-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2017.06.30.-10:46 #52520
A hulladék hő hasznosítás jó ötlet, de elég bonyolult lenne a kivitelezése. (Legalábbis nekem. Egy hőcserélővel hűtővízkörben megboríthatom az egész hűtőrendszert.) A kiválasztott fűtőszál ( https://www.nemsemmi.hu/Egyenaramu-12V-100W—200W—300W-futobetet-cekasz ) hasonló tartományból indul, mint amit ajánlottál. Egyenlőre a friss-víz tartály elhelyezésével nagyobb bajban vagyok.
[quote=”woodoopilot” post=50364]Németországban a hatóságok megkövetelik a melegvizes kézmosót, ezért a fagyiskocsik víztartályába ilyen vízmelegítőt kellett beszerelni:
https://www.fritz-berger.de/artikel/warmwasserheizstab-7811A hideg vizet ugyan nem melegíti fel, de ha meleg vizet öntenek a tartályba, azt nem engedi kihűlni. Lehet van belőle nagyobb teljesítményű, vagy 12V-os is…[/quote]
2017.06.30.-04:09 #52519Németországban a hatóságok megkövetelik a melegvizes kézmosót, ezért a fagyiskocsik víztartályába ilyen vízmelegítőt kellett beszerelni:
https://www.fritz-berger.de/artikel/warmwasserheizstab-7811A hideg vizet ugyan nem melegíti fel, de ha meleg vizet öntenek a tartályba, azt nem engedi kihűlni. Lehet van belőle nagyobb teljesítményű, vagy 12V-os is…
2017.06.30.-03:59 #52518[quote=”gattila” post=50360]Srychy csak hálózatról járatja, és meg 12 V-ról szeretném…. :sorry
[quote=”woodoopilot” post=50359]Az egyenáramot átalakítani min. 10% veszteséggel váltóárammá, és utána elfűteni egy fűtőszállal, nem tűnik hatékonynak…[/quote][/quote]
Akinek nem inge… 🙂
Srychy írta, hogy inverterről szerette volna működtetni a bojlert.
A 12V-ot amúgy honnan lesz?
Ha napelemmel töltöd az akkut, és 12V-os fűtőszállal melegíted a vizet, annak elég rossz az össz. hatásfoka. Sokkal hatékonyabb, ha egyből a vizet melegíted a nappal, pl. egy kollektorral, vagy akár egy fekete kannával. Ha az autó generátorral töltöd az aksit, akkor is gazdaságosabb lenne inkább a motor hulladékhőjét hasznosítani…2017.06.30.-03:17 #52515Srychy csak hálózatról járatja, és meg 12 V-ról szeretném…. :sorry
[quote=”woodoopilot” post=50359]Az egyenáramot átalakítani min. 10% veszteséggel váltóárammá, és utána elfűteni egy fűtőszállal, nem tűnik hatékonynak…[/quote]
2017.06.30.-03:05 #52514Az egyenáramot átalakítani min. 10% veszteséggel váltóárammá, és utána elfűteni egy fűtőszállal, nem tűnik hatékonynak…
2017.06.29.-23:17 #52511Vízteleníteni egyszerű. a hevedert kibontom. lecsatlakozok és kiborítom a vizet….
🙂Ha csak úgy nem :smt204
Bosszantó történet. Én éppen átépítek egy ZA10-t. 12 V, 100-200-300 watt választható teljesítményű fűtőszálat tervezek bele. Át kell tenni a az érzékelőket, és a kapcsoló egy relét vezérel terveim szerint. Remélem, sikerül….
2017.06.29.-22:53 #52510[quote=”gattila” post=50351]Ezt az alsó elhelyezésű bojlert hogy tudod vízteleníteni? 220 V-ról megy, vagy átszerelted?
[quote=”Srychy” post=50337]Víz, villany kész.
Minden működik…
holnap ágy, és az apróságok…
takarítás. mérlegelés, stb…:)[/quote][/quote]
Nem szereltem át, mert nem azt a tipust kaptam amit szerettem volna.
A régi „kocka” Hajdúnak cserélhető a fűtőpatrona. 300-500-800w-osra.
De átcsesztek vele…. így jártam…
230-ról megy, de csak, ha hálózatra vagyunk kapcsolva.
Inverterről akartam üzemeltetni, de mivel nem tudtam átalakítani 800w-osra ezért ezt a megoldást alkalmaztam.
Vízteleníteni egyszerű. a hevedert kibontom. lecsatlakozok és kiborítom a vizet….
🙂2017.06.29.-17:47 #52506Ezt az alsó elhelyezésű bojlert hogy tudod vízteleníteni? 220 V-ról megy, vagy átszerelted?
[quote=”Srychy” post=50337]Víz, villany kész.
Minden működik…
holnap ágy, és az apróságok…
takarítás. mérlegelés, stb…:)[/quote]
2017.06.29.-02:18 #52500[quote=”gattila” post=50329]Látva a képeket, most kezdek megrémülni 🙂 Egyebekben gratulálok.[/quote]
Egy egészséges vizsgadrukk, csak jót tesz a projektnek. 🙂 🙂
2017.06.29.-00:36 #52493Jut eszembe…
Itt kell köszönetet mondanom a klub segítőinek a tanácsokkal, az építő kritikákkal…
Külön köszönet Kerti mesternek a tanácsokért és a Műszaki segítségért.
🙂2017.06.29.-00:33 #52492Víz, villany kész.
Minden működik…
holnap ágy, és az apróságok…
takarítás. mérlegelés, stb…
🙂2017.06.28.-20:57 #52482Látva a képeket, most kezdek megrémülni 🙂 Egyebekben gratulálok.
2017.06.28.-10:53 #52476Lassan a végére érek…
🙂2017.06.28.-01:53 #52467Egyre többször olvasok olyan cikkeket, hogy valamelyik városból kitiltják az öreg diesel autókat. Gondolom előbb-utóbb a fiatalabbak is sorra kerülnek. Lehet ilyen elektromos teherautókból fogunk majd lakóautókat építeni?
http://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2017/06/15/heteken-belul-indul-az-elektromos-ford-transit-gyartasa/2017.06.27.-23:15 #52466Ja, és a beírásod alapján átterveztem néhány dolgot és is 🙂
2017.06.27.-23:14 #52465Mindent nem lehet bebiztosítani, az élet nem erről szól. De a kockázatot ésszerű keretek között érdemes csökkenteni. Több videót megnéztem, szörnyűek….
[quote=”woodoopilot” post=50320]Tanulságos videó..
Ennek tükrében talán egy rakomány rögzítő háló lenne a legbiztonságosabb. Alul átmenő csavarokkal le tudok fogatni a fém padlólemezhez két rögzítő fület, a háló felső sarkait meg a bódé alumínium vázához tudom rögzíteni karabinerekkel. Az ajtó nyilván kiszakadna egy ütközésnél, de a csomagokat megfogná a háló.De ha már szóba került egy frontális ütközés, van egy olyan gyanúm, hogy a főzőlap és a hűtő se igen maradna a helyén. Az szekrények oldalait hozzácsavaroztam a padlólemezhez, és a tetőben és a falakban lévő alu vázhoz, de azok a csavarok valószínűleg kiszakadnának egy ütközésnél. Ha biztosra akarunk menni, akkor sodronyokkal kellene mindent lehorgonyozni a padlólemezhez, de ilyen megoldást még nem láttam sehol.[/quote]
2017.06.27.-22:32 #52464Tanulságos videó..
Ennek tükrében talán egy rakomány rögzítő háló lenne a legbiztonságosabb. Alul átmenő csavarokkal le tudok fogatni a fém padlólemezhez két rögzítő fület, a háló felső sarkait meg a bódé alumínium vázához tudom rögzíteni karabinerekkel. Az ajtó nyilván kiszakadna egy ütközésnél, de a csomagokat megfogná a háló.De ha már szóba került egy frontális ütközés, van egy olyan gyanúm, hogy a főzőlap és a hűtő se igen maradna a helyén. Az szekrények oldalait hozzácsavaroztam a padlólemezhez, és a tetőben és a falakban lévő alu vázhoz, de azok a csavarok valószínűleg kiszakadnának egy ütközésnél. Ha biztosra akarunk menni, akkor sodronyokkal kellene mindent lehorgonyozni a padlólemezhez, de ilyen megoldást még nem láttam sehol.
2017.06.27.-04:43 #52457[quote=”woodoopilot” post=50305]A nyár közepére végre megcsináltam az ágy alatti tároló ajtajait. Eddig ha nagyot kellett fékezni, a hátsó ülésekig is előre csúsztak a csomagok, finoman szólva sem volt praktikus, de hát ha menni kell, akkor menni kell. 🙂
Most viszont azon gondolkodok, az ajtózár, elég erős-e ahhoz, hogy a csomagokat a helyükön tartsa, vagy építsek be keresztbe az ajtók mögé egy alumínium csövet? A baloldali ajtót alul és felül retesz rögzíti, az talán elég erős így, de a jobb oldali ajtóra végül is csak 1 db zárat tettem, az tűnik gyengének. Esetleg rakhatok a csomagtartó padlójára csúszásgátlós szőnyeget, talán az is jelent valamit…
[/quote]Nézd meg ezt a videót, és máris megvan a válasz!!!
https://www.youtube.com/watch?v=oVrMhj-Wka42017.06.27.-04:43 #52458[quote=”woodoopilot” post=50305]A nyár közepére végre megcsináltam az ágy alatti tároló ajtajait. Eddig ha nagyot kellett fékezni, a hátsó ülésekig is előre csúsztak a csomagok, finoman szólva sem volt praktikus, de hát ha menni kell, akkor menni kell. 🙂
Most viszont azon gondolkodok, az ajtózár, elég erős-e ahhoz, hogy a csomagokat a helyükön tartsa, vagy építsek be keresztbe az ajtók mögé egy alumínium csövet? A baloldali ajtót alul és felül retesz rögzíti, az talán elég erős így, de a jobb oldali ajtóra végül is csak 1 db zárat tettem, az tűnik gyengének. Esetleg rakhatok a csomagtartó padlójára csúszásgátlós szőnyeget, talán az is jelent valamit…
[/quote]Nézd meg ezt a videót, és máris megvan a válasz!!!
https://www.youtube.com/watch?v=oVrMhj-Wka42017.06.25.-14:35 #52448A nyár közepére végre megcsináltam az ágy alatti tároló ajtajait. Eddig ha nagyot kellett fékezni, a hátsó ülésekig is előre csúsztak a csomagok, finoman szólva sem volt praktikus, de hát ha menni kell, akkor menni kell. 🙂
Most viszont azon gondolkodok, az ajtózár, elég erős-e ahhoz, hogy a csomagokat a helyükön tartsa, vagy építsek be keresztbe az ajtók mögé egy alumínium csövet? A baloldali ajtót alul és felül retesz rögzíti, az talán elég erős így, de a jobb oldali ajtóra végül is csak 1 db zárat tettem, az tűnik gyengének. Esetleg rakhatok a csomagtartó padlójára csúszásgátlós szőnyeget, talán az is jelent valamit…Attachments:2017.06.15.-13:48 #52394A fürdőkádakhoz is lehet kapni tekercsben öntapadós vízzáró szalagot, az is jó lehet.
2017.06.15.-02:37 #52392A műanyag ablakosok használnak olyan szegőt ami több féle szélességben van .
Műanyag kb 2mm vastag, úgy néz ki mint egy lapos szalag,és középen ki van könnyítve ,így meglehet hajtani derékszögbe ,vagy ahogy kívánja a fal /kisebbe nagyobba/ két oldalas ragasztószalag is van rajta.Még olyan is van amelyik nem középen van kikönnyítve .Mondjuk ha 3cm széles akkor nem 1.5×1.5 cm, hanem 1x2cm2017.06.14.-01:43 #52378A zuhanytálcát rozsdamentes acélból csináltattam, és 20 mm-es átfedéssel ráragasztottam az oldalára a műanyag lemezt. A sarkoknál még nem tartok, vagy összehegesztem a műanyag lemezeket, vagy kihúzom karosszéria tömítővel, és letakarom fehér pvc sarokprofillal, amit kétoldalas akril ragasztószalaggal rögzítek.
2017.06.13.-22:52 #52377A burkoló lemezeket hogy illesztetted a sarkoknál, zuhanytálcánál, stb.?
[quote=”woodoopilot” post=50234]
A zuhanykabin falát olyan anyaggal burkoltam, amiből a hűtőszekrények belseje készül. Magasfényű, ütésálló, antibakteriális, stb, de sajnos annyira vékony, hogy érzem alatta a ragasztó csíkokat. A másik két oldalon majd kontakt ragasztóval ragasztom fel a műanyag lemezt, de lehet ezt is inkább lecibálom, mert a melegtől még kicsit meg is hullámosodott.
[/quote]2017.06.13.-22:21 #52376Sajnos az utóbbi hetekben nem volt időm befejezni a Transitot, félig készen használjuk, mert a személyautóinkkal kínlódás a fagyiskocsikat szállítani. Leginkább az ajtók hiánya zavaró, mert éles kanyarban kiesik minden a szekrényből, ha meg nagyot kell fékezni, előrecsúsznak az ágy alatti tárolóból a cuccok. 🙂
Meleg vizünk már van egy ideje, de a zuhany „keverőcsapot” még csak ma építettem be. Sajnáltam 18e Ft-ot egy gyári keverőcsapra, ezért két sarokszelepből és egy inox T idomból összeraktam egyet. A csapokkal be tudom állítani a víz hőfokot és az átfolyási mennyiséget, a szivattyút pedig egy időzítővel ellátott gombbal lehet (majd) kapcsolni. Elég jól működik a víztakarékos fejjel, és pár ezer Ft-ból kijött.
A zuhanykabin falát olyan anyaggal burkoltam, amiből a hűtőszekrények belseje készül. Magasfényű, ütésálló, antibakteriális, stb, de sajnos annyira vékony, hogy érzem alatta a ragasztó csíkokat. A másik két oldalon majd kontakt ragasztóval ragasztom fel a műanyag lemezt, de lehet ezt is inkább lecibálom, mert a melegtől még kicsit meg is hullámosodott.
Attachments: -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.