-
IndítottaTémakör
-
2016.02.26.-03:25 #49190
Tudnátok nekem abban segiteni, hogy a lakóautokban rendszeresitett (azt hiszem német szabványos) zöld szinű gázpalackokat hol töltik, vagy hol lehet cserélni Magyarországon. Köszi előre is !
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2019.04.17.-11:39 #57491
A kempingcuccos uzletekben lehet kapni adaptert minden fajta szabvanyu eszkoz koze. Azokat hasznalni nem veszelyes, persze ha megfelel mindket iranyba. Valaki irta hogy legegyszerubb elmeni egy uzletbe/szervizbe, ott mar alapbol tudjak (kene tudjak…) a megfelelo (helyes, veszelytelen) megoldasokat. Gazfolyas a csatlakozasnal mindig lehetseges ha nincsan helyesen tomitve/megszoritva. A csigabol nem kell hianyozzon a szivargasvizsgalo spray, vagy legalabb a szapanos le es ecset!
2019.04.17.-02:59 #57490Értem amit mondasz, de most engedd meg, hogy kicsit bővebb legyek.
Szeretek mindenbe belepiszkálni. Már vagy 20 éve egy Fiat Scudo -ba építettem ágyat, és alá minikonyhát. A másik végébe az első ülés mögé tettem egy gázos hűtőládát. Ehhez ketté kellett osztanom a gázt. Pneumatika szerelvényket használtam az építéshez. Egy darabig jól tömített, de semmi sem tart örökké. Egyik alkalommal, mikor a gáztűzhelyt kinyitottam, éreztem a gáz szagát, de azt gondoltam, a csap nyitásakor engedett kicsit többet. Bátran gyújtottam, és ekkor jött a nagy durranás. Semmi komolyabb baj nem lett, de nagyon meglepett, hogy az alig észlelhető (szagolható) szivárgás mekkorát szólt. Ezt szerettem volna érzékeltetni.
Ez gáz!
Biztonságosabb gyári szerelvényekkel összerakni valamit, mint adapterekkel, (kütyükkel) barkácsolni.2019.04.17.-02:36 #57489[quote=”Siveco” post=54842]A képen a „német” szabványú csatlakozás látható. Az új tartályon hagyományos, magyar országon a propán-bután palackokéval megegyező csatlakozás van. Ehhez illeszkedő reduktort kell vásárolni. Legjobb, ha lakókocsiszervizbe viszed a kocsit és a cuccot, megmutatod mid van, és ott kérsz segítséget. A gáz nem játék, nagy durranás lehet a vége! Ezen nem szabad spórolni.[/quote]
Nem a spórolás vezet, csak sziveseben tettem volna valami adaptert a palackra, mint hogy kicseréljem a Truma Duocontrol reduktor tömlőjét.
2019.04.17.-02:28 #57488A képen a „német” szabványú csatlakozás látható. Az új tartályon hagyományos, magyar országon a propán-bután palackokéval megegyező csatlakozás van. Ehhez illeszkedő reduktort kell vásárolni. Legjobb, ha lakókocsiszervizbe viszed a kocsit és a cuccot, megmutatod mid van, és ott kérsz segítséget. A gáz nem játék, nagy durranás lehet a vége! Ezen nem szabad spórolni.
2019.04.17.-00:20 #57487[quote=”Siveco” post=54837]A hosszabbító és a töltőcsonk közé nem kell tömítés, kúposan zár. Az összes többi „O” gyűrűs, elég kézzel meghúzni.[/quote]
A reduktor csatlakozáshoz milyen „O” gyűrű kell? A német csatlakozó amennyire képeken láttam középen egy csővel rendelkezik, a körül van a tömítés lásd a képet.
2019.04.17.-00:15 #57485[quote=”Tarnai Miklós” post=54839]Akkor a hosszabbítón van egy „O” gyűrű, más tömítés nem kell. Ha egy palackot (tartályt) használsz, mert minek is több, nem kell duocontrol, egyszerű reduktor kell. Csatlakozója a nálunk német-ként emlegetett DIN 477, vagyis MSZ 5992 (ISO 5145) szerinti.[/quote]
A Duocontrol benne van a lakóautóban 🙂 A tömlőn viszont német csatlakozó van, ami a palackon egy gumigyűrűs csatlakozót feltételez. Ezen viszont nincs ilyen tömítés. Ilyenkor mi a helyzet?
2019.04.17.-00:09 #57484Akkor a hosszabbítón van egy „O” gyűrű, más tömítés nem kell. Ha egy palackot (tartályt) használsz, mert minek is több, nem kell duocontrol, egyszerű reduktor kell. Csatlakozója a nálunk német-ként emlegetett DIN 477, vagyis MSZ 5992 (ISO 5145) szerinti.
2019.04.17.-00:06 #57483Szervusz Miklós!
Szeretném megköszönni fórumos bejegyzéseidet, melyek alapján vásároltam én is egy tartályt hosszabbítóval és az összes csatlakozóval. Megjegyzem, csak a hosszabbítóval szerelhető fel a csatlakozó csonk, mivel a hosszabbító kúpos tömítésű, a csatlakozók „O” gyűrűsek. A menet is teljesen más. Lengyel cég nevében adták ki a minőségit, ami szerint TÜV minősítést kapott. Ez így számomra teljesen megnyugtató. A reduktor menete stimmel, a tömítés rendszer nem, Hagyományos 30 báros reduktort teszek rá, ez elméletileg a lakóautó szervizekben kapható.2019.04.16.-23:54 #57482A hosszabbító és a töltőcsonk közé nem kell tömítés, kúposan zár. Az összes többi „O” gyűrűs, elég kézzel meghúzni.
2019.04.16.-23:31 #57481[quote=”manoci” post=54835]Ugyanaz a 11kg LPG tölthető, mint Neked.[/quote]
Pontosabban 27 literes 🙂
2019.04.16.-23:30 #57480Ugyanaz a 11kg LPG tölthető, mint Neked.
2019.04.16.-23:23 #57479Milyen tartály és mennyi?
2019.04.16.-23:13 #57478[quote=”Tarnai Miklós” post=54681]Igen, hosszabbító marad, tömítések „ő” gyűrűk.[/quote]
Nekem is megjött a tartály. Két kérdésem is lenne. A hosszabbító és a belépő csonk közé kell-e tömítés, és ha igen, akkor milyen?
A másik, hogy a palackon „magyar” csatlakozó van, a Truma DuoControl CS viszont német csatlakozós. Hol lehet hozzá adaptert vásárolni, és milyet?Előre is köszi a választ!
2019.04.06.-23:10 #57433Zadarban itt töltenek palackot hivatalosan. A Google képek készítése után befejezték az építést, és már 2017 -ben is működött. Olcsóbb mint amennyiért otthon tudok töltetni.
44.1211791,15.2607436
2019.03.25.-01:27 #57314Igen, hosszabbító marad, tömítések „ő” gyűrűk.
2019.03.25.-00:49 #57313[quote=”Tarnai Miklós” post=54671]Dish csatlakozót és hosszabbítót külön kell rendelni, eladó korrekt.[/quote]
Köszi. Milyen tömítésekkel csatlakozik a palack, hozzá a hoszzabbító, és hozzá a dish?
Met a dish-t esetleg cserélni kell, a hosszabbító meg egyszer felkerül, és ott marad.2019.03.21.-13:29 #57304Dish csatlakozót és hosszabbítót külön kell rendelni, eladó korrekt.
2019.03.18.-19:27 #57293[quote=”Tarnai Miklós” post=54651][quote=”manoci” post=54643][quote=”Tarnai Miklós” post=54149]
Tegnapelőtt tankoltam először.[/quote]
Remek hír, én is ezt néztem ki magamnak 🙂 Milyen állapotban töltötték? Magában, vagy rögzített állapotban?[/quote]Elsőre csomagtartóban fektetve vittem a kútra, de nem lehetett tölteni mert lezárt a biztonsági szelep. Állítva gond nélkül sikerült. Most úgy van a lakókocsiban, hogy a töltőcsatlakozó és az elzárószelep hozzáférhető, de a szintjelző nem látszik, (egy tenyérnyi tükröt tervezek 45 fokban elhelyezni fölötte).Nem kell kivenni a töltéshez, mint az látszik is külön csatlakozó van a töltés és külön a gázelvétel céljára.[/quote]
Volt hozzá DISH töltőcsatlakozó vagy venni kellett külön hozzá?
Most készülök rendelni. Nem volt fennakadás a rendelés-szállításban?2019.03.18.-19:24 #57292[quote=”Tarnai Miklós” post=54651][quote=”manoci” post=54643][quote=”Tarnai Miklós” post=54149]
Tegnapelőtt tankoltam először.[/quote]
[/quote]
Volt hozzá DISH töltőcsatlakozó vagy venni kellett külön hozzá?
Most készülök rendelni. Nem volt fennakadás a rendelés-szállításban?2019.03.17.-23:38 #57284[quote=”manoci” post=54643][quote=”Tarnai Miklós” post=54149]
Tegnapelőtt tankoltam először.[/quote]Remek hír, én is ezt néztem ki magamnak 🙂 Milyen állapotban töltötték? Magában, vagy rögzített állapotban?[/quote]
Elsőre csomagtartóban fektetve vittem a kútra, de nem lehetett tölteni mert lezárt a biztonsági szelep. Állítva gond nélkül sikerült. Most úgy van a lakókocsiban, hogy a töltőcsatlakozó és az elzárószelep hozzáférhető, de a szintjelző nem látszik, (egy tenyérnyi tükröt tervezek 45 fokban elhelyezni fölötte).Nem kell kivenni a töltéshez, mint az látszik is külön csatlakozó van a töltés és külön a gázelvétel céljára.2019.03.17.-23:34 #57283A 10kg-os töltetű üresen csak 5kg, látszik mennyi van benne, bár nem olcsó, de ha most választanék azt hiszem nekem is ez lenne.
2019.03.17.-23:23 #57282Elsőre csomagtartóban fektetve vittem a kútra, de nem lehetett tölteni mert lezárt a biztonsági szelep. Állítva gond nélkül sikerült. Most úgy van a lakókocsiban, hogy a töltőcsatlakozó hozzáférhető, de a szintjelző nem látszik, egy tenyérnyi tükröt tervezek 45 fokban elhelyezni fölötte.
2019.03.17.-17:08 #57279Ez még egy nagyon vonzó verzió.
Nem olcsó, viszont könnyű, átlátszó, így nem kell törpölni azon, hogy mennyi van még benne. Hátránya, hogy töltéshez ki kell venni a helyéről.
https://www.youtube.com/watch?v=lL1qzLvdh9M
Vélemény?
2019.03.17.-15:29 #57278Szerintem állítva kell használni. A Top felirat a tetején van, nem a paláston.
2019.03.17.-12:48 #57276[quote=”Tarnai Miklós” post=54149]
Tegnapelőtt tankoltam először.[/quote]Remek hír, én is ezt néztem ki magamnak 🙂 Milyen állapotban töltötték? Magában, vagy rögzített állapotban?
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.