Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó fűtés

Legutóbb frissítette Laccci 3 years, 2 months telt el
58angok
307 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #8101
    rlacika
    Felhasználó

      A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

    • Szerző
      Válasz
    • #53983
      gattila
      Felhasználó

        Szellőzőt kell alá vágni, hogy az esetlegesen szivárgó gáz ki tudjon „folyni”. Meg a búvárcsövet is ki kell venni – de ezeket gondolom úgy is tudjátok.

        [quote=”Döme” post=51719]Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
        Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.[/quote]

        #53982
        Dome
        Felhasználó

          Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
          Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.

          #53981
          gattila
          Felhasználó

            Ha nulláról indulnék, a dízelt választanám. De gáz már van, és a beruházás már „nem fér bele”. Inkább egy jó 12 voltos hűtő 🙂

            [quote=”Nyomi” post=51716]Nekem gázolajos állófűtésem van. Furgonban 2 kw, mely tökéletesen elég volt még mindig. 2-3 liter/nap a fogyasztás ha a hőmérséklet -10 alá megy. Nem foglal helyet, hiszen a padló alá is szerelhető. Üzemeltetési költsége nem számottevően különbözik a gázos rendszertől, de nem rohangálok palackot tölteni, átfejteni, éjjel felkelni és palackot cserélni átfagyva gatyában……….. Nincs gáztömörség vizsgálat, vagy kicsi pók ” dugítása „. Ha nem üzemel havonta egyszer 5 percre elindítom és kész. A bekerülési költségek készülék beszerelé, vagy készülék kémény csövek szabályzók csatlakozók palackok stb. Össze kell adni. Érdekes.
            Kb ennyi. Nyomi[/quote]

            #53979
            Nyomi
            Felhasználó

              Nekem gázolajos állófűtésem van. Furgonban 2 kw, mely tökéletesen elég volt még mindig. 2-3 liter/nap a fogyasztás ha a hőmérséklet -10 alá megy. Nem foglal helyet, hiszen a padló alá is szerelhető. Üzemeltetési költsége nem számottevően különbözik a gázos rendszertől, de nem rohangálok palackot tölteni, átfejteni, éjjel felkelni és palackot cserélni átfagyva gatyában……….. Nincs gáztömörség vizsgálat, vagy kicsi pók ” dugítása „. Ha nem üzemel havonta egyszer 5 percre elindítom és kész. A bekerülési költségek készülék beszerelé, vagy készülék kémény csövek szabályzók csatlakozók palackok stb. Össze kell adni. Érdekes.
              Kb ennyi. Nyomi

              #53978
              gattila
              Felhasználó

                Na, ez igaz.

                [quote=”NagyPapa” post=51714]
                Van egy másik verhetetlen előnye is a Diesel fűtésnek: Teli tankkal beállok egy helyre és jöhetnek a hóviharok, amíg van a tankban anyag addig én nem fázok…Gázos fűtésnél nekem nem tartott ki két palack 3-4 napnál tovább, ha egy kicsit hidegebb volt addig sem….[/quote]

                #53977
                NagyPapa
                Felhasználó

                  [quote=”nemo25″ post=51712]Első körben, had jegyezzem meg, hogy a gázos rendszer, semmivel sem bonyolultabb, mint a dízel. Ellenben olcsóbb a készülék, és üzembiztosabb az üzemeltetése, kvázi megbízhatóbb. Kevésbé érzékeny a fűtőanyag minőségére, továbbá tisztább, szagmentesebb az égése. Az tény, hogy a palackokat kissé nyűgös töltetni, de ha legálisan tölthető tartályt építesz be( ahogy azt Attila is javasolta), akkor ez a probléma is megoldottnak tekinthető.
                  Egy biztos, hogy a gázos fűtés költségei, lényegesen kedvezőbb tételt képeznek, mint a gázolajos társaik.

                  Amennyiben egy téli időszakban használt lakóautót kellene nekem fűtéssel ellátnom, akkor egy Truma CE4, kazánt, és egy Webasto AeroTop 4 kombinációt építenék be, egy Wynen Gas S tartállyal. Ez verhetetlen lenne megbízhatóság, és rugalmas használhatóság szempontjából.

                  https://www.wynen-gas.de/singlebottle.html%5B/quote%5D

                  Nem ellentmondani, hanem kiegészíteni szeretném annyival, hogy én viszont a vadiúj járgányból kiszedettem a gázos fűtést és Diesel kazán került bele, A TRUMA C4 helyett, mert elegem lett abból, hogy nem jött ki a PB palackból a fele gáz, mert lefagyott a tartály. Jelenteni szeretném, hogy nálam nem fűtött a helye a palackoknak… Ismert gond a Propán és a Bután viszonya a hőfokkal, ami miatt a Bután bizony bután ott marad a palackban….

                  Van egy másik verhetetlen előnye is a Diesel fűtésnek: Teli tankkal beállok egy helyre és jöhetnek a hóviharok, amíg van a tankban anyag addig én nem fázok…Gázos fűtésnél nekem nem tartott ki két palack 3-4 napnál tovább, ha egy kicsit hidegebb volt addig sem….

                  #53975
                  nemo25
                  Felhasználó

                    Első körben, had jegyezzem meg, hogy a gázos rendszer, semmivel sem bonyolultabb, mint a dízel. Ellenben olcsóbb a készülék, és üzembiztosabb az üzemeltetése, kvázi megbízhatóbb. Kevésbé érzékeny a fűtőanyag minőségére, továbbá tisztább, szagmentesebb az égése. Az tény, hogy a palackokat kissé nyűgös töltetni, de ha legálisan tölthető tartályt építesz be( ahogy azt Attila is javasolta), akkor ez a probléma is megoldottnak tekinthető.
                    Egy biztos, hogy a gázos fűtés költségei, lényegesen kedvezőbb tételt képeznek, mint a gázolajos társaik.

                    Amennyiben egy téli időszakban használt lakóautót kellene nekem fűtéssel ellátnom, akkor egy Truma CE4, kazánt, és egy Webasto AeroTop 4 kombinációt építenék be, egy Wynen Gas S tartállyal. Ez verhetetlen lenne megbízhatóság, és rugalmas használhatóság szempontjából.

                    https://www.wynen-gas.de/singlebottle.html

                    #53970
                    gattila
                    Felhasználó

                      Sajnos meleget csak energiával lehet csinálni. A használt Webasto elég rizikós, többen nagyon sokat költöttek ilyenre. Esetleg egy jancsikályha? 🙂 Szóval nem egyszerű a dolog. Én – ha minden jól alakul – egy LPG tartályt tetetek be a padló alá, ami a gázfogyasztókat szolgálja ki, a motor nem megy róla. Ez elég nagy, és a kutakon töltik. Így nem minősül „gázos” autónak, műszakin nem nézik, csak szokásos lakóautó gázrendszernél. Egyebekben van olyan palack – kb. 100 ropi – amit töltenek kutakon.

                      [quote=”János” post=51705]Kedves Gattila! Köszönöm a választ, Nem drága a gáz, csak, ahogy olvasom problémás, kevés helyen töltik, + a palackkal 4 naponta járhatnék cserélni…Egyébként napi költség tekintetében nagyon jó lenne..de ahogy hallom, benzinkúton nem töltik, ahol én találtam palackot és töltést, az a II-ik kerület, tőlünk elég távolra esik, pláne heti kétszer…
                      Esetleg abban segítséget kérhetek, hogy ez az orosz állófűtés hol és mennyiért érhető el milyen fogyasztással?
                      Westabo fűtést találtam 150e Ft-ért, de azt írták óránként 0,4 dl-t fogyaszt, ami eléggé elrettentett…Igaz, más kevesebb fogyasztást ír. Esetleg aki használja tudna tényszerű adatot adni?
                      Köszönöm szépen.[/quote]

                      #53969
                      NagyPapa
                      Felhasználó

                        [quote=”János” post=51705]Kedves Gattila! Köszönöm a választ, Nem drága a gáz, csak, ahogy olvasom problémás, kevés helyen töltik, + a palackkal 4 naponta járhatnék cserélni…Egyébként napi költség tekintetében nagyon jó lenne..de ahogy hallom, benzinkúton nem töltik, ahol én találtam palackot és töltést, az a II-ik kerület, tőlünk elég távolra esik, pláne heti kétszer…
                        Esetleg abban segítséget kérhetek, hogy ez az orosz állófűtés hol és mennyiért érhető el milyen fogyasztással?
                        Westabo fűtést találtam 150e Ft-ért, de azt írták óránként 0,4 dl-t fogyaszt, ami eléggé elrettentett…Igaz, más kevesebb fogyasztást ír. Esetleg aki használja tudna tényszerű adatot adni?
                        Köszönöm szépen.[/quote]

                        A mi járgányunkban csak Diesel fűtés van, abból viszont kettő is!
                        Az egyik egy TRUMA Kombi D ami 6,0 KW teljesítményt tud, fűt is, meleg levegő körbe fúvásával és meleg vizet is ad.
                        Ha ezt üzemeltetjük a jelenlegi hűvösebb időkben nappal nemminemű takaróval sem betakart, vagy védett közel 4 m2 ablakfelületű járgányban -mivel utálom a telet és nagyon tudok fázni- alsó hangon 23-24 fokot tartva 4-5 litert eszik 24 órára.
                        Keményebb mínuszos időkben volt olyan, amikor a 6 litert is megette, mínusz 10 fok körüli télben…

                        Van egy kisebb Webasztó Airtop 4000, azaz 4 KW teljesítményű másik fűtésünk is, ami csak meleg levegőt fúj és úgy fűt, ha az működik kb 0,5 – 1 literrel kevesebbet eszik .

                        Arra azért gondolj, hogy nincs két egyforma járgány, más a méret, más a légtérfogat, a szellőzés, a falak hőszigetelése, de ezekkel az adatokkal már tudsz mit kezdeni.

                        :meghajol

                        #53968
                        Janos
                        Felhasználó

                          Kedves Gattila! Köszönöm a választ, Nem drága a gáz, csak, ahogy olvasom problémás, kevés helyen töltik, + a palackkal 4 naponta járhatnék cserélni…Egyébként napi költség tekintetében nagyon jó lenne..de ahogy hallom, benzinkúton nem töltik, ahol én találtam palackot és töltést, az a II-ik kerület, tőlünk elég távolra esik, pláne heti kétszer…
                          Esetleg abban segítséget kérhetek, hogy ez az orosz állófűtés hol és mennyiért érhető el milyen fogyasztással?
                          Westabo fűtést találtam 150e Ft-ért, de azt írták óránként 0,4 dl-t fogyaszt, ami eléggé elrettentett…Igaz, más kevesebb fogyasztást ír. Esetleg aki használja tudna tényszerű adatot adni?
                          Köszönöm szépen.

                          #53963
                          gattila
                          Felhasználó

                            Ha a gáz drága (nem értem miért) akkor csak egy orosz dízel állófűtés marad – ha valóban meleget akarsz :). Itt van pár embernek, gondolom jelentkeznek.

                            [quote=”János” post=51700]Mindenkit üdvözlök és előre is köszönöm a segítséget. Most vásárolunk Diesel lakóautót. Téli állandó fűtési lehetőséget keresek. Végigolvastam a topicot. Arra jutottam, hogy a gázfűtés bonyolult és drága. Ajánlották még a levegős állófűtést, de itt nem találom, mennyi lenne a fogyasztás – fenntartási költség, vagy esetleg vegyek egy áramfejlesztőt és kössek be olcsó elektromos fűtési lehetőséget (infra)? Napelemet is szeretnénk feltenni, de itt anyagi korlátom miatt max 260W lesz, ami kevés a fűtésre.
                            Bármilyen ötletért, tanácsért hálás vagyok, köszi![/quote]

                            #53961
                            Janos
                            Felhasználó

                              Mindenkit üdvözlök és előre is köszönöm a segítséget. Most vásárolunk Diesel lakóautót. Téli állandó fűtési lehetőséget keresek. Végigolvastam a topicot. Arra jutottam, hogy a gázfűtés bonyolult és drága. Ajánlották még a levegős állófűtést, de itt nem találom, mennyi lenne a fogyasztás – fenntartási költség, vagy esetleg vegyek egy áramfejlesztőt és kössek be olcsó elektromos fűtési lehetőséget (infra)? Napelemet is szeretnénk feltenni, de itt anyagi korlátom miatt max 260W lesz, ami kevés a fűtésre.
                              Bármilyen ötletért, tanácsért hálás vagyok, köszi!

                              #53957
                              nemo25
                              Felhasználó

                                [quote=”Döme” post=51683]Régen léghűtéses autókban természetes dolog volt a páramentesítő aerosol. Az volt a titka, hogy nem volt szabad az összes üveget kezelni vele. Én rendszerint a szélvédőt, meg a j.e. ajtóüveget fújtam be vele.(a bal oldalit kabátujjal párátlanítottam :woohoo: ) Ilyen kegyszerek biztosan vannak manapság is. Tavalyelőtt a kis terepjárómban próbálkoztam macskaalommal, sok gyakorlati hasznát tulképp nem vettem.
                                Visszakanyarodva az említett saját tapasztalásomhoz: Nekem eddig nem párásodott, hanem IZZADT!!! És az múlt el ezzel a fóliás letakarással, szinte teljesen.[/quote]

                                Rém egyszerű a képlet. A harmatpontot, az ablaküveg belső feléről, a szigeteléssel, a külső felére húztad, ezért nem csapódik ki a pára. A fizika tudja a dolgát.;)

                                #53943
                                Dome
                                Felhasználó

                                  Régen léghűtéses autókban természetes dolog volt a páramentesítő aerosol. Az volt a titka, hogy nem volt szabad az összes üveget kezelni vele. Én rendszerint a szélvédőt, meg a j.e. ajtóüveget fújtam be vele.(a bal oldalit kabátujjal párátlanítottam :woohoo: ) Ilyen kegyszerek biztosan vannak manapság is. Tavalyelőtt a kis terepjárómban próbálkoztam macskaalommal, sok gyakorlati hasznát tulképp nem vettem.
                                  Visszakanyarodva az említett saját tapasztalásomhoz: Nekem eddig nem párásodott, hanem IZZADT!!! És az múlt el ezzel a fóliás letakarással, szinte teljesen.

                                  #53941
                                  szipka
                                  Felhasználó

                                    Én borotvahatot láttam a youtube-on, nem rossz de hiába törlöm szárazra picit mázgás töle a szélvédő sötétben.
                                    Most kristályos macskaalmot használok zokniban (LIDL 2000Ft=3kg), ez összeszedi a nedvességet, néha ki kell tenni a napra. Minnél többetérdemes belőle használni, nemcsak a fülkében hasznos de a lakótérben is szekrényben stb. Tulajdonképpen ez silica gel ami a cipősdobozban is szokott lenni kis tasakban. Ez sem 100% os de jobb mint a semmi. Azért jobb mint a wd40 és borotvahab mert azoknál a pára ugyanúgy bentmarad csak nem csapódik a szélvédőre ez meg megköti.

                                    #53937
                                    Dome
                                    Felhasználó

                                      Itt jegyezném meg, ha valakinek ilyen karcos, matt szélvédője van, azt ki lehet polírozni. 2500-as papírral be kell csiszolni a felületet, majd durva gépi polír pasztával (vigyázva, hogy ne hevüljön túl az üveg, mert akkor megpattan) géppel fel lehet húzni, majd finom pasztával, szintén géppel újszerűvé lehet varázsolni. 95% körüli hatást lehet kihozni, egy közepes állapotú üvegből.
                                      Az üveg keménysége miatt sok türelem szükséges hozzá! 🙂
                                      Ez itt off, de aktuálisan a témához kapcsolható.

                                      #53936
                                      nemo25
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Döme” post=51675]Nemrég volt a szélvédő párásodásról szó. (már nem tudom melyik topikban) Most hétvégén Kiskőrösön kipróbáltam: Hőtükrös pukkantós fóliát tettem az első szélvédőre kívülről, mint ahogy ez javasolva is lett korábban. Igaz, hogy csak 4-5 fok volt kint, de semmi pára nem keletkezett belül a szélvédőn! Úgyhogy köszönöm a tippet! Hasznos volt. hurrá[/quote]
                                        Egy apróságra még felhívnám a figyelmet, miszerint a műanyag fóliák előszeretettel töltődnek fel sztatikusan, majd ezzel a töltöttséggel magukhoz vonzzák a porszemcséket, amik a két felület között csiszoló anyagként viselkednek. A mozgatás hatására, ezek lassan, de elkerülhetetlenül karcolják a szélvédőt, ami az üveg bemattulásához vezet. Ezt a hatást lehet csökkenteni, ha puha textília van a két felület között, továbbá, ha minden esetben megtisztítjuk a védeni kívánt felületet.

                                        #53935
                                        Dome
                                        Felhasználó

                                          Nemrég volt a szélvédő párásodásról szó. (már nem tudom melyik topikban) Most hétvégén Kiskőrösön kipróbáltam: Hőtükrös pukkantós fóliát tettem az első szélvédőre kívülről, mint ahogy ez javasolva is lett korábban. Igaz, hogy csak 4-5 fok volt kint, de semmi pára nem keletkezett belül a szélvédőn! Úgyhogy köszönöm a tippet! Hasznos volt. hurrá

                                          #53866
                                          gattila
                                          Felhasználó

                                            A szöveg azért nem annyira profi 🙂
                                            [i]Planar 2D-12 létrehoz egy maximális kényelmet a kabinokban és hálóhely teherautók, beleértve a nagy és működő éghajlati szélsőségek, minibusz és lakóautó kabinok és a speciális járművek és hajók kabinok futó mérsékelt éghajlat. Ideális fűtési furgonok csomagterekben és közepes méretű pótkocsik, jachtok, kisbuszok és életmentő berendezések és egyéb üzemelő járművek éghajlati szélsőségek vagy igényes gyors felfűtés.
                                            [/i]
                                            [quote=”lucien” post=51605][quote=”nemo25″ post=51106]Csábító az ára. Ennyiért, érdemes tartalék, vagy kiegészítő fűtésként is beépíteni.
                                            Hol lehet beszerezni?????[/quote]

                                            https://auto.jofogas.hu/pest/AkciO_169_000Ft___Afa_Beepitve_Levegos_Allofutes_58096875.htm

                                            Én tőlük vettem és építtettem be, frankón működik eddig, állítólag ők az istenkirályok ezen a területen, Dalos és fiai…[/quote]

                                            #53862
                                            lucien
                                            Felhasználó

                                              [quote=”nemo25″ post=51106]Csábító az ára. Ennyiért, érdemes tartalék, vagy kiegészítő fűtésként is beépíteni.
                                              Hol lehet beszerezni?????[/quote]

                                              https://auto.jofogas.hu/pest/AkciO_169_000Ft___Afa_Beepitve_Levegos_Allofutes_58096875.htm

                                              Én tőlük vettem és építtettem be, frankón működik eddig, állítólag ők az istenkirályok ezen a területen, Dalos és fiai…

                                              #53859
                                              Kerti
                                              Adminisztrátor

                                                [quote=”woodoopilot” post=51601]Nekünk két Mini Hekink van, érdemes az egyikből vagy mindkettőből kivenni a tömítést?[/quote]

                                                Attól függ, hogy mennyi szellőzésre van szükséged. Minél többen vagytok az autóban annál több kell.
                                                Arra kell figyelni, hogy menet közben hangosabb lesz a tetőablak és sok levegőt ki is húz a vákum.
                                                Esetleg azt is kipróbálhatod előtte, hogy az egyik tetőablakot kinyitod az egyes álásában, mert akkor nagyon kicsi rést hagy csak, és talán elég a szellőzéshez űgy, hogy még nem nagyon hűti ki a lakót.

                                                #53858
                                                woodoopilot
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Kerti” post=51597][quote=”woodoopilot” post=51595]….A régi tetőablakunknak volt egy állandó kényszer szellőzése, de úgy látom a Mini Heki légmentesen zár….[/quote]

                                                  A Mini Heki-t kétféle változatban lehet kapni (na jó ez így nem teljesen igaz, mert négyféle változatban de az már a beépítési vastagság változás miatt van). Kényszerszellőzőset és kényszerszellőzés nélkülit.
                                                  A kettő között a különbség a fedélben található gumi kéder. Tehát a kényszerszellőzés nélkülit könnyedén át tudod alakatani kényszerszellőzősre, ha azt a gumit kiszeded onnan.
                                                  Fordított esetben pedig lehet külön kapni oda való gumi kédert.[/quote]

                                                  Nekünk két Mini Hekink van, érdemes az egyikből vagy mindkettőből kivenni a tömítést?

                                                  #53854
                                                  Kerti
                                                  Adminisztrátor

                                                    [quote=”woodoopilot” post=51595]….A régi tetőablakunknak volt egy állandó kényszer szellőzése, de úgy látom a Mini Heki légmentesen zár….[/quote]

                                                    A Mini Heki-t kétféle változatban lehet kapni (na jó ez így nem teljesen igaz, mert négyféle változatban de az már a beépítési vastagság változás miatt van). Kényszerszellőzőset és kényszerszellőzés nélkülit.
                                                    A kettő között a különbség a fedélben található gumi kéder. Tehát a kényszerszellőzés nélkülit könnyedén át tudod alakatani kényszerszellőzősre, ha azt a gumit kiszeded onnan.
                                                    Fordított esetben pedig lehet külön kapni oda való gumi kédert.

                                                    #53853
                                                    NagyPapa
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”woodoopilot” post=51595]Ma reggel egy nagy víztócsa volt a Transit alatt, nem értettem, hogy mi lehet az. Aztán rájöttem, a Truma C fagyvédelme engedte le a vizet, a szélvédő is le volt fagyva. Azt nem gondoltam, hogy a vizet le kellett volna engednem, -3 fokot jósoltak hajnalban, annyitól azért belül nem kellene megfagynia a víznek. De azért jó tudni, hogy működik a leeresztő csap…[/quote]

                                                      Hibátlanul működött a TRUMA leeresztő csapja, az ugyanis +3 – +5 fok között már biztosan kiold, egyes katalógusok szerint már +7 fok alatt!!

                                                      #53852
                                                      woodoopilot
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”Srychy” post=51594]

                                                        Nos… azt azért megjegyzem, hogy nálam nem párásodik az ablak, legalább is, én nem vettem észre ilyet.
                                                        Lehet, hogy nekem jó a szellőzésem. Egyébként van olyan ablaktisztító amiben van párataszító vegyszer. Azt inkább ajánlanám.[/quote]

                                                        Menet közben nekem sem párásodik az ablak, arra célra lenne jó esetleg a WD40. Az elektromos autómban majd kipróbálom esőben, mert abban nincs fűtés, és esőben ujjnyira lehúzott ablakkal kellett közlekednem. Később a műszerfal tetejére tettem egy 20-25 cm széles fűtőfilmet, az megszüntette a párásodást, pedig csak max. 100W-ot fogyaszt. Ha télen bekapcsolva hagytam, még az szélvédő lefagyását is megakadályozta.

                                                        Engem a hajnalban lecsapódó pára zavar, mert nem fűtjük a vezetőfülkét, így ott biztosan a harmatpont alá csökken a hőmérséklet, a leválasztó pléd meg átengedi a párát. A régi tetőablakunknak volt egy állandó kényszer szellőzése, de úgy látom a Mini Heki légmentesen zár. Az oldalsó ablakokon látok szellőző réseket, azt gondoltam azok biztosítanak valami légcserét, de akkor lehet valami más megoldást kell kitalálni a megfelelő légcsere biztosítására.

                                                        Egyébként most november elején még meglepően keveset kellett fűtenünk, esténként a főzéssel és a zuhanyzással 20 fok felett volt mindig a hőmérséklet. Emiatt aztán éjszakára be se kapcsoltuk a fűtést, csak reggel volt rá néhányszor szükség. Nálunk csak 60 cm magasság van az ágyak fölött, ezért nagyon jól be tudjuk melegíteni a testhőnkkel a szűk teret. Egyik reggel csak 13 fok volt elől a fülkében, de hátul a paplan alatt egyáltalán nem fáztunk. A fűtést az ágyból be tudjuk kapcsolni, az meg 20-30 perc alatt úgy befűti a bódét, hogy nem esik rosszul kibújni a meleg paplan alól. 🙂

                                                        Ma reggel egy nagy víztócsa volt a Transit alatt, nem értettem, hogy mi lehet az. Aztán rájöttem, a Truma C fagyvédelme engedte le a vizet, a szélvédő is le volt fagyva. Azt nem gondoltam, hogy a vizet le kellett volna engednem, -3 fokot jósoltak hajnalban, annyitól azért belül nem kellene megfagynia a víznek. De azért jó tudni, hogy működik a leeresztő csap…

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 151-175 / 307

                                                      You must be logged in to reply to this topic.