-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2015.09.13.-02:22 #48286
Amíg nem volt átminősítve a lakónk személyautóvá, mi több esetben is átléptük a Szerb-Magyar határt, és a Macedón-Görög határt is, mindenféle probléma nélkül, a Szgk sávban. Nem nézték, hogy mi van a forgalmiba bejegyezve. Mivel van ablak rajta bőven, ezért nem teherautó kinézetű a csiga.
Én inkább az NKH ellenőrzéseitől tartanék a helyedben. Azon könnyű megbukni, engedély nélkül átalakított Tgk-val. Egyik barátomnak sikerült egy ilyenbe beletenyerelnie. Rendszám leszerel, új vizsga előír, szigorítva, kijelölt vizsgaállomáson, és a büntit is be lehetett fizetni, hogy szép kerek legyen a történet.2015.09.13.-02:05 #48285Sziasztok!
Gondolom az sk. épített lakóautók között lehet a legtöbb tehergépkocsinak vizsgáztatott jármű, ezért itt kérdezném meg, hogy mennyire macerás egy teherautónak vizsgáztatott lakóautóval átkelni a Schengeni határokon?
Tavasszal egy gépet kellett volna leszállítanom Szerbiába, de annál az átkelőnél, ahol a vevő megkente a határőröket, nem mehettem át, mert egy zárt Sprinterrel vittük az árut, és ott csak a körablakos, személygépkocsinak vizsgáztatott kisbuszokat engedték át.Azoknál a határátkelőknél, ahol van teher és személyforgalom is, ott a teherautónak vizsgáztatott kisbuszokkal, vagy a lakófelépítményes pick-upokkal be lehet állni a személygépkocsik sávjába? Mert ha a kamionok között kell várakozni, az elég nagy szívás lehet…
2015.08.13.-20:26 #48143és tudhatunk valamit a kicsikéről. 😉
[quote=”bigzee” post=46544]Le foglalóztam a kicsikét. Ês tényleg kicsike 🙂 . Első kocsinak mindenképpen jó, rengeteg tartalék alkatrészt kapok az alap járműhöz. Van benne dupla fözőlap,mosogató,zuhanyzó,hütő,kályha. Mind kicsi 🙂 De látok fantáziát benne. Első körben melegviz rendszer kipitésén gondolkodom.[/quote]2015.08.12.-03:00 #48134Le foglalóztam a kicsikét. Ês tényleg kicsike 🙂 . Első kocsinak mindenképpen jó, rengeteg tartalék alkatrészt kapok az alap járműhöz. Van benne dupla fözőlap,mosogató,zuhanyzó,hütő,kályha. Mind kicsi 🙂 De látok fantáziát benne. Első körben melegviz rendszer kipitésén gondolkodom.
2015.07.31.-17:03 #48098[quote=”csendi” post=46509]Sajnos az ajtok tartalekkulcsa is a veget jarja, ezert ugy döntöttem, hogy veszek uj zarbeteteket (7db-ot) Mostmar csak az lenne a keresem, hogyan tudom itthon hazilag kivenni a regieket es betenni az ujakat. Elöre köszönöm a segitseget.[/quote]
Nem tul nagy ordongosseg!
Eloszor is lecsavarod a belso zarnyelvet-altalaban egy csavar (esteleg csavaranya) tartja. Aztan megvizsgalod hogy van a zar kulso resze befogva az ajtoba. Altalaban egy belso muanyag idom van racsavarva (az is bistositva van 2-4 csavarral), vagy ket hosszab csavar tartja ossze a kulsot a belso resszel. Maga a zarbetet a kulso reszbe van egy zegergyuruvel biztositva, azt kiszedve a zarbetet kijon a hazbol (kulcs benne kell legyen es van olyan tipus is amelynel el is kel egy kicsit forditani ahoz hogy a betet kijojjon). Sajnos pontosabb leirast nem tudok adni mert a tipusvaltozat elg nagy. Es termeszetesen csak a szervizajtok zaraira szol….az auto ajtajanal mar sokkal tobb a munka. Remelem segitettem. Jo munkat! :smt0392015.07.30.-20:11 #48095Sajnos az ajtok tartalekkulcsa is a veget jarja, ezert ugy döntöttem, hogy veszek uj zarbeteteket (7db-ot) Mostmar csak az lenne a keresem, hogyan tudom itthon hazilag kivenni a regieket es betenni az ujakat. Elöre köszönöm a segitseget.
2015.07.17.-12:11 #48018Sok klubtársunkkal beszélgettünk már arról, hogy valójában mennyi időt töltünk a lakóautóban egy-egy kirándulás, vagy utazás alkalmával. Valóban fontos, hogy a belső tér olyan kialakítású legyen, hogy mindennek meglegyen a helye és Nemo autója valóban egy nagyon jól átgondolt elrendezés, szép kivitelezéssel. Javaslom nézd meg az Övét, de ezzel igen „magasra teszed a lécet”.
Érdemes elgondolkodni, hogy egy kis térben mit szeretnél bezsúfolni, ez függ attól, hogy mennyire fogtok kempingben járni, vagy inkább a szabad lakóautózást választjátok, ahol mindent meg kell oldani (WC, zuhanyzás, mosogatás, alvás).Jól mondja Nemo, nézz meg néhány beépítést. Én annakidején Kertiék weboldaláról indultam ki, mikor játszottam a lakóautózás gondolatával. Itt megtalálod a kisebb és a termetesebb lakóautók elrendezését a lehető legoptimálisabb formában.
2015.07.17.-04:35 #48017[quote=”bigzee” post=46433]
Arra gondoltam, hogy egy félkészből, vagy egy nem teljesből (pl nincs zuhi-wc) tudok kiindulni. erre is találtam már kocsikat pl T4 caravelle magas, vagy westfalia, ahol konyhapult hálórész van de zuhanykabin nincs. Nem gondoltam, hogy enniyre nehéz lesz de nem adom fel :)[/quote]Rosszul gondoltad. Miért ad el valaki egy félkészet? Mert rájön, hogy el…..a. Azt szeretnéd folytatni, amibe már beletört valakinek a bicskája? A rosszul megtervezett, hibásan kivitelezett szekérnél, meg van kötve a kezed. Alkalmazkodni kell a már elkészült részekhez. Egy furgon beépítése, amúgy sem egyszerű feladat. Sok kötöttség van a kaszni kialakítása miatt. Sokszor centiken, millimétereken múlik, hogy jó lesz a beépítés, vagy nem. Egy ilyen megtervezése, komoly mérnöki munka, megépítése, rengeteg ismeretet, tudást, türelmet, és időt igényel. Vannak biztonsági előírások is, amiket be kell tartani, mások, és a saját érdekedben.
Szívesen segítünk a projekt kivitelezésében, párunknak vannak már tapasztalatai. Első tanács, ne kapkodj! Tájékozódj, mérjél rajzolj, nézegessél. Írd le, miket szeretnél beépíteni a kocsiba, és ezeknek szerezd meg a méreteit, beépítési tulajdonságait. Menj el, nézzél meg pár különböző méretű lakót! Tapasztald meg a belső terüket. Mozogj egy kicsit bennük, és meglátod, hogy elegendő e számodra. Nem egy esetben találkoztam már azzal az esettel, hogy valaki 2-3-4 lakóautó csere után találta meg számára az ideális méretet, elrendezést. Ezek a cserék viszont pénzbe kerülnek, sok pénzbe.2015.07.16.-16:46 #48015[quote=”bigzee” post=46434]…
3, Személyes megismerkedés 1-1 taggal külön külön- így nem lesz mély víz egy találkozóra utazás :)[/quote]
El lehet ám jönni lakóautó nélkül is találkozóra. 😉 …Üdv: Gábor. Tapatalk-kal küldve LG G2 mobilról
2015.07.16.-13:30 #48014Szeretném megköszönni a segítő szándékot, újoncként is az az érzésem, hogy ez egy jó közösség. A segítés kapcsán volna egy olyan ötletem, hogy a közelemben ha valakinek szüksége van elektromos segítségre,szívesen meglátogatom. 1, Tanulok-tapasztalok megoldási technikákat.
2, Apróbb javítás, hibakeresés a tanulási lehetőségért cserébe,egyértelműen ingyen történik 🙂
3, Személyes megismerkedés 1-1 taggal külön külön- így nem lesz mély víz egy találkozóra utazás 🙂2015.07.16.-13:23 #48013Megfordult a fejemben a nulláról építkezés is. Sajnos, vagy nem sajnos a főállásom mellett elég sok maszekom van (villanyszerelő vagyok) így az egyik legdrágább dolog az életemben az idő…
Arra gondoltam, hogy egy félkészből, vagy egy nem teljesből (pl nincs zuhi-wc) tudok kiindulni. erre is találtam már kocsikat pl T4 caravelle magas, vagy westfalia, ahol konyhapult hálórész van de zuhanykabin nincs. Nem gondoltam, hogy enniyre nehéz lesz de nem adom fel :)[quote=”Nyomi” post=46431]Szia
Én már túl vagyok az első beépítés nagy részén. Azt javaslom először mérj, papíron rendezd be, ( ha van lehetőséget modellezd le például kartonból ) utána számolj. Ha megvan a végeredmény akkor vásárolj kocsit. Ha rám hallgatsz menj el egy találkozóra és kérdezz, én annak idején nem tettem, és sok mindent a saját káromon tanultam meg.
Sok sikert és türelmet.
:smt204
[quote=”bigzee” post=46419]Sziasztok!Most csatlakoztam, remélem hamarosan lesz lakóautóm is. 40 éves vagyok és egy régi álmom a lakóautózás. Kis összeggel „startolok” de megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni a projektből. Elektromosság terén otthon vagyok, és némileg értek a gépészethez is. Ha kell egy szekrényt is össze tudok rakni, úgyhogy bátran vágok bele a projektbe. Jelenleg az alap gépet keresem.
Paraméterek: diesel, 8-900 ezer ft vételár, tgk műszaki ( muszáj sajna, legalábbis ha addig a könyvelőm nem talál ki okosabbat), mikrobusz forma (magasság nem akadály),zuhany,wc,konyha.
A fűtést, hűtést apránként megoldom, ahogy a LED esítést is.Ha valaki tud a környezetében ilyet kérem jelezze. Jelenleg a HAHU-n van 3 esélyes (2 master és egy Trafic) de még van egy hónapom keresni úgyhogy nem adom fel.[/quote][/quote]
2015.07.16.-13:19 #48012Szia! Köszönöm az infókat, hasznos volt. Most megint fejvakarás van. :)[quote=”E.G.” post=46429][quote=”bigzee” post=46428]http://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_master-8818598 Ő lenne az.[/quote]
Szia! Huha! Ezt a renaultot en megneztem tavaly majusban. Akkor még Sukorón árulták 900.000.- ért. Lehet, hogy azóta kicsinositották, de akkor már ne haragudj, egy hányás volt ez a kocsi. Állitolag kilakatolva, ezért azok a részek kékre lefujva. Emlékszem, beázott, dohh szagu, nagyon csunya állapotu volt. Ebben valóban a régi 2500 szivo Fiat motor van, de sikerült ugy eldugnijuk, hogy meg egy olajcsere is fejvakarós gond. Amugy a többi, a váltöval Renault. Annak is a legrosszabb korszakából.
Én akkor hanyat homlok menekültem a kocsitól. Szerintem nézz még körül a piacon. Amugy ebben a kocsiban szinte semmi nem volt ami egy lakóautoban kell a gondtalan utazáshoz. Ha ezeket berakod, bőven másfel milla felett leszel, egy özönviz előtti, lakoval. Aminek később az eladhatósàga is megkérdőjelezendő. ( irtad, hogy ezzel kezdenéd elsőre )[/quote]2015.07.16.-12:20 #48011Szia
Én már túl vagyok az első beépítés nagy részén. Azt javaslom először mérj, papíron rendezd be, ( ha van lehetőséget modellezd le például kartonból ) utána számolj. Ha megvan a végeredmény akkor vásárolj kocsit. Ha rám hallgatsz menj el egy találkozóra és kérdezz, én annak idején nem tettem, és sok mindent a saját káromon tanultam meg.
Sok sikert és türelmet.
:smt204
[quote=”bigzee” post=46419]Sziasztok!Most csatlakoztam, remélem hamarosan lesz lakóautóm is. 40 éves vagyok és egy régi álmom a lakóautózás. Kis összeggel „startolok” de megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni a projektből. Elektromosság terén otthon vagyok, és némileg értek a gépészethez is. Ha kell egy szekrényt is össze tudok rakni, úgyhogy bátran vágok bele a projektbe. Jelenleg az alap gépet keresem.
Paraméterek: diesel, 8-900 ezer ft vételár, tgk műszaki ( muszáj sajna, legalábbis ha addig a könyvelőm nem talál ki okosabbat), mikrobusz forma (magasság nem akadály),zuhany,wc,konyha.
A fűtést, hűtést apránként megoldom, ahogy a LED esítést is.Ha valaki tud a környezetében ilyet kérem jelezze. Jelenleg a HAHU-n van 3 esélyes (2 master és egy Trafic) de még van egy hónapom keresni úgyhogy nem adom fel.[/quote]
2015.07.16.-11:14 #48009[quote=”bigzee” post=46428]http://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/renault/renault_master-8818598 Ő lenne az.[/quote]
Szia! Huha! Ezt a renaultot en megneztem tavaly majusban. Akkor még Sukorón árulták 900.000.- ért. Lehet, hogy azóta kicsinositották, de akkor már ne haragudj, egy hányás volt ez a kocsi. Állitolag kilakatolva, ezért azok a részek kékre lefujva. Emlékszem, beázott, dohh szagu, nagyon csunya állapotu volt. Ebben valóban a régi 2500 szivo Fiat motor van, de sikerült ugy eldugnijuk, hogy meg egy olajcsere is fejvakarós gond. Amugy a többi, a váltöval Renault. Annak is a legrosszabb korszakából.
Én akkor hanyat homlok menekültem a kocsitól. Szerintem nézz még körül a piacon. Amugy ebben a kocsiban szinte semmi nem volt ami egy lakóautoban kell a gondtalan utazáshoz. Ha ezeket berakod, bőven másfel milla felett leszel, egy özönviz előtti, lakoval. Aminek később az eladhatósàga is megkérdőjelezendő. ( irtad, hogy ezzel kezdenéd elsőre )2015.07.16.-04:11 #480082015.07.16.-03:30 #48007[quote=”bigzee” post=46425][quote=”Kerti” post=46423][quote=”bigzee” post=46422]A master ducato motoros. Ezert is szimpatikusabb.
Tapatalk-kal küldve az én Lenovo A328-el[/quote]
Arra is figyelj, hogy a Masterok nagyon keskenyek. Lakóautó beépítésnél fontos szempont minden cm. A Ducato a legszélesebb és nem mellesleg a legkockább. A többi mind szűkül felfelé.[/quote]
Ez meg a regi Master lenne, talan az testesebb is mint az uj. Sajnos muszaj kompromisszumokat kotnom. Mert diesel, mert tgk, mert…
Kerdeseim azonban maris vannak. Holnap geprol bepotyogom oket.[/quote]Tévedsz. Nem szélesebb. Kertinek tökéletesen igaza van. Nem véletlenül használják a gyárak is a Ducatot. Az igényeidhez, ami a teljes komfortra kiterjed, a Ducato jelenti a megoldást. Abból is inkább a 2006 utáni, X 250-es modell lenne a legmegfelelőbb. A kaszni szélessége, alakja, nagyon fontos tényező.
Mielőtt vásárolsz, nézd meg a méreteket, rajzolj, tervezz! Ha nem vagy elég körültekintő, könnyű öngólt rúgni.
Inkább kérdezz, szívesen segítünk!2015.07.16.-03:04 #48006[quote=”EdGaR” post=46424][quote=”bigzee” post=46419]Sziasztok!
Most csatlakoztam, remélem hamarosan lesz lakóautóm is. 40 éves vagyok és egy régi álmom a lakóautózás. …[/quote]
:woohoo: Üdvözlet Falumbéli Szomszéd! =D>[/quote]
Udvozlet 😀
En a szines lakoparkban lakom a varos szelen.Tapatalk-kal küldve az én Lenovo A328-el
2015.07.16.-03:03 #48005[quote=”Kerti” post=46423][quote=”bigzee” post=46422]A master ducato motoros. Ezert is szimpatikusabb.
Tapatalk-kal küldve az én Lenovo A328-el[/quote]
Arra is figyelj, hogy a Masterok nagyon keskenyek. Lakóautó beépítésnél fontos szempont minden cm. A Ducato a legszélesebb és nem mellesleg a legkockább. A többi mind szűkül felfelé.[/quote]
Ez meg a regi Master lenne, talan az testesebb is mint az uj. Sajnos muszaj kompromisszumokat kotnom. Mert diesel, mert tgk, mert…
Kerdeseim azonban maris vannak. Holnap geprol bepotyogom oket.2015.07.16.-01:53 #48004[quote=”bigzee” post=46419]Sziasztok!
Most csatlakoztam, remélem hamarosan lesz lakóautóm is. 40 éves vagyok és egy régi álmom a lakóautózás. …[/quote]
:woohoo: Üdvözlet Falumbéli Szomszéd! =D>
2015.07.16.-01:35 #48003[quote=”bigzee” post=46422]A master ducato motoros. Ezert is szimpatikusabb.
Tapatalk-kal küldve az én Lenovo A328-el[/quote]
Arra is figyelj, hogy a Masterok nagyon keskenyek. Lakóautó beépítésnél fontos szempont minden cm. A Ducato a legszélesebb és nem mellesleg a legkockább. A többi mind szűkül felfelé.
2015.07.16.-00:25 #48002[quote=”ember a szélben” post=46420]Szia!Ducatoban nem gondolkodsz?Gyári bódék zöme is arra épül,gondolom okkal![/quote]
A master ducato motoros. Ezert is szimpatikusabb.Tapatalk-kal küldve az én Lenovo A328-el
2015.07.15.-19:11 #48000Névtelen
Szia!Ducatoban nem gondolkodsz?Gyári bódék zöme is arra épül,gondolom okkal!
2015.07.15.-18:35 #47999Sziasztok!
Most csatlakoztam, remélem hamarosan lesz lakóautóm is. 40 éves vagyok és egy régi álmom a lakóautózás. Kis összeggel „startolok” de megpróbálom a lehető legtöbbet kihozni a projektből. Elektromosság terén otthon vagyok, és némileg értek a gépészethez is. Ha kell egy szekrényt is össze tudok rakni, úgyhogy bátran vágok bele a projektbe. Jelenleg az alap gépet keresem.
Paraméterek: diesel, 8-900 ezer ft vételár, tgk műszaki ( muszáj sajna, legalábbis ha addig a könyvelőm nem talál ki okosabbat), mikrobusz forma (magasság nem akadály),zuhany,wc,konyha.
A fűtést, hűtést apránként megoldom, ahogy a LED esítést is.Ha valaki tud a környezetében ilyet kérem jelezze. Jelenleg a HAHU-n van 3 esélyes (2 master és egy Trafic) de még van egy hónapom keresni úgyhogy nem adom fel.
2015.06.12.-19:31 #478442015.06.04.-23:22 #47802[quote=”Bill” post=46235]Helló! Kösz a gyors választ! A lakóautót csináltatnám,mivel nem vagyok járatos e téren. Német oldalakon láttam a fennt említett típusokból átépített lakóautókat,ezért gondoltam rákérdezek,hátha foglalkozik ilyesmivel valaki Mo.on is. Megköszönném ha tudnátok ajánlani ezzel foglalkozó szakembert.
Üdv Bill[/quote]
Szia! Mi pont ezzel foglalkozunk. Itt találsz infót a cégünkről: http://www.biwak.hu
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.