-
IndítottaTémakör
-
2006.04.20.-20:26 #3071
Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.09.05.-02:09 #55734
[quote=”paradam” post=53329]A zuhanyzó nélkülözésének több oka van:
-10 évig szülőkkel lakókocsiztunk, amiben volt egy kis wc-zuhany blokk. A zuhanyzót sosem használtuk (még az akkor 40 körüli szülők sem) én meg végképp nem, talán néha-néha a WC -t… ma 30 éves fejjel szintén nem érzem szükségességét
– ahogy eddig nézegettem nagy mértékben befolyásolja a vizesblokk a lakó méretét – elsősorban a hosszát -, mivel városi körülmények között élek és előreláthatóan így is fogok, így valamilyen úton módon meg kell oldanom a lakó tárolását, amit értelemszerűen utcán nem szívesen tárolnák. Tehát bérelni kell egy parkolóhelyet, ami gondolom egyszerűbb kisebb lakóval.
– bár az anyagi vonzatát még nem látom teljes mértékben, de nagy mértékben fog befolyásolni ez is, ha oda kerül a a tervezési fázis. Persze ha ez egy év múlva jön és és pénz nem számít, nem fogok hezitálni 🙂
Illetve felmerül még bennem a melegvíz készítés kérdése is: ha van zuhanyzó kell melegvíz, ha nincs az szintén megspórolható.
Továbbá hogy érdemes melegvízet készíteni? Láttam a napokban egy Fiat-ot egy kis gázolajos kazánnal a kaszni aljára szerelve ami a melegvizet és fűtést is csinálja. Ha nem gondolkodik fűtésben az ember, akkor lehet árammal is csinálni a meleg vizet, bár fűteni is lehetne azzal?
Lehet például ma még engedélyezni szennyvíz tározó nélkül lakót? (régen aláraktunk egy vödröt a mosogat/mosdó szennyvizének.
Szóval sok a kérdés….de minél többet hal és lát az ember, annál egyszerűbb a felállítani a saját prioritási listáját.[/quote]Fűtés és meleg víz, gáz, vagy gázolajos variációban működik, elektromos készülékkel, csak akkor számolhatsz, ha rácsatlakozol a 230-ra.
Bontott gáz Truma bojlert már lehet kapni 50-80 ezres körül. Gázolajos fűtést, 80 ezresért lehet rendelni újat.Ezzel együtt, ne keverjük össze a lakóautót, egy kempingautóval.
Lakóautó, minden komforttal felszerelt mobil garzon. Amiben nem található vizesblokk, az kempingautó.
Lakókocsiban nem szokott zuhanyzó lenni, csak mosdófülke wc-vel. De azzal szinte minden esetben kempingben áll meg a vándor.
Első körbe azt kell eldöntened, hogy, mire is szeretnéd használni a csigádat!!!!
Utána jön a tervezés, és építés.2018.09.04.-12:30 #55729A zuhanyzó nélkülözésének több oka van:
-10 évig szülőkkel lakókocsiztunk, amiben volt egy kis wc-zuhany blokk. A zuhanyzót sosem használtuk (még az akkor 40 körüli szülők sem) én meg végképp nem, talán néha-néha a WC -t… ma 30 éves fejjel szintén nem érzem szükségességét
– ahogy eddig nézegettem nagy mértékben befolyásolja a vizesblokk a lakó méretét – elsősorban a hosszát -, mivel városi körülmények között élek és előreláthatóan így is fogok, így valamilyen úton módon meg kell oldanom a lakó tárolását, amit értelemszerűen utcán nem szívesen tárolnák. Tehát bérelni kell egy parkolóhelyet, ami gondolom egyszerűbb kisebb lakóval.
– bár az anyagi vonzatát még nem látom teljes mértékben, de nagy mértékben fog befolyásolni ez is, ha oda kerül a a tervezési fázis. Persze ha ez egy év múlva jön és és pénz nem számít, nem fogok hezitálni 🙂
Illetve felmerül még bennem a melegvíz készítés kérdése is: ha van zuhanyzó kell melegvíz, ha nincs az szintén megspórolható.
Továbbá hogy érdemes melegvízet készíteni? Láttam a napokban egy Fiat-ot egy kis gázolajos kazánnal a kaszni aljára szerelve ami a melegvizet és fűtést is csinálja. Ha nem gondolkodik fűtésben az ember, akkor lehet árammal is csinálni a meleg vizet, bár fűteni is lehetne azzal?
Lehet például ma még engedélyezni szennyvíz tározó nélkül lakót? (régen aláraktunk egy vödröt a mosogat/mosdó szennyvizének.
Szóval sok a kérdés….de minél többet hal és lát az ember, annál egyszerűbb a felállítani a saját prioritási listáját.2018.09.04.-03:15 #55728[quote=”paradam” post=53324]Köszönöm a hasznos információkat.
Mi az oka egyébként, hogy a legtöbb helyen a Fiat-ot javasolják elsősorban?
Van valami ököl szabály a raktér hosszra 2 fő esetén fürdőblokk nélkül?[/quote]Ár-érték arányban a legkedvezőbb választás, továbbá a Fiat kasznija a legátgondoltabb, és leghasználhatóbb szerkezet lakóautó beépítéshez. A gyártók is 70 %-ban azt használják, és a maradék 30 teszi ki a többi típust. Ez nem véletlen. Ráadásul a legkényelmesebb is az összes között, bár ez ízlés dolga, de azt mondhatom, hogy én már kipróbáltam szinte az összes furgon fajtát, és egyedül a Fityó nem gyűrt össze hosszú távon.Ráadásul megbízható motorokkal, és kedvező fogyasztással rendelkeznek.
Ökölszabályok nincsenek, egyedül az igények határozzák meg, hogy mire van szükséged, és annak függvényében változik a beépítéshez kellő raktérméret.
Azt gondold át, hogy miért is nélkülöznéd a zuhanyzót??? Igazi mobilitást éppen az ad, ha minden komfort be van építve.2018.09.03.-18:34 #55725Kedves Srychy!
Köszönöm a hasznos infókat.2018.09.03.-18:31 #55724Köszönöm a hasznos információkat.
Mi az oka egyébként, hogy a legtöbb helyen a Fiat-ot javasolják elsősorban?
Van valami ököl szabály a raktér hosszra 2 fő esetén fürdőblokk nélkül?2018.09.03.-14:41 #55722Gördülő jóvoltából egy remek Trav-l-Cool -lal gazdagodott a lakónk felszerelése. Köszönet érte. hurrá
Attachments:2018.08.31.-01:34 #55713[quote=”Laccci” post=53313]Sziasztok!
Teszek fel pár képet a saját tervezésű és gyártású fülke feletti ágyról (hubbet).
3850 Eurós ajánlatot kaptam rá…. ezért inkább csináltam egyet…
Ha valaki ilyenre adná a fejét, talán tud ötletet meríteni belőle.
Nyaralás alatt az elvárásaimon felül teljesített, nagyon stabil, nem zörög, nem mozdul meg még rossz úton sem.
Az omnisztor tekerő karjával lehet fel-le mozgatni.
Természetesen menet közben hátul két biztonsági retesz, elöl pedig egy csatos heveder biztosítja.[/quote]
Szép munka! :smt204
2018.08.31.-01:08 #55712Mondjuk azt nem tudom, hogy a 2. , 3. és 5. képet miért fordult el!?
2018.08.31.-00:53 #55711Sziasztok!
Teszek fel pár képet a saját tervezésű és gyártású fülke feletti ágyról (hubbet).
3850 Eurós ajánlatot kaptam rá…. ezért inkább csináltam egyet…
Ha valaki ilyenre adná a fejét, talán tud ötletet meríteni belőle.
Nyaralás alatt az elvárásaimon felül teljesített, nagyon stabil, nem zörög, nem mozdul meg még rossz úton sem.
Az omnisztor tekerő karjával lehet fel-le mozgatni.
Természetesen menet közben hátul két biztonsági retesz, elöl pedig egy csatos heveder biztosítja.Attachments:2018.08.30.-22:59 #55703[quote=”paradam” post=53298]Kedves Fórumtagok!
Gyerekkoromban sokat kempingeztünk, lakókocsiztunk, azóta maradt a sátrazás, de most elérkezett a pillanat, hogy megajándékozzam magam egy saját lakóautóval. Nagyon az elején vagyok, a koncepció: egy furgon átalakítása lakóautóvá.
Első kérdések: milyen furgont érdemes venni (márka, típus, méret, futott km)? Tudom, hogy árban nagy szórás lehet az átalakítás tekintetében, de ha egy minőségi belsőt szeretnék (a nagyját nem saját kezűleg), akkor nagyságrendben milyen bekerülési költségre lehet számítani a furgon vásárlásán felül?
Segítségeteket előre köszönöm,
üdv
egy lelkes kezdő[/quote]Nos paradam!
A lakó építés csak olyan idiótáknak való, mint én vagyok, (meg néhányan köztünk)
Az enyém 6 éve épül, de tavasszal újra fogom faragni…
Eddig kb 4 millába van, de még egyet rá kell költenem, hogy olyan legyen amit szeretnék. ( a tudomány és az igényeim mai állása szerint)
Ha nem elégít ki az alkotás vágya, akkor inkább vegyél egy 15-20 éves jó lakót, mert jobban jössz ki.
Inkább tegyél félre havi 2 kilót és két éven belül meg tudod venni álmaid autóját!
De, ha építeni szeretnél akkor az alkotás varázsa mindenért kárpótol.A többiek leírták előttem mit kell figyelembe venni, ezt nem részletezem.
Az alapautó mindenképp Fiat Dukato, és társai… A többi csak rendkívül sok fejtöréssel rendezhető be…
Az alapautón teljes felújítást kell végezni! motor, kuplung, váltó, futómű….
Karosszéria, alváz… később ezeket nem tudod pótolni, vagy nehézkesen!
Olyan újszerű autót kell belőle faragni, hogy nyaraláskor ne legyen gond (mert a nyaralás nem a javításról szól!)
Azt mindenképp el kell dönteni hány főről van szó.
Építeni 2 fő+ 2 gyerekre lehet. A többi kizárt.
2 főnek építeni a legkönnyebb.
El kell dönteni, hogy kemping, vagy biwak.
A biwak sokkal többe van, mert a technika nem olcsó, ha szeretnél minden nap tusolni, és főzni.
Sok nézete van a dolognak.
Gyere el egy pár találkozóra és sokat tanulhatsz (más kárán), és a látottak alapján.
Jó építkezést!
Srychy2018.08.30.-02:50 #55695[quote=”paradam” post=53298]Kedves Fórumtagok!
Gyerekkoromban sokat kempingeztünk, lakókocsiztunk, azóta maradt a sátrazás, de most elérkezett a pillanat, hogy megajándékozzam magam egy saját lakóautóval. Nagyon az elején vagyok, a koncepció: egy furgon átalakítása lakóautóvá.
Első kérdések: milyen furgont érdemes venni (márka, típus, méret, futott km)? Tudom, hogy árban nagy szórás lehet az átalakítás tekintetében, de ha egy minőségi belsőt szeretnék (a nagyját nem saját kezűleg), akkor nagyságrendben milyen bekerülési költségre lehet számítani a furgon vásárlásán felül?
Segítségeteket előre köszönöm,
üdv
egy lelkes kezdő[/quote]A lelkesedés igen fontos, de kitartás is kell a projekthez, nem is kevés. 🙂
Mint azt Henry Ford annak idején megmondta, a legjobb autó az új autó. Nagyon nehéz jó állapotú gépet találni, hiszen ezeket teherautóként, ütik vágják, ráadásul a legnagyobb hányaduk, sofőrös autó ként fut, ami azt hozza magával, hogy tesznek rá, mit kap a gép, a lényeg, hogy haladjon, de azt nagyon. Rendkívül ritka, amelyiknek gondos gazdija van, és ezt szem előtt kell tartani a donor kiválasztásánál.
Mivel a beépítés igen jelentős összeget képvisel, azért nem érdemes szutyok alapot választani, vagy igen komoly felújításon kell hogy átessen, annak érdekében, hogy hosszú évekig tudd megbízhatóan használni.
Tulajdonképpen, bármelyik furgon megfelel a célnak, de azért a beépíthetőség szempontjából, az X250, X290-es Fiat, Citroen, Peugeot hármas kasznija a legmegfelelőbb választás. Ezeknek a szélessége 187 cm, míg a többi legalább 10 centivel keskenyebb, de van amelyik még többel is.
Az alkatrészek költsége, 2.5-4 milla között számolható, és a beépítés munkadíja is hasonló magasságokban mozog, ha jó minőséget szeretnél.2018.08.29.-22:12 #55693„milyen furgont érdemes venni”
A saját tervezés (esetleg építés) előnye, hogy olyan lesz, amire neked (a családodnak) éppen szüksége van.
A nagy autó előnye, hogy sok hely van benne, a kicsinek meg az, hogy elfér a személygépkocsi parkolóban és így közel tudsz menni azokhoz a helyekhez, amit meg akarsz nézni. Az 5m – 5,5 m hosszúságú furgonokra érvényes ez (belső, raktér hossz: 2,8 – 3,3 m), ami 2-3 személynek elegendő.
Ha nagyobb a család, akkor – értelemszerűen – nagyobb gép kell.
Olyat keress, aminek a lehető legnagyobb a belső szélessége. Az a jó, ha keresztben tudsz fekhelyet kialakítani. Ehhez a testmagasságod +10 cm hely minimum kell. A két személyes fekhely min. 130 cm széles.
Mielőtt vásárolsz, töltsd le a szóba jöhető autók rajzát és próbáld megtervezni a leendő lakhelyedet.
Fontos, hogy a járgány minél kevesebb környezetvédelmi korlátozás alá essen. Célszerű figyelembe venni a német zöld matrica megszerzésének a lehetőségét.
El kell dönteni, hogy tervezel-e téli használatot (erősebb hőszigetelés, fagyvédelem, stb), vagy csak hűvösebb időkre készülsz.
Tervezel-e tartós táborozásokat a szabadban, vagy rendszeres kempinglakók vagytok. Az első esetben több energiát, vizet, szennyvizet kell elhelyezni, napelemes energiatermelés indokolt, stb. Kempingeket meg – gondolom – ismeritek.
Általában igaz – már sokszor leírtam – hogy bármilyen projektet igazán elb…szni tervezéskor lehet. Ezért vásárlás előtt gondolkozz, rajzolj, egyeztess a családoddal, kérdezz bennünket és ha a fejedben minden összeállt, akkor vásárolj.2018.08.29.-13:07 #55691Kedves Fórumtagok!
Gyerekkoromban sokat kempingeztünk, lakókocsiztunk, azóta maradt a sátrazás, de most elérkezett a pillanat, hogy megajándékozzam magam egy saját lakóautóval. Nagyon az elején vagyok, a koncepció: egy furgon átalakítása lakóautóvá.
Első kérdések: milyen furgont érdemes venni (márka, típus, méret, futott km)? Tudom, hogy árban nagy szórás lehet az átalakítás tekintetében, de ha egy minőségi belsőt szeretnék (a nagyját nem saját kezűleg), akkor nagyságrendben milyen bekerülési költségre lehet számítani a furgon vásárlásán felül?
Segítségeteket előre köszönöm,
üdv
egy lelkes kezdő2018.08.26.-22:55 #55672[quote=”Majusdavid” post=53259]Sziasztok!
Valaki tudna nekem egy kis információt adni, hogy hogy is megy ez az engedélyeztetési procedúra és esetleg ki tudna nekem az egedelyezesi tervet megcsinalni?(Pecs környéke) Vettem egy Peugeot boxer-t és szeretném átalakítani lényegében. Szinte minden ki van találva és meg van tervezve.
Előre is köszi 🙂
Minden jót![/quote]Keresel egy autómérnököt, az megtervezi, engedélyezteti az átépítést az NKH-nál, és aztán mehet a projekt.
Esetleg zárd rövidre a témát azzal, hogy az NKH-nál érdeklődsz, miszerint ajánljanak neked egy mérnököt.
Egyébként a Biwaknál, Kerti Gabiék tudnak neked ebben segíteni, igaz Ők Miskolcon dolgoznak, de legalább náluk simán átmegy a történet.2018.08.22.-16:11 #55635Sziasztok!
Valaki tudna nekem egy kis információt adni, hogy hogy is megy ez az engedélyeztetési procedúra és esetleg ki tudna nekem az egedelyezesi tervet megcsinalni?(Pecs környéke) Vettem egy Peugeot boxer-t és szeretném átalakítani lényegében. Szinte minden ki van találva és meg van tervezve.
Előre is köszi 🙂
Minden jót!2018.08.07.-10:41 #55575[quote=”Endlos” post=53203]Sziasztok! Nissan vanette Cargomat felújítottam, menne műszakira, de olyan dolgokat kérnek, amire nekem nem lesz szükségem a használathoz, mint pl. elválasztó rácsok. Lehet, hogy érdemes lenne tgk-ról átminősíteni lakóautónak? Milyen elvárásoknak kell úgy megfelelni? Keresgéltem a neten erről vmi leírást, de eddig nem találtam.[/quote]
Az elválasztó rács az sajnos furgonoknál kötelező.
Ha még vizsgára be is teszed, utána pedig ki, akkor is levehetik a rendszámod, ha belefutsz egy nagyobb ellenőrzésbe.2018.08.07.-01:15 #55572Sziasztok! Nissan vanette Cargomat felújítottam, menne műszakira, de olyan dolgokat kérnek, amire nekem nem lesz szükségem a használathoz, mint pl. elválasztó rácsok. Lehet, hogy érdemes lenne tgk-ról átminősíteni lakóautónak? Milyen elvárásoknak kell úgy megfelelni? Keresgéltem a neten erről vmi leírást, de eddig nem találtam.
2018.07.29.-01:02 #55513Festés előtt és után.
Attachments:2018.07.29.-00:53 #55504festés előtt és a végeredmény.
Attachments:2018.06.01.-13:00 #55170Saját tapasztalatom toyotával nincs, de ime a gyári tartozékok https://www.toyota.de/service_und_zubehoer/zubehoer/proace-camper.json Kempingbe láttunk hasonló egyterűt, tetőcsomagtartó, rajta síbox és oldalra kihúzható napvédő az utastérbe kétszemélyes matrac, vonóhorgon kerékpárszállító. Az előtető alatt pici „kutyasátor”, amibe a konyha felszerelés volt. Mindezt egy nyugdíjas német házaspár használta, akik maguk szerelték fel az autót.
Egyébként egyre több egyterűt látunk útközben szállásként használni2018.06.01.-09:46 #55169Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata Toyota Avensis Verso egyterű átépítéséhez?
Vagy valami hasonlóhoz?
Köszi előre!
2018.03.29.-01:48 #54957köszönöm, kicsit nehéz a felfogásom, ez a szájbarágós jó volt 🙂
meg időközben Kerti mesterrel másik vonalon értekeztem2018.03.29.-01:43 #54956[quote=”danner” post=52627]
amúgy a teherautóból személyautóvá minősítés mivel jár? gondolok itt a vizsgakövetelményekre, adóra, procedúrára? [/quote]Tervezés, engedélyezés, átépítés, kell egy papír, hogy ki építette át a szekeret, majd mikor elkészült, átminősítő vizsga egy NKH vizsgaállomáson, majd séta a NAV-hoz, ott kiszabják a regadó mértékét, azt becsengeted, majd mehetsz az okmányirodába, új forgalmi, és már hasíthatsz is a szekérrel szgk-ként.
Nem nagy mutatvány, de azért kell hozzá némi türelem. 🙂
A papírmunka, és vizsga költsége, cirka 100 ezres, plusz a regadó, de az motor típus és kor függő.2018.03.29.-00:14 #54955http://kalkulatorlap.hu/regisztracios_ado_kalkulator.html
Használd ezt arra, hogy lásd, mennyibe fog fájni a személyautóvá alakítás.
Válaszfal nem kell a személyautóba, a tgk-ba viszont kötelező.2018.03.29.-00:01 #54954 -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.