nincs még vele, 1-2 ezer km-t mentem. Négy évszakos gumi M+S jelöléssel. Télen is el lehet vele közlekedni. ha valaki hetente jár síelni akkor valószínűleg nem erre van szüksége. Ellenben minden híreszteléssel ellentétben az osztrákoknál nem téli gumi a kötelező ősztől tavaszig, hanem nyárival NEM lehet közlekedni. Ezt az M+S-t pl. simán elfogadja az osztrák rendőr. (nem az én tapasztalatom) Ez egy fontos szempont volt, mert nem akartam 2*6 gumit + 6 felnit venni vagy kizárni a nyugati irányt ősztől tavaszig. Eddig nekem bevált, de nem nagyon van összehasonlítási alapom. Házhozszállítva volt 134.000Ft/6db[/quote]
Ez így van! Fischer kolléga korábban betette a vonatkozó osztrák rendelkezést, ott nem lvasható olyan szöveg, ami ELŐÍRNÁ a téli gumit. Csak annyi az előírás, hogy M+S jelzés legyen az abroncson a téli időszakban.
Mert hogy NINCS a rendeletekben és a szabványokban olyan, hogy téli gumiabroncs. NINCS. A gyártók eddig óvakodtak leírni olyan (számonkérhető) műszaki paramétereket, amivel meghatároznák a téli gumit.2010.03.12.-13:39 #21908Én Hankook RA10-es 185R15C gumikat vettem. Sok tapasztalatom nincs még vele, 1-2 ezer km-t mentem. Négy évszakos gumi M+S jelöléssel. Télen is el lehet vele közlekedni. ha valaki hetente jár síelni akkor valószínűleg nem erre van szüksége. Ellenben minden híreszteléssel ellentétben az osztrákoknál nem téli gumi a kötelező ősztől tavaszig, hanem nyárival NEM lehet közlekedni. Ezt az M+S-t pl. simán elfogadja az osztrák rendőr. (nem az én tapasztalatom) Ez egy fontos szempont volt, mert nem akartam 2*6 gumit + 6 felnit venni vagy kizárni a nyugati irányt ősztől tavaszig. Eddig nekem bevált, de nem nagyon van összehasonlítási alapom. Házhozszállítva volt 134.000Ft/6db
2010.03.12.-13:04 #21907[quote=”GaborApa”:2keluyw3]Nem értem, ez a topik Neked miért jobb? 🙄
Ha már nyitottál egy topikot, és átrakattad a hsz-okat, akkor jó lenne, ha a lakóautó gumiabroncsokról lenne szó, mert eddig arról nem írtál semmit.
Ezt a topikot (évek múlva is) olyanok fogják majd végigolvasni, akik a LAKÓAUTÓ GUMIABRONCSOK-ról szeretnének többet megtudni. [-o< [/quote] hm... ahogy challenger írta, van még pár dolog a téli lakóautózás topicban, ami inkább ide kívánkozik. a többit majd utána.
2010.03.12.-12:02 #21906most nem talalom hol van a Blue pajtars hozzaszolasa az afrikai kepekkel a kerekekrol…mi is lattunk ilyent de volt egy dobbento esett amire en is emlekszem egy pasas jott a bernardhoz egy 8 tonnas kis teherautojaval hogy alig fekezik hat a fek csovek ahol a fekfolyadek folyik gumitomlovel volt foltozva es nalunk kanyargos hegyes lombos volt az ut…de eloszor a lyukat ragogumival bezarta es gumi tomlovel befaslizta…ok nem felnek a balasetektol…koszi Blue jo emlekek talan afrikaban kaptad a nevedet mert sokszor elkekultel… 😀 :smt061 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210 :smt210
2010.03.12.-00:36 #21903[quote=”GaborApa”:2bfwo73k]Nem értem, ez a topik Neked miért jobb? 🙄
Ha már nyitottál egy topikot, és átrakattad a hsz-okat, akkor jó lenne, ha a lakóautó gumiabroncsokról lenne szó, mert eddig arról nem írtál semmit.
Ezt a topikot (évek múlva is) olyanok fogják majd végigolvasni, akik a LAKÓAUTÓ GUMIABRONCSOK-ról szeretnének többet megtudni. [-o< [/quote] [-o< [-o< [-o< =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> Én is azért jöttem mert a lakósokat kerestem és az Ő tapasztalataikat. Szerintem Nemo-nak is van komolyabb tapasztalata gumik terén ,és bízom [tudom]hogy el tudja különíteni a futómű gondoktól. Mi is volt a kérdés valamikor, LAKÓAUTÓGUMI? 😕
2010.03.12.-00:29 #21902[quote=”challenger”:3gyqx722]Sok also marka van amiket az anya gyarakban gyartanak …es jok es a ferjem ajanja is a klienseknek akik olcsobbat es jot akarnak…most eppen Fulda marka van elottem…de ha a sajat kocsinkjainra megis Bridgestone-Michelin-Continantal meg ilyeneket tesz fel…gondolom nem csak azert hogy dragabb legyen…mondjuk nagyon oda kell nezzni mert nehany centi a fekezesnel eletet menthet es 5000 forint sporolassal meg talan egy koszorut sem kapsz… 😥 😥 😥 :smt061 [/quote]
Hűűű a betyárját. Te két sorban leírtad azt amivel én oldalakon keresztűl próbálom meggyőzni Fischert.Ez lényegretörő. =D> =D> Én se ragozom tovább. Nemo2010.03.12.-00:26 #21901[quote=”fischer”:203mqz12]a téli lakóautózás topic további offolásának elkerülése érdekében nyitottam a topicot.
[/quote]
Nem értem, ez a topik Neked miért jobb? 🙄Ha már nyitottál egy topikot, és átrakattad a hsz-okat, akkor jó lenne, ha a lakóautó gumiabroncsokról lenne szó, mert eddig arról nem írtál semmit.
Ezt a topikot (évek múlva is) olyanok fogják majd végigolvasni, akik a LAKÓAUTÓ GUMIABRONCSOK-ról szeretnének többet megtudni. [-o<
2010.03.11.-23:13 #21900[quote=”reprodesign”:1izau06v]:lol: ezért nem kellett volna új topikot nyitnod 😆
A Komolytalanba még belefér… 😳 🙄 👿 #-o [/quote]
csókoltatlak, drága barátom… 😆
magácskának ez nem jó, másnak más…
a gondolatmeneted mentén akár folytatódhatna is a téli lakóautózás topicban a téma…mindenesetre innentől kezdve akkor nem érdekel senki véleménye és oda írok, ahová és ahogy nekem tetszik!… 😉 😛 😀
2010.03.11.-21:40 #21899[quote=”fischer”:17oqayc6]Kedves Kerti és GáborApa!
a téli lakóautózás topic további offolásának elkerülése érdekében nyitottam a topicot.
megkérnélek benneteket, lehetőség szerint emeljétek már át ide a vonatkozó hozzászólásokat.
köszönet a türelmetekért!
Üdv!
fischer[/quote]😆 ezért nem kellett volna új topikot nyitnod 😆
A Komolytalanba még belefér… 😳 🙄 👿 #-o
2010.03.11.-15:39 #21894Kedves Kerti és GáborApa!
a téli lakóautózás topic további offolásának elkerülése érdekében nyitottam a topicot.
megkérnélek benneteket, lehetőség szerint emeljétek már át ide a vonatkozó hozzászólásokat.
köszönet a türelmetekért!
Üdv!
fischer2010.03.11.-14:43 #21891Névtelen
[quote=”fischer”:16nava2x]részemről nem a spórolás a lényege ennek az eszmecserének, hanem az igazság összerakása a hiedelmek ellenében.
ha 5 ezret akarok spórolni, akkor a megszokott helyen vásárolok nagy tételben és megkapom.
meg kell most nézni a szezon végi téligumi kiárusításokat.
miért lehet most 16 – 18 ezerért megkapni a „nagy márkanevek” gumijait, mikor szezon elején 25-30 ezer forintért árulják ugyanazt, miközben a no name márkák gumijai 15 – 20 ezer forint helyett 10 – 13 ezerért kaphatóak?nem azért véletlenül, mert pont akkora az árrése a kiskereskedőnek?
ha az arányokat is figyeljük, akkor kis fejszámolást követően rájöhetünk, hogy az előállítási költségekben nincs akkora különbség, csak a „prémium kategóriás” gumiért többet gombol az importőr, a kereskedő, mert azért hajlandóak az emberek többet fizetni a reklámok miatt…
hasonló előállítási költség esetén pedig nincs akkora különbség a műszaki tartalomban, mint amekkorát hirdetnek a forgalmazók.
szándékosan nem írok gyártókat, mert azok nagyon sok esetben nem azonosak a gumikra írt márkanevekkel.
nem sajnálom a pénzt senkitől, csak a saját pénztárcám az első, meg az önérzetem, hogy ne nézzenek már hülyének!…
a hozzászólásod elejével kapcsolatosan más véleményen vagyok.
a tapasztalataim szerint az anyavállalatok a saját régi gyáraikat igyekeznek fölszámolni és a megvásárolt cégek szabad gyártási kapacitásait használják a saját „prémium” márkanevük készítéséhez.
ez legfőképpen azért van, mert a megvásárolt cégek gyártósorai olcsó munkaerőt biztosító helyeken vannak, így spórolnak a költségeikkel.vagyis a prémium gumi készül a nem prémium gumi gyártójánál, nem pedig fordítva.
én levontam a következtetéseket…[/quote]
Szerintem Challengernek nagyobb a rálátása ezekre a dolgokra, hisz régóta ezzel foglalkozik. Aki pedig normálisan érdeklődött azt már nem is érdekli mert szét offoltad az egészet. 🙄
2010.03.11.-13:49 #21889[quote=”challenger”:7mpqwkq7]Sok also marka van amiket az anya gyarakban gyartanak …es jok es a ferjem ajanja is a klienseknek akik olcsobbat es jot akarnak…most eppen Fulda marka van elottem…de ha a sajat kocsinkjainra megis Bridgestone-Michelin-Continantal meg ilyeneket tesz fel…gondolom nem csak azert hogy dragabb legyen…mondjuk nagyon oda kell nezzni mert nehany centi a fekezesnel eletet menthet es 5000 forint sporolassal meg talan egy koszorut sem kapsz… 😥 😥 😥 :smt061 [/quote]
részemről nem a spórolás a lényege ennek az eszmecserének, hanem az igazság összerakása a hiedelmek ellenében.
ha 5 ezret akarok spórolni, akkor a megszokott helyen vásárolok nagy tételben és megkapom.
meg kell most nézni a szezon végi téligumi kiárusításokat.
miért lehet most 16 – 18 ezerért megkapni a „nagy márkanevek” gumijait, mikor szezon elején 25-30 ezer forintért árulják ugyanazt, miközben a no name márkák gumijai 15 – 20 ezer forint helyett 10 – 13 ezerért kaphatóak?nem azért véletlenül, mert pont akkora az árrése a kiskereskedőnek?
ha az arányokat is figyeljük, akkor kis fejszámolást követően rájöhetünk, hogy az előállítási költségekben nincs akkora különbség, csak a „prémium kategóriás” gumiért többet gombol az importőr, a kereskedő, mert azért hajlandóak az emberek többet fizetni a reklámok miatt…
hasonló előállítási költség esetén pedig nincs akkora különbség a műszaki tartalomban, mint amekkorát hirdetnek a forgalmazók.
szándékosan nem írok gyártókat, mert azok nagyon sok esetben nem azonosak a gumikra írt márkanevekkel.
nem sajnálom a pénzt senkitől, csak a saját pénztárcám az első, meg az önérzetem, hogy ne nézzenek már hülyének!…
a hozzászólásod elejével kapcsolatosan más véleményen vagyok.
a tapasztalataim szerint az anyavállalatok a saját régi gyáraikat igyekeznek fölszámolni és a megvásárolt cégek szabad gyártási kapacitásait használják a saját „prémium” márkanevük készítéséhez.
ez legfőképpen azért van, mert a megvásárolt cégek gyártósorai olcsó munkaerőt biztosító helyeken vannak, így spórolnak a költségeikkel.vagyis a prémium gumi készül a nem prémium gumi gyártójánál, nem pedig fordítva.
én levontam a következtetéseket…
2010.03.11.-13:37 #21888[quote=”nemo25″:uxng1yz4]Fischer! Te aztán nem adod föl.A GT-ről csak annyit ha 130 ezret elmentél vele akkor az még kimélve is extrém sok. Ez a pénztárca szempontjából jó, de másik oldalról nézve viszont rossz, mivel túl kemény keveréket feltételez, és ezt támasztja alá az én tapasztalatom is.Kérdem én, ha rossz lenne a futómű, akkor a Contival miért lett egyből használható a gépsárkány.Szerinted, ha a gumiválasztás terén a max biztonságra törekszem, akkor az elképzelhetőnek találod hogy lógó szutyok futómű lenne a szekér alatt? Ezt te is beláthatod hogy nem túl életszerű következtetés.
A Vredi szigorúan holland, míg a Toyo echte japi gyártmány.A GT viszont egy maláj gyárban készül, nemtúl komoly fejlesztési háttérrel.
Teljesen véletlenül akadtam a kövi infóra munka közben. Ez egy Matador gumiról szól. Kép is van róla, ami bocsi de megint az én véleményemet támasztja alá. Németországba egymás után zsinórban repültek szét Matadorok, amik ráadásul gyári szerelésű gumik voltak, lakókocsikon, és nem tizenéves gumikról van szó.Képet a fotóalbumba feltöltöm. A sors furcsa fintora, hogy a Matador is a Continental csoporthoz tartozik, de úgy látszik hogy a technológiai fegyelem betartása ebben a gyárban komoly kihívásokkal küzd.Ez egyértelműen látszik a képen, amit a gyártó is elismert. Gonoszkodsz még? 👿 🙂 :2010_box.gif [/quote]persze, hogy gonoszkodom, de nem bántani akarlak, csak az ilyen beszélgetések során mindannyian hozzáteszünk, csepegtetünk információ morzsákat, amik aztán értő olvasatban mégis kerek egésszé állhatnak össze. 😉 🙂
…és igen, amit megfogtam, nem eresztem… 😀 😉A fékbetéteim, tárcsáim is a gumival egyidőben lettek föltéve, azok is bírják. 🙂
no, a GT/Continental váltásnál a centírozás az egyik hiányzó láncszem, a másik meg az, hogy nem te raktad föl újonnan a GT-t, hanem ismeretlen előéletű volt.
tudtad, hogy a fékolaj, egyes csavarlazítók, kemikáliák, (szigorúan a teljesség igénye nélkül) megváltoztatják a gumi viselkedését, az anyag szerkezetének a roncsolása által?
Vegyünk gyakorlati példát Miskolc Tiszaújváros viszonylatban.
A TVK körül a közutakon is számos „érdekesség” található, amivel a gumi is érintkezik. Az érintkezés hatásának felületi mélységétől függően akár néhány ezer kilométer is lehet, mire az a réteg lekopik és újra az eredeti tulajdonságokhoz kezd közelíteni a gumi…rossz esetet és alapos roncsolást véve a gyakorlatban elmehetnék spanyolországba az anyós hamvaihoz a tengerpartra megint, mire épkézláb lenne a gumi ismét.
ezért hangsúlyozom, hogy ne 2000 kilométer alapján mondj véleményt, hanem egy teljes élettartam legyen az alapja, mert az számít többé-kevésbé objektívnek. 🙂
te tudsz vredestein gyárról hollandiában?
én csak indiában tudok olyat. 🙂2010.03.11.-12:33 #21886[quote=”challenger”:3ai8d6mp]… 5000 forint sporolassal meg talan egy koszorut sem kapsz… [/quote]
=D> =D> =D> =D>2010.03.11.-11:43 #21881[quote=”nemo25″:2tf4xky7]Fischer! Te aztán nem adod föl.A GT-ről csak annyit ha 130 ezret elmentél vele akkor az még kimélve is extrém sok. Ez a pénztárca szempontjából jó, de másik oldalról nézve viszont rossz, mivel túl kemény keveréket feltételez, és ezt támasztja alá az én tapasztalatom is.Kérdem én, ha rossz lenne a futómű, akkor a Contival miért lett egyből használható a gépsárkány.Szerinted, ha a gumiválasztás terén a max biztonságra törekszem, akkor az elképzelhetőnek találod hogy lógó szutyok futómű lenne a szekér alatt? Ezt te is beláthatod hogy nem túl életszerű következtetés.
A Vredi szigorúan holland, míg a Toyo echte japi gyártmány.A GT viszont egy maláj gyárban készül, nemtúl komoly fejlesztési háttérrel.
Teljesen véletlenül akadtam a kövi infóra munka közben. Ez egy Matador gumiról szól. Kép is van róla, ami bocsi de megint az én véleményemet támasztja alá. Németországba egymás után zsinórban repültek szét Matadorok, amik ráadásul gyári szerelésű gumik voltak, lakókocsikon, és nem tizenéves gumikról van szó.Képet a fotóalbumba feltöltöm. A sors furcsa fintora, hogy a Matador is a Continental csoporthoz tartozik, de úgy látszik hogy a technológiai fegyelem betartása ebben a gyárban komoly kihívásokkal küzd.Ez egyértelműen látszik a képen, amit a gyártó is elismert. Gonoszkodsz még? 👿 🙂 :2010_box.gif [/quote]
Sok also marka van amiket az anya gyarakban gyartanak …es jok es a ferjem ajanja is a klienseknek akik olcsobbat es jot akarnak…most eppen Fulda marka van elottem…de ha a sajat kocsinkjainra megis Bridgestone-Michelin-Continantal meg ilyeneket tesz fel…gondolom nem csak azert hogy dragabb legyen…mondjuk nagyon oda kell nezzni mert nehany centi a fekezesnel eletet menthet es 5000 forint sporolassal meg talan egy koszorut sem kapsz… 😥 😥 😥 :smt0612010.03.11.-07:30 #21876Fischer! Te aztán nem adod föl.A GT-ről csak annyit ha 130 ezret elmentél vele akkor az még kimélve is extrém sok. Ez a pénztárca szempontjából jó, de másik oldalról nézve viszont rossz, mivel túl kemény keveréket feltételez, és ezt támasztja alá az én tapasztalatom is.Kérdem én, ha rossz lenne a futómű, akkor a Contival miért lett egyből használható a gépsárkány.Szerinted, ha a gumiválasztás terén a max biztonságra törekszem, akkor az elképzelhetőnek találod hogy lógó szutyok futómű lenne a szekér alatt? Ezt te is beláthatod hogy nem túl életszerű következtetés.
A Vredi szigorúan holland, míg a Toyo echte japi gyártmány.A GT viszont egy maláj gyárban készül, nemtúl komoly fejlesztési háttérrel.
Teljesen véletlenül akadtam a kövi infóra munka közben. Ez egy Matador gumiról szól. Kép is van róla, ami bocsi de megint az én véleményemet támasztja alá. Németországba egymás után zsinórban repültek szét Matadorok, amik ráadásul gyári szerelésű gumik voltak, lakókocsikon, és nem tizenéves gumikról van szó.Képet a fotóalbumba feltöltöm. A sors furcsa fintora, hogy a Matador is a Continental csoporthoz tartozik, de úgy látszik hogy a technológiai fegyelem betartása ebben a gyárban komoly kihívásokkal küzd.Ez egyértelműen látszik a képen, amit a gyártó is elismert. Gonoszkodsz még? 👿 🙂 :2010_box.gif -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.