Főoldal Fórumok Lakóautók Hűtőszekrény

Legutóbb frissítette Sala 2 years, 8 months telt el
92angok
552 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #4056
    Andy
    Felhasználó

      Sziasztok!

      A nyáron sokat bajlódtam a hűtőmmel.Ha gázról müködtettem gyakran kialudt a láng és nehéz volt a beindítás is.
      Megelégelve a dolgot megnéztem közelebbről (az alsó szellőző felől).Néhány csavarral rögzitett fém dobozkában található amin látható egy állítható szellőző is (ennek állítgatása nem hozott változást).Jól látszott viszont,hogy a gázláng érzékelőnek éppencsak a hegye ér a lángba és az is,hogy az egészet három db aluminium (könnyen elvágható) alátét tartja távol a lángtól (a dobozkán kivűl).Két darab alátétet eltávolítva és a csövet újra rögzitve (kábelkötegelőkkel) azóta is kifogástalanul müködik.
      Megjegyzem a gáz nem játék,de itt hál itennek nem kellett a rendszert megbontani.
      A másik problémám a hűtővel,hogy akkuról (járó motor esetén) nem vagy alig megy (nehéz eldönteni).Tipusa THETFORD NH100L
      Gázról (mostmár) és 230V-ról kifogástalanul megy és a bíztosítékok is jók.Van valakinek ötlete?Ha igen előre is köszönöm.Üdv Andy

    • Szerző
      Válasz
    • #15643
      Battila
      Felhasználó

        [quote=”Oldi”:tbtj8n9f]Hali!

        Mondjuk ezt én gépesítettem…

        Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
        Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

        =D> üdv: :smt039 :smt039 [/quote]
        Tisztelt klubtársak!

        A hűtők tisztítása valóban nem egy nagy kaland ( persze ez attól is függ,hogy a gyártó mennyire figyelt oda a beszerelésnél a tisztíthatóságra ) ezért nem is kerül sokba.
        Az esetek nagy többségénél nem a por okozza a gondot, hanem a pók.Szereti a gáz szagát,ezért szövi bele a gubóját az égőfejbe.Ha levegővel fujkáljuk lehet, hogy sikerül kilukasztani a gubót és már eljut a gáz az égőfejhez,de attol még ott van.A hűtő továbbra sem működik 100%-an.

        Kedves Oldi!

        Lehet,hogy csak rosszul értem,de ha a főcsapoknál bontod meg a hűtő gázkört, és ott fujod meg levegővel akkor csak a csőrendszert tisztítod.Abban szinte soha nincsen kosz.Pont a lényeghez nem jut el a levegő, ugyannis a csőrendszer legvégén van egy fúvóka amin nagyon kicsi a furat.
        Alig megy át levegő.
        A gázrendszert megbontás után nyomáspróbázni kellene.Szerintem ehez neked nincsen műszered.
        Ha véletlenül nem sikerül meghúzni a hollandit, vagy valami pici kosz a kúprakerül, a kocsiban szivárog a gáz.Balesetveszélyes!

        Üdv Attila

        #15634
        Névtelen

          [quote=”Oldi”:7i69zn0d]Hali!

          Mondjuk ezt én gépesítettem…

          Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
          Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

          =D> üdv: :smt039 :smt039 [/quote]

          Ez nagyon jó ötlet! =D>

          #15632
          Oldi
          Felhasználó

            Hali!

            Mondjuk ezt én gépesítettem…

            Ahol a különböző gázfogyaasztók elosztása történik, megbontom a hűtő hollanderjét (17-es villáskulcs) és befújok kompresszorral. Semmit nem kell megbontani. 10 perc.
            Évente egyszer, tavasszal ez megteszem tapasztalt hiba nélkül is, megelőzésképpen, nincs soha üzemzavarom (a hűtővel:-)

            =D> üdv: :smt039 :smt039

            #15622
            LMC25
            Felhasználó

              Köszönöm a tippet ezt is kipróbálom,fújni tudok,csövem is van… [-o<

              #15619
              istozi
              Felhasználó

                [quote=”Battila”:vbpjuomv]Üdv LMC25!
                Ha miska tippje nem segít, akkor egy alapos takarításra van szüksége a hűtőnek.
                Ha kell megoldjuk a problémát.
                Üdv Attila

                ui.: A naptető problémát is tudjuk orvosolni.[/quote]

                Amit leírok, az nem lakóautós story, de a gázkészülékek működését jellemzi.
                Szóval a lakásban csúnyán égett és kormolt a gázüzemű bojler gyújtólángja (ez kb azonos, mint a gázos hűtő égője). Hívom a szervizest, jön, és megmutatja, hogy lehet a legkevesebb munkával jól keresni. Szóval a kis égőfej belsejében lerakódik a por a levegőből, ettől kevesebb oxigén jut az állandó mennyiségű gázhoz, ezért kormol. Most jön a lényeg: a javítás módja az, hogy egy szívószállal megfújja a szerelő az égőfej szellőzőnyílását, és újra tökéletesen ég a láng. (munkadíj 3000 HUF). Ezt a bonyolult műveletet próbáld meg szerelő nélkül!
                Egyébként – nyilván – más oka is lehet a hibának, de ki lehet próbálni.

                #15618
                LMC25
                Felhasználó

                  Sziasztok szaktársak !
                  Köszönöm minkettőtöknek a hozzászólást megpróbálom rákötni a másik palackot,az tele van talán segit.Ha mégsem akkor lehet hogy ismét hozzátok fordulok,főként hozzád battila ha már ilyen kedvesen felajánlottad segitségedet.Miben áll egy hűtő takaritás?Gondolom nem a belsejére kell öszponzositanom amit minden túra után kimosok ….arról nem igazán van fogalmam hogy butorzat bontása nélűl hogyan férek hozzá a hátuljához…?Le kall szedni a külső rácsokat?Mindegy,ezt Ti biztosan jobban tudjátok.Mennyibe kerül úgy k.b egy ilyen manőver?A kiszakadt rést a szendvicspanelemből pótolhatom pur habbal az omnistor U profiljának visszarögzitésésnél?
                  Ez sajna épp a ruhaszekrénybe esik és nem lenne jó ha a következő áldás épp a nygyestélyire kerülne,majd az rám dohosan 😛 Előre is köszönöm

                  #15617
                  Battila
                  Felhasználó

                    [quote=”LMC25″:3bpa6zr5]Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
                    Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄 [/quote]
                    Üdv LMC25!
                    Ha miska tippje nem segít, akkor egy alapos takarításra van szüksége a hűtőnek.
                    Ha kell megoldjuk a problémát.
                    Üdv Attila

                    ui.: A naptető problémát is tudjuk orvosolni.

                    #15616
                    Névtelen

                      [quote=”LMC25″:dgxxhmck]Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
                      Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄 [/quote]

                      Szia!
                      Én azzal kezdeném, hogy felraknék egy teli palackot, vagy a közel üreset megtöltetném. A töltés elött a palackból kiengedném az alján lévő vizes illóanyag tartalmú trutyit.
                      Nyagy valószínűséggel Te ezt szagot érzed a lakódban.Ez a trutyi meg nem képes normálisan égni Ha ez sem segít,utána jöhet a szervíz

                      #15615
                      LMC25
                      Felhasználó

                        Tisztelettel üdvözlök mindenkit!
                        Sajnos én egy elég halvány és kezdő lakókocsis vagyok amit mi sem bizonyit jobban mint az hogy zöldfülü módjára a szeles KRK szigeten kitekerve felejtettem az omnistoromat és letéppte az egyok végét a szél a szendvicspanelből és csak nemzetközi segitséggel sikerült megelőzni a teljes leválását a kocsirol…-két Szlovén és egy Olasz szomszéd rohant oda belekapaszkodni mielőtt lerepülne.De nem ez a fő bajom amiért irok.A hűtő.ami egy Elektrolux újabban nem működik rendesen gázról:kormol mint a nyavalya-a kipufogójánál feketék a lukak és fekete kondenszlé csorog a kocsi oldalán,bent irtó büdös gázszag van,és szinte semmit nem hűt.Igaz hogy a palackbnak csak a negyede vagy még annyi tartalma sincs,de szerintem ennél jobb hatásfokkal kellene működjön.220V-ról rendesen hűt ahogyan régebben.A baj az hogy a kéményt ugyan kitakaritottam,újra bekormolódik.Mitévő legyek?Tudtok-e valahol egy megbitható és lelkiismeretes embert ajánlani Pest környékén?A segitségeteket előre is köszönöm. 🙄

                        #15140
                        tclar
                        Felhasználó

                          [quote=”Andy”:q2q77zmf]Konkrétan milyen invertert használsz?[/quote] Konkrétan én épitettem egy modifikált szinuszosat, valodi 400W-os toroid trafoval.Udv

                          #15137
                          jocibacsi
                          Felhasználó

                            [quote=”Andy”:1ontwefi]A felépítmény bíztosítéktábláján szerintem kell,hogy legyen külön bíztosítéka a hűtőnek és van egy relé is mert a hűtők 12V-ról csak járó motor (nem gyújtás!) esetén müködnek![/quote]

                            Köszönöm Andy!
                            Elindítottál egy jó úton, lassan minden összeáll.
                            Üdv
                            Jocibácsi

                            #15127
                            Andy
                            Felhasználó

                              [quote=”tclar”:3jt6gvmy]Na ja, a negyed millás gyári hütőkben 35W-os kompresszor van.Nekem 55W-os van a 70L-es hütőben de napi 100Ah-t csutára lemerit. Mondjuk én 270 Ah-val járok, és max 2 napot vagyok egy helyben… [/quote]

                              Konkrétan milyen invertert használsz?

                              #15126
                              Andy
                              Felhasználó

                                [quote=”jocibacsi”:rzw6ghou]Szevasztok,
                                kis segítséget szeretnék kérni. Knaus lakóautóm hűtőjének 12 V-os betápját keresem. Nics 12 V a hűtő kapcsolójánál. Mechanikusan egy darabig tudom követni a kábelt, de aztán eltűnik a burkolatba. Lényeg, hogy azt a pontot keresem ahonnan elindul a kábel.
                                Sajnos semmi dokumentációm (kapcsolási rajz) nem áll rendelkezésemre.
                                Üdv.
                                Jocibácsi[/quote]

                                A felépítmény bíztosítéktábláján szerintem kell,hogy legyen külön bíztosítéka a hűtőnek és van egy relé is mert a hűtők 12V-ról csak járó motor (nem gyújtás!) esetén müködnek!

                                #15121
                                tclar
                                Felhasználó

                                  Na ja, a negyed millás gyári hütőkben 35W-os kompresszor van.Nekem 55W-os van a 70L-es hütőben de napi 100Ah-t csutára lemerit. Mondjuk én 270 Ah-val járok, és max 2 napot vagyok egy helyben… [quote=”Andy”:26cpves9]A kompreszzor indulási árama (teljesítménye) 10-12 szerese a névlegesnek (max néhány másodpercig) és ez ülteti le az inverteredet.Az,hogy nem színuszos az inverter valószínű a kompresszor kellemetlen búgó hangjában fog megmutatkozni és az élettartama is kérdéses lesz!Nem véletlenül kerülnek 6-700 euróba az ilyen kompresszoros kemping hűtők-ládák.Tclar topiktárs anno valahol azt írta,hogy egy ilyesmi hűtőt használ valamilyen nem szinuszos inverterrel,talán vedd fel vele a kapcsolatot.Nagy eltérések lehetnek a nemszinuszos inverterek között is (trapéz,modifikált szinusz stb.)és lehet,hogy valamelyik elfogadható eredményt nyújt (de min. 1000W-osban szabad gondolkodni).[/quote]

                                  #15115
                                  jocibacsi
                                  Felhasználó

                                    Szevasztok,
                                    kis segítséget szeretnék kérni. Knaus lakóautóm hűtőjének 12 V-os betápját keresem. Nics 12 V a hűtő kapcsolójánál. Mechanikusan egy darabig tudom követni a kábelt, de aztán eltűnik a burkolatba. Lényeg, hogy azt a pontot keresem ahonnan elindul a kábel.
                                    Sajnos semmi dokumentációm (kapcsolási rajz) nem áll rendelkezésemre.
                                    Üdv.
                                    Jocibácsi

                                    #14464
                                    Andy
                                    Felhasználó

                                      A kompreszzor indulási árama (teljesítménye) 10-12 szerese a névlegesnek (max néhány másodpercig) és ez ülteti le az inverteredet.Az,hogy nem színuszos az inverter valószínű a kompresszor kellemetlen búgó hangjában fog megmutatkozni és az élettartama is kérdéses lesz!Nem véletlenül kerülnek 6-700 euróba az ilyen kompresszoros kemping hűtők-ládák.Tclar topiktárs anno valahol azt írta,hogy egy ilyesmi hűtőt használ valamilyen nem szinuszos inverterrel,talán vedd fel vele a kapcsolatot.Nagy eltérések lehetnek a nemszinuszos inverterek között is (trapéz,modifikált szinusz stb.)és lehet,hogy valamelyik elfogadható eredményt nyújt (de min. 1000W-osban szabad gondolkodni).

                                      #14452
                                      aron
                                      Felhasználó

                                        Sok (több hetes) tanakodás után ma határoztam megvettem egy 70w-os 45literes mini kompresszoros hűtőt van egy 300/600w-os nem színuszos inverterem (egy elek azt mondta nem ég tőle le csak nem kedveli!)
                                        Haza vittem próba indul: aksi elővesz inverter ráköt bekapcsol hűtő bedug és láss csodát nem csinál szart se!meg se nyekken inverteren overload felirat villog kezd minden elsötétülni a jégkocka tartó lassan kiesik a kezemből és a földre rogyik a testem és a felhők közűl egy hang: Áron rosszul döntöttél!

                                        #14238
                                        totya
                                        Felhasználó

                                          [quote=”GaborApa”:14ebwb7u]Látom megoldod a problémát, regisztráltál Jelibe 😆 [/quote]
                                          Valóban számítok a szakértelmedre,rám fér egy továbbképzés ezen a téren /is/.
                                          Köszönet.

                                          #14234
                                          GaborApa
                                          Felhasználó

                                            [quote=”totya”:17kjhqar]Na itt kezdődik nálam a probléma, hogy mihez is nyúljak es hogyan……([/quote]
                                            Látom megoldod a problémát, regisztráltál Jelibe 😆

                                            #14232
                                            totya
                                            Felhasználó

                                              [quote=”GaborApa”:1nwnv68s]Ha újragyújt, az nem baj, a gond, hogy elalszik. 8)

                                              Ha elalszik, akkor az lehet koszolódás, pók, vagy rossz gáz is.

                                              A gázcsövek és a légrések kipucolásával kéne kezdeni.[/quote]
                                              Na itt kezdődik nálam a probléma, hogy mihez is nyúljak es hogyan.Nem értek ezekhez a szerkezetekhez.PB- gázról üzemeltetjük a rendszert. 🙁

                                              #14227
                                              GaborApa
                                              Felhasználó

                                                [quote=”totya”:3llkk2yu]Segítséget kérnék!
                                                Gáz üzemben a hűtőnk sokkszor újragyújt, ezt főleg éjjszaka feltünő. Változó időnként csinálja de elég sűrűn megtörténik.Tanácsot kérnék, hogy mitől lehet ez, és mi módon szüntetehető meg.

                                                Előre is köszönet:totya[/quote]
                                                Ha újragyújt, az nem baj, a gond, hogy elalszik. 8)

                                                Ha elalszik, akkor az lehet koszolódás, pók, vagy rossz gáz is.

                                                A gázcsövek és a légrések kipucolásával kéne kezdeni.

                                                #14224
                                                totya
                                                Felhasználó

                                                  Segítséget kérnék!
                                                  Gáz üzemben a hűtőnk sokkszor újragyújt, ezt főleg éjjszaka feltünő. Változó időnként csinálja de elég sűrűn megtörténik.Tanácsot kérnék, hogy mitől lehet ez, és mi módon szüntetehető meg.

                                                  Előre is köszönet:totya

                                                  #11344
                                                  Soma
                                                  Felhasználó

                                                    [quote=”rlacika”:10gzikjx]Ha sikeres is lessz a csere, sajnos nem sokat tart, mert ezek a piezos gyújtók nem sokáig birják. Ha úgyis szétszeded , adok egy ötletet: veszel egy elemről működő szikrás gázgyújtót és egy kis leleményeséggel odabütykölöd a szikra adó elektronikát elektródástól a piezo elektróda helyére. Valahova egy elemtartot és egy nyomógombot szerelsz(lehet a piezogomb helyébe)és kész a mindig biztosan gyújtó készülék. Ha van elektronikához értő haver kézügyben , megoldhatja hogy ne elemekről hanam direkt az akuról működjön (merthát persze elemet mindig elfelejtünk cserélni idejében #-o )[/quote]
                                                    Igen erre én is gondoltam az előző lakomba is így volt megoldva gyárilag.Most beszerelem ezt az ujjat mert már megvettem. #-o De ha nem jó maradok a te ötletednél. 😀
                                                    Ja és köszi asegítséget. =D>

                                                    #11342
                                                    rlacika
                                                    Felhasználó

                                                      [quote=”somacsek”:1s1krflq]Köszi a segítséget de most próbálok egy hasonló Piezot beszerelni.
                                                      🙄 [/quote]
                                                      Ha sikeres is lessz a csere, sajnos nem sokat tart, mert ezek a piezos gyújtók nem sokáig birják. Ha úgyis szétszeded , adok egy ötletet: veszel egy elemről működő szikrás gázgyújtót és egy kis leleményeséggel odabütykölöd a szikra adó elektronikát elektródástól a piezo elektróda helyére. Valahova egy elemtartot és egy nyomógombot szerelsz(lehet a piezogomb helyébe)és kész a mindig biztosan gyújtó készülék. Ha van elektronikához értő haver kézügyben , megoldhatja hogy ne elemekről hanam direkt az akuról működjön (merthát persze elemet mindig elfelejtünk cserélni idejében #-o )

                                                      #11320
                                                      rudi-radio
                                                      Felhasználó

                                                        🙁
                                                        A hűtövel nekem is akadnak gondjaim.
                                                        Egyböl beindul de egy idő után kikapcsol.Már nézettem szerelővel, mert azt hittem valami dugulás lehet az oka,
                                                        de most sem tökéletes.Lehetséges.
                                                        hogy nagyon melege van a szekrényben?
                                                        Rudi

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 476-500 / 552

                                                      You must be logged in to reply to this topic.