-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.12.23.-17:53 #56598
[quote=”apóka” post=54081]…felnyúlok a műszerfal…ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.[/quote]Akkor ha jól értem, itt egy utólag felrakott kiegészítő radiátorról van szó.Ebben nem fordul meg a víz.
Tiszta fizika, a kisebb ellenállás felé igyekszik, főleg ha az utólagos még levegős is. Működött valaha normálisan?
🙂2018.12.23.-15:21 #56597…felnyúlok a műszerfal…ez a bugyiban tájékozódás technikája nem rossz,de látni is kellene.Például egy rigiddé vált flexicső hajlása-törése gyenge nyomás mellet már akadálya az
áramlásnak.Tovább:az előre menő meleg víz kilépve osztódik mondjuk y- ra .különböző átmérő más hőszállítást ad.A műszerfal radiátortól ad újabb ágat a fedélzet felé? Utólag épített?Megpróbálom bonyolítani.! A folyadékok összenyomhatatlanok.Így ha a visszaáramlásnál két cső nem hegyes hanem derék vagy annál nagyobb szöget zár akkor a véknyabb és/vagy nem lapos szögben érkezőbe vissza duzzaszt.Tehát a vissza menő szár hibája is eredményezhet hőelégtelenséget ,mellék ágon pang.! Már 40 éve hogy ötös központi fizikát írtam,de jó volt gondolkodni.2018.12.23.-13:02 #56596[quote=”szobrászok” post=54075]Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben… Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták…. és gyerekbetegségnek titulálták… Mondom, foggalmam sincs nekem sem… ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!![/quote]
A szerelők 90%-ának fingja sincs mitől és merre áramlik bármi egy autóban. Olajcserés „szerelők”.
2018.12.23.-12:56 #56595ÜdvW!
Én első körben megnézném az elzáró csapot, ha van és nem állandó átfolyású. 2. légtelenítés, ha lehetséges.
Azt ne várjuk, hogy a hőmérséklet különbség miatt magától megindul az áramlás, ez nem gravitációs fűtés, ahhoz sokkal nagyobb keresztmetszetű csövek kellenek. A kis szivattyú jó ötlet rásegít az áramlásra, pár ezerért kínából boldogan postáznak egyet. pl https://www.ebay.com/itm/Quiet-DC12V-280L-H-Micro-Submersible-Brushless-Hot-Heater-Water-Motor-Pump/192469053404?hash=item2cd00cafdc:g:TLcAAOSw-H9alpIf:rk:5:pf:0 Ez csak példa, sajnos kicsi a csonk méret, de a jó méretű se sokkal drágább.
De ha gáz az olcsó, akkor, https://www.ebay.com/itm/Gates-Heater-Engine-Auxiliary-Water-Pump-for-2004-2006-Volkswagen-Phaeton-io/292763088445?hash=item442a0a363d:g:IKgAAOSwC0dbu9bu
erre lehet még vámot és Áfát fizetni:)
Amúgy nem a 30 cm emeléstől áll meg a rendszer, szervi baja lehet.2018.12.23.-02:03 #56593Simán lehet hogy van gomba, vagy csap, de eddig akkor azt minimum 20 szerelő nem lelte meg… felnyúlok neki a műszerfal alá, és van cső ami meleg, de azt valahová a radiátor fölé megy. Hogy lehetne itt márkatársat keresni?
2018.12.23.-01:53 #56592Találgatok: a műszerfal radiátornak is lehet termosztát-gombája ,kis elzáró csapja/nyári üzemre/ berohadva?A modern műhelyek kibontanák a műszerfalat a diagnosztikához .Öreg ducato -t olasz bontóban kérdeznék rá. apóka
2018.12.22.-23:30 #56591Ez csak akkor megy ha a motor megy. Menetben… Akikkel eddig beszéltem és integráltjuk van, azok mind betették mert a kasztni fel lett emelve, majd 30 cmrel feljebb van az utastér mint az eredeti ducatonak. És betéve ezt a kis vackot, felnyomta a melegvizet. Amúgy meglehet, csak az a 4 különböző autósműhely kb 10 szerelője volt tudatlan marha, de senki sem tudta megmondani, hogy a felső műszerfali radiátorba miért nem megy fel kényszerülve a melegvíz???!!! Ez csak azért is fura, mert más integrált tulajok más szerelői sem tudták…. és gyerekbetegségnek titulálták… Mondom, foggalmam sincs nekem sem… ezért lenne jó ha integrált tujal írna akinek bentvan ez a cucc. Mindenesetre köszönöm a hozzászólásodat!!!
2018.12.22.-21:56 #56590Te magad leírtad.Viszont egy újabb kütyü ami áramot fogyaszt.Emiatt napelem-aksi vagy járó motor kell.A lakásom pincéjében van a fűtés kazán ez mínusz 3 m. Felette a födém fél- 1 m. A földszint belmagassága 4 m újabb födém 0,4 m és radiátor felső szelep 1 m.Ekkora/9 m/ szint különbségnél a meleg víz magától elindul felfelé leadva a hőt vissza. Feltételezem a szintkülönbség hiánya mellett ,a motor hűtővize -az a fránya – az eredeti terv szerint a motor és a hűtő között akar téblábolni.Így tervezték helyzetüket , átereszeket ,paramétereiket.Ebbe a kiszámolt rendszerbe nyúlunk bele.Egy kényszer pályára terelve a meleg vizet. Nem vagyok gépész. apóka :meghajol
2018.12.22.-20:59 #56589Sziasztok!
Nekem már jön az 5kw kinai levegős diesel kályha.Kérdésem lenne segitséget kérek.
Mi az a keringető miniszivattyu amit a felmenő melegvizes vízcsőbe kell kötni, hogy jobb legyen az utastéri motorvizes fűtés?
Van akinek van csak már nem tudom ki beszélt erről anno…
Szóval 12voltos kis cucc, ami beindul ha bekapcsolom a műszerfali ventillátort.
És felnyomja a melegvizet a felső radiátorhoz mert most nem elégséges e kényszerkeringetés.Köszi a segitséget!!!
2018.12.21.-22:24 #56588Hangulatos a recsegő-ropogó hajón. Más tészta, mint a lakó, ne vessük egybe.
2018.12.21.-20:43 #56585A régi „cirkuszos” lakókocsikban és a halászhajókon, ahol a kabin a fedélzet fölött van, tökéletes.
2018.12.21.-19:11 #56584Szerintem azért gyártják, mert sok régi hajón ilyen volt – és ki tudják cserélni. Lásd veteránautók „hülyeségeit”
[quote=”Nyomi” post=54065][quote=”nemo25″ post=54064][quote=”woodoopilot” post=54058]Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.
http://dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/
Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.[/quote]
Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, „Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén.” Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.[/quote]
Bocsi, de egy 7,5 méteres hajó kabinja nem hiszem hogy nagyobb egy lakó belsőnél. A fordítás megtévesztő, mert gépi. Állandó levegő utánpótlás szükséges. Használható szabályosan, de ki az aki colos deszkát, vagy préselt fabriketet szállít, és a hamuval szemetel a lakóban, valamint folyamatosan rakja . Pláne éjjel. A termék felelősség miatt a gyártó nem is hozná forgalomba ha nem tudna üzemelni biztonságosan.
Szerintem.[/quote]2018.12.21.-15:03 #56580[quote=”nemo25″ post=54064][quote=”woodoopilot” post=54058]Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.
http://dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/
Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.[/quote]
Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, „Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén.” Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.[/quote]
Bocsi, de egy 7,5 méteres hajó kabinja nem hiszem hogy nagyobb egy lakó belsőnél. A fordítás megtévesztő, mert gépi. Állandó levegő utánpótlás szükséges. Használható szabályosan, de ki az aki colos deszkát, vagy préselt fabriketet szállít, és a hamuval szemetel a lakóban, valamint folyamatosan rakja . Pláne éjjel. A termék felelősség miatt a gyártó nem is hozná forgalomba ha nem tudna üzemelni biztonságosan.
Szerintem.2018.12.21.-01:28 #56579[quote=”woodoopilot” post=54058]Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.
http://dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/
Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.[/quote]
Ez az életveszély kategória.
Nézzétek meg, a kabin belső levegőjét használja az égés során. Ahogy írja a specifikációja is, „Állandó friss levegő szellőztetés szükséges az egység területén.” Egyértelműen nem biztonságos egy szűk kabin fűtésére.2018.12.20.-22:30 #56576Te ezt most komolyan írtad?
2018.12.20.-16:34 #56575azért gyártják hajóhoz, mert ha felgyújtod vele ott van bőven mivel eloltani.bocs ](*,)
2018.12.20.-00:41 #56574potom $590.00 🙂
2018.12.20.-00:18 #56573Régebben volt szó fatüzelésű kályháról, bár lehet csak poénból vetette fel valaki. Ma pont egy ilyen kályháról kaptam egy reklám levelet, igaz ezeket hajókhoz gyártják, de elvileg működhetne egy lakóautóban is.
http://dickinsonmarine.com/product_cat/solid-fuel-heater/
Nem tudom mi előnye lehet egy fatüzelésű kályhának, a diesel vagy a gázos fűtésekhez képest, de sok lakóhajóban láttam fatüzelésű kályhát vagy tűzhelyet.
2018.12.05.-20:21 #56412Áramfogyasztásról:
Indításkor 5,7-6 A, stabil üzem közben 0,75-0,91A amit mértem! Mondjuk csak fél gázig tekertem.
Ezek szerintem elég korrekt értékek.2018.12.04.-17:38 #56397A leírásban az 5kw-os kazánra 1.5-6 dl közötti óránkénti fogyasztást írnak. Szóval nyilván attól függ, hogy mennyire tekeri fel az ember…
Gondolom a 2-3 deci reális óránként szóval 2-3 liter/éjszaka.
2018.12.04.-03:00 #56392Azért 9A, mert izzít.
A hétvégén biwakoltunk, reggelre a hó is leesett. Félgázon ment végig kb. 15 órát. Kint rendesen hideg volt, bőven fagyott. Teljesen áthűlt kocsit fűtött fel. Olyan 3- 4 literre saccolom a fogyasztását naponta. Igaz ez a legkisebb teljesítményű.2018.12.04.-02:38 #56391Sziasztok!
Volt itt szó korábban a kínai dízel fűtésekről. Belefutottam egy jó kis videóba, ami talán érdekes lehet, mert srác megmutat belülről egy ilyen kínai rendszert és különböző méréseket is csinál:
https://www.youtube.com/watch?v=9YthaCqkMOs
Valami skót akcentussal beszél, nehezen érthető, de a lényeg így is látszik.A lényeg: indításkor pár percig 9amper körüli az áramfelvétel, de utána visszaesik 1-1.5 amperre.
A hőmérséklete a kazán házának 60 fok köré emelkedik, ami vállalható, viszont a kipufogó cső (nem meglepő módon) 150 fok fölé megy, szóval ott érdemes vigyázni.
A hangterhelés a kazántól kb 1 méterre 7-8 decibel (mindenféle extra dobozolás nélkül).
A befújó oldalon semmilyen mérges gáz nem távozik belőle (még jó).
Sajnos a fogyasztását nem méri.Az általános tapasztalata az, hogy „van benne anyag”. A kazán és az üzemanyag pumpa is robosztus masszív hatást kelt, nem fogja felgyújtani a lakóautót. Jó alternatívának tűnik, ha valaki nem akar egy vagyont költeni dízel fűtésre.
Most már csak egy „tartós teszt” kéne, hogy mennyi ideig bírja:)
2018.11.28.-01:57 #56352[quote=”nemo25″ post=53888][quote=”gyusza T3″ post=53887]Szerintem befellegzett a hazai használt készülékek piacának, véged jófogás.
https://www.ebay.com/itm/12V-5KW-Air-Diesel-Heater-10L-Tank-LCD-Switch-Remote-F-Trucks-Car-Boat-Trailers/273526596429?hash=item3faf74a34d:g:IqoAAOSwRE9b0rFT:rk:27:pf:0%5B/quote%5D
Az ár-érték arány a helyére került. 🙂 Remélem, a minőség is megközelíti a német készülékekét![/quote]Nem félek, ami nem kínai az hamis. Várom a ferdeszemű omnistort.
2018.11.28.-01:55 #56351[quote=”gyusza T3″ post=53887]Szerintem befellegzett a hazai használt készülékek piacának, véged jófogás.
https://www.ebay.com/itm/12V-5KW-Air-Diesel-Heater-10L-Tank-LCD-Switch-Remote-F-Trucks-Car-Boat-Trailers/273526596429?hash=item3faf74a34d:g:IqoAAOSwRE9b0rFT:rk:27:pf:0%5B/quote%5D
Az ár-érték arány a helyére került. 🙂 Remélem, a minőség is megközelíti a német készülékekét!2018.11.28.-00:46 #56350Szerintem befellegzett a hazai használt készülékek piacának, véged jófogás.
https://www.ebay.com/itm/12V-5KW-Air-Diesel-Heater-10L-Tank-LCD-Switch-Remote-F-Trucks-Car-Boat-Trailers/273526596429?hash=item3faf74a34d:g:IqoAAOSwRE9b0rFT:rk:27:pf:0 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.