Főoldal Fórumok Lakóautózás Közös lakóautó vásárlás és használat

Legutóbb frissítette fejvadasz 10 years, 6 months telt el
29angok
184 hozzászólás
  • Szerző
    Válasz
  • #41675
    EdGaR
    Felhasználó

      [quote=”Mis”:6stf5ago]Még egy dolog:

      mi van, ha az embernek nincs 5-6 milliója egy lakóra, és évente 600 000 Ft-ja sem egy két hetes bérlésre? Ugyanakkor azért 2 hetet csavarogna minden nyáron.

      Mondjon le a lakózásról, vagy esetleg tudtok valami más megoldást?

      Ha van ötletetek, szívesen veszem, hátha kisül belőle valami.[/quote]
      Most ezzel nem leszek népszerű, de én is szívesen élnék San Remoban, La Pigna óvárosban és eddig nem találtam meg a megoldást…
      Nem értem amúgy, hogy miért mindjárt 5-6 millióban gondolkozol, mikor a használtautó piac tele van idősebb, olcsóbb, kezdésre tökéletesen megfelelő lakóautóval. Nem beszélve a lakókocsi piacról. Itt a klubban több kedves barátunk lakókocsizik és igen elégedettek vele.

      #41674
      EdGaR
      Felhasználó

        [quote=”repi”:23zgykw7]:smt217 majd rászoksz! 😆

        Vannak itt, ügyvédek, orvosok, tanárok, mérnökök, horgászok, életművészek, vállalkozók, köztisztségviselők, politikusok, celebek, harcművészek, szépségkirálynők, tanulók.. stb jól megvagyunk azokon a hétvégéken hidd el.

        Az orvos is ezt ajánlaná egy stresszes hét után. „Menj el a lakóautósokkal egy találkozóra” 😆 [/quote]
        :smt217 Gondolkozom, mit lehetne ezzel szemben felhozni 😯 de semmi nem jut eszembe 😆

        #41659
        repi
        Adminisztrátor

          [quote=”Mis”:2oysdkcx] évente 10-20 hétvége)[/quote]

          :smt217 majd rászoksz! 😆

          Vannak itt, ügyvédek, orvosok, tanárok, mérnökök, horgászok, életművészek, vállalkozók, köztisztségviselők, politikusok, celebek, harcművészek, szépségkirálynők, tanulók.. stb jól megvagyunk azokon a hétvégéken hidd el.

          Az orvos is ezt ajánlaná egy stresszes hét után. „Menj el a lakóautósokkal egy találkozóra” 😆

          #41656
          fischer
          Felhasználó

            Asszem, nem olvasom tovább, a kommentek felénél elfogyott a türelem…
            Mióta nem alszunk éjszaka a fiunkkal, azóta a régi, legendásan minimális is elfogyott… 🙂

            Egyesület alapításhoz 10 tagnak kell lennie, ez a törvény.
            Hogy ez hány családnyi 18 év fölötti személy, az már részletkérdés.
            Ennek tükrében számoljátok újra az elméleti személyi és pénzügyi, valamint felhasználási keretet.

            Én a helyetekben saját autót vennék, és inkább közepesen öreget, de én perverz vagyok a közvélekedés szerint, élvezem a szerelést, aminek járulékos haszna, hogy olcsóbban és könnyebben tartok fenn autót, valamint kevésbé jövök zavarba, ha út közben érik be egy meglepetés.
            Nem utolsó sorban alkalmazkodási képességem ebben a kérdésben gyakorlatilag nincs.
            Azért szurkolok, az egymásra találás szép dolog, mi is ezért vagyunk itt.

            Ha odáig juttok és kinéztek valamit külföldről, P rendszámmal tudok segíteni a hazahozatalban.
            Üdv!
            Fischer

            #41642
            Mis
            Felhasználó

              [quote=”kapudepo”:1c9e61oh]Van megoldás !!! ::bicaj Két kerék és sátor …[/quote]

              Ennél konformistább vagyok

              #41640
              kapudepo
              Felhasználó

                [quote=”Mis”:35jppmah]Még egy dolog:

                mi van, ha az embernek nincs 5-6 milliója egy lakóra, és évente 600 000 Ft-ja sem egy két hetes bérlésre? Ugyanakkor azért 2 hetet csavarogna minden nyáron.

                Mondjon le a lakózásról, vagy esetleg tudtok valami más megoldást?

                Ha van ötletetek, szívesen veszem, hátha kisül belőle valami.[/quote]

                Van megoldás !!! ::bicaj Két kerék és sátor …

                #41639
                Mis
                Felhasználó

                  [quote=”kapudepo”:3r4cbfsa]Szerintem, aki nem biztos benne, hogy bejön-e, csak ki akarja próbálni, az inkább béreljen, mert nem biztos, hogy 1 hónap után ki tud szállni.

                  Több hónap utazgatást nem sokan engedhetnek meg maguknak, de nekik lehet, hogy a több 10M-s lakóautó megvétele sem gond …[/quote]

                  Ez így van.
                  Én bérletem. Évente 2 hétre tetszik, de abban nem vagyok biztos, hogy hónapokra is tetszene (illetve ahogy itt írta valaki: évente 10-20 hétvége)

                  #41638
                  kapudepo
                  Felhasználó

                    [quote=”Mis”:1yzgbt0k]Köszi, fontos volt!

                    Két tanulság:
                    -10 évig működött
                    -ha nincs jól szabályozva, könnyen lesznek konfliktusok (nyilván a körültekintő szabályozás után is lesznek, hiszen nem lehet mindenre felkészülni)

                    Szerintem egyébként a közös vásárlásnak egyik fő motivációja a bizonytalanság. Nem tudom (tudjuk), hogy ez az életforma be fog-e jönni. Az ember könnyebben kipróbálja 1/5 annyiért, mint teljes áron. Ha bejön, akkor a következő kocsit már egyedül kell megvenni (persze ha csak évi 2 hét erejéig jön be, akkor továbbra sem érdemes sajátot fenntartani, de aki hónapokat tölt benne, annak viszont igen.[/quote]

                    Szerintem, aki nem biztos benne, hogy bejön-e, csak ki akarja próbálni, az inkább béreljen, mert nem biztos, hogy 1 hónap után ki tud szállni.

                    Több hónap utazgatást nem sokan engedhetnek meg maguknak, de nekik lehet, hogy a több 10M-s lakóautó megvétele sem gond …

                    #41637
                    kapudepo
                    Felhasználó

                      [quote=”EdGaR”:15l3ktjo]Alakul ez… a tíz tagból már csak négyen vagytok és az autó is csak 3 milla. Az kb egy idős az egyémmel vagyis olyan 18-20 év körüli. Nincs kizárva, hogy használható még 5 évig… vagy 10 😯 (én is szeretném, ha így lenne) de itt már a fenti számításod szerint ne számíts profitra… a nullszaldó is kérdéses.
                      Csatlakoznék Kertihez én is… nem ellenlábasai vagyunk a terveiteknek… csupán az öregurak a Muppet Show-ból
                      :2010_rohog.gif [/quote]

                      A 10 csak a számolhatóság kedvéért 10.Ha kétfelé oszlik a költség, akkor is simán megéri. 2-10 tag, az autó is lehet bármilyen értékű, csak a tagok pénztárcája szab határt. Mindent a tagok döntenek el közösen, mondjuk egy-egy taggyűlésen.

                      De gondolom azt nem vitatod, hogy amit 5 év alatt megspórolsz a fenntartáson, plusz dolgozik a megmaradt pénzed, azon be tudsz szállni egy újabb, megbízhatóbb (?), szebb, kényelmesebb, hidegebb csigába az egyesületben.

                      #41636
                      Mis
                      Felhasználó

                        Még egy dolog:

                        mi van, ha az embernek nincs 5-6 milliója egy lakóra, és évente 600 000 Ft-ja sem egy két hetes bérlésre? Ugyanakkor azért 2 hetet csavarogna minden nyáron.

                        Mondjon le a lakózásról, vagy esetleg tudtok valami más megoldást?

                        Ha van ötletetek, szívesen veszem, hátha kisül belőle valami.

                        #41634
                        kapudepo
                        Felhasználó

                          [quote=”jocibacsi”:kb9rsa7t]Nem tudom hasznos e, de leírom.
                          Kollégáim nagyon belelkesedtek az utazásaink beszámolóit hallgatva (igaz mi akkor sátorral és szkiffel csavarogtunk) és vettünk közösen egy lakókocsit.
                          Elvállaltam az intézését. Minden évben intéztem valahol, Jugoszlávia Görögország és Magyar kempingekbe a telepítést. Igen sok problémát okoztak a használat időpontjainak kijelölése, pedig minden év januárjában regisztráltunk. Hozzá jött még a különböző költségek elszámolása, amit szintén nehéz arányosan elosztani, pedig könnyűnek tűnik. A használat közben keletkezett károk sokszor csak hazahozatal után derültek ki.
                          Nos összefoglalva: még egyszer nem tenném már a mai ismereteimmel.
                          Ez, mint írtam, csak lakókocsi volt és minden évben telepítve, tehát a vontatásból adódó kopások, elhasználódás igen kicsi volt, kb. évi 3000 km.

                          Ja és mindez 25 éve volt és közel tíz évig működött.
                          Azért sok sikert
                          Jocibácsi[/quote]

                          Köszönjük! Nagyon hasznos minden apró infó. Csak előrébb viszi az ügyünket. Azt kérdezném, hogy hány kolega szállt be, és volt e valaki akinek nemet mondtatok, mert tudtátok, hogy hanyag? Számszerűen végülis megérte?

                          #41633
                          Mis
                          Felhasználó

                            [quote=”jocibacsi”:qrrp7t72]Nem tudom hasznos e, de leírom.
                            Kollégáim nagyon belelkesedtek az utazásaink beszámolóit hallgatva (igaz mi akkor sátorral és szkiffel csavarogtunk) és vettünk közösen egy lakókocsit.
                            Elvállaltam az intézését. Minden évben intéztem valahol, Jugoszlávia Görögország és Magyar kempingekbe a telepítést. Igen sok problémát okoztak a használat időpontjainak kijelölése, pedig minden év januárjában regisztráltunk. Hozzá jött még a különböző költségek elszámolása, amit szintén nehéz arányosan elosztani, pedig könnyűnek tűnik. A használat közben keletkezett károk sokszor csak hazahozatal után derültek ki.
                            Nos összefoglalva: még egyszer nem tenném már a mai ismereteimmel.
                            Ez, mint írtam, csak lakókocsi volt és minden évben telepítve, tehát a vontatásból adódó kopások, elhasználódás igen kicsi volt, kb. évi 3000 km.
                            Ja és mindez 25 éve volt és közel tíz évig működött.
                            Azért sok sikert
                            Jocibácsi[/quote]

                            Köszi, fontos volt!

                            Két tanulság:
                            -10 évig működött
                            -ha nincs jól szabályozva, könnyen lesznek konfliktusok (nyilván a körültekintő szabályozás után is lesznek, hiszen nem lehet mindenre felkészülni)

                            Szerintem egyébként a közös vásárlásnak egyik fő motivációja a bizonytalanság. Nem tudom (tudjuk), hogy ez az életforma be fog-e jönni. Az ember könnyebben kipróbálja 1/5 annyiért, mint teljes áron. Ha bejön, akkor a következő kocsit már egyedül kell megvenni (persze ha csak évi 2 hét erejéig jön be, akkor továbbra sem érdemes sajátot fenntartani, de aki hónapokat tölt benne, annak viszont igen.

                            #41632
                            jocibacsi
                            Felhasználó

                              Nem tudom hasznos e, de leírom.
                              Kollégáim nagyon belelkesedtek az utazásaink beszámolóit hallgatva (igaz mi akkor sátorral és szkiffel csavarogtunk) és vettünk közösen egy lakókocsit.
                              Elvállaltam az intézését. Minden évben intéztem valahol, Jugoszlávia Görögország és Magyar kempingekbe a telepítést. Igen sok problémát okoztak a használat időpontjainak kijelölése, pedig minden év januárjában regisztráltunk. Hozzá jött még a különböző költségek elszámolása, amit szintén nehéz arányosan elosztani, pedig könnyűnek tűnik. A használat közben keletkezett károk sokszor csak hazahozatal után derültek ki.
                              Nos összefoglalva: még egyszer nem tenném már a mai ismereteimmel.
                              Ez, mint írtam, csak lakókocsi volt és minden évben telepítve, tehát a vontatásból adódó kopások, elhasználódás igen kicsi volt, kb. évi 3000 km.
                              Ja és mindez 25 éve volt és közel tíz évig működött.
                              Azért sok sikert
                              Jocibácsi

                              #41627
                              EdGaR
                              Felhasználó

                                [quote=”kapudepo”:3731o1ck]…
                                … Négyen vagyunk, az autóm 3/4 részét eladom nekik, kapok 2,25M Ft-ot. Minden évben 3 hónapot továbbra is én használom az autót. Én ismerem, tudom mit mikor kell rajta karbantartani, javítani. Amikor visszahozzák mindig átvizsgálom. Namost: a 2,25M-t berakom egy 20% garantált éves hozamú befektetésbe (nem 16%/5 év mint a postán). 5 év múlva lesz a TBSZ számlán kb. 4,66M (ha jól számolom). Vagyis 2,41M profitot (mínusz 13% kamatadó, de 10 évnél 0%) termelt nekem. Ebből simán tudom fedezni a karbantartások, javítások rám eső részét és még 1-2 nyaralásra is futja. Hát ennyi lenne a történet…[/quote]
                                Alakul ez… a tíz tagból már csak négyen vagytok és az autó is csak 3 milla. Az kb egy idős az egyémmel vagyis olyan 18-20 év körüli. Nincs kizárva, hogy használható még 5 évig… vagy 10 😯 (én is szeretném, ha így lenne) de itt már a fenti számításod szerint ne számíts profitra… a nullszaldó is kérdéses.
                                Csatlakoznék Kertihez én is… nem ellenlábasai vagyunk a terveiteknek… csupán az öregurak a Muppet Show-ból
                                :2010_rohog.gif

                                #41625
                                Kerti
                                Adminisztrátor

                                  [quote=”Mis”:uyuxkj32]Tulajdonképen amiket Írtok, abban sok igazság van, meg kell fontolni, köszi.

                                  Azt azonban be kell látni, hogy mind a saját lakóautó (oké, egy 1000 éves kocsi nem, de én nem mernék ezekkel elindulni), mind a bérlés baromi drága mulatság.

                                  A kérdés az, hogy mindezeket a veszélyeket, konfliktusokat érdemes-e vállalni azért, hogy az ember ötöd áron lakózhasson? (Én inkább a 3-5 tulajdonost tartom jónak. 10-nél valóban követhetetlenek a dolgok)[/quote]

                                  Örülök, hogy így látod, mert pont ez lenne a lényeg, hogy amit kitaláltatok az valóban milyen előnyökkel és hátrányokkal jár. A negatívumokat ne úgy fogjátok fel, hogy kötekedés, hanem inkább segítség ahhoz, hogy mérlegelni tudjatok. Itt sokan olyanokat is tudnak és írnak amire nem biztos, hogy gondoltok az elején, később pedig nagy gond lehet belőle.
                                  Én személy szerint kíváncsi vagyok, hogy össze lehet e hozni.

                                  #41624
                                  kapudepo
                                  Felhasználó

                                    [quote=”EdGaR”:14vcqv4j]Persze, hogy érdekel… mert erről még sosem beszéltünk 😆
                                    Nehezet kérdezel… nem tudom, már nincs is jelentősége, mert megvan. Áron alul vettem és a jelenlegi értékénél jóval többe van eddig. Egy bizonyos szemszögből nézve… pénztemető, de ugyanakkor hihetetlen örömforrás is 😉 [/quote]

                                    Nem azért kérdeztem, mert meg akarom kérdőjelezni, mindenkinek szíve joga. Én sem bántam meg amit ráköltöttem az Ivecora, az élmények mindenért kárpótolták a családot. Csak ez jutott eszembe:

                                    Tegyük fel: van egy 3M-t érő autóm, rendszeresen karbantartva, tip-top állapotban. (Én a saját fejemmel gondolkodom.) Találok 3 szimpatikus, rokonszenves, tiszta, korrekt, hozzám hasonló gondolkodású, nem kelekótya, nem felelőtlen embert, akik szeretnének lakóautózni, de költséghatékonyabban. Már nekem is megfordult a fejemben, hogyan lehetne olcsóbban kijönni. Megalapítom velük ezt a sokat vitatott egyesületet. Négyen vagyunk, az autóm 3/4 részét eladom nekik, kapok 2,25M Ft-ot. Minden évben 3 hónapot továbbra is én használom az autót. Én ismerem, tudom mit mikor kell rajta karbantartani, javítani. Amikor visszahozzák mindig átvizsgálom. Namost: a 2,25M-t berakom egy 20% garantált éves hozamú befektetésbe (nem 16%/5 év mint a postán). 5 év múlva lesz a TBSZ számlán kb. 4,66M (ha jól számolom). Vagyis 2,41M profitot (mínusz 13% kamatadó, de 10 évnél 0%) termelt nekem. Ebből simán tudom fedezni a karbantartások, javítások rám eső részét és még 1-2 nyaralásra is futja. Hát ennyi lenne a történet…

                                    #41623
                                    EdGaR
                                    Felhasználó

                                      [quote=”kapudepo”:2i9i093k]…
                                      De úgy látom, téged eléggé érdekel ez a téma … 😉
                                      Kb. milyen értékű a csigád?[/quote]
                                      Persze, hogy érdekel… mert erről még sosem beszéltünk 😆
                                      Nehezet kérdezel… nem tudom, már nincs is jelentősége, mert megvan. Áron alul vettem és a jelenlegi értékénél jóval többe van eddig. Egy bizonyos szemszögből nézve… pénztemető, de ugyanakkor hihetetlen örömforrás is 😉

                                      #41620
                                      kapudepo
                                      Felhasználó

                                        [quote=”EdGaR”:2a1vjev5]=D> Látom kezded érteni 😆 [/quote]

                                        Pont ezért nem akarom megvenni és bérbe adni a holt időre. [-X
                                        5-10 egyesületi tag jobban a magáénak érzi, jobban vigyáz rá. [-o< A videókat lepörgetve minden tag meggyőződhet a többi tag vezetési stílusáról is, és hogy merre járt. De úgy látom, téged eléggé érdekel ez a téma ... 😉 Kb. milyen értékű a csigád?

                                        #41619
                                        EdGaR
                                        Felhasználó

                                          [quote=”kapudepo”:d03wylk8]…
                                          (Aki bérbe adja ki a kocsit, az honnan tudja, hogy milyen utakra vitték? )[/quote]
                                          =D> Látom kezded érteni 😆

                                          #41618
                                          Mis
                                          Felhasználó

                                            Tulajdonképen amiket Írtok, abban sok igazság van, meg kell fontolni, köszi.

                                            Azt azonban be kell látni, hogy mind a saját lakóautó (oké, egy 1000 éves kocsi nem, de én nem mernék ezekkel elindulni), mind a bérlés baromi drága mulatság.

                                            A kérdés az, hogy mindezeket a veszélyeket, konfliktusokat érdemes-e vállalni azért, hogy az ember ötöd áron lakózhasson? (Én inkább a 3-5 tulajdonost tartom jónak. 10-nél valóban követhetetlenek a dolgok)

                                            #41617
                                            NagyPapa
                                            Felhasználó

                                              [quote=”kapudepo”:2abdlulu]Tuti ötletet adtál! =D> Teszünk bele egy menetrögzítő kamerát. Körülnézek, hogyan lehet több ezer km-t rögzíteni.

                                              (Aki bérbe adja ki a kocsit, az honnan tudja, hogy milyen utakra vitték? )[/quote]

                                              A bérbe adóknál eleve kauciót kell letenni, nem is keveset.

                                              A visszavételnél többnyire vérprofik nézik meg, és veszik vissza az autót, bocsánat, nem „használók”!

                                              #41616
                                              kapudepo
                                              Felhasználó

                                                [quote=”Borisz57″:2jrs9prp]itt nem komromisszumkötésről van szó, az autó 10 évesen, majd 400ekm-el használhatatlan lesz /főleg nem lesz arra alkalmas hogy 10-en még tovább használják./nem véletlen hogy a kölcsönzők se tartják meg a kocsikat 200e km felett….[/quote]

                                                Jó. Akkor 200 ezernél eladjuk.

                                                #41615
                                                challenger
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”kapudepo”:3heqwr3f]Ez mind igaz! Hát igen, legnagyobb ellenségeink a faágak . Szerinted annak kisebb kockázata lenne, ha vennék egyet magamnak, és amikor nem használjuk akkor bérbe adom mindig másnak? Ők jobban fognak rá vigyázni? Majd szépen körbejárjuk a biztosítókat, hogy melyik tud korrektebb, átfogóbb és gyorsabb kifizetésű megoldást ajánlani. Van egy alkusz kapcsolatom.[/quote]
                                                  Meg egy mas a biztositoval is vigyazni kell hogy tobb vezeto is biztositva legyen ha csak ingyen adod kolcson meg fizetnek a karokert de ha penzert…es megtudjak itt is bajok lehetnek esmeg a az adovallomasba is bekell majd irni mit kerestel a kolcsonzesbe…mert kereskedel vele…gondolom ez igy van magyarorszagon is 🙄 foleg a legjobb elonye a lakonak hogy mindig kereken van utazasra keszen a lakod…

                                                  #41614
                                                  Borisz57
                                                  Felhasználó

                                                    itt nem komromisszumkötésről van szó, az autó 10 évesen, majd 400ekm-el használhatatlan lesz /főleg nem lesz arra alkalmas hogy 10-en még tovább használják./nem véletlen hogy a kölcsönzők se tartják meg a kocsikat 200e km felett….

                                                    #41613
                                                    kapudepo
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”EvaMama”:5vl1v6a0]Üdv Nektek!

                                                      Valóban könnyű annak beszélni aki a sajátjában utazik.

                                                      Amit Repi ír az mind igaz!,

                                                      Hogyan kezelnétek azt a helyzetet, hogy valaki itthoni körútra viszi, vagy azt aki elmegy Albániába vagy Ukrajnába, úttalan utakra! Egyetlen úton is szét lehet úgy rázatni a járgányt, hogy soha többé nem lesz ép! A többiek ezt lehet, hogy észre sem veszik egy darabig! Az aki szétrázatta, lehet, hogy csak hozzá nem értésből tette….[/quote]

                                                      Tuti ötletet adtál! =D> Teszünk bele egy menetrögzítő kamerát. Körülnézek, hogyan lehet több ezer km-t rögzíteni.

                                                      (Aki bérbe adja ki a kocsit, az honnan tudja, hogy milyen utakra vitték? )

                                                    25 hozzászólás megtekintése - 126-150 / 184

                                                    You must be logged in to reply to this topic.