Főoldal › Fórumok › Lakóautózás › Közös lakóautó vásárlás és használat
-
IndítottaTémakör
-
2014.01.19.-03:51 #41549
Üdv Mindenkinek! 😀
Mit szólnátok egy lakóautós egyesülethez? 😯
http://aprod.hu/hirdetes/lakoauto-egyes … 1Nl1x.html
Van már ilyen?
Várom a javaslatokat, ötleteket! 🙂 -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2015.04.15.-16:30 #47477
Sziasztok
Még új vagyok a fórumon, csak azt szeretném megkérdezni, hogy ez a közös lakóautós kezdeményezés hogy áll ? Van még esetleg mód csatlakozni ? Ha igen akkor milyen feltételekkel, hogy működik ?
Válaszotokat köszönöm
Üdv G2014.12.01.-01:11 #45732[quote=”NagyPapa” post=44407]
Többek között nemo25-nek is van egy fullos saját építésű furgonja, de erről Őt érdemes kifaggatni, hogy vajon erre készítette vagy sem!![/quote]
Lehetne használni télen is, a hőszigetelés, és a fűtés is bírná az elemek támadását. Mondjuk a görög partok mentén nem nagyon kéne komoly hidegre számítani. Azt simán bevállalnám vele. Az itthoni tél már más tészta. Olyan, nagyon szürke, olyan, kicsit lehangoló, ezért inkább maradunk a másik 3 évszaknál, ha csavargásról van szó.
2014.12.01.-00:28 #45730Ha engem kérdeztek 1 óra ki 1,5 óra be a berendezés egyedül. Ez sajnos rengeteg kompromisszummal járt. Ez 2 emberes 3-4 ember tartósan……..érdekes. Élettér, összezártság rengeteg vitaforrás. Egy furgon TÉLEN 4 embernek kicsi. Szerintem. Azt azért javasolnám nézd meg, hogy ekkora felületű szimpla üvegek mellet nem is az, hogy mekkora teljesítményű, hanem hány darab állófűtés kell. A tolóajtó nem olyan nagy gáz. A keskeny nyitható praktikusabb de ha felfűtötted a belsőt a hőtehetetlenség sokat segít. A zuhanyt értékeld át, mert tapasztalataim szerint 80*80 lehet, hogy nem a legjobb. A gyáriakat kell nézegetni méregetni otthon kipróbálni. Ha beállsz a saját zuhanyodba és akár egy müa lappal vagy páncélkartonnal leválasztod a kívánt méretre sok mindenre rájöhetsz. És amit már néhány érdeklődőnek elmondtunk ha eljössz egy találkozóra annyi dologra kaphatsz válasz és annyi dologra hívhatják fel a figyelmedet ami sokat segíthet a megtakarításban,és a tervezésben
Nyomi2014.11.30.-21:24 #45722Szia Nagypapi!!
Az enyémbe nem leget kibontani bútort mert az úgy van építve ne lehessen csak nagy munkával.
Az enyém természetesen lehet használni tartós biwakra 3db fedélzeti aksi van benne meg mostanában összes világítást átalakítottam ledes világításra.
Fűtés nagyon jó, gáz kérdése a dolog.
De aki sokat akar télen biwakolni annak javaslom dízel fűtést, nem kel gáz után szaladgálni!
Visszatérve a Nyomi járgányára övé az ö elmondása szerint 1 óra alatt ki illetve be tudja rendezni a lakot.
Dízel fűtése van, van főzési és fürdési lehetősége is.
Szerintem nagyon jó ha több célra akarja valaki használni a járgányt!![quote=”NagyPapa” post=44416]Üdv Néked LacI!
Neked is ilyen „VAN” járgányod van, igaz a „Nyomi” Pistának is!De! Válaszoljatok, hogy a Ti jóval nagyobb járgányotok, mint egy 9 személyes kisbusz, alkalmas tartós téli biwakolásra?
Ráadásul úgy, hogy mindent kiszedsz belőle minden nyárra!![/quote]2014.11.30.-19:50 #45716[quote=”Gylaci” post=44414]Nézetek meg Nyomiéknak az autóját.
hétköznap teher autó de lehetne kis busz is!!
Nyaraláskor fúlós kemping autó
Nyomi maga csinálta
Udv GyLaci
[/quote]Szia, a múlt héten Makón volt dolgom, át akartunk ugrani Szegedre megnézni Nyomi csigáját, de sajnos későn végeztünk, és nem akartunk este alkalmatlankodni. Legközelebb majd Szegeden kezdünk..:) Bár úgy látom szilveszterkor itt lesz Debrecenben egy találkozó, ha itthon leszünk oda benézek. A tervezett elrendezésről beraktam egy képet a építős topicba, gondolom inkább oda illik ez a téma.
2014.11.30.-19:39 #45715[quote=”Gylaci” post=44414]Nézetek meg Nyomiéknak az autóját.
hétköznap teher autó de lehetne kis busz is!!
Nyaraláskor fúlós kemping autó
Nyomi maga csinálta
Udv GyLaci[/quote]Üdv Néked LacI!
Neked is ilyen „VAN” járgányod van, igaz a „Nyomi” Pistának is!De! Válaszoljatok, hogy a Ti jóval nagyobb járgányotok, mint egy 9 személyes kisbusz, alkalmas tartós téli biwakolásra?
Ráadásul úgy, hogy mindent kiszedsz belőle minden nyárra!!2014.11.30.-17:40 #45712Nézetek meg Nyomiéknak az autóját.
hétköznap teher autó de lehetne kis busz is!!
Nyaraláskor fúlós kemping autó
Nyomi maga csinálta
Udv GyLaci[quote=”E.G.” post=44413][quote=”woodoopilot” post=44412]Hello, valószínűleg én kicsit mást akarok, mint ti. A gyári lakóautó vagy lakókocsi nálunk nem opció, kipróbáltuk, de túl nagy, túl feltűnő, és csak nyaralásra lehet használni. Nyáron egy 9 személyes mikrobuszra van szükségünk, mert kinőttük a 7 személyes Corollát. Ősszel meg kiszednénk az üléseket, és mehetnénk csavarogni, legalábbis ez lenne a terv. Egy kicsit komfortosabb kempingautót szeretnék építeni, amibe beülhet az egész család, ha kell el tud húzni 2-3 kenut, vagy akár 8 biciklit, és a tetejére fel tudjam tenni a sárkányrepülőmet is. Ha meg kivesszük az üléseket, 2 felnőttnek és 1-2 gyereknek legyen alvóhely. Egy zuhany fülke és a konyha már full extra, pl. egy Tisza túrához képest.
Ha a pénz nem számítana, én egy ilyen lakóautót vennék:Vagy ha már álmodozunk, még jobb lenne egy GAZ 66-ra vagy egy Unimogra építeni lakódobozt…[/quote]
Szia!
Elég nehezen kivitelezhetőnek tartom, a nyáron 9 személyes mikróbuszból összel lakóautóra történő átalakitást.
Mert az OK, hogy kiveszed az üléseket, beraksz egy szivacs matracot, és alusztok, de ezzel nem lehet biwakolni!
Biwakhoz, pláne télen, még,ha déleurópába is mész, kell fűtés, víztartályok, fürdőszoba , wc , konyha. Ezek nem olyan berendezesek, amit bontok, építek!
Ha a tetőn csomagot szállítasz, nem lesz helye a napelemeknek, mert télen déleurópában is rövidebbek a nappalok, kell az áram, napelemből 2-3 kell hozzá.
Arról nem beszélve, hogy a furgon méreteiből adódóan is csak max. 2 személynek használható ( tudom, nekem is ilyen van)
Minden esetre kiváncsi vagyok a végeredményre. Oszd majd meg velünk.Üdv: E.G.[/quote]
2014.11.30.-17:18 #45711[quote=”woodoopilot” post=44412]Hello, valószínűleg én kicsit mást akarok, mint ti. A gyári lakóautó vagy lakókocsi nálunk nem opció, kipróbáltuk, de túl nagy, túl feltűnő, és csak nyaralásra lehet használni. Nyáron egy 9 személyes mikrobuszra van szükségünk, mert kinőttük a 7 személyes Corollát. Ősszel meg kiszednénk az üléseket, és mehetnénk csavarogni, legalábbis ez lenne a terv. Egy kicsit komfortosabb kempingautót szeretnék építeni, amibe beülhet az egész család, ha kell el tud húzni 2-3 kenut, vagy akár 8 biciklit, és a tetejére fel tudjam tenni a sárkányrepülőmet is. Ha meg kivesszük az üléseket, 2 felnőttnek és 1-2 gyereknek legyen alvóhely. Egy zuhany fülke és a konyha már full extra, pl. egy Tisza túrához képest.
Ha a pénz nem számítana, én egy ilyen lakóautót vennék:Vagy ha már álmodozunk, még jobb lenne egy GAZ 66-ra vagy egy Unimogra építeni lakódobozt…[/quote]
Szia!
Elég nehezen kivitelezhetőnek tartom, a nyáron 9 személyes mikróbuszból összel lakóautóra történő átalakitást.
Mert az OK, hogy kiveszed az üléseket, beraksz egy szivacs matracot, és alusztok, de ezzel nem lehet biwakolni!
Biwakhoz, pláne télen, még,ha déleurópába is mész, kell fűtés, víztartályok, fürdőszoba , wc , konyha. Ezek nem olyan berendezesek, amit bontok, építek!
Ha a tetőn csomagot szállítasz, nem lesz helye a napelemeknek, mert télen déleurópában is rövidebbek a nappalok, kell az áram, napelemből 2-3 kell hozzá.
Arról nem beszélve, hogy a furgon méreteiből adódóan is csak max. 2 személynek használható ( tudom, nekem is ilyen van)
Minden esetre kiváncsi vagyok a végeredményre. Oszd majd meg velünk.Üdv: E.G.
2014.11.30.-16:31 #45710Hello, valószínűleg én kicsit mást akarok, mint ti. A gyári lakóautó vagy lakókocsi nálunk nem opció, kipróbáltuk, de túl nagy, túl feltűnő, és csak nyaralásra lehet használni. Nyáron egy 9 személyes mikrobuszra van szükségünk, mert kinőttük a 7 személyes Corollát. Ősszel meg kiszednénk az üléseket, és mehetnénk csavarogni, legalábbis ez lenne a terv. Egy kicsit komfortosabb kempingautót szeretnék építeni, amibe beülhet az egész család, ha kell el tud húzni 2-3 kenut, vagy akár 8 biciklit, és a tetejére fel tudjam tenni a sárkányrepülőmet is. Ha meg kivesszük az üléseket, 2 felnőttnek és 1-2 gyereknek legyen alvóhely. Egy zuhany fülke és a konyha már full extra, pl. egy Tisza túrához képest.
Ha a pénz nem számítana, én egy ilyen lakóautót vennék:
Vagy ha már álmodozunk, még jobb lenne egy GAZ 66-ra vagy egy Unimogra építeni lakódobozt…
2014.11.30.-11:02 #45702Üdv néked Woodoopilot!
:meghajol
Az alanti sorokat Benöjenö írta:„A lakóautó/furgon kinézet előnyeit sorolhatnánk, de biwakolás szempontjából télen amúgy is azokban az országokban érdemes gondolkodni, ahol nem hajkurásszák a lakósokat. Ahol kevésbé toleránsak, ott a furgont is kiszúrják és csesztetnek.”
:smt216Bizony-bizony! Csesztetnek akkor is ha, furgonnal biwakolsz, pl a Horvát rendőrök. Ott még a saját, igen, a saját tulajdonodban (vagy máséban, tehát magántulajdonban) levő kertben sem biwakolhatsz, kempingezhetsz!!!
:sirA furgon egyébként az én véleményem szerint -sok előnye mellett- nem kifejezetten a téli biwakolás eszköze, a többek között a tolóajtón nyitáskor kizúduló meleg levegő miatt!!
🙁
A tartós biwakoláshoz szükséges kialakítás műszaki igénye sem igazán kedvező a furgonnál, annak méret-korlátai miatt, amiről nemo25 írt korábban!
Most ugye nem egy WW kraft-ról, vagy Merci-sprintről, vagy hsszú Ducató-ról beszélünkTöbbek között nemo25-nek is van egy fullos saját építésű furgonja, de erről Őt érdemes kifaggatni, hogy vajon erre készítette vagy sem!!
2014.11.30.-04:41 #45698[quote=”woodoopilot” post=44384]Szia, volt már lakókocsink, de az nem jött be, mert azzal csak kempingekben tudtunk megállni, mi meg 1-2 napnál többet nem szeretünk egy helyben ácsorogni. Volt sátras utánfutónk is, de az sem alkalmas biwakolásra. A sátor nem zavarna, régebben amikor még több szabad időnk volt nyáron, kedvenc programunk volt a Tisza túra, akkor is sátraztunk, és többnyire még csak nem is kempingekben. Nekünk egy lakóautó kell, de nem egy gyári, hanem egy olyan, ami kívülről egy átlagos furgonnak néz ki.[/quote]
Szerintem csekély esélye van annak, hogy az elgondolásod szerint működőképes legyen. 2 gurigából, nem tudsz egy hosszútávú, kempingmentes, vadkempingezésre alkalmas, lakóautó felszereltségű, kiadásra is megfelelő csigát összehozni.
Ezt magad is ellenőrizheted. Írd össze, hogy milyen felszerelésekre lenne igényed! Nézd meg ezen kütyük árát, add össze, és szorozd meg kettővel, hogy a beszereléshez szükséges további alkatrészek, és segédanyagok költségét is megtudd. Bontott, és használt technikát alkalmazva sem elég, az alap jármű beszerzési árán felül megmaradt keret.
Tovább görgetve a kérdést, írod, hogy egy hétre 300 ezres volt a bérlakó. De az nem 2 millás gép volt. Így nem számolhatsz egy ekkora bevétellel egy idősebb csigánál.
Mi már építettünk s.k. lakóautót, és bőven van tapasztalat, amit akár meg is osztok veled szívesen, de ahhoz hogy jó szekeret tudjál építeni, növelni kell a keretet.
Ha gyári lakóautót veszel a 2 milliós limittel, akkor meg számíts arra, hogy egy ilyen korosabb darabnál, biztosan költeni kell a hibák kijavítására, sok esetben nem is keveset.2014.11.30.-02:44 #45697Ugyanezt fogalmaztam meg én is magamban, mialatt olvastam az előző hozzászólásokat. Persze nem ismerem a hazai közönség bérlésre kapható részét, nem tudom, mire van kereslet.
A lakóautó/furgon kinézet előnyeit sorolhatnánk, de biwakolás szempontjából télen amúgy is azokban az országokban érdemes gondolkodni, ahol nem hajkurásszák a lakósokat. Ahol kevésbé toleránsak, ott a furgont is kiszúrják és csesztetnek.
Az biztos, hogy ha főleg télre tervezitek a csavargást, akkor jó lehet átalakított, saját építésű furgont csinálni, már csak a szigetelés szempontjából is. Bárcsak a gyári Dethleffs-emnél meg lehetne csinálni egy pazar szigetelést utólag! :smt216[quote=”E.G.” post=44396][quote=”woodoopilot” post=44370]
Volt egy balatoni nyaralónk, de alig használtuk, csak a nyűg volt vele, ezért eladtuk, abból maradt kb. 4 milla. Az egészet nem akarom elkölteni, de kb.a felét rá tudnánk szánni a nomád élet projektre. [/quote]Csak az a baj, hogy a bérlők leszanálják egy szezon alatt rendesen, ha ki van adva 100-120 napra. Ha meg csak pár napra sikerül kiadni, kár össze koszoltatni.
4 millából azért már lehet venni használtat, de a 2 millást nem lehet kiadni, vagy csak aprópénzért, úgy meg nem akkora üzlet.[/quote]2014.11.29.-22:16 #45691[quote=”woodoopilot” post=44370]
Volt egy balatoni nyaralónk, de alig használtuk, csak a nyűg volt vele, ezért eladtuk, abból maradt kb. 4 milla. Az egészet nem akarom elkölteni, de kb.a felét rá tudnánk szánni a nomád élet projektre. [/quote]Csak az a baj, hogy a bérlők leszanálják egy szezon alatt rendesen, ha ki van adva 100-120 napra. Ha meg csak pár napra sikerül kiadni, kár össze koszoltatni.
4 millából azért már lehet venni használtat, de a 2 millást nem lehet kiadni, vagy csak aprópénzért, úgy meg nem akkora üzlet.2014.11.29.-18:01 #45683[quote=”woodoopilot” post=44386]…
A biwakolásban még nincs tapasztalatunk, de szerintem nem kell azon annyit agyalni, neki kell vágni a világnak, aztán majd menet közben kialakul a rutin..:)[/quote]Szia!
Na ez az utolsó mondatod volt a nyerő! hurrá
Keresd meg Peter_Nizza nevű klubtársunkat, vagy az utazásra mentem blogspoton olvashatsz Róluk
Péterék jó pár éve felrúgták az itthoni életüket… szerintem az Ő tanácsai a mérvadóak hosszútávú kintléthez2014.11.29.-16:02 #45678[quote=”Nyomi” post=44380]Előrevetem sok sikert kívánok neked,de némely gondolatomat leíróm. Nem tudom ha 2 milláért veszel lakóautót, hogyan tudod bérbeadóként üzemeltetni. A korából adódó avulások meghibásodások esetleges lerobbanásokat hogyan tudod javítani, javíttatni, kötnek-e rá cascot stb. Ha lakókocsit veszel hol fogsz bivakkolni, és hogyan. Nem kötözködni akarok, csak nagyon elgondolkodtatott,és eljátszottam a gondolattal. És a gyerek, és a fogorvos, és melyik ország, országok (ahonnan „hazaugrasz”) a hozzátartozó nyelvismeret stb stb. Van a csapatba akik ezt rutinosan már csinálják az ő véleményükre is nagyon kíváncsi lennék. Hogyan kezdték, mire számoltak, mire nem mire kell vigyázni, hova érdemes menni, hova ne menj. Még talán külön topik is jó lehetne ha megfelelő érdeklődés mutatkozna. Addig is ha lehet a gondolataidat és az eseményeket oszd meg velem, velünk.
A kivitelezéshez sok sikert kívánok.
Hajrá! Nyomi.[/quote]Szia Nyomi!
A lakóautó bérbeadást nem akarnánk nagyüzemi szinten művelni, csak mivel nyáron nem nagyon van szabad időnk, akár hozhatna is valamit a konyhára. Egyébként a vállalkozásunk egyik profilja a gépkölcsönzés, 1,5M Ft-os gépeket adunk bérbe, és nem jellemző, hogy kárt tennének bennük.
Gyári lakóautót nem akarok venni, mert mi biwakolni szeretnénk, és rossz tapasztalataink vannak a horvát rendőrökkel, amikor legutóbb lakóautót béreltünk. Ezért inkább egy 9 személyes kisbuszt akarunk átépíteni.
Sokat agyaltam a dolgon, sajnos annyi pénz nincs a projektre, hogy egy vadonat új furgont vegyek, használtból meg nem akarok nagynyomású diesel motorosat venni. Van egy 7 személyes Corolla Versonk, az apósom egyszer beletöltött vagy 20 liter gázolajat, amit a kamionos ismerősétől kapott. Kb. 400e Ft-ba került végül az „olcsó” gázolaj, tönkrement 2 injektor, cserélni kellett a rail csövet, tisztítani kellett a rendszert, stb. Na ilyen meglepetésre nem vágyok, ezért hagyományos mechanikus Bosch adagolós diesel jöhet csak számításba, azok kimennek a világból is. Ahonnan meg ki vannak tiltva a fekete vagy piros matricás járművek, oda majd bemegyünk biciklivel. Olasz és francia kocsit nem veszek, a japánokból meg nincs elég nagy, így kizárásos alapon marad a Transit, a Sprinter, vagy az LT. 2000 előtti szívó diesel Transitunk volt már több is, egyik sem hagyott soha sem cserben, és motorikusan sosem volt egyikkel sem gond.
Most egy 7 személyes autóval szoktam húzni a sárkányrepülő szállító utánfutót, amire pont ráfér a 6 személyes katamaránunk, de nem egy hálás feladat egyedül várni a csapatra a kísérő kocsiban. Ha 9 személyes a busz, akkor 3 ember el tudna biwakol pl. Jándon, amíg leeveznek a többiek Tiszabecstől.
3-3500 euro körül már lehet kapni egészen jó állapotú 9 személyes Transitokat, most pl. a német vízimentők árulnak egy egészen szépet, 160e km-rel, azzal pl sok probléma mentes km-t meg lehet még tenni. De itthon is lehet találni időnként megkímélt Transit kisbuszokat 1-1,2M Ft körül. A berendezést meg én is meg tudom csinálni.
A biwakolásban még nincs tapasztalatunk, de szerintem nem kell azon annyit agyalni, neki kell vágni a világnak, aztán majd menet közben kialakul a rutin..:)2014.11.29.-15:46 #45677[quote=”woodoopilot” post=44384] Nekünk egy lakóautó kell, de nem egy gyári, hanem egy olyan, ami kívülről egy átlagos furgonnak néz ki.[/quote]
Üdv néked!
A NagyPapa véleményét megerősítve a két Milla -bérbe adható kivitelben- még talán saját kivitelezésében is karcsú !
🙁
Pontosan a Nyomi tagtársunk az aki erről többet tud, mert az Övé pont ilyen és saját kivitelezésű is ráadásul! :smt216Sok sikert hozzá, majd jelezd, hogy mire jutottál és mennyiből!
2014.11.29.-14:48 #45676Szia, volt már lakókocsink, de az nem jött be, mert azzal csak kempingekben tudtunk megállni, mi meg 1-2 napnál többet nem szeretünk egy helyben ácsorogni. Volt sátras utánfutónk is, de az sem alkalmas biwakolásra. A sátor nem zavarna, régebben amikor még több szabad időnk volt nyáron, kedvenc programunk volt a Tisza túra, akkor is sátraztunk, és többnyire még csak nem is kempingekben. Nekünk egy lakóautó kell, de nem egy gyári, hanem egy olyan, ami kívülről egy átlagos furgonnak néz ki.
2014.11.29.-13:58 #45671Előrevetem sok sikert kívánok neked,de némely gondolatomat leíróm. Nem tudom ha 2 milláért veszel lakóautót, hogyan tudod bérbeadóként üzemeltetni. A korából adódó avulások meghibásodások esetleges lerobbanásokat hogyan tudod javítani, javíttatni, kötnek-e rá cascot stb. Ha lakókocsit veszel hol fogsz bivakkolni, és hogyan. Nem kötözködni akarok, csak nagyon elgondolkodtatott,és eljátszottam a gondolattal. És a gyerek, és a fogorvos, és melyik ország, országok (ahonnan „hazaugrasz”) a hozzátartozó nyelvismeret stb stb. Van a csapatba akik ezt rutinosan már csinálják az ő véleményükre is nagyon kíváncsi lennék. Hogyan kezdték, mire számoltak, mire nem mire kell vigyázni, hova érdemes menni, hova ne menj. Még talán külön topik is jó lehetne ha megfelelő érdeklődés mutatkozna. Addig is ha lehet a gondolataidat és az eseményeket oszd meg velem, velünk.
A kivitelezéshez sok sikert kívánok.
Hajrá! Nyomi[quote=”woodoopilot” post=44370]Hello, nem tudom melyik topicban kellene feltennem a kérdésemet, de talán itt is jó lesz.
Szerintetek életképes lehet az az ötlet, hogy veszünk egy lakóautót, amit áprilistól szeptemberig bérbe adunk, és azzal keresünk annyi pénzt, hogy a fennmaradó időben el tudunk belőle biwakolni dél-európában télen?
Olyan a munkakörünk, hogy áprilistól szeptemberig folyamatosan dolgozunk, de utána 6 hónapig szabadok vagyunk. Az iskola miatt eddig nem nagyon tudtunk hosszabb időre elutazni, de annyira lezüllött az állami iskolarendszer, hogy a gyerek jövőre már magántanuló lesz, így már nem leszünk röghöz kötve.
Volt egy balatoni nyaralónk, de alig használtuk, csak a nyűg volt vele, ezért eladtuk, abból maradt kb. 4 milla. Az egészet nem akarom elkölteni, de kb.a felét rá tudnánk szánni a nomád élet projektre. Béreltünk már lakóautót, mi kb. 300e-t fizettünk érte 1 hétre. Nyilván ezt nem lehet megszorozni 26 héttel, meg vannak költségek, és adózni is kell, de talán össze lehetne szedni annyi pénzt, amennyivel többe kerül a nomád élet az itthoni punnyadásnál. Az élelmiszer árak külföldön se sokkal drágábbak, délen gondolom a lakóautó rezsije se lenne több, mint itthon a lakásnak. Ha meg valami drága szolgáltatásra lenne szükségünk (pl. fogorvos) legfeljebb haza jövünk, végül is nem a világ végére akarunk menni.[/quote]2014.11.29.-12:17 #45662[quote=”woodoopilot” post=44370]
Volt egy balatoni nyaralónk, de alig használtuk, csak a nyűg volt vele, ezért eladtuk, abból maradt kb. 4 milla. Az egészet nem akarom elkölteni, de kb.a felét rá tudnánk szánni a nomád élet projektre. [/quote]Üdv néked woodoopilot! :meghajol
Az írásodban megfogalmazottakkal akár egyet is érthetek, amit itt hagytam belőle azzal sajna nem! 🙁
A maradék 2 milla a nomád élet projektnél sátras utánfutóra nagyon sok, lakóautóra nagyon kevés, marad a lakókocsi.
Ennyi pénből viszont lakókocsit, már egy fullos szép nagy méretűt is kaphatsz, igaz használtat. hurrá
Az írásod alapján ha erre gondoltál akkor az ötlet igen jó!
Azt is bérbe lehet adni, sőt, könnyebben mint a lakóautót!!
Nekem még mindig megvan a nosztalgiám a lakókocsik iránt, annak nagyobb belső kényelme és a nagyobb mobilitása miatt! :smt039
Sok sikert hozzá!
Utoljára Érden az InterSpar utáni kereskedésben láttam igen jó állapotú angolból behozott lakókocsikat, még ennél jóval olcsóbb áron !!! :smt204
Ha lenne helyem otthon, bizony vennék egyet, a hosszú hétvégékre!2014.11.29.-04:05 #45660Hello, nem tudom melyik topicban kellene feltennem a kérdésemet, de talán itt is jó lesz.
Szerintetek életképes lehet az az ötlet, hogy veszünk egy lakóautót, amit áprilistól szeptemberig bérbe adunk, és azzal keresünk annyi pénzt, hogy a fennmaradó időben el tudunk belőle biwakolni dél-európában télen?
Olyan a munkakörünk, hogy áprilistól szeptemberig folyamatosan dolgozunk, de utána 6 hónapig szabadok vagyunk. Az iskola miatt eddig nem nagyon tudtunk hosszabb időre elutazni, de annyira lezüllött az állami iskolarendszer, hogy a gyerek jövőre már magántanuló lesz, így már nem leszünk röghöz kötve.
Volt egy balatoni nyaralónk, de alig használtuk, csak a nyűg volt vele, ezért eladtuk, abból maradt kb. 4 milla. Az egészet nem akarom elkölteni, de kb.a felét rá tudnánk szánni a nomád élet projektre. Béreltünk már lakóautót, mi kb. 300e-t fizettünk érte 1 hétre. Nyilván ezt nem lehet megszorozni 26 héttel, meg vannak költségek, és adózni is kell, de talán össze lehetne szedni annyi pénzt, amennyivel többe kerül a nomád élet az itthoni punnyadásnál. Az élelmiszer árak külföldön se sokkal drágábbak, délen gondolom a lakóautó rezsije se lenne több, mint itthon a lakásnak. Ha meg valami drága szolgáltatásra lenne szükségünk (pl. fogorvos) legfeljebb haza jövünk, végül is nem a világ végére akarunk menni.2014.03.17.-11:48 #42409igazad van Tomi kozos lonak turos a hata aztan ha hetvegen keten is elakarnak menni valahova egymasra fekszenek? :rohog :sir
[quote=”Tomy” post=41833][quote=”kapudepo” post=41692]Van benne igazság, persze. Nem mindenáron akarjuk mi ezt, majd kialakul …Írnál az autódról?[/quote]
Igen! 1991 évjáratú Hymer B644 360000KM van benne kb.De ki tudja……
6 személyes. Amikor megtudtam hogy útban van a negyedik gyerekünk akkor vettük ezt a nagyobbat.
Még az előző is megvan azt sokkal jobban szeretem.
Ez szerintem nagyából 10 litert fogyaszt. a nagy szélvédő miatt elég jó vele utazni mindent látsz ,csak ne kapjál kavicsot mert az durva 350e Ft
Cascót nem kötnek ilyen idős autóra úgyhogy tuti a bukta.
Télen sem buli mert párásodik kegyetlenül, ráadásul az első oldalablak mivel szimpla simán befagy belűlről!!!!!
Ennek a típusnak elég jó az elrendezése.2 asztal van benne, ami ennyi főre praktikus.
Sokat még nem költöttem rá, csak vezérműszíj meg ilyenek de az bármely használt autónál elsö feladat.
Ja meg a porlasztókat mert azok totálkárosak voltak. Pöccre indul mert FIAT!
Bár már 2 szer félre akartam állni útközben hogy most azonnal felgyújtom!!!!!!Hát ennyi.[/quote]
2014.03.14.-01:57 #42397[quote=”kapudepo” post=41692]Van benne igazság, persze. Nem mindenáron akarjuk mi ezt, majd kialakul …
Írnál az autódról?[/quote]
Igen! 1991 évjáratú Hymer B644 360000KM van benne kb.De ki tudja……
6 személyes. Amikor megtudtam hogy útban van a negyedik gyerekünk akkor vettük ezt a nagyobbat.
Még az előző is megvan azt sokkal jobban szeretem.
Ez szerintem nagyából 10 litert fogyaszt. a nagy szélvédő miatt elég jó vele utazni mindent látsz ,csak ne kapjál kavicsot mert az durva 350e Ft
Cascót nem kötnek ilyen idős autóra úgyhogy tuti a bukta.
Télen sem buli mert párásodik kegyetlenül, ráadásul az első oldalablak mivel szimpla simán befagy belűlről!!!!!
Ennek a típusnak elég jó az elrendezése.2 asztal van benne, ami ennyi főre praktikus.
Sokat még nem költöttem rá, csak vezérműszíj meg ilyenek de az bármely használt autónál elsö feladat.
Ja meg a porlasztókat mert azok totálkárosak voltak. Pöccre indul mert FIAT!
Bár már 2 szer félre akartam állni útközben hogy most azonnal felgyújtom!!!!!!Hát ennyi.
2014.02.26.-11:06 #42237Van benne igazság, persze. Nem mindenáron akarjuk mi ezt, majd kialakul …
Írnál az autódról?
[quote=”Tomy” post=41689]Szerintem nem olyan kiszállni mint egy saját tulajdonú autóból.
A sajátodat eladni szíved joga. Ilyen esetben mint amiben ti gondolkoztok
nem.
Ha nem találsz vevőt a „részedre” mert nem mindenki van ám oda a közösködésért- van is, meg nincs is valamid…….akkor hogy lehet kiszállni?
Vagy: Aki esetleg meg is venné tölled nem szimpatikus a többi részvényesnek.Amit ráköltesz szervízre több lesz mintha csak te használnád.
Az a cégesautó mindíg a leggázabb amit több sofőr hajt. Annak sosincs igazán gazdája.
És ez nem csak egy autó, hanem egy garzon is. Számtalan probléma lehet hátul is![/quote]2014.02.26.-03:11 #42234Szerintem nem olyan kiszállni mint egy saját tulajdonú autóból.
A sajátodat eladni szíved joga. Ilyen esetben mint amiben ti gondolkoztok
nem.
Ha nem találsz vevőt a „részedre” mert nem mindenki van ám oda a közösködésért- van is, meg nincs is valamid…….akkor hogy lehet kiszállni?
Vagy: Aki esetleg meg is venné tölled nem szimpatikus a többi részvényesnek.Amit ráköltesz szervízre több lesz mintha csak te használnád.
Az a cégesautó mindíg a leggázabb amit több sofőr hajt. Annak sosincs igazán gazdája.
És ez nem csak egy autó, hanem egy garzon is. Számtalan probléma lehet hátul is!2014.02.26.-02:42 #42232Természetesen az a legkorrektebb, és legkényelmesebb, ha a családnak saját lakóautója van.
Csak ott van a „ha”.
Itt mindezzel szemben csak a költségek megtakarítása áll. Kiszállni ugyanúgy lehet mint a saját kocsiból.
Írnál pár sort az autódról? Szép darab ! Milyen típus, évjárat, tapasztalatok, költségek, stb.? Csak tájékozódás képpen kérdezem.
[quote=”Tomy” post=41686]Szerintem a ” közös ” lakóautó pont a lakóautózás szabadságát öli meg!
Ha van saját autód kinézel otthon az ablakon, jóidő, napsütés, stb.
Beülsz, ízzítasz és gyíía!!!
Nem is kell meszire menni mindenhol vannak szép helyek.Nem pakolászol cuccolgatsz, mert elszalad az ídő!
És akkor nem is beszélek arról ha nem te vagy épp a soros.Akinek bejön ez az életforma, elöbb-utóbb úgy is ki akar majd lépni és szerez egy saját autót. http://www.mobile.de Tele van lakóautóval, nem túl nagy feladat behozni egyet. Csak akkor ebből hogy tud majd kiszállni……
Tomy[/quote]
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.