-
IndítottaTémakör
-
2016.02.26.-03:25 #49190
Tudnátok nekem abban segiteni, hogy a lakóautokban rendszeresitett (azt hiszem német szabványos) zöld szinű gázpalackokat hol töltik, vagy hol lehet cserélni Magyarországon. Köszi előre is !
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2020.11.08.-23:25 #59667
Kempingvilágban megtöltik. 3000,- ft nyomás próbáztattam átütötték 10 évre Budapesten, számlával.
2020.10.26.-21:26 #59652Problémáztok a gázpalack töltésen?! 🙂 Damaszkuszban fényképeztem. Az utcán fejtik át a gázt egy tömlő segítségével egyik palackból a másikba, egy elektromos kapcsolószekrény tetejéről. Egy biztonságtechnikásnak biztos infarktusközeli élmény!
Attachments:2020.10.25.-19:37 #59650[quote=”Bence” post=56545]Sziasztok,
itt még nem találtam infót de mivel nagyon szenvedtem a gázpalack töltéssel ezért kerestem más hivatalos! megoldást a gázra.
A Prímaenergiának van az Indust Mini nevű 11 kg-os terméke ami használható lakóautóba is. A gyártótól ezt az írásbeli választ kaptam:
„Amennyiben a lakóautóba befér a palack, akkor természetesen használható.”https://www.primaenergia.hu/gazrendeles/termekek/indust_mini
Ez az országban sok helyen cserélhető és nem kell küzdeni/szenvedni, hogy hol lehetne palackot töltetni.
üdvB[/quote]
Ez is jó megoldás lehet:
https://www.recreationstore.hu/lpg-palack.html2020.10.22.-19:54 #59642Én már sok helyen megosztottam: évek óta ezt használom, telefonos megrendelésre házhoz is hozzák és tiszta propángáz. Sokkal olcsóbb mint a töltés.
2020.10.22.-14:00 #59640Sziasztok,
itt még nem találtam infót de mivel nagyon szenvedtem a gázpalack töltéssel ezért kerestem más hivatalos! megoldást a gázra.
A Prímaenergiának van az Indust Mini nevű 11 kg-os terméke ami használható lakóautóba is. A gyártótól ezt az írásbeli választ kaptam:
„Amennyiben a lakóautóba befér a palack, akkor természetesen használható.”https://www.primaenergia.hu/gazrendeles/termekek/indust_mini
Ez az országban sok helyen cserélhető és nem kell küzdeni/szenvedni, hogy hol lehetne palackot töltetni.
üdvB
2019.11.25.-12:23 #58335[quote=”woodoopilot” post=55544]A német gázpalackokon a fekete nyomtatott felirat a nyomáspróba idejét jelzi, vagy a lejáratot?
Én az utóbbira tippelek, de ha igazam van, akkor átvertek azzal a palackkal, amit most vettem, mert ezen 2018-as felirat van. Az eladó azt mondta, a felirat a nyomáspróba idejét jelzi, és 10 évig érvényes, de a régi palackomon ugyan ilyen nyomtatott felirat van 2017-es dátummal, és azt tuti senki sem nyomáspróbázta le 2 éve, mert 2015-ben vettem.
Egyébként lehet ezeket a német acél palackokat nyomáspróbáztatni, vagy ha lejár az idejük, akkor ki kell dobni?[/quote]A lejárat dátumát. Láttam már olyan palackot, amin 2026 volt.
2019.11.22.-14:03 #58320Aki úton van Németországban találtam ilyen helyet, és nagyon egyszerű a csere.
pl. itt:
ERWIN HYMER World,
Hymerring 1, 97877 Wertheim, Baden-Württemberg / Germany
GPS:
N 49.77398, E 9.58049
N 49°46’26”, E 9°34’50”
Egyébként szuper éjszakázóhely is van. 3óra áram 1euroAttachments:2019.11.06.-01:17 #58253Lehet nyomás próbázni.
Ha kiürült, cseréld a Budapest Rádai Gedeon u. 42 alatt levő telepen. Ők a lejártat is átveszik és nyomás próbáztatják nem is nagy összegért.
Egyébként amit ott kaptam nyomás próbázott palackot, abba beütővel beírt dátum volt, nem festett.2019.11.05.-21:08 #58251A német gázpalackokon a fekete nyomtatott felirat a nyomáspróba idejét jelzi, vagy a lejáratot?
Én az utóbbira tippelek, de ha igazam van, akkor átvertek azzal a palackkal, amit most vettem, mert ezen 2018-as felirat van. Az eladó azt mondta, a felirat a nyomáspróba idejét jelzi, és 10 évig érvényes, de a régi palackomon ugyan ilyen nyomtatott felirat van 2017-es dátummal, és azt tuti senki sem nyomáspróbázta le 2 éve, mert 2015-ben vettem.
Egyébként lehet ezeket a német acél palackokat nyomáspróbáztatni, vagy ha lejár az idejük, akkor ki kell dobni?2019.10.25.-00:01 #58208Ez a logika azért nem jó, mert ha társasházban pukkan el, az össze is dőlhet. És akkor az nem csak a sajátja.
Vagy pl miért van az, hogy külföldön tankolhat a júzer LPG-t? Itt veszélysseb lenne a propán?2019.10.21.-13:06 #58185[quote=”Srychy” post=55481][quote=”MaMi” post=55477]A témához annyit, hogy a gáztűzhely palackjának cseréjéhez sem nagyon hívnak az emberek szerelőt, pedig az még nagyon sok háztartásban rutin feladat amit pedig még többnyire a háziasszonyok végeznek. Van egy-két dolog amire oda kell figyelni, és akkor rizikó nélkül elvégezhető. A szivárgás ellenőrzés legegyszerűbb eszköze pedig a szappanos víz és egy ecset, de kapható ilyen anyag spré kivitelben is.[/quote]
Egyszerűen nem értem, hogy miért a háztartási palackot hozzák fel példának a gázzal barkácsolók.
Történt nem túl rég a facebook egyik csoportjában egy vita a gázpalackról. A vita lényege, hogy miért nem lehet háztartási palackot használni a lakóban… Nem részletezem tovább.A háztartási palack cseréjét a háziasszony is elvégezheti. Ha elront valamit elpukkan a lakása.
Ha egy lakónál történik hiba, akkor pl egy kempingben nem csak az ő bódéja, de a környezete is károsodik.
Nem véletlenül vannak a szabályok! Azokat be kell tartani!
Egy vizsgázott szakember ismeri és be is tartja a szabályokat. És ezek minden esetben érted vannak.
A lakó jön-megy mozog, egy lakás nem.
Ezért mondom, hogy a háztartási palackot, annak a használatát, nem szabad összehasonlítani a lakó gázrendszerével.Vannak gázüzemű targoncák. Azoknak a gázpalack cseréjét csak vizsgázott emberke végezheti. A targoncavezető csak akkor cserélhet palackot, ha elvégezte a gázpalack kezelői tanfolyamot.
Pedig egy targonca palackjának a cseréje ugyan az, mint a háztartási palack cseréje.
Annyi különbséggel, hogy a targonca is jön-megy.
Ez is egy szabály, amivel lehet nem egyet érteni, de be kell tartani.[/quote]A fenti logika szerint még a kifogyott gázpalackot sem cserélhetem a lakóautóban. Azt akkor hogy oldjam meg?
2019.10.21.-12:59 #58184[quote=”nemo25″ post=55476][quote=”manoci” post=55474]
Köszönöm a hozzászólást. Egy dolgot nem értek. Adva van egy szabályosan tölthető palack alakú tartály. Ennek a töltőcsonkjához különböző adaptereket kell csavarozni, hogy rá tudjunk csatlakozni a különböző országok eltérő töltőpisztolyait. Ezt ugye nem szakember végzi speciális szerszámokkal, hanem te maga ott a benzinkútnál. Miben különbözik ettől az, ha az adapter helyett egy szabványos csövet csavarok rá, aminek a másik végén van az a bizonyos adapter? Egy ilyen, a képen látható egységet. Miért igényelne ez különleges szaktudást?
Az engedélyezés az egy másik dolog. Nyílván nem akarnék macerát, ezért vizsgáztatás előtt egyszerűen lekapnám az egészet. Ez kb. 3 perces munka. Vagy ez így nem kivitelezhető?
[/quote]Elméletileg az adaptert, a kút kezelőjének kellene felhelyezni, akinek van hozzá képzettsége. Ez kicsit nevetségesen hangzik egy műszaki beállítottságú ember számára, de átgondolva józan ésszel, logika azért van benne. Hidd el, sokaknak problémát okoz egy ilyen kütyü használata.
Nem a 3 perces munka itt a kérdés, hanem az, hogy az állandó átszerelgetés közben, meg lesz-e a megfelelő tömítettsége a rendszernek. Meg van hozzá a megfelelő eszközöd, amivel vizsgálni tudod a gáztömörséget?
A másik oldala a történetnek, hogy ne várd el, hogy bárki biztasson ebben a kérdésben, hiszen amennyiben valami baj történne, akkor senki sem vállalja azt, hogy az ő tanácsára végezted sk. a ki-be szerelgetést, egy engedélyköteles berendezésen, szakképesítés nélkül.
Ezért ismételném meg újra nyomatékosan, hogy nem kéne ezt felvállalod, a saját, családod, és a körülötted közlekedők érdekében.
Bízom benne, hogy megérted, nem kötekedés, és nem is okoskodás okán írtam meg a véleményemet, hanem a józan ész mentén próbáltam elmagyarázni, hogy pár ezres megtakarítása végett, nem kellene húzogatni a medve bajszát.[/quote]Nem kötözködök, hanem csak új vagyok a témában, ezért szeretnék tisztázni minden számomra homályos kérdést.
Mi az engedélyköteles berendezés? A sima gázpalack is, vagy csak az LPG kútnál újratölthető? A mozgatható, vagy csak a fixen rögzített? A külső töltőcsonk?
A fenti logikából következve még a kifogyott lakóautó gázpalack cseréjét is csak szakember végezheti. Ez nem túl életszerű. A Hymercar használati utasításában le van írva, hogyan kell gázpalackot cserélni a Truma DuoControl-on, és még szerszámot is adtak a gázcső megszorítására. Akkor ők most egy illegális tevékenységre szólítanak fel?
Ha már a palack cseréje is szakembert követel, akkor nincs több kérdésem (bár akkor feltételezhetően gyakorlatilag minden lakóautós szabályt sért). Ha meg az nem, akkor nem látom be, hogy egy adapter felcsavarása miért igen? Mind a kettő esetben ugyanaz a mozdulatsor, és ugyanakkora a veszélye a szivárgásnak.
Van valahol írott szabály, hogy mit csinálhat a felhasználó a lakóautó gázrendszerével?2019.10.21.-11:42 #58182[quote=”Srychy” post=55481][quote=”MaMi” post=55477]A témához annyit, hogy a gáztűzhely palackjának cseréjéhez sem nagyon hívnak az emberek szerelőt, pedig az még nagyon sok háztartásban rutin feladat amit pedig még többnyire a háziasszonyok végeznek. Van egy-két dolog amire oda kell figyelni, és akkor rizikó nélkül elvégezhető. A szivárgás ellenőrzés legegyszerűbb eszköze pedig a szappanos víz és egy ecset, de kapható ilyen anyag spré kivitelben is.[/quote]
Egyszerűen nem értem, hogy miért a háztartási palackot hozzák fel példának a gázzal barkácsolók.
Történt nem túl rég a facebook egyik csoportjában egy vita a gázpalackról. A vita lényege, hogy miért nem lehet háztartási palackot használni a lakóban… Nem részletezem tovább.A háztartási palack cseréjét a háziasszony is elvégezheti. Ha elront valamit elpukkan a lakása.
Ha egy lakónál történik hiba, akkor pl egy kempingben nem csak az ő bódéja, de a környezete is károsodik.
Nem véletlenül vannak a szabályok! Azokat be kell tartani!
Egy vizsgázott szakember ismeri és be is tartja a szabályokat. És ezek minden esetben érted vannak.
A lakó jön-megy mozog, egy lakás nem.
Ezért mondom, hogy a háztartási palackot, annak a használatát, nem szabad összehasonlítani a lakó gázrendszerével.Vannak gázüzemű targoncák. Azoknak a gázpalack cseréjét csak vizsgázott emberke végezheti. A targoncavezető csak akkor cserélhet palackot, ha elvégezte a gázpalack kezelői tanfolyamot.
Pedig egy targonca palackjának a cseréje ugyan az, mint a háztartási palack cseréje.
Annyi különbséggel, hogy a targonca is jön-megy.
Ez is egy szabály, amivel lehet nem egyet érteni, de be kell tartani.[/quote]Én nem olyan régen foglalkozok a témával, mivel még csak fél éve van lakóautóm. Éppen ezért kérdezek annyit, nem pedig kekeckedésből. Ha a fenti logikát és szabályokat követem, akkor még a 11kg-os német cserepalackot sem cserélhetném ki magam a lakóautóban, igaz? Hiszen ott is szivároghat a gáz.
2019.10.21.-11:11 #58181Nem vitának szántam amit irtam, és a félre magyarázással sem értek egyet, ugyanis az adapter csere nem egyezik meg a gázrendszer „gányolásával” ami alatt én a gáz vezeték rendszer esetleg eldugott részeken levő
csatlakozóiba történő beavatkozást értem. Ott indokolt a gáz tömörségi vizsgálat. Persze ha az a szlogen, hogy a szerelőnek is meg kell élni valamiből, akkor vegyétek úgy, hogy egy szót sem szóltam.2019.10.21.-10:39 #58180[quote=”MaMi” post=55477]A témához annyit, hogy a gáztűzhely palackjának cseréjéhez sem nagyon hívnak az emberek szerelőt, pedig az még nagyon sok háztartásban rutin feladat amit pedig még többnyire a háziasszonyok végeznek. Van egy-két dolog amire oda kell figyelni, és akkor rizikó nélkül elvégezhető. A szivárgás ellenőrzés legegyszerűbb eszköze pedig a szappanos víz és egy ecset, de kapható ilyen anyag spré kivitelben is.[/quote]
Egyszerűen nem értem, hogy miért a háztartási palackot hozzák fel példának a gázzal barkácsolók.
Történt nem túl rég a facebook egyik csoportjában egy vita a gázpalackról. A vita lényege, hogy miért nem lehet háztartási palackot használni a lakóban… Nem részletezem tovább.A háztartási palack cseréjét a háziasszony is elvégezheti. Ha elront valamit elpukkan a lakása.
Ha egy lakónál történik hiba, akkor pl egy kempingben nem csak az ő bódéja, de a környezete is károsodik.
Nem véletlenül vannak a szabályok! Azokat be kell tartani!
Egy vizsgázott szakember ismeri és be is tartja a szabályokat. És ezek minden esetben érted vannak.
A lakó jön-megy mozog, egy lakás nem.
Ezért mondom, hogy a háztartási palackot, annak a használatát, nem szabad összehasonlítani a lakó gázrendszerével.Vannak gázüzemű targoncák. Azoknak a gázpalack cseréjét csak vizsgázott emberke végezheti. A targoncavezető csak akkor cserélhet palackot, ha elvégezte a gázpalack kezelői tanfolyamot.
Pedig egy targonca palackjának a cseréje ugyan az, mint a háztartási palack cseréje.
Annyi különbséggel, hogy a targonca is jön-megy.
Ez is egy szabály, amivel lehet nem egyet érteni, de be kell tartani.2019.10.21.-03:49 #58179[quote=”MaMi” post=55477]A témához annyit, hogy a gáztűzhely palackjának cseréjéhez sem nagyon hívnak az emberek szerelőt, pedig az még nagyon sok háztartásban rutin feladat amit pedig még többnyire a háziasszonyok végeznek. Van egy-két dolog amire oda kell figyelni, és akkor rizikó nélkül elvégezhető. A szivárgás ellenőrzés legegyszerűbb eszköze pedig a szappanos víz és egy ecset, de kapható ilyen anyag spré kivitelben is.[/quote]
Halkan súgom meg, hogy bizony azok a szappanos vizek, na meg a profi gázszivárgásjelzők sem mutatják meg a nem megfelelő tömítettséget 100%-os biztonsággal. Mondjuk ezt egy tapasztalt gázszerelő tudja. Nem véletlenül van előírva a műszeres vizsgálat minden gázrendszer gáztömörségi vizsgálatánál. Már mi is jártunk úgy, hogy csak a műszer jelezte a nyomásesést, és hiába kerestük habbal a hiba forrását, nem mutatta meg. Több órás kutatás után lett meg az anyaghibás alkatrész. Ez is bizonyítja, hogy hiába figyelsz oda a legapróbb részletekre, akkor is benne van a pakliba a hiba lehetősége.
Talán még ide tartozik, hogy sajnos nem egy lakóautóval találkoztam, aminek a gázrendszere oly módon volt szétgányolva, ami már az életveszély kategóriába tartozott. A sok önjelölt mókmester, azt hiszi, hogy bármit megtehet. Ezért mondom, hogy ne barkácsoljon senki sem a gázzal. Tiszteld az erejét, és tartsd be a törvényeit, akkor a barátod lesz.Ezennel részemről lezártnak tekintem a vitát, mert jelen esetben a józan ész ezt diktálja. Továbbá, felhívnám mindenkinek a figyelmét arra, hogy illegális, szabálytalan cselekményekre ne kérjen megerősítést, tanácsot, és ne is adjon tanácsot!
Amennyiben valakinek eltérő a véleménye, én elhatárolódok attól.2019.10.20.-12:40 #58176A témához annyit, hogy a gáztűzhely palackjának cseréjéhez sem nagyon hívnak az emberek szerelőt, pedig az még nagyon sok háztartásban rutin feladat amit pedig még többnyire a háziasszonyok végeznek. Van egy-két dolog amire oda kell figyelni, és akkor rizikó nélkül elvégezhető. A szivárgás ellenőrzés legegyszerűbb eszköze pedig a szappanos víz és egy ecset, de kapható ilyen anyag spré kivitelben is.
2019.10.20.-02:29 #58175[quote=”manoci” post=55474]
Köszönöm a hozzászólást. Egy dolgot nem értek. Adva van egy szabályosan tölthető palack alakú tartály. Ennek a töltőcsonkjához különböző adaptereket kell csavarozni, hogy rá tudjunk csatlakozni a különböző országok eltérő töltőpisztolyait. Ezt ugye nem szakember végzi speciális szerszámokkal, hanem te maga ott a benzinkútnál. Miben különbözik ettől az, ha az adapter helyett egy szabványos csövet csavarok rá, aminek a másik végén van az a bizonyos adapter? Egy ilyen, a képen látható egységet. Miért igényelne ez különleges szaktudást?
Az engedélyezés az egy másik dolog. Nyílván nem akarnék macerát, ezért vizsgáztatás előtt egyszerűen lekapnám az egészet. Ez kb. 3 perces munka. Vagy ez így nem kivitelezhető?
[/quote]Elméletileg az adaptert, a kút kezelőjének kellene felhelyezni, akinek van hozzá képzettsége. Ez kicsit nevetségesen hangzik egy műszaki beállítottságú ember számára, de átgondolva józan ésszel, logika azért van benne. Hidd el, sokaknak problémát okoz egy ilyen kütyü használata.
Nem a 3 perces munka itt a kérdés, hanem az, hogy az állandó átszerelgetés közben, meg lesz-e a megfelelő tömítettsége a rendszernek. Meg van hozzá a megfelelő eszközöd, amivel vizsgálni tudod a gáztömörséget?
A másik oldala a történetnek, hogy ne várd el, hogy bárki biztasson ebben a kérdésben, hiszen amennyiben valami baj történne, akkor senki sem vállalja azt, hogy az ő tanácsára végezted sk. a ki-be szerelgetést, egy engedélyköteles berendezésen, szakképesítés nélkül.
Ezért ismételném meg újra nyomatékosan, hogy nem kéne ezt felvállalod, a saját, családod, és a körülötted közlekedők érdekében.
Bízom benne, hogy megérted, nem kötekedés, és nem is okoskodás okán írtam meg a véleményemet, hanem a józan ész mentén próbáltam elmagyarázni, hogy pár ezres megtakarítása végett, nem kellene húzogatni a medve bajszát.2019.10.18.-12:03 #58173[quote=”nemo25″ post=55473][quote=”manoci” post=55469][quote=”gattila” post=55468]
[quote=”manoci” post=55467].[/quote][/quote]Egyébként arra gondoltam, hogy magam szerelem fel. Nem tűnik nagy ördöngösségnek.[/quote]
Én ezt a helyedben nem tenném!!!!!!!
A gáz nem játék, ne játssz vele! Meg van az oka, amiért ezt csak szakember végezheti el, akinek van hozzá képzettsége, szaktudása, megfelelő szerszáma, és engedélye, no meg ellenőrizni is tudja a munka minőségét.
Tisztába vagy azzal, mekkora nyomás van a töltő oldalon töltés közben???
Ráadásul, nem igazán praktikus a mobil tartályt beépítetté alakítani a papírmunka, és a további költségek, macerák miatt.[/quote]Köszönöm a hozzászólást. Egy dolgot nem értek. Adva van egy szabályosan tölthető palack alakú tartály. Ennek a töltőcsonkjához különböző adaptereket kell csavarozni, hogy rá tudjunk csatlakozni a különböző országok eltérő töltőpisztolyait. Ezt ugye nem szakember végzi speciális szerszámokkal, hanem te maga ott a benzinkútnál. Miben különbözik ettől az, ha az adapter helyett egy szabványos csövet csavarok rá, aminek a másik végén van az a bizonyos adapter? Egy ilyen, a képen látható egységet. Miért igényelne ez különleges szaktudást?
Az engedélyezés az egy másik dolog. Nyílván nem akarnék macerát, ezért vizsgáztatás előtt egyszerűen lekapnám az egészet. Ez kb. 3 perces munka. Vagy ez így nem kivitelezhető?
2019.10.18.-01:38 #58171[quote=”manoci” post=55469][quote=”gattila” post=55468]
[quote=”manoci” post=55467].[/quote][/quote]Egyébként arra gondoltam, hogy magam szerelem fel. Nem tűnik nagy ördöngösségnek.[/quote]
Én ezt a helyedben nem tenném!!!!!!!
A gáz nem játék, ne játssz vele! Meg van az oka, amiért ezt csak szakember végezheti el, akinek van hozzá képzettsége, szaktudása, megfelelő szerszáma, és engedélye, no meg ellenőrizni is tudja a munka minőségét.
Tisztába vagy azzal, mekkora nyomás van a töltő oldalon töltés közben???
Ráadásul, nem igazán praktikus a mobil tartályt beépítetté alakítani a papírmunka, és a további költségek, macerák miatt.2019.10.15.-20:05 #58170Ha be tudod szerezni a szükséges alkatrészeket, tömítéseket akkor talán megcsinálható „házilag” is. (mi nem? 🙂 ) Egyszer elveszett a becsavarható töltőcsonk, fél év volt szerezni egyet…
[quote=”manoci” post=55469][quote=”gattila” post=55468]Szerintem arra figyelj, hogy jó és olcsó szerelő tegye be 🙂
[quote=”manoci” post=55467]Üdv mindenkinek!
Nagyon jó ez a tölthető LPG palack alakú tartály, de télen fűtéssel szerintem 3 nap alatt elfogyasztom. Síelni mennék a Hymercar-ral de ha 3 naponta tölteni kell, az macera, különösen, hogy a palack bent van az furgonban, így a töltéshez ki kell teljesen nyitni a hátsó ajtókat. Ráadásul Olaszorszában tilos lpg-t tankolni nem motorhoz. Így arra gondoltam, szerelek a Ducato hátsó lökhárítójára függesztett lpg töltőcsonkot. Mire figyeljek? Ötleteket és tanácsokat szívesen fogadok.[/quote][/quote]
Van olyan? 🙂 Egyébként arra gondoltam, hogy magam szerelem fel. Nem tűnik nagy ördöngösségnek.[/quote]
2019.10.15.-19:35 #58169[quote=”Tarnai Miklós” post=55470]1,64 kW-os kályhám max. fogyasztása 136g/h, de mínusz 6 fokban is fel kellett kelnem lejjebb venni a fűtést és nem kell napi 24 órat fűteni. Szerintem bő egy hétig kitartana.[/quote]
Nekem Truma 4C van a csigában, annak a gyári fogyasztása 160-335g/h. A múltkor kipróbáltam. A furgonban biztosan 3 fok alatt volt a hőmérséklet, mert kinyitott a Truma fagyvédelme :). 2 óra alatt fűtött fel 20 fokra, ezalatt elfogyasztott 2 liter (1kg) LPG-t. A következő 22 órában további 4 liter fogyott (de kint nem volt hidegebb 6-7 foknál). De ki fogom még próbálni mínuszokban is.
2019.10.15.-18:35 #581681,64 kW-os kályhám max. fogyasztása 136g/h, de mínusz 6 fokban is fel kellett kelnem lejjebb venni a fűtést és nem kell napi 24 órat fűteni. Szerintem bő egy hétig kitartana.
2019.10.15.-12:15 #58167[quote=”gattila” post=55468]Szerintem arra figyelj, hogy jó és olcsó szerelő tegye be 🙂
[quote=”manoci” post=55467]Üdv mindenkinek!
Nagyon jó ez a tölthető LPG palack alakú tartály, de télen fűtéssel szerintem 3 nap alatt elfogyasztom. Síelni mennék a Hymercar-ral de ha 3 naponta tölteni kell, az macera, különösen, hogy a palack bent van az furgonban, így a töltéshez ki kell teljesen nyitni a hátsó ajtókat. Ráadásul Olaszorszában tilos lpg-t tankolni nem motorhoz. Így arra gondoltam, szerelek a Ducato hátsó lökhárítójára függesztett lpg töltőcsonkot. Mire figyeljek? Ötleteket és tanácsokat szívesen fogadok.[/quote][/quote]
Van olyan? 🙂 Egyébként arra gondoltam, hogy magam szerelem fel. Nem tűnik nagy ördöngösségnek.
2019.10.15.-00:45 #58166Szerintem arra figyelj, hogy jó és olcsó szerelő tegye be 🙂
[quote=”manoci” post=55467]Üdv mindenkinek!
Nagyon jó ez a tölthető LPG palack alakú tartály, de télen fűtéssel szerintem 3 nap alatt elfogyasztom. Síelni mennék a Hymercar-ral de ha 3 naponta tölteni kell, az macera, különösen, hogy a palack bent van az furgonban, így a töltéshez ki kell teljesen nyitni a hátsó ajtókat. Ráadásul Olaszorszában tilos lpg-t tankolni nem motorhoz. Így arra gondoltam, szerelek a Ducato hátsó lökhárítójára függesztett lpg töltőcsonkot. Mire figyeljek? Ötleteket és tanácsokat szívesen fogadok.[/quote]
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.