-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2015.02.03.-00:08 #46702
[quote=”Kagabi” post=45234]… Többek között Kerti szuper oldtimere adta az ihlete, hogy mégis ilyet kellene (igaz ott nincs nyíló tető), … [/quote]
Köszi. Először nekem is nyitható tető volt rajta, később cseréltem le magas merev tetőre, mert rájöttem, hogy azzal egyszerűbb az élet.
2015.02.03.-00:01 #46701Köszönöm Mindkettőtöknek, ez jó hír! Eredetileg egy L2H2 furgont gondoltam átépíteni/átépíttetni, de rájöttem, hogy nagyon nem lenne kihasználva. Fél éve böngésztem ebben a témában a különböző oldalakat, de tegnap rájöttem, hogy elsőre ez lenne a jó, és jobban kihasználható. Többek között Kerti szuper oldtimere adta az ihlete, hogy mégis ilyet kellene (igaz ott nincs nyíló tető), láttam egy hasonlóan sárga, majdnem OT eladót a neten, de a családnak nem tetszett :sir .Viszont szívesen eljárkálok hétköznap is egy T5-tel, így mindenki elégedett lesz. A belső tervezésében szívesen részt veszek, de a munka dandárját profikra bíznám. Igaz, ez nem egészen „lakóautó sk”, de valami köztes megoldás.
[quote=”Kerti” post=45232][quote=”Kagabi” post=45230]… A kérdésem, hogy T5-re utólag ráépíthető-e ilyen felnyitható hálótető? T4-hez találtam, gondolom ehhez is található, csak ráépíthető-e?
Ha igen, szükségem volna tervezőre és kivitelezőre, a többi beépítendő alkatrész tekintetében is.Előre is köszi![/quote]
Mire megírtam a választ Tomi1973Wien válaszolt is.
Szóval a lényeg, hogy igen lehet rá nyitható tetőt tenni.
Szükség van egy autómérnökre, aki az engedélyeztetéshez a tervet elkészíti, valamint egy hivatalos cégre akinek van jogosultsága ilyen munkát elvégezni, aztán lehet engedélyeztetni.
Bármelyikben tudok segíteni neked.[/quote]2015.02.02.-23:39 #46699[quote=”Kagabi” post=45230]… A kérdésem, hogy T5-re utólag ráépíthető-e ilyen felnyitható hálótető? T4-hez találtam, gondolom ehhez is található, csak ráépíthető-e?
Ha igen, szükségem volna tervezőre és kivitelezőre, a többi beépítendő alkatrész tekintetében is.Előre is köszi![/quote]
Mire megírtam a választ Tomi1973Wien válaszolt is.
Szóval a lényeg, hogy igen lehet rá nyitható tetőt tenni.
Szükség van egy autómérnökre, aki az engedélyeztetéshez a tervet elkészíti, valamint egy hivatalos cégre akinek van jogosultsága ilyen munkát elvégezni, aztán lehet engedélyeztetni.
Bármelyikben tudok segíteni neked.2015.02.02.-23:26 #46698ime nehany link a teljesseg igenye nelkul:
http://www.sca-daecher.de/index.php?id=228&L=..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2F..%2Fetc%2Fpasswd%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C%5C0
http://www.joko-wohnmobil.de/schlafdach_aufstelldach_vw_t5.html
http://www.ebay.de/bhp/t5-aufstelldach
[quote=”Kagabi” post=45230]Sziasztok!
Nagyon tetszik az oldal, már régóta nézegetem. Sokat töprengtem mindenféle lakóautón, a végén a következőkre jutottam, hátha tudtok segíteni: szeretnék egy VW Westfalia-szerű autót, annyi a gond, hogy 5-en vagyunk, illetve nem szeretnék 10 évnél idősebbet. Gyárilag viszont így nagyon húzós ára van.
Az lenne a jó, ha a hétköznapokban is tudnám használni. Kempingezünk főleg, ezért nem gond a saját zuhany hiánya, de néha azért meg-megaludnánk itt-ott, jelenleg még elférünk öten a két ágyon. Inkább egyfajta utazó/kempinautó lenne.
A kérdésem, hogy T5-re utólag ráépíthető-e ilyen felnyitható hálótető? T4-hez találtam, gondolom ehhez is található, csak ráépíthető-e?
Ha igen, szükségem volna tervezőre és kivitelezőre, a többi beépítendő alkatrész tekintetében is.Előre is köszi![/quote]
2015.02.02.-22:03 #46697Sziasztok!
Nagyon tetszik az oldal, már régóta nézegetem. Sokat töprengtem mindenféle lakóautón, a végén a következőkre jutottam, hátha tudtok segíteni: szeretnék egy VW Westfalia-szerű autót, annyi a gond, hogy 5-en vagyunk, illetve nem szeretnék 10 évnél idősebbet. Gyárilag viszont így nagyon húzós ára van.
Az lenne a jó, ha a hétköznapokban is tudnám használni. Kempingezünk főleg, ezért nem gond a saját zuhany hiánya, de néha azért meg-megaludnánk itt-ott, jelenleg még elférünk öten a két ágyon. Inkább egyfajta utazó/kempinautó lenne.
A kérdésem, hogy T5-re utólag ráépíthető-e ilyen felnyitható hálótető? T4-hez találtam, gondolom ehhez is található, csak ráépíthető-e?
Ha igen, szükségem volna tervezőre és kivitelezőre, a többi beépítendő alkatrész tekintetében is.Előre is köszi!
2015.01.28.-00:34 #46643[quote=”feri555″ post=45178]Szia!
Keress meg emailban, vagy telefonon, esetleg tudok segíteni a mérnöki részben, és az engedélyeztetésben.
Üdv,
Feri555
http://www.reffi.hu[/quote%5Dköszönöm Feri555 keresni foglak. azt hiszem közelebb kerültem a megvalósításhoz
2015.01.27.-18:43 #46641Szia!
Keress meg emailban, vagy telefonon, esetleg tudok segíteni a mérnöki részben, és az engedélyeztetésben.
Üdv,
Feri555
http://www.reffi.hu[quote=”Roy McAvoy” post=45177][quote=”nemo25″ post=45176][quote=”Roy McAvoy” post=45175]Normál lakókocsit szeretnék, amolyan csináld magad módon, de forgalomba is akarom helyeztetni. Ezért kell segítség[/quote]
Nem éri meg. Egy kis kitartással, találhatsz használt, de még jó állapotú lakókocsit, egészen olcsón is. Ha nekiállsz építgetni, akkor az drágábbra fog kijönni. Sokkal. A lakóautóknál, egészen más a helyzet. Ott többnyire, zárt furgonokat építünk be lakónak, de egy lakókocsinál, a felépítmény falait is neked kell megépíteni, az alvázzal, futóművel együtt. Láttam már pár ilyen próbálkozást, de egyik sem lett kasszasiker. Amennyiben nagyon eltökélt vagy, megpróbálhatod, de én szóltam.
Ha belevágsz, keress meg egy jármű mérnököt, aki megtervezi neked, elkészíti a dokumentációt, és engedélyezteti is. Egyedileg épített alvázzal, ez nem lesz egyszerű.[/quote]Azt sejtettem hogy nem lesz egyszerű, de azért belevágnék. Csak a dokumentációról nem tudok semmit. Akár ha meglévő alvázra is építenék.[/quote]
2015.01.27.-01:57 #46640[quote=”nemo25″ post=45176][quote=”Roy McAvoy” post=45175]Normál lakókocsit szeretnék, amolyan csináld magad módon, de forgalomba is akarom helyeztetni. Ezért kell segítség[/quote]
Nem éri meg. Egy kis kitartással, találhatsz használt, de még jó állapotú lakókocsit, egészen olcsón is. Ha nekiállsz építgetni, akkor az drágábbra fog kijönni. Sokkal. A lakóautóknál, egészen más a helyzet. Ott többnyire, zárt furgonokat építünk be lakónak, de egy lakókocsinál, a felépítmény falait is neked kell megépíteni, az alvázzal, futóművel együtt. Láttam már pár ilyen próbálkozást, de egyik sem lett kasszasiker. Amennyiben nagyon eltökélt vagy, megpróbálhatod, de én szóltam.
Ha belevágsz, keress meg egy jármű mérnököt, aki megtervezi neked, elkészíti a dokumentációt, és engedélyezteti is. Egyedileg épített alvázzal, ez nem lesz egyszerű.[/quote]Azt sejtettem hogy nem lesz egyszerű, de azért belevágnék. Csak a dokumentációról nem tudok semmit. Akár ha meglévő alvázra is építenék.
2015.01.27.-01:22 #46639[quote=”Roy McAvoy” post=45175]Normál lakókocsit szeretnék, amolyan csináld magad módon, de forgalomba is akarom helyeztetni. Ezért kell segítség[/quote]
Nem éri meg. Egy kis kitartással, találhatsz használt, de még jó állapotú lakókocsit, egészen olcsón is. Ha nekiállsz építgetni, akkor az drágábbra fog kijönni. Sokkal. A lakóautóknál, egészen más a helyzet. Ott többnyire, zárt furgonokat építünk be lakónak, de egy lakókocsinál, a felépítmény falait is neked kell megépíteni, az alvázzal, futóművel együtt. Láttam már pár ilyen próbálkozást, de egyik sem lett kasszasiker. Amennyiben nagyon eltökélt vagy, megpróbálhatod, de én szóltam.
Ha belevágsz, keress meg egy jármű mérnököt, aki megtervezi neked, elkészíti a dokumentációt, és engedélyezteti is. Egyedileg épített alvázzal, ez nem lesz egyszerű.2015.01.27.-00:51 #46638[quote=”Tomi1973Wien” post=45173]oppppppala… wow, kitartast a projektedhez, sztem eleg kemeny faba vagod a fejszedet…
a hasznalt (uj) lakokocsik ennyire nem jonnek be, hogy, hogy sajatot akarsz epiteni, avagy nagyon specialisak az igenyeid?
normal lakokocsi mertben elmelkedsz, vagy inkabb vmi hatalmasat epitenel? (pl. epitkezesi utanfutobol olyasmit mint a cirkuszosok regi kipingalt fabodeja?)[/quote]
Normál lakókocsit szeretnék, amolyan csináld magad módon, de forgalomba is akarom helyeztetni. Ezért kell segítség
2015.01.27.-00:37 #46636[quote=”Roy McAvoy” post=45172][quote=”Tomi1973Wien” post=45171][quote=”Roy McAvoy” post=45169]Tiszteletem az uraknak és a Hölgyeknek! Lakókocsit szeretnék építeni, és érdekelnének a forgalomba helyezésikövetelmények, mert a köhém rendeletekben kicsit elvesztem. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm[/quote]
hali.
mit ertesz epites alatt?
atepitesz egy teherkocsit (furgont), es abbol lesz lako, vagy gyartasz egy felepitmenyt alvazra / platora?[/quote]
Akár utánfutóra lakórészt, vagy új utánfutó készítésével az egészet az alapjairól szeretném megépíteni. Tehát nem lakóautót szeretnék hanem lakókocsit[/quote]
oppppppala… wow, kitartast a projektedhez, sztem eleg kemeny faba vagod a fejszedet…
a hasznalt (uj) lakokocsik ennyire nem jonnek be, hogy, hogy sajatot akarsz epiteni, avagy nagyon specialisak az igenyeid?
normal lakokocsi mertben elmelkedsz, vagy inkabb vmi hatalmasat epitenel? (pl. epitkezesi utanfutobol olyasmit mint a cirkuszosok regi kipingalt fabodeja?)
2015.01.27.-00:00 #46635[quote=”Tomi1973Wien” post=45171][quote=”Roy McAvoy” post=45169]Tiszteletem az uraknak és a Hölgyeknek! Lakókocsit szeretnék építeni, és érdekelnének a forgalomba helyezésikövetelmények, mert a köhém rendeletekben kicsit elvesztem. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm[/quote]
hali.
mit ertesz epites alatt?
atepitesz egy teherkocsit (furgont), es abbol lesz lako, vagy gyartasz egy felepitmenyt alvazra / platora?[/quote]
Akár utánfutóra lakórészt, vagy új utánfutó készítésével az egészet az alapjairól szeretném megépíteni. Tehát nem lakóautót szeretnék hanem lakókocsit
2015.01.26.-23:26 #46634[quote=”Roy McAvoy” post=45169]Tiszteletem az uraknak és a Hölgyeknek! Lakókocsit szeretnék építeni, és érdekelnének a forgalomba helyezésikövetelmények, mert a köhém rendeletekben kicsit elvesztem. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm[/quote]
hali.
mit ertesz epites alatt?
atepitesz egy teherkocsit (furgont), es abbol lesz lako, vagy gyartasz egy felepitmenyt alvazra / platora?
2015.01.26.-22:18 #46632Tiszteletem az uraknak és a Hölgyeknek! Lakókocsit szeretnék építeni, és érdekelnének a forgalomba helyezésikövetelmények, mert a köhém rendeletekben kicsit elvesztem. Segítségeteket előre is nagyon köszönöm
2015.01.22.-02:11 #46606Lehet rendelni itthon is Alfer profilokat, a Dinocoop forgalmazza, kicsivel olcsóbban, mint a barkács áruházakban. Igaz webshopjuk nincs, de telefonon vagy emailben többször is rendeltem tőlük. Ha nincs raktáron, néhány hét alatt be szokták szerezni.
2015.01.21.-23:36 #46605MEGVAN!
ezt kerestem a multkor, de nem leltem, az egyik legnagyobb valasztek:
http://shop.aluprofil.com/de_AT/shop/
illetve egy szinten tuti, csak neha nehez hozzajutni a cuccaikhoz (csak barkacsboltokban aruljak, nem lehet online rendelni, mert vedik a kereskedoket):
http://products.alfer.com/Produkte/Eisenwaren/combitech-System-Basis/System-Profile-Aluminium/
utobbinak van komplett 23,7mm-es meretre keszitett komplett osszekoto keszlete muanyagbol, tehat megkonnyebb!
2015.01.14.-01:25 #46508[quote=”Tomi1973Wien” post=45056][quote=”nemo25″ post=44625][quote=”Tomi1973Wien” post=44624]szombatig minden nap melozom, megprobalom majd vasarnap v a jovo heten rendszerezni a linkeket, amiket az evek soran eltaroltam (meg ellenorzom elotte, hogy mukodnek-e).
aztan lehet csemegezni :woohoo:[/quote]
Előre is köszi. :)[/quote]
NEMO: …csak gondoltam szolok, hogy feltettem a linkeket, csak sztem a dec 28.-i posztolas es az azzal parhuzamos szilveszteri bulizas miatt elkerulhette a figyelmedet :rohog hurrá[/quote]
Köszi! Nem kerülte el, már végig is néztem őket, csak elfelejtettem reagálni. 😳
El is mentettem már az elérhetőségeket, mikor szükség lesz rájuk, rögtön lehet használni.
Az alu kompozit elem nagyon tetszik.2015.01.14.-00:55 #46506[quote=”nemo25″ post=44625][quote=”Tomi1973Wien” post=44624]szombatig minden nap melozom, megprobalom majd vasarnap v a jovo heten rendszerezni a linkeket, amiket az evek soran eltaroltam (meg ellenorzom elotte, hogy mukodnek-e).
aztan lehet csemegezni :woohoo:[/quote]
Előre is köszi. :)[/quote]
NEMO: …csak gondoltam szolok, hogy feltettem a linkeket, csak sztem a dec 28.-i posztolas es az azzal parhuzamos szilveszteri bulizas miatt elkerulhette a figyelmedet :rohog hurrá
2014.12.28.-12:10 #46249Sziasztok,
jobb kesobb mint soha, ime par link, amiket az alu profilokkal es kapcsolodo anyagokkal eltaroltam magamnak, amikor még a komplett sajat kiepitesben elmelkedtem. idokozben – figyelembe veve a sajat korlataimat, hataraimat – arra jutottam, hogy nem fogok SK epiteni, hanem egy kesz lakot fogok venni, es idovel, ahogy a keret engedi *step by step* kicsit sajat szajiz szerint atalakitani.
keresgelesem egyertelmuen a sulycsokkentes fele indult, egy aluprofilos szerkezet megadja a kello stabilitast, merevseget, es sok esetben az oldalfalakat ki lehet valtani egyszeru üregkamras polikarbonat lemezekkel, helyenkent akar a polcokat is ezek megerositett valtozataival ( anyagvalasztas tetszoleges), a profil rendszerek pedig a sokretusegukkel nyugoztek le, illetve a konnyu szerelhetosegukkel, meretre szabasukkal. a beépitesre kerulo elemek rogzithetoek a gyari, konnyen oldhato rogzitessel (csvarozas), egyszeruen oldhato fixalassal (szegecseles) vagy nehezen oldhato kotesekkel (alu-hegesztes, ragasztas), esetleg ezek kombinaciojaval, a kivant merevseg eleresenek erdekeben. az árakat tekintve az aluminium felhasznalasa dragabba teszi a konstrukciot, csereben lenyegesen konnyebb, illetve a csavaros megoldasok eseten rendkivul gyorsan atvarialhato, atalakithato.
csemegezzetek :D/
üregkamras polikarbonat lemezek, illetve a ceg biztosit komplett alu keretrendszereket is:
http://muanyaglemezek.hu/?base=static&type=info
muszaki adatlap:
file:///C:/Users/Tomi/Downloads/multiclear_box_adatlap.pdf
(a 4mm vastag 800gramm/m2, a 10mm vastag 1700g/m2, szekreny oldalfalnak, elvalasztonak…stb… tokeletes)
ugyanennek a cegnek hasonlo termekei (pl. alu szendvicslemez):
http://aplast.hu/hu/termekek/32_aluminium_szendvicslemez/
***
alu profilok, kotoelemek:
http://ltechnic.hu/shop/shop?page=shop.browse&category_id=5
aluprofilos, komplett rendszert kivalo ceg, eleg sokszinoek, erdemes atragni az oldalukat:
http://www.entra-sys.hu/index.php/hu/gepepito-elemek-aluprofilok.html
…es egy alu-boxokat keszito ceg (nemet nyelvu oldal), amit akar csak otletszerzes celjabol is erdemes megnezni, profi minoseget kinalnak, persze nem ingyen:
http://www.transportboxen.at/sonderanfertigungen-dachbox
***
a fenti cegek mellett még rengeteg ceg, rendszer letezik, egy kis guglizassal mindenki talalhat maganak megfelelot, akar otthon, akar kulfoldon, peldaim csak tajekoztato jelleguek, senkire sem kotelezo ervenyuek, a sajat szemelyes velemenyemet tukrozik :meghajol
udv mindenkibe, tomi
2014.12.17.-01:13 #46073[quote=”Nyomi” post=44696]Kedves Woodoopilót.
Imhol most én és egy klubtársunk nevében arra szeretnélek kérni,ha már olyan jól tájékozott vagy hűtő ügyileg segíts tapasztalatoddal, hogy 230v -os hűtőt át lehet -e alakítani 12 voltosra, és annak milyen anyagi vonzatai lennének. Az is érdekes lehet, hogy 230 voltos hűtő+ inverter vajon mennyi energiát vesz fel naponta átlagos körülmények között. Vajon melyik célszerűbb vásárolt szekrényt, vagy egyedileg gyártottat használni. Korábban írtál más komresszóról is ( kondenzátoros ) ha jól emlékszem.Na most hogy is van ez?
Előre is köszi. Nyomi[/quote]Szívesen megosztom a tapasztalataimat, de előre bocsájtom, hogy nem kalorikus mérnök vagyok.
Ha egy háztartási hűtőt szeretnénk akkumulátorról működtetni, akkor szerintem a legegyszerűbb megoldás egy szinuszos inverter beépítése. Az olcsóbb trapéz inverter nem jó, leég tőle a betétmotor. Első körben én kérnék kölcsön egy min. 1000W-os valódi szinuszos invertert, és kipróbálnám működik-e vele a hűtő. Azt kell megnézni, hogy mondjuk egy 5-10 perces kiállás után újra tud-e indulni a motor. Talán ettől sűrűbben nyáron sem kapcsol egy mechanikus termosztát. Ha gond van az újraindulással, esetleg be lehet építeni egy digitális termosztátot, kb. 7e Ft, azon a hiszterézist lehet állítani, sőt a komolyabbaknál az újraindulásra is lehet időzítést programozni. Ha a késleltetés nem segít, meg kell nézni, lehet-e kapni indítókondis változatban az adott kompresszort, és ki kell cserélni az elektronikát. Az olcsóbb háztartási hűtőkben LST (alacsony indító nyomatékú) kompresszorok vannak, ezeknél ellenállással állítják elő a segédfázist. A drágább kereskedelmi hűtőkben viszont HST (nagy indítónyomatékú) kompresszorok vannak, azokban indító kondenzátor van. A legtöbb kompresszor létezik LST és HST változatban is, csak az elektronikájuk más.
A beruházási költség az egyik szempont, a másik a energiafogyasztás. A hűtőkre rá szokták írni, mennyi az átlagos fogyasztásuk, vagy ki is lehet mérni,(kb. 0,5 kWh/nap) ezt el kell osztani az inverter hatásfokával (kb. 90%), és megkapjuk hogy nagyjából mennyit is fog fogyasztani a hűtő. Ha ezt sokalljuk, akkor el lehet gondolkozni azon, hogy kicseréljük a 230V AC kompresszort 12 v. 24V DC-re, de az nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik. Először is meg kell nézni, milyen hűtőközeggel van töltve a hűtő, mert az egyenáramú kompresszorokat (Danfioss BD sorozat) R134a-ra tervezték, ha nem ez van a hűtőben, akkor szerintem felejtős a kompresszor csere. Próbálkozni éppenséggel lehet, de mivel a kapilláris cső méretét csak saccolni tudjuk, iszonyat szívás lehet a végén.Volt már szerencsém ilyen kompresszor cseréhez, kb. 4x kellett újratölteni a rendszert, mire sikerült (véletlenül) pont akkorára levágni a kapillárist, hogy jó lett a hűtés.
Ha R134a a hűtőközeg, akkor nagyot nem tévedhetünk, ha egy közel azonos szállítóteljesítményű egyenáramú kompresszort forrasztunk a 230V-os helyére. Az elektromos bekötés nagyon egyszerű, bárki meg tudja csinálni, csak a fordulatszám szabályzó ellenállást nem szabad sarukkal bekötni, mert kontaktos lesz, és idővel nem lesz jó a hűtés. A 12-24V DC kompresszorok elég drágák, a kisebbeket is kb. 80e Ft körül adják, a kompresszor csere munkadíja kb. 10e Ft. Ez kb ugyan akkora költség, mint egy 1 kW-os szinuszos inverter ára, ha tehát amúgy is akarunk invertert, akkor az egyenáramú kompresszor a drágább megoldás. Ha nincs szükség inverterre, vagy csak egy kisebb van beépítve, és nem akarjuk nagyobbra cserélni, akkor jobb lehet a kompresszor csere. Az egyenáramú kompresszorokkal nem szokott újraindulási probléma lenni, és kb. 20%-al kisebb lehet a fogyasztása, mert egy jó hatásfokú állandó mágneses motor van benne. Viszont a Danfoss BD80-as szállítóteljesítménye csak max. 0,6 m3/h az egy nagyobb hűtőhöz már kevés lehet. A következő méret a BD150F már 1,6 m3/h-t tud, az elég egy furgon raktérhűtésére is, de kb. 170e Ft az ára, és kell még hozzá egy min. 300W-os szinuszos inverter is.Az egyedi hűtő gyártása a legdrágább megoldás, azt csak akkor javasolnám, ha valami speciális igényt kell kielégíteni. A hűtő habosításhoz szerszámot kell gyártani, 1 db-nál az is megdobja a költségeket.
2014.12.16.-22:22 #46071Szia Nyomi
Itt nálunk van egy hüttlös klímás aki nekünk rendszeresen javít illetve alakít át 220v-os hűtőt 12v-os kompresszorosra hajókba. 40-50 literes hűtő átalakítási költsége 100E ft
Új kompresszort és a munkadíjat tartalmazza ár.
üdv Gylaci2014.12.16.-21:38 #46070Kedves Woodoopilót.
Imhol most én és egy klubtársunk nevében arra szeretnélek kérni,ha már olyan jól tájékozott vagy hűtő ügyileg segíts tapasztalatoddal, hogy 230v -os hűtőt át lehet -e alakítani 12 voltosra, és annak milyen anyagi vonzatai lennének. Az is érdekes lehet, hogy 230 voltos hűtő+ inverter vajon mennyi energiát vesz fel naponta átlagos körülmények között. Vajon melyik célszerűbb vásárolt szekrényt, vagy egyedileg gyártottat használni. Korábban írtál más komresszóról is ( kondenzátoros ) ha jól emlékszem.Na most hogy is van ez?
Előre is köszi. Nyomi2014.12.16.-14:44 #46067[quote=”EdGaR” post=44681]Figyelmesen olvasom az elvi építés folymatát és szinte már belelkesültem Veled együtt.
Csak egy ötlet: akár egy már meglévő lakóautót is újíthatsz fel és a dolgok oroszlán része alól mentesülhetnél…
Ez a típus amúgy kimegy a világból ;)[/quote]700e-ért gyanúsan olcsó ez az Isuzu Campo a felépítménnyel együtt. Amúgy az Isuzu tényleg egy megbízható autó, csak a rozsdásodással és az alkatrész ellátással lehet gond. A felépítmény is egész tűrhetően néz ki belül, csak az elrendezés nem olyan, mint amit én szeretnék, átalakítani meg nem lenne értelme. Na meg annyi még a gond, hogy a fagyis kocsi nem fér rá egy pick-up platóra, így továbbra is el kellene kunyerálnom a Sprintert. Ha már veszek egy platós kisteherautót, akkor olyat szeretnék, aminek min. 2 m hosszú a platója.
2014.12.16.-13:25 #46063Sziasztok.
Ez főképp Kerti Mesternek megy, de Ti mekkora garanciát vállaltok a „beépítettcuccokra,” természetesen, a beépítésre. nem az ALKATRÉSZRE, mert arra a gyár vállalja., ha vállalja ???
Merthogykinek van kedve szereltetni utólag, PÉNZÉRT 1-2 év után??? (ha addig működött rendesen?) pár évet még szerintem ki kellene bírni, rendszeres KARBANTARTÁSSAL( a póktakarítás a tulaj feladata! 🙂 )
Persze, mindenki belefoghat,saját elképzelésbe, de 1.5 éves nézegetésem közben rájöttem, nem SK. építem meg a LAKÓMAT. (csigámat)
2014.12.16.-02:47 #46057[quote=”woodoopilot” post=44679][quote=”nemo25″ post=44673]
Nem reménytelen a projekt. 🙂 Majd segítünk, amiben csak tudunk, hogy beleférjen a keretbe.[/quote]Ha jól sejtem, te rutinos vagy a szendvicspanel készítésben. Kisebb méretben már én is csináltam, de 4x2m-es asztalom nincs, de talán a raktár padlóján is meg lehetne csinálni. Régebben alu+styrofoam+pvc lemez szendvicset csináltam, ezzel a kétkomponensű anyaggal ragasztottam össze a rétegeket:
http://www.eurotrade21.hu/sites/default/files/uploads/tl_korapur_643.pdf
Könnyű volt vele dolgozni, glettvassal felhordtam a ragasztót, aztán összepréseltem a rétegeket, de különösebben nem kell a ragsztáshoz nagy nyomás. Ez a 2K-s ragasztó nem habosodik úgy, mint az 1K-s nedvességre kötő. A fazékidő elég hosszú, nem kell kapkodni, mint az észter gyantánál.
Szóval ha sk. csinálom a paneleket, akkor csak az üvegszálas lemezt kell megvenni, aminek 3000 Ft m2-e. A lécváz meg a styrofoam hab annyira nem nagy összeg. Ha belülre is üvegszálas lemez kerül, akkor elvileg a párazárással sem lehet probléma. Esetleg lehetne spórolni azzal, hogy belülre 4-5 mm vastag rétegelt lemezt tennék, de akkor atombiztos párazárra van szükség.[/quote]Nem mondanám, hogy rutinos vagyok a sz.p. gyártásában, de nem jelentene gondot, akár egy teljes lakóautó legyártása. 2 K-s ragaccsal, simán akár a garázs padlóján is le lehet gyártani a falakat. Mondjuk, az 1 komponensesnek mondott ragacs is 2 reagens anyagból áll, hiszen a vízpára, ami szükséges a kötéshez.
A páraterheléstől ne félj annyira. Azért nem olyan mumus, mint gondolnád. Szinte kivétel nélkül, az összes sz.p.-es lakó, rétegelt lemezzel, vagy Dekatex lemezzel van belülről borítva. Mondjuk párazáró tapétával, vagy melamin gyantás papírkasírozással vannak ellátva, ami oda megfelelő párazáró réteget biztosít. Ha nincsen beázás, akkor egyik sem tocsog a víztől, ha szétszeded.
Azért vagyunk bele esve a rétegelt lemezbe, mert könnyű, egyszerű vele dolgozni, jó a csavarmegtartó képessége, és szembe sok más anyaggal, ha főzésálló, akkor egészen jó eredménnyel, ellenáll a víz támadásának. Nem duzzad meg visszafordíthatatlan mértékben ha vízzel érintkezik, és ha kiszárad, szinte észrevehetetlenül eltűnik a nyoma. Próbából kint hagytam egy darabkát télire, kitéve az elemeknek, és tavasszal, mikor kiszáradt, nem volt vészesen viharvert. Persze nem viseli el, ha sok éven át áll a vízben, de azért nem megy azonnal tönkre.
Nagy előnye még, hogy a rétegek szálirányának a forgatása miatt, nagyon jó teherviselő tulajdonságai vannak, még egészen vékony lemezeknél is, ami a ragasztóval préselt termékekre nem mondható el.
Ezzel szemben, a faforgács lapot, vagy MDF (ilyen a laminált parketta is) alapanyagú lapot áztatsz el, akkor azok azonnal, látványosan tönkre mennek, ráadásul dupla súllyal rendelkeznek, továbbá, a csavarokat is kiköpik, az állandóan mozgó, és csavarodó járművekben. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.