-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.03.01.-02:04 #57212
[quote=”Csaba111″ post=54594]Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?[/quote]
Lehet, de sokkal nehezebb jó eredménnyel ragasztani. Valamivel könnyebb és az is zárt cellás, így megfelel a feladatra. Ellenben az ára közel ugyan annyi, így nagy zsetont nem lehet megtakarítani vele, viszont a műkaucsukhab lemezek, lényegesen flexibilisebbek, ezért jobban be lehet fektetni amorf felületekre is, míg a merev Polifoam beillesztése nagyobb kihívásokkal jár.
2019.02.28.-15:19 #57210[quote=”Csaba111″ post=54594]Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?[/quote]
Az armaflex szigetelőben van penész és gombásodás gátló. a polifoam-ban nem hinném, hogy van…
Polifoam-ot már láttam bepenészedni.2019.02.28.-11:21 #57209Valaki tudna abban segíteni,hogy a polifoam szigetelőt is lehet a használni az armaflex helyett?
2019.02.25.-14:18 #57195Én a kazánhoz vettem hasonlót. http://szunetmentes.hu/futeshez-valo-szunetmentes/homesin-deluxe-keszulekcsalad/
A legkisebbet vettem, 2db Grundfos Alpha (20 és 50Wattosak) szivattyút kötöttem rá, 2 db 80 A-s akkuval.
Kifogástalanul bírta a próbát.
Nagyon udvariasan elmondták telefonon, hogy mit tudnak a készülékek.2019.02.25.-11:22 #57194[quote=”Srychy” post=54582][quote=”gattila” post=54581]Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )
[quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote][/quote]
Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele…[/quote]Nekem az 1200/2400 wattos panelectron inverter nem tudta elindítani az ellenállásos kompresszoros 140 literes hűtőmet!!
Ezeket a szünetmentes áramkörre tervezett és gyártott invertereket használjuk szünetmentes tápegységnek a PLC vezérléseinkhez, oda tökéletesen jók…
:sorry2019.02.25.-08:19 #57193[quote=”gattila” post=54581]Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )
[quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote][/quote]
Általában a dupláját tudják. Kb 1.2KW jelen esetben. Elvileg elviszi a mostani hűtőket, de az indító tekercsesre nem vennék mérget. Az én hűtőm kondenzátorral indul.
Mielőtt beépíted, próbáld, ki, hogy működik-e vele…2019.02.24.-21:24 #57192Annyira azért nem drágák, és akkutöltő is van benne. Amit nem látok, hogy a 600 W állandó teljesítmény-e és mennyit visel el lökésszerűen. (indul a hűtő 🙂 )
[quote=”istozi” post=54577]Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.[/quote]
2019.02.24.-18:44 #57188Ezek inkább a szünetmentes áramforrás kategória (az 5 msec kapcsolási időből következtetek erre). A súlyukból ítélve pedig elég drágák lehetnek. Egyébként a normál inverter feladatra tökéletesen megfelel, ha olcsón hozzá tudsz jutni.
2019.02.24.-18:13 #57187Ezek mennyire lehetnek alkalmasak lakóautóba? Hasonló funkciókat látnak el, ahogy értem.
2019.02.22.-15:14 #57181[quote=”Srychy” post=54567]
Ettől azért egyszerűbb a megoldás.
A kicserélni kívánt deszkákat penész és gomba mentes faanyaggal kell pótolni, akkor örökös , mint a (nyomorúság).
Ennek a típusnak nagyon jó az elosztása. szerintem csak restaurálni kell. Nem kell engedélyeztetni és nincs további költsége.körültekintően kell felújítani ez a titka…[/quote]
Ha már a padló is szét van rohadva, akkor biztosan nem elég néhány lécet kicserélni. Nemonak van talán a legtöbb tapasztalata ezen a téren, ha azt mondja 1,5-2 évig tartana megcsinálni, akkor én biztosan bele se kezdenék. De én elfogult vagyok, mert utálom a fát, ha felépítményt akarnék építeni, valami korszerű anyagból, pl. műanyag szendvicspanelből csinálnám.
A bódé csere engem azért érdekel, mert nagyon tetszenek a csőrös Transitok, pláne az első szériás kerek lámpások, de azokon nagyon rossz felépítmények vannak. Ha ki lehetne cserélni a régi bódét egy expedíciós stílusú kocka dobozra, az nekem nagyon bejönne…
2019.02.22.-14:36 #57180[quote=”nemo25″ post=54568][quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!
A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?[/quote]A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.
Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.[/quote]Ne feledkezzünk meg a nem kis anyagi vonzatról sem.
Mivel az építés során sok esetben alkalmaznak nem oldható kötéseket is (pl. ragasztást) ezért bontásnál még keletkezhetnek plusz sérülések.
Az alapnak nagyon jónak kell lennie, hogy megérje rááldozni a sok munkát és pénzt. Gondolom a 2700000 km csak elírás. Na nem, akkor én biztosan nem állnék neki. 🙂2019.02.22.-00:52 #57179[quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!
A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?[/quote]A gondolatok, amit tapasztalat alapján tudok mondani.
Ehhez a munkához nem autószerelő kell, hanem multimester. Köze nincsen az autószereléshez, inkább az asztaloshoz áll közelebb, de még másik 10 szakma ismeretei kellenek hozzá, és sok, sok rutin, és tapasztalat.
A két hónap kevés a teljes körű munkához, még 6-8 kezes teamnek is.
Viszont, amennyiben eléggé elszánt vagy, és megfogadod a tanácsainkat, akkor az a jó hírem, hogy meg lehet csinálni, ahogy azt már több barátom is tette, igaz nekik 1.5-2 év kellet a projekt kivitelezéséhez.
A leghatékonyabb módszer, ha lapra szeditek a felépítményt, és úgy újítjátok fel a szendópaneleket, majd újra összeszerelitek. Így a padló felújítása is megfelelő minőségben kivitelezhető.
Készülj fel rá, hogy nagyon sok munkaóra szükséges hozzá!!!!!!!
Azért gondold át, hogy biztosan szeretnéd-e a nyakadba venni, mert nem egyszerű feladat. Tudok neked ajánlani valakit, aki vér profi az ilyen felújításokban.2019.02.21.-22:37 #57178[quote=”woodoopilot” post=54565]Ha ennyire szét van rohadva a tartószerkezet, akkor egyáltalán mit lehet meghagyni belőle? Ha a szétrohadt léceket kicserélik, mi a garancia arra, hogy a gomba spórák nem terjedtek át oda, ahol szemre jónak tűnik a szerkezet?
Arra van lehetőség, hogy egy szétrohadt bódé helyett építsen valaki egy újat, korszerűbb anyagokból? Még ha engedélyeztetni is kell az új bódét, regadót és áfát nem kell fizetni, meg a kocsit se kell átminősíttetni…[/quote]
Ettől azért egyszerűbb a megoldás.
A kicserélni kívánt deszkákat penész és gomba mentes faanyaggal kell pótolni, akkor örökös , mint a (nyomorúság).
Ennek a típusnak nagyon jó az elosztása. szerintem csak restaurálni kell. Nem kell engedélyeztetni és nincs további költsége.körültekintően kell felújítani ez a titka…
2019.02.21.-17:24 #57176Ha ennyire szét van rohadva a tartószerkezet, akkor egyáltalán mit lehet meghagyni belőle? Ha a szétrohadt léceket kicserélik, mi a garancia arra, hogy a gomba spórák nem terjedtek át oda, ahol szemre jónak tűnik a szerkezet?
Arra van lehetőség, hogy egy szétrohadt bódé helyett építsen valaki egy újat, korszerűbb anyagokból? Még ha engedélyeztetni is kell az új bódét, regadót és áfát nem kell fizetni, meg a kocsit se kell átminősíttetni…
2019.02.21.-11:00 #57175[quote=”Kerti” post=54562][quote=”Döme” post=54530]Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.[/quote]
Bocsi, de ez így nem igaz! A vizsgán úgy kell megjelenni, ahogy a járművet gyártották, vagy engedélyeztették. Nem lehet benne rakomány. Az, hogy van ahol ezt „elnézik” az nem azt jelenti, hogy maradhat.[/quote]
Ebben azért akár vitába is szállnék, mert amióta ekaer van azért más a felállás ennek tekintetében ….de nem fogok. Legyen úgy! 🙂 🙂 🙂2019.02.21.-09:15 #57174[quote=”bergember” post=54561]Üdv Mindenkinek!
Bár nem építésről van szó, de a munka volumene inkább erre hasonlít, ezért írok ebbe a topicba, de induljunk a kályhától, vagy inkább Ádámtól és Évától.
Nekem mindig is tetszett a lakó autózás, meg vadkemping, meg hasonló dolgok, és sokat csorgattam is a nyálam a hirdetési oldalakon, a lakóautókat bámulva, de az első komoly indok a vásárlásra az lett, hogy a fiam viszonylag jól motorozik, 2017-ben bajnok lett endurocross másod osztályban, és egy elmondhatatlan megváltás az, ha a téli edzések után nem a furgon mellett kell mosakodni hideg vízben, vagy öltözni a furgonban. Így 2017 őszén vásároltunk egy Rimor 645 TC-t, Sprinter vázon, 2700000 kilométerrel, „kis pénzért”. Az összeg csak annyira haladta meg a fájdalom küszöböm, hogy csak egy hétig visítottam. A kocsi egy nagy nevű cégnél volt bizományban, és a tulajtól csak annyit kértem: ” nem akarok 1-2 százezer forinton alkudozni, inkább azt kérem hogy vigyék be az autót a műhelybe, és írják fel egy papírra, amit meg kell majd javítanom”. Bevitték, ki is cseréltek egy csapot 17 ezer forintért, majd a tulaj azt mondta: „ez egy tökéletes alap!”
Tudom-tudom, vinnem kellett volna hozzá értőt,de a fórumot olvasva, nekünk akkor soha nem lett volna lakó autónk. A 10 milliós kategóriát nem érném fel, és biztosan leverne a víz, amikor nyakig homokosan be ül a gyerek, és végig csoszog a padlón, vasalt orrú krossz csizmájában. Úgy voltam az autóval, mint a magyar narancs: kicsit savanyú, kicsit …. de miénk.” Kicsit ginye-gunya, kicsit kopott, de a miénk.
Nyilván vásárlás után elkezdtem rendbe rakosgatni, kapott légrugót, tv-t, új akksikat, szereltem automata led világításokat a szekrénybe, meg sok-sok sok mindent. Az első esőnél kiderült hogy a fülke tető, és a lakótér összeeresztésénél beázik, ott szépen bevakoltam, mivel a csavar már nem fogott.
Egyszer leszedtem a fülke mögötti oldalsó spoilereket, és szomorúan tapasztaltam, hogy teljesen szét van rohadva alatta a fa, és szerintem nem az egyetlen rohadás. A hűtő feletti „ál fal” valamit is kijjebb csavarozták, hogy ne lehessen látni a beázás nyomot mögötte, és a fürdő alatt is egy egyirányú utca tábla van felcsavarozva, tehát lehet hogy még padlót is kell cserélni.
Tavaly márciusban lesérült a gyerek, májusban műtötték a térdét, így az egész tavalyi szezon ugrott. Decemberben engedte a doki motorra ülni, így annyira nem foglalkoztam a dologgal, van mit csinálnom ezen kívül is.
Két hete bementem egy lakóautó szervizbe, és kértem őket nézzék át, csináljanak ajánlatot a rendbe hozatalra.
Meg is nézték, de azt mondták nem vállalják, mert nem akarnak bajt, irtó sok pénzbe fog kerülni. Korrekt hozzáállásnak tartom ezt.
A belső berendezés nagy része ép, a gépészet tökéletesen működik (már), csak a csavarok tekerednek ki állandóan mindenhonnan, ahogy mozog az autó.
A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?[/quote]Szia!
Jó kis meló!
👿
Mindent meg lehet javítani, csak sok-sok kitartás kell. No meg nem kevés szakértelem.
Először is lokalizálni kell a beázások helyét. Mindent kiszerelni óriási meló, de láttunk már ilyet…
Kiszereléskor rengeteg fotóval dokumentálj mindent, és számozd fel a bútorokat, alkatrészeket, mert később törheted a fejed, hogy is volt eredetileg… ](*,)
Az elektronikát és a gázt csak szakival javíttasd, mer a gáz és a villany nem játék.
Szerezd be a legjobb ragacsokat és tömítőanyagokat, Itt találsz a fórumon rengeteg hozzászólást ebben a témában is. A szilikont és a hagyományos ragacsokat, tömítőket felejtsd el!
Nem szégyen kérdezni! Ha el akadsz kérdezz! Itt biztosan kapsz választ.Jó faragást!
Srychy
:mlk_lako2019.02.21.-00:08 #57173[quote=”Döme” post=54530]Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.[/quote]
Bocsi, de ez így nem igaz! A vizsgán úgy kell megjelenni, ahogy a járművet gyártották, vagy engedélyeztették. Nem lehet benne rakomány. Az, hogy van ahol ezt „elnézik” az nem azt jelenti, hogy maradhat.
2019.02.20.-23:58 #57172Üdv Mindenkinek!
Bár nem építésről van szó, de a munka volumene inkább erre hasonlít, ezért írok ebbe a topicba, de induljunk a kályhától, vagy inkább Ádámtól és Évától.
Nekem mindig is tetszett a lakó autózás, meg vadkemping, meg hasonló dolgok, és sokat csorgattam is a nyálam a hirdetési oldalakon, a lakóautókat bámulva, de az első komoly indok a vásárlásra az lett, hogy a fiam viszonylag jól motorozik, 2017-ben bajnok lett endurocross másod osztályban, és egy elmondhatatlan megváltás az, ha a téli edzések után nem a furgon mellett kell mosakodni hideg vízben, vagy öltözni a furgonban. Így 2017 őszén vásároltunk egy Rimor 645 TC-t, Sprinter vázon, 2700000 kilométerrel, „kis pénzért”. Az összeg csak annyira haladta meg a fájdalom küszöböm, hogy csak egy hétig visítottam. A kocsi egy nagy nevű cégnél volt bizományban, és a tulajtól csak annyit kértem: ” nem akarok 1-2 százezer forinton alkudozni, inkább azt kérem hogy vigyék be az autót a műhelybe, és írják fel egy papírra, amit meg kell majd javítanom”. Bevitték, ki is cseréltek egy csapot 17 ezer forintért, majd a tulaj azt mondta: „ez egy tökéletes alap!”
Tudom-tudom, vinnem kellett volna hozzá értőt,de a fórumot olvasva, nekünk akkor soha nem lett volna lakó autónk. A 10 milliós kategóriát nem érném fel, és biztosan leverne a víz, amikor nyakig homokosan be ül a gyerek, és végig csoszog a padlón, vasalt orrú krossz csizmájában. Úgy voltam az autóval, mint a magyar narancs: kicsit savanyú, kicsit …. de miénk.” Kicsit ginye-gunya, kicsit kopott, de a miénk.
Nyilván vásárlás után elkezdtem rendbe rakosgatni, kapott légrugót, tv-t, új akksikat, szereltem automata led világításokat a szekrénybe, meg sok-sok sok mindent. Az első esőnél kiderült hogy a fülke tető, és a lakótér összeeresztésénél beázik, ott szépen bevakoltam, mivel a csavar már nem fogott.
Egyszer leszedtem a fülke mögötti oldalsó spoilereket, és szomorúan tapasztaltam, hogy teljesen szét van rohadva alatta a fa, és szerintem nem az egyetlen rohadás. A hűtő feletti „ál fal” valamit is kijjebb csavarozták, hogy ne lehessen látni a beázás nyomot mögötte, és a fürdő alatt is egy egyirányú utca tábla van felcsavarozva, tehát lehet hogy még padlót is kell cserélni.
Tavaly márciusban lesérült a gyerek, májusban műtötték a térdét, így az egész tavalyi szezon ugrott. Decemberben engedte a doki motorra ülni, így annyira nem foglalkoztam a dologgal, van mit csinálnom ezen kívül is.
Két hete bementem egy lakóautó szervizbe, és kértem őket nézzék át, csináljanak ajánlatot a rendbe hozatalra.
Meg is nézték, de azt mondták nem vállalják, mert nem akarnak bajt, irtó sok pénzbe fog kerülni. Korrekt hozzáállásnak tartom ezt.
A belső berendezés nagy része ép, a gépészet tökéletesen működik (már), csak a csavarok tekerednek ki állandóan mindenhonnan, ahogy mozog az autó.
A kérdés a következő: mennyire kivitelezhető a teljes szét szerelés, sok-sok rész cseréje, felújítása, ha van egy zárt csarnokunk, néhány ügyes kezű autó szerelő kollégám, két ezermester, sok-sok szerszámunk? Sokmindent csináltunk már, ilyet még nem. Nyári időszakban szünet van, lenne két hónapunk a játékra.
Mennyire hozzáférhetők kereskedelmi forgalomban a szükséges anyagok?
Nagy valószínűséggel padlót is kell cserélni, tehát szinte teljesen le kell bontani a kocsit, ha normális munkát akarunk.
Nem szeretnék tőle megválni, ha egy mód van rá, mivel nekünk ebben az esztétikai, és komfort állapotban teljesen tökéletes, de azt sem szeretném ha a balos oldalfal bele állna a mögöttem jövőbe az M7-esen.
Az alváz, motor, váltó, stb tökéletes, és kimegy a világból, nem is beszélve a hátsó kerék meghajtásról, ugyanis a pályák egy része csak földúton közelíthető meg, amik nem mindig tökéletesek.
Mit gondoltok?2019.02.18.-01:39 #57161[quote=”woodoopilot” post=54549][quote=”Laccci” post=54547]
Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…[/quote]Az még elérhető magasság.
Ha most kellene vennem árnyékolót, elgondolkodnék rajta…2019.02.17.-23:09 #57159[quote=”woodoopilot” post=54549][quote=”Laccci” post=54547]
Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…[/quote]Szerintem vegyél egyet és számolj be a tapasztalataidról!
🙂2019.02.17.-21:56 #57158[quote=”Laccci” post=54547]
Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:[/quote]A mi csigánk 2,60 m magas, a tető szélén van egy alu profil, amibe simán befűzöm a ponyvát létra nélkül is, ha nagy ritkán olyan helyen állunk meg, ahol ki lehet pakolni az asztalt meg a székeket. Egy dögnehéz omnisztort azért a néhány alkalomért nem fogok cipelni, de ez a „zacskós” sokkal könnyebb. Ráadásul könnyű levenni és felrakni, ha tudom, hogy végig biwakolni fogunk, akkor el se viszem.
A kéder sínt fel lehet szerelni a bódé oldalára is, amit egy fellépőre állva el lehet érni…2019.02.17.-18:18 #57156[quote=”woodoopilot” post=54546]Ezt a „zacskós” omnisztort próbálta már valaki?
Sokkal könnyebbnek tűnik, mint egy „valódi” omnisztor, de nem tudom mennyire bírja a menetszelet és a rázkódást…[/quote]
Nem tudom milyen magasan van az omnisztorod, nekem kb. 3 méter.
Vihetnék még két létrát is a nyitáshoz-csukáshoz.:huh:2019.02.17.-17:22 #57155Ezt a „zacskós” omnisztort próbálta már valaki?
Sokkal könnyebbnek tűnik, mint egy „valódi” omnisztor, de nem tudom mennyire bírja a menetszelet és a rázkódást…
2019.02.13.-13:40 #57139Maradhat az ágy vizsgára is! Bármi lehet a rakományod senkit nem érdekel.
2019.02.13.-13:12 #57138Szerintem sem.
Ha a válaszfal marad, és vizsgára eredeti állapotában megy az autó (mármint ágy nélkül, a belső hőszigetelés maradhat), akkor az általad tervezett átalakítás nem engedélyköteles. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.