Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó fűtés

Legutóbb frissítette Laccci 3 years, 2 months telt el
58angok
307 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #8101
    rlacika
    Felhasználó

      A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.

    • Szerző
      Válasz
    • #18760
      Névtelen

        [quote=”GaborApa”:ww1ovbrm]A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.

        Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.[/quote]

        Igen, nekem is kívül van, és nagyon csendes.

        #18736
        GaborApa
        Felhasználó

          [quote=”nemo25″:14vfcyqo]..Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo[/quote]

          A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.

          Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.

          #18732
          nemo25
          Felhasználó

            [quote=”miska”:ysfwitme]Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.[/quote]
            Köszönöm a gyors választ.Ha minden jól alakul akkor a jövő télre én is beszereltetek egyet.A nagy hidegben számomra a gázos fűtés macerás és nem túl üzembiztos.
            Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a készülék a kocsi belső terében, vagy a felépítmény alatt van elhelyezve? Köszi! Nemo

            #18726
            Névtelen

              [quote=”nemo25″:2rwttmvb]Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo[/quote]

              Nekem a lakómban egy eberspacher D4S tipusú 3.5 KW-os állófűtésem van.2006-os modell. Hasonló a Webastóhoz. Eddig semmi problémám nem volt vele. A -10C fokban is +30C fokot tud csinálni 3/4-es teljesítménnyel.

              #18707
              nemo25
              Felhasználó

                [quote=”miska”:ps1qw9xa]Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039 [/quote]

                Szia! Tervezem egy diesel állófűtés beszerelését a lakómba, és érdekelne, hogy neked mekkora teljesítményű (kW) a webastod, és kemény minuszokban megfelelően kifűti-e a kocsit?Műszaki probléma, vagy meghibásodás volt vele? Előre is köszi a választ. Nemo

                #18649
                LMC
                Felhasználó

                  [quote=”reprodesign”:y2el0jlp]Akkor van kérdés?? 😛 [/quote]

                  Miért jó a webastó fűtés :smt217 🙂

                  András

                  #18646
                  repi
                  Adminisztrátor

                    [quote=”FuredyLaci”:3i1mwx36]És az már bőven elég 😆 😆 😆 egy hétre[/quote]

                    Akkor van kérdés?? 😛

                    #18645
                    FLaci
                    Felhasználó

                      [quote=”reprodesign”:heqg35de]Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok 🙁 [/quote]
                      És az már bőven elég 😆 😆 😆 egy hétre

                      #18644
                      Soma
                      Felhasználó

                        [quote=”miska”:250l11si]Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
                        Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. 😆
                        A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.[/quote]

                        Nem tudom Repinek mi baja a szelekkel 🙄 de a mi öreg paripáinknak jót is tesz menet közben egy kis hát szél. 😆

                        #18641
                        Névtelen

                          [quote=”reprodesign”:37nbr6hb]Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! 🙁 [/quote]
                          Én mielött elindulok bekapcsolom a webastót, koxin, és elindulok. :smt039
                          Ha fúj a szél, akkor is elindulok, csak lassabban megyek. 😆
                          A viccet félretéve, bármilyen kicsi is a felépítmény, télen villannyal fűteni akksiról, szinte lehetetlen. Azért azt tudja mindenki, semmiből nincs energia.

                          #18639
                          repi
                          Adminisztrátor

                            [quote=”GaborApa”:32lf6big]
                            De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. 😥 [/quote]

                            Mielőtt elindulunk egy pár napos kirándulásra mindig előtte 1-2 nappal bekapcsolok egy 1000W-os olajradiátort a lakóba.Ha kellemes az idő tehát kint van 5-6 fok akkor a lakóban 15 fok ami elég kevés.Ha kinn 0 fok körül van akkor alig éri el a benti hőmérséklet a 10 fokot.Ha a szél is fúj akkor felezz.És ez 1000W!!! 🙁

                            #18637
                            GaborApa
                            Felhasználó

                              [quote=”sevapomaz”:11gpnd1x]
                              A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni
                              ….. Látott már valaki 300 W körülit? [/quote]

                              Ha a 300 W elég lenne fűtésnek, akkor is legalább 3 db fedélzeti akkumulátor kéne, kb 300 Ah kapacitással, egy 10 órás üzemhez.
                              Utána pedig egy jó erős generátor, aminek nem gond a 30-40 A-es terhelés.
                              De szerintem a 300 W nem elég fűtésnek. 😥

                              #18600
                              istozi
                              Felhasználó

                                [quote=”sevapomaz”:26qew6s2]Üdv Mindenkinek!
                                Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
                                Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
                                A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
                                Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete 😀 [/quote]
                                A Tesco árult 600 W-os olajradiátort, amely amely 0-100% között állítható (szakaszos üzemben!).
                                De elektromos fűtés csak hálózatra kötött kocsinál használható tartósan. Nekem 200 Ah fedélzeti akkuról pár órát tud fűteni, de ez csak ideiglenes megoldás.
                                Találtam még az OBI-ban 140 W-os, 12 V-os fűtőszálas ventillátort. Talán abból 2 db? De nagyon zajos.
                                Más lehetőség, hogy nem az egész utasteret fűtöm be, hanem csak a fekhelyet. A hálózsák alá, vagy a hálózsákba belülre tett ülésfűtés-párna áramfelvétele 2-3 A, szivargyújtóról. Kipróbáltam, egész jó meleget csinál.
                                De arra ügyelj, hogy külön akku kell a motor indításra és másik a lakótér áramellátására. Ugyanis nem jó, ha lemerül az indítóakkumulátor.

                                #18599
                                sevapomaz
                                Felhasználó

                                  Üdv Mindenkinek!
                                  Új vagyok, ezért nézzétek el, ha esetleg rossz helyen kérdezek.
                                  Párom épített néhány lakóautó-felépítményt, de eddig még nemigen volt szükségünk arra, hogy télen is használjuk, ezért most szembesültünk a fűtés problémájával.
                                  A kérdés az volna, hogy a gázüzemen kívül pl. elektromos fűtést tud valaki valami frappánsat? A gond ugyanis az, hogy aksiról kellene üzemeltetni és a legegyszerűbb fűtőventillátorok is csak 7-800 W-nál kezdődnek. Látott már valaki 300 W körülit? Mivel pici a kicsike elegendő lenne talán a befűtésére.
                                  Előre is köszi ha van valakinek érdembeli válasza, esetleg ötlete 😀

                                  #11989
                                  cv2adi
                                  Felhasználó

                                    Sikerült ! Ebben a kocsiban,a Truma felett egy fiók van ,tehát azt kellett kihúzni és egy elég keskeny nyiláson lehet csak hozzáférni a ventilátor házhoz,amit sikerült is portalanitani,kompreszorral és elhalgatott a nyikorgása.Ellenben ahogyan azt Murphy bá mondotta volt,a fiók apró görgőit sikerűlt széthúznom egy mozulattal és pár golyócska kihullott.A maradék 5 db-al üzemel a fiók is.Köszönöm a segitséget. =D>

                                    #11981
                                    cv2adi
                                    Felhasználó

                                      Köszönöm !Megppróbálom ! 😀

                                      #11977
                                      rlacika
                                      Felhasználó

                                        [quote=”cv2adi”:3fb84pfd]
                                        Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű[/quote]
                                        Ja…hát ha valami elromolhat…akkor bizti el is romlik mert hát Murphy tata nem alszik! #-o De nagyon elrontható dolog ott nem nagyon van…csak ha nagyon balkezes vagy, de akkor inkább hagyd másra. Vigyázz hogy a légcsöveket ügyesen húzd le az illesztő csonkról, mert ha régiek akkor elég törékenyek. Ne probálgasd szétszedni a motort hanem használj az olajozóra egy vékony kis fúvócsövet amivel probáld elérni a csapágyakat/perselyeket.

                                        #11975
                                        Brigi
                                        Felhasználó

                                          [quote=”cv2adi”:34qpp60z]Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet![/quote]
                                          Nektek is boldog, békés Karácsonyt és sokat utazós új évet kívánok.

                                          #11974
                                          cv2adi
                                          Felhasználó

                                            Köszönöm R.lacika és Briginek is mindkét témában a hozzászólást és tanácsot.Megpróbálom megolajozni az általad emlitett módon a ventilátort,remélem sikerűl.Ami a lakónkat illeti ez egy igen fura u.n.köztes méret se nem a 4 méteres rövid se nem aluxus 7 méteres,hanem 5.20.a becsületes neve.Az eladó szerint ez egy teljesen egyedi valami lehet mert Ő az életét a kempingekbe bolyongva élte le de ezt a méretet nem látta egyszer sem.Köszi még egyszer az infót és egyben kivánok Nektek és T. Családotoknak is Kellemes Ünnepeket és egy gazdag lakóautós 2009-es évet!
                                            Lacika:még csak annyit irj le hogy mi törhet le vagy mehet tönkre a szétszerelés folyamán mert ez nálam törvényszerű,azt előre megrendelem,u.i. még nem volt olyan javitani való ezen a csotrogányon amibe ne kellet volna mélyebben belenyúlni mint a tervezett javitás? !

                                            #11969
                                            Brigi
                                            Felhasználó

                                              [quote=”LMC25″:2gu6i6k0]Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.[/quote]
                                              A mi tapasztalatunk LMC-hez közelít, amikor télen síelni megyünk és kemény mínuszok vannak, akkor kb. 3 napig elég egy tartály. Persze ez biztosan függ a kifűtendő tértől is, kisebb lakóban tovább tart (ha jól emlékszem az előző lakónál 4-5 napig is elég volt), nagyobbnál még rövidebb ideig.

                                              #11967
                                              rlacika
                                              Felhasználó

                                                [quote=”LMC25″:29jqlpau]:amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?[/quote]
                                                Ha elmész Miskolcig, a Biwak biztos segit! 😉
                                                De egy kis „mesterkézzel” te is megoldhatod: a Truma felett levő szekrény alját kiemeled és elérhetővé válik a ventilátor. Három-négy csavart, a fűtéscsöveket és a tápkábelt leszerelve kezedben van a ventilátor. Vigyázz milyen olajat használsz a csapágy kenésésre, mert magas hőmérsékleten működik a cucc. Ha teflonperselyezésű, akkor egy jó portalanitás és egy fúlyás a szilikonsprayból sokáig csendesen tartja a fújókát! Sok sikert!

                                                #11965
                                                Névtelen

                                                  [quote=”LMC25″:2zh72k22]Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁 [/quote]Nekem Truma 3002-es van a lakóban,amivel most is fűtök.Simán elmegy 8-10 napot a 11kg-os palackal.A nyikorgás jöhet a tengelytől,vagy a ventillátor lapát hozzáér a házához egy picit.Ez lehet a kopásából eredő lötyögéstől is Üdv és Mindenkinek,Boldog, Áldott Ünnepeket kívánunk!Gyuri és Ági.

                                                  #11960
                                                  LMC25
                                                  Felhasználó

                                                    Köszi a választ.Szép napot,üdvözlettel cv2adi 😀

                                                    #11955
                                                    LMC
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”LMC25″:3r03tv3n]Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁 [/quote]

                                                      + 10 fokban kb. 3 nap – 10 fokban 2 nap + – 🙁 1 gázpalack.
                                                      a nyikorgásra nem tudok választ adni, de biztos kellemetlen

                                                      András

                                                      #11954
                                                      LMC25
                                                      Felhasználó

                                                        Feltennék egy elég hülye kérdést :Mennyi ideig elegendő egy 11 kg-os gázpalack ha csak fűtésre használja a lakós ?mondjuk ha kint olyan min 10 van és egy komfortos 20-22 fokot szeretne bent a kocsiban,természetesen a plussz skálán számolva.És még egy dolog :amikor ez a Truma konvektor beindúl valami-valószinüleg a ventilátor tengelye nyikorog.Nehéz hozzá jutni hogy megolajozza az ember vagy szét kell szedni darabjaira ?Éjszaka nem igazán örülünk neki!Köszönöm.Mindenkinek szép ünnepeket.cv2adi 🙁

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 276-300 / 307

                                                      You must be logged in to reply to this topic.