-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.11.21.-23:57 #56291
Általában keresem a nem túlbonyolított megoldásokat. 🙂
A szettben van minden bőven, bárhová lehetett volna rakni, az a dobogó elől üresen tátongott volna (meg amúgy is divat oda fűtést tenni, ahogy néztem a furgon lakókat) Szívni is kintről szív levegőt a kazán, meg a kipufogó is a gyári mellett fúj ki. Az AC pumpát is egyszerű volt rögzíteni a tank egy hevederjének a csavarjához.2018.11.21.-15:07 #56276[quote=”Döme” post=53820]Belülre a padlóra (van egy kis dobogó, az alá)[/quote]
Gondolom így közel volt az üzemanyagtartály a vezetékeléshez.
De akkor kellett kivezetés a kipufogójának, viszont egyszerűbb volt a meleg levegő bevezetése?
Nem gondoltam volna, hogy akkora helyen elfér.2018.11.21.-02:56 #56270Belülre a padlóra (van egy kis dobogó, az alá)
2018.11.21.-01:26 #56266[quote=”Döme” post=53805]Kedves kartársak!
Páran bombáztok itt privátban állófűtés ügyében. Ezzel semmi gond, szívesen segítek! De! Én csak egy ugyanolyan felhasználó vagyok mint ti, nem hozzáértő, csak műszaki előképzettséggel rendelkező egyén. Én nem fogom, és nem is akarom eldönteni, hogy nektek épp melyik fűtés a legjobb választás! (személy szerint nekem az árérzékenység volt a fő szempont, mert szegényes eklézsiából próbáltam megoldani a saját elképzeléseimet)
Leírtam én mit vettem, miért, és honnan. Mindezt csak azért, hogy tippet adjak másoknak akik vásárlás előtt állnak.
Kérlek titeket, ezt azért mérlegeljétek, mielőtt olyan kérdéseket tesztek fel, amire tulképp lehet válaszolni sem tudok :-)[/quote]
Kedves Döme!Hova szerelted fel a kütyüt? Belülre, kívülre, alulra?
2018.11.19.-23:51 #56256[quote=”Döme” post=53805]Kedves kartársak!
Páran bombáztok itt privátban állófűtés ügyében. Ezzel semmi gond, szívesen segítek! De! Én csak egy ugyanolyan felhasználó vagyok mint ti, nem hozzáértő, csak műszaki előképzettséggel rendelkező egyén. Én nem fogom, és nem is akarom eldönteni, hogy nektek épp melyik fűtés a legjobb választás! (személy szerint nekem az árérzékenység volt a fő szempont, mert szegényes eklézsiából próbáltam megoldani a saját elképzeléseimet)
Leírtam én mit vettem, miért, és honnan. Mindezt csak azért, hogy tippet adjak másoknak akik vásárlás előtt állnak.
Kérlek titeket, ezt azért mérlegeljétek, mielőtt olyan kérdéseket tesztek fel, amire tulképp lehet válaszolni sem tudok :-)[/quote]Kedves Döme szaki!
Ez együtt jár a hírnévvel,, és tudással. 😉 Te bevállaltad, hurrá és első nézetben úgy néz ki, hogy bejön a számítás, ezért állnod kell az ostromot. 😛
Ezzel együtt, én is kíváncsi lennék a kütyüre. Mikor jársz felénk????? Csak hogy láthassam…….:evil:
2018.11.19.-12:45 #56255Kedves kartársak!
Páran bombáztok itt privátban állófűtés ügyében. Ezzel semmi gond, szívesen segítek! De! Én csak egy ugyanolyan felhasználó vagyok mint ti, nem hozzáértő, csak műszaki előképzettséggel rendelkező egyén. Én nem fogom, és nem is akarom eldönteni, hogy nektek épp melyik fűtés a legjobb választás! (személy szerint nekem az árérzékenység volt a fő szempont, mert szegényes eklézsiából próbáltam megoldani a saját elképzeléseimet)
Leírtam én mit vettem, miért, és honnan. Mindezt csak azért, hogy tippet adjak másoknak akik vásárlás előtt állnak.
Kérlek titeket, ezt azért mérlegeljétek, mielőtt olyan kérdéseket tesztek fel, amire tulképp lehet válaszolni sem tudok 🙂2018.11.19.-01:40 #56253Jó, csak vámolni fogják
Akkor lesz 70 ezer gondolom…
2018.11.19.-01:39 #56252[quote=”Döme” post=52338][i][/i]Tudok neked ilyet adni 120 ért is, és akkor egy ötvenest még kerestem is rajta!!! 😀
Viccet félretéve: olvass vissza, ebay-ről tulképp ugyanezt vettem, házhoz szállítva 71 ezerért! Ne légy a pénzed ellensége. 🙂
Dömeu.i.: Itt a linkje:
https://www.ebay.com/itm/2KW-Air-diesel-Heater-2000W-12V-one-hole-for-trucks-motor-homes-boats-bus/282771045758?epid=17009506679&hash=item41d677bd7e:g:w0cAAOSw-olaRLDv%5B/quote%5Dmár nem él a link. ezért kerestem mást.
2018.11.19.-01:39 #56251[quote=”szobrászok” post=53798]https://www.ebay.com/itm/12V-5KW-Diesel-Air-Heater-10L-Tank-LCD-Switch-Remote-F-Trucks-Car-Boat-Trailers/372403786163?hash=item56b4fed1b3:g:K-UAAOSwOnJbtefW:rk:1:pf:0&vxp=mtr
Szia! Ez pld? Megnéznéd? Köszi![/quote]
Jó, csak vámolni fogják.2018.11.19.-01:35 #56250Ez fém házas, és mindháromnak más más a távirányítója.
2018.11.19.-01:34 #562492018.11.19.-01:32 #562482018.11.18.-02:52 #56247Péntek éjjel az állófűtés volt szolgálatban.
Tökéletesen működik, félgázon ment, szépen visszaejtette a fordulatszámot és a befecskendezés is lassult miután befűtötte a kocsit.
Szépen halkan duruzsolt, tartotta a hőmérsékletet.
Elégedett vagyok vele. Jobban befűt mint két villanyos hősugárzó, pedig csak egy helyen nyomja ki a levegőt (alul, középen elől)2018.11.15.-10:13 #56243[quote=”nemo25″ post=53790][quote=”szobrászok” post=53787]Üdv mindenkinek!
Keresgéltem itt méretezés ügyben, de nem leltem választ.
Egy 24 m3 lakterű integrált 12V Hymerbe kellene levegős fűtés.
Amiket találok bontottan azok D4 D5 Eberspacherek kompletten vagy ujrafűzött nem gyári madzagokkal. Nem digi hanem manuális hőmérséklet szabályzóval.
Ezek 120-150 ezer között vannak, nem tudom elég-e egy D4 méretű nekem télre?
És a másik kérdés, hogy állítólag van kinai új, itt a klubban, és jól megy. Igaz lehet?
Nem tudom egy új rendszer mennyibe kerül, és megéri-e inkább arra rámenni mint egy használt?
Tud valaki ezekben a kérdésekben segíteni?
Köszönöm szépen!!!!![/quote]A használt, újrafűzött ketyerék, általában akkor kerülnek ki a teherautókból, mikor lejárt az idejük, vagy megrepedt a kazánjuk. Onnantól, csak a szívás van velük. Szerintem felejtős megoldás, mert a végére drágább lesz, mint egy új német készülék. Viszont ha drágállod azokat, akkor rendelj egy kínait. Döme szaki bevállalt egyet, és az első tapasztalatok alapján jónak tűnik, és ha Ő azt mondja, akkor az úgy is van. Az tény, hogy az ára verhetetlen a többihez képest.[/quote]
Hi!
Kinai van nekem is, semmi gond. Többet tud mint a levetett, újrafűzött, mondjuk ki -bontószökevények.
Ha a karácsonyi időszakban rendelsz, lehet megúszod a vámot, tavaly nekem sikerült, most nem. kb 75 vámmal együtt. 5kw, programozható, fordulatot és égőteljesítményt lehet szabályozni, távirányító és az összes szükséges bigyó (csövek, kipufogó…..) Alkatrészek is vannak gombokért (pl pumpa kb 4000 kiszállítva)
E-bay a barátom:)2018.11.15.-03:46 #56242Visszapörgetsz a topikban, ott lesz a link, ahonnan vettem.
Az első teljes éles teszt a hétvégén lesz. Gyakorlatilag pont úgy műxik mint egy éber sparhelt. 😀
Bár a múltkor megszólták kicsit, de én ezzel nem foglalkozok, semmivel sem rosszabb, mint a „márkás” amúgy klónja.
Ha rajta lenne egy Brand logo, akkor 100 emberből 100 elhinné, hogy ez ugyanaz, mint a 3x!!! annyiba kerülő másik.
De kinek a pap, kinek a paplan…
Egyenlőre full elégedett vagyok vele!2018.11.15.-02:20 #56241[quote=”cv2adi” post=53789]Kedves Társak !
Köszönöm eddigi segítségeteket, a jó öreg lakó elment, kicsit megsirattuk még akkor is ha sokat bosszankodtunk lassúsága és néha idétlen mozgása miatt ( elefánt a porcelánboltba ) …de mégiscsak 15 évig szolgált hűen és mindenhonnan hazahozott Európa bármelyík pontjárol ….
Vettünk helyette egy újabbat, de sajnos ezzel együtt olyan technikát a nyakunkba aminek már nagyobb része elektronika és számomra sokkal félemetesebb mint a jó öreg C 25 volt ! A legnagyobb mumus itt a Truma fűtés aminek egy tekerhető beállítógombja van ….. a szekrény oldalán és eddig csak annyit sikerült kiolvasni a használati útmutatóból hogy az 5 ös program ami csa fűt, és tán a 4 es melegvizet is csinál …. Kissé tartok ettől az ördöngős elektronikátol, de kénytelen vagyok együtt élni vele ! Ha tudtok legyetek szívesek mondjátok el nekem hogy ez a légbefúvós truma (nincs a rendszernek központi konvektora mint a réginek ) ha lemerűlnek a fedélzeti akkuk hogyan működik tovább ? Ugyanis fülelve azt hallom hogy itt nincs őrláng hanem piezós ki és bekapcsolás van csak ! A réginél ha elment az áram, nem fagytunk meg mert ufgyan a körfűtés ventilátora leállt, a konvektor, működött tovább !
Eza franc nem így teszi a dolgát …
Előre is köszönöm a felvilágosításokat !
Üdv mindenkinek ![/quote]Nem kell félni a Truma combitól. Megbízható, takarékos készülék, jó hatásfokkal. A kezelése egyszerű. Melyik típus van a szekérbe beépítve? C4, vagy 3402-es, mert a leírásod alapján a kettő közül ezek lehetnek.
A kapcsoló kiosztása:
A külső tekerő gyűrű közép állásban van kikapcsolva a készülék. Lefelé tekerve a gyűrűt, a lángnál csak fűt, amit a belső tekerhető, számokkal skálázott potméterrel lehet szabályozni. Alatta, a fűtés mellet, 60 fokos meleg vizet is készít, bár a csak fűtés mellett is melegíti a vizet, de ott nem veszi figyelembe a hőmérsékletet. Felfelé tekerve 40, illetve 60 fokos vizet készít, fűtés nélkül.
A termosztát potméterében van 3 színű led, ami ha zölden világít, akkor azt jelzi, hogy üzemben van a készülék. Amennyiben világít a sárga, akkor az a meleg víz készítés folyamatát mutatja, és ha a piros világít, akkor az a rémálmodat mutatja, vagyis üzemzavarról tájékoztat, ami a legtöbb esetben, csak a gáz hiányát reklamálja.Arra figyelj, hogy ne legyen áramhiány a fedélzeten, mert akkor ez a készülék valóban nem működik, viszont cserébe, kevesebb gázt éget el a konvektorhoz képest.
2018.11.15.-02:02 #56240[quote=”szobrászok” post=53787]Üdv mindenkinek!
Keresgéltem itt méretezés ügyben, de nem leltem választ.
Egy 24 m3 lakterű integrált 12V Hymerbe kellene levegős fűtés.
Amiket találok bontottan azok D4 D5 Eberspacherek kompletten vagy ujrafűzött nem gyári madzagokkal. Nem digi hanem manuális hőmérséklet szabályzóval.
Ezek 120-150 ezer között vannak, nem tudom elég-e egy D4 méretű nekem télre?
És a másik kérdés, hogy állítólag van kinai új, itt a klubban, és jól megy. Igaz lehet?
Nem tudom egy új rendszer mennyibe kerül, és megéri-e inkább arra rámenni mint egy használt?
Tud valaki ezekben a kérdésekben segíteni?
Köszönöm szépen!!!!![/quote]A használt, újrafűzött ketyerék, általában akkor kerülnek ki a teherautókból, mikor lejárt az idejük, vagy megrepedt a kazánjuk. Onnantól, csak a szívás van velük. Szerintem felejtős megoldás, mert a végére drágább lesz, mint egy új német készülék. Viszont ha drágállod azokat, akkor rendelj egy kínait. Döme szaki bevállalt egyet, és az első tapasztalatok alapján jónak tűnik, és ha Ő azt mondja, akkor az úgy is van. Az tény, hogy az ára verhetetlen a többihez képest.
2018.11.14.-20:29 #56239Kedves Társak !
Köszönöm eddigi segítségeteket, a jó öreg lakó elment, kicsit megsirattuk még akkor is ha sokat bosszankodtunk lassúsága és néha idétlen mozgása miatt ( elefánt a porcelánboltba ) …de mégiscsak 15 évig szolgált hűen és mindenhonnan hazahozott Európa bármelyík pontjárol ….
Vettünk helyette egy újabbat, de sajnos ezzel együtt olyan technikát a nyakunkba aminek már nagyobb része elektronika és számomra sokkal félemetesebb mint a jó öreg C 25 volt ! A legnagyobb mumus itt a Truma fűtés aminek egy tekerhető beállítógombja van ….. a szekrény oldalán és eddig csak annyit sikerült kiolvasni a használati útmutatóból hogy az 5 ös program ami csa fűt, és tán a 4 es melegvizet is csinál …. Kissé tartok ettől az ördöngős elektronikátol, de kénytelen vagyok együtt élni vele ! Ha tudtok legyetek szívesek mondjátok el nekem hogy ez a légbefúvós truma (nincs a rendszernek központi konvektora mint a réginek ) ha lemerűlnek a fedélzeti akkuk hogyan működik tovább ? Ugyanis fülelve azt hallom hogy itt nincs őrláng hanem piezós ki és bekapcsolás van csak ! A réginél ha elment az áram, nem fagytunk meg mert ufgyan a körfűtés ventilátora leállt, a konvektor, működött tovább !
Eza franc nem így teszi a dolgát …
Előre is köszönöm a felvilágosításokat !
Üdv mindenkinek !2018.11.14.-12:42 #56237Üdv mindenkinek!
Keresgéltem itt méretezés ügyben, de nem leltem választ.
Egy 24 m3 lakterű integrált 12V Hymerbe kellene levegős fűtés.
Amiket találok bontottan azok D4 D5 Eberspacherek kompletten vagy ujrafűzött nem gyári madzagokkal. Nem digi hanem manuális hőmérséklet szabályzóval.
Ezek 120-150 ezer között vannak, nem tudom elég-e egy D4 méretű nekem télre?
És a másik kérdés, hogy állítólag van kinai új, itt a klubban, és jól megy. Igaz lehet?
Nem tudom egy új rendszer mennyibe kerül, és megéri-e inkább arra rámenni mint egy használt?
Tud valaki ezekben a kérdésekben segíteni?
Köszönöm szépen!!!!!2018.11.10.-00:45 #56228[quote=”Lovi” post=53777][quote=”nemo25″ post=53744][quote=”Lovi” post=53739]A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?[/quote]
Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. ;)[/quote]Na hát, nem tudtam mennyire lesz elég az a 1,5 palack gáz. Így spóroltunk vele. Nem fűtöttünk menet közben, Nem fűtöttünk éjszaka alvás közben. Csak este kajálásnál, és a reggeli készülődésnél.
Aludtunk 2 °C-ban. Reggelenként annyi volt. Nappal 7-8 °C fok volt.
Volt hálózsák, sok takaró, vastag pizsi. Ez olyan élmény volt, hogy egy percig sem bántam meg a mai napig sem.
A lényeg: összesen 3,5 kg gázt használtam el. Szóval nem kellett volna spórolni. De különleges élményt adott.Nem mondom, hogy mindig így akarnám, de ez a mostani kirándulásnak ez adta meg a különlegességét.[/quote]
A Truma Combi-k, jó készülékek. Meglehetősen jó hatásfokkal dolgoznak, az adottságokhoz képest, így akár még takarékosnak is mondhatóak. Persze nagyban függ a felépítmény minőségétől, szigetelésétől, hogy mennyi gázt kell lenyomni a torkán, ahhoz, hogy kellemes klímát biztosítson a beltérben.
Ezzel együtt, a lényeg, hogy jól éreztétek magatokat. :woohoo:
2018.11.10.-00:28 #56227[quote=”nemo25″ post=53744][quote=”Lovi” post=53739]A puding próbája az evés.
Napközben, menetközben úton vagyunk, nem kell fűteni gázról. Este gyújtunk be. Felmelegítünk 22 fokra 8-as fokozaton. 1 órahosszat. Éjszaka lekapcsoljuk. Majd hajnalban amikorra hideg lesz begyújtok megint 5-ös fokozaton. Ez 5órát megy.Valaki megtudja mondani meddig elég így 1,5 palack?[/quote]
Ez ilyen formán, nem túl gazdaságos üzemeltetés. Az rendben van, hogy este bekapcsolod a fűtést, és felmelegíted a lakót, de utána ne kapcsold ki, hanem állítsd be a termosztátot egy 19-20 fok körüli értékre, és engedd, hogy tegye a dolgát. Mivel a lekapcsolással hagyod újra lehűlni a belteret, ezért az újbóli felfűtés, több energiát emészt fel, mintha szinten tartanád a meleget, és számotokra sem biztosít, megfelelő komfortérzetet a kihűlt bódé.
Az, hogy meddig elég a másfél palack, az a felépítmény hőveszteségéből, a külső környezet hőmérsékletéből, továbbá, ezeken felül, még számtalan tényezőből adódik. Mivel több ismeretlenes egyenlet, ezért igen nehéz erre a kérdésedre választ adni. ;)[/quote]Na hát, nem tudtam mennyire lesz elég az a 1,5 palack gáz. Így spóroltunk vele. Nem fűtöttünk menet közben, Nem fűtöttünk éjszaka alvás közben. Csak este kajálásnál, és a reggeli készülődésnél.
Aludtunk 2 °C-ban. Reggelenként annyi volt. Nappal 7-8 °C fok volt.
Volt hálózsák, sok takaró, vastag pizsi. Ez olyan élmény volt, hogy egy percig sem bántam meg a mai napig sem.
A lényeg: összesen 3,5 kg gázt használtam el. Szóval nem kellett volna spórolni. De különleges élményt adott.Nem mondom, hogy mindig így akarnám, de ez a mostani kirándulásnak ez adta meg a különlegességét.
2018.11.10.-00:22 #56226[quote=”nemo25″ post=53734][quote=”Lovi” post=53726]Egy kis tanácsot szeretnék kérni. Most indulunk 10 napra Dániába. Ilyen időjáráskor, amikor már fűteni kell, mehet menetközben a fűtés? Ha magára hagyom a lakót, mert egy kis városnézésre megyünk, mehet a fűtés? Vagy le kell kapcsolni, de akkor lehűl a járgány. Hideg az ágy. Hogy kell ezt csinálni?[/quote]
A menet közbeni gázberendezések használatánál, szükséges a MonoControl, DuoControl, vagy a Secu Motion reduktor megléte, és ezeken felül, a szakadást érzékelő, és szakadás esetén, önmagát elzáró flexicsövek is szükségesek. Ezek hiányában TILOS bárminemű gázberendezés használata mozgásban lévő járműben, továbbá, a jogszabály még arról is rendelkezik, hogy a gázpalacknak, a szelepnél, elzárt állapotban kell lennie!!!!!!!![/quote]
Aztán az élet azt adta, hogy nem kellett használni menet közben. Az autó fűtött, mögöttünk a függönyt behúztuk.Hátul lehűlt, de ha begyújtottunk hamar bemelegedett. Talán felesleges is lett volna hosszú út alatt végig fűteni.2018.11.01.-23:36 #56206Eddig úgy néz ki a vezérlő a hibás, nem jön ki áram a ventilátorhoz. Eddig itt tart a dolog. Most megy majd egy műszerészhez, aztán kiderül majd. Kapható hozzá csak elektronika is, már megtaláltam.
2018.11.01.-21:57 #56205Érdemes azt is megnézni, hogy nem rágta-e el valami a vezetékeket (egyik barátunk így járt, hogy nem ment a fűtés, már mindent kipróbáltak és a végén kiderült, hogy nyest volt a ludas).
2018.10.30.-01:47 #56198[quote=”Királyfi” post=53741][quote=”Királyfi” post=53622]Sziasztok!
Nemrég vásároltam a lakót, és a kombi kazán füttő ventilátorja nem indul el. 2001 évj. A kazán működik, melegvíz van. A motor nem kap áramot a vezérlő elektronikából.. Lenne valakinek valami ismerete erre hogy mi lehet a hiba illetve hogy lehetne esetleg “kiolvasni” a hibát? A kezelő mellett van egy kapcsoló amin kicsi és nagy ventillátor fokozat között lehet váltani.
Köszönöm a válaszokat![/quote]A mellékelt képen megtaláltam a pontos készülék típusát is, annyira gondos volt az előző gazda hogy minden dokumentum mindenről megvan.[/quote]
Ez a készülék, egy megbízható szerkezet, kevés gond szokott velük lenni.
Próbálkozz első körben a csatlakozók ellenőrzésével! Gyakori a kezelőpanel érintkezőiénél az oxidáció miatt keletkezett kontakthiba. amennyiben ezek kizárhatóak, csak ezután érdemes a panel, vagy a motor hibáját keresni. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.