-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2016.03.12.-00:26 #49318
Köszönöm, ez pontosan elegendő ahhoz, hogy belőjem a nagyságrendeket.
Tehát csilli-villi fűrdőt már 300 ezer körül ki lehet hozni ebben a méretben.f
2016.03.06.-01:27 #49222[quote=”Fish” post=47490]Szia!
Ha nem titok, az egyik és a másik megoldás mennyire venné igénybe a háztartás éves költségvetését?
Nagyságrend elegendő lenne, pusztán csak hogy legyen képem arról, milyen magasságokban kell keresgélnem.Köszi
f[/quote]A méretek alapján, neked a külön elválasztható zuhanyzós megoldás lehetne a megfelelő választás. Még maradhatna is 15 cm, egy keskeny szekrénynek mellette.
A költségeket illetően hozzávetőlegesen tudok neked számszerű adatokat mondani. A zuhanyzó kiburkolása, és a zuhanytálca anyagköltsége, cirka 85 ezresbe fáj. Ehhez hozzájönnek a falakat alkotó rétegelt lemez tábla árai, a ragasztók, és tömítők, különböző segédanyagok, csavarok, zuhanyfüggöny, vagy zuhanyajtó, csaptelep, és zuhanyszett, csövek, wc, fényforrások, zsanérok, felületkezelő anyagok árai. Ezek az igényektől függően, saccidimetrikus költségképzést követően, cirka 100-200 ezer közé lőhető be. A nagy szórást a beszerelésre kerülő alkatrészek árai adják.
A beépítés időigénye, függ a rutinodtól, felkészültségedtől, és a szabadidőd mennyiségétől, de 2 hét alatt kényelmesen elkészíthető, ha minden szükséges anyag a kezed ügyében található.2016.03.06.-01:07 #49221Szia!
Ha nem titok, az egyik és a másik megoldás mennyire venné igénybe a háztartás éves költségvetését?
Nagyságrend elegendő lenne, pusztán csak hogy legyen képem arról, milyen magasságokban kell keresgélnem.Köszi
f2016.03.05.-16:59 #49218A DC kompresszoros hűtő nekem is szimpatikusabb, olyanokat építünk be mi is a fagylaltos kocsikba.
A Danfoss dc kompresszorok ára elég húzós szokott lenni, egy kis hűtőhöz elég egy 2 cm3-is BD35, azt most 118e-ért láttam akciósan. Amit mi használunk, annak 400e Ft a listaára…
Találtam egy 3 cm3-is egyenáramú kompresszort az Electrolux (Cubigel) katalógusban, az egy olcsóbb gyártónak számít, kíváncsi leszek milyen árat mondanak rá: http://www.huayicompressor.es/pdf/huayi_compressor_GD30FDC.pdfEgy kisméretű hűtő napi fogyasztása 300 Wh körül van, annyi áramot végül is nem nehéz napelemmel megtermelni.
2016.03.04.-22:00 #49214A hütő biztos hogy csak menet közben működik mert máskülömben seperc alatt leszivná az akkudat a több mint 10A árammal! Gyárilag van egy elválasztó relé ami ezt automatikusan megoldja. De ezért ne bánkodj mert 12V-ról nagyon gyengus a hatásfoka-hosszab úton alig tartja meg az elindulás elötti, hálozatról illendő, előhütést. Szabályos vagy nem, mi mindig gázról használjuk menet közben. Eddig semmi baj ne volt vele, menetszél nem fujta el, de ez sajnos autótól függő. Ismerősünk probálta (Burstner épitény) , sikertelenül mert már kis sebeségnél is elaludt a gázláng. 12 voltról müködő kompreszoros hütő talán a legokosabb megoldás, főleg ha van napelem.
2016.03.04.-19:09 #49213Én teljesen jól megvagyok 220 nélkül. Megy a TV, világitás, a gázon secpec a viz a nescaffehoz, de bármit meg tudok főzni. Az meg hogy 2 perc helyett 30 mp, ezért nem eri meg beruhazni. Ha meg kempingben vagyok, ott a 220V úgyis.
2016.03.03.-22:52 #49209Elromlott a mikrosütőnk, amíg a szervizben találgatták, hogy érdemes-e javítani, gondoltam kipróbáljuk, hogyan fogunk boldogulni a lakóautónkban, ahol csak egy 2 égős gáztűzhely van. Végül is mindent meg lehet oldani mikró nélkül, de nem tetszett, hogy sokkal többet kell mosogatni. Pl. vettem egy kis tejforralót a reggeli tejeskávéhoz, de a tej lerakódik az alján, amit elég macerás kisúrolni, pláne ha nem mossuk el azonnal. A mikróba elég 1 percre betenni a bögrét, és csak azt kell elmosni utána. Vagy pl. egy zacskó virslit is elég 30 mp-ig mikrózni, a gázon sokkal tovább tart megmelegíteni, és több a mosatlan is.
Úgy terveztem, hogy csak kis teljesítményű, 12V-os fogyasztók lesznek a csigánkban (ledes világítás, led tv), de most elgondolkodtam, hogy lehet mégiscsak be kellene szerelni az 1200W-os szinuszos invertert is, ha már úgy is megvettem. Ha csak melegítésre használjuk a mikrót, nem fogyaszt túl sokat, pl. egy tányér leves, vagy egy pohár tej megmelegítéséhez csak 15-20 Wh szükséges. Egy 100 Ah-s munkaaksiból 70% DOD-val számolva, bő 800 Wh energiát lehet kivenni, az több mint 50 tejeskávéhoz elég. 🙂
A Transitunk motorterében 2 db 75 Ah-s indítóaksi van, ha nincsenek nagyobb fogyasztók, szerintem nem is kellene plusz munka aksi. Legfeljebb ha idő előtt tönkremennek, majd kicserélem olyan indítóaksikra, amik bírják a ciklikus terhelés is. Viszont ha beépítek egy invertert is, akkor mindenképpen kell egy munka akku, ahhoz meg egy komolyabb napelemes rendszer. De akkor már lehet az abszorpciós hűtőt is érdemes lenne lecserélni kompresszorosra. Mondjuk ahhoz nem kellene inverter, valahol kallódik a garázsban egy kis DC kompresszor, egy max. 80L-es hűtőbe bőven elég is lenne. Bár az újabb hűtőgépekben már propán (R290) vagy izobután (R600a) a hűtőközeg, a DC kompresszorok meg R134a-val működnek, így sanszos, hogy a kapillárcsövet is cserélni kellene.
Érdekelne a véleményetek, elsősorban a hűtőgéppel kapcsolatban, mert ha több érv szól a kompresszoros hűtő mellett, akkor inkább a nagyobb elektromos rendszert választom. Végül is csak napelemből kellene többet venni a többi cucc megvan hozzá.
Most egy Electrolux abszorpciós hűtőnk van, ami csak 230V-ról és gázról működik, a 12V-ra nincs rákötve. Hacsak nem úgy kötötték be, hogy csak járó motornál kap áramot, azt még nem néztem. Menet közben működik amúgy gázról a hűtő? Az hogy legális, vagy sem, vagy hogy mennyire veszélyes, az más kérdés. Mert ha a menetszél eloltja a lángot, akkor jelenleg utazás közben nincs hűtőnk, ezért fagyasztott dolgokat nem nagyon tudunk magunkkal vinni.
2016.02.29.-01:11 #49203[quote=”Fish” post=47468]Üdvözlet a Szakértőknek, Hozzáértőknek!
Az alábbi fejlesztési törekvésemben kérném segítségeteket (remélen nincs haradag a tegezés miatt).
Meglévő lakóautóban tervezem – illetve egyelőre csak gondolkodok rajta – a fürdőszoba felújítását.
A mostani kilakítása inkább amolyan kézmosó funkciójú, mivel eredendően egy labor jármű volt, de azért van benne utólag beépített 80×80-as zuhanytálca is (természetesen a hideg és a meleg víz hálózat ki van építve, csatlakozási pontok adottak).
Ennek megfelelően a max. méret, amibe bele kellene férni az kb. 130×85 cm (hosszúság x szélesség), míg a magasság 190 cm. Az sem probléma, ha ennél valamivel kisebb a gyakorlatban alkalmazott alapterület, legfeljebb több hely marad az étkező részen.
A szürkevíz tartály közvetlenül a fürdőszoba alatt az alvázra van rögzítve. WC jelenleg nincs a kocsin.
Terveim szerint a WC nem beépített lenne (most sincs benne), hanem a hordozható „Porta potti” rendszerű, elhelyezhető a zuhanytálca területén, a zuhany használatakor mondjuk a kézmosó alatt.
A lakóautó alapja egy zárt teherautó, így a külső karosszéria gyári eredeti, véleményem szerint kellően strapabíró és terhelhető.
Mivel ilyen kialakításban nekem nincs tapasztalatom, gondolom lehetséges megoldás az is, ha panelekből készül méretre gyártva. A legideálisabb megoldás gondolom mind ár, mind beépítési körülménytől függ.
Egyelőre a „mennyezet” megbontására még nem került sor részemről, így nem tudok előzetesen tájékoztatást adni a lehetséges rögzítési pontokról.Kérném segítségeteket, ötleteiteket a lehetséges megoldásokról (nem tudom létezik-e erre vonatkozóan prospektus elrendezési változatokkal és méretekkel), a várható beépítési időszükségletről és a becsült költségekről. Remélhetőleg van olyan tag, akimár átesett egy-két ilyen felújításon, netán nulláról megcinálta/csináltatta a fürdőszobáját.
Köszönettel
f[/quote]Nem nagy ügy, simán megoldható.
A rendelkezésre álló hely mérete, ideális, kényelmes vizesblokkot tudsz benne kialakítani, úgy, hogy a wc-től, teljesen elválasztott zuhanyfülke is belefér. Két méretű zuhanytálcához is megvan a sablon, amivel le tudjuk gyártani vákuumformázással a tálcát, szép fehér, karcálló,magasfényű anyagból. Ugyan azzal az anyaggal burkolható a fal is, így a gyári berendezéseknél, jobb, és szebb eredményt is el lehet érni.
Egy ilyen szutyokból,Ilyet lehet létrehozni:
És ennél, csak 100 X 90 cm volt a hely.Egy 120 x 80-as helyre, már befér egy ilyen megoldás is.
2016.02.28.-15:46 #49195Üdvözlet a Szakértőknek, Hozzáértőknek!
Az alábbi fejlesztési törekvésemben kérném segítségeteket (remélen nincs haradag a tegezés miatt).
Meglévő lakóautóban tervezem – illetve egyelőre csak gondolkodok rajta – a fürdőszoba felújítását.
A mostani kilakítása inkább amolyan kézmosó funkciójú, mivel eredendően egy labor jármű volt, de azért van benne utólag beépített 80×80-as zuhanytálca is (természetesen a hideg és a meleg víz hálózat ki van építve, csatlakozási pontok adottak).
Ennek megfelelően a max. méret, amibe bele kellene férni az kb. 130×85 cm (hosszúság x szélesség), míg a magasság 190 cm. Az sem probléma, ha ennél valamivel kisebb a gyakorlatban alkalmazott alapterület, legfeljebb több hely marad az étkező részen.
A szürkevíz tartály közvetlenül a fürdőszoba alatt az alvázra van rögzítve. WC jelenleg nincs a kocsin.
Terveim szerint a WC nem beépített lenne (most sincs benne), hanem a hordozható „Porta potti” rendszerű, elhelyezhető a zuhanytálca területén, a zuhany használatakor mondjuk a kézmosó alatt.
A lakóautó alapja egy zárt teherautó, így a külső karosszéria gyári eredeti, véleményem szerint kellően strapabíró és terhelhető.
Mivel ilyen kialakításban nekem nincs tapasztalatom, gondolom lehetséges megoldás az is, ha panelekből készül méretre gyártva. A legideálisabb megoldás gondolom mind ár, mind beépítési körülménytől függ.
Egyelőre a „mennyezet” megbontására még nem került sor részemről, így nem tudok előzetesen tájékoztatást adni a lehetséges rögzítési pontokról.Kérném segítségeteket, ötleteiteket a lehetséges megoldásokról (nem tudom létezik-e erre vonatkozóan prospektus elrendezési változatokkal és méretekkel), a várható beépítési időszükségletről és a becsült költségekről. Remélhetőleg van olyan tag, akimár átesett egy-két ilyen felújításon, netán nulláról megcinálta/csináltatta a fürdőszobáját.
Köszönettel
f2015.12.27.-00:50 #48839Szeretnék egy „fürdőszobát” beépíteni a csigánkba, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem. WC-vel együtt, kb. mekkora a minimális méret, ami még kényelmes az átlagos méretű embereknek? A rendelkezésre álló hely max. 120 x 80 cm, de ha kisebb is elég, akkor jutna hely egy szekrénynek is. Elegendő, ha csak egy hordozható Porta Pottit veszek, vagy érdemesebb inkább rászánni a pénzt egy kazettás WC-re?
2015.12.26.-19:26 #488372015.12.22.-22:19 #48810Már megvettem az egyes ülést a kettes helyett próbából ki is cseréltem, és bepróbáltam a wc-t valószínűleg hátul lesz a helye a fürdővel, ami egy kivehető mobil box lesz.
2015.12.22.-22:17 #488092015.12.18.-22:55 #48788ezt sajnos így nem tudom, de középmagas, és majdnem a leghosszabb.:unsure:
[quote=”Orana” post=47132]milyen típusu autó? Nekem Jumper L4H2 van[/quote]2015.12.18.-22:29 #48787milyen típusu autó? Nekem Jumper L4H2 van
2015.12.18.-08:54 #48785Igazan jo szep munka bravo, magyarorszagon belehet homologalni a sajat keszitesut…itt nagyon nagyon nehez lenne mert megszigoritottak a kocsik atvaltazotasait.
2015.12.17.-20:45 #48784néhány régi fotó.:) ha valami érdekel kérdez!
[quote=”Orana” post=47100]Volna lehetőség 1-2 fotót megnézni a járművedről? Köszönöm![/quote]Attachments:2015.12.13.-19:32 #48750Volna lehetőség 1-2 fotót megnézni a járművedről? Köszönöm!
2015.12.13.-19:13 #48749Teremburáját!!!! Tegnap voltam szegeden egy munkám miatt!!
2015.12.13.-13:55 #48747bármikor megnézheted ha Szegeden jársz, vagy valamelyik találkozón. Egyébként az én autóm is középmagas, és még meg van a sablon is amivel készítettem. [quote=”Orana” post=47096]Szia,
ha lehet szívesen megnézem a felszerelést, és ebből főleg a zuhanyzó érdekelne. Az én kocsim a hosszított magasított Jumper, belül pont 2m a magasság és 4m a raktér hossz, vagyis hely van bőven.
Kérlek jelezz ha esetleg valamikor akár kiszerelve is de rá lehet pillantani a megoldásra. Köszönöm![/quote]2015.12.13.-13:27 #48746Szia,
ha lehet szívesen megnézem a felszerelést, és ebből főleg a zuhanyzó érdekelne. Az én kocsim a hosszított magasított Jumper, belül pont 2m a magasság és 4m a raktér hossz, vagyis hely van bőven.
Kérlek jelezz ha esetleg valamikor akár kiszerelve is de rá lehet pillantani a megoldásra. Köszönöm!2015.12.09.-15:10 #48725Szia. Nekem egy ilyen kiszerelhető berendezéses lakóm van Ducatoban. 8 csavar rögzíti a kaszniba.Zuhanyzóval együtt. SK kivitel. kb 1 óra ki-be, Ha érdekel a tapasztalataim szívesen elmondom.;)
Üdv Nyomi[quote=”Orana” post=47070]Üdv, nézegetem egy ideje ezt a fórumot, szerzem a tapasztalatokat a saját át/be építésre. Én egy nemrég vásárolt újkarosszériás magasított hosszított Jumpert fogok kemping/fesztiválos autóvá alakítani, évente 1-2 alkalomra, vagyis kivehető berendezésekkel. Rajzolgatom a terveket már egy hónapja, kb. ki is forrt mit akarok, és hogy meg is tegyem az első lépést ma megvettem a dupla első ülés helyére egy beépíthető szimpla jobb egyest, vagyis hátra lehet majd menni a lakótérbe. Fontos volt hogy meglegyen az első kapavágás különben sosem indul el a projekt :-)[/quote]
2015.12.09.-00:43 #48721[quote=”Orana” post=47070]Üdv, nézegetem egy ideje ezt a fórumot, szerzem a tapasztalatokat a saját át/be építésre. Én egy nemrég vásárolt újkarosszériás magasított hosszított Jumpert fogok kemping/fesztiválos autóvá alakítani, évente 1-2 alkalomra, vagyis kivehető berendezésekkel. Rajzolgatom a terveket már egy hónapja, kb. ki is forrt mit akarok, és hogy meg is tegyem az első lépést ma megvettem a dupla első ülés helyére egy beépíthető szimpla jobb egyest, vagyis hátra lehet majd menni a lakótérbe. Fontos volt hogy meglegyen az első kapavágás különben sosem indul el a projekt :-)[/quote]
Bármi kérdésed van szívesen segítek. Az építés során, sok buktató van, ezért mielőtt teszel, veszel valamit, inkább kérdezz, az sokkal olcsóbb, mint egy rosszul sikerült akció. 🙂
2015.12.08.-23:45 #48719Üdv, nézegetem egy ideje ezt a fórumot, szerzem a tapasztalatokat a saját át/be építésre. Én egy nemrég vásárolt újkarosszériás magasított hosszított Jumpert fogok kemping/fesztiválos autóvá alakítani, évente 1-2 alkalomra, vagyis kivehető berendezésekkel. Rajzolgatom a terveket már egy hónapja, kb. ki is forrt mit akarok, és hogy meg is tegyem az első lépést ma megvettem a dupla első ülés helyére egy beépíthető szimpla jobb egyest, vagyis hátra lehet majd menni a lakótérbe. Fontos volt hogy meglegyen az első kapavágás különben sosem indul el a projekt 🙂
2015.11.22.-22:41 #48566Szia.
Én azt javaslom, hogy ha teheted gyere el egy találkozóra szerintem mindenki szívesen lát hiszen nem te leszel az első, és az utolsó sem. Ott aztán nagyon sok kérdésre választ kaphatsz, és biztos hogy nagyon sok egyéb szempontot is felvethetünk, amire nem is gondolnál.
😉 [quote=”csoorba” post=46929]Sziasztok!Ahogy olvasgattam a fórumokban, látom, sok nagy tapasztalattal rendelkező egyéniség található itt, ezért kérnék itt segítséget.
Először is: Saját lakóautó építését tervezgetem, teljesen 0-ról, zöldfülűként. Ha minden igaz, ez nem lesz túl olcsó mulatság, habár olyan kb 1,5m forintból meg szeretném úszni. Ez mennyire lehetséges? Továbbá tudna nekem valaki olyan oldalt/fórumot (akár itt is), vagy mármit mondani, ahol tudok tájékozódni, egy ilyen munka mivel is járhat? Először is engedélyek, ebből adódóan felépítmény, maga az autó milyen legyen, miben érdemes gondolkozni, majd a felszerelés terén is némi eligazításnak nagyon tudnék örülni. A lakóautó életvitelszerűen lenne használva, ebben laknék huzamosabb ideig, ha ez lehetséges. Bármiféle segítséget örömmel fogadok, előre is köszönöm! :)[/quote]
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.