-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.12.18.-21:51 #51016
Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.
2016.05.09.-20:52 #49832[quote=”Kerti” post=47552]Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.[/quote]Szégyen nem szégyen ezért kerüljük mi az autómatikát….
Ha lehet állítsd át kézi szabályzásra….2016.03.11.-16:43 #49310Én is erre gondoltam, hogy a gyújtónak két funkciója van, mert máshova nincs bekötve, ami le tudná állítani a szikrát . Igen, az elektromos szikráztató még a régi kályhából maradt meg. A mostani fűtésnek mechanikus szikragyújtója volt, de azt már nem tudom, hogy hova tettem.:). Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működik ez a lángfigyelés, talán valami bimetallos rendszerű a szikragyújtó belseje.
2016.03.11.-14:06 #49309Nagy valószínűséggel a gyujtóautómatikád adta meg magát.
A lángot a szikráztató stift ellenőrzi és jelzi vissza az autómatának, hogy van láng és állítsa le a szikrát.
Mivel sziráztatás van, így nem ezzel van a gond, hanem az autómatika nem érzékeli a visszajelzést.2016.03.11.-00:09 #49302Eltelt egy év és újra fűtés bajom van.:-( Utoljára ki lett cserélve a komplett kályha egy szép állapotú, fiatalabb használtra. Működött is, de a nyáron, egy hideg este új hiba jelentkezett. Működik és fűt is csak az elektromos szikragyújtás nem kapcsol le. Szétszedtem, a fűtés erősség állító rúd tövében van a szikráztató érintkező párja. Ha elfordítom össze is zár, csak arra nem jövök rá, hogy a gáz meggyulladásakor mi kapcsolja le.
2014.11.07.-01:06 #45292Pontosan ezt szerettem volna írni én is, csak nem voltam gépközelben. hurrá
A párod meg abban reménykedik, hogy nem olvasod az ő fórumát, ahol kiderült mennyi volt az utolsó táska! :rohog
Viccet félretéve, úgy néz ki lesz másik kályha, mert csak a biztonsági szelep 100EUR környékén van.2014.11.06.-03:09 #45281[quote=”csendi” post=44047][quote=”eduvill” post=44015]Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002![/quote]
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:[/quote]remenykedj, hogy az asszonyod nem olvassa a forumot :rohog
2014.11.05.-23:28 #45280[quote=”eduvill” post=44015]Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002![/quote]
Nalam pont ez volt a problema. Elöször ejjel hibajelzessel leallt a fütes, utana pedig a biztonsagi erzekelö nem engedte begyujtani. Elvittem a szervizbe, ott kicsereltek a biztonsagi erz.-t. Ezutan pedig ugyan az volt a helyzet mint nalad. Visszavittem a szervizbe, ott azt mondtak, hogy hibaztak az elözö alkalommal (mindjart megörültem) mert a kalyha idösebb 10 evesnel es nem javithatjak, hanem ujat kell beepiteni. (de beleszamoljak azt a 380€-t amit a multkor fizettem, igy eleg, ha 450€-t rafizetek :sir . Vegül kiegyeztünk 360€-ban mivel nem kellett az uj burkolat, jo nekem a regi is. (különben is, nem akartam, hogy az asszony eszrevegye. Ö összesen 300€-rol tud) Most ugy nez ki, hogy müködik, de eleg sokaig kell lenyomva tartani amig egve marad. :dry:2014.11.02.-23:08 #45261Szétszedtem, mivel szakember vagyok. :smt204
Elég koszos volt, kipucoltam mindent, de továbbra sem működik a nagyobbik gázégő. A fúvókákat is kifújattam, de úgy néz ki, hogy a biztonsági szeleppel lesz a baj. Ennek javítására viszont sok esélyt nem látok. Valamint szerelés közben, úgy néz ki tönkrement a termokábel is, elég rosszul nézett már ki, és most már csak akkor ég a kis láng ha nyomva tartom a kapcsolóját. Ez mondjuk nem nagy tétel, ha cserélni kell. Nem is csodálkozom, 31 éves a technika már. 🙂 A szelep elég húzós, meggondolom, hogy mi a jobb megoldás.[quote=”Kerti” post=44016]Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.[/quote]2014.11.02.-04:19 #45255Köszönöm a segítséget, holnap szemügyre veszem.
Jó éjszakát!2014.11.02.-04:12 #45254A nagynak nincsen. Azért van két kémlelő nyílás, mert van jobbos meg balos beépítés.
Az előlapon ezért két nyílás van aminél elvileg a másik nyílásba a Truma logóját teszik bele.
Ha beindul a nagy égőfej, akkor azt lehet hallani egy lobbanás hangjával és a kémlelő nyíláson látható is a fényváltozás.2014.11.02.-03:24 #45253De jó!!!
Igen, így már egyértelmű, hogy ez lehet a probléma! Azt a kicsi égőfejet látom égni a kémlelőn. A nagy égőfejnek nincs kémlelő ablaka? Mert úgy emlékszem, hogy az előlapi burkolaton két hosszúkás ovális nyílás van alul, és én a bal oldaliban látom a kis lángot.2014.11.02.-03:00 #45252Így néz ki az égőfej. Neked csak a kicsi kör alakú indul be. (az egyik legnagyobb ellenségük a pók)
2014.11.02.-02:13 #45250Értem!
A bojlerrel is ilyen baj volt, tele volt pókpetével a gázégőnél. Ha benézek a kémlelőnyíláson akkor kb. egy 2cm-es átmérőjű lángot látok. Csodálkoztam is , hogy képes meleget adni egy ekkora égőfej, de ezek szerint nagyobb égőfej is van. Ebben az esetben a szabályzóm is lehet rossz…
Köszönöm a segítséget!!!2014.11.02.-01:46 #45245Szerintem ennek az az oka, hogy nem indul el a gázégőben a nagy kör csak a kicsi. Amikor beindítod először be kell lobbannia egy kisebb lángnak, ami nálad amint mondod meg is van, aztán ha feljebb tekered akkor be kéne lobbannia a teljes égőfejnek. A kicsi rész valóban nem ad túl sok meleget, szóval ez lehet a gond nálad.
Ennek lehet oka elkoszolódás is, vagy maga a szelep ment tönkre.
Mindkettő szétszedést igényel, ezért azt javaslom, hogy vidd el szakszervizbe.2014.11.02.-00:36 #45244Sziasztok!
Fűtésemmel van problémám: Könnyedén begyullad, működik is, de nem melegít eléggé véleményem szerint. A kémlelőn úgy látom teljesen ég az égőfej, ha állítok a fokozaton akkor a láng mérete nem változik. Az előző lakókocsimban forróság volt a közelében ez éppen kicsit meleg. Ha bekapcsolom a körfűtés ventilátort azon is hideg levegő jön. Mennénk még az évben de így elég friss a levegő a lakóban. :rohog
Jah, Truma 3002!2014.07.15.-23:25 #43810[quote=”Peter_Nizza” post=42768]Kedves szakik:
Kérdésem lenne:
Milyen állófűtés típusok vannak? Milyen készülékek?Amiről hallottam: Truma (ez van nekem is) Sokaknak van Webasto, de van akinek „eberspacher D4S tipusú 3.5 KW” állófűtése van. Vannak további márkák is?
Köszönettel, Péter[/quote]
Nálunk ez a három típus a legelterjedtebb ezért hallottál ezekről, de vannak még egyéb márkák is.
Típus szerint van gázos, gázolajos, benzines, elektromos működésű. Van, hogy ezeket kombinálják egy fűtésen belül (gáz/230V, gázolaj/230V).
2014.07.13.-21:32 #43790Kedves szakik:
Kérdésem lenne:
Milyen állófűtés típusok vannak? Milyen készülékek?Amiről hallottam: Truma (ez van nekem is) Sokaknak van Webasto, de van akinek „eberspacher D4S tipusú 3.5 KW” állófűtése van. Vannak további márkák is?
Köszönettel, Péter
2009.12.14.-03:30 #18833[quote=”GaborApa”:1pwylrnk]Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer „sikerült”, de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.[/quote]
Köszi. Így már tisztább a kép.2009.12.14.-03:26 #18832Névtelen
[quote=”GaborApa”:2s37kadj] …Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
– a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)[/quote]Ez jo hir! Valo igaz, hogy amit olvatam azok szinten meg a kezdeti idoszak problemai voltak.
Azt sikerult megfejtenm, hogy Te es Kerti = BIWAK. 🙂
Így ha kerhetlek akkor privatban irjal nekem egy osszeget a dualtop-ra szerelessel egyutt. Ducatoba. Persze eleg lesz egy jo tol-ig ár is.
Ja es az RHA-100 eleg lesz…köszi
M.2009.12.13.-14:35 #18816[quote=”nemo25″:28anueqx]Mivel a gázolajban egyre magasabb százalékban kevernek bioolajat, sőt nyugaton már kimondott bio üzemanyagot is lehet kapni, nem károsítja a keverékképző rendszert a bio komponens? [/quote]
Ha webasto (vagy eberspraher) fűtésed van akkor nem szabad boidízelt tankolni.
Nekem két év alatt egyszer „sikerült”, de úgy 20 liternél észrevettem, és átváltottam a normál kútoszlopra.
Ezek a készülékek működnek biodízellel is, de nem szabad mert az égőkosár hamar bekormol.
Ezt azonban lehet tisztítani és cserélni is, tehát nem az egész a készülék megy a kukába.2009.12.13.-14:25 #18815[quote=”muerto”:2i559eq3]…..a webasto dual top rendszerét szeretném. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha kivülre van szerelve télen nem fagy el a hideg víz csőve?
….. a melegvíz csonkjánál elszállt a tömítés. Rossz szerelés lehetett vagy masnak is volt már ilyen?
…..az árban ne voltak benne bizonyos alkatrészek, kiegészítők amik kellettek volna ahhoz, hogy kívűlre tegyék fel. Szóval a kérdés, hogy a 650e Ft árban minden benne van?
Kell vakami külső borítás esetleg?
…… 😐 [/quote]-Magyarországon a legelső Dual Top készüléket az én lakómba építettük be, gyakorlásképpen és hogy a készülékről is legyenek tapasztalataink, mielőtt másnak kínáljuk. Bár a gázfűtés is bentmaradt két éve a webastoval fűtök.
-Mivel ez a készülék még a webastonál is prototípus volt, az elején volt egy két apró probléma vele, de az új elektronikával már nincs semmi gond.
-Melegvíz csonknál még nem szállt el tömítés, pedig már jópárat beraktuk.
– a Dual top árában minden benne van, ami nem járműspecifikus. Ezért nincs benne felfogatókonzol (ezt egyedileg gyártjuk le adott kocsihoz) és nincs védőlemez sem, de ez nem is kötelező. A készülékház erre van kitalálva. Nekem direkt védőlemez nélkül van. A házon egyelőre semmi gond.
Ugyanakkor benne van az árban pár olyan dolog ami a sim,a fűtőkészülékeknél nioncs (pl kipufogódob , hangtompító)2009.12.13.-14:17 #18814[quote=”muerto”:ekv039t2]Remélem senkit nem zavarok a h. hérdéseimmel… 😐 [/quote]
Üdv a klubban!
Biztos, hogy senkit nem zavarsz a kérdéseiddel, hiszen éppen az a klub egyik fő célja, hogy megoszthassuk egymással a lakóautós tapasztalsztalatokat legyenek azok műszakiak, vagy utazással, éjszakázással, vagy bármi egyébbel kapcsolatosak.
Többeknek van jó tapasztalatuk a gázolajos fűtéssel, következő lakóautóba én is ilyet szeretnék.2009.12.13.-05:27 #18808[quote=”GaborApa”:3bw4h77z]A Webastoknak a másik nagy előnye, hogy alvázra építhetőek, jól bírják a strapát. Max. egy védőlemezzel illik eltakarni a kavicsfelverődések miatt.
Így nem foglalnak helyet a lakótérből, és ami hang van (felfűtéskor), az is kívül marad, így a lakótér csendesebb mint a gázos körfűtéseknél.[/quote]
Igen ezek komoly előnyök, és az üzembiztonságuk is jelentősen jobb mint a gázos rendszereknek no meg az energia ellátásuk sem macerás. :smt204 De felmerült bennem még egy kérdés.Mivel a gázolajban egyre magasabb százalékban kevernek bioolajat, sőt nyugaton már kimondott bio üzemanyagot is lehet kapni, nem károsítja a keverékképző rendszert a bio komponens? Itt a lerakódásokra gondolok, amit a növényi olaj okozhat.Ugye kimondottan tíltják a modern motorokban a növényi olaj használatát, míg az öreg ketyerék vígan elszaladgálnak a sima vénusszal.Tudom az üzemanyagban modifikálják a bio komponens, de akkor sem teljesen problémamentes. :-k
Lehet hogy nem okoz semmi gondot,és csak én kombináltam túl a kérdést, de érdekelne a véleményed.
Nemo2009.12.13.-05:21 #18807Névtelen
Sziasztok
Teljesen új vagyok a lakóautós világban, annyira, hogy még csak most tervezgetem, hogy milyet is szeretnék. 😳 Ami már biztos, hogy a webasto dual top rendszerét szeretném. Valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha kivülre van szerelve télen nem fagy el a hideg víz csőve?
Egy német user blogját olvastam akinek belülre szerelték és már 2x volt vízkárja mert a melegvíz csonkjánál elszállt a tömítés. Rossz szerelés lehetett vagy masnak is volt már ilyen?
Amit még írt az az, hogy az árban ne voltak benne bizonyos alkatrészek, kiegészítők amik kellettek volna ahhoz, hogy kívűlre tegyék fel. Szóval a kérdés, hogy a 650e Ft árban minden benne van?
Kell vakami külső borítás esetleg?hmmm… hirtelen ennyi jutott eszembe Ha van még vmi amit el tudtok mondani róla annak örülnék. Elég morcos lenneék ha ennyi pénzért fejfajast kapnék. 👿
na megyek megkeresem a többi témát is ami nem világos (sok van) 🙂
Remélem senkit nem zavarok a h. hérdéseimmel… 😐 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.