-
IndítottaTémakör
-
2008.03.26.-21:44 #8101
A mostani nyuszifogó kiruccanásban a hideg, vizes idő miatt a fűtés megállás nélkül kellet menjen. Észrevettem hogy a kocsi hátsó felében (konyha, fürdő) kellemetlenül hűvösebb van mint elöl. Tüzetesebben átnéztem hogy működik a dolog és látom hogy a meleglevegőt három 6-7 cm átmérőjü résen fujja be a Trumavent. Az egyik az elöl levő asztal alá fúj, egy másik a hátsó asztal alá, mig a harmadik a fürdőbe lehel. Ez a két hátsó nagyon gyengén szuszog az elsőhöz képest. Minthogy a kocsival semmi doksit nem kaptam, kerestem a netten, meg is talaltam, igaz hogy csak hasonlo, pedig TRUMAVENT van reá irva , mégse kaptam meg azt az állitó kart amivel lehetne a levegőmennyiséget szabályozni. Probáltam az első szelőző részleges befedésével nővelni hátúl a nyomást, de a ventilátor visongva ellenkezett, úgyhogy lemondtam erröl. Átnéztem a csőrendszert, de nem kaptam semmi hibát (szakadást, dugulást). Főleg a fürdőszobai hűvösség kellemetlen. Tud valaki valami tanácsot adni? [-o< A kocsi 1991-es Chausson 59.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.01.22.-23:57 #51198
A mult ejszaka teszteltuk az olajos futest mert minusz 14 volt az ejjel, hat egy szoval nagyon jo, persze volt egy bennti kabin vedo es egy kinti is, nem kell a gazpalackokkal zsongloroskedni. Igazan ajalom az olajos futest foleg akik a lakot telen is hasznaljak.
2017.01.22.-23:00 #51197[quote=”woodoopilot” post=49165]A 65-ös papírcsöveket be kell valamivel ragasztani a kazán alján lévő csatlakozó idomba? Az egyik beépítési utasításon oda rajzoltak egy kinyomópisztolyt, de a használati utasításban nem írnak semmilyen tömítő anyagról.
A vezérlődoboz tetején, középen, van egy kerek lyuk, olyan, mintha egy két pólusú csatlakozó aljzat lenne. Tudja esetleg valaki, hogy mit lehet oda csatlakoztatni? A beszerelési utasításban nem írnak róla semmit.
A szellőzőszelepes könyökcsatlakozó után van egy visszacsapó szelep a melegvíz csőben, de a leírás szerint nem oda, hanem a hideg vízcsőbe kell visszacsapó szelepet beépíteni. Az előző beépítést és a kiszerelést Nagyorosziban a Knausnál csinálták, gondolom nem véletlenül tettek a meleg vízcsőbe is visszacsapó szelepet, de nem tudom mi célból.[/quote]
A fűtéscsövet nem kell ragasztani. Elvileg van kettő darab kis fém köröm a kazán csőbemenetének az oldalán, ami oda fogja a fűtéscsövet. Arra beépítési utasításra kíváncsi lennék amelyik ragasztópisztolyt javasol.
A vezérlődobozon lévő csatlakozó hirtelen nem ugrik be, de ha nagyon kell, akkor holnap a műhelyben meg tudom nézi a dokumentációkban, hogy mi lehet az.
A hidegvíz oldalra akkor kell a visszacsapó szelep, ha a bojler magasabban van mint a frissvíztartály, mert abban az esetben folyamatosan visszafojna a bojlerből a víz és állandóan levegős maradna.
Azt, hogy a meleg oldalra mért tettek, nem tudom, mert a bojler után már csak a csapok vannak. Esetleg az lehet, hogy ha a bojlert lezárjuk és nem akarjuk feltölteni vízzel és a keverőcsaptelepeket közép állásba nyitjuk meg, akkor a hideg víz ne tudjon visszamenni a bojler felé.2017.01.22.-21:21 #51196A 65-ös papírcsöveket be kell valamivel ragasztani a kazán alján lévő csatlakozó idomba? Az egyik beépítési utasításon oda rajzoltak egy kinyomópisztolyt, de a használati utasításban nem írnak semmilyen tömítő anyagról.
A vezérlődoboz tetején, középen, van egy kerek lyuk, olyan, mintha egy két pólusú csatlakozó aljzat lenne. Tudja esetleg valaki, hogy mit lehet oda csatlakoztatni? A beszerelési utasításban nem írnak róla semmit.
A szellőzőszelepes könyökcsatlakozó után van egy visszacsapó szelep a melegvíz csőben, de a leírás szerint nem oda, hanem a hideg vízcsőbe kell visszacsapó szelepet beépíteni. Az előző beépítést és a kiszerelést Nagyorosziban a Knausnál csinálták, gondolom nem véletlenül tettek a meleg vízcsőbe is visszacsapó szelepet, de nem tudom mi célból.
2017.01.21.-22:10 #51195Megjavult a Trumatic kazánunk, illetve el se romlott tulajdonképpen, csak csatlakoztatni kellett a gégecsöveket a fali kéményhez, és rögtön jó lett. Először a palackot cseréltem ki, de az újjal sem ment, amíg csak a két gégecső volt a kazánon.
Megint tanultam valamit, nem kellett volna szétszedni a kazánt, de legalább kitakarítottam a belsejét, kicsit poros volt. A robbantott ábrán elég bonyolultnak tűnt, de meglepően jól szerelhető, logikusan összerakott szerkezet ez.
A meleg levegő kicsit gyengén jön a csövekből, azt hittem több levegőt fúj majd a ventilátor, de lehet ez is rendben van. Hamarosan kiderül befűti-e rendesen a bódét, ettől hidegebb nem kell a teszteléshez. 🙂
2017.01.20.-01:42 #51191Akkor kicserélem a palackot, meg kipróbálom mit csinál, ha felrakom a fali kéményt. Az is jelent valami fojtást. Akitől vettem a kazánt, azt mondta működött amikor kiszereltette a Truma szervizben, csak azért adta el, mert nem fért be a T4-be, amit a Sprinter helyett vett. Hihetőnek tűnt…
2017.01.20.-01:03 #51189[quote=”woodoopilot” post=49154]Kipróbáltam ma a Truma kombi kazánt, de sajnos nem működik. Bekapcsoláskor elindul a ventilátor, majd kis idő múlva bekapcsol a szikragyújtás, nyit a gáz szelep, de csak éppen begyullad a láng, aztán elalszik, újra bekapcsol a szikra gyújtás, de nem gyullad be újra a láng, pár másodperc után lezár a gázszelep, és kigyullad a piros hiba led. [/quote]
A vezérléssel nincs gond, hidd el, hogy a készülék jobban tudja mint te. Azt ne piszkáljátok szerintem.
Abból amit leírsz arra következtetek, hogy a gáz/levegő keverési aránnyal van a gond. Elméletileg csak akkor működik a kályha, ha van rajta kipufogó és beszívott levegőcső, mert a keveréshez szüksége van a fojtásra.Mi is jártunk már úgy, hogy bármit csináltunk, nem tudtuk elindítani a kályhát. Mindent kimértünk és mindent rendben találtunk, de a kályha csak nem akart elindulni. Rájöttünk, hogy ha az égési levegő csövét leszűkítjük, akkor beindul. Ez abból adódott, hogy a németek azt feltételezték a készülék gyártásánál, hogy a gázpalackban gáz van és nem valami egyéb keverék. Mivel a rendszer teljesen zárt, ezért nagyon érzékeny az arányra. Ha a gázpalackban a gázon kívül más is van, akár levegő, akár más, akkor már az általa kevert gáz/levegő, már nem lesz abban az arányban ami az égéshez kell, ezért nem fog begyulladni. Miután rájöttünk, ezt elég egyszerűen tudtuk javítani, mert csak a palackot kellett kicserélni. Szerintem mielőtt belenyúlsz a vezérlésbe, járd végig ezt az utat is.
2017.01.20.-00:08 #51187Nagy barkácsoló vagyok, de ezt inkább elvinném értő emberhez. A sztöchiometrikus égés nem rossz dolog, és azt „fülre” nehéz beállítani. Szóval itt tudni kell értékeket, amit mérni is kell. Persze a láng színe sokat elárul ha valaki jóban van vele 🙂
2017.01.19.-23:05 #51185Kipróbáltam ma a Truma kombi kazánt, de sajnos nem működik. Bekapcsoláskor elindul a ventilátor, majd kis idő múlva bekapcsol a szikragyújtás, nyit a gáz szelep, de csak éppen begyullad a láng, aztán elalszik, újra bekapcsol a szikra gyújtás, de nem gyullad be újra a láng, pár másodperc után lezár a gázszelep, és kigyullad a piros hiba led.
Arra gondoltam, biztosan valami dugulás van a gázrendszerben, de a szelepek előtt tiszta minden. Kivettem a mágnes szelepeket, a fúvókákon jön a gáz, ezek szerint ott sincs dugulás. Kizárásos alapon, akkor a levegővel lehet gond. Levettem a vastag gégecsövet, amin az égési levegőt szívja a ventilátor, anélkül is kipróbáltam és így már nem aludt el a láng, illetve folyamatosan visszagyulladt, mert hangos robajjal égett. Úgy hallottam a szikra gyújtás folyamatosan ment, a vezérlő dobozban meg valami hangosan kattog, mint egy relé. Ebből arra következtettem, hogy kevés lehet az égési levegő. Szétszedtem a ventilátort, kitakarítottam belül az égőt is, de nem volt nagyon poros, dugulást meg pláne nem találtam. Összeraktam újra a kazánt, de továbbra is hangos robajjal ég a friss levegő cső nélkül, ha meg felteszem a vastag gégecsövet is, épp csak begyullad, aztán egyből kialszik.
Azt gyanítom az égési levegő lehet kevés, talán a ventilátor vezérlésével van valami gond. Ha bekapcsolom a kazánt, de nem várom meg a gyújtást, hanem hamarabb lekapcsolom, akkor hallatszik, ahogy felpörög az égési levegő ventilátora. Lehet az a baj, hogy a ventilátornak égés közben magasabb fordulatszámon kellene mennie? Lehet emiatt nincs elég levegő, a folyamatos égéshez?
Az égési levegő ventilátor motorja nem egy közönséges DC motor, 4 vezeték megy a fordulatszám szabályzóba, gondolom a nagy vezérlődobozban lévő elektronika adja a parancsot, hogy mennyit kell forogni a ventilátornak.
Szóval én arra gyanakszom, hogy a vezérléssel lehet valami gond. Debrecenben nem találtam szakembert, aki értene a Truma kazánhoz. Van egy nagyon ügyes elektronikai műszerész barátom, esetleg próbáljam meg vele átnézetni a vezérlő dobozt?
2017.01.02.-13:49 #51111Ha elfér, akkor tegyél a palack alá egy fürdőszoba-mérleget. Állandóra. Üzemekben a nagy gáztartályok tartalmát is úgy ellenőrzik, hogy mérlegre vannak építve és a mérlegelt értéket nézik.
2017.01.02.-02:22 #51108[quote=”woodoopilot” post=49074]Na erre a vízoszlopos módszerre nem gondoltam volna, sokszor a pofon egyszerű dolgok a legeredményesebbek. A gázszivárgás vizsgálatához is van már elektromos kütyü, de a szappanhab is ugyan úgy kimutatja ha szivárog a gáz…[/quote]
Az egyszerű, rég bevált eszközök mindig jobbak, mint az agyonbonyolított, túltervezett, parasztvakító, csillogó méregdrága vackok. A vízoszlop, nem fog tévedni, az tudja a fizikát. Az elektromosnál már nem lennék meggyőződve erről…. 🙂
A gázpalack mérésére, a legmegbízhatóbb eszköz, egy pontos mérleg.
2017.01.02.-00:12 #51107Névtelen
Én infrás hőmérő el próbálkoztam…De -4fokban nem tudtam különbséget mérni.
2017.01.01.-22:38 #51106Sziasztok!
Én egy egyszerű, digitális bőröndmérleget használok. Még a LIDL-ben vettem és teljesen jól bevált. A palackot sem kell kivenni.
http://www.provitamin.hu/beurer-ls-10-borond-merleg-c49-p47823.html
2017.01.01.-18:22 #51104Nekem van, ezért merem leírni: SEMMIRE
2016.12.31.-23:14 #51099A gázpalackban a gázszint mérésére melyik módszer vált be a legjobban? Digitális mérlegen szoktam mérni a palackot, de ahhoz mindig ki kell vennem.
A Dometic GasChecker 11e Ft körül van az ebay.de-n, gondolom annyiért már jó lehet, de láttam olcsóbb megoldásokat is.
Pl. 1000 Ft-ért van színváltó szalag: http://www.ebay.com/itm/Gas-Level-Indicator-Liquid-Level-Strip-/391488688924?hash=item5b268b531c:g:40oAAOSwOVpXaBX2
Vagy itt van egy másik szintjelző kínából ingyen postával 350 Ft-ért:
http://www.ebay.com/itm/1PC-Propane-Butane-LPG-Fuel-Gas-Tank-Level-Indicator-Magnetic-Gauge-Caravan-Pots-/291933523161?hash=item43f8980cd9:g:7bsAAOSwcUBYHN6LEzek jók valamire?
2016.12.31.-23:05 #51098Na erre a vízoszlopos módszerre nem gondoltam volna, sokszor a pofon egyszerű dolgok a legeredményesebbek. A gázszivárgás vizsgálatához is van már elektromos kütyü, de a szappanhab is ugyan úgy kimutatja ha szivárog a gáz…
2016.12.31.-02:47 #51088[quote=”woodoopilot” post=49017][quote=”Kerti” post=49007] Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. [/quote]
A fagylalt hűtőket nitrogénnel szoktuk nyomáspróbázni, ha az jó a gázrendszer ellenőrzéséhez, akkor akár meg is tudnánk csinálni, de nem feltétlenül akarok ezen spórolni. Gondolom akkor érdemes a nyomáspróbát megcsinálni, ha már a helyén van a tűzhely és a hűtő is. Hány Bar nyomással szoktátok megnyomni a rendszert?
Jövő nyáron jár le a műszakija a Transitnak, a vizsgához meg úgy is kell egy gáztömörségi vizsgálat, csak nem tudom mennyi annak az érvényessége. Amikor honosítottuk a járgányt, a pár hónapos német jegyzőkönyv nem volt jó az NKH-nak, csináltatnunk kellett egy új vizsgálatot itthon. De a szerelő rá se nézett akor, azt mondta ha a németeknek megfelelt 3 hónapja, akkor jó az most is, és 5e Ft-ért adott egy friss papírt.[/quote]
A gáztömörségi vizsgálatot, nem megnyomják több bárral, hanem 1600 mm magas vízoszloppal vizsgálják. Amennyiben esik a vízszint, nyitott a rendszer, viszont ha kibuggyan egy kicsit a cső tetején, akkor megfelelő.
Ehhez a vizsgálathoz, a műszernek, és a mérést végző szakinak is érvényes vizsgával kell rendelkeznie.
Természetesen a vizsgálatot, a teljes gázhálózat kiépítése és végleges bekötése után érdemes elvégezni.2016.12.30.-12:25 #51079A legegyszerűbb megoldás, ha egy olyan „T” idomot teszel be függőleges állásban, amibe bele lehet tekerni a kifúvót és a „T” idomba felülről vezeted be a fűtéscsövet az alsó részét pedig ledugózod. Így ha bele is megy a víz, akko a műanyagban lesz csak. Ha a kifúvóra teszel lamellás fedelet, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy bele menjen a víz.
„T” idom:
Végzáró:
2016.12.30.-02:29 #51078Gondoltam rá, hogy bevezetem a zuhanyzóba is a meleg levegőt, csak azt nem tudom, oda milyen befúvó kellene, amin nem megy be a víz, mert nem lenne jó, ha elázna a papírcső.
2016.12.29.-20:45 #51076Ha javasolhatom, akkor a fürdőbe építsd be a felesleges befúvót. Tavasszal és ősszel, mikor még nem nagy az igény a fűtésre, akkor a tusolóba elkél a kellemes meleg.
2016.12.29.-14:10 #51074[quote=”woodoopilot” post=49047]Lassan ki kellene találnom, hogy hová kerüljenek meleg levegő kifúvónyílásai. A kazánnak 4 db 65-ös csőcsatlakozója van, de a leírás szerint elég csak 3 db-ot bekötni. 2 csövet előre vezetek a második üléssor alá/mögé, plusz terveztem egy résbefúvót hátul az alsó ágy alá.
A kérdés az lenne, hogy a hálófülkékbe érdemes befúvatni a meleg levegőt, vagy a negyedik csővel fűtsem csak a csomagtartót?[/quote]
Az biztos, hogy minél több helyen vezeted ki a fűtéscsöveket, annál egyenletesebben tudod kifűteni a csigát és annál nagyobb lesz a komfortérzet.2016.12.29.-00:14 #51070Lassan ki kellene találnom, hogy hová kerüljenek meleg levegő kifúvónyílásai. A kazánnak 4 db 65-ös csőcsatlakozója van, de a leírás szerint elég csak 3 db-ot bekötni. 2 csövet előre vezetek a második üléssor alá/mögé, plusz terveztem egy résbefúvót hátul az alsó ágy alá.
A kérdés az lenne, hogy a hálófülkékbe érdemes befúvatni a meleg levegőt, vagy a negyedik csővel fűtsem csak a csomagtartót?
2016.12.23.-19:59 #51041A Kempingvilág-nál szoktam vizsgáztatni a lakókocsit, és ott pár ezerért megcsinálták a gáz és villany felülvizsgálatot is. Nekem jó tapasztalatom volt velük.
2016.12.23.-18:46 #51039[quote=”Kerti” post=49007] Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. [/quote]
A fagylalt hűtőket nitrogénnel szoktuk nyomáspróbázni, ha az jó a gázrendszer ellenőrzéséhez, akkor akár meg is tudnánk csinálni, de nem feltétlenül akarok ezen spórolni. Gondolom akkor érdemes a nyomáspróbát megcsinálni, ha már a helyén van a tűzhely és a hűtő is. Hány Bar nyomással szoktátok megnyomni a rendszert?
Jövő nyáron jár le a műszakija a Transitnak, a vizsgához meg úgy is kell egy gáztömörségi vizsgálat, csak nem tudom mennyi annak az érvényessége. Amikor honosítottuk a járgányt, a pár hónapos német jegyzőkönyv nem volt jó az NKH-nak, csináltatnunk kellett egy új vizsgálatot itthon. De a szerelő rá se nézett akor, azt mondta ha a németeknek megfelelt 3 hónapja, akkor jó az most is, és 5e Ft-ért adott egy friss papírt.
2016.12.22.-02:37 #51018[quote=”Kerti” post=49007][quote=”woodoopilot” post=49006]Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.[/quote]
Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).[/quote]
Szívemből beszéltél. 😉
Komoly igazságtartalma van az alant leírtaknak!!!! :woohoo:2016.12.22.-02:28 #51017[quote=”woodoopilot” post=49006]Évekig állt egy polcon a Truma Combi kazánom, számíthatok rá, hogy a pók beszőtte a fúvókáját? Saját kezűleg ki lehet/szabad azt takarítani, úgy mint a hűtőnél? Gondolom praktikusabb lenne még most a beépítés előtt kipucolni.[/quote]
Ha úgy gondolod, hogy nem tudod elrontani, akkor kitisztíthatod. Ami viszont nagyon fontos és azt házilag már nehezebben kivitelezhető, hogy a beépítés után nyomáspróbát kell végezni, hogy nem szivárog e valahol a gáz. Ha más nem akkor el kell menni egy gáztömörséget ellenőrzó céghez (nem háztartási gázszerelőzöz!), aki leellenőrzi, hogy mindent rendben visszaszereltél e. Bár én azt mondom, hogy a gáz dolgot érdemes olyanra bízni aki ért hozzá (sajnos ez nem mindig egyezik a szakemberrel).
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.