Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó fűtés

Legutóbb frissítette Laccci 3 years, 2 months telt el
58angok
307 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #8101
    rlacika
    Felhasználó

      A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

    • Szerző
      Válasz
    • #54367
      Dome
      Felhasználó

        Ha megjön beszámolok róla, hogy tapintásra, ránézésre milyen. (borítékolom, hogy pont ugyanazon a soron készül, ahol a nevesebb társai nappal 😀 )
        Azt amúgy sikerült kideríteni, hogy a Planar is annyira orosz, mint a többi, …sehogy. Az is Kínában készül.
        A gáz cuccot 50 ezerért vitték el. Mondjuk tény, hogy szinte új volt.
        Az 5KW-os gyakorlatilag ugyanennyibe kerül.

        nemo! Hozzád meg át fogom vinni megmutatni, az a legegyszerűbb. 🙂

        #54366
        Laccci
        Felhasználó

          Szia Döme!

          Ha megérkezett és sikerült kipróbálni, akkor írj légyszi pár szót róla.
          Nézegettem én is őket de nekem 3-5kw-os kellene.
          Mennyiért sikerült eladni a gázost?
          Üdv.
          Laccci
          [quote=”Döme” post=52085]Közben már úton van felém egy ilyen:
          https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
          Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
          Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
          Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
          A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
          A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.[/quote]

          #54365
          nemo25
          Felhasználó

            [quote=”Döme” post=52085]Közben már úton van felém egy ilyen:
            https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
            Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
            Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
            Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
            A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
            A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.[/quote]

            Nagyon kíváncsi leszek a minőségére. Sok évvel ezelőtt szemeztem egy ilyennel, igaz, akkor még jelentősen vastagabb áron kínálták, és csak Kínából lehetett rendelni. Ennyiért simán megéri még tartalék fűtésnek is beszerelni, amennyiben megfelelő a működése. B)

            #54363
            Dome
            Felhasználó

              Közben már úton van felém egy ilyen:
              https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv
              Remélem nem téglát küld Herr Lee B)
              Az ára verhetetlen, pláne, hogy az EU-ból érkezik. Hosszas netes kutakodás után választottam, nem tűnik rosszabbnak a neves márkáknál.
              Webastot 220+ fáért kaptam volna, de mindenki csak úgy vállal garit, ha ő szereli be. (viszonylag igényes szakembernek tartanak, … pont emiatt én nem szeretem látni a tokmányig fúrt lyukakat, lenyalt fejű csiv csavarokat, inkább szeretek mindent magamnak megcsinálni) 🙂
              A Planar vonal elhalni látszik, vagy nagyon év eleje van még….
              A gázos szettet meg pillanatok alatt elvitte egy lakókocsis emberke.

              #54344
              Dome
              Felhasználó

                A problémám többek között az is, hogy jobb oldalt nem nagyon vezetném ki. Mert akkor nem tudok a „csórisztorom” köré oldalfalak felrakni, mert akkor egyből lenne egy saját külön bejáratú gázkamrám. …meg ha már mindenképp szénmonoxid mérgezésben kéne eltávozni a sóderba, akkor meg inkább egy borospincét választanék :woohoo: :woohoo: :woohoo:
                A másik nagy gond, hogy ebben a szerencsétlen kocsiban a toldás a B oszlop után van, így a tolóajtó majdnem középre került. (aki ezt így tervezte, azt fellőném a Holdra) 😀
                Egy olyan verziót azért még átgondolok, hogy a kipufogót felvezetem a tetőre a „D” oszlop mentén, az égéstérhez szükséges másik gégecsövet meg a padlón át alulra.
                (elvileg azt mindegy, hogy honnan viszem nem? ) De ezeket még ki kell matekozni, meg hogy ne legyen kényelmetlen a dolog a kémény tetejére egy szellőző gombát raknék, nem rakosgatnék kupakokat fel-le.
                Adott ez a készülékem, ami szinte új, meg van hozzá egy 63 literes LPG tartály is, ráadásul a tartály tetején pont elférne a víztartály, és mindez az ágy alatt. 🙂
                Ma amúgy próbáltam felhívni a Planárosokat, de nem kapcsolható a mobilszámuk….. Majd holnap újra nekifutok! (meg a szomszéd faluban van a Webasto is. Elgurulok alkudozni Nagytarcsára)
                Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!! 🙂

                #54343
                SzFeri
                Felhasználó

                  Ketté kell választani ezt a visszaáramlós, befújós dolgot. A hagyományos konvektornak van egy szívónyílása és egy (nevezzük) kipufogója. A kettő lehet egymás mellett, egyáltalán nem kerülhet kapcsolatba a benti levegővel, legrosszabb esetben is csak az égést befolyásolhatja, kicsit sárgább láng látható formájában. Jelzem így működik a truma vízmelegítő bojler is és a lakótelepi gázkonvektorok is. DE!!! Ha ha Döme topiktársunk „friss levegő cső” alatt egy olyan csövet értett, amin ventillátor szívja be a levegőt az utastérbe, vagy esetleg a körfűtésbe, akkor az szigorúan tilos az égéstermék kivezetőnek még csak a közelébe is tenni. Bár nem hinném hogy erről, illetve ilyen csőröl lenne itt szó, nem is nagyon láttam még ilyen, kívülről bevezetett szellőzést, csak max. ami a hűtőszekrény extra szellőzését biztosítja nyári melegben. Szóval röviden: a konvektor működését lényegesen nem befolyásolja a szívó és a kipufogó oldal egymás mellé helyezése.

                  #54342
                  nemo25
                  Felhasználó

                    [quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
                    Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
                    Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]

                    :cheer: 🙁 😉 😛 :angry: :unsure: 😮 :huh: :smt209 :smt208 :smt100 :smt216 :huh: :woohoo: :meghajol hurrá :smt204
                    Nekünk ugyan nem hullottak csontvázak, mert új alapból kezdtük az építést, de nem kevés megoldásra váró feladat, probléma, és anomália ütötte fel a fejét, sőt, a tér-idő kontinuum megbontására is olykor tervek születtek, kockáztatva a világegyetem pusztulását, hogy működőképes legyen a csiga. Aztán végül sikerült mindent elhelyezni, csak tologatni kellett a centiket, millimétereket egy kicsit. Sajnos ezeket a konvektorokat nehézkes a kastenekbe elhelyezni.
                    Ezeknek a készülékeknek gravimetriás a kivezetésük, ezért nem szabad az égéstérnél alacsonyabbra befaragni a kipufogó nyílásukat. Ezt egyértelműen mutatja a beépítési rajz.
                    Egyébként a tolóajtó mögé helyezett kivezetés is meglehetősen necces megoldás. Túlságosan nagy mennyiségű, és meleg az égéstermék, ami a cső végén kilép.

                    #54341
                    Srychy
                    Felhasználó

                      [quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
                      Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
                      Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]

                      Sajnos ez, egy ilyen játék…
                      Kitartás!
                      🙂

                      #54340
                      gattila
                      Felhasználó

                        Én is így kezdtem 🙂 Most ott tartok, amit a profilképemen látsz …. de már megy össze, és szinte minden meg van hozzá.

                        [quote=”Döme” post=52058]Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
                        Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
                        Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 :D[/quote]

                        #54336
                        Dome
                        Felhasználó

                          Gyakorlatilag kezd zsákutcává válni ez így nálam….( lehet venni kell egy orosz gázolajost inkább)
                          Ahol eddig volt: az úr aki előttem odaeszkábálta, nem volt rest a tolóajtó mögötti oszlopon keresztül kivezetni. Dupla lemez 😀 Nyitott tolóajtónál a kémény végek karcolták a belső kárpitot. (Kupak szóba se jöhetett volna, mert nem férne oda ) Azonkívül erősen útban lenne az ágynak….
                          Ez egy olyan projekt most nekem, ahol az összes szekrényajtó mögül hullanak a csontvázak, és mintha a Domus bútoráruházban lennék, mindenfelé csak szekrények. 😀 😀 😀

                          #54335
                          gattila
                          Felhasználó

                            Ezek szerint neked oldalkivezetéses változat volt. (még nem is láttam ilyet) Esetleg:
                            https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjmy-CCuM3YAhUHEuwKHWiJAS0QFggqMAA&url=https%3A%2F%2Fdealernew.truma.com%2F_anweisungen%2FTruma_Katalog%2Fpdf_verzeichnis%2F30_000%2F30020_42700.pdf&usg=AOvVaw3X4Fq-tmdkoFds29-B7Vk5

                            [quote=”Döme” post=52056]https://www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_fuer_kleinere_caravans_und_faltcaravans/
                            Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
                            Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.[/quote]

                            #54334
                            Dome
                            Felhasználó

                              https://www.reimo.com/de/M73314-trumatic_s2200_fuer_kleinere_caravans_und_faltcaravans/
                              Ez amúgy Truma 223S, és mint a bal oldali rajzon, úgy volt bekötve.
                              Ahol eddig volt, ott nem tud maradni amúgy sem.

                              #54333
                              Laccci
                              Felhasználó

                                Truma e4000- nél kivezetheted alul is.
                                Talán az e188 és az e2400- nál is.

                                [quote=”Döme” post=52052]Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
                                A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
                                Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
                                Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
                                Köszi addig is![/quote]

                                Attachments:
                                • IMG_20180110_130308.png
                                #54331
                                istozi
                                Felhasználó

                                  Egyetértek veled gattila. A Truma leírásban benne van, hogy milyen magas legyen (minimálisan!) az égéstermék-kivezetés (2 m, ha jól emlékszem).
                                  Döme: Azt hiszem, korán hegesztetted be azt a nyílást.
                                  Javasolt lehetőség: Mivel az év nagyobb részében nem kell a fűtés, meg menet közben is rontja a légellenállást, de meg kell hagyni a felső kivezetést, csináld levehetőre a „kéményt” és a lyukra tegyél egy lapos kupakot (mint a befőttes üveg teteje). Ha letáborozol és fűteni akarsz, akkor visszacseréled ezeket a cuccokat. Csak ne felejtsd így!

                                  #54330
                                  gattila
                                  Felhasználó

                                    Az általam ismert Truma konvektorok nem kényszer „szellőzésűek” mint mondjuk egy turbós cirkó. Így az égésgázok fajsúly alapján mennek ki – azaz a meleg égéstermék fölfelé. Ebben az esetben általad leírt megoldás nem jó. Ha ventilátoros készüléked van, ahhoz nem tudok hozzászólni, de az talán nem is a hagyományos konvektor kategória.

                                    [quote=”Döme” post=52052]Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
                                    A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
                                    Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
                                    Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
                                    Köszi addig is![/quote]

                                    #54329
                                    Dome
                                    Felhasználó

                                      Urak! Véleményt, megerősítést, tanácsot kérnék.
                                      A gázkonvektorom „légcsöveit” az előző tulaj jobb oldalra a tolóajtó mögé vezette ki. Egyrészt ocsmányul nézett ki ott, másrészt hozzáért a tolóajtó kárpithoz. Én azt ott megszüntettem, és behegesztettem a sárvédőt.
                                      Az a tervem, hogy a padlólemezt átfúrva, alulra vezetem ki a szívó és a kipufogó gégecsövet is. Fog e úgy működni rendesen a konvektorom, vagy lehet számítani esetleg arra, hogy a kifújt végtermék visszaáramlik a friss levegős csőbe? 2004. ducato bódéról beszélünk ahol is, a padlólemez síkjához képest kb. 6-8 cm -el lejjebb lóg a belső küszöb, másik oldalról nem annyira messze ott egy hosszanti merevítő gerenda, és egyéb tereptárgyak. Mivel kb. egy súlyban van a levegő, meg az elégett végtermék (CO, CO2), meg tud-e ott rekedni és üzemzavart produkálni?
                                      Mielőtt átvágnám lefelé a bódét, azért meghallgatnék pár vélekedést erről! 🙂
                                      Köszi addig is!

                                      #54104
                                      Miska2
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Miska2″ post=51724]Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
                                        https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z%5B/quote%5D
                                        A telefonszám helyesen:
                                        0630/5052272

                                        #54080
                                        gattila
                                        Felhasználó
                                          #53990
                                          NagyPapa
                                          Felhasználó

                                            [quote=”repi” post=51725]

                                            Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen…nem fűtött helyen.

                                            Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.[/quote]

                                            Mint írtam ez a lakómérettől és kályha teljesítménytől is függ.
                                            Nálam szó szerint el van hőszigetelve a palacktárolóm a lakótól és tenyérnyi lyuk van gyárilag alul.
                                            Amikor a gondjaim voltak vele kb – 15 fok volt egy kisebb szél kiséretében. Megnéztem a palackokat a tárolóban és körkörösen félmagasságban tiszta jég borította…
                                            Ez pontosan 2010-december végén volt, az akkor szinte zsír új járgánnyal, Hegykőn!!
                                            Összesen 3 palackom volt -öt napra mentünk- és szilveszter napján jártuk körbe Sopront gáz ügyben eredménytelenül, végül vettünk egy 2 KW teljesítményű kerámiás főtőtestet kisebb re vettük a nagykazán fűtését és úgy vészeltük át a napokat, a vegyes fűtéssel..
                                            REPI! Te tudod, azért az én járgányomnak azért van bőven légtérfogata és mellette van bőven ablakfelülete is, no és az ÉvaMama nem viseli el a bezártságot, nem szabad eltakarni semminemű kilátást előle nappalra!!
                                            Mint írtam korábban én pedig nagyon fázós vagyok, nekem kell a járgányba a 23 – 25 fok meleg…elsősorban nappalra.
                                            Tudod, én imádom a nyarat, süssön a nap ezerrel és „rotyogjon a kövérek zsírja”!!
                                            :meghajol :rohog :smt056

                                            #53989
                                            gattila
                                            Felhasználó

                                              Tegyél rá egy ülésfűtést 🙂

                                              [quote=”woodoopilot” post=51726]Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
                                              Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…[/quote]

                                              #53988
                                              repi
                                              Adminisztrátor

                                                [quote=”woodoopilot” post=51726]Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
                                                Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…[/quote]

                                                Nulla feletti tartományban nem lehet baj. 😯

                                                #53987
                                                woodoopilot
                                                Felhasználó

                                                  Nekem a gázpalack az ágy alatti tárolóban van, egy külön kis szekrényben. Ha kinyitom tároló és a szekrény ajtaját, akkor egy kis meleg levegő a palackhoz is jut, de nem tudom így meg lehetne-e akadályozni a palack lefagyását.
                                                  Azt is meg tudnám oldani, hogy egy vékonyabb csövön vezetek egy kis meleg levegőt közvetlenül a gázpalack tároló szekrénybe, de nem tudom ez mennyire necces megoldás. Esetleg csinált már ilyet valaki? Kb. hány fokosg lehet a fűtés levegője? Az ágy pereménél a résbefúvón egy alumínium rács van, az úgy felmelegszik, hogy a kezem nem bírja…

                                                  #53986
                                                  repi
                                                  Adminisztrátor

                                                    [quote=”NagyPapa” post=51721][quote=”Döme” post=51719]Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
                                                    Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.[/quote]

                                                    Döme!
                                                    Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
                                                    Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen…
                                                    Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak…!!![/quote]

                                                    Egyetértek veled Papa,bár nekem az LPG a lakókocsiba még -17 be is kijött teljesen…nem fűtött helyen.

                                                    Ez a gyakorlat és a személyes tapasztalatom. Azt vallom,hogy a gáz kivét a palackból ha nem túl gyors kevésbé dermed le.

                                                    #53985
                                                    Miska2
                                                    Felhasználó

                                                      Az autógázban azért egy picivel több a propán (60%bután,40%propán) csak jóval tisztább, mint a háztartási pb gáz. A 15.ker. késmárk u.ban, és lőrincen 5200 FT/palack (akár német palackba is) a tiszta propán. (gázfutár 1158 Bp. késmárk u 9. 06/3052272) Az egyik barátom ajánlotta, és valóban működik.
                                                      https://hu.wikipedia.org/wiki/Aut%C3%B3g%C3%A1z

                                                      #53984
                                                      NagyPapa
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”Döme” post=51719]Szintén LPG tartályt fogok beépíteni, és belülre, hogy melegebb helyen legyen. Igaz elvesz a csomagtérből, de marad így is amennyi kell. az LPG gáz tán tiszta propán, ami hűvösebb időben is tud párologni, pláne, ha nem a kinti hőmérsékleten van tárolva. (a fűthető reduktort meg már feltalálták)
                                                        Nekem is adott volt a gázos fűtés, ezt adták a kocsihoz. Ha a semmiből kezdeném, megvenném újonnan az orosz dízel kályhát.[/quote]

                                                        Döme!
                                                        Azzal, hogy LPG tartályt teszel bele sajnos nem lesz benne PROPÁN, mert ilyet LPG tartályba sehol sem töltenek.
                                                        Kapsz PROPÁN töltést sok helyen de csak a normál palackokba töltik, sajna 1000.-Ft/kg áron a legtöbb helyen…
                                                        Az autógáz nem propán, sőt az autogázban alig van PROPÁN annak a zöme BUTÁN, mert az autók tartályai búvárcsövesek és elegendő a tetején egy kevés PROPÁN, hogy az benyomja az elpárologtatóba, mert ezen járgányok a porlasztóig folyékony állapotú gázt kérnek és kapnak…!!!

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 126-150 / 307

                                                      You must be logged in to reply to this topic.