-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.09.28.-02:52 #53323
Csábító az ára. Ennyiért, érdemes tartalék, vagy kiegészítő fűtésként is beépíteni.
Hol lehet beszerezni?????2017.09.26.-20:24 #53309[quote=”szipka” post=51087]A hangja miatt jó ötlet kívülre rakni de a belső elektronikája nehogy megfeküdjön a párától. Ha jól értelemezem még nemrégen raktad be te is?
Akkor te két nagy lyukat vágtál az aljába? Mármint a szívó és a meleg levegő befújónak?[/quote]Igen. vágtam a kaszni aljára két lukat.
A második sor ülés alatt , illetve az asztal alatt van.
Egyébként nem gond az, hogy kívül van. Sokan rakják kintre.
Nem kell a párától tartani…
De az idő majd eldönti…
🙂2017.09.26.-14:03 #53303A hangja miatt jó ötlet kívülre rakni de a belső elektronikája nehogy megfeküdjön a párától. Ha jól értelemezem még nemrégen raktad be te is?
Akkor te két nagy lyukat vágtál az aljába? Mármint a szívó és a meleg levegő befújónak?2017.09.26.-09:57 #53300„Tudom a webasto és eberspaecher elterjedteb, de ez jóval olcsóbb kb úgy 100 eFt al. .
Valaki használ ilyet rajtam kívül?”Igen.
Én ennek az orosz gyártmányúnak a „kis-tesóját” (3KW) építettem be.
Annyi különbséggel, hogy én a kaszni alá kívülről raktam fel. Hangja alig van.
Már kétszer használni kellett.
Alapjáraton olyan meleget csinál, hogy a tetőablakot nyitva kellett hagyni.
🙂
Hajnalban kint 6 fok volt…2017.09.26.-00:46 #53296Sziasztok!
Most építettem be egy diesel fűtőberendezést Planar 44D 12V típusú, gondoltam megosztom veletek.
Ez egy orosz gyártmányú kályha.
A beépítést én magam csináltam, 1-2 helyen módosítani kellett a dolgot a 8 cm es padlóvastagság miatt, vagyis ki kellet emelnem egy pár centit egy konzollal hogy rá tudjam tenni a bilincset a csövekre.
A másik dolog a kipufogó ami ugye elég forró, a furgon lemezkasznija nem érzékeny (legalábbis nem annyira) a melegre, adnak hozzá gyárilag egy szigetelést de azért biztos ami biztos tettem még rá egy réteg ilyen üveggyapotos csőszigetelést.
A kipufogócsövet kivezettem a szélére a kaszninak hogy ne álljon eg az üregekben a füst.Én külső tankot használtam amit adtak hozzá és pont elfért kívül az akksi mellett, de a készlet tartalmaz szívócsövet és T idomot is ha valaki a tankról akarja táplálni.
Összességében eddigi tesztek alapján jónak tűnik (mondjuk még nem volt túl hideg), bár hangosabb mint a gáz de nem kell a palackal bajlódni, nem dermed bele a gáz és hasonlók egyszerúbb az utánpótlás, cserébe viszont melegebb szerintem.
4Kw fűtőteljesítmény, alapjáraton 1 dl fogyasztás kint 12 fok bent 25 fok 🙂 áramból ezen a fokozaton beéri 1 Amperrel.
Tudom a webasto és eberspaecher elterjedteb, de ez jóval olcsóbb kb úgy 100 eFt al. .
Valaki használ ilyet rajtam kívül?2017.03.08.-13:22 #51747Na, az ágyfűtés az valóban frankó, és nem is fogyaszt sokat. Ott melegít ahol kell! 🙂
2017.03.07.-12:21 #51734„Üdv Kiegészítő fűtésként infra panelben gondolkozom…”
Konkrét tapasztalatom nincs, ám azt tudom, hogy kellemes közérzetet a padlófűtés nyújt. Tehát én oda tenném a kiegészítő fűtést.
Meg az ágyba. Erről viszont nagyon jó tapasztalatom van. Nem fűtöm az egész autót, csak a fekhelyünket. Akkumulátorról, tehát hálózaton kívül is bőven ad meleget.
istozi2017.03.07.-00:40 #51732Helló,nekem már egy jó ideje van és én szereltem be ,nem volt bonyolult.Lehet kapni többféle méretben 30cm-től az 1 méteresig ami 1 méter széles és 25 cm -enként vágható .Olyan vékony mint egy petpalack anyagának a vastagsága.Négyzetmétere kb 200w,szóval nem nagy teljesítményű,de ez nem azt jelenti ,hogy nem fűt rendesen .A kis kutyánk lassan rászokik a meleg víz ivásra mert a vízét rendszerint úgy felmelegíti ,hogy nem győzzük cserélni. Amúgy a lábunknak is kellemes meleget ad söt a műanyag papuccsal is vigyázni kell ,nehogy megolvadjon
Attachments:2017.03.06.-23:35 #51727Különbséget kell tenned a fűtés és a langyosítás között.
2017.03.06.-22:28 #51726Üdv Kiegészítő fűtésként infra panelben gondolkozom,mert nincs fénye és nincs ventilátor zaj,és áramdíjat úgyis kell fizetni.Valakinek tapasztalata milyen teljesítmény stb,és minél vékonyabb kellene.
2017.02.04.-23:20 #51311[quote=”nemo25″ post=49265]
Nem szabad a csövet előre zömíteni. A bilincsnek kell azt megtennie, úgy tud felfeküdni a felületre.[/quote]Közben rájöttem, a beszerelési utasításban (6. oldal 3. és 4. pont) úgy értendő a zömítés, hogy hosszirányban kell összenyomni a meneteket, hogy összeérjenek.
Attachments:2017.02.04.-02:15 #51306[quote=”woodoopilot” post=49254][quote=”nemo25″ post=49225] Szerintem egyszerűbb egy 7-es dugókulcsot kérni a szomszédtól……….. :-)…de a csillagkulcs is tökéletes.
Ez nem arról szól, hogy Te hogy férsz jobban hozzá! 😛 :rohog[/quote]Dugókulcs van, hely nincs. 🙂 Illetve csak nem volt, mert vágtam belül egy 120×120-as ablakot, kifaragtam a purhabot, így már hozzá fértem a falban az awab bilincshez egy flexi szárral.
Az égéstermék kivezető cső meneteit a beépítési utasítás szerint elzömítettem, de így hiába húztam meg a spéci bilincset, nem szorította meg a csövet, lötyögött a kémény csonkján. A kazán beépítését és kiszerelését Nagyorosziban a Knausnál csinálták, de ők sem zömítették össze a menetet, gondolom ugyan ezért. Végül én is a menetek zömítése nélkül raktam össze a fali kéményt, ha a szakszervíz is így csinálta, akkor gondolom jó lesz.[/quote]
Nem szabad a csövet előre zömíteni. A bilincsnek kell azt megtennie, úgy tud felfeküdni a felületre.
2017.02.04.-00:26 #51304Mi már évek óta használjuk. Nagyon jó. A személyautó ülésére való fűthető párna áramfelvétele 2 A. Tehát egy 10 órányi éjszakai melegítés max 20 Ah (azért írom, hogy max mert időnként ki kell kapcsolni.). 2 személy esetén sem szívja le a fedélzeti akkut.
2017.02.03.-18:40 #51301🙂 Köszi, jó az ötlet, mert úgysem fixre akarom telepíteni!
Igaz, fent szoktam aludni a kapucniban, ott mindig melegebb van. 🙂2017.02.03.-16:43 #51300Én az ágyba szoktam tenni fűthető betétet 🙂
2017.02.03.-15:08 #51295Én most ipadlófűtésen gondolkodom, kiegészítésnek, vagy alternatívának. Javítja a komfortérzetet és nem jelen nagy költséget.
http://dimat.hu/D203DC-futofilmfutofolia-12VOLT-30cm-szeles
Attachments:2017.02.03.-03:40 #51293[quote=”nemo25″ post=49225] Szerintem egyszerűbb egy 7-es dugókulcsot kérni a szomszédtól……….. :-)…de a csillagkulcs is tökéletes.
Ez nem arról szól, hogy Te hogy férsz jobban hozzá! 😛 :rohog[/quote]Dugókulcs van, hely nincs. 🙂 Illetve csak nem volt, mert vágtam belül egy 120×120-as ablakot, kifaragtam a purhabot, így már hozzá fértem a falban az awab bilincshez egy flexi szárral.
Az égéstermék kivezető cső meneteit a beépítési utasítás szerint elzömítettem, de így hiába húztam meg a spéci bilincset, nem szorította meg a csövet, lötyögött a kémény csonkján. A kazán beépítését és kiszerelését Nagyorosziban a Knausnál csinálták, de ők sem zömítették össze a menetet, gondolom ugyan ezért. Végül én is a menetek zömítése nélkül raktam össze a fali kéményt, ha a szakszervíz is így csinálta, akkor gondolom jó lesz.
Attachments:2017.02.02.-16:08 #51290[quote=”woodoopilot” post=49252]Gázérzékelőből melyik típust érdemes venni?
A lakásba most vettem egy Honeywell CO érzékelőt, 7 év gari van rá, de még a nagykerben sem volt olyan, ami a pb-t és az altatógázt is érzékelné.[/quote]
Én tavaly ezt vettem. Teszteltem, jó.
Attachments:2017.02.02.-14:23 #51288Gázérzékelőből melyik típust érdemes venni?
A lakásba most vettem egy Honeywell CO érzékelőt, 7 év gari van rá, de még a nagykerben sem volt olyan, ami a pb-t és az altatógázt is érzékelné.
2017.01.31.-05:07 #51260[quote=”woodoopilot” post=49222]Az a baj, hogy az AWAB bilincs bele esik a falba, és nem férek oda egy csavarhúzóval, hogy meghúzzam. Még majd megnézem, esetleg egy csillag kulccsal, vagy dugó kulccsal és flexi szárral meg tudom-e húzni a bilincset, ha egy nagyobb ablakot vágok a belső oldalon. A racsnis csillagkulcskészletemben 8-as a legkisebb, az AWAB bilincshez meg 7-es kulcs kell.
Azért gondoltam a féltengely gumiharang bilincsre, mert abból van olyan, amit egy spéci fogóval lehet összeszorítani, és azzal jobban hozzáférnék.[/quote]
Szerintem egyszerűbb egy 7-es dugókulcsot kérni a szomszédtól……….. :-)…de a csillagkulcs is tökéletes.
Ez nem arról szól, hogy Te hogy férsz jobban hozzá! 😛 :rohog2017.01.29.-21:41 #51257Az a baj, hogy az AWAB bilincs bele esik a falba, és nem férek oda egy csavarhúzóval, hogy meghúzzam. Még majd megnézem, esetleg egy csillag kulccsal, vagy dugó kulccsal és flexi szárral meg tudom-e húzni a bilincset, ha egy nagyobb ablakot vágok a belső oldalon. A racsnis csillagkulcskészletemben 8-as a legkisebb, az AWAB bilincshez meg 7-es kulcs kell.
Azért gondoltam a féltengely gumiharang bilincsre, mert abból van olyan, amit egy spéci fogóval lehet összeszorítani, és azzal jobban hozzáférnék.
2017.01.29.-06:19 #51255[quote=”woodoopilot” post=49208]Be akartam ma szerelni fali kéményt, de akadt egy kis probléma. A mi bódénknak 8 cm vastag a fala, ezért a vastag gégecsövet nem tudom belülről rábilincselni a kéményre, mert nem lóg ki eléggé a falból. Ha meg a külső oldalon rakom össze a kéményt, az AWAB bilincs nem fér át a 83 mm átmérőjű lyukon. Nem akartam nagyobbra reszelni a lyukat, mert akkor meg a csavarozással gyűlik meg a bajom.
Esetleg műanyag kábelkötegelővel lehetne rögzíteni az égési levegő csövét? Kívül nem lehet olyan meleg, hogy a műanyag megolvadjon, mert akkor a bódé is elolvadna. 🙂
Vagy még elférne a féltengely gumiharangoknál használt fém bilincs, abból láttam olyat, aminek nincs kiálló része.[/quote]
Műanyag kábelkötegelővel semmi esetre sem szabad. Nyúlik, törik, olvad. Mindenképpen a hozzá adott, rozsdamentes bilincset kell használni. A belső fém csőnél spéci kialakítású a bilincs, nehogy le tudjon csúszni, de a külső fekete csövet is kellő erővel illik meghúzni, nehogy a rázkódás miatt megadja magát.
A megoldás egyszerű. A külső burkolatot hagyd méreten, és a belső burkolatot a szigeteléssel bővítsd fel annyira, hogy hozzá lehessen férni szerelésnél a már beépített kéményhez. A külső burkolatot erősítsd meg egy rétegelt lemez alátéttel, hogy a kémény alaplapját is megfelelően tudd rögzíteni!Attachments:2017.01.28.-02:05 #51241Be akartam ma szerelni fali kéményt, de akadt egy kis probléma. A mi bódénknak 8 cm vastag a fala, ezért a vastag gégecsövet nem tudom belülről rábilincselni a kéményre, mert nem lóg ki eléggé a falból. Ha meg a külső oldalon rakom össze a kéményt, az AWAB bilincs nem fér át a 83 mm átmérőjű lyukon. Nem akartam nagyobbra reszelni a lyukat, mert akkor meg a csavarozással gyűlik meg a bajom.
Esetleg műanyag kábelkötegelővel lehetne rögzíteni az égési levegő csövét? Kívül nem lehet olyan meleg, hogy a műanyag megolvadjon, mert akkor a bódé is elolvadna. 🙂
Vagy még elférne a féltengely gumiharangoknál használt fém bilincs, abból láttam olyat, aminek nincs kiálló része.
2017.01.23.-21:59 #51204[quote=”woodoopilot” post=49168]Olvastam, hogy víz nélkül is lehet üzemeltetni a kazánt, de akkor nem fog túl gyakran ki-be kapcsolni? Mert ha jól látom, a bojler fűtést nem lehet lekapcsolni. Téli és nyári üzemben is világít a bojler fűtést jelző sárga led, amikor letekerem a termosztátot, akkor is, ha nincs benne víz.[/quote]
Igen, lehet víz nélkül üzemeltetni nyugodtan. A bojlet azért nem lehet kikapcsolni, mert ha akarjuk, ha nem akkor is fog melegvizet csinálni, ha megy a kazán. Fizikailag nem tud mit csinálni, hiszen egy égéstér van mindkét funkcióra. A téli üzemmódnál a külön választható ‘csak fűtés’ vagy ‘fűtés és melegvíznél’ is csak az a különbség, hogy melyik üzemmódot vegye figyelembe elsőként. Idővel mindkettőt elvégzi.
2017.01.23.-14:21 #51199Amikor azt hittem hogy rossz a kazán, és robbantott ábrát kerestem, hogy lássam hogy is néz ki belülről, akkor akadtam egy olyan rajzra, ahol a levegő csőhöz odarajzoltak egy kinyomópisztolyt. De most hiába keresem, nem találom azt a rajzot, mert nem mentettem el. Az én kazánomnál műanyag karimák vannak a kifúvó nyílásokban, belül recés, kívül meg van rajta két fül, amik bekattannak az alu öntvénybe.
Olvastam, hogy víz nélkül is lehet üzemeltetni a kazánt, de akkor nem fog túl gyakran ki-be kapcsolni? Mert ha jól látom, a bojler fűtést nem lehet lekapcsolni. Téli és nyári üzemben is világít a bojler fűtést jelző sárga led, amikor letekerem a termosztátot, akkor is, ha nincs benne víz.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.