Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Közös lakóautó vásárlás és használat
-
IndítottaTémakör
-
2014.01.19.-03:51 #41549
Üdv Mindenkinek! 😀
Mit szólnátok egy lakóautós egyesülethez? 😯
http://aprod.hu/hirdetes/lakoauto-egyes … 1Nl1x.html
Van már ilyen?
Várom a javaslatokat, ötleteket! 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2014.02.16.-22:40 #42021
Ahogy írtam, az egyesületeknek nincs cégautóadó fizetése, a teljesítményadó 8 évtől 240 Ft/Kw, a biztosítás miatt is olcsóbb lesz vidéki tulajdonos.
[quote=”rmisi” post=41478]A lakoauto egyesülethez szólnék!
Ha magánszemélyként kezelitek lényegesen olcsóbb!
nincs cégautoado,
csak teljesitményadó ami 4-7 éves korig 300 ft/kW /év( fiat ducato 96 kw 130 Le )nincs 30.000 ft éventea biztositás pedig mint egy 2300 ccm es személyautoé- ez nekem a Bonus 10 ben Aegonnál a nem Budapesti cimmel 30.000/év
misi[/quote]
2014.02.16.-00:52 #41964A lakoauto egyesülethez szólnék!
Ha magánszemélyként kezelitek lényegesen olcsóbb!
nincs cégautoado,
csak teljesitményadó ami 4-7 éves korig 300 ft/kW /év( fiat ducato 96 kw 130 Le )nincs 30.000 ft éventea biztositás pedig mint egy 2300 ccm es személyautoé- ez nekem a Bonus 10 ben Aegonnál a nem Budapesti cimmel 30.000/év
misi
2014.02.13.-00:26 #41929Cégautó adót csak egyet adtam hozzá, de most utána néztem, egyesület mentesül a cégautó adó fizetése alól, így 660 000 /132 000 a költség.
2014.02.12.-23:36 #41928[quote=”Prinz” post=41442]Szia!
Nekünk van egy 2005-ös évjáratú 140 lovas Tranzitunk.
havi cégautóadó: 22000
bizti:48000/év
casco:130000/év
szerviz:30000 /10000km
üzemagyag:498000 /10000km
6db gumi:168000 /40000km
Magyar autopálya matrica:49800 /év
[quote=”kapudepo” post=41437]:) Kedves Klubtársak! Úgy tűnik, hogy meg van a csapatunk ! 🙂 Most egy kis segítséget szeretnénk kérni mindannyiótoktól! Aki vezet éves költségnyilvántartást a kocsijáról, legyen szíves ossza meg velünk, hogy átlagolni tudjunk, mire számítsunk. Ha volt már ilyen régebbi topikban, akkor csak azt írjátok meg. Köszönjük, előre is! :cheer:[/quote][/quote]Nagyon köszönjük! Ez már egy jó kiindulási alap. Úgy számolom, hogy pl. 60 000 km-re átszámolva üzemanyag nélkül 682 000.- Ft., 5 felé elosztva 136 400.-.
2014.02.12.-22:46 #41927Szia!
Nekünk van egy 2005-ös évjáratú 140 lovas Tranzitunk.
havi cégautóadó: 22000
bizti:48000/év
casco:130000/év
szerviz:30000 /10000km
üzemagyag:498000 /10000km
6db gumi:168000 /40000km
Magyar autopálya matrica:49800 /év
[quote=”kapudepo” post=41437]:) Kedves Klubtársak! Úgy tűnik, hogy meg van a csapatunk ! 🙂 Most egy kis segítséget szeretnénk kérni mindannyiótoktól! Aki vezet éves költségnyilvántartást a kocsijáról, legyen szíves ossza meg velünk, hogy átlagolni tudjunk, mire számítsunk. Ha volt már ilyen régebbi topikban, akkor csak azt írjátok meg. Köszönjük, előre is! :cheer:[/quote]2014.02.12.-22:19 #419255 000 000 Ft körül 10-12 éves lakót lehet kapni.
Induljunk ki abból, hogy évente 30 000 km-t fut.
Én úgy saccolom, hogy egy ilyen korú lakó éves fenntartása (kopó alkatrészek, olaj, szűrő cseréje, meghibásodások miatti szervizelés, biztosítás, gumi) évi 300 000 Ft-ból kijön.
Ez reális?
2014.02.12.-02:19 #41922🙂 Kedves Klubtársak! Úgy tűnik, hogy meg van a csapatunk ! 🙂 Most egy kis segítséget szeretnénk kérni mindannyiótoktól! Aki vezet éves költségnyilvántartást a kocsijáról, legyen szíves ossza meg velünk, hogy átlagolni tudjunk, mire számítsunk. Ha volt már ilyen régebbi topikban, akkor csak azt írjátok meg. Köszönjük, előre is! :cheer:
2014.02.12.-01:39 #41918[quote=”vasudvaros” post=41431][quote=”kapudepo” post=41427][quote=”fischer” post=41423]minden bizonnyal persze, csak a magyar rendszámhoz durva papírmunka és vastag pénztárca kell.
igaz, az egyedi gyártású felépítmény esetében ezek csak aprópénzek.[/quote]Mindenesetre minél kevesebb pénzből szeretnénk lakóautózni, úgyhogy elsődleges célunk az egyesületünk életre hívása. Az index hobbi -> utazás fórumán is elkezdtek jönni az érdeklődők! És a Facebook oldalunk is elindult: https://www.facebook.com/pages/Lak%C3%B3aut%C3%B3s-egyes%C3%BClet-k%C3%B6z%C3%B6s-lak%C3%B3aut%C3%B3/598965596865987 Már 12-en kedvelik. Azért fejlődünk! lépésről-lépésre …[/quote]
Waze.Miért akarsz Te egy jól működő KLUBA egyesületet toborozni ?[/quote]Miért? Azért, hogy az én családom is olcsóbban lakóautózhasson. B) WAZE B)
2014.02.12.-00:57 #41916[quote=”kapudepo” post=41427][quote=”fischer” post=41423]minden bizonnyal persze, csak a magyar rendszámhoz durva papírmunka és vastag pénztárca kell.
igaz, az egyedi gyártású felépítmény esetében ezek csak aprópénzek.[/quote]Mindenesetre minél kevesebb pénzből szeretnénk lakóautózni, úgyhogy elsődleges célunk az egyesületünk életre hívása. Az index hobbi -> utazás fórumán is elkezdtek jönni az érdeklődők! És a Facebook oldalunk is elindult: https://www.facebook.com/pages/Lak%C3%B3aut%C3%B3s-egyes%C3%BClet-k%C3%B6z%C3%B6s-lak%C3%B3aut%C3%B3/598965596865987 Már 12-en kedvelik. Azért fejlődünk! lépésről-lépésre …[/quote]
Waze.Miért akarsz Te egy jól működő KLUBA egyesületet toborozni ?2014.02.11.-17:12 #41912[quote=”fischer” post=41423]minden bizonnyal persze, csak a magyar rendszámhoz durva papírmunka és vastag pénztárca kell.
igaz, az egyedi gyártású felépítmény esetében ezek csak aprópénzek.[/quote]Mindenesetre minél kevesebb pénzből szeretnénk lakóautózni, úgyhogy elsődleges célunk az egyesületünk életre hívása. Az index hobbi -> utazás fórumán is elkezdtek jönni az érdeklődők! És a Facebook oldalunk is elindult: https://www.facebook.com/pages/Lak%C3%B3aut%C3%B3s-egyes%C3%BClet-k%C3%B6z%C3%B6s-lak%C3%B3aut%C3%B3/598965596865987 Már 12-en kedvelik. Azért fejlődünk! lépésről-lépésre …
2014.02.11.-08:03 #41908[quote=”kapudepo” post=41366][quote=”fischer” post=41344][quote=”kapudepo”:2l8m6ya3]Kár, hogy Toyota Dyna alvázra nem építenek lakót. Kabin nélkül kivitelezhető lenne integráltan …
’92-es 95 lovas turbós Ducato furgonom volt régen, nagyon sokat költöttem a kuplung-váltó-féltengely cserékre. Szerintem az erőátvitel még a 75 lovashoz tervezett volt benne. Nem kívánom vissza …[/quote]
nem volt szerencséd azzal a darabbal.
alattam mentek hasonlók pár százezer kilométert hasonló nyűg nélkül.[/quote]És mi a véleményed a Dynáról? Meg lehetne oldani rá egy lakó felépítményt?[/quote]
minden bizonnyal persze, csak a magyar rendszámhoz durva papírmunka és vastag pénztárca kell.
igaz, az egyedi gyártású felépítmény esetében ezek csak aprópénzek.2014.02.11.-03:39 #41907[quote=”EdGaR” post=41421][quote=”kapudepo” post=41419]Itt is találtunk két érdeklődőt: http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9218263%5B/quote%5D
Itt is? Miért, még hol? :P[/quote]Szerintem Te sem tagadhatod le ! 😉
2014.02.11.-03:11 #41906[quote=”kapudepo” post=41419]Itt is találtunk két érdeklődőt: http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9218263%5B/quote%5D
Itt is? Miért, még hol? 😛2014.02.11.-03:05 #41904Itt is találtunk két érdeklődőt: http://www.torzsasztal.hu/Article/showArticle?t=9218263
2014.02.09.-23:49 #41858[quote=”kapudepo” post=41374] …Láttál már Dynára épített lakót?[/quote]
Nem. Sajnos nem. Szerintem nem készült, max. egyedileg.2014.02.09.-23:23 #41857[quote=”EdGaR” post=41373][quote=”kapudepo” post=41366]
És mi a véleményed a Dynáról? Meg lehetne oldani rá egy lakó felépítményt?[/quote]
Ne haragudj, hogy lehurrogtalak az ideiglenes topikban. Érdekel a téma engem is.
Ebben a topikban senkit sem zavar majd a lobbi az egyesületed miatt.Ha Dynában gondolkozol, a Mitsubishi sem rosszabb pl. ezen csak javítani kell a felépítményt, nem újra építeni.[/quote]
Én egy hosszú tengelytávú, dupla kerekes Dyna alvázra gondoltam, abból vannak 109 LE-sek, viszont menetklímásak nem nagyon. 2004-től nem kéne, hogy régebbi legyen, mert akkor már nem lehet Assistance-ot kötni rá. Láttál már Dynára épített lakót?
2014.02.09.-22:33 #41856[quote=”kapudepo” post=41366]
És mi a véleményed a Dynáról? Meg lehetne oldani rá egy lakó felépítményt?[/quote]
Ne haragudj, hogy lehurrogtalak az ideiglenes topikban. Érdekel a téma engem is.
Ebben a topikban senkit sem zavar majd a lobbi az egyesületed miatt.Ha Dynában gondolkozol, a Mitsubishi sem rosszabb pl. ezen csak javítani kell a felépítményt, nem újra építeni.
2014.02.09.-20:47 #41847[quote=”fischer” post=41344][quote=”kapudepo”:2l8m6ya3]Kár, hogy Toyota Dyna alvázra nem építenek lakót. Kabin nélkül kivitelezhető lenne integráltan …
’92-es 95 lovas turbós Ducato furgonom volt régen, nagyon sokat költöttem a kuplung-váltó-féltengely cserékre. Szerintem az erőátvitel még a 75 lovashoz tervezett volt benne. Nem kívánom vissza …[/quote]
nem volt szerencséd azzal a darabbal.
alattam mentek hasonlók pár százezer kilométert hasonló nyűg nélkül.[/quote]És mi a véleményed a Dynáról? Meg lehetne oldani rá egy lakó felépítményt?
2014.01.29.-16:53 #41827[quote=”fischer”:j4op5wqd]nem volt szerencséd azzal a darabbal.
alattam mentek hasonlók pár százezer kilométert hasonló nyűg nélkül.[/quote]Akkor neked szerencséd volt. A Dynákról még rosszat nem hallottam …
2014.01.29.-16:28 #41826[quote=”kapudepo”:2l8m6ya3]Kár, hogy Toyota Dyna alvázra nem építenek lakót. Kabin nélkül kivitelezhető lenne integráltan …
’92-es 95 lovas turbós Ducato furgonom volt régen, nagyon sokat költöttem a kuplung-váltó-féltengely cserékre. Szerintem az erőátvitel még a 75 lovashoz tervezett volt benne. Nem kívánom vissza …[/quote]
nem volt szerencséd azzal a darabbal.
alattam mentek hasonlók pár százezer kilométert hasonló nyűg nélkül.2014.01.29.-00:49 #41823[quote=”fischer”:36ncjhlk]Hm…
repi, ne riogasd, riasztja ő magát nélkülünk is. 😉éves szinten 25 – 35 ezer kilométert mentem a munkám során az öreg Frankiával 2010-ig.
Azért csak 2010-ig, mert a kapcsolat és a munka nem folytatódott együtt és k..va nagyot hibáztam, mikor az autót nem a szüleim nevére helyeztem forgalomba, akiknek ráadásul van benne pénzük, hanem megbíztam a nőben. Most is meglenne, ha ez a taktikai ballépés nincs.
75 ló, ’86-ból.
valóban 80 km/h az autópálya és akkor egy árnyalattal 10 liter alatt fogyasztott nekem 100-on.februártól december elejéig úton volt velem, abban éltem, abból dolgoztam a volt csajommal.
jobban átgondolva a havi – kéthavi hazagurulásokat, minden évben csináltunk 4-6 kb. 5000 km-es túrát, minden hét végén más munkaterülettel és hét közben a két helyszín közötti utazgatással, világlátással, Großglocknerrel (az arrafelé nem ismerősek számára 3000 méter fölé menve és visszatérve) stb.
Soha nem hagyott ott, mindig haza tudtam jönni vele, egyetlen melegebb helyzet volt csak az évek alatt, de azzal is hazajöttem és sosem voltam veszélyben.Az öreg autó nem mumus, nagyon – nagyon sok szempontból jobb, mint az újak.
én a 230-as típuskódú Ducatóval és a hasonló évjáratú más márkák típusaival bezárólag vásárolnék, az utána következőket már kerülném, mint a tüzet.
jó döntés lehet még sok pénz megléte esetén új felépítmény építtetése megfelelő szolgáltatókkal egy gyönyörűen rendbetett régebbi alvázra.
a környezetvédelmi kérdésekkel szokták megbuktatni körmönfont érvelők ezt a javaslatot, ami azonban butaság, mert utólagos részecskeszűrő beépítés és a karbamidos adblue rendszer egyaránt szerkeszthető a régebbi motorokhoz, jelenleg euro 5-ig el lehet juttatni épeszű összegből pl. egy 2.5-ös ducato dízelt a 90-es évek elejéről. (természetesen Németországban…)
itthon még nem játszottam le ezt, a magyar közlekedési hatóságon eddig csak azt vittem keresztül, hogy fogadják el az alaphelyzetben euro norma nélküli motor fahrzeugbriefben feltüntetett euro-4-es normabesorolását és ez kerüljön az itthoni forgalmiba.elkalandoztam.
a lényeg, tapasztalataim szerint nem kell félni az öreg autóktól, egyszerűbb szerkezetük, robosztusságuk miatt kevesebb a baj velük, mint az újabbakkal.Mis, elárulom, külföldön az 5000 kilométerek alatt egyszer kellett kényszerűségből belebújnom, de az is kimerült egy folyadékszint feltöltésében
Sokszor két hétvégi munka közt volt annyi szabadidőm, hogy akkor cseréltem olajat út közben valamelyik megállóban, vagy csak alá/belebújtam és átnéztem pár dolgot, mert ahhoz volt kedvem, de sosem volt muszáj…[/quote]Kár, hogy Toyota Dyna alvázra nem építenek lakót. Kabin nélkül kivitelezhető lenne integráltan …
’92-es 95 lovas turbós Ducato furgonom volt régen, nagyon sokat költöttem a kuplung-váltó-féltengely cserékre. Szerintem az erőátvitel még a 75 lovashoz tervezett volt benne. Nem kívánom vissza …
2014.01.28.-05:46 #41814[quote=”Mis”:15u8557l]Ezek szerint a 230-as Ducato a legmegbízhatóbb? Még nincs tele elektronikával?[/quote]
nem, a 280-as a legmegbízhatóbb, de az a 75 lóerős szívódízel és azt kevesled sokakkal egyetemben.
a 290-es ugyanaz, csak turbóval és 95 lóerővel, de még mindig kocka, nyers, puritán.
a 230-as még nem vészesen elektronizált, de már gömbölyű és itt-ott komfortosabb és alkatrész is van hozzá, mint a szemét…ahogy EdGar írja, a kortársak is jók akkoriból.
[quote=”EdGaR”:15u8557l]Meg a Mercedes, meg a Mitsubishi, meg a Volkswagen… ebben a korosztályban… ezt azért nehéz lenne egy-egy állítással általánosítani 😯 [/quote][quote=”Mis”:15u8557l]Már a Fiat Ducatok között (úgy látom ez a legelterjedtebb alap).[/quote]
a régi kockák egyre fogynak, a legfiatalabb is már 20-21 éves, azért látsz mostanában többet az első gömbölyűből… 🙂
2014.01.27.-19:49 #41793[quote=”EdGaR”:1sn2g4vm]Meg a Mercedes, meg a Mitsubishi, meg a Volkswagen… ebben a korosztályban… ezt azért nehéz lenne egy-egy állítással általánosítani 😯 [/quote]
Már a Fiat Ducatok között (úgy látom ez a legelterjedtebb alap).
2014.01.27.-18:56 #41792[quote=”Mis”:269n2jqt]Ezek szerint a 230-as Ducato a legmegbízhatóbb? …[/quote]
Meg a Mercedes, meg a Mitsubishi, meg a Volkswagen… ebben a korosztályban… ezt azért nehéz lenne egy-egy állítással általánosítani 😯2014.01.27.-18:34 #41791[quote=”fischer”:kxpujthu]:)
ha tele volnál pénzzel, mint Nyikolaj bolhával, azt javasolnám, hogy építtess egy felépítményt a 230-as Ducato alvázra, 2,8-as turbós dízelmotorral, az az első gömbölyű fülkés széria.
szerintem azzal járnál legjobban. 😉én is szurkolok neked és ha oda jutsz, szólj és kivesézzük.
majd Kertit felkérjük szakmai moderátornak. 🙂 [/quote]Ezek szerint a 230-as Ducato a legmegbízhatóbb? Még nincs tele elektronikával?
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.