-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.12.11.-23:22 #18760
Névtelen
[quote=”GaborApa”:ww1ovbrm]A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.
Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.[/quote]
Igen, nekem is kívül van, és nagyon csendes.
2009.12.11.-13:38 #18736[quote=”nemo25″:14vfcyqo]..Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo[/quote]
A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.
Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.
2009.12.11.-04:18 #18732[quote=”miska”:ysfwitme]Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.[/quote]
Köszönöm a gyors választ.Ha minden jól alakul akkor a jövő télre én is beszereltetek egyet.A nagy hidegben számomra a gázos fűtés macerás és nem túl üzembiztos.
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo2009.12.10.-21:28 #18726Névtelen
[quote=”nemo25″:2rwttmvb]Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo[/quote]
Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.
2009.12.10.-05:50 #18707[quote=”miska”:ps1qw9xa]Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039 [/quote]
Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo
2009.12.08.-12:53 #18649[quote=”reprodesign”:y2el0jlp]Akkor van kérdés?? 😛 [/quote]
Miért jó a webastó fűtés :smt217 🙂
András
2009.12.08.-11:02 #18646[quote=”FuredyLaci”:3i1mwx36]És az már bőven elég 😆 😆 😆 egy hétre[/quote]
Akkor van kérdés?? 😛
2009.12.08.-10:44 #18645[quote=”reprodesign”:heqg35de]Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok 🙁 [/quote]
És az már bőven elég 😆 😆 😆 egy hétre2009.12.08.-10:07 #18644[quote=”miska”:250l11si]Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. 😆
A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.[/quote]Nem tudom Repinek mi baja a szelekkel 🙄 de a mi öreg paripáinknak jót is tesz menet közben egy kis hát szél. 😆
2009.12.08.-01:43 #18641Névtelen
[quote=”reprodesign”:37nbr6hb]Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! 🙁 [/quote]
Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. 😆
A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.2009.12.07.-23:54 #18639[quote=”GaborApa”:32lf6big]
De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. 😥 [/quote]Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! 🙁
2009.12.07.-22:52 #18637[quote=”sevapomaz”:11gpnd1x]
A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni
….. Látott már valaki 300 W körülit? [/quote]Ha a 300 W elég lenne fűtésnek, akkor is legalább 3 db fedélzeti akkumulátor kéne, kb 300 Ah kapacitással, egy 10 órás üzemhez.
Utána pedig egy jó erős generátor, aminek nem gond a 30-40 A-es terhelés.
De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. 😥2009.12.05.-04:22 #18600[quote=”sevapomaz”:26qew6s2]Üdv Mindenkinek!
Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete 😀 [/quote]
A Tesco árult 600 W-os olajradiátort, amely amely 0-100% között állítható (szakaszos üzemben!).
De elektromos fűtés csak hálózatra kötött kocsinál használható tartósan. Nekem 200 Ah fedélzeti akkuról pár órát tud fűteni, de ez csak ideiglenes megoldás.
Találtam még az OBI-ban 140 W-os, 12 V-os fűtőszálas ventillátort. Talán abból 2 db? De nagyon zajos.
Más lehetőség, hogy nem az egész utasteret fűtöm be, hanem csak a fekhelyet. A hálózsák alá, vagy a hálózsákba belülre tett ülésfűtés-párna áramfelvétele 2-3 A, szivargyújtóról. Kipróbáltam, egész jó meleget csinál.
De arra ügyelj, hogy külön akku kell a motor indításra és másik a lakótér áramellátására. Ugyanis nem jó, ha lemerül az indítóakkumulátor.2009.12.05.-00:47 #18599Üdv Mindenkinek!
Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete 😀2008.12.23.-21:18 #11989Sikerült ! Ebben a kocsiban,a Truma felett egy fiók van ,tehát azt kellett kihúzni és egy elég keskeny nyiláson lehet csak hozzáférni a ventilátor házhoz,amit sikerült is portalanitani,kompreszorral és elhalgatott a nyikorgása.Ellenben ahogyan azt Murphy bá mondotta volt,a fiók apró görgőit sikerűlt széthúznom egy mozulattal és pár golyócska kihullott.A maradék 5 db-al üzemel a fiók is.Köszönöm a segitséget. =D>
2008.12.23.-12:15 #11981Köszönöm !Megppróbálom ! 😀
2008.12.23.-03:50 #11977[quote=”cv2adi”:3fb84pfd]
Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű[/quote]
Ja…hát ha valami elromolhat…akkor bizti el is romlik mert hát Murphy tata nem alszik! #-o De nagyon elrontható dolog ott nem nagyon van…csak ha nagyon balkezes vagy, de akkor inkább hagyd másra. Vigyázz hogy a légcsöveket ügyesen húzd le az illesztő csonkról, mert ha régiek akkor elég törékenyek. Ne probálgasd szétszedni a motort hanem használj az olajozóra egy vékony kis fúvócsövet amivel probáld elérni a csapágyakat/perselyeket.2008.12.22.-22:42 #11975[quote=”cv2adi”:34qpp60z]Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet![/quote]
Nektek is boldog, békés Karácsonyt és sokat utazós új évet kívánok.2008.12.22.-21:20 #11974Köszönöm R.lacika és Briginek is mindkét témában a hozzászólást és tanácsot.Megpróbálom megolajozni az általad emlitett módon a ventilátort,remélem sikerűl.Ami a lakónkat illeti ez egy igen fura u.n.köztes méret se nem a 4 méteres rövid se nem aluxus 7 méteres,hanem 5.20.a becsületes neve.Az eladó szerint ez egy teljesen egyedi valami lehet mert Ő az életét a kempingekbe bolyongva élte le de ezt a méretet nem látta egyszer sem.Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet!
Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű,azt előre megrendelem,u.i. még nem volt olyan javitani való ezen a csotrogányon amibe ne kellet volna mélyebben belenyúlni mint a tervezett javitás? !2008.12.22.-11:17 #11969[quote=”LMC25″:2gu6i6k0]Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.[/quote]
A mi tapasztalatunk LMC-hez közelít, amikor télen síelni megyünk és kemény mínuszok vannak, akkor kb. 3 napig elég egy tartály. Persze ez biztosan függ a kifűtendő tértől is, kisebb lakóban tovább tart (ha jól emlékszem az előző lakónál 4-5 napig is elég volt), nagyobbnál még rövidebb ideig.2008.12.22.-00:34 #11967[quote=”LMC25″:29jqlpau]:amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?[/quote]
Ha elmész Miskolcig, a Biwak biztos segit! 😉
De egy kis „mesterkézzel” te is megoldhatod: a Truma felett levő szekrény alját kiemeled és elérhetővé válik a ventilátor. Három-négy csavart, a fűtéscsöveket és a tápkábelt leszerelve kezedben van a ventilátor. Vigyázz milyen olajat használsz a csapágy kenésésre, mert magas hőmérsékleten működik a cucc. Ha teflonperselyezésű, akkor egy jó portalanitás és egy fúlyás a szilikonsprayból sokáig csendesen tartja a fújókát! Sok sikert!2008.12.22.-00:14 #11965Névtelen
[quote=”LMC25″:2zh72k22]Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁 [/quote]Nekem Truma 3002-es van a lakóban,amivel most is fűtök.Simán elmegy 8-10 napot a 11kg-os palackal.A nyikorgás jöhet a tengelytől,vagy a ventillátor lapát hozzáér a házához egy picit.Ez lehet a kopásából eredő lötyögéstől is Üdv és Mindenkinek,Boldog, Áldott Ünnepeket kívánunk!Gyuri és Ági.
2008.12.21.-19:00 #11960Köszi a választ.Szép napot,üdvözlettel cv2adi 😀
2008.12.21.-16:20 #11955[quote=”LMC25″:3r03tv3n]Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁 [/quote]
+ 10 fokban kb. 3 nap – 10 fokban 2 nap + – 🙁 1 gázpalack.
a nyikorgásra nem tudok választ adni, de biztos kellemetlenAndrás
2008.12.21.-15:56 #11954Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.