-
IndítottaTémakör
-
2009.03.26.-15:28 #13716
Üdv Mindenkinek!
Új vagyok és álmodozó.Valamikor réges-régen egy 8 m-s Bürtsnert vonszoltam…Ennek emlékére elhatároztuk családommal, hogy ismét „csigaházassá” válunk,de ez most a „mennyenmagától” kategóriából lesz.Hogy heteken belül, vagy csak évek múlva fog bekövetkezni a vásárlás még nem eldöntött,de addig is megy az infó gyüjtés… Lényeg,folyamatos nézelődés során sikerült megtalálnom azt „csigaházat” ami kielégíti elvárásaimat és amibe az első látásra beleszerettünk.Ez pediglen egy Fiat 2.5 TD Frankia 730 háromtengelyes,3500kg-s összsúlyú, a 90-s évek elejéről.Szeretném ha lebeszélnétek erről a típusról, vagy meggyőznétek, hogy igenis ez az…Nem igazán tudom,hogy milyen hátránnyal ill előnnyel jár a 3 tengely /oké, több gumi,több hibalehetőség stb…/de ténylegesen,több a vizsgadíj,az útdíj…? És maga a Frankia…? Köszi előre is a Segitséget. [/b] -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2011.11.23.-00:24 #32406
[quote=”Dezsoke”:1i13fee1]Ez sem Frankia de 3 tengelyes.[/quote]
Ráadásul „bőr belső, faberakás”
Mindent visz 😉2011.11.22.-23:58 #32405Ez sem Frankia de 3 tengelyes.
2011.11.22.-15:51 #32404Nem Frankia, de megér egy rápillantást.
2011.04.25.-20:49 #30000álmodozik …
Sajnos az ára is megvan … 😥
2010.11.02.-14:01 #26446Névtelen
Fischer
….annyira akarta szegény azt a teherautós útdíjat, hogy fel sem tűnt neki, hogy le volt járva az útlevelem…
Nem vitaképpen mondom , de nagy valószínűséggel azért nem érdekelte az útleveled , amiért a házassági anyakönyvi kivonatod és az oltási bizonyítványod sem érdekelte.
Lévén hogy svájcba jó pár éve elég a kártyaszerű személyi igazolványunk .
Már nekünk magyaroknak ….mert amúgy lehetségesnek tartom , hogy neked valami rejtélyes ügyből kifolyólag szükséges az útlevél.
8)2010.10.31.-12:53 #26405[quote=”fecsi”:1rsl67c6]lehet 3,5 tonna alatt tartani.
oda kell figyelni, de lehet.Bocsi,hogy belekotyogok,de mivel sikerült már pár MLK tag autóját lemérnem és ettől kisebbek is vidáman 3.5 tonna fölé szökkentek,félig megpakolt állapotban,ezért szerintem a szóban forgó autót kizárt,hogy a súlyhatár alá lehet fabrikálni.
Ezúton szeretném felajánlani a klub tagoknak,ha kíváncsiak az autójuk tényleges súlyára,munkaidőben Budapest XV.-ik kerületében (M0.-hoz közel) egy 60 tonnás digitális hídmérlegen ingyen és bér mentve meg tudom mérni.
(0630 520 1065) ::merleg [/quote]🙂 nekem a svájci határőr mérte meg tavaly nyáron és 3,5 alatt volt, tehát lehetséges… 😉
annyira akarta szegény azt a teherautós útdíjat, hogy fel sem tűnt neki, hogy le volt járva az útlevelem… :2010_rohog.gifa lehetőség viszont jó, javaslom mindenkinek, segít korrekten számolgatni…
a régi üveggyári/Biwak telephelyen én is a hídmérlegen kezdtem annó két éve. 🙂csak ne felejtse el senki, hogy a forgalmi engedélyében szereplő megengedett legnagyobb össztömeghez kell kalkulálnia, nem automatikusan 3,5 tonnához!…
2010.10.31.-01:02 #26399Névtelen
[quote=”fecsi”:96punh0t]lehet 3,5 tonna alatt tartani.
oda kell figyelni, de lehet.Bocsi,hogy belekotyogok,de mivel sikerült már pár MLK tag autóját lemérnem és ettől kisebbek is vidáman 3.5 tonna fölé szökkentek,félig megpakolt állapotban,ezért szerintem a szóban forgó autót kizárt,hogy a súlyhatár alá lehet fabrikálni.
Ezúton szeretném felajánlani a klub tagoknak,ha kíváncsiak az autójuk tényleges súlyára,munkaidőben Budapest XV.-ik kerületében (M0.-hoz közel) egy 60 tonnás digitális hídmérlegen ingyen és bér mentve meg tudom mérni.
(0630 520 1065) ::merleg [/quote]Teljesen igazad van, és köszönjük a lehetőséget. =D>
2010.10.31.-00:41 #26397[quote=”fischer”:sugn42kw]lehet 3,5 tonna alatt tartani.
oda kell figyelni, de lehet. [/quote]Bocsi,hogy belekotyogok,de mivel sikerült már pár MLK tag autóját lemérnem és ettől kisebbek is vidáman 3.5 tonna fölé szökkentek,félig megpakolt állapotban,ezért szerintem a szóban forgó autót kizárt,hogy a súlyhatár alá lehet fabrikálni.
Ezúton szeretném felajánlani a klub tagoknak,ha kíváncsiak az autójuk tényleges súlyára,munkaidőben Budapest XV.-ik kerületében (M0.-hoz közel) egy 60 tonnás digitális hídmérlegen ingyen és bér mentve meg tudom mérni.
(0630 520 1065) ::merleg2010.10.30.-15:51 #26394[quote=”DEP76″:136ouvz5]Dehogy felejtem.
Csak vártam a válaszod 😆
Olyan lapos volt mostanában a fórum 😛
De látom máshol is életet leheltetek bele.
Viszont azt figyelembe kell venni ,hogy ezeket a vasakat nem nagyon lehet 3.5 alatt tartani, és így elég költséges is tud lenni.
Magad is sokszor írtál a nehezen tartható súlylimitedről.
Ezeket látva kiderül hogy több cuccot vihetek az Én kis dobozommal mint néhány nagy lakó, még az öttagu családomat is számítva.
De kényelmesebbek az nem vitás. 😉 [/quote]lehet 3,5 tonna alatt tartani.
oda kell figyelni, de lehet.nekünk az üzleti holmik nyomják meg nagyon, annyit meg te nem is igen tudsz összepakolni a családodnak, hacsak a fél asztalosműhelyt is be nem rakod, szóval nekem azért kell folyamatosan számolgatnom… 🙂
a múltbeli tömegszámításos levezetés lényege az volt, hogy vannak átalakítási tervek(pl. szigetelés), amiket nem lehet megoldani a 3,5 tonnás határ és a saját fix holmik miatt a jelenlegi felépítménnyel.
arra is született végül az új műanyag felépítmény terve, amihez a sablon már kész, az üvegszálas, purhabos technológia kipróbálva, működőképes.
az előzetes kalkuláció alapján 600 kilóval lesz könnyebb az egész a mostaninál, amit nagyobb víztartályokra, gázolajtankra, napelemre és kollektorra fogunk felhasználni.fölmerült még a hátsó futómű átalakítása több lengőkaros függetlenre a jelenlegi torziós rudas, merev hidasról, de ott még nem csináltam meg a mechanikai számításokat. tömeget nem biztos, hogy spórolunk vele, de kisimítaná az utakat… 🙂
2010.10.30.-13:16 #26392[quote=”fischer”:265iyuku]dep kolléga elfelejti a hosszúság relációt a plusz egy tengelynél… 🙂 [/quote]
Dehogy felejtem.
Csak vártam a válaszod 😆
Olyan lapos volt mostanában a fórum 😛
De látom máshol is életet leheltetek bele.
Viszont azt figyelembe kell venni ,hogy ezeket a vasakat nem nagyon lehet 3.5 alatt tartani, és így elég költséges is tud lenni.
Magad is sokszor írtál a nehezen tartható súlylimitedről.
Ezeket látva kiderül hogy több cuccot vihetek az Én kis dobozommal mint néhány nagy lakó, még az öttagu családomat is számítva.
De kényelmesebbek az nem vitás. 😉2010.10.29.-23:25 #26387[quote=”miska”:21p3fmff]Nekem is. Lehet, hogy belemegy a cserébe.
Az a jó benne, hogy nincsenek 3 betűs okosságok a járgányban. 😆 [/quote]az alapvető pozitívum… 😉
ezek szerint már megnézted és rendben van, ha a csere szóba került részedről.
szurkolok. 🙂ja, milyen a hátsó futóművek megoldása?
torziós rúd és lengéscsillapító kombó, vagy már más?mert ha a régi klasszikus AL-KO torziós rudas, az kiveri a veseköveteket rossz úton…
2010.10.29.-22:13 #26381Névtelen
[quote=”fischer”:1w7f9k6f]elsőre tetszik. 🙂 [/quote]
Nekem is. Lehet, hogy belemegy a cserébe.
Az a jó benne, hogy nincsenek 3 betűs okosságok a járgányban. 😆2010.10.29.-18:47 #26365[quote=”EdGaR”:2l6hctzy]:2010_nemtom.gif Kinek mire van szüksége, bár ha az azonos korú lakókat nézed a méret és az ár viszonylata ott sem arányos.[/quote]
dep kolléga elfelejti a hosszúság relációt a plusz egy tengelynél… 🙂
2010.10.29.-10:42 #26346[quote=”DEP76″:3ugsj8a3]Ugyanennyiért az oldalon a miska 7 évvel fiatalabbat ad.
Ennyibe kerül egy plusz tengely?[/quote] :2010_nemtom.gif Kinek mire van szüksége, bár ha az azonos korú lakókat nézed a méret és az ár viszonylata ott sem arányos.2010.10.29.-04:44 #26345[quote=”EdGaR”:yqu5izab]@Fischer:
Sajnos csak egy képpel, de ehhez mit szólsz?[/quote]elsőre tetszik. 🙂
2010.10.29.-02:51 #26343[quote=”EdGaR”:2k78d75h]@Fischer:
Sajnos csak egy képpel, de ehhez mit szólsz?[/quote]Ugyanennyiért az oldalon a miska 7 évvel fiatalabbat ad.
Ennyibe kerül egy plusz tengely?2010.10.29.-00:10 #263372010.10.27.-22:28 #26309[quote=”Battila”:30n9b87t]A fénykép ápol és eltakar!
A „szopóroller” ahogy írtad, ebben a kocsiban kökeményen benne van.Üdv Attila[/quote]
🙄
Szó szerint „Benne van”
Ma egy kereskedés előtt ráismertem az ominózus járgányra,hát megálltam megnézni.
Az alkóv két oldalán az élk mellett rendesen be van ázva,pedig látszik, hogy javítgazva volt,elég durván.
A vizesblokkban minden él el van törve, ott is rendesen ázhatott alatta minden.
A vonóhorog dzsuvás, rozsdás, szerintem az alváz is hasonló.
A motortartó mind a két sarka meg van tőrve.
Ráadásul dohányos volt a régi Gazda és ez rögtön érződik ha belép az ember az autóba.
Szóval az állapota a korának megfelelő.Rudi
2010.10.24.-17:08 #26272[quote=”fischer”:1q72k7fb]ismerem a metódusait.
kezdők kiszerelik a komplett egységet és átfordulásig megpörgetik kis villanymotorral, haladók az órát miszlikre szedik és összerakják a kívánt számsorrenddel…
merthogy tudomásom szerint visszafelé nem forog el megszorulás nélkül…az ominózus óra határesetnek tűnik így képen, gyanakvóan közelítve egy kevésbé türelmesen összelegózott kilométer számlálóra enged következtetni. 🙂
vettünk már halmozottan hátrányos helyzetűnek tekintendő autót, amiről utólag derült ki előélet, de jó állapotú volt, nem lelakva, nem szétütve. (taxi volt, összerakott órával)
a mai napig a leghűségesebb, legmegbízhatóbb autónk, nagyon szeretem…persze ez nem általános érvényű és totalcaros szóhasználattal egy „szopórollerra” felszállni nagyon könnyű…
hozzáértés, vagy hozzáértő segítség nélkül a gyanús autók kerülendők…
ettől függetlenül a topic nyitása óta ez az első magyarországon árusított 3 tengelyes Frankia, kicsiben történelmet ír… 🙂
…és megtekintésre ajánlott… 🙂 [/quote]A fénykép ápol és eltakar!
A „szopóroller” ahogy írtad, ebben a kocsiban kökeményen benne van.Üdv Attila
2010.10.24.-15:36 #26271[quote=”nemo25″:1m6schzq]Szerintem is gyanusan kevés. Ha megnézed a műszerfalról készült képet, hát bizony a kilóméterszámláló számai erősen ugrálnak. Nem állítom hogy buherálták a technikát benne, de a számok többnyire olyankor szoktak így szétesni, ha valaki visszaállítja a mutatott értéket. :smt217 [/quote]
ismerem a metódusait.
kezdők kiszerelik a komplett egységet és átfordulásig megpörgetik kis villanymotorral, haladók az órát miszlikre szedik és összerakják a kívánt számsorrenddel…
merthogy tudomásom szerint visszafelé nem forog el megszorulás nélkül…az ominózus óra határesetnek tűnik így képen, gyanakvóan közelítve egy kevésbé türelmesen összelegózott kilométer számlálóra enged következtetni. 🙂
vettünk már halmozottan hátrányos helyzetűnek tekintendő autót, amiről utólag derült ki előélet, de jó állapotú volt, nem lelakva, nem szétütve. (taxi volt, összerakott órával)
a mai napig a leghűségesebb, legmegbízhatóbb autónk, nagyon szeretem…persze ez nem általános érvényű és totalcaros szóhasználattal egy „szopórollerra” felszállni nagyon könnyű…
hozzáértés, vagy hozzáértő segítség nélkül a gyanús autók kerülendők…
ettől függetlenül a topic nyitása óta ez az első magyarországon árusított 3 tengelyes Frankia, kicsiben történelmet ír… 🙂
…és megtekintésre ajánlott… 🙂2010.10.24.-04:54 #26270Névtelen
[quote=”nemo25″:30fa5fo2]Szerintem is gyanusan kevés. Ha megnézed a műszerfalról készült képet, hát bizony a kilóméterszámláló számai erősen ugrálnak. Nem állítom hogy buherálták a technikát benne, de a számok többnyire olyankor szoktak így szétesni, ha valaki visszaállítja a mutatott értéket. :smt217 [/quote]
Na igen. Elég bénán csinálta a dolgot. Ha használta volna még egy egy kicsit, akkor jobban összeérik a dolog. + 1 kiló biztos van benne. De ettől még lehet jó.2010.10.24.-03:25 #26269[quote=”fischer”:2ofwajmm]A topic történetében elsőként magyar háromtengelyes Frankia hirdetést linkelek, ráadásul keletről, tehát majdnem földi. 🙂
A klíma megoldás igényli a nagyon pontos vízszintezést.
A futott kilométerek száma szerintem túl kevés, de maximum személyes megtekintés során derülhet ki, hogy helytálló-e a véleményem.[/quote]
Szerintem is gyanusan kevés. Ha megnézed a műszerfalról készült képet, hát bizony a kilóméterszámláló számai erősen ugrálnak. Nem állítom hogy buherálták a technikát benne, de a számok többnyire olyankor szoktak így szétesni, ha valaki visszaállítja a mutatott értéket. :smt2172010.10.23.-23:21 #26267[quote=”customman”:2wktqm8a]persze lehet, hogy ez csak az én fejlövésem, de gutaütést kapok azoktól a hirdetésektől, ahol egy nyitott hűtőt fényképeznek le…[/quote]
a fagyasztó mérete miatt van jelentősége.
2010.10.23.-23:15 #26266[quote=”EdGaR”:2q8emc3w]Das gesuchte Inserat wurde nicht gefunden.[/quote]
hm…
szerencsések, eladták… 🙂augusztusban linkeltem, most október vége van…
[quote=”EdGaR”:2q8emc3w]Igen, ezt én is néztem 🙂 Nagyon szép állapotban van. Furcsa, de nem rossz megoldás a klímahűtő a motor szállítón.[/quote]
gyakori, hogy épület klímát mókolnak föl lakókra, olcsóbb, mint a specifikus…
2010.10.23.-22:30 #26265[quote=”fischer”:4gux7m8f]eladó frankia híreimet olvashatják a kedves érdeklődők, természetesen most is északról. 🙂
többek között és nem utolsó sorban napelem, tolatókamera és 116 lóerős töltőlevegő-hűtős turbódízel a hab a tortán.
10 ezer euro, irányáron, tehát alkudható.
egy alaposabb rápillantást megér, lehet, az aktuális német munkaterület látogatásakor teszek egy kitérőt én is a kíváncsiságom kielégítendő.[/quote]
Das gesuchte Inserat wurde nicht gefunden. -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.