Főoldal Fórumok Lakóautók Gázkészülékek működtetése menet közben

Legutóbb frissítette EdGaR 12 years, 7 months telt el
28angok
82 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #9135
    rlacika
    Felhasználó

      Olvasva a Brigi/LMC team toszkánai útleirását (és a hűtőszekrény sztorikat) eszembe jutott egy kérdés amit már elég rég fel akartam tenni: több lakós fórumon (és ezen is) láttam hogy többen úgy vélekednek, hogy a fűtést/hűtőszekrényt/bojlert nem ajánlatos gázról működtetni menet közben. Szeretném tudni, hogy ennek valami jogi alapja van (valami rendelkezés tiltja), vagy csak egyszerüen a félés, hogy kialudhat a menethuzat miatt? Ez utóbbi szerintem nem helytálló, mert minden gázos készüléknek amiket a lakókba szerelnek van lángőr biztositéka. A régebbi tipusu készülékek csak egyszerűen leállnak és egy szelep lezárja automatikusan a gázt ha a láng elalszik, az újabbaknál van már automata újragyújtó rendszer is, és katalógusokban már láttam olyan automata szelepet amelyik durva gázömlés esetében lezárja a gáztartályt is. Tehát semmi okát nem látom hogy a gázos készülékek ne működjenek menet közben is. Én használtam a fűtést is és a hűtőt is menet közben gázról-még 120-as tempó se oltotta el őket. Sajnos nincsenek használati utasitásaim ezekhez a készülékekhez, úgyhogy ha ott azt irja hogy NEM akkor senkinek se ajánlom hogy úgy csináljon mint én! Talán szakértő barátaink kiokositanak egy kicsit ezen a területen. 🙄

    • Szerző
      Válasz
    • #12131
      LMC
      Felhasználó

        [quote=”GaborApa”:1o4otnpa]Kizárólagos nem vagyunk, maradjunk abban, hogy az első, és elég sokat építettünk már be.

        😉 [/quote]

        Joóó van, de az enyémet kizárólagosan ti építettétek be 🙄 😆

        András

        #12130
        LMC
        Felhasználó

          [quote=”FuredyLaci”:23v1kwbi] :smt217 .De csak Te :smt020 😆 😆 😆 😆 [/quote]

          Már nem csak én [-X :-({|= :smt020 megoldottuk 🙂

          András

          #12129
          FLaci
          Felhasználó

            [quote=”LMC”:bj3974cp]Én szerencsés helyzetben vagyok mert nekem gázolajos a fűtésem [/quote]
            :smt217 .De csak Te :smt020 😆 😆 😆 😆

            #12128
            GaborApa
            Felhasználó

              [quote=”LMC”:gwji61t6]
              A műszaki részét GáborApa leírja, mivel ők a kizárólagos Webasto márkaszervíz [-o< András[/quote] Kizárólagos nem vagyunk, maradjunk abban, hogy kishazánkban elsőként kezdtünk, a lakóautós területen hivatalos Webasto márkaszervízként dolgozni, és elég sokat építettünk már be a kombikészülékükből is (vizet is melegít), meg a fűtőkészülékből is. 😉

              #12127
              GaborApa
              Felhasználó

                Cv2adi!

                Ez a téma már elég jól ki lett tárgyalva a „gázkészülékek működtetése menet közben” címü topicban amit a „Fórum / Lakóautók” alatt találhatsz meg.
                Később ezt az általad indított topicot is beolvasztom oda.

                Szerintem először azt olvasd végig. Van benne néhány hasznos infó, és ha még kérdésed van, szívesen válaszolunk.
                Ott 4. hozzászólás:

                [i]2007 óta forgalomba helyezett járművek csak abban az esetben használhatnak menet közben gázkészüléket, ha Secu Motion nyomáscsökkentővel vannak ellátva.
                Francia országban szigorúbb a szabály, mert ott menet közben csak olyan járművekben lehet fűteni, melyeket 2006 január 1. után helyeztek forgalomba és integrált nyomáscsökkentővel vannak ellátva.

                A SecuMotion nyomáscsökkentő gázáramlás figyelő rendszerrel van ellátva, ami megakadályozza a gáz esetleges palackból való szökését baleset vagy gázvezeték szakadás esetén, a hozzá kapcsolódó magasnyomású gumi gázcső pedig beépített csőszakadás védelemmel van ellátva az EU normáknak megfelelően. Vagyis figyeli az átáramló gáz mennyiségét és ha nagyobb gázmennyiség indulna meg mint amire kalibrálva van, akkor azonnal lezárja a gázpalackot. [/i]

                #12126
                LMC
                Felhasználó

                  [quote=”challenger”:3as7xw4x]LMC majd valaszol a dieseles futest lehet hasznalni…de ahoz ezt bekell epiteni most teszteltuk a szilveszteri utunk alatt mert mindig kellemes meleg volt az o lakoukban…[/quote]

                  challenger kierőszakolta belőlem hogy válaszoljak 😆

                  Nem értek a műszaki részhez, csak tapasztalat.

                  A gázpalackokat biztonsági okokból menet közben zárva kellene tartani, kivéve ha a palackra biztonsági nyomáscsökkentő van szerelve, ami elzárja a palackból kiáramló gázt, ha szabadon áramlik, ( szivárgás, gázcső sérülés ).
                  Én szerencsés helyzetben vagyok mert nekem gázolajos fűtésem is van , ami a tankról üzemel, így mi nonstop fűtünk, 0,2 L/ óra fogyasztással.
                  Ha nagyon hideg van, minusz 12 fölött, ( éjszaka ) akkor rákapcsolom a gázfűtést.
                  Most elfelejtettem és minusz 18 foknál lehült a lakóm 15.9 fokra mire felébredtünk 🙄

                  A műszaki részét GáborApa leírja, mivel ők a kizárólagos Webasto márkaszervíz [-o< András

                  #12124
                  challenger
                  Felhasználó

                    [quote=”cv2adi”:23igh406]Kedves Mindannyian!
                    Mivel ilyen irányu tapasztalatom még nem volt,megkérdezném hogy a Truma állófűtést szabad-e avagy lehet-e üzemeltetni menet közben????Az a helyzet hogy a fűtés amit a kocsi produkál messze nem elég ahhoz hogy felfűtse a lakóautó többi részét,ott lábfagyasztó hideg van tehát a család azon része akik nem férnek el a fülkében,ott lefagynak! Hogy oldjátok ezt meg ?Köszönettel.[/quote]
                    LMC majd valaszol a dieseles futest lehet hasznalni…de ahoz ezt bekell epiteni most teszteltuk a szilveszteri utunk alatt mert mindig kellemes meleg volt az o lakoukban…

                    #11383
                    MaNa
                    Felhasználó

                      [quote=”Battila”:32v85tjy]Üdv !

                      Ha garanciáli a kocsi,akkor természetesen a legközelebbi márkaszervíz megoldja a problémát. Ha a garacián túl van a kocsi,akkor is.
                      Valószínű,hogy az égésbiztosító termoelem körül kell keresni a hibát,bár lehet összetett probléma is.

                      Üdv Attila[/quote]

                      Igen, ez lenne a legegyszerűbb, de már a múltkor sem jutott eszünkbe, mikor ott voltunk szervízen. Lehet, hogy még eltelik egy-két év, és így mászkálunk vele. Ha csak fel nem kérhetjük az Adria márkaszervízét (hm?), hogy vezessen egy listát a törzsvendégek évközi nyavalygásairól, hogy aztán majd ott elmeséljék mikor megérkezünk, hogy mi a hibája a gépnek.
                      Talán majd ezt is megoldjuk a vontatóhoroggal együtt?….

                      Hali MaNa

                      #11361
                      Battila
                      Felhasználó

                        [quote=”MaNa”:2u8gc91k]Hát bocs, de én nem menetközben szeretném működtetni a gázkészüléket, hanem parkolva, de így sem megy…
                        Ha valaki tudna segíteni abban, hogy a gáztűzhelyem egyik lángja nem akar működni, konkrétan: szikra van, nyomom, elalszik, szikra, nyomom, elalszik, ezt játsszuk, a lényeg, hogy nem hajlandó meggyulladni. A másik kettő műkszik rendesen, csak ez nem.
                        Ha valaki tudja a megoldást, kérjük értesítsen,

                        előre is köszi MaNáné[/quote]

                        Üdv !

                        Ha garanciáli a kocsi,akkor természetesen a legközelebbi márkaszervíz megoldja a problémát. Ha a garacián túl van a kocsi,akkor is.
                        Valószínű,hogy az égésbiztosító termoelem körül kell keresni a hibát,bár lehet összetett probléma is.

                        Üdv Attila

                        #11360
                        MaNa
                        Felhasználó

                          Hát bocs, de én nem menetközben szeretném működtetni a gázkészüléket, hanem parkolva, de így sem megy…
                          Ha valaki tudna segíteni abban, hogy a gáztűzhelyem egyik lángja nem akar működni, konkrétan: szikra van, nyomom, elalszik, szikra, nyomom, elalszik, ezt játsszuk, a lényeg, hogy nem hajlandó meggyulladni. A másik kettő műkszik rendesen, csak ez nem.
                          Ha valaki tudja a megoldást, kérjük értesítsen,

                          előre is köszi MaNáné

                          #9943
                          wobi
                          Felhasználó

                            Ugyanitt,-máj.15 -én-a Dometic hütőszekrényem autóm.átkapcsoláról irtam/panaszkodtam/rimánkodtam…,szeretnék beszámolni a sikeres végkifejletről,-talán -használható -tapasztalatról is.A hütő kifogástalanul müködik,szépen kapcsolgat az aktuális energiára.Nekem a leirás is tiltja a menet közbeni gázüzemet,a magam részéről :inkább ne,ha nem muszáj elvet vallom.A gondot az autómatikánál végül is az ujabb tipusu kocsiknál jellemző „CAN-BUS ” rendszerü elektronika jelentette./Egy gyári beépitésü lakónál ez nyilván nem probléma,de nálam utólagos átépitésnél igen./Itt,egy bajai elktro.javitó ismerősöm egy sor méricskélés,majd egy relé+ dióda beszerelése után oldotta meg a problémát.”Lakós ” vonatkozása az ügynek,hogy csapattársunk a kecskeméti „Timár ” ur kérésemre megengedte,hogy ugyanilyen hütőjének/de gyári beszerelésü / elektro panelljét próbaképpen átépitsék az enyémbe,hogy kizárjuk a gyári hibalehetőséget.Köszönettel érte !Igy „happy and” -el végződött,ha ilyen gondotok lenne,szivesen segitek -most már én is… üdv.” WOBI”/Baja.

                            #9773
                            Ocsike
                            Felhasználó

                              [quote=”rlacika”:1lgylz1y]Jobb a hatásfok ha a felső rács mögé szereled, vagy inkáb éppen a hűtőgép hűtőszárnyai mellé, úgy hogy kiszivja a meleget. Ez a gyári megoldás is egyes kocsikon.Jó hideg :smt206 kivánok![/quote]

                              Köszi az észrevételt Én azárt válaszottam az alsó rácsot- , mivel a meleg levegő felfelé száll és így a hideg levegőt szívja a ventilátor kintről, ami érzésem szerint elviselhetőbb a ventilátornak is, de a két vent. így is jól megpörgeti ill. felűl fujja ki a meleg levegőt. – azért mégegyszer köszi az észrevételt. Hali!

                              #9768
                              rlacika
                              Felhasználó

                                [quote=”Ocsike”:2rr65iai] az alsó hűtőrács mögött
                                [/quote]
                                Jobb a hatásfok ha a felső rács mögé szereled, vagy inkáb éppen a hűtőgép hűtőszárnyai mellé, úgy hogy kiszivja a meleget. Ez a gyári megoldás is egyes kocsikon.Jó hideg :smt206 kivánok!

                                #9766
                                Ocsike
                                Felhasználó

                                  Mindenkit üdvözlök!

                                  Én a lakóm kánikulai hűtésjavításáról írnák néhány sort:

                                  Mindig gondot okozott a kánikulába, hogy átmelegedett a hűtő felső része, ami egyben a gáztűzhely is. – Kempingekben láttam, hogy egyesek leszedik a külső rácsokat, hogy jobban cirkuláljon a levegő. – Nekem ez nem vált be! A problémát 2db PC. tápegység ventilátorral (12V) ami halkműködésű, az alsó hűtőrács mögött van és egy + kapcsolóval oldottam meg. A ventilátorok néhány mA. vesznek fel, ami különösebben nem terheli az akkumlátort, de a kapcsolóval bármikor kikapcsolhatom.

                                  #9619
                                  3hinfo
                                  Felhasználó

                                    Bocsánat, hogy a csapos közbeszól!
                                    Mi valóban nem olyan régen lakózunk, de még eddig soha eszembe nem jutott, nyitott gázpalackkal elindulni. Nem is értem, hogy miért is kellene. Ha tudom, hogy másnap indulok, este bedugom a tápot, és éjjel lehűt a hűtő. Ha menet közben nem nagyon nyitogatom, elég hosszan megtartja a hideget és persze az aksi is rádolgozik.Nem akarok okosnak tűnni, de a gáz az egy veszélyes üzem, nem hiszem, hogy menet közben kockáztani kellene. 8) 8) 8) 8)

                                    #9616
                                    GaborApa
                                    Felhasználó

                                      [quote=”zsuzsa”:341yybjh]Komolyra fordítva, tényleg oda fogok figyelni, köszi!
                                      Zsuzsa[/quote]
                                      Hogy őszinte legyek mi is gyakran megyünk nyitott palackkal. 😳
                                      Az ember induláskor sosem arra gondol, hogy balesete lesz, mert akkor el sem indulnánk. 🙄
                                      Az hogy elgondolkodunk rajta az nem baj. :-k Ezért is teszik ki a veszélyesebb utak szélére a törött kocsikat. Talán egy kicsit nagyobb óvatosságra int. [-X

                                      #9615
                                      zsuzsa
                                      Felhasználó

                                        [quote=”GaborApa”:3uvfl0ld]Hát ezért kell zárva tartani a palackot, vagy beszereltetni a SecuMotion -t.
                                        Link[/quote]
                                        Köszi! Azt hiszem jó néhányunkat elgondolkodtattál, engem biztosan! #-o
                                        15 éve lakózunk, általunk barkácsolt kocsikkal, sima paraszt alu nagypalackkal, és legtöbbször menet közben is arról ment a hűtő.
                                        Részben mert arról erősebben hűt, részben lustaságból, nem kapcsolgattuk át, ha nem kellett spórolni a palackkal.
                                        Ez mostantól nem fog megtörténni!!! [-X [-X [-X
                                        (Így viszont nem biztos, hogy lesz jegünk az esti piához
                                        😥 🙄 😳 ), bár bevallom dög melegben gázzal sincs mindig.. 😥
                                        Komolyra fordítva, tényleg oda fogok figyelni, köszi!
                                        Zsuzsa

                                        #9609
                                        rlacika
                                        Felhasználó

                                          [quote=”GaborApa”:1463ojpl]Hát ezért kell zárva tartani a palackot[/quote]
                                          Brrrrr…. :-k Minthogy a tegnap hazafelé jövet Vármezőről nem volt kedvem bekapcsolni a gázt a hűtőben, kiprobáltam a 12v-ról működést is. Megy minden zűr nélkűl.Úgyhogy nincs okom veszélyhelyzetet kelteni magamnak [-X #-o

                                          #9602
                                          GaborApa
                                          Felhasználó

                                            [quote=”rlacika”:v5cdz5xx]semmi okát nem látom hogy a gázos készülékek ne működjenek menet közben is. [/quote]
                                            Hát ezért kell zárva tartani a palackot, vagy beszereltetni a SecuMotion -t.
                                            A gázpalack rögzítő hevedereket pedig mindig tartsátok feszesen!

                                            Ez a kocsi csak a korlátot súrolta meg.
                                            Mi lett volna ha nincsenek a rögzítő hevederek? #-o

                                            Kattints a képre:
                                            [url=http://www.lakoautoklub.hu/kepek/torott_lakoauto.jpg:v5cdz5xx]

                                            Ezen a videón pedig egy ici-pici Pb tartály hatása látható lassítva is: Link

                                            #9522
                                            Kerti
                                            Adminisztrátor

                                              [quote=”Blue”:1e4ek1d3]GáborApa vagy valaki. Az a gáz ellenörzös papirnak milyen lejárata van vagy mikor kell. Idöszakosan, állandoan vagy csak a vizsgára?? :smt217 [/quote]
                                              Én nem valaki, hanem senki vagyok de hogy ne mondhasd, hogy senki nem segít neked ezért elárulom, hogy két évente kell megújítani. Tehát pont minden vizsgára kell új gáztömítettségi vizsgálatot csinálni.

                                              #9514
                                              Blue
                                              Felhasználó

                                                GáborApa vagy valaki. Az a gáz ellenörzös papirnak milyen lejárata van vagy mikor kell. Idöszakosan, állandoan vagy csak a vizsgára?? :smt217

                                                #9443
                                                rlacika
                                                Felhasználó

                                                  [quote=”wobi”:b3z5u46a]Kipróbáltam menet közben is a gázüzemet, müködött,de elkormolódott, [/quote]
                                                  Lehet hogy valami baj van az égő beállitásával, azért kormol menet közben. És lehet hogy valahol ott a bibi az automata átkapcsolással is. Inditsd el 12V-ról és egy pár perc múlva szakitsd meg a főkapcsolótól az áramot. Azonnal kel halatszodjon a gyujtóautomata szikráinak pattogása. Ha ez halatszik akkor nem az elktrónikával van a baj hanem a gázellátással-biztonsági szelep, lángőr, stb.

                                                  #9439
                                                  wobi
                                                  Felhasználó

                                                    Nekem egy Dometic/német/ RM 7605 L /142+25 l-es fagyasztó/került beépitésre.Kipróbáltam menet közben is a gázüzemet, müködött,de elkormolódott, utólag /!/ elolvasva az eredeti leirást:szinte tiltják !Most már igy,előirásszerűen használom,nagyon jó,de egy gondom maradt:az autómatikus energiaválasztásnál gázra nem kapcsol át,holott, ha leállitom a motort,15 perc mulva át illene váltania ,hogy nem meritse le az aksit.Mechanikusan kell átkapcsolnom,tehát figyelni kell rá.A 12 V és a 220 nál müködik az autómata.A problémával már többeknek feladtam a leckét,nem sikerült megoldani.Ha estleg lenne valakinek ugyanilyen tipusu, a bekötéseket szivesen összehasonlitanám,Meglehetősen komoly kinézetű elektr.panell van benne.Üdvözlök mindenkit : „wobi „.

                                                    #9407
                                                    Soma
                                                    Felhasználó

                                                      Más témában szólnék hozzá.Köszi, hogy a kezdő oldalra feltetted az Ivecos hírt =D> .
                                                      Pont aktuális az olaj csere úgy hogy egy úttal megcsináltatom és az új autót is megnézzük 😆

                                                      #9200
                                                      GaborApa
                                                      Felhasználó

                                                        [quote=”rlacika”:1f2uz3cj]Rajtavan 🙁 🙁 🙁 …50 mBar…úgyhogy várhatok amig a Truma kitalálja az 50-est is [-o< [/quote] Sajnos nem fogja, mert az 50 mBar az a régi szabvány. 😥 50 mBar-ral már nem is szabad építeni lakóautót, de azért ne ijedj meg, ez nem veszélyesség hanem csak szabvány egyesítés miatt van. 30 mBar-nál is működnének ugyan a készülékeid, de nem lenne tökéletes az égés, és emiatt kormolnának. Marad az, hogy vagy elzárod vagy nem, Franciaországban viszont csak a vagy elzárod marad. 😐

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 51-75 / 82

                                                      You must be logged in to reply to this topic.