Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Közös lakóautó vásárlás és használat
-
IndítottaTémakör
-
2014.01.19.-03:51 #41549
Üdv Mindenkinek! 😀
Mit szólnátok egy lakóautós egyesülethez? 😯
http://aprod.hu/hirdetes/lakoauto-egyes … 1Nl1x.html
Van már ilyen?
Várom a javaslatokat, ötleteket! 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.01.27.-15:33 #41786
[quote=”fischer”:14vpxdek]:)
ha tele volnál pénzzel, mint Nyikolaj bolhával, azt javasolnám, hogy építtess egy felépítményt a 230-as Ducato alvázra, 2,8-as turbós dízelmotorral, az az első gömbölyű fülkés széria.
szerintem azzal járnál legjobban. 😉én is szurkolok neked és ha oda jutsz, szólj és kivesézzük.
majd Kertit felkérjük szakmai moderátornak. 🙂 [/quote]Ebben teljesen igazad van. Na az a motor ami kimegy a világból =D> =D> =D>
2014.01.27.-15:15 #41785[quote=”repi”:2i5j4yma]:D igen. De ha lenne rá pénzem ujjat vennék! 😀
Nekem az öreglány jó szolgálatot tett. Megtanultam sok mindent.
Közlekedni, parkolni,fagytalanítani,emelni/5t, játszottunk a guminyomásokkal, 😆 pakolni benne,fűteni, hűteni, okosan bezárkózni,lemosni stb…
Egyik sem egyszerű feladat.[/quote]
🙂
ha tele volnál pénzzel, mint Nyikolaj bolhával, azt javasolnám, hogy építtess egy felépítményt a 230-as Ducato alvázra, 2,8-as turbós dízelmotorral, az az első gömbölyű fülkés széria.
szerintem azzal járnál legjobban. 😉én is szurkolok neked és ha oda jutsz, szólj és kivesézzük.
majd Kertit felkérjük szakmai moderátornak. 🙂2014.01.27.-15:01 #41783[quote=”fischer”:yq4xaccy]
Az öreg autó nem mumus, nagyon – nagyon sok szempontból jobb, mint az újak.[/quote]
😀 igen. De ha lenne rá pénzem ujjat vennék! 😀
Nekem az öreglány jó szolgálatot tett. Megtanultam sok mindent.
Közlekedni, parkolni,fagytalanítani,emelni/5t, játszottunk a guminyomásokkal, 😆 pakolni benne,fűteni, hűteni, okosan bezárkózni,lemosni stb…
Egyik sem egyszerű feladat.
2014.01.27.-05:53 #41779[quote=”Mis”:fxrvojpx]És évente 2-3×5000 km-es túrára is el mernél indulni vele? (Látom Neked is ilyen van).
Azért ez fontos: én semmilyen műszaki dolgot nem csinálok rajta. Utálok szerelni, az izzót is szerelő cseréli (nem vagyunk egyformák). Tehát én biztosan nem tekerek semmit, se jobbra, se balra. Egy ilyen embernek is fenntartható? (Bár a többes vásárlásról szól a téma és 3-5 ember között biztosan akad olyan aki meg él-hal a bütykölésért. Én kifizetem Neki)[/quote]
[quote=”repi”:fxrvojpx]Őszinte leszek. NEM.
5000 km alatt sok minden történhet még a legjobban karbantartott szervizelt autóval is. Az meg hogy 3 X ?? 😳
Csakis új garanciális autóban gondolkodnék. Kb a bérautók is ennyit futnak évente gond nélkül.Nem véletlen, hogy három évesen már eladásra kínálják.Megnő a rizikó a meghibásodásra.
Viszont megoldás lehet egy lízing. Így azért mégsem kell olyan mélyen a zsebbe nyúlni.[/quote]
Hm…
repi, ne riogasd, riasztja ő magát nélkülünk is. 😉éves szinten 25 – 35 ezer kilométert mentem a munkám során az öreg Frankiával 2010-ig.
Azért csak 2010-ig, mert a kapcsolat és a munka nem folytatódott együtt és k..va nagyot hibáztam, mikor az autót nem a szüleim nevére helyeztem forgalomba, akiknek ráadásul van benne pénzük, hanem megbíztam a nőben. Most is meglenne, ha ez a taktikai ballépés nincs.
75 ló, ’86-ból.
valóban 80 km/h az autópálya és akkor egy árnyalattal 10 liter alatt fogyasztott nekem 100-on.februártól december elejéig úton volt velem, abban éltem, abból dolgoztam a volt csajommal.
jobban átgondolva a havi – kéthavi hazagurulásokat, minden évben csináltunk 4-6 kb. 5000 km-es túrát, minden hét végén más munkaterülettel és hét közben a két helyszín közötti utazgatással, világlátással, Großglocknerrel (az arrafelé nem ismerősek számára 3000 méter fölé menve és visszatérve) stb.
Soha nem hagyott ott, mindig haza tudtam jönni vele, egyetlen melegebb helyzet volt csak az évek alatt, de azzal is hazajöttem és sosem voltam veszélyben.Az öreg autó nem mumus, nagyon – nagyon sok szempontból jobb, mint az újak.
én a 230-as típuskódú Ducatóval és a hasonló évjáratú más márkák típusaival bezárólag vásárolnék, az utána következőket már kerülném, mint a tüzet.
jó döntés lehet még sok pénz megléte esetén új felépítmény építtetése megfelelő szolgáltatókkal egy gyönyörűen rendbetett régebbi alvázra.
a környezetvédelmi kérdésekkel szokták megbuktatni körmönfont érvelők ezt a javaslatot, ami azonban butaság, mert utólagos részecskeszűrő beépítés és a karbamidos adblue rendszer egyaránt szerkeszthető a régebbi motorokhoz, jelenleg euro 5-ig el lehet juttatni épeszű összegből pl. egy 2.5-ös ducato dízelt a 90-es évek elejéről. (természetesen Németországban…)
itthon még nem játszottam le ezt, a magyar közlekedési hatóságon eddig csak azt vittem keresztül, hogy fogadják el az alaphelyzetben euro norma nélküli motor fahrzeugbriefben feltüntetett euro-4-es normabesorolását és ez kerüljön az itthoni forgalmiba.elkalandoztam.
a lényeg, tapasztalataim szerint nem kell félni az öreg autóktól, egyszerűbb szerkezetük, robosztusságuk miatt kevesebb a baj velük, mint az újabbakkal.Mis, elárulom, külföldön az 5000 kilométerek alatt egyszer kellett kényszerűségből belebújnom, de az is kimerült egy folyadékszint feltöltésében
Sokszor két hétvégi munka közt volt annyi szabadidőm, hogy akkor cseréltem olajat út közben valamelyik megállóban, vagy csak alá/belebújtam és átnéztem pár dolgot, mert ahhoz volt kedvem, de sosem volt muszáj…2014.01.27.-00:39 #41778[quote=”NagyPapa”:1ifh1gcd]Egy 6 személyes lakókocsi LÉNYEGESEN tágasabb egy 6 személyes lakóautónál!!!
No persze ezt a gyakorlatban meg kell élni, kipróbálni.Ha szinte naponta, ismétlem naponta mész tovább, vegyél lakóautót! Ha közben látni szeretnél a belvárosból is valamit akkor a motor, vagy kerékpár a hátulján a legjobb megoldás. Gyerekekkel ez azért már bizony macerás…
Ha akár csak kettő vagy pláne három napot szeretnél egy helyben maradni és a környéket felfedezni, a belvárost, az óvárost megnézni, csak és kizárólag lakókocsit vegyél!
A lakóautót sok helyre be sem engedik, be sem férsz, parkolni nem tudsz, otthagyni nem mered, mert feltörik….
A biztonságos kempingbe a lakókocsival beállva, csillagtúrákat tehetsz a személyautóddal, olyan helyekre is eljutva ahova a lakóautó méretei miatt nem juthatsz el.
A lakóautózásnak is -mint mindenek- vannak előnyei és hátrányai.
Ha lenne, lett volna otthon helyem Én megtartottam volna lakókocsit is!!! Ez aszt hiszem válasz sok kérdésedre.[/quote]
Az autót mi is mindig a külvárosban hagytuk és 4 bringával kerekeztünk végig a látnivalókon. (Párizs, Prága, Toledo óváros, Barcelona, …)
2014.01.27.-00:28 #41777[quote=”NagyPapa”:2zr6j3mp]A tisztánlátáshoz egy picike adalék:
Húsz évig lakókocsiztam, a jelenlegi fullos lakóautómmal teljes mértékben azonos fullos felszereltségű volt a lakókocsim is. (Önjáró volt, távirányítással)
😆A nem kicsi mostani járgányhoz képest lényegesen nagyobb volt a kényelme!!!
Nekem semmi gondom nem volt a húzással sem.
Kicsit macerásabb az elő-sátor telepítése és bontása.
Más hátrányát nem tudok mondani.Fenntarthatóságát illetően nincs miről beszélni…
Nekem a mai napig van nosztalgiám a lakókocsik iránt.
Közel tized áron lehet kapni jó állapotú lakókocsit, gyerekekkel kezdésnek kitűnő választás lehet.[/quote]
Valóban, a lakókocsizásnak is meg van a maga fílingje. Valljuk be, egy komoly dízel tudja gond nélkül elvinni. Kis Yaris-szal Swift-tel esélytelen.
2014.01.27.-00:21 #41776[quote=”repi”:sbc8k89l]Ez sem rossz[/quote]
Főszezonban 28-33+ egyéb költségek, és minderre Áfa.
2014.01.27.-00:16 #41775[quote=”repi”:26thcqii]Őszinte leszek. NEM.
5000 km alatt sok minden történhet még a legjobban karbantartott szervizelt autóval is. Az meg hogy 3 X ?? 😳
Csakis új garanciális autóban gondolkodnék. Kb a bérautók is ennyit futnak évente gond nélkül.Nem véletlen, hogy három évesen már eladásra kínálják.Megnő a rizikó a meghibásodásra.
Viszont megoldás lehet egy lízing. Így azért mégsem kell olyan mélyen a zsebbe nyúlni.[/quote]
Hmm … Erre még nem is gondoltam, – ha a majdani egyesületünk lízingelné az autót …?
2014.01.26.-16:42 #417682014.01.26.-16:38 #41767[quote=”Mis”:3lb8ta77]Mikor és, hogy lehet megkeresni?[/quote]
Itt mát tapasztalataim is vannak 😆 itt
2014.01.26.-16:35 #41766[quote=”repi”:1jjlyr76]Nem szeretném leírni, de megbeszéljük.[/quote]
Mindig lehet alkudozni…
2014.01.26.-16:29 #41765[quote=”repi”:1fnzdirv]Nem szeretném leírni, de megbeszéljük.[/quote]
Mikor és, hogy lehet megkeresni?
2014.01.26.-16:27 #41764[quote=”Mis”:1ganrhyx]Én 6 személyest főszezonban mindenhol 30 000+áfa (bruttó 40 000) fölött látok. Legalábbis ha rákeresek a Gugliban a lakóautó bérletre[/quote]
Nem szeretném leírni, de megbeszéljük.
2014.01.26.-16:23 #41763[quote=”repi”:4y20eh58]Nem titok..20-25000 Ft ért bárhol kapsz.Ez a bérlési idő és a felszereltség függvénye ma például még 18e ért láttam hirdetést.[/quote]
Én 6 személyest főszezonban mindenhol 30 000+áfa (bruttó 40 000) fölött látok. Legalábbis ha rákeresek a Gugliban a lakóautó bérletre
2014.01.26.-16:20 #41762[quote=”Mis”:285fulm6]Privát üzenetre itt van lehetőség (csak, hogy ne legyen reklám)?[/quote]
Nem titok..20-25000 Ft ért bárhol kapsz.Ez a bérlési idő és a felszereltség függvénye ma például még 18e ért láttam hirdetést.
2014.01.26.-16:17 #41761[quote=”repi”:le87pa1h]Természetesen. Nem szoktunk itt az oldalon reklámozni,de tavaszig gondolom még találkozunk. Lesz egy pár lehetőség..[/quote]
Privát üzenetre itt van lehetőség (csak, hogy ne legyen reklám)?
2014.01.26.-16:16 #41760[quote=”Mis”:4b30295t]Ennek a kedvezőbb bérletnek meg lehet tudni a paramétereit?[/quote]
Természetesen. Nem szoktunk itt az oldalon reklámozni,de tavaszig gondolom még találkozunk. Lesz egy pár lehetőség..
2014.01.26.-16:09 #41759[quote=”repi”:1vuby77m]Van kedvezőbb igen. =D> [/quote]
Ennek a kedvezőbb bérletnek meg lehet tudni a paramétereit?
2014.01.26.-15:23 #41758[quote=”Mis”:cz9v5zhr]Ezen a főszezoni napi 30 000 F áfáért béreltek, vagy tudtok valami kedvezőbbet?
A lakókocsizás sem lehet rossz, de azért az nem ugyanaz (gondolom úgy, hogy még soha nem lakókocsiztam)[/quote]
Van kedvezőbb igen. =D>
2014.01.26.-15:22 #41757[quote=”Mis”:2xukl2fc]Vagyis agy 6 személyes lakókocsi tágasabb mint egy 6 személyes lakóautó?
Amiért én autót szeretnék: nem szeretek egy helyben dögleni. Menni szeretek, szeretek minél többet látni. Lakókocsival ez szinte lehetetlen (gondolom úgy, hogy még nem próbáltam)[/quote]
Sokkal tágasabb a lakókocsi, de a lakóautóval kényelmesebb a közlekedés.
Mi sem szeretünk egy helyben sok időt tölteni,de mi az a sok. 2-3 napot igen.Addig bejárjuk a környéket a személy autóval. Aztán odébb állunk.2014.01.26.-15:00 #41756[quote=”Mis”:3oej35ds]Vagyis agy 6 személyes lakókocsi tágasabb mint egy 6 személyes lakóautó?
Amiért én autót szeretnék: nem szeretek egy helyben dögleni. Menni szeretek, szeretek minél többet látni. Lakókocsival ez szinte lehetetlen (gondolom úgy, hogy még nem próbáltam)[/quote]
Egy 6 személyes lakókocsi LÉNYEGESEN tágasabb egy 6 személyes lakóautónál!!!
No persze ezt a gyakorlatban meg kell élni, kipróbálni.Ha szinte naponta, ismétlem naponta mész tovább, vegyél lakóautót! Ha közben látni szeretnél a belvárosból is valamit akkor a motor, vagy kerékpár a hátulján a legjobb megoldás. Gyerekekkel ez azért már bizony macerás…
Ha akár csak kettő vagy pláne három napot szeretnél egy helyben maradni és a környéket felfedezni, a belvárost, az óvárost megnézni, csak és kizárólag lakókocsit vegyél!
A lakóautót sok helyre be sem engedik, be sem férsz, parkolni nem tudsz, otthagyni nem mered, mert feltörik….
A biztonságos kempingbe a lakókocsival beállva, csillagtúrákat tehetsz a személyautóddal, olyan helyekre is eljutva ahova a lakóautó méretei miatt nem juthatsz el.
A lakóautózásnak is -mint mindenek- vannak előnyei és hátrányai.
Ha lenne, lett volna otthon helyem Én megtartottam volna lakókocsit is!!! Ez aszt hiszem válasz sok kérdésedre.
2014.01.26.-14:32 #41754[quote=”Mis”:3m30kq2p]Az előző hozzászólásomba tettem egy lakó linket.
Azt mondjátok, hogy megbízható.
A kérdésem, hogy a 75 Le mire elég?
Lehet vele tartani az autópályán a sebességet? Át lehet vele kelni az Alpokon?Egy ilyen szekér több száz kilométeren elviselhető? Nem lassú, zajos, rázós?[/quote]
Volt hasonló lakóautónk is, kicsit lassabban, de mindenhova elvitt és kevesebbet kellett szervizbe hordani, szerelni mint a jelenleg 3 éveset (ezzel az első évünk azzal telt, hogy össze kellett szerelni, amit a gyártás során nem tettek meg). A lakóautózás meg nem a sebességről szól. Vannak akik büszkélkednek vele, hogy 130-al simán mennek autópályán. Mi ott se szoktunk 90 fölött menni, mert onnantól ugrásszerűen megnő a fogyasztás és még nézelődni se lehet. A menet közbeni zajt jelentősen tudtuk csökkenteni Laci „újításával”, a lépcső feljáróra teszünk egy oda beszabott és kicsit leszigetelt fa fedést.
Egyszer volt egy öreg lakónk, amelyik okozott néhány izgalmas órát, amikor időre kellett elérnünk a korzikai kompot, azzal nem is mentünk többet hosszú útra, de általában nincs velük több gond, mint az automatikával teletömött újabbakkal.2014.01.26.-14:24 #41752[quote=”NagyPapa”:50g3ohfa]A tisztánlátáshoz egy picike adalék:
Húsz évig lakókocsiztam, a jelenlegi fullos lakóautómmal teljes mértékben azonos fullos felszereltségű volt a lakókocsim is. (Önjáró volt, távirányítással)
😆A nem kicsi mostani járgányhoz képest lényegesen nagyobb volt a kényelme!!!
Nekem semmi gondom nem volt a húzással sem.
Kicsit macerásabb az elő-sátor telepítése és bontása.
Más hátrányát nem tudok mondani.Fenntarthatóságát illetően nincs miről beszélni…
Nekem a mai napig van nosztalgiám a lakókocsik iránt.
Közel tized áron lehet kapni jó állapotú lakókocsit, gyerekekkel kezdésnek kitűnő választás lehet.[/quote]
Vagyis agy 6 személyes lakókocsi tágasabb mint egy 6 személyes lakóautó?
Amiért én autót szeretnék: nem szeretek egy helyben dögleni. Menni szeretek, szeretek minél többet látni. Lakókocsival ez szinte lehetetlen (gondolom úgy, hogy még nem próbáltam)
2014.01.26.-14:19 #41751[quote=”repi”:7j83g3za]Már eladtam, hasonló okok miatt. Most lakókocsizunk 😀 Nagyobb utakhoz egyenlőre bérelek..[/quote]
Ezen a főszezoni napi 30 000 F áfáért béreltek, vagy tudtok valami kedvezőbbet?
A lakókocsizás sem lehet rossz, de azért az nem ugyanaz (gondolom úgy, hogy még soha nem lakókocsiztam)
2014.01.26.-14:18 #41750[quote=”repi”:2lvjczu9]Már eladtam, hasonló okok miatt. Most lakókocsizunk 😀 Nagyobb utakhoz egyenlőre bérelek..[/quote]
A tisztánlátáshoz egy picike adalék:
Húsz évig lakókocsiztam, a jelenlegi fullos lakóautómmal teljes mértékben azonos fullos felszereltségű volt a lakókocsim is. (Önjáró volt, távirányítással)
😆A nem kicsi mostani járgányhoz képest lényegesen nagyobb volt a kényelme!!!
Nekem semmi gondom nem volt a húzással sem.
Kicsit macerásabb az elő-sátor telepítése és bontása.
Más hátrányát nem tudok mondani.Fenntarthatóságát illetően nincs miről beszélni…
Nekem a mai napig van nosztalgiám a lakókocsik iránt.
Közel tized áron lehet kapni jó állapotú lakókocsit, gyerekekkel kezdésnek kitűnő választás lehet.
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.