Főoldal Fórumok Lakóautók Lakóautó építés SK (Saját Kezűleg)

Legutóbb frissítette kokenyj 3 years, 10 months telt el
192angok
1,596 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #3071
    ficsor
    Felhasználó

      Itt cserélhetnének tapasztalatokat, információkat azok, akik saját beépítésű lakóautóval próbálkoznak. Azt hiszem, nem vagyok egyedül ezzel a klubbon belül.

    • Szerző
      Válasz
    • #60275
      kokenyj
      Felhasználó

        Sziasztok!

        Első posztommal rögtön szeretnék segítséget, tanácsot kérni.
        Az autó kárpitozásánál tartok, viszont nem találok sehol olyan beszállítót, aki tudna nekem EU-s számlával eladni (cégre vásárolnám). A Kiravans lett volna az egyedüli, viszont Ők nem szállítanak jelenleg Magyarországra.

        https://www.kiravans.de/products/easyliner-4-way-stretch-teppich-belag-mit-farbauswahl-5m-10m?variant=39366896779309

        Esetleg valami ötlet?

        #59452
        gattila
        Felhasználó

          Esetleg érdekes lehet:

          #59442
          dutow
          Felhasználó

            Jaaa, ez igy igaz – en abbol indultam ki, hogy a daily szemelyautova minositheto, es szemelyautokent eleg a D1, potkocsival is.

            Ha ez nem jatszik, es valamiert nyergeskent teherautonak kell maradnia (ezt meg tenyleg meg kell kerdeznem), akkor tenyleg D2+U

            #59441
            Nyomi
            Felhasználó

              [quote=”dutow” post=56371]Ezt latom a jogszabalyban: „a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, és a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, – a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,”

              Nincs benne kikotes a potkocsi sulyara – es kozlekedtem U matrica nelkul eleg sokat nehezpotkocsival autopalyan, nem kaptam meg potdij csekket miatta.

              (de a D2+U is csak duplaannyi lenne eves szinten)

              Teherutanfuto: ennek nem latom milyen negativ kovetkezmenye lehet? Marmint ez barmilyen utanfutora igaz, amire valami rakomanyt teszek… Az EU-n kivuli hatarok ugrottak be esetleg, hogy azoknal szamithat – de itt visszaolvasva szerepelt tobb olyan tapasztalat is, hogy ugyanez teherauto platora tett „rakomannyal” mukodik.[/quote
              Bocsi tévedsz. A teherautó utánfutóval az a D2+az utánfutó. A teherautó díja pedig dupla 3500 kg összsúly alatt.
              Bár mindig szívesen olvasom ezeket a kérdéseket, és néha vitákat a kategóriákkal kapcsolatosan. Mért nem a Nuszt hívod. Ott pontosan tájékoztatnak. És mindegy az is, hogy rakomány, vagy nem úgy is az össz súly számí
              t.

              #59425
              dutow
              Felhasználó

                Ezt latom a jogszabalyban: „a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, és a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, – a vezetővel együtt – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija,”

                Nincs benne kikotes a potkocsi sulyara – es kozlekedtem U matrica nelkul eleg sokat nehezpotkocsival autopalyan, nem kaptam meg potdij csekket miatta.

                (de a D2+U is csak duplaannyi lenne eves szinten)

                Teherutanfuto: ennek nem latom milyen negativ kovetkezmenye lehet? Marmint ez barmilyen utanfutora igaz, amire valami rakomanyt teszek… Az EU-n kivuli hatarok ugrottak be esetleg, hogy azoknal szamithat – de itt visszaolvasva szerepelt tobb olyan tapasztalat is, hogy ugyanez teherauto platora tett „rakomannyal” mukodik.

                #59424
                istozi
                Felhasználó

                  Pótkocsira akkor elég a D1 és nem kell pótdíj, ha az ún. könnyű pótkocsi. Tehát a megengedett össztömege nem több, mint 750 kg.
                  Ha rakományként teszel egy nagy utánfutóra bármit, az már teherutánfutó.

                  #59412
                  dutow
                  Felhasználó

                    Koszonom, ugy nez ki ez alapjan lassan eljutok egy elkepzeleshez, ami mukodhet (bar par dolognak meg utana kell neznem, es tevedhetek is – azert is osztom most ezt meg, hatha lat benne valaki hibat)

                    Iveco Daily Doka-bol van 7 szemelyes nyerges vontato, 2.3 tonna onsullyal, erre egy B+E jogsi eleg is.
                    Ha jol nezem egyreszt ez szemelyautova minositheto, masreszt meg nem talaltam semmi arra utalot, hogy szemelyautonak minositve ne huzhatna nyerges potkocsit.
                    Ez alapjan nincs utdij, csak D1 matrica, es par eu orszag amit megneztem szinten rendben van. (ezt par jelenleg aktiv aprohirdetes is allitja)

                    Hirdetesek alapjan kb. 6.8 tonnas potkocsi kotheto ra, de ha jol ertelmezem nemetorszagban a teljes szerelveny lehet maximum 7.5 tonnas utdij nelkul, igy az egy jo limitnek tunik.

                    Ilyen ossztomegu potkocsikat hossz es felepitmenytol fuggoen 700-1500 kg kozott talaltam, az kb. 4 tonna sulyt hagy a lako felepitmenynek vagy rakomanynak.

                    Amin itt meg vacilalok, hogy a lako resz csak rakomany legyen egy sima egyenes platos potkocsin odacsavarozva, vagy keressek meg valakit azzal kapcsolatban, hogyan lehet belole egyedi felepitmeny (esetleg, feltetelezem hogy az egyedi utanfuto gyartassal foglalkozo cegek/vallalkozok nyerges potkocsit is tudnanak gyartani, ugy, hogy ok keszitik a szerkezeti reszt + papirozast, en meg a dobozt ra. Ez utobbival legalabb pont olyan hosszu lehetne a potkocsi, amilyen kell)

                    Ha jol gondolom, akkor rakomany esetben tudom hasznalni a potkocsit masra is (… elmeletileg, gyakortalilag nem hiszem, hogy tul praktikus lenne), mig utobbi esetben nem kene a muszaki miatt trukkozni, es par dolog bemehetne a padloszint ala.

                    #59401
                    istozi
                    Felhasználó

                      Teherautóban kötelező a válaszfal a vezetőfülke és a tehertér között. Továbbá a tehertérben utas nem lehet mehet közben. Tehát, ha max annyi személy ül a vezetőfülkében, ahány ülés van biztonsági övvel, akkor az szabályos. A tgk. rakterében természetesen lehet bútor (fekhely, tároló) és lehet max 500 g-os töltetű PB készülék. És ha áll az autó, alhatsz benne. Ablakot vágni már engedélyköteles, de az az ablak, ami eredetileg ott volt, az szabályos.
                      A vízválasztó az, ha személyautónak akarod minősíteni (mert egy csomó előnnyel jár), vagy több személlyel akarsz autózni, vagy, ha ki akarod venni a válaszfalat.

                      #59399
                      pitekusz
                      Felhasználó

                        Sziasztok, üdv mindenkinek! Teljesen laikus vagyok a lakóautó témában, ezért kérnék segítséget. Olvasok itt mindenféle engedélyeztetést, de nem értem, hogy mi a víz választó. pl… az ősszel szeretnék venni egy kisbuszt, vagy furgont, amit leszigetelnék, belső borítást kapna, és lenne benne egy ágy, némi tároló rész, egy ülés és egy asztal. Semmi elektromosság / megoldom hosszabbítóval /, semmi víz,és gázrendszer. Kell -e nekem ezért bármiféle engedélyt beszereznem, vagy élhetem életem öreg hippiként:) Köszönöm a válaszokat.

                        #59366
                        Athis
                        Felhasználó

                          Sziasztok!
                          Érdeklődnék, hogy tudna-e valaki mondani nekem olyan embert vagy céget aki lakóautó építéssel foglalkozik a Dunántúlon, Keszthely és kb. 200km-es körzetében.
                          Eladtam a régit ami saját kezűleg lett barkácsolva, de most szakemberre bíznám az új autó átépítését.
                          Köszönöm!
                          Athis

                          #59348
                          Nyomi
                          Felhasználó

                            [quote=”dorka” post=56301]Sziasztok!
                            Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
                            Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
                            Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
                            Köszönöm előre is a válaszaitokat![/quote]
                            Szia.
                            Bár a gondolat működhet, de van némi balsejtelmem. Ismervén a magyar szokásokat ha valaki hozzájut egy leselejtezett mentőhöz azon a kor és a futott kilométer már valszeg megtette a hatását. A vezetékek, a tömítések a szilentek, és egyéb apróságok amik a kilométerek alatt mozogtak, dörzsölődtek, avultak. A kiszerelt műszerek helye, a mindennapi strapa. Félreértés ne essék nem lebeszélni akarlak csak felhívni a figyelmed vásárlásnál csak szakemberrel!
                            Üdv :Nyomi

                            #59347
                            dorka
                            Felhasználó

                              Sziasztok!
                              Egyáltalán nem vagyok otthon lakóautó témában, de kacérkodom a gondolattal, hogy jó lenne egy furgont venni, amivel kisebb túrákat lehetne tenni. Tehát nem egy fullos lakóautó lenne a cél, hanem csak egy kocsi, amiben lehet is aludni. Az jutott eszembe, hogy talán a legegyszerűbb lenne egy kiszuperált mentőt venni, abban általában van valamiféle áram, fűtés, hűtés. Teszek bele egy matracot meg egy kemping palackot és jó is vagyok.
                              Kérlek, segítsetek, hol a bibi a gondolatmenetemben mert ez így túl egyszerűnek hangzik még nekem is, Engedélyezés? max súlyok? Megfulladok alvás közben, beázok, megfagyok, mert nincs szigetelés. stb.stb. Jah és ezek általában Sprinterek, azokról mi itt a vélemény?
                              Plusz arról sincs fogalmam, ezek a mentők hogyan vannak vizsgáztatva. Ha mondjuk 4 fő szállítható, akkor beletehetek két ülést, ha kiveszem a hordágyat meg a hordszéket? Vagy ehhez is külön engedélyezés kellene?
                              Köszönöm előre is a válaszaitokat!

                              #59231
                              Majusdavid
                              Felhasználó

                                sziasztok!
                                Van valaki aki sajátkezűleg alakította az autóját és esetleg fel tudnám hívni egy pár kérdés erejéig?
                                Alap dolgokról lenne szó, főleg az engedélyeztetési része a dolognak.
                                Előre is köszönöm!

                                David

                                #59192
                                nemo25
                                Felhasználó

                                  [quote=”dutow” post=56161]Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

                                  Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

                                  Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet :)[/quote]

                                  Az általad leírtak alapján, nekem ez a megoldás körvonalazódott a legmegfelelőbbnek. Azért ajánlottam azt amit belinkeltem, főleg a pótkocsira, és annak a vonószerkezetére tekintettel.
                                  Ezekből többet is láttam már magyar rendszámmal itthon. Persze a méreteik különbözőek, így találni olyat is, ami 3.5 tonna alatti súllyal rendelkezik.
                                  Vedd figyelembe, hogy minél nehezebb alapjárgányt választasz, azzal annál nehezebb mozogni, és a mozgatás költségei is arányosan nőnek, továbbá a behajtási lehetőségek, a súly növekedésével jelentősen csökkennek.
                                  Persze megvan a maga szépsége a barkácsolásnak, alkotásnak, de át kell gondolni, hogy mi az ami életképes, és mi az ami már a nem éri meg vele foglalkozni kategória.
                                  A rakományként rögzített bódé is működhet, de ennél is ésszerűen át kell gondolni a súly-méret sarkalatos kérdését.

                                  #59191
                                  apoka
                                  Felhasználó

                                    Vedd elő a párna cihából az aprót . Itt küldök egy olcsó nyergest https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=291475381&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1400& De könnyebben járható -csak 1800kg-hagyományos vonó háromszöges utánfutó is fellelhető az igényeidnek.Ez már terepjáróval/picuppal is gurul. Szűk 9 Millióból .
                                    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=294959007&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1400&

                                    #59190
                                    dutow
                                    Felhasználó

                                      Marmint a potkocsi atalakitas reszt latod problemasnak, problemasabb, mint egy utanfutoval/teherautoval ugyanezt eljatszani? (csak mert a link egy vontatora mutat)

                                      Magyar infot errol nem talaltam, de ahogy most megprobaltam rakeresni, tobb nemet es angol oldalon is azt az informaciot latom, hogy ezeknek az amerikai otodik kerekeknek a fekrendszere altalaban nem felel meg az europai szabalyoknak (elektromos fekrendszerek csak 3.5 tonnas potkocsiig megengedettek, es addig is csak joval szigorubb feltetelekkel, mint az usaban. Ezek a kocsik meg altalaban 3.5 folott vannak, es elektromos fekesek)

                                      Nomeg ezzel buknam a barkacsolas oromet 🙂

                                      #59189
                                      nemo25
                                      Felhasználó

                                        [quote=”dutow” post=56151]A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

                                        A cel itt tenyleg „mozgathato (allando) lakas” lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) – nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

                                        Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges „tiny house”-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.[/quote]

                                        Ezek szerint, számodra egy ötödik kerék kellene, ahogy azt a jenkik hívják. Ezt náluk nagy számban használják. Egy ilyen megépítése házilag, mifelénk lepapírozva, szerintem utópisztikus feladatnak számít. Na nem a megépítése, hanem a papírmunkája. Jobban jársz, ha hozol a tengerentúlról egyet.

                                        https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2017/08/14/embertelen-nyomatekkal-virit-a-ram-3500-pickup/

                                        #59183
                                        Nyomi
                                        Felhasználó

                                          [quote=”dutow” post=56151]A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

                                          A cel itt tenyleg „mozgathato (allando) lakas” lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) – nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

                                          Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges „tiny house”-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.[/quote]

                                          Megismétlem amit már számtalanszor megosztottunk. Gépjármű átalakításra szakosodott mérnök ill. NKH vizsgaállomás tud részletes tájékoztatást adni. Ha visszagörgeted a felírtakat akkor ezt is olvashatod.
                                          Szia Nyomi

                                          #59181
                                          Zolko76
                                          Felhasználó

                                            Sziasztok,
                                            Igaz eleje még mindig nincs, de a világitással nagyjából kész vagyok

                                            Attachments:
                                            • image.jpg
                                            #59180
                                            dutow
                                            Felhasználó

                                              A szemelygepkocsik utan kotheto lakokocsik ugy nezem 6-7 meter koruli hossznal allnak meg, ezen kivul altalaban szukebbek es alacsonyabbak is, mint a nyerges megoldasok vagy buszok.

                                              A cel itt tenyleg „mozgathato (allando) lakas” lenne, illetve emellett munkahely is (tavmunkaban dolgozom) – nem csak egy rovidtavu kiranduloeszkoz.

                                              Ilyen celra a meretkulonbseg igen jeletosek tunik, egy klasszikus lakokocsit nem tudnek ugy berendezni, hogy az kenyelmes legyen. A youtube-on sokat lathato nyerges „tiny house”-ok viszont annal inkabb szimpatikusak, jelenleg is kb. hasonlo meretu helyen elunk, igy az teljesen tarthatonak tunik.

                                              #59179
                                              istozi
                                              Felhasználó

                                                Újra fel akarod találni a személygépkocsi-lakókocsi megoldást. Amit leírtál, arra az jól megfelel.

                                                #59175
                                                dutow
                                                Felhasználó
                                                • Udv mindenkinek!

                                                  Gondodolkodunk egy „utazgatos lakas” kesziteseben, ami inkabb hosszabb tavu egy adott helyen tartozkodast celozna meg, mondjuk par havonta mozgassal – igy valami nagyobbat kepzelnenk el, eddig legszimpatikusabbnak a nyerges potkocsi tunik (illetve a busz, de ahhoz kepest igy a lakresz es a motor kulon egyseg maradna, tartosabbnak tunik).

                                                  Kerdeskent lattam mar felmerulni masban is a forumon, illetve emlites szintjen, hogy van, akinek van ilyenje – de sok valaszt sajnos nem talaltam.

                                                  Ami elsosorban erdekelne: mivel szeretenenk tenyleg mozgathatonak tartani (kulfoldon is), es nem egy fix helyre letaboroztatni „haznak”, az, hogy mi szukseges ennek a szabalyszeru megvalositasahoz, kivtelezheto egy ilyen a mai magyar jogszabalyokkal? (minel tobb minden sajat kezuleg keszulne benne, a belso terbol foleg)

                                                  Ahogy nezem meg egy alapbol dobozos (korabban itt a hutos felepitmeny volt emlitve valamiert) potkocsi eseteben is pl. az ablak vagasahoz is szukseg van mar papirmunkara, de mi a helyzet mondjuk a belso terrel, az mar szabadon alakithato barmikor folyamatosan, vagy annak is a terv reszenek kell lennie?

                                                  Vagy talan inkabb ugy kerdeznem, hogy hogyan kene elkepzelnem ennek az epites/atalakitasnak a folyamatat (jogi, tervezesi, engedelyezesi… oldalrol) attol kezdve, hogy megvettunk egy ilyet? (amirol talaltam mar emlitest: gazterv, 220terv, szakmuhely, …)

                                                  szerk: illetve, ami meg eszembe jutott: emlitve volt itt ma felmerult bennem az is, hogy a leveheto/kiszedheto megoldasok is modositanak a kerdesen – es ami meg felmerult, hogy mit valtoztat a kerdesen ha egy egyszeru platos potkocsin „szallitunk” egy lakassa atalakitott kontenert?

                                                #59174
                                                TRobert
                                                Felhasználó

                                                  A Musko- nak írtam.

                                                  #59173
                                                  TRobert
                                                  Felhasználó

                                                    Szia , én is itt tartok a lakóval, és ha tudnánk pár szót váltani, számom 06304332547 csörögj és visszahívlak.

                                                    #58973
                                                    Kellenyiszabolcs
                                                    Felhasználó

                                                      Mtl-ből nem találtam 2×1,5-es, csak 2×0,75-öst vagy 1-est.

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 1-25 / 1,596

                                                      You must be logged in to reply to this topic.