Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó fűtés

Legutóbb frissítette Laccci 3 years, 6 months telt el
58angok
307 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #8101
    rlacika
    Felhasználó

      A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

    • Szerző
      Válasz
    • #56195
      nemo25
      Felhasználó

        [quote=”Lovi” post=53739]A puding próbája az evés.
        Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

        Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?[/quote]

        Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
        Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. 😉

        #56192
        Kiralyfi
        Felhasználó

          [quote=”Királyfi” post=53622]Sziasztok!
          Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
          Köszönöm a válaszokat![/quote]

          A mellékelt képen megtaláltam a pontos készülék típusát is, annyira gondos volt az előző gazda hogy minden dokumentum mindenről megvan.

          Attachments:
          • 2A7B7FA6-FE6A-4C67-B23E-BE8180A98B3F.jpeg
          #56190
          Kiralyfi
          Felhasználó

            Sikerült kideríteni a pontos típusát, hátha segít..

            Attachments:
            • 96B6F219-FD3F-4089-8671-AA34FFC79975.jpeg
            #56188
            Lovi
            Felhasználó

              A puding próbája az evés.
              Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.

              Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?

              #56182
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”Lovi” post=53726]Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?[/quote]

                A menet közbeni gázberendezések használatánál, szükséges a MonoControl, DuoControl, vagy a Secu Motion reduktor megléte, és ezeken felül, a szakadást érzékelő, és szakadás esetén, önmagát elzáró flexicsövek is szükségesek. Ezek hiányában TILOS bárminemű gázberendezés használata mozgásban lévő járműben, továbbá, a jogszabály még arról is rendelkezik, hogy a gázpalacknak, a szelepnél, elzárt állapotban kell lennie!!!!!!!!

                #56180
                ha3jk
                Felhasználó

                  Szia
                  Nekem is ilyen gomdom van.
                  A gyujtó szikrát adóhoz jön két vezeték a kapcsolótól ami a hőfoksztabályozó alatt van.
                  A innen jövő piros szálat egy kis kapcsolóval megszakítottam és bekapcsoláskor zárt állapotban van
                  Miután megjelent az őrláng lekapcsolom és csendben van.
                  Csak őrlángon gyújtogat , ha valóban fűt a kályha csendben van. Gondolom nálad is így van.
                  A kapcsoló átmeneti megoldás de jól működik és a biztonságpt nem befolyásolja. Ha nagy szél van érdemes bekapcsolni mert az őrláng kialudhat és fázni fogsz

                  #56176
                  jocibacsi
                  Felhasználó

                    https://www.truma.com/hu/hu/termekek/truma-gazellatas/truma-monocontrol-cs.html Erröl írt repi.
                    Vigyázz, mert van 30 és 50 mbáros is. A régebbi gázberendezések 50 mbár az újabbak 30 mbár.
                    A meglévő gázreduktorodon rá van írva, hogy milyen. Nekem az 50 mbár és vízszintes elhelyezésű van beszerelve. A hűtőt használtuk folyamatosan, mikor még háromüzemű volt.
                    Most volt vele az első gond, ami nem is gond, mert bebizonyosodott, hogy jól működik. Mentünk most javított, felújított úton, ahol egy kanyarba ottfelejtették a szépen előkészített 80×80 cm és 6 cm mély lyukat. Kb 40 km/órával belefutottam. A kempingbe érve az otthon kipróbált berendezésekből (gáz) semmi nem működött. A készülék tette a dolgát és lezárt. DICSŐSÉG a Magyar utaknak és javítóiknak.

                    #56175
                    repi
                    Adminisztrátor

                      [quote=”Lovi” post=53726]Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?[/quote]

                      Nem kell a fűtést őrizni szerintem. De ha lemerül a akku akkor a körfűtésnek lőttek. Véleményem szerint a konvektort érdemes használni 2-3 fokozatban ha parkolsz.
                      Menet közben szerintem mindenki fűt akinek nem elektromos a fűtése. A gáz palackra kell szerelni ( ha nincs rajra) egy kitörés gátlót 😉 ( nem tudom mi a pontos neve) ami baleset esetén lezárja a palackot. Enélkül meg sem próbálnám.
                      Ha diesel a fűtésed akkor meg természetesen mehet gond nélkül.

                      #56174
                      Lovi
                      Felhasználó

                        Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?

                        #56054
                        Kiralyfi
                        Felhasználó

                          Sziasztok!
                          Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
                          Köszönöm a válaszokat!

                          #55967
                          Dome
                          Felhasználó

                            Működik a kínai állófűtésem.
                            Teljesen korrekt cucc, nem hangos, pontosan működik ( kiszellőztet, stb…)
                            A szerelési útmutatóját el kell dobni, szarul van fordítva meg rajzolva :smt209 :smt204 amúgy tök profi szett, az utolsó bilincsig mindent adtak hozzá.
                            Ezt a cca. Hetven ezrest bőven megérte.

                            #55954
                            Lovi
                            Felhasználó

                              [quote=”rlacika” post=53527]Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.[/quote]sejtem mire gondolsz. Ennek beépített szabályzója van. Aztán láttam jutubon, hogy az a vezeték az ott van, pont hogy a burkolat levehető legyen azért hosszú, de hátra kell dugdosni összerakásnál. Szerintem eredeti kábel lehet,így utólag megnézve.
                              A termosztát gombja lejött, valóban 0 állásban lehetett lehúzni. Viszont így leszedve, mintha nem lehetne benyomni a pálcáját. Kitakarítom, mert ez volt a szétszedés célja, aztán kíváncsi leszek működik-e még a szelep.

                              #55951
                              rlacika
                              Felhasználó

                                Lehet hogy egy fenykep segitene hogy jobban lassam. De: ha az az valami ami Neked oda be van epitve a ventilatort ki-be kapcsolgato automatika doboza (Truma) akkor meggyozodesem hogy egy rosszul, utolag beepitett szerkezetrol van szo. Ha csak egy szimpla kapcsolo ami a ventit inditja-allitja akkor ott is jol van, csak a kabalezese veszelyes. Probalj egy kepet feltenni.

                                #55948
                                Lovi
                                Felhasználó

                                  Köszönöm a sok segítséget!
                                  Egyszerűen nem jutok a nap végére hamarabb. Ilyenkor meg már nem megyek ki a lakóba. Lehet csak hétvégén lesz alkalmam szét szedni.
                                  Rlacika!
                                  „A ventilátor kapcsoló automatika biztos utólag lett szerelve, teljesen helytelenül. Annak a helye valahol 70-100 centi magasságban kell legyen…”

                                  Ezt hogy érted? Nekem ott beépített helye van a fűtőtest tetején. Vagy rosszul értelmeztem a mondatot?

                                  Találtam én is robbantott ábrát. Most tanulmányozom.

                                  #55914
                                  rlacika
                                  Felhasználó

                                    A beallito gomb az allitopalca vegen kell maradjon, egyszeruen kicsuszik a fedolemezbol mikor azt felemeled(ha eredeti!). Ne tepazd, mert a szelep erzekeny jatek, elromolhat javithatatlanul.
                                    A ventilator kapcsolo automatika biztos utolag lett szerelve, teljesen helytelenul. Annak a helye valahol 70-100 centi magassagban kell legyen es nem is a direkt hosugarzasnak kiteve, mert akkor az automatika nem jol meri a lakoter homersekletet! A kabelezese is rossz, az valahol hatul kell a ventilatorhoz menjen! Igy tuzveszelyes (szigeteles leeghet, rovidzar….aztan megvan a baj!!!). Ha ennek a szerkentyunek a doboza ra van csavarral fogva a fedolemezre akkor az alitogombot le kell huzni a tengelyrol es a doboz teteje le pattinthato, igy a csavarok elerhetok lesznek. Ha nem latszanak a csavarok a fedolemezen belul akkor valoszinuleg valamivel ragasztva van.

                                    #55913
                                    apoka
                                    Felhasználó

                                      Szintén csak emlékekből.Biztonsági okból hálózatból kihúzva!A fedlap vezeték felőli oldalán,ha sarus lehúzni és rögtön szigszalagozni. Lehet egy müa hollandi balra tekerése oldja a billenő vagy fokozat kapcsolót.De találkoztam már a front lemez felső síkjában a vezeték felől látható U vágat és ide forgatva a kapcsoló bütykét az áttolható lesz.Nem látom a tényleges helyzetet bocs.

                                      #55911
                                      Laccci
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Lovi” post=53487]Tudja valaki, hogy lehet leszedni a fűtőtest előlapját?
                                        fogja a ventilátor elektromos bekötése és a hőfokszabályzó tekerőjének (a kép előterében) acélhuzalja.
                                        Valahogy le kellene akasztani. Ráadásul az elektromos vezeték nekem sántít, hogy olyan hosszú, egyrészt, másrészt nem kellene annak teflon bevonatúnak, vagy szövet bevonatúnak lenni , mint a vasalókon ami van, hogy hőtől ne sérüljön?[/quote]

                                        Így van, a tekerő gombot egyszerűen felfelé lehúzod.
                                        Az a kábel viszont nem gyári.
                                        Nem emlékeztem, hogy az enyémnél ilyen lett volna de a robbantott ábrán sem látszik.
                                        Mi a funkciója?

                                        #55910
                                        apoka
                                        Felhasználó

                                          Lakókocsikra jellemző ez a fűtőtest.Ha jól emlékszem: egyszerűen a hőfokszabályzót felfelé mozdulattal még a frontlemez helyén le lehet húzni.Talán 0 állásban s ekkor a műanyag elem nútja az acélhuzal végén lévő ? alakkal szinel. Az összerakásnál lesz jelentősége. apóka

                                          #55909
                                          Lovi
                                          Felhasználó

                                            Tudja valaki, hogy lehet leszedni a fűtőtest előlapját?
                                            fogja a ventilátor elektromos bekötése és a hőfokszabályzó tekerőjének (a kép előterében) acélhuzalja.
                                            Valahogy le kellene akasztani. Ráadásul az elektromos vezeték nekem sántít, hogy olyan hosszú, egyrészt, másrészt nem kellene annak teflon bevonatúnak, vagy szövet bevonatúnak lenni , mint a vasalókon ami van, hogy hőtől ne sérüljön?

                                            Attachments:
                                            • 42303744_1304531646349229_8941935624655470592_n.jpg
                                            #55230
                                            BAwagon
                                            Felhasználó

                                              Uj tagkent eloszor is koszonom a befogadast!
                                              Tanacsot szeretnek kerni,hogy tudtok-e ajanlani szakembert aki ert az Alde boilerekhez. Tavaly marciusban , abszolut kezdokent vasaroltuk elso lakoautonkat ami egy integralt 1995-os Niesmann-Bischoff Flair. A vetelkor a kereskedo elmondta, hogy a kazan nem mukodik szoval ennek tudataban vettuk meg. Kesobb rajottem,hogy megis mukodik priman 240V-rol csak gazrol nem. Meg csak nem is szikraztat azonban a kemeny ventillator beindul. Kozben arra is rajottem,hogy korabban lakott az autoban valamilyen allat ami nagyon szorgalmasan ragcsalt. Vezetekeket is. az elektromos lepcso, a huto 12v uzeme ennek aldozata is lett. Eros a gyanum,hogy a boiler is ezert nem mukodik rendesen igy szuksegem lenne valakire aki a hiba okat ki tudja keresni. A dolgot tovabb bonyolitja,hogy Irorszagban elunk ( itt keptelenseg olyan szerelot talalni aki ezt kibogozza. vegyek uj boilert 3500 Euroert)
                                              Juliusban azonban hazakocsikazunk vele nyaralni igy felmerult bennem,hogy esetleg otthon jobb eselyel talalhatok olyan szakembert aki javitani is tud.

                                              #54781
                                              hogaradoc
                                              Felhasználó

                                                Az a mágneses betét a szabályzóban ? robbantott ábra az meg van meg csináltam gázos berendezéseket csak fizikailag nem tudtam mi a fene kapcsolja ki .

                                                #54780
                                                rlacika
                                                Felhasználó

                                                  Eloszor is: ne hagyd mukodni alandoan mert az automatika megmegy! Nekem elszallt mar egy mert nem halottam amikor ejjel veget ert a gaz (persze csakis ejjeli 2-3 kozott tud ez tortenni :woohoo: ) es reggel mar vege volt. A hiba a csap/begyujto/langor betetben van, korulbelul egy jo kimosassal – kifujassal megoldodik. Csak nagy figyelemmel kell szetszedni/osszerakni mert eleg erzekeny szerkezet. Probalj a guglin utannakeresni, valamikor talaltam kepet amiben jol „fel volt darabolva”. Vedd figyelembe hogy a szerkentyu gazt is szabalyoz, ha nem vagy biztos megfelelo tudomanyodban, inkabb bizd szakertokre.

                                                  #54779
                                                  hogaradoc
                                                  Felhasználó

                                                    Sziasztok olyan embert keresek aki Trumatic 3002 (P) fűtésben tud segíteni .
                                                    Olyan problémám lenne hogy folyamatosan szikráztat az automatika mi kapcsolja ki vagy mi hibásodott meg bent .
                                                    Néztem nem egyszerű mert egy milltak kapcsoló simán bekapcsolja de mi kapcsolja ki?
                                                    vagy mit kellene cserélnem ?
                                                    válaszokat előre is köszönöm .
                                                    Amúgy a fűtés rész az szépen működik csak egy kicsit idegesítő éjjel .

                                                    #54691
                                                    Dome
                                                    Felhasználó

                                                      Még azt sem döntöttem el, hogy hová fogom rakni. :-).
                                                      Szerintem rendelj nyugodtan, korrekt holmi.

                                                      #54686
                                                      repi
                                                      Adminisztrátor

                                                        [quote=”Döme” post=52338][i][/i]Tudok neked ilyet adni 120 ért is, és akkor egy ötvenest még kerestem is rajta!!! 😀
                                                        Viccet félretéve: olvass vissza, ebay-ről tulképp ugyanezt vettem, házhoz szállítva 71 ezerért! Ne légy a pénzed ellensége. 🙂
                                                        Döme

                                                        u.i.: Itt a linkje:
                                                        https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv%5B/quote%5D

                                                        Döme. Tesztelted már? És ha igen mennyit?? Gondoltam a T3 ba veszek egyet

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 76-100 / 307

                                                      You must be logged in to reply to this topic.