-
IndítottaTémakör
-
2006.11.20.-15:33 #4056
Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.10.05.-23:03 #59594
[quote=”gattila” post=56390]Igazad van, a részletek:
A hűtő: https://euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-egyajtos-hutoszekreny/p/153436
szempont az 50×50 cm méret, és a 37 db zajInverter: Ennek egy régebbi változata, https://www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-autos-feszueltsegatalakito-usb-vel-12-vdc-10-5-15-vdc-1000w-voltcraft-psw-1000-12-g-1277820.html
Akku: Woodoopilottól vett bontott 18 Ah akkuk lélegeztetőgépből? utána fagyiskocsiból kiszedve. 6 db párhuzamosan kapcsolva.
Teljesen feltöltött állapotban kb. másfél nap után kapcsol le az inverter kb, 10,5-11 volt környékén. Olyan csendes, hogy csak a bekapcsoló relé? hangját hallom 🙂 Nekem teljesen megfelel, igaz nem menő a lakóm.
[/quote]
Számolgattam, hogy ez számokban mit jelent.
A hűtőd napi fogyasztása (gyártói adat szerint) 309W.
Az invertered fogyasztása (ezt nem találtam meg, ezért hasonló termék adataival számoltam) 1,5A x 12 V x 24 óra = 432 W
Tehát összesen a napi fogyasztásod 741 W.
Az akkud 6 x 18 Ah = 108 Ah. 1296W
Ha másfélnapot megy a hűtőd, ami 1111,5 W az azt jelenti, hogy lekapja az aksidat 15 %-ra, ekkor kapcsol le.
Ehhez hagyományos aksikból 2db 100Ah-s kellene, és a megfelelő töltési rendszer.
Ilyen aksihoz nem mindenki jut hozzá, vagy vesz 100 Ah-s lifepo4-et.
De mondjuk 2db hagyományos aksi van.
ehhez kellene meghatározni a megfelelő napelem teljesítményét, ami biztonsággal feltölt napról napra.2020.08.30.-21:31 #59544abszorcios hutomet lecserelnem kompresszorosra meglevo 300W solar melle. Van valami tuti tipp, esetleg alibaba tapasztalat? ugyanitt tokeletes abszorcios elado .
2020.08.30.-21:28 #59543sziasztok
meglevo abszorcios tokeletes hutomet lecserelnem kompresszorosra. Van valami tuti befuto? Esetleg tapasztalan a kinai vonallal?
2020.07.11.-00:45 #59451Igazad van, a részletek:
A hűtő: https://euronics.hu/termekek/zanussi-zrg11600wa-egyajtos-hutoszekreny/p/153436
szempont az 50×50 cm méret, és a 37 db zajInverter: Ennek egy régebbi változata, https://www.conrad.hu/hu/szinuszos-inverter-autos-feszueltsegatalakito-usb-vel-12-vdc-10-5-15-vdc-1000w-voltcraft-psw-1000-12-g-1277820.html
Akku: Woodoopilottól vett bontott 18 Ah akkuk lélegeztetőgépből? utána fagyiskocsiból kiszedve. 6 db párhuzamosan kapcsolva.
Teljesen feltöltött állapotban kb. másfél nap után kapcsol le az inverter kb, 10,5-11 volt környékén. Olyan csendes, hogy csak a bekapcsoló relé? hangját hallom 🙂 Nekem teljesen megfelel, igaz nem menő a lakóm.
[quote=”NagyPapa” post=56388][quote=”gattila” post=56387]Nekem pl. működik. 1,5 napot megy 100 Ah akkuról.[/quote]
A véleményed, a tapasztalatod, így önmagában félreérthető is lehet, mert nem írtad meg, hogy mekkora hűtőd van, milyen indítással működik, sőt még az sem mindegy, milyen hűtőközeggel üzemel.
Nekem speciel volt -egy évig így üzemeltem vele- háztartási hűtőm 150 literes, ellenállásos indítással, izobután hűtőközeggel, amit az 1200/2400 Wattos inverter nem tudott elindítani sem, nem, hogy üzemelni! Le kellett cserélnem az invertert 2000/3000 wattosra, azzal ment ugyan, de nem tudott többet 24 óránál a 2 db 100 Ah-ás azaz 200 Ah-s AGM MOLL akkupakkommal sem![/quote]
2020.07.10.-09:35 #59449[quote=”gattila” post=56387]Nekem pl. működik. 1,5 napot megy 100 Ah akkuról.[/quote]
A véleményed, a tapasztalatod, így önmagában félreérthető is lehet, mert nem írtad meg, hogy mekkora hűtőd van, milyen indítással működik, sőt még az sem mindegy, milyen hűtőközeggel üzemel.
Nekem speciel volt -egy évig így üzemeltem vele- háztartási hűtőm 150 literes, ellenállásos indítással, izobután hűtőközeggel, amit az 1200/2400 Wattos inverter nem tudott elindítani sem, nem, hogy üzemelni! Le kellett cserélnem az invertert 2000/3000 wattosra, azzal ment ugyan, de nem tudott többet 24 óránál a 2 db 100 Ah-ás azaz 200 Ah-s AGM MOLL akkupakkommal sem!
2020.07.09.-02:10 #59448Nekem pl. működik. 1,5 napot megy 100 Ah akkuról.
2020.07.06.-01:18 #59445Ha visszaolvasol a fórumon, akkor megtalálod több ember véleményét, miért is nem jó a 220-as hűtő. Nem véletlen nincs beépítve lakóautóba.
2020.07.05.-21:37 #59444Sziasztok ismét egy problémával küzdök. Sikerült a hűtőt bekötni működött is, este atkapcsoltam230 voltra éjjel leverte a biztosítékot, és most már nem hűt. Àramfelvetele az van hátul jön a meleg, viszont bent egyáltalán nem hűt. Arra gondoltam hogy lecserelem egy normál hutore 220volt szinuszos inverterem van, 260w Poli napelem 8.5 A rendszer, 230ah akkumulátor. Szerintetek mennyit menne el akksirol? Az inverter 10w 0.8A aramfelvetellel rendelkezik üresjáratban, a hűtőszekrény 70w 0.5A aramfelvetellel rendelkezik.
2020.06.24.-23:38 #59410İtt a szokasos garancia van. Hivatalosan ilyen formanyomtatvany, szerzödes reszlet vagy egyeb formaban megjelenitve nincs, viszont a szakik mindig addig dolgoznak, mig jo nem lesz. Ha kell 10szer is vissza lehet es kell menni, mig hibatlan nem lesz. Viszont elsöre nem mindig sikerül.
Mindent megoldanak es mindent a bolti araknal joval olcsobban.2020.06.24.-19:38 #59409Na az az utólagos klíma beépítés érdekes lehet számomra, ugyanis itthon 1,5 millát mondtak rá és garanicia nélkül.
Mondván, hogy át kell programozni az autó computerét is és nem biztos hogy jó lesz…
Erre van valamiféle garancia?2020.06.23.-19:28 #59402Jo napot mindenkinek!
Egy kosza gondolatot tennek hozza atemahoz.
Kompresszoros hütöm van, nagy, melyhütös. Csak egy also szellözö nyilassal, mert ennek eleg ez is. Nem melegszik. Rendes konyhai hütö atszerelve 12 voltosra. 1db Danfoss 12v kompressor lett kicserelve az Ebayröl. Sajnos a beepitesröl nem tudok fotot mutatni mert ugy be van epitve, hogy kivenni csak a eitöje tudna. Viszont problema mentes, es ejjel is alig van hangja. Ha valaki Törökorszagba tervezne turat es eljön erre felem, meg tudom mutatni, hol keszül es hogyan.
Tovabba ezek a szakik kb 100 000 Forintos aron beepitettek nekem a hatso tengelyre egy egy legrugot. 10 tonnat bir es külön-külön allithato, igy ha a terep megkivanja a vizszintet beallithatom. Kis 250Psi teljesitmenyü 12 Voltos kompresszorral a kivant magassagig visszatölthetem. Különösen hasznos ha hatul egy nehez motor van rögzitve, mint a mienk(160kg).
Tovabba akinek nincs klimaja, kb 1000 Euroert beszerelik az eredeti Fiat klimat a motorterbe, olyan hideget fuj, hogy fazni lehet bent.
Ha valaki böviteni szeretne, lehet erdemes idaig is eljönni akar egy nyaralassal összekapcsolva.
(nem allt szandekomban reklamot csinalni senkinek, gondoltam megemlitem)2020.06.18.-02:14 #59392:smt204 [quote=”zsozsy” post=56342][quote=”zsozsy” post=56326][quote=”KATAND” post=56324]Véleményt szeretnék kérni.
Abszorpciós hűtőnél ha 2 db 12 v-os ventilátorral a hűtőbordákat
még hűtöm,segít-e a hatásfokon,ér-e valamit azon kívül,hogy bent a lakóba
nem termel meleget .Van-e valakinek esetleg tapasztalata,vagy véleménye,.?
Be szereltem de azon kívül, hogy nem jön be a meleg még nagy változást nem tapasztaltam.[/quote]
Én 3db 60-as ventit raktam be(külön kapcsolóval) a felső szellőző rács alá közvetlenül és jobb lett:)[/quote]csak annyit kiegészítésül ,hogy most nem rég vettem ki a szétfagyott dobozos sörömet a hűtőből. Tényleg jobb lett!
B@ssza meg![/quote]2020.06.18.-00:17 #59391[quote=”zsozsy” post=56326][quote=”KATAND” post=56324]Véleményt szeretnék kérni.
Abszorpciós hűtőnél ha 2 db 12 v-os ventilátorral a hűtőbordákat
még hűtöm,segít-e a hatásfokon,ér-e valamit azon kívül,hogy bent a lakóba
nem termel meleget .Van-e valakinek esetleg tapasztalata,vagy véleménye,.?
Be szereltem de azon kívül, hogy nem jön be a meleg még nagy változást nem tapasztaltam.[/quote]
Én 3db 60-as ventit raktam be(külön kapcsolóval) a felső szellőző rács alá közvetlenül és jobb lett:)[/quote]csak annyit kiegészítésül ,hogy most nem rég vettem ki a szétfagyott dobozos sörömet a hűtőből. Tényleg jobb lett!
B@ssza meg!2020.06.08.-02:03 #59374Hatásfok, áramlástan, ventilátor rásegítés, kérdések, és megoldások. Van akinek működik, és van aki vért izzad vele, hogy némi hideget csiholjon a bodzaszörpinek. Érdekes anomáliák. Nehéz igazságot tenni, de egy lényeges kérdésre az évek során felfigyeltem. Építettem, átalakítottam, újjáépítettem pár csigát, és ugyan találkoztam problémás hűtővel, de nagy többségében azért jól, vagy elfogadhatóan működő abszorpciós hűtőkkel volt dolgom. Az építések során, mindegyik készüléket, igen szűken építettem be, ami azt jelenti, hogy a lehető legkisebb rést hagytam a burkolat, és a technika között. Eleinte féltem, is hogy nem fog működni a fizika, mert még a tolóajtó is a rácsok elé csúsztak, ami még plusz folytásnak gondoltam, de nem így történt. Mindegyik tökéletesen, az elvárhatónak megfelelően teszi a dolgát, ventilátor nélkül. Viszont amelyik csigánál gond volt a technikával, annál igen bőkezűen bántak a térrel, a lakó adottságai okán, majd 30 centi üreg volt a hűtőbordák, és a lakó külső fala közt. Több lépcsős ventilátor rendszert építettünk be, hogy sikerüljön kitessékelni a meleg levegőt, de nem volt túlzottan hatásos még így sem. Ellenben az alig 4 centis résen, fürgén áramlik a hűtőközeg (levegő). Kizárólag nagy melegben, (36-38 fok felett) szoktam levenni a felső rácsot, amivel támogatom a technika feladatát.
Ezekből levonva a következtetéseket, hiszem, hogy nagy szerepe van annak a hűtők működésében, hogy miképpen van kialakítva a bordák mögötti tér. Nagyon sok lakónál látom, hogy a rács, alacsonyabban van beépítve, mint az üreg felső záróeleme, ami szerintem jelentősen rontja a gravimetriás áramlást, ezért elengedhetetlen a ventilátor beépítése, ami viszont állandó üzemben energiát emészt fel.2020.06.08.-00:56 #59373az alsó rácsnál befelé(szívó) a felsőnél kifelé(fúvó) ventilációt kell elérni ,kapcsolható módon ..Régebben a lakókocsimba én is szereltem ilyet billenő kapcsolóval. De önmagában ha 28 fok felett a hűtő fedő rácsok kivétele is hatásfok javulást fog eredményezi a kémény hatás miatt. apóka
2020.06.07.-22:50 #59372[quote=”KATAND” post=56324]Véleményt szeretnék kérni.
Abszorpciós hűtőnél ha 2 db 12 v-os ventilátorral a hűtőbordákat
még hűtöm,segít-e a hatásfokon,ér-e valamit azon kívül,hogy bent a lakóba
nem termel meleget .Van-e valakinek esetleg tapasztalata,vagy véleménye,.?
Be szereltem de azon kívül, hogy nem jön be a meleg még nagy változást nem tapasztaltam.[/quote]
Én 3db 60-as ventit raktam be(külön kapcsolóval) a felső szellőző rács alá közvetlenül és jobb lett:)2020.06.07.-22:28 #59371Az biztos, hogy a ventilláció javítja a hűtés hatásfokát, a külső hőmérséklethez képest a hűtőben alacsonyabb lesz az elérhető hőmérséklet, mint külső szellőzés nélkül. A kocsiban nem lesz kevésbé meleg (ugyanannyi hőt kell a rendszernek leadni, csak a levegő keveredése miatt kevésbé veszed észre.
A változást akkor fogod érezni, amikor a külső 36 fokban kell a hűtőnek dolgozni.2020.06.07.-18:06 #59370Véleményt szeretnék kérni.
Abszorpciós hűtőnél ha 2 db 12 v-os ventilátorral a hűtőbordákat
még hűtöm,segít-e a hatásfokon,ér-e valamit azon kívül,hogy bent a lakóba
nem termel meleget .Van-e valakinek esetleg tapasztalata,vagy véleménye,.?
Be szereltem de azon kívül, hogy nem jön be a meleg még nagy változást nem tapasztaltam.2020.05.28.-14:07 #59349[quote=”LastNomad” post=56297]Sziasztok segítséget szeretnék kérni.
Vettem egy konyhát a duxiba megcsináltuk, kitakaritottuk, húztam neki vezetéket 6mm2 átmérő. A gondom az lenne, hogy a hűtőn 2 eres 12 voltos vezeték van kék és fehér színben. Ezek közül melyik a pozitív illetve a test. Félek ha esetleg fordítva kötöm be, akkor elromlik a hűtő. Amúgy egy Electrolux abszorpcios ami 12v 220v illetve gázüzemű is.[/quote]Ezt ki tudod mérni. A negatív össze van kötve a test-el. A hűtő fémrésze kicsengethető, lámpázható, műszeren nulla ellenállást kell mérned a negatívval.
2020.05.27.-01:58 #59343Sziasztok segítséget szeretnék kérni.
Vettem egy konyhát a duxiba megcsináltuk, kitakaritottuk, húztam neki vezetéket 6mm2 átmérő. A gondom az lenne, hogy a hűtőn 2 eres 12 voltos vezeték van kék és fehér színben. Ezek közül melyik a pozitív illetve a test. Félek ha esetleg fordítva kötöm be, akkor elromlik a hűtő. Amúgy egy Electrolux abszorpcios ami 12v 220v illetve gázüzemű is.2020.05.25.-21:17 #59338Segítségek kérnék !
A lakóban van egy Dometic hűtő, és most a szezon kezdetén nem akar gázról üzemelni. Automatikus begyújtása van gyárilag és nem hallani hogy szikráztatna A készülék egy 160 literes felül külön fagyasztós változat. 12V-ról és hálózatról müködik.2020.05.25.-10:02 #59337Üdv!
Tudja vki, hogy kell kiszerelni hűtszekrényt lakóautóból?
Ford Transit Elnagh Pokerről van szó, Elektrolux a hűtő, 1993-as évjérat!2020.01.16.-23:50 #586162 éve jelentek meg egy kereskedelmi hűtővel, de azóta nem látok előrelépést. Annak kb. kosárlabda méretű volt az „agregátja”.
A működési elv zseniális, de nagyon lassan haladnak a fejlesztéssel, már vagy 20 éve kísérleteznek vele. Abban bízok, hogy a Carrier is lát benne fantáziát, és felgyorsítják a piacra dobást.2020.01.16.-02:35 #58612[quote=”woodoopilot” post=55841]Nem tudom lesz-e ebből a mágneses hűtőszekrényből kereskedelmi forgalomban kapható változat, de egy lakóautóba talán egy ilyen lenne a legjobb. A lakóautós hűtők kirívóan drágák voltak mindig is, ha ez a mágneses hűtő drágább is lesz, mint a hagyományos kompresszoros, hamarabb megvennék a lakóautósok, mint az átlag emberek a konyhába. Az is nagy előnye lenne a mágneses hűtőnek, hogy sokkal csendesebb, mint egy kompresszoros, egy lakóautóban az se hátrány…
A mágneses hűtés működési elve azon alapul, hogy vannak olyan gallium ötvözetek, amik felmelegednek a mágneses tér hatására, és lehűlnek, amikor lemágneseződnek. Két változata van, az egyikben az ötvözetet mozgatják az álló mágnese térben, a másikban meg az ötvözet fix, és a mágneses teret mozgatják. Illetve van egy olyan változat is, amikor galliumos zagyot csinálnak, és azt keringetik egy szivattyúval a hőcserélők és a mágneses tér között. Erős állandómágnesekkel is működik, így a mágneses tér előállítása nem igényel külön energiát.
Az is nagyon jó, hogy nincs szükség ózon károsító (freon) vagy robbanásveszélyes (izobután) hűtőközegre, nincs szükség energia igényes kompresszorra sem, ezért leglább 50%-al kisebb a mágneses hűtő energiafelhasználása. Plusz nincsenek nagy indítóáramok, mert a villanymotornak csak a mágneses tér ellenállását kell legyőzni, 12V egyenáramról simán tudna működni.
[/quote]Ez így jól hangzik, és a jelentősen kisebb energiaigény, valóban versenyképessé tenné. Ennél már nekem is megdobbanna a szívem, ha a gyakorlatban is megbízhatóan működne.
Vannak információk arról, hogy mekkora helyet foglal el a technika? Esetleg a súlyára vonatkozó adatok???? 😉2020.01.16.-00:49 #58611Nem tudom lesz-e ebből a mágneses hűtőszekrényből kereskedelmi forgalomban kapható változat, de egy lakóautóba talán egy ilyen lenne a legjobb. A lakóautós hűtők kirívóan drágák voltak mindig is, ha ez a mágneses hűtő drágább is lesz, mint a hagyományos kompresszoros, hamarabb megvennék a lakóautósok, mint az átlag emberek a konyhába. Az is nagy előnye lenne a mágneses hűtőnek, hogy sokkal csendesebb, mint egy kompresszoros, egy lakóautóban az se hátrány…
A mágneses hűtés működési elve azon alapul, hogy vannak olyan gallium ötvözetek, amik felmelegednek a mágneses tér hatására, és lehűlnek, amikor lemágneseződnek. Két változata van, az egyikben az ötvözetet mozgatják az álló mágnese térben, a másikban meg az ötvözet fix, és a mágneses teret mozgatják. Illetve van egy olyan változat is, amikor galliumos zagyot csinálnak, és azt keringetik egy szivattyúval a hőcserélők és a mágneses tér között. Erős állandómágnesekkel is működik, így a mágneses tér előállítása nem igényel külön energiát.
Az is nagyon jó, hogy nincs szükség ózon károsító (freon) vagy robbanásveszélyes (izobután) hűtőközegre, nincs szükség energia igényes kompresszorra sem, ezért leglább 50%-al kisebb a mágneses hűtő energiafelhasználása. Plusz nincsenek nagy indítóáramok, mert a villanymotornak csak a mágneses tér ellenállását kell legyőzni, 12V egyenáramról simán tudna működni.A Carrefour komoly név a hűtéstechnikában, ha a nevüket adják egy ilyen hűtőhöz, akkor az biztos nem kamu:
https://www.youtube.com/watch?v=qCEmir9zW2gA működési elvről itt egy videó, igaz angol nyelvű, de szerintem érthető:
https://www.youtube.com/watch?v=ikNxpqe53Wg -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.