Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó fűtés

Legutóbb frissítette Laccci 3 years, 2 months telt el
58angok
307 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #8101
    rlacika
    Felhasználó

      A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

    • Szerző
      Válasz
    • #8176
      rlacika
      Felhasználó

        [quote=”GaborApa”:3df8nrpu]A cső normál Truma cső, de nem elég visszadugni, mert újra szét fog csúszni a rázkódástól. Két db pici csavart bökj át a csövön és az idomon. 😉 [/quote]
        Holnap lebiztositom! Köszönöm! :smt206

        #8163
        GaborApa
        Felhasználó

          [quote=”rlacika”:1bkqz3dt]..Visszanyomtam a helyére és már mükődik is a dolog …………….azt hiszem ez szabványméret (belseje aluminium, kivűl barnás papir)[/quote]
          A cső normál Truma cső, de nem elég visszadugni, mert újra szét fog csúszni a rázkódástól. Két db pici csavart bökj át a csövön és az idomon. 😉

          #8160
          rlacika
          Felhasználó

            Megvaaaaaaaaaaaaaaan! A kocsi alatt semmi baj, jól szigetelve, lekötve, ép. De a hátsókerékvédő után, ott ahol egy kis faskatulyával van védve, a cső ami hátra kanyarodik a fürdőhöz ki volt csúszva a szellőztető T idomából. Visszanyomtam a helyére és már mükődik is a dolog tűrhetően. Azért még apró szépséghibák vannak: még mindig kevesebb levegő jut hátra mint előre, úgyhogy az állitható pilangószelepet kérlek hozd. És egy helyen csunyán be van tűrve a cső, úgyhogy kéne két csőtoldó elem is és egy darab cső is. Holnap megmérem az átmérőjét és megirom…habár azt hiszem ez szabványméret (belseje aluminium, kivűl barnás papir)

            #8155
            GaborApa
            Felhasználó

              [quote=”rlacika”:926vzrl0].Igy elmesélve elég zavaros, [/quote]

              Értem. 😆 Az egyik fényképeden látszott a kályha. Ez az elrendezés volt a második tipp amit leírtam. A padló alatt, kívül veztető cső sem túl jó megoldás, de van amikor elkerülhetetlen.
              Mindenképpen nézd meg, hogy nem nyomódott e össze.
              Ezenkívül ki is lukadhatott, szétázhatott stb.
              Szigetelés sem ártana rá (zártcellás hab, polifoam cső)

              ..Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.

              Meg egy kis csövet is. #-o viszünk.
              😆

              #8132
              rlacika
              Felhasználó

                [quote=”GaborApa”:25preeql]

                Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható.

                A 3 befújás nagyon kevés. 😥 [/quote]
                Hát az biztos hogy azon az oldalon ahol gyenge a fűtés elég hosszú a cső…és ráadásul még ki is jön a kocsi alá a lépcső alatt…Holnap ha az idő megengedi befetrengek egy kicsit a kocsi alá, hogy lássam nincs e megnyomva a cső azon a részen ahol kint van vezetve? Mert aránytalanul kevés levegőt fúj azon az oldalon. Úgy van megoldva a fűtésút, hogy előre elmegy az ülések háta mögött levő mélyedésben, bemegy az ágyfotel alá és ott egy szellőzön ki. A másik cső elindul a Trumatol (az útasülés háta mögött van, egy magas szekrény oldalán), kimegy a kocsi alá a lépcső háta mögé, visszajön a kocsitérbe a hűtőszekrény mögött, egy faburkolatban elmegy hátrafelé, egy T idomon keresztűl egy szellöző ami a hátsó asztal alá, a két szék közé vezeti a meleget, a cső folytatja az útját a hátsó raktérdobozban, onnan bemegy a fürdőbe és ott egy szellözővel befejezödik.Igy elmesélve elég zavaros, de tulajdonképen egyszerű. Sajnos nem nagyon látom hova tehetnék még szellözőket mert ezen a hosszú hátrafelé úton szabad hely csak ott van ahol most van a szellöző. Esetleg oda lehet még egyett tenni…Ha hozol Martfűre egy olyan állitószelepet és estleg vagy két szellözőt-T idomost- előre is megköszönöm.

                #8104
                GaborApa
                Felhasználó

                  [quote=”rlacika”:1lm5d0lh] pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni.[/quote]
                  Ezek szerint ilyened van, csak állítókar nélkül: link
                  Az nem nagy gond ha nincs rajta állítókar, de a 3 befúvás (abból egy a fürdő) nagyon kevés egy lakóautóban.

                  A trumaventről ugyebár 2 cső indul el.
                  Megnéztem a fotóalbumodat, de sajnos nem sok látszik abból, hogyan lehet csövezve a kocsid. A jobboldalról átmegy bal oldalra, és ott egymás után fűzve van a 3 beömlő?
                  Akkor hova fúj a másik cső?
                  Vagy
                  Az egyik cső átmegy baloldalra az asztal alá, a másik meg valahol hátra? Esetleg kocsi alatt? (ott a lépcsőd)
                  Látni kéne a rendszert. :-k

                  Ami biztos, a csőhossz iszonyúan „zabálja” a fűtést.

                  Abba a csőbe amelyik az első szellőző felé megy be lehet tenni egy közbeépíthető pillangószelepet (vihetünk Martfúre egyet) ami bowdennel állítható. Már ez is jobb megoldás lenne, mint a végét fojtogatni.
                  De az igazán jó az lenne, ha a lakó hűvösebb hátső részében kialakítanánk még befúvásokat.
                  Nem az a jó ha terheljük a ventillátort, hanem ha minél több helyen van befújás.
                  Halkabb üzemelés, egyenletesebb meleg.

                  Nekem gyárilag volt 5, most van 8 + 1 résfűtés

                  A 3 befújás nagyon kevés. 😥

                  #8103
                  Battila
                  Felhasználó

                    [quote=”rlacika”:3ownylw7]A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a
                    csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.[/quote] Üdv! Ahol a két cső csatlakozik a venthez, ott kéne lennie egy állító karnak, amivel lehet kismértékben állítani,hogy melyik csőbe menjen a több levegő.A hosszabbikba érdemes a több levegőt engedni.Ha az említett kar nincsen,akkor csak a kifúvók elzárásával lehet beállítani a levegőeloszlást.Sokszor a gyártók idézik elő a hibát azzal,hogy ellapítva teszik be a csövet.Szerintem valami hasonló probléma lehet. Remélem tudtam segíteni. Üdv Attila

                  7 hozzászólás megtekintése - 301-307 / 307

                  You must be logged in to reply to this topic.