-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2008.02.17.-21:47 #7225
Tudtam,én.Csak nem sejtettem.
Köszönöm :smt2042008.02.17.-21:12 #7224[quote=”LMC”:223xp76j]link [/quote]
ezen én is gondolkodtam, mert ezeknek a névleges feszültsége 12V, az autóban pedig töltéskor 14V fölé is mehet a feszültség, ami 20% plusz
ha nem is ég ki rögtön, de az élettartalma rohamosan csökkenhet
nem?2008.02.17.-20:09 #7223Nekem is hasonló mint az LMC-é,bár én 2490Ft-ért vettem a 21LED-eset,1490 volt a 12LED-es.
2008.02.17.-19:32 #72222008.02.17.-19:17 #7221[quote=”LMC”:3djmnm1h]
Nekem nem volt sok dolgom a cserével, csak kivettem az égőt és visszatettem a ledeset. 🙂
András[/quote]
Apropó,Ti milyen ledes égőről beszéltek?
ilyen?
vagy valami hasonló?2008.02.17.-18:54 #7220Az élettartamával nem lesz gond az bíztos,Megpróbáltam a lakásban is ott a kapcsolóüzemű (nem trafós) 12V-os rendszert nem szerette mert láthatóan villogott….A fénye meg ha lehet mégrosszabb.Bíztos van több tipus,de nekem elment a kedvem tőle.
Pénteken a kiállitáson is láttunk azt hiszem a Possl autókban müködni ilyet, ott se tetszett…lehet,hogy bennünk van a hiba!2008.02.17.-18:10 #7219[quote=”Andy”:2fn0pxbv]Bár kifejezetten „meleg fényű” ledekkel szerelt fényforrásokra cseréltem a gyári hidegtükrös halogénokat,nem voltak sokáig bent.Igaz hogy alig fogyasztanak (2W,és ebből következően nincs hő) de a fényük nekem nagyon „hideg”,teljesen megváltozott az autó „hangulata” hosszabb távon nagyon zavaró/fárasztó!Vannak olyan helyek ahol bíztos megállja a helyét (pl. ékszerüzlet kirakata) de a lakótérbe még fejlődni kell a LED-es technikának,vagy keverve kell használni!Bár az is lehet,hogy csak mi vagyunk erre túlérzékenyek…..A fénycsöveknél is sokat kellett várni,de megoldották (un háromsávos vagy daylight) ezt a problémát![/quote]
Én is most cseréltem a halogén égőket ledesre, egészen más lett a fény a lakóban.Még csak kettőt, megvárom hogy gyakorlatban hogy jön be és akkor még a többit is kicserélem.
Mivel mi csak akkor megyünk kempingbe ha nagyon muszáj,így nem mindegy a fogyasztás.Valami kompromisszumot kell kötni,hogy minél több ideig tudjunk 220 volt nélkül létezni.Nekem nem volt sok dolgom a cserével, csak kivettem az égőt és visszatettem a ledeset. 🙂
András
2008.02.17.-15:13 #7217Bár kifejezetten „meleg fényű” ledekkel szerelt fényforrásokra cseréltem a gyári hidegtükrös halogénokat,nem voltak sokáig bent.Igaz hogy alig fogyasztanak (2W,és ebből következően nincs hő) de a fényük nekem nagyon „hideg”,teljesen megváltozott az autó „hangulata” hosszabb távon nagyon zavaró/fárasztó!Vannak olyan helyek ahol bíztos megállja a helyét (pl. ékszerüzlet kirakata) de a lakótérbe még fejlődni kell a LED-es technikának,vagy keverve kell használni!Bár az is lehet,hogy csak mi vagyunk erre túlérzékenyek…..A fénycsöveknél is sokat kellett várni,de megoldották (un háromsávos vagy daylight) ezt a problémát!
2008.02.17.-14:54 #7215[quote=”GaborApa”:3iewdovh]Egy gond van vele, több is lesz belőle. 😥
„szerintem” 😉 [/quote]
Köszi.Akkor ez az elképzelés kilőve.
A ledes megoldás is képbe kerűlt,csak azt nehezebb szépen beépíteni.Legalábbis több kreativitást igényel.2008.02.17.-12:59 #7214[quote=”utazo67″:2unyn7on]Sziasztok.
Szeretném kérdezni hozzáértőktől.Sima Obi,vagy akárhol vásárolt 12V-os(trafo által) halogén égőt beépíthetek az autómba?
:smt217 [/quote]Egy gond van vele, több is lesz belőle. 😥
Nagyon sokat fogyaszt.
Ne akard hosszú és vékonyka vezetékkel bekötni.Nagyon melegszik
Égési sérülést is okozhat, de figyelni kell arra is, hogy ne kerüljön olyan helyre ahol pl ajtót tudsz elényitni, (lehet az felnyíló ajtó is a mennyezeti lámpánál) mert megégetheti az ajtó lapot is.A neon nem olyan elegáns de célszerűbb, a led drágább de szép és szinte nincs fogyasztása.
„szerintem” 😉
2008.02.17.-01:14 #7212Sziasztok.
Szeretném kérdezni hozzáértőktől.Sima Obi,vagy akárhol vásárolt 12V-os(trafo által) halogén égőt beépíthetek az autómba?
:smt2172008.01.31.-17:53 #6944[quote=”FJani”:39lrz16r]Úgydöntöttem meg fogom csinálni max teszek valami könnyen kivehető rácsot hisz jobb a békesség.
Üdv FJani[/quote]
én is biztosan így tennék…2008.01.31.-17:45 #6943Sziasztok.
Nyomoztam egy kicsit az ügyben. A közlekedési főfelügyeleten a sokadik kapcsolás és ember után azt mondták hívjam fel a Mozaik utcát.Telefonszámot persze nem tudtak mondani. Kerestem,hívtam.
Ott a Járművizsgálati és Engedélyezési Osztályról valaki azt mondta, hogy az oldalajtóba lehet üveget tenni, a sofőr mögé is bár ezt nem mondta olyan határozottan de az oldalüvegvédelemről gondoskodni kell meg hogy ez nem engedélyköteles. Megkérdeztem hogy ez tuti és hogy nem jár érte helyszini főbelövés,valamint hol találom ezt meg leírva. Szerinte tuti és valami hatos számú rendeletben van. Kerestem de még nem talátam meg benne.
Úgydöntöttem meg fogom csinálni max teszek valami könnyen kivehető rácsot hisz jobb a békesség.
Üdv FJani2008.01.31.-04:19 #6942egyre jobban figyelik ezeket a kocsikat az ellenörzéseken.
elég szomorú, hogy nincs jobb dolguk…
kapják be ! 😕2008.01.30.-22:38 #6941Sziasztok!
Azt még azért szerintem meg kell említeni,hogy a vezető mögötti jobb és bal ablak csak az 5 személyesre vizsgáztatott tgk.-k nál lehet csak.A tolóajtóban és a válaszfalon még elmegy,de a bal oldalon már csak az előzőekben leírt kocsiknál lehet.
Ebben az esetben a válaszfal a hátsó üléssor után kell,hogy legyen.
Pár évvel ezelöttig lehetett csak 5 főre vizsgáztatni a Ducatókat és a hozzá hasonló Kocsikat.
A mai szabály az az,hogy a 3 főnél több főre vizsgáztatott kocsinál az utasfülkének és a raktérnek teljesen külön egységet kell alkotnia.
Sokan bevállalják és beablakozzák a kocsit,de egyre jobban figyelik ezeket a kocsikat az ellenörzéseken.
Nem is inkább a rendörség,hanem a KPM.Én legalábbis én így tudom.
Érdemes szerintem az átépítés elött kivesézni a témát alaposan.Üdv Attila
2008.01.30.-21:44 #6940[quote=”FJani”:1buqw3um]Köszönöm a gyors válaszokat. Én is így gondoltam. Most már bátran nekiállok. Ha valami problémám merülne fel, azért még zaklatlak Titeket.
Köszi: FJani[/quote]
Tedd meg bátran. Mármint a zaklatást is. 😆2008.01.30.-17:15 #6939Köszönöm a gyors válaszokat. Én is így gondoltam. Most már bátran nekiállok. Ha valami problémám merülne fel, azért még zaklatlak Titeket.
Köszi: FJani2008.01.30.-15:58 #6938[quote=”FJani”:sjuao7ej]Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1997-es Ducató Maxi teherautóm, amiből szeretnék néha lakóautót csinálni.(Azért csak néha mert szállítani is kell valamivel.)
Kérdéseim:
-Ha menetközben nem veszem ki a válaszfalat,de a raktér be van rendezve belémköthet a rendőr?
-Ha szeretnék betenni az oldalsó tolóajtóra, és vele szembe egy ablakot kell-e valami engedély vagy nem, hisz gyárilag is létezi k ilyen.
Előre is köszönöm.
FJani.[/quote]
Nem köthet beléd a rendőr mert végül is te bármit szállíthatsz ha a válaszfal bent marad.
Ha teherautó akkor nem lehet bele vágatni ablakot hivatalosan. Amelyikekben benne van csak azokban maradhat. Persze a forgalmiban nincs benne, hogy van e rajta, vagy volt e rajta ablak.2008.01.30.-15:55 #6937[quote=”FJani”:3tibsv6t]-Ha menetközben nem veszem ki a álaszfalat,de a raktér be van rendezve belémköthet a rendőr?FJani.[/quote]
szerintem kizárt, hogy beléd kössön, max megmondod, az a rakományod 😉
az ablakhoz sem kell szerintem semmi engedély
olyan már volt, ha ablakos a busz és árút szállítasz, akkor rács kellett belül az ablak elé, nehogy a rakomány kiüsse, ha esetleg eldől2008.01.30.-15:15 #6936Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 1997-es Ducató Maxi teherautóm, amiből szeretnék néha lakóautót csinálni.(Azért csak néha mert szállítani is kell valamivel.)
Kérdéseim:
-Ha menetközben nem veszem ki a válaszfalat,de a raktér be van rendezve belémköthet a rendőr?
-Ha szeretnék betenni az oldalsó tolóajtóra, és vele szembe egy ablakot kell-e valami engedély vagy nem, hisz gyárilag is létezi k ilyen.
Előre is köszönöm.
FJani.2008.01.11.-23:46 #6453[quote=”bringastomi”:39ehjyba]A gondom, hogy az én kocsim ugyan gyári, de már az előző tulajok „kókányolásának” nyomai ott vannak, főleg a vezetékelésken. Azért picit megnyugtató, hogy nem okvetlenül nálam van a hiba forrása! Köszi a segítséget! Szép napot mindenkinek! 😛 [/quote]
Nincs mit.
Vigyázz magatokra! 🙂2008.01.11.-15:51 #6430[quote=”GaborApa”:19cyfeip]Első olvasásra ugyanez a tippem volt…. [/quote]A gondom, hogy az én kocsim ugyan gyári, de már az előző tulajok „kókányolásának” nyomai ott vannak, főleg a vezetékelésken. Azért picit megnyugtató, hogy nem okvetlenül nálam van a hiba forrása! Köszi a segítséget! Szép napot mindenkinek! 😛
2008.01.10.-23:59 #6405[quote=”bringastomi”:2q311oe1]Sziaszto! …[/quote]
Első olvasásra ugyanez a tippem volt. Főleg, ha a villanyszerelő sem talált más hibát.
De feltételezem, hogy a szerelés és telefonálgatás előtt megpróbáltad lekapcsolt kv főzővel is, és menni kellet volna a töltésnek.
Az áramerősségét mérni nem nagy dolog, és egy egyszerű műszer sem drága. pl 🙂 link,
de neked nem ezt kéne mérni, ugyanis ha mindent lekapcsoltál
akkor csak az akkutöltőd 0,5-1A között vehetett fel áramot a 230V os hálózatról, és ennél kisebb biztosítékokat még a kempingek sem szerelnek 😳(feltételezve, hogy egy fedélzeti akkud van és nem töltöd a start akksit, vagy lkegalábbis az nem volt lemerülve nagyon, hiszen éppen megérkeztél)
Nem tudom milyen villanyászt említettél, de lakóautóban érdemes végignézni az egész vezetékelést.
Találkoztunk már gyári lakóautóban olyan kókányolással (szekrényen belül), hogy aki csinálta annak meg kellett volna maradnia gyerek „csoki”nál. 😡
Ott nem számoltak azzal, hogy egy szekrénybe esetleg előbb-utóbb cuccokat is pakolnak majd. #-oA lakóautóban a 230 V nem veszélytelen.
Lakóautó építésnél azért kell, használnunk ezeket a háromvillás campigcsatlakozókat, mert ezekkel lehet elérni, hogy az áram fázishelyesen érkezzen a lakóba és akkor tud működni a Fi relé (ha van). Az életvédelmi relé ugyan nem kötelező de ajánlott.2008.01.10.-22:40 #6400[quote=”bringastomi”:2cksigy5]Sziaszto! Van egy apró kérdésem, de nem akartam ezért új topicot nyitni. Tavaly nyár elején lementünk a kis családommal általam mádott horvát országba, rab szigetére. Annak rendje és módja szerint kultúráltan campingbe leparkol. áramra rácsatlakoz és heverés. de az első kv főzésnél lecsapta az ottani autómatát, és onnantól kezdve nem működött semmi. Felhívtam a villamossági szerelőmet,telefonon tartott kapcsolat alatt kikerültem minden 220 as rendszert csak a töltőt kötöttem direktre, így túléltük. Haza érve autó elvisz villamossági szerelőhöz, ot bedug a 220 ba tökéletesen működik, nem vágja le az órát. augusztus tiszató camping, történet ugyan az, autó levágja az ottani autómatát. itthon megint szerelő, az autó megint tökéletesen működik. VALAKI árulja el nekem MIIIÉRT? Lehet valahogy az áramfelvételt mérni? Hogy lehet a hiba okát(ha van) megtalálni? Köszi![/quote]a A kempingben valószínű csak néhány amperes megszakító volt az oszlopon.Én is jártam így a régi autónkkal.Ott az elektromos bojler lőtte ki.
2008.01.10.-14:52 #6389Sziaszto! Van egy apró kérdésem, de nem akartam ezért új topicot nyitni. Tavaly nyár elején lementünk a kis családommal általam mádott horvát országba, rab szigetére. Annak rendje és módja szerint kultúráltan campingbe leparkol. áramra rácsatlakoz és heverés. de az első kv főzésnél lecsapta az ottani autómatát, és onnantól kezdve nem működött semmi. Felhívtam a villamossági szerelőmet,telefonon tartott kapcsolat alatt kikerültem minden 220 as rendszert csak a töltőt kötöttem direktre, így túléltük. Haza érve autó elvisz villamossági szerelőhöz, ot bedug a 220 ba tökéletesen működik, nem vágja le az órát. augusztus tiszató camping, történet ugyan az, autó levágja az ottani autómatát. itthon megint szerelő, az autó megint tökéletesen működik. VALAKI árulja el nekem MIIIÉRT? Lehet valahogy az áramfelvételt mérni? Hogy lehet a hiba okát(ha van) megtalálni? Köszi!
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.