Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 4 years telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #41387
      istozi
      Felhasználó

        [quote=”wooddesign”:2ryrsd42]Üdvözlet.
        Előre is elnézést ha olyan témát feszegetek amit már kitárgyaltak.Új vagyok itt.
        Azt tervezem hogy 7 személyes platós kisteherautómra készítek egy levehető lakó felépítményt ami a 3x2mes platómról hátrafelé lelóg még egy métert oldalt pedig plusz 10-10centit de nem érne kilyebb mint a gyári tükör szélessége. Valami olyan mint a pick-ap okon láttam .Van e ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata.Találtam külföldön céget aki gyárt is ilyet.Hol lehetne megtudni milyen jogszabályok vonatkoznak erre.Minek minősül simán csak rakománynak mintha teherautóval szállítanék egy bazi nagy dobozt.A rendőrök mit szólna az ilyesmihaz pl külföldön meg hát itthol is.[/quote]
        Ez rakományként működhet. Ennek következtében útközben nem szabad benne tartózkodni (ezt fogja a rendőr megnézni). Ezek a tervezett túlnyúlások megengedettek. Arra vigyázz, hogy az autó megengedett össztömegét ne lépd túl (vsz. 3500 kg, feltétlenül ellenőrizd méréssel). Azt nem tudom pontosan megmondani, hogy mi a szabály akkor, ha a megengedett össztömegen belül vagy, de a rakomány több, mint a 7 személy szállítása mellett megengedett mérték (mert nem ültök benne 7-en). Jól tervezd meg, minden részletét. A vázat-külső-belső burkolatot minél könnyebbre kell készíteni. A lakóautó-ablak könnyebb, mint az üveges busz-ablak. Általában minden minél könnyebb (ám elég erős és tartós) legyen. Sok szerencsét, jó munkát.

        #41385
        wooddesign
        Felhasználó

          Üdvözlet.
          Előre is elnézést ha olyan témát feszegetek amit már kitárgyaltak.Új vagyok itt.
          Azt tervezem hogy 7 személyes platós kisteherautómra készítek egy levehető lakó felépítményt ami a 3x2mes platómról hátrafelé lelóg még egy métert oldalt pedig plusz 10-10centit de nem érne kilyebb mint a gyári tükör szélessége. Valami olyan mint a pick-ap okon láttam .Van e ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata.Találtam külföldön céget aki gyárt is ilyet.Hol lehetne megtudni milyen jogszabályok vonatkoznak erre.Minek minősül simán csak rakománynak mintha teherautóval szállítanék egy bazi nagy dobozt.A rendőrök mit szólna az ilyesmihaz pl külföldön meg hát itthol is.

          #39553
          Bazsa81
          Felhasználó

            Érdekes videó kis hazánkból,egy régi Merciről ,részben új kiépítéssel. Van 2. része is.

            http://www.youtube.com/watch?v=khtPMLwxwYI

            #39131
            Nyomi
            Felhasználó

              most vagyok túl a hűtő problémán melynek néhány tapasztalatát itt osztanám meg azon sorstársaimmal, akik szintén „építkeznek”.A hűtőből két nagy csoport van abszorciós és kompresszoros. Lényegét tekintve az abszorciós előnye,hogy gázról is és bármilyen inverterről üzemel és teljesen zajtalan.Hátránya, hogy a termelődő hőt és gáz esetén az égésterméket el kell vezetni.A környezeti.A környezeti hőmérséklet hatványozottan csökkenti a hűtőkapacitást.Találtam olyan lakóba készülő hűtőt, melynél a hűtést 30 fokig írják. Ami 42 fokig jó az árban a duplája.Ami még nagyon fontos, Hogy ezek a készülékek az általam kérdezett szakemberek szerin nyáron igazán hidegen tartásra alkalmasak.Még hátrányukra, hogy katalógus alapján tökéletes működés feltétele, hogy a vízszintestől csak 3 százalékban dőlhetnek meg. A kompresszorosok hűtő teljesítménye sokkal kiegyensúlyozottabb.Energia igényük fele, harmada az abszorciosoknak. Hátrányuk hogy zajosabbak, és őket is szellőztetni kell ha a hatásfokukat ki szeretnénk használni.Természetesen mindenki a saját pénztárcájához próbál választani, de azt tudni érdemes, hogy a lakóba készülő hűtőszekrények nem olcsóak. Ami meg „háztartási” tartósan nem bírja a rázkódást és tapasztalatok szerint a csövek anyagfáradás miatt 3-4 év alatt eltörnek, valamint csak 230 voltról üzemelnek és ha inverterről akarja valaki meghajtani az egy 100-as minimum, mert csak tiszta szinusz inverterről üzemelnek, és az indulási áramlökés miatt lényegesen nagyobb teljesítmény kell mint azt gondolnád /nekem a 230 volton 0,4 A készülék csúcsban 8 A teljesítményt adó készülékről indult el /. Ami azért előnyük hogy a gyáriak töredékébe kerülnek, és ha nem akar valaki tartósan „árammentes” helyen táborozni remekül szuperálnak.
              Még két fontos dolog a végére.Ha valaki nem erre tervezett készüléket szeretne beépíteni feltétlen ellenőrizze milyen méretűek a „gyáriak” mert ha később meggondolná magát ne keljen mindent elölről kezdeni.A másik ha valakinek van kiegészíteni, vagy javítani valója van a témával kapcsolatban kérem tegye közkincsé az érdeklődök épülésére.
              Üdv: Nyomi

              #39094
              Arctic
              Felhasználó

                [quote=”Kerti”:3lmpc6xl]Ha ablakot teszel rá, akkor már átalakítási engedély köteles és vizsgáztatni kell, hivatalosan.
                A belsejét berendezheted de csak úgy, hogy nem lehet benne utazásra alkalmas ülőalkalmatosság.
                A doboz leszerelésével átminősül az autó is a vizsgán. Ez nem olyan jó ötlet, kivéve, ha egy platós teherautóról beszélünk, amire ugyanúgy fel lehet tenni felépítményt, mint a pick-up-okra.[/quote]

                Köszönöm szépen a segítséget, átgondolom a projektet…:-)

                #39082
                Kerti
                Adminisztrátor

                  [quote=”Arctic”:lqs3test]Sziasztok!

                  Üdvözlök mindenkit.

                  Lenne egy-két kérdésem a lakóautó építésről,ha nem probléma.

                  Eddig egy pick up autóm volt és azon volt egy lakófelépítmény, így az autóvizsgáztatás mizériát a lakófelépítmény levételével megúsztam. Viszont most egy nagyobb autó beszerzésén gondolkodom. Konkrétan szeretnék venni egy Ford Transit dobozos kisteherautót és szeretném beépíteni néhány egyszerű dologgal, pl.ágy, wc, tűzhely, talán 220 V-t is bevezetném, más igazán nem is fontos. Viszont nyilván 2 ablakot kéne vágni a dobozra.

                  A kérdésem az lenne,hogy ilyenkor mi a teendő a vizsgáztatás során?
                  Át kell minősíteni az autót lakóautóvá? és ha igen, ez mibe kerülne?
                  Vagy esetleg megoldható lenne a dolog,ha a dobozt a vizsgáztatásnál leszerelem, és levizsgáztatom csak a kocsit az alvázzal?(már ha lehet ilyet)
                  Vagy mindent kiveszek belőle (bár nem tudom,hogy a wc-t hogyan lehet),akkor az ablakok nem jelentenének-e problémát?

                  Ne haragudjatok az estleges buta kérdések miatt,még új vagyok a témában.

                  Köszönettel.[/quote]

                  Ha ablakot teszel rá, akkor már átalakítási engedély köteles és vizsgáztatni kell, hivatalosan.
                  A belsejét berendezheted de csak úgy, hogy nem lehet benne utazásra alkalmas ülőalkalmatosság.
                  A doboz leszerelésével átminősül az autó is a vizsgán. Ez nem olyan jó ötlet, kivéve, ha egy platós teherautóról beszélünk, amire ugyanúgy fel lehet tenni felépítményt, mint a pick-up-okra.

                  #39079
                  Arctic
                  Felhasználó

                    Sziasztok!

                    Üdvözlök mindenkit.

                    Lenne egy-két kérdésem a lakóautó építésről,ha nem probléma.

                    Eddig egy pick up autóm volt és azon volt egy lakófelépítmény, így az autóvizsgáztatás mizériát a lakófelépítmény levételével megúsztam. Viszont most egy nagyobb autó beszerzésén gondolkodom. Konkrétan szeretnék venni egy Ford Transit dobozos kisteherautót és szeretném beépíteni néhány egyszerű dologgal, pl.ágy, wc, tűzhely, talán 220 V-t is bevezetném, más igazán nem is fontos. Viszont nyilván 2 ablakot kéne vágni a dobozra.

                    A kérdésem az lenne,hogy ilyenkor mi a teendő a vizsgáztatás során?
                    Át kell minősíteni az autót lakóautóvá? és ha igen, ez mibe kerülne?
                    Vagy esetleg megoldható lenne a dolog,ha a dobozt a vizsgáztatásnál leszerelem, és levizsgáztatom csak a kocsit az alvázzal?(már ha lehet ilyet)
                    Vagy mindent kiveszek belőle (bár nem tudom,hogy a wc-t hogyan lehet),akkor az ablakok nem jelentenének-e problémát?

                    Ne haragudjatok az estleges buta kérdések miatt,még új vagyok a témában.

                    Köszönettel.

                    #39055
                    Kerti
                    Adminisztrátor

                      [quote=”Nyomi”:2z6x5lbd]Üdv UDNA!
                      Nem gondolom, hogy csak a pénz ami segíthet ha igazán lakóautósá akarsz válni. Ha a lehetőségeidet összehangolod az igényeiddel lényegesen egyszerűbb lesz.Nagyon szépek ezek a kész kerekeken gördülő otthonok, de sok esetben pláne kezdéshez egy öreg, de használható, vagy egy kompromisszumos saját építésű is megfelelő lehet. Nekem saját építésű van, ami az én igényeimet kielégíti. Nem engedélyes, mert kiszerelhető, és sok dolgot nem kempingkatalógusból vásárolva nem rettenet az ára sem. Az agárdi találkozón remek ötleteket kaptam más saját építésesektől, és szerintem te is kaphatsz ha érdekel.Úgy hogy ne add fel, és leginkább ne a korhoz és a pénzhez, hanem az akaratodhoz, és a lehetőségeidhez méretezz.Akkor biztos hogy sikerül.Üdv Nyomi[/quote]

                      Ezt nagyon szépen leírtad =D> =D> =D>

                      #39041
                      EdGaR
                      Felhasználó

                        [quote=”udna”:36s3bcr2]Üdv!

                        Köszönöm az infókat. Miért érzem én úgy, hogy megint minden a pénzről szól? Mégpedig sok-sok pénzről.
                        Értem már, hogy a lakóautó-közösség miért az idősebb korosztályból tevődik össze. Sajnos egy fiatalabb családnak (nagy átlagban) egyszerűen nincs annyi felesleges pénze, amiből ezt a hobbit finanszírozni tudná… 🙁 [/quote]
                        Én sem gondolom, hogy a pénzről szólna, mindenestre anyagilag testreszabott mértékben érdemes gondolkodni, ami nem feltétlenül egy 17 tonnás Bova képében kell, hogy megtestesüljön. Van ennél pénztárcaközelibb megoldás is. 😉
                        Többen vagyunk akik öreg csigával, anyagilag elérhető áron kezdtük el ezt a hobbit

                        #39037
                        Nyomi
                        Felhasználó

                          [quote=”udna”:n1cl3mhd]Köszönöm az infókat. Miért érzem én úgy, hogy megint minden a pénzről szól? Mégpedig sok-sok pénzről.
                          Értem már, hogy a lakóautó-közösség miért az idősebb korosztályból tevődik össze. Sajnos egy fiatalabb családnak (nagy átlagban) egyszerűen nincs annyi felesleges pénze, amiből ezt a hobbit finanszírozni tudná… 🙁 [/quote]

                          Üdv UDNA!
                          Nem gondolom, hogy csak a pénz ami segíthet ha igazán lakóautósá akarsz válni. Ha a lehetőségeidet összehangolod az igényeiddel lényegesen egyszerűbb lesz.Nagyon szépek ezek a kész kerekeken gördülő otthonok, de sok esetben pláne kezdéshez egy öreg, de használható, vagy egy kompromisszumos saját építésű is megfelelő lehet. Nekem saját építésű van, ami az én igényeimet kielégíti. Nem engedélyes, mert kiszerelhető, és sok dolgot nem kempingkatalógusból vásárolva nem rettenet az ára sem. Az agárdi találkozón remek ötleteket kaptam más saját építésesektől, és szerintem te is kaphatsz ha érdekel.Úgy hogy ne add fel, és leginkább ne a korhoz és a pénzhez, hanem az akaratodhoz, és a lehetőségeidhez méretezz.Akkor biztos hogy sikerül.Üdv Nyomi

                          #39036
                          udna
                          Felhasználó

                            Üdv!

                            Köszönöm az infókat. Miért érzem én úgy, hogy megint minden a pénzről szól? Mégpedig sok-sok pénzről.
                            Értem már, hogy a lakóautó-közösség miért az idősebb korosztályból tevődik össze. Sajnos egy fiatalabb családnak (nagy átlagban) egyszerűen nincs annyi felesleges pénze, amiből ezt a hobbit finanszírozni tudná… 🙁

                            #39028
                            NagyPapa
                            Felhasználó

                              [quote=”udna”:2ig91ug5]Üdv!

                              Tehát a 17 tonnás buszt is le lehet vizsgáztatni „személyautó” kategóriára, ha csak 8 ülést hagyok meg? Akkor viszont milyen jogosítvánnyal lehet vezetni? A B-t kicsit erősnek tartom. 🙂
                              Egyáltalán mi a különbség a „másként levizsgáztatás” és a visszaminősítés között?
                              A regadó kalkulátorral is van baj, mivel 9999ccm a max motorméret, ami egy picit elmarad egy 15000 köbcentis Neoplan-tól… 🙂
                              A tízezer köbcentire viszont 517ezer jött ki 4 alatti euro minősítéssel.[/quote]

                              Közben már gondolom olvastad Istozi válaszát, nem lehet a 17 tonnás járgányból „személyautót faragni, az CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a 3,5 tonna össztömeg alatti járgányokra igaz. Így a jogosítvány sem jó efelett (kivéve a vontatmánnyal de ez megint más vizekre visz)

                              Csak tájékoztatásul: A Lajta túloldalán 3,5 tonna felett kötelező az Un. GO BOX ami előre megvásárolt és a ketyerébe dugott kártyáról menet közben a megtett kilóméterek alapján szedi le a pénzecskédet, az autópályára telepített érzékelők alapján. Egy 3,5 tonna feletti, de 7,5 tonna alatti járgányt Németországból 178 Euro-ért lehet hazahozni Ausztrián át!!
                              A 17 tonnáért képzeld el, mennyit kellene fizetned!! #-o

                              Üdv NagyPapa

                              #39002
                              istozi
                              Felhasználó

                                [quote=”udna”:2qm136nd]Üdv!

                                Tehát a 17 tonnás buszt is le lehet vizsgáztatni „személyautó” kategóriára, ha csak 8 ülést hagyok meg? Akkor viszont milyen jogosítvánnyal lehet vezetni? A B-t kicsit erősnek tartom. 🙂
                                Egyáltalán mi a különbség a „másként levizsgáztatás” és a visszaminősítés között?
                                A regadó kalkulátorral is van baj, mivel 9999ccm a max motorméret, ami egy picit elmarad egy 15000 köbcentis Neoplan-tól… 🙂
                                A tízezer köbcentire viszont 517ezer jött ki 4 alatti euro minősítéssel.[/quote]
                                Amit leírok, az nem biztos, hogy pontos, de kb. igaz:
                                – 3500 kg felett nem lesz személygépkocsi (azt hiszem, nem kell a regadóval kalkulálnod). Marad busz, vagy teherautó.
                                – Ha max 9 ülésre vizsgáztatod, akkor „C” jogosítvány elegendő.
                                – Buszt, vagy teherautót át lehet alakítani, amihez engedély szükséges. Az engedély birtokában levizsgáztatják. Az engedély kidolgozása során célszerű azzal az NKH illetékessel konzultálni, aki majd kiadja az engedélyt, illetve ott, náluk célszerű vizsgáztatni. Mivel elég nagy a szabadságfokuk, lehet velük (törvényesen) egyezkedni. Ez, amit engedélyeztetni szeretnél, az a kategória az NKH-nál, mint amikor önrakodó darut, vagy emelő hátfalat, vagy üvegszállító felépítményt építenek egy autóra. Szóval lehet. De tudjad, hogy attól, hogy a géped lakófelépítményt szállít, érvényes rá MINDEN szabály, amivel a teherautós és buszos élete meg van keserítve (pl. tachográf szabályos használata!!!!). És adózni, útdíjat fizetni is aszerint kell (gondolj a júliustól tervezett útdíjakra).
                                – Mielőtt belefogsz, gondold végig, mit szabad csinálni a szennyvízzel. Hol és hogyan tudsz – szabályosan – megszabadulni tőle. Ekkora autóban nem kézben elvihető kazetta lesz, hanem inkább a szippantókocsi mennyiséget kell időnként elhelyezned. Na, azt gondold végig, mit csinálnál vele pl Svájcban. Ha találsz ürítőhelyet, mennyibe kerül a szennyvíz elhelyezése, stb

                                Egyelőre ennyi.
                                istozi

                                #38998
                                udna
                                Felhasználó

                                  [quote=”EdGaR”:ptzw56l2]Egy buszt, egy teherautót is minden további nélkül le lehet vizsgáztatni személygépkocsiként (visszaminősíteni már annál mecerásabb). Miután ezen túl vagy egy másik procedúra a lakóautóvá válás…
                                  Segítségképpen a rendelet: „személygépkocsinak minősül a négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, ide tartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű, az elektromos üzemű, a gázüzemű személygépkocsi, a versenyautó, az önjáró lakóautó.”
                                  Regisztrációs adó számításához ezt a hivatkozást tudod használni. A súlyadót a lakhelyed szerinti Önkormányzat ezzel foglalkozó osztályán meg tudod érdeklődni, a szerkezet vizsgáztatási procedúráját pedig korábban már több topikban taglalták, milyen viszgálatok, beépítési tervek és kritériumok várnak még Rád.[/quote]

                                  Üdv!

                                  Tehát a 17 tonnás buszt is le lehet vizsgáztatni „személyautó” kategóriára, ha csak 8 ülést hagyok meg? Akkor viszont milyen jogosítvánnyal lehet vezetni? A B-t kicsit erősnek tartom. 🙂
                                  Egyáltalán mi a különbség a „másként levizsgáztatás” és a visszaminősítés között?
                                  A regadó kalkulátorral is van baj, mivel 9999ccm a max motorméret, ami egy picit elmarad egy 15000 köbcentis Neoplan-tól… 🙂
                                  A tízezer köbcentire viszont 517ezer jött ki 4 alatti euro minősítéssel.

                                  #38997
                                  EdGaR
                                  Felhasználó

                                    [quote=”udna”:1ldwhj4v]Üdv!

                                    Tehát, amennyiben a 17 tonna össztömegű autóbuszból a meglévő ötven-valahány ülést kiszerelem, csak mondjuk 9-et (vagy kevesebbet) hagyok meg, a busz hátulját pedig beépítem mindenféle lakóautós kellékkel, akkor azt milyen kategóriára lehet vizsgáztatni? Esetleg annak a bizonyos kategóriának milyen anyagi vonzatai vannak (vizsgáztatás, regadó, biztosítás, súlyadó)?
                                    A lényeg nem az, hogy a forgalmiban „lakóautó” szerepeljen, hanem egy olyan kategóriájú jármű, ami az említett kritériumoknak megfelel, és elkerülhető a már oly sokszor emlegetett „rendőr által helyszínen főbelövés”…[/quote]
                                    Egy buszt, egy teherautót is minden további nélkül le lehet vizsgáztatni személygépkocsiként (visszaminősíteni már annál mecerásabb). Miután ezen túl vagy egy másik procedúra a lakóautóvá válás…
                                    Segítségképpen a rendelet: „személygépkocsinak minősül a négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, ide tartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű, az elektromos üzemű, a gázüzemű személygépkocsi, a versenyautó, az önjáró lakóautó.”
                                    Regisztrációs adó számításához ezt a hivatkozást tudod használni. A súlyadót a lakhelyed szerinti Önkormányzat ezzel foglalkozó osztályán meg tudod érdeklődni, a szerkezet vizsgáztatási procedúráját pedig korábban már több topikban taglalták, milyen viszgálatok, beépítési tervek és kritériumok várnak még Rád.

                                    #38996
                                    udna
                                    Felhasználó

                                      [quote=”NagyPapa”:3vs8z7jx]Üdv Néked!

                                      A hozzászólásod két szavára szeretnék csak reagálni!
                                      Olyan kategória a lakóautók között, hogy „kisbusz” nem létezik!
                                      Van 3,5 Tonna alatti lakóautó, amely személyautó kategóriának minősül minden szempontból, így a biztosítási kategóriája is az. Bár a CASCO-nál ezt egyedileg számolják…. Az autópályadíjaknál is személyautó kategória 40 ezer/év most az éves díja itthon.
                                      Vanb továbbá a 3,5 Tonna feletti kategória de ez is csak 7,5 tonnáig, ennek 200 ezer az éves autópálya díja itthon.

                                      Üdv NagyPapa[/quote]

                                      Üdv!

                                      Tehát, amennyiben a 17 tonna össztömegű autóbuszból a meglévő ötven-valahány ülést kiszerelem, csak mondjuk 9-et (vagy kevesebbet) hagyok meg, a busz hátulját pedig beépítem mindenféle lakóautós kellékkel, akkor azt milyen kategóriára lehet vizsgáztatni? Esetleg annak a bizonyos kategóriának milyen anyagi vonzatai vannak (vizsgáztatás, regadó, biztosítás, súlyadó)?
                                      A lényeg nem az, hogy a forgalmiban „lakóautó” szerepeljen, hanem egy olyan kategóriájú jármű, ami az említett kritériumoknak megfelel, és elkerülhető a már oly sokszor emlegetett „rendőr által helyszínen főbelövés”…

                                      #38995
                                      udna
                                      Felhasználó

                                        [quote=”Bazsa81″:1ktqbt8w]Szia,

                                        anélkül,hogy konkrétan ismerném a céljaidat és az igényeidet, az építés előtt érdemes megnézned a kínálatot, mert a korlátozott kereslet miatt igen jó áron lehet ilyen méretű lakókat kapni.

                                        Öreg M.A.N

                                        üdv.

                                        Balázs

                                        u.i. izgalmasan hangzik a terv,sok sikert.[/quote]

                                        Üdv!

                                        Valami hasonlót szeretnék én is, csak magam szeretném összerakni, egészen a szigeteléstől kezdve. Tudom, nem kis munka, de nem is azonnal kellene. 🙂
                                        Meg amúgy is, a találkozós képeket elnézve, a magam 30 évével ráérek még csatlakozni a Lakóautó Klub picivel korosabb közösségéhez. 🙂

                                        #38889
                                        NagyPapa
                                        Felhasználó

                                          [quote=”udna”:20znxisl]Üdv!

                                          Újabb elméleti kérdés(ek):

                                          Amennyiben egy autóbuszból szeretném kialakítani a lakóautómat, mint pl:

                                          Bova

                                          akkor azt miként lehet (vagy kell) vizsgáztatni a regadó, súlyadó, biztosítás elkerülése illetve leredukálása érdekében?
                                          Red kolléga említette, hogy ő „kisbuszként” használta a dupla szintes Neoplan-ját.
                                          Illetve mennyi úgy általában a biztosítás egy lakóautóra, mert a netrisk-en nem találtam ilyen kategóriát.

                                          THX[/quote]

                                          Üdv Néked!

                                          A hozzászólásod két szavára szeretnék csak reagálni!
                                          Olyan kategória a lakóautók között, hogy „kisbusz” nem létezik!
                                          Van 3,5 Tonna alatti lakóautó, amely személyautó kategóriának minősül minden szempontból, így a biztosítási kategóriája is az. Bár a CASCO-nál ezt egyedileg számolják…. Az autópályadíjaknál is személyautó kategória 40 ezer/év most az éves díja itthon.
                                          Vanb továbbá a 3,5 Tonna feletti kategória de ez is csak 7,5 tonnáig, ennek 200 ezer az éves autópálya díja itthon.

                                          Üdv NagyPapa

                                          #38888
                                          Bazsa81
                                          Felhasználó

                                            [quote=”udna”:15zkeemj]Üdv!

                                            Újabb elméleti kérdés(ek):

                                            Amennyiben egy autóbuszból szeretném kialakítani a lakóautómat, mint pl:

                                            Bova

                                            akkor azt miként lehet (vagy kell) vizsgáztatni a regadó, súlyadó, biztosítás elkerülése illetve leredukálása érdekében?
                                            Red kolléga említette, hogy ő „kisbuszként” használta a dupla szintes Neoplan-ját.
                                            Illetve mennyi úgy általában a biztosítás egy lakóautóra, mert a netrisk-en nem találtam ilyen kategóriát.
                                            THX[/quote]

                                            Szia,

                                            anélkül,hogy konkrétan ismerném a céljaidat és az igényeidet, az építés előtt érdemes megnézned a kínálatot, mert a korlátozott kereslet miatt igen jó áron lehet ilyen méretű lakókat kapni.

                                            Öreg M.A.N

                                            üdv.

                                            Balázs

                                            u.i. izgalmasan hangzik a terv,sok sikert.

                                            #38881
                                            feri555
                                            Felhasználó

                                              Üdv,

                                              A lakóautó szgk kategória, mint olyan regadó köteles, akkor is, ha átalakítás útján jön létre!
                                              Ennek minden vonzatával, kikerülni nem nagyon lehet!

                                              A menete, átalakítási tervdokumentáció készítés-engedélyeztetés a közlekedési hatósággal, legyártás, műszaki vizsga, okmányiroda.
                                              Ha komolyan érdekel a dolog, keress meg, elérhetőségem az adatlapomon megtalálod!

                                              feri555

                                              [quote=”udna”:qi5j26hq]Üdv!

                                              Újabb elméleti kérdés(ek):

                                              Amennyiben egy autóbuszból szeretném kialakítani a lakóautómat, mint pl:

                                              Bova

                                              akkor azt miként lehet (vagy kell) vizsgáztatni a regadó, súlyadó, biztosítás elkerülése illetve leredukálása érdekében?
                                              Red kolléga említette, hogy ő „kisbuszként” használta a dupla szintes Neoplan-ját.
                                              Illetve mennyi úgy általában a biztosítás egy lakóautóra, mert a netrisk-en nem találtam ilyen kategóriát.

                                              THX[/quote]

                                              #38878
                                              udna
                                              Felhasználó

                                                Üdv!

                                                Újabb elméleti kérdés(ek):

                                                Amennyiben egy autóbuszból szeretném kialakítani a lakóautómat, mint pl:

                                                Bova

                                                akkor azt miként lehet (vagy kell) vizsgáztatni a regadó, súlyadó, biztosítás elkerülése illetve leredukálása érdekében?
                                                Red kolléga említette, hogy ő „kisbuszként” használta a dupla szintes Neoplan-ját.
                                                Illetve mennyi úgy általában a biztosítás egy lakóautóra, mert a netrisk-en nem találtam ilyen kategóriát.

                                                THX

                                                #38428
                                                feri555
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”Nyomi”:1lgwg5uu]szia
                                                  Megnéztem az oldaladat, meg a rendeleteket is. Mit ne mondjak nem egy könnyű olvasmány. Abban kérném a segítségedet,hogy hogyan lehet akkor az átalakított elektromos rendszert „legalizálni”.Amit megépítettem nincs összekötve a jármű saját rendszerével,Önálló munkaakkumulátorral, töltővel,inverterrel, napelemmel, átkapcsoló állomással, biztosítékokkal érintésvédelmi relével rendelkezik.A kérdésem az lenne: ki tervezheti , ki építheti hivatalosan, hol kell vizsgáztatni.Előre is köszönöm a segítséget. [-o< Üdv Nyomi[/quote] Hi! Az oldalamon található telefonszámon csörgess meg, mert ezt itt a fórumon megbeszélni kissé nehézkes! Röviden azért pár gondolat! Csak Mo.-on forgalomba helyezett járművet lehet csak átalakítani, ha kintről lett behozva, akkor először forgalomba kell helyezni, az nem baj ha esetleg forgalomból kivont járműved van, csak legyen meg a magyar forgalmija, és a Te neveden legyen, vagy rendelkezzél a forgalmiba bejegyzett tulajjal megkötött adásvételi szerződéssel! Ha jármű saját rendszerében nem történt változtatás, akkor viszonylag egyszerű a dolog. Egy villamosmérnökkel, vagy technikussal kell csináltatni egy műszaki leírást, kapcsolási rajzot, alkatrészjegyzékkel, a beépített alkatrészekről lehetőleg rendelkezzél műbizonylatokkal, vagy az alkatrészen egyértelműen megtalálható legyen az azonosításhoz szükséges adattábla. Csináltatni kell érintésvédelmi vizsgálatot! Ha jármű belsejéből egyértelműen kiderül, hogy az lakóautó (a vizsgán fényképek is készülnek két év óta!), akkor a belső átalakításról is kell készíteni egy műszaki leírást részlet rajzokkal, (a kettő össze is kapcsolható egy engedélyezési eljárásba) és be kell nyújtani az illetékes közlekedési hatósághoz engedélyezésre. A belső tervezést én is csinálhatom. Az építést elvileg szakműhelyben kell végeztetni, de ez áthidalható probléma. Ha meg van a hatóság engedélye az átalakításról, akkor vizsgáztatni bármelyik műszaki vizsgaállomáson lehet, ahol a hatóság (ért a közlekedési felügyelet, és nem kihelyezett "maszek" vizsgahely) vizsgáztat. Üdv, Feri555, a többit telefonon

                                                  #38427
                                                  Kerti
                                                  Adminisztrátor

                                                    [quote=”Nyomi”:2x8tv33t]szia
                                                    Megnéztem az oldaladat, meg a rendeleteket is. Mit ne mondjak nem egy könnyű olvasmány. Abban kérném a segítségedet,hogy hogyan lehet akkor az átalakított elektromos rendszert „legalizálni”.Amit megépítettem nincs összekötve a jármű saját rendszerével,Önálló munkaakkumulátorral, töltővel,inverterrel, napelemmel, átkapcsoló állomással, biztosítékokkal érintésvédelmi relével rendelkezik.A kérdésem az lenne: ki tervezheti , ki építheti hivatalosan, hol kell vizsgáztatni.Előre is köszönöm a segítséget. [-o< Üdv Nyomi[/quote] Bizonyos szinten azért össze kell, hogy legyen kötve a jármű rendszerével, mert vannak kötelező dolgok. A kivitelezés elvégzéséről szakműhely igazolás szükséges hivatalosan, valamint a 230V-os rendszerhez érintésvédelmi vizsga. Ha van benne gázrendszer is akkor gáztömörségi vizsgálat is. Vizsgáztatás és tanácsadás ügyben mi is tudunk neked segíteni, ha kell.

                                                    #38423
                                                    Nyomi
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”feri555″:pi3r09e5]Bocs hogy beleszólok vitába!
                                                      A jelenleg érvényes jogszabályok alapján 6/1990 KöHÉM rendelet, és az 5/1990 KöHÉM rendelet alapján ( felügyelet is ebből dolgozhat csak!) lakóautó lehet akár több személyes is, 9 fő fölött már busz jogsi kell hozzá! Ha teherautóból kerül átalakításra akkor regdíj köteles, ezt már itt többen megírták, de minden esetben átalakítás engedély köteles!
                                                      Az engedélyezési eljárás közben az engedélyező hatóság az engedély kérő költségére külső szakértő, vagy szakértői intézet közreműködését igénybe veheti.

                                                      Ha esetleg valakinek konkrétabb kérdése van keressen meg, az elérhetőségem: http://www.reffi.hu oldalon megtalálható!

                                                      Üdv, feri555[/quote]
                                                      szia
                                                      Megnéztem az oldaladat, meg a rendeleteket is. Mit ne mondjak nem egy könnyű olvasmány. Abban kérném a segítségedet,hogy hogyan lehet akkor az átalakított elektromos rendszert „legalizálni”.Amit megépítettem nincs összekötve a jármű saját rendszerével,Önálló munkaakkumulátorral, töltővel,inverterrel, napelemmel, átkapcsoló állomással, biztosítékokkal érintésvédelmi relével rendelkezik.A kérdésem az lenne: ki tervezheti , ki építheti hivatalosan, hol kell vizsgáztatni.Előre is köszönöm a segítséget. [-o< Üdv Nyomi

                                                      #38416
                                                      Nyomi
                                                      Felhasználó

                                                        Sziasztok.
                                                        Köszönöm a pontosítást, de én eleve zárt furgonban gondolkodtam.
                                                        Ödv Nyomi[quote=”feri555″:2mzbkkzm]Szia!

                                                        Rosszul tájékoztattak!
                                                        Teherautó 3,5 t alatt is lehet több mint 3 személyes, pl fiat, citroen, renault, vw, mercedes, stb, nézd meg a gyári kinálatukat, csak ha platós is, akkor nincs regdíj, ha zárt furgon, akkor regdíj köteles!

                                                        Üdv, feri555[/quote]

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1,201-1,225 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.