Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #57212
      nemo25
      Felhasználó

        [quote=”Csaba111″ post=54594]Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?[/quote]

        Lehet, de sokkal nehezebb jó eredménnyel ragasztani. Valamivel könnyebb és az is zárt cellás, így megfelel a feladatra. Ellenben az ára közel ugyan annyi, így nagy zsetont nem lehet megtakarítani vele, viszont a műkaucsukhab lemezek, lényegesen flexibilisebbek, ezért jobban be lehet fektetni amorf felületekre is, míg a merev Polifoam beillesztése nagyobb kihívásokkal jár.

        #57210
        Srychy
        Felhasználó

          [quote=”Csaba111″ post=54594]Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?[/quote]
          Az armaflex szigetelőben van penész és gombásodás gátló. a polifoam-ban nem hinném, hogy van…
          Polifoam-ot már láttam bepenészedni.

          #57209
          Csaba111
          Felhasználó

            Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?

            #57195
            jocibacsi
            Felhasználó

              Én a kazánhoz vettem hasonlót. http://szunetmentes.hu/futeshez-valo-szunetmentes/homesin-deluxe-keszulekcsalad/

              A legkisebbet vettem, 2db Grundfos Alpha (20 és 50Wattosak) szivattyút kötöttem rá, 2 db 80 A-s akkuval.
              Kifogástalanul bírta a próbát.
              Nagyon udvariasan elmondták telefonon, hogy mit tudnak a készülékek.

              #57194
              NagyPapa
              Felhasználó

                [quote=”Srychy” post=54582][quote=”gattila” post=54581]Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )

                http://www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inverterek-11052/pannon-power-inverter-600-600w-/521680/#webshop

                [quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote][/quote]

                Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
                Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele…[/quote]

                Nekem az 1200/2400 wattos panelectron inverter nem tudta elindítani az ellenállásos kompresszoros 140 literes hűtőmet!!
                Ezeket a szünetmentes áramkörre tervezett és gyártott invertereket használjuk szünetmentes tápegységnek a PLC vezérléseinkhez, oda tökéletesen jók…
                :sorry

                #57193
                Srychy
                Felhasználó

                  [quote=”gattila” post=54581]Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )

                  http://www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inverterek-11052/pannon-power-inverter-600-600w-/521680/#webshop

                  [quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote][/quote]

                  Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
                  Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele…

                  #57192
                  gattila
                  Felhasználó

                    Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )

                    http://www.iparielektronikai.hu/webaruhaz/inverterek-11052/pannon-power-inverter-600-600w-/521680/#webshop

                    [quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote]

                    #57188
                    istozi
                    Felhasználó

                      Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.

                      #57187
                      gattila
                      Felhasználó

                        Ezek mennyire lehetnek alkalmasak lakóautóba? Hasonló funkciókat látnak el, ahogy értem.

                        http://www.iparielektronikai.hu/inverterek/

                        #57181
                        woodoopilot
                        Felhasználó

                          [quote=”Srychy” post=54567]
                          Ettől azért egyszerűbb a megoldás.
                          A kicserélni kívánt deszkákat penész és gomba mentes faanyaggal kell pótolni, akkor örökös , mint a (nyomorúság).
                          Ennek a típusnak nagyon jó az elosztása. szerintem csak restaurálni kell. Nem kell engedélyeztetni és nincs további költsége.

                          körültekintően kell felújítani ez a titka…[/quote]

                          Ha már a padló is szét van rohadva, akkor biztosan nem elég néhány lécet kicserélni. Nemonak van talán a legtöbb tapasztalata ezen a téren, ha azt mondja 1,5-2 évig tartana megcsinálni, akkor én biztosan bele se kezdenék. De én elfogult vagyok, mert utálom a fát, ha felépítményt akarnék építeni, valami korszerű anyagból, pl. műanyag szendvicspanelből csinálnám.

                          A bódé csere engem azért érdekel, mert nagyon tetszenek a csőrös Transitok, pláne az első szériás kerek lámpások, de azokon nagyon rossz felépítmények vannak. Ha ki lehetne cserélni a régi bódét egy expedíciós stílusú kocka dobozra, az nekem nagyon bejönne…

                          #57180
                          Laccci
                          Felhasználó

                            [quote=”nemo25″ post=54568][quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!

                            A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
                            Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
                            Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
                            Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
                            Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
                            Mit gondoltok?[/quote]

                            A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.

                            Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
                            A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
                            Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
                            A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
                            Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
                            Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.[/quote]

                            Ne feledkezzünk meg a nem kis anyagi vonzatról sem.
                            Mivel az építés során sok esetben alkalmaznak nem oldható kötéseket is (pl. ragasztást) ezért bontásnál még keletkezhetnek plusz sérülések.
                            Az alapnak nagyon jónak kell lennie, hogy megérje rááldozni a sok munkát és pénzt. Gondolom a 2700000 km csak elírás. Na nem, akkor én biztosan nem állnék neki. 🙂

                            #57179
                            nemo25
                            Felhasználó

                              [quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!

                              A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
                              Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
                              Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
                              Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
                              Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
                              Mit gondoltok?[/quote]

                              A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.

                              Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
                              A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
                              Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
                              A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
                              Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
                              Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.

                              #57178
                              Srychy
                              Felhasználó

                                [quote=”woodoopilot” post=54565]Ha ennyire szét van rohadva a tartószerkezet, akkor egyáltalán mit lehet meghagyni belőle? Ha a szétrohadt léceket kicserélik, mi a garancia arra, hogy a gomba spórák nem terjedtek át oda, ahol szemre jónak tűnik a szerkezet?

                                Arra van lehetőség, hogy egy szétrohadt bódé helyett építsen valaki egy újat, korszerűbb anyagokból? Még ha engedélyeztetni is kell az új bódét, regadót és áfát nem kell fizetni, meg a kocsit se kell átminősíttetni…[/quote]

                                Ettől azért egyszerűbb a megoldás.
                                A kicserélni kívánt deszkákat penész és gomba mentes faanyaggal kell pótolni, akkor örökös , mint a (nyomorúság).
                                Ennek a típusnak nagyon jó az elosztása. szerintem csak restaurálni kell. Nem kell engedélyeztetni és nincs további költsége.

                                körültekintően kell felújítani ez a titka…

                                #57176
                                woodoopilot
                                Felhasználó

                                  Ha ennyire szét van rohadva a tartószerkezet, akkor egyáltalán mit lehet meghagyni belőle? Ha a szétrohadt léceket kicserélik, mi a garancia arra, hogy a gomba spórák nem terjedtek át oda, ahol szemre jónak tűnik a szerkezet?

                                  Arra van lehetőség, hogy egy szétrohadt bódé helyett építsen valaki egy újat, korszerűbb anyagokból? Még ha engedélyeztetni is kell az új bódét, regadót és áfát nem kell fizetni, meg a kocsit se kell átminősíttetni…

                                  #57175
                                  Dome
                                  Felhasználó

                                    [quote=”Kerti” post=54562][quote=”Döme” post=54530]Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.[/quote]

                                    Bocsi, de ez így nem igaz! A vizsgán úgy kell megjelenni, ahogy a járművet gyártották, vagy engedélyeztették. Nem lehet benne rakomány. Az, hogy van ahol ezt „elnézik” az nem azt jelenti, hogy maradhat.[/quote]
                                    Ebben azért akár vitába is szállnék, mert amióta ekaer van azért más a felállás ennek tekintetében ….de nem fogok. Legyen úgy! 🙂 🙂 🙂

                                    #57174
                                    Srychy
                                    Felhasználó

                                      [quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!

                                      Bár nem építésről van szó, de a munka volumene inkább erre hasonlít, ezért írok ebbe a topicba, de induljunk a kályhától, vagy inkább Ádámtól és Évától.
                                      Nekem mindig is tetszett a lakó autózás, meg vadkemping, meg hasonló dolgok, és sokat csorgattam is a nyálam a hirdetési oldalakon, a lakóautókat bámulva, de az első komoly indok a vásárlásra az lett, hogy a fiam viszonylag jól motorozik, 2017-ben bajnok lett endurocross másod osztályban, és egy elmondhatatlan megváltás az, ha a téli edzések után nem a furgon mellett kell mosakodni hideg vízben, vagy öltözni a furgonban. Így 2017 őszén vásároltunk egy Rimor 645 TC-t, Sprinter vázon, 2700000 kilométerrel, „kis pénzért”. Az összeg csak annyira haladta meg a fájdalom küszöböm, hogy csak egy hétig visítottam. A kocsi egy nagy nevű cégnél volt bizományban, és a tulajtól csak annyit kértem: ” nem akarok 1-2 százezer forinton alkudozni, inkább azt kérem hogy vigyék be az autót a műhelybe, és írják fel egy papírra, amit meg kell majd javítanom”. Bevitték, ki is cseréltek egy csapot 17 ezer forintért, majd a tulaj azt mondta: „ez egy tökéletes alap!”
                                      Tudom-tudom, vinnem kellett volna hozzá értőt,de a fórumot olvasva, nekünk akkor soha nem lett volna lakó autónk. A 10 milliós kategóriát nem érném fel, és biztosan leverne a víz, amikor nyakig homokosan be ül a gyerek, és végig csoszog a padlón, vasalt orrú krossz csizmájában. Úgy voltam az autóval, mint a magyar narancs: kicsit savanyú, kicsit …. de miénk.” Kicsit ginye-gunya, kicsit kopott, de a miénk.
                                      Nyilván vásárlás után elkezdtem rendbe rakosgatni, kapott légrugót, tv-t, új akksikat, szereltem automata led világításokat a szekrénybe, meg sok-sok sok mindent. Az első esőnél kiderült hogy a fülke tető, és a lakótér összeeresztésénél beázik, ott szépen bevakoltam, mivel a csavar már nem fogott.
                                      Egyszer leszedtem a fülke mögötti oldalsó spoilereket, és szomorúan tapasztaltam, hogy teljesen szét van rohadva alatta a fa, és szerintem nem az egyetlen rohadás. A hűtő feletti „ál fal” valamit is kijjebb csavarozták, hogy ne lehessen látni a beázás nyomot mögötte, és a fürdő alatt is egy egyirányú utca tábla van felcsavarozva, tehát lehet hogy még padlót is kell cserélni.
                                      Tavaly márciusban lesérült a gyerek, májusban műtötték a térdét, így az egész tavalyi szezon ugrott. Decemberben engedte a doki motorra ülni, így annyira nem foglalkoztam a dologgal, van mit csinálnom ezen kívül is.
                                      Két hete bementem egy lakóautó szervizbe, és kértem őket nézzék át, csináljanak ajánlatot a rendbe hozatalra.
                                      Meg is nézték, de azt mondták nem vállalják, mert nem akarnak bajt, irtó sok pénzbe fog kerülni. Korrekt hozzáállásnak tartom ezt.
                                      A belső berendezés nagy része ép, a gépészet tökéletesen működik (már), csak a csavarok tekerednek ki állandóan mindenhonnan, ahogy mozog az autó.
                                      A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
                                      Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
                                      Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
                                      Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
                                      Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
                                      Mit gondoltok?[/quote]

                                      Szia!
                                      Jó kis meló!
                                      👿
                                      Mindent meg lehet javítani, csak sok-sok kitartás kell. No meg nem kevés szakértelem.
                                      Először is lokalizálni kell a beázások helyét. Mindent kiszerelni óriási meló, de láttunk már ilyet…
                                      Kiszereléskor rengeteg fotóval dokumentálj mindent, és számozd fel a bútorokat, alkatrészeket, mert később törheted a fejed, hogy is volt eredetileg… ](*,)
                                      Az elektronikát és a gázt csak szakival javíttasd, mer a gáz és a villany nem játék.
                                      Szerezd be a legjobb ragacsokat és tömítőanyagokat, Itt találsz a fórumon rengeteg hozzászólást ebben a témában is. A szilikont és a hagyományos ragacsokat, tömítőket felejtsd el!
                                      Nem szégyen kérdezni! Ha el akadsz kérdezz! Itt biztosan kapsz választ.

                                      Jó faragást!
                                      Srychy
                                      :mlk_lako

                                      #57173
                                      Kerti
                                      Adminisztrátor

                                        [quote=”Döme” post=54530]Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.[/quote]

                                        Bocsi, de ez így nem igaz! A vizsgán úgy kell megjelenni, ahogy a járművet gyártották, vagy engedélyeztették. Nem lehet benne rakomány. Az, hogy van ahol ezt „elnézik” az nem azt jelenti, hogy maradhat.

                                        #57172
                                        bergember
                                        Felhasználó

                                          Üdv Mindenkinek!

                                          Bár nem építésről van szó, de a munka volumene inkább erre hasonlít, ezért írok ebbe a topicba, de induljunk a kályhától, vagy inkább Ádámtól és Évától.
                                          Nekem mindig is tetszett a lakó autózás, meg vadkemping, meg hasonló dolgok, és sokat csorgattam is a nyálam a hirdetési oldalakon, a lakóautókat bámulva, de az első komoly indok a vásárlásra az lett, hogy a fiam viszonylag jól motorozik, 2017-ben bajnok lett endurocross másod osztályban, és egy elmondhatatlan megváltás az, ha a téli edzések után nem a furgon mellett kell mosakodni hideg vízben, vagy öltözni a furgonban. Így 2017 őszén vásároltunk egy Rimor 645 TC-t, Sprinter vázon, 2700000 kilométerrel, „kis pénzért”. Az összeg csak annyira haladta meg a fájdalom küszöböm, hogy csak egy hétig visítottam. A kocsi egy nagy nevű cégnél volt bizományban, és a tulajtól csak annyit kértem: ” nem akarok 1-2 százezer forinton alkudozni, inkább azt kérem hogy vigyék be az autót a műhelybe, és írják fel egy papírra, amit meg kell majd javítanom”. Bevitték, ki is cseréltek egy csapot 17 ezer forintért, majd a tulaj azt mondta: „ez egy tökéletes alap!”
                                          Tudom-tudom, vinnem kellett volna hozzá értőt,de a fórumot olvasva, nekünk akkor soha nem lett volna lakó autónk. A 10 milliós kategóriát nem érném fel, és biztosan leverne a víz, amikor nyakig homokosan be ül a gyerek, és végig csoszog a padlón, vasalt orrú krossz csizmájában. Úgy voltam az autóval, mint a magyar narancs: kicsit savanyú, kicsit …. de miénk.” Kicsit ginye-gunya, kicsit kopott, de a miénk.
                                          Nyilván vásárlás után elkezdtem rendbe rakosgatni, kapott légrugót, tv-t, új akksikat, szereltem automata led világításokat a szekrénybe, meg sok-sok sok mindent. Az első esőnél kiderült hogy a fülke tető, és a lakótér összeeresztésénél beázik, ott szépen bevakoltam, mivel a csavar már nem fogott.
                                          Egyszer leszedtem a fülke mögötti oldalsó spoilereket, és szomorúan tapasztaltam, hogy teljesen szét van rohadva alatta a fa, és szerintem nem az egyetlen rohadás. A hűtő feletti „ál fal” valamit is kijjebb csavarozták, hogy ne lehessen látni a beázás nyomot mögötte, és a fürdő alatt is egy egyirányú utca tábla van felcsavarozva, tehát lehet hogy még padlót is kell cserélni.
                                          Tavaly márciusban lesérült a gyerek, májusban műtötték a térdét, így az egész tavalyi szezon ugrott. Decemberben engedte a doki motorra ülni, így annyira nem foglalkoztam a dologgal, van mit csinálnom ezen kívül is.
                                          Két hete bementem egy lakóautó szervizbe, és kértem őket nézzék át, csináljanak ajánlatot a rendbe hozatalra.
                                          Meg is nézték, de azt mondták nem vállalják, mert nem akarnak bajt, irtó sok pénzbe fog kerülni. Korrekt hozzáállásnak tartom ezt.
                                          A belső berendezés nagy része ép, a gépészet tökéletesen működik (már), csak a csavarok tekerednek ki állandóan mindenhonnan, ahogy mozog az autó.
                                          A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
                                          Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
                                          Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
                                          Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
                                          Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
                                          Mit gondoltok?

                                          #57161
                                          Laccci
                                          Felhasználó

                                            [quote=”woodoopilot” post=54549][quote=”Laccci” post=54547]
                                            Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
                                            Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]

                                            A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
                                            A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…[/quote]

                                            Az még elérhető magasság.
                                            Ha most kellene vennem árnyékolót, elgondolkodnék rajta…

                                            #57159
                                            Srychy
                                            Felhasználó

                                              [quote=”woodoopilot” post=54549][quote=”Laccci” post=54547]
                                              Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
                                              Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]

                                              A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
                                              A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…[/quote]

                                              Szerintem vegyél egyet és számolj be a tapasztalataidról!
                                              🙂

                                              #57158
                                              woodoopilot
                                              Felhasználó

                                                [quote=”Laccci” post=54547]
                                                Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
                                                Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]

                                                A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
                                                A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…

                                                #57156
                                                Laccci
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”woodoopilot” post=54546]Ezt a „zacskós” omnisztort próbálta már valaki?

                                                  Sokkal könnyebbnek tűnik, mint egy „valódi” omnisztor, de nem tudom mennyire bírja a menetszelet és a rázkódást…[/quote]

                                                  Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
                                                  Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:

                                                  #57155
                                                  woodoopilot
                                                  Felhasználó

                                                    Ezt a „zacskós” omnisztort próbálta már valaki?

                                                    Sokkal könnyebbnek tűnik, mint egy „valódi” omnisztor, de nem tudom mennyire bírja a menetszelet és a rázkódást…

                                                    #57139
                                                    Dome
                                                    Felhasználó

                                                      Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.

                                                      #57138
                                                      istozi
                                                      Felhasználó

                                                        Szerintem sem.
                                                        Ha a válaszfal marad, és vizsgára eredeti állapotában megy az autó (mármint ágy nélkül, a belső hőszigetelés maradhat), akkor az általad tervezett átalakítás nem engedélyköteles.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 201-225 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.