-
IndítottaTémakör
-
2006.11.20.-15:33 #4056
Sziasztok!
A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2009.08.11.-13:09 #15643
[quote=”Oldi”:tbtj8n9f]Hali!
Mondjuk ezt én gépesítettem…
Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)=D> üdv: :smt039 :smt039 [/quote]
Tisztelt klubtársak!A hűtők tisztítása valóban nem egy nagy kaland ( persze ez attól is függ,hogy a gyártó mennyire figyelt oda a beszerelésnél a tisztíthatóságra ) ezért nem is kerül sokba.
Az esetek nagy többségénél nem a por okozza a gondot, hanem a pók.Szereti a gáz szagát,ezért szövi bele a gubóját az égőfejbe.Ha levegővel fujkáljuk lehet, hogy sikerül kilukasztani a gubót és már eljut a gáz az égőfejhez,de attol még ott van.A hűtő továbbra sem működik 100%-an.Kedves Oldi!
Lehet,hogy csak rosszul értem,de ha a főcsapoknál bontod meg a hűtő gázkört, és ott fujod meg levegővel akkor csak a csőrendszert tisztítod.Abban szinte soha nincsen kosz.Pont a lényeghez nem jut el a levegő, ugyannis a csőrendszer legvégén van egy fúvóka amin nagyon kicsi a furat.
Alig megy át levegő.
A gázrendszert megbontás után nyomáspróbázni kellene.Szerintem ehez neked nincsen műszered.
Ha véletlenül nem sikerül meghúzni a hollandit, vagy valami pici kosz a kúprakerül, a kocsiban szivárog a gáz.Balesetveszélyes!Üdv Attila
2009.08.11.-02:19 #15634Névtelen
[quote=”Oldi”:7i69zn0d]Hali!
Mondjuk ezt én gépesítettem…
Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)=D> üdv: :smt039 :smt039 [/quote]
Ez nagyon jó ötlet! =D>
2009.08.11.-02:06 #15632Hali!
Mondjuk ezt én gépesítettem…
Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)=D> üdv: :smt039 :smt039
2009.08.10.-02:57 #15622Köszönöm a tippet ezt is kipróbálom,fújni tudok,csövem is van… [-o<
2009.08.10.-02:08 #15619[quote=”Battila”:vbpjuomv]Üdv LMC25!
Ha miska tippje nem segít, akkor egy alapos takarításra van szüksége a hűtőnek.
Ha kell megoldjuk a problémát.
Üdv Attilaui.: A naptető problémát is tudjuk orvosolni.[/quote]
Amit leírok, az nem lakóautós story, de a gázkészülékek működését jellemzi.
Szóval a lakásban csúnyán égett és kormolt a gázüzemű bojler gyújtólángja (ez kb azonos, mint a gázos hűtő égője). Hívom a szervizest, jön, és megmutatja, hogy lehet a legkevesebb munkával jól keresni. Szóval a kis égőfej belsejében lerakódik a por a levegőből, ettől kevesebb oxigén jut az állandó mennyiségű gázhoz, ezért kormol. Most jön a lényeg: a javítás módja az, hogy egy szívószállal megfújja a szerelő az égőfej szellőzőnyílását, és újra tökéletesen ég a láng. (munkadíj 3000 HUF). Ezt a bonyolult műveletet próbáld meg szerelő nélkül!
Egyébként – nyilván – más oka is lehet a hibának, de ki lehet próbálni.2009.08.10.-01:53 #15618Sziasztok szaktársak !
Köszönöm minkettőtöknek a hozzászólást megpróbálom rákötni a másik palackot,az tele van talán segit.Ha mégsem akkor lehet hogy ismét hozzátok fordulok,főként hozzád battila ha már ilyen kedvesen felajánlottad segitségedet.Miben áll egy hűtő takaritás?Gondolom nem a belsejére kell öszponzositanom amit minden túra után kimosok ….arról nem igazán van fogalmam hogy butorzat bontása nélűl hogyan férek hozzá a hátuljához…?Le kall szedni a külső rácsokat?Mindegy,ezt Ti biztosan jobban tudjátok.Mennyibe kerül úgy k.b egy ilyen manőver?A kiszakadt rést a szendvicspanelemből pótolhatom pur habbal az omnistor U profiljának visszarögzitésésnél?
Ez sajna épp a ruhaszekrénybe esik és nem lenne jó ha a következő áldás épp a nygyestélyire kerülne,majd az rám dohosan 😛 Előre is köszönöm2009.08.10.-00:33 #15617[quote=”LMC25″:3bpa6zr5]Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄 [/quote]
Üdv LMC25!
Ha miska tippje nem segít, akkor egy alapos takarításra van szüksége a hűtőnek.
Ha kell megoldjuk a problémát.
Üdv Attilaui.: A naptető problémát is tudjuk orvosolni.
2009.08.09.-15:46 #15616Névtelen
[quote=”LMC25″:dgxxhmck]Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄 [/quote]Szia!
Én azzal kezdeném, hogy felraknék egy teli palackot, vagy a közel üreset megtöltetném. A töltés elött a palackból kiengedném az alján lévő vizes illóanyag tartalmú trutyit.
Nyagy valószínűséggel Te ezt szagot érzed a lakódban.Ez a trutyi meg nem képes normálisan égni Ha ez sem segít,utána jöhet a szervíz2009.08.09.-14:43 #15615Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄2009.06.25.-08:12 #15140[quote=”Andy”:q2q77zmf]Konkrétan milyen invertert használsz?[/quote] Konkrétan én épitettem egy modifikált szinuszosat, valodi 400W-os toroid trafoval.Udv
2009.06.24.-18:37 #15137[quote=”Andy”:1ontwefi]A felépítmény bíztosítéktábláján szerintem kell,hogy legyen külön bíztosítéka a hűtőnek és van egy relé is mert a hűtők 12V-ról csak járó motor (nem gyújtás!) esetén müködnek![/quote]
Köszönöm Andy!
Elindítottál egy jó úton, lassan minden összeáll.
Üdv
Jocibácsi2009.06.24.-10:04 #15127[quote=”tclar”:3jt6gvmy]Na ja, a negyed millás gyári hütőkben 35W-os kompresszor van.Nekem 55W-os van a 70L-es hütőben de napi 100Ah-t csutára lemerit. Mondjuk én 270 Ah-val járok, és max 2 napot vagyok egy helyben… [/quote]
Konkrétan milyen invertert használsz?
2009.06.24.-10:02 #15126[quote=”jocibacsi”:rzw6ghou]Szevasztok,
kis segítséget szeretnék kérni. Knaus lakóautóm hűtőjének 12 V-os betápját keresem. Nics 12 V a hűtő kapcsolójánál. Mechanikusan egy darabig tudom követni a kábelt, de aztán eltűnik a burkolatba. Lényeg, hogy azt a pontot keresem ahonnan elindul a kábel.
Sajnos semmi dokumentációm (kapcsolási rajz) nem áll rendelkezésemre.
Üdv.
Jocibácsi[/quote]A felépítmény bíztosítéktábláján szerintem kell,hogy legyen külön bíztosítéka a hűtőnek és van egy relé is mert a hűtők 12V-ról csak járó motor (nem gyújtás!) esetén müködnek!
2009.06.24.-00:37 #15121Na ja, a negyed millás gyári hütőkben 35W-os kompresszor van.Nekem 55W-os van a 70L-es hütőben de napi 100Ah-t csutára lemerit. Mondjuk én 270 Ah-val járok, és max 2 napot vagyok egy helyben… [quote=”Andy”:26cpves9]A kompreszzor indulási árama (teljesítménye) 10-12 szerese a névlegesnek (max néhány másodpercig) és ez ülteti le az inverteredet.Az,hogy nem színuszos az inverter valószínű a kompresszor kellemetlen búgó hangjában fog megmutatkozni és az élettartama is kérdéses lesz!Nem véletlenül kerülnek 6-700 euróba az ilyen kompresszoros kemping hűtők-ládák.Tclar topiktárs anno valahol azt írta,hogy egy ilyesmi hűtőt használ valamilyen nem szinuszos inverterrel,talán vedd fel vele a kapcsolatot.Nagy eltérések lehetnek a nemszinuszos inverterek között is (trapéz,modifikált szinusz stb.)és lehet,hogy valamelyik elfogadható eredményt nyújt (de min. 1000W-osban szabad gondolkodni).[/quote]
2009.06.23.-18:42 #15115Szevasztok,
kis segítséget szeretnék kérni. Knaus lakóautóm hűtőjének 12 V-os betápját keresem. Nics 12 V a hűtő kapcsolójánál. Mechanikusan egy darabig tudom követni a kábelt, de aztán eltűnik a burkolatba. Lényeg, hogy azt a pontot keresem ahonnan elindul a kábel.
Sajnos semmi dokumentációm (kapcsolási rajz) nem áll rendelkezésemre.
Üdv.
Jocibácsi2009.05.15.-15:03 #14464A kompreszzor indulási árama (teljesítménye) 10-12 szerese a névlegesnek (max néhány másodpercig) és ez ülteti le az inverteredet.Az,hogy nem színuszos az inverter valószínű a kompresszor kellemetlen búgó hangjában fog megmutatkozni és az élettartama is kérdéses lesz!Nem véletlenül kerülnek 6-700 euróba az ilyen kompresszoros kemping hűtők-ládák.Tclar topiktárs anno valahol azt írta,hogy egy ilyesmi hűtőt használ valamilyen nem szinuszos inverterrel,talán vedd fel vele a kapcsolatot.Nagy eltérések lehetnek a nemszinuszos inverterek között is (trapéz,modifikált szinusz stb.)és lehet,hogy valamelyik elfogadható eredményt nyújt (de min. 1000W-osban szabad gondolkodni).
2009.05.15.-01:12 #14452Sok (több hetes) tanakodás után ma határoztam megvettem egy 70w-os 45literes mini kompresszoros hűtőt van egy 300/600w-os nem színuszos inverterem (egy elek azt mondta nem ég tőle le csak nem kedveli!)
Haza vittem próba indul: aksi elővesz inverter ráköt bekapcsol hűtő bedug és láss csodát nem csinál szart se!meg se nyekken inverteren overload felirat villog kezd minden elsötétülni a jégkocka tartó lassan kiesik a kezemből és a földre rogyik a testem és a felhők közűl egy hang: Áron rosszul döntöttél!2009.05.04.-23:59 #14238[quote=”GaborApa”:14ebwb7u]Látom megoldod a problémát, regisztráltál Jelibe 😆 [/quote]
Valóban számítok a szakértelmedre,rám fér egy továbbképzés ezen a téren /is/.
Köszönet.2009.05.04.-23:41 #14234[quote=”totya”:17kjhqar]Na itt kezdődik nálam a probléma, hogy mihez is nyúljak es hogyan……([/quote]
Látom megoldod a problémát, regisztráltál Jelibe 😆2009.05.04.-23:03 #14232[quote=”GaborApa”:1nwnv68s]Ha újragyújt, az nem baj, a gond, hogy elalszik. 8)
Ha elalszik, akkor az lehet koszolódás, pók, vagy rossz gáz is.
A gázcsövek és a légrések kipucolásával kéne kezdeni.[/quote]
Na itt kezdődik nálam a probléma, hogy mihez is nyúljak es hogyan.Nem értek ezekhez a szerkezetekhez.PB- gázról üzemeltetjük a rendszert. 🙁2009.05.04.-22:42 #14227[quote=”totya”:3llkk2yu]Segítséget kérnék!
Gáz üzemben a hűtőnk sokkszor újragyújt, ezt főleg éjjszaka feltünő. Változó időnként csinálja de elég sűrűn megtörténik.Tanácsot kérnék, hogy mitől lehet ez, és mi módon szüntetehető meg.Előre is köszönet:totya[/quote]
Ha újragyújt, az nem baj, a gond, hogy elalszik. 8)Ha elalszik, akkor az lehet koszolódás, pók, vagy rossz gáz is.
A gázcsövek és a légrések kipucolásával kéne kezdeni.
2009.05.04.-22:30 #14224Segítséget kérnék!
Gáz üzemben a hűtőnk sokkszor újragyújt, ezt főleg éjjszaka feltünő. Változó időnként csinálja de elég sűrűn megtörténik.Tanácsot kérnék, hogy mitől lehet ez, és mi módon szüntetehető meg.Előre is köszönet:totya
2008.10.30.-10:36 #11344[quote=”rlacika”:10gzikjx]Ha sikeres is lessz a csere, sajnos nem sokat tart, mert ezek a piezos gyújtók nem sokáig birják. Ha úgyis szétszeded , adok egy ötletet: veszel egy elemről működő szikrás gázgyújtót és egy kis leleményeséggel odabütykölöd a szikra adó elektronikát elektródástól a piezo elektróda helyére. Valahova egy elemtartot és egy nyomógombot szerelsz(lehet a piezogomb helyébe)és kész a mindig biztosan gyújtó készülék. Ha van elektronikához értő haver kézügyben , megoldhatja hogy ne elemekről hanam direkt az akuról működjön (merthát persze elemet mindig elfelejtünk cserélni idejében #-o )[/quote]
Igen erre én is gondoltam az előző lakomba is így volt megoldva gyárilag.Most beszerelem ezt az ujjat mert már megvettem. #-o De ha nem jó maradok a te ötletednél. 😀
Ja és köszi asegítséget. =D>2008.10.30.-03:30 #11342[quote=”somacsek”:1s1krflq]Köszi a segítséget de most próbálok egy hasonló Piezot beszerelni.
🙄 [/quote]
Ha sikeres is lessz a csere, sajnos nem sokat tart, mert ezek a piezos gyújtók nem sokáig birják. Ha úgyis szétszeded , adok egy ötletet: veszel egy elemről működő szikrás gázgyújtót és egy kis leleményeséggel odabütykölöd a szikra adó elektronikát elektródástól a piezo elektróda helyére. Valahova egy elemtartot és egy nyomógombot szerelsz(lehet a piezogomb helyébe)és kész a mindig biztosan gyújtó készülék. Ha van elektronikához értő haver kézügyben , megoldhatja hogy ne elemekről hanam direkt az akuról működjön (merthát persze elemet mindig elfelejtünk cserélni idejében #-o )2008.10.28.-22:24 #11320🙁
A hűtövel nekem is akadnak gondjaim.
Egyböl beindul de egy idő után kikapcsol.Már nézettem szerelővel, mert azt hittem valami dugulás lehet az oka,
de most sem tökéletes.Lehetséges.
hogy nagyon melege van a szekrényben?
Rudi -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.