-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.01.16.-00:52 #54367
Ha megjön beszámolok róla, hogy tapintásra, ránézésre milyen. (borítékolom, hogy pont ugyanazon a soron készül, ahol a nevesebb társai nappal 😀 )
Azt amúgy sikerült kideríteni, hogy a Planar is annyira orosz, mint a többi, …sehogy. Az is Kínában készül.
A gáz cuccot 50 ezerért vitték el. Mondjuk tény, hogy szinte új volt.
Az 5KW-os gyakorlatilag ugyanennyibe kerül.nemo! Hozzád meg át fogom vinni megmutatni, az a legegyszerűbb. 🙂
2018.01.16.-00:33 #54366Szia Döme!
Ha megérkezett és sikerült kipróbálni, akkor írj légyszi pár szót róla.
Nézegettem én is őket de nekem 3-5kw-os kellene.
Mennyiért sikerült eladni a gázost?
Üdv.
Laccci
[quote=”Döme” post=52085]Közben már úton van felém egy ilyen:
https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.[/quote]2018.01.16.-00:18 #54365[quote=”Döme” post=52085]Közben már úton van felém egy ilyen:
https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.[/quote]Nagyon kíváncsi leszek a minőségére. Sok évvel ezelőtt szemeztem egy ilyennel, igaz, akkor még jelentősen vastagabb áron kínálták, és csak Kínából lehetett rendelni. Ennyiért simán megéri még tartalék fűtésnek is beszerelni, amennyiben megfelelő a működése. B)
2018.01.15.-18:02 #54363Közben már úton van felém egy ilyen:
https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.2018.01.10.-22:42 #54344A problémám többek között az is, hogy jobb oldalt nem nagyon vezetném ki. Mert akkor nem tudok a „csórisztorom” köré oldalfalak felrakni, mert akkor egyből lenne egy saját külön bejáratú gázkamrám. …meg ha már mindenképp szénmonoxid mérgezésben kéne eltávozni a sóderba, akkor meg inkább egy borospincét választanék :woohoo: :woohoo: :woohoo:
A másik nagy gond, hogy ebben a szerencsétlen kocsiban a toldás a B oszlop után van, így a tolóajtó majdnem középre került. (aki ezt így tervezte, azt fellőném a Holdra) 😀
Egy olyan verziót azért még átgondolok, hogy a kipufogót felvezetem a tetőre a „D” oszlop mentén, az égéstérhez szükséges másik gégecsövet meg a padlón át alulra.
(elvileg azt mindegy, hogy honnan viszem nem? ) De ezeket még ki kell matekozni, meg hogy ne legyen kényelmetlen a dolog a kémény tetejére egy szellőző gombát raknék, nem rakosgatnék kupakokat fel-le.
Adott ez a készülékem, ami szinte új, meg van hozzá egy 63 literes LPG tartály is, ráadásul a tartály tetején pont elférne a víztartály, és mindez az ágy alatt. 🙂
Ma amúgy próbáltam felhívni a Planárosokat, de nem kapcsolható a mobilszámuk….. Majd holnap újra nekifutok! (meg a szomszéd faluban van a Webasto is. Elgurulok alkudozni Nagytarcsára)
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!! 🙂2018.01.10.-21:51 #54343Ketté kell választani ezt a visszaáramlós, befújós dolgot. A hagyományos konvektornak van egy szívónyílása és egy (nevezzük) kipufogója. A kettő lehet egymás mellett, egyáltalán nem kerülhet kapcsolatba a benti levegővel, legrosszabb esetben is csak az égést befolyásolhatja, kicsit sárgább láng látható formájában. Jelzem így működik a truma vízmelegítő bojler is és a lakótelepi gázkonvektorok is. DE!!! Ha ha Döme topiktársunk „friss levegő cső” alatt egy olyan csövet értett, amin ventillátor szívja be a levegőt az utastérbe, vagy esetleg a körfűtésbe, akkor az szigorúan tilos az égéstermék kivezetőnek még csak a közelébe is tenni. Bár nem hinném hogy erről, illetve ilyen csőröl lenne itt szó, nem is nagyon láttam még ilyen, kívülről bevezetett szellőzést, csak max. ami a hűtőszekrény extra szellőzését biztosítja nyári melegben. Szóval röviden: a konvektor működését lényegesen nem befolyásolja a szívó és a kipufogó oldal egymás mellé helyezése.
2018.01.10.-21:32 #54342[quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]:cheer: 🙁 😉 😛 :angry: :unsure: 😮 :huh: :smt209 :smt208 :smt100 :smt216 :huh: :woohoo: :meghajol hurrá :smt204
Nekünk ugyan nem hullottak csontvázak, mert új alapból kezdtük az építést, de nem kevés megoldásra váró feladat, probléma, és anomália ütötte fel a fejét, sőt, a tér-idő kontinuum megbontására is olykor tervek születtek, kockáztatva a világegyetem pusztulását, hogy működőképes legyen a csiga. Aztán végül sikerült mindent elhelyezni, csak tologatni kellett a centiket, millimétereket egy kicsit. Sajnos ezeket a konvektorokat nehézkes a kastenekbe elhelyezni.
Ezeknek a készülékeknek gravimetriás a kivezetésük, ezért nem szabad az égéstérnél alacsonyabbra befaragni a kipufogó nyílásukat. Ezt egyértelműen mutatja a beépítési rajz.
Egyébként a tolóajtó mögé helyezett kivezetés is meglehetősen necces megoldás. Túlságosan nagy mennyiségű, és meleg az égéstermék, ami a cső végén kilép.2018.01.10.-20:39 #54341[quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]Sajnos ez, egy ilyen játék…
Kitartás!
🙂2018.01.10.-20:36 #54340Én is így kezdtem 🙂 Most ott tartok, amit a profilképemen látsz …. de már megy össze, és szinte minden meg van hozzá.
[quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]2018.01.10.-18:09 #54336Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 😀2018.01.10.-17:54 #54335Ezek szerint neked oldalkivezetéses változat volt. (még nem is láttam ilyet) Esetleg:
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjmy-CCuM3YAhUHEuwKHWiJAS0QFggqMAA&url=https%3A%2F%2Fdealernew.truma.com%2F_anweisungen%2FTruma_Katalog%2Fpdf_verzeichnis%2F30_000%2F30020_42700.pdf&usg=AOvVaw3X4Fq-tmdkoFds29-B7Vk5[quote=”Döme” post=52056]https://www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_fuer_kleinere_caravans_und_faltcaravans/
Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.[/quote]2018.01.10.-17:19 #54334https://www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_fuer_kleinere_caravans_und_faltcaravans/
Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.2018.01.10.-17:12 #54333Truma e4000- nél kivezetheted alul is.
Talán az e188 és az e2400- nál is.[quote=”Döme” post=52052]Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
Köszi addig is![/quote]Attachments:2018.01.10.-17:00 #54331Egyetértek veled gattila. A Truma leírásban benne van, hogy milyen magas legyen (minimálisan!) az égéstermék-kivezetés (2 m, ha jól emlékszem).
Döme: Azt hiszem, korán hegesztetted be azt a nyílást.
Javasolt lehetőség: Mivel az év nagyobb részében nem kell a fűtés, meg menet közben is rontja a légellenállást, de meg kell hagyni a felső kivezetést, csináld levehetőre a „kéményt” és a lyukra tegyél egy lapos kupakot (mint a befőttes üveg teteje). Ha letáborozol és fűteni akarsz, akkor visszacseréled ezeket a cuccokat. Csak ne felejtsd így!2018.01.10.-15:00 #54330Az általam ismert Truma konvektorok nem kényszer „szellőzésűek” mint mondjuk egy turbós cirkó. Így az égésgázok fajsúly alapján mennek ki – azaz a meleg égéstermék fölfelé. Ebben az esetben általad leírt megoldás nem jó. Ha ventilátoros készüléked van, ahhoz nem tudok hozzászólni, de az talán nem is a hagyományos konvektor kategória.
[quote=”Döme” post=52052]Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
Köszi addig is![/quote]2018.01.10.-13:25 #54329Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
Köszi addig is!2017.12.14.-13:53 #54104[quote=”Miska2″ post=51724]Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z%5B/quote%5D
A telefonszám helyesen:
0630/50522722017.12.11.-16:07 #54080A szöveg „kiváló” a készülék nem tudom milyen. 🙂
2017.12.01.-18:57 #53990[quote=”repi” post=51725]
Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen…nem fűtött helyen.
Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.[/quote]
Mint írtam ez a lakómérettől és kályha teljesítménytől is függ.
Nálam szó szerint el van hőszigetelve a palacktárolóm a lakótól és tenyérnyi lyuk van gyárilag alul.
Amikor a gondjaim voltak vele kb – 15 fok volt egy kisebb szél kiséretében. Megnéztem a palackokat a tárolóban és körkörösen félmagasságban tiszta jég borította…
Ez pontosan 2010-december végén volt, az akkor szinte zsír új járgánnyal, Hegykőn!!
Összesen 3 palackom volt -öt napra mentünk- és szilveszter napján jártuk körbe Sopront gáz ügyben eredménytelenül, végül vettünk egy 2 KW teljesítményű kerámiás főtőtestet kisebb re vettük a nagykazán fűtését és úgy vészeltük át a napokat, a vegyes fűtéssel..
REPI! Te tudod, azért az én járgányomnak azért van bőven légtérfogata és mellette van bőven ablakfelülete is, no és az ÉvaMama nem viseli el a bezártságot, nem szabad eltakarni semminemű kilátást előle nappalra!!
Mint írtam korábban én pedig nagyon fázós vagyok, nekem kell a járgányba a 23 – 25 fok meleg…elsősorban nappalra.
Tudod, én imádom a nyarat, süssön a nap ezerrel és „rotyogjon a kövérek zsírja”!!
:meghajol :rohog :smt0562017.12.01.-17:42 #53989Tegyél rá egy ülésfűtést 🙂
[quote=”woodoopilot” post=51726]Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…[/quote]2017.12.01.-17:22 #53988[quote=”woodoopilot” post=51726]Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…[/quote]Nulla feletti tartományban nem lehet baj. 😯
2017.12.01.-17:19 #53987Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…2017.12.01.-17:00 #53986[quote=”NagyPapa” post=51721][quote=”Döme” post=51719]Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.[/quote]Döme!
Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen…
Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak…!!![/quote]Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen…nem fűtött helyen.
Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.
2017.12.01.-11:35 #53985Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z2017.12.01.-10:24 #53984[quote=”Döme” post=51719]Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.[/quote]Döme!
Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen…
Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak…!!! -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.