-
IndítottaTémakör
-
2008.04.28.-20:26 #9135
Olvasva a Brigi/LMC team toszkánai útleirását (és a hűtőszekrény sztorikat) eszembe jutott egy kérdés amit már elég rég fel akartam tenni: több lakós fórumon (és ezen is) láttam hogy többen úgy vélekednek, hogy a fűtést/hűtőszekrényt/bojlert nem ajánlatos gázról működtetni menet közben. Szeretném tudni, hogy ennek valami jogi alapja van (valami rendelkezés tiltja), vagy csak egyszerüen a félés, hogy kialudhat a menethuzat miatt? Ez utóbbi szerintem nem helytálló, mert minden gázos készüléknek amiket a lakókba szerelnek van lángőr biztositéka. A régebbi tipusu készülékek csak egyszerűen leállnak és egy szelep lezárja automatikusan a gázt ha a láng elalszik, az újabbaknál van már automata újragyújtó rendszer is, és katalógusokban már láttam olyan automata szelepet amelyik durva gázömlés esetében lezárja a gáztartályt is. Tehát semmi okát nem látom hogy a gázos készülékek ne működjenek menet közben is. Én használtam a fűtést is és a hűtőt is menet közben gázról-még 120-as tempó se oltotta el őket. Sajnos nincsenek használati utasitásaim ezekhez a készülékekhez, úgyhogy ha ott azt irja hogy NEM akkor senkinek se ajánlom hogy úgy csináljon mint én! Talán szakértő barátaink kiokositanak egy kicsit ezen a területen. 🙄
-
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2012.11.12.-02:33 #36425
[quote=”olah80″:nfy07tg1]sziasztok,
truma 3002-es fütésben ki van otthon műszakilag?
kicseréltem a biztonsági szelepet és nem enged át egy deka gázt semm.
mi a fa…. lehet a gond?[/quote]
Én nem értek hozzá sajnos, de itt megtalálod a leírását.2012.11.10.-22:59 #36419sziasztok,
truma 3002-es fütésben ki van otthon műszakilag?
kicseréltem a biztonsági szelepet és nem enged át egy deka gázt semm.
mi a fa…. lehet a gond?2011.10.25.-00:20 #32107Köszi az ötleteket mindenkinek! Tavaszig van időm megoldani 😀 !
Termosztátom van, ventilátorok ott unatkoznak a fiókban…na még egy kicsit szebb idő kéne [-o< !2011.10.24.-13:30 #32100[quote=”rlacika”:3gmhqfag]Akinek van ilyen…tapasztalatból megmondhatja e hogy szerelte a ventit? Húzza e vagy nyomja a levegőt a hűtő …hűtőjére? Hogy jobb a hatásfok?[/quote]
Én nem a szellőzőre szereltem a ventilátor hanem a két szellőző közé döntve úgy hogy az alsó szellőzőtől szívja a levegőt és közvetlenül a hűtő bordákra fújja valamint beépítettem egy cső termosztátot ami szabályozza a ki és bekapcsolást ezt a felső csőre szereltem rá. Kb 50-65 fok hőmérsékletre álitottam és a ventilátorok csak akkor kapcsolnak be ha a cső eléri ezt a hőfokot Valami hasonlót/ http://eltszer.unas.hu/spd/wpr90gd/WPR9 … termosztat /
Azóta remekül működik a hűtőm + 30 fok felett is 3 db 12 cm-es számítógép ventilátort vezérel.A csőtermosztát 220-as keringető szivattyú vezérlésére van de simán működik 12v-al így nem kell állandóan menni a ventilátoroknak csak ha a hűtő kéri akkor kapcsol be.Jó szerelést2011.10.21.-21:34 #32053Névtelen
[quote=”rlacika”:2bip0q5k]Köszönöm! Akkor szívásra fogom szerelni. A régi, nagy hütőmmel nem volt semmi bajom, legnagyobb melegben is hűtött rendesen, de ez a kicsi amelyik most van amikor kint +30 felett van kezd „izzadni” 🙁 . Remélem hogy a jobb levegöztetéssel rendesebben fog hűteni. Van még egy más bajom is vele…ezzel nem tudok menet közben gázzal menni, pedig a 12 voltos müködtetés hatásfoka teljesen elégtelen 🙁
A régihez képest amelyiknek az égője a menetirány felé volt szerelve és eléggé védett volt a menetszél ellen (még pályán se fujta el a szél a lángot), ennek az égöje a menetirányhoz képest hátrafele van és még a leglasubb mozgás szele is elfuja (sajnos néha még állás közben is szél)[/quote]
Én is jártam így. Még a régi öreg lakóval szívtam állandóan.
Ha jól sejtem, akkor ez nem lakóautóba gyártott hűtő, hanem kempinghűtő. A kéménye az ellenkező oldalon van. A megoldás a következő: a kémény kivezetésére kell szerelni egy kis proci ventilátort, mely bekapcsolt állapotban kifogja húzni az égésterméket, és menet közben is fog működni a hűtőd.
A hátránya az, hogy évente kb. 300ft-ba kerül a ventilátor csere, de működik.
Ez egy eléggé furcsa megoldás, de olcsóbb, mint egy új hűtő.2011.10.21.-20:30 #32052Köszönöm! Akkor szívásra fogom szerelni. A régi, nagy hütőmmel nem volt semmi bajom, legnagyobb melegben is hűtött rendesen, de ez a kicsi amelyik most van amikor kint +30 felett van kezd „izzadni” 🙁 . Remélem hogy a jobb levegöztetéssel rendesebben fog hűteni. Van még egy más bajom is vele…ezzel nem tudok menet közben gázzal menni, pedig a 12 voltos müködtetés hatásfoka teljesen elégtelen 🙁
A régihez képest amelyiknek az égője a menetirány felé volt szerelve és eléggé védett volt a menetszél ellen (még pályán se fujta el a szél a lángot), ennek az égöje a menetirányhoz képest hátrafele van és még a leglasubb mozgás szele is elfuja (sajnos néha még állás közben is szél)2011.10.21.-12:16 #32049[quote=”rlacika”:9flq23vb]Akinek van ilyen…tapasztalatból megmondhatja e hogy szerelte a ventit? Húzza e vagy nyomja a levegőt a hűtő …hűtőjére? Hogy jobb a hatásfok?[/quote]
Én is a felső rácsra szereltem, és húzza kifelé a meleg levegőt.Ha alul nyomnád befelé akkor ahogy Miska is mondta zavarná a gázégőt + a benyomott levegő egy része még ugyanazon a rácson vissza tudna kavarogni.
Szerintem 🙄Azért csak egyet raktam mert érzésem szerint a kettő már sokat kitakart volna a rácsból, így viszont marad hely a természetes huzanak is.
2011.10.21.-01:30 #32043Névtelen
[quote=”rlacika”:1by743m0]Akinek van ilyen…tapasztalatból megmondhatja e hogy szerelte a ventit? Húzza e vagy nyomja a levegőt a hűtő …hűtőjére? Hogy jobb a hatásfok?[/quote]
Én úgy építettem, hogy húzza a meleg levegőt.( a felső rácshoz szereltem)
Ha alulra szereled, akkor nem tesz jót a hűtő égőfejének. Álló helyzetben olyan, mintha mennél.(fölöslegesen nagy a huzat)2011.10.21.-00:00 #32041Akinek van ilyen…tapasztalatból megmondhatja e hogy szerelte a ventit? Húzza e vagy nyomja a levegőt a hűtő …hűtőjére? Hogy jobb a hatásfok?
2011.10.20.-23:28 #32040[quote=”GaborApa”:272pdv1l]A 2 nap az valami nagyon durva ventillátor lenne. 😆
Ami a matekot illeti:
Annyit lehet tudni, hogy a feszültség és az áram szorzata a teljesítmény P=U*IHa ezt az egyszerű összefüggést tudjuk, akkor sokmindent kiszámolgathatunk. Nem pontosan, mert a valóságban mindig vannak veszteségek, hatásfokok egyebek, ebbe már nem kell belemenni, de nagyságrendileg mindig ki lehet számolni, mi mennyit fogyaszt, mennyi ideig bírja majd az akksink, stb.
Egy 100 Ah 12V-os akku 100 Ampert vagyis 100*12= 1200W-ot adhat le elvileg egy órán keresztül.
Tehát Nemo által belinkelt venti üzemideje: 100Ah/0,08A = 1250 óra vagy másképp 1200Wh / 0,96 W = 1250 óra.
Ez ugyebár 52 nap, ennyit biztos nem állsz egyhelyben.Az én régi bontott ventillátorom 0,15 A-es de az is 28 napig elmenne, ha nincs más fogyasztó.
Amúgy, éjszakára ki lehet kapcsolni, és azzal nem is számoltunk.[/quote]Erre jó egy találkozó mert én ott már ennyivel okosabb lettem. 🙂 🙂
Én is beépítek egy pc ventilátort ,mert nagy melegekben volt már ,hogy leállt a hűtése.2011.10.20.-13:40 #32038[quote=”nemo25″:ip3soljz]…. sokszor a szellőzőrács levételével is megkönyíthetjük a frigó dolgát.[/quote]
Ahogy mondod. Az az első lépés, csak úgy elég ronda látványt nyújt a kocsi, mondjuk egy városnézés közben a parkolóban.[quote=”csep88″:ip3soljz]Ezek a ventilátorok kb. hány wattosak, vagy hány amperesek?, mert ez a kettő, is leszívhatja, 2 nap alatt az aksikat..[/quote]
A 2 nap az valami nagyon durva ventillátor lenne. 😆
Ami a matekot illeti:
Annyit lehet tudni, hogy a feszültség és az áram szorzata a teljesítmény P=U*IHa ezt az egyszerű összefüggést tudjuk, akkor sokmindent kiszámolgathatunk. Nem pontosan, mert a valóságban mindig vannak veszteségek, hatásfokok egyebek, ebbe már nem kell belemenni, de nagyságrendileg mindig ki lehet számolni, mi mennyit fogyaszt, mennyi ideig bírja majd az akksink, stb.
Egy 100 Ah 12V-os akku 100 Ampert vagyis 100*12= 1200W-ot adhat le elvileg egy órán keresztül.
Tehát Nemo által belinkelt venti üzemideje: 100Ah/0,08A = 1250 óra vagy másképp 1200Wh / 0,96 W = 1250 óra.
Ez ugyebár 52 nap, ennyit biztos nem állsz egyhelyben.Az én régi bontott ventillátorom 0,15 A-es de az is 28 napig elmenne, ha nincs más fogyasztó.
Amúgy, éjszakára ki lehet kapcsolni, és azzal nem is számoltunk.2011.10.20.-01:19 #32029Egy korszerű ventilátor nagyon keveset fogyaszt. Ez akár 1 watt alá is mehet.
Az átlag viszont 2-3 watt között „zabál”, de még ezeket is képes egy 100-as akksi több száz órán keresztül hajtani.
Itt egy példa pontos adatokkal:http://www.goldcomp.hu/index.php?page=s … t&Itemid=1
Ez keveset fogyaszt. Lehet számolgatni. 😉
Az biztos, hogy a meleg napokon segít a ventilátor az abszorpciós hűtőknek. De sokszor a szellőzőrács levételével is megkönyíthetjük a frigó dolgát.2011.10.19.-23:12 #32022[quote=”csep88″:24kyztfj]Ezek a ventilátorok kb. hány wattosak, vagy hány amperesek?, mert ez a kettő, is leszívhatja, 2 nap alatt az aksikat. Én még nem jártam kempingben lakóautóval, de szerintem nem is fogok. Nem voltam soha kempingpári. Meg amrre mi járunk a kemping annyi, mint a fehérholló.
Nekem a tapasztalatom a hűtővel menet közben semmi gond nem volt vele, nem fújja el a mentszél a gyújtólángot, gáz üzemmódnál. 12 V-on a hűtése, szerintem jóval elhanyagolhatóbb, mint gáz üzemmódnál.[/quote]Csak ampert tudok mondani így hirtelen, ami 1,4. a 12 voltos ventinél, 0,3 pedig a 24 voltosnál.
Sajnos a villamosság nem az erősségem. 😀2011.10.19.-22:59 #32021[quote=”Pegi”:1ikvrnik]Pontosan.
Én is azt építettem be, igaz lakókocsiba. De a lényegen mit sem változtat: A nyáron 35°melegben is tette a dolgát. Napközben ment, éjjelere meg lekacsoltuk.
A venti nélkül 4-5°-l melegebb volt a hűtőben.
A beépítésről olvashattok a blogomban.
Nem reklámozni akarom, csak hátha valakinek segítség. :2010_olvas.gif [/quote]Ezek a ventilátorok kb. hány wattosak, vagy hány amperesek?, mert ez a kettő, is leszívhatja, 2 nap alatt az aksikat. Én még nem jártam kempingben lakóautóval, de szerintem nem is fogok. Nem voltam soha kempingpári. Meg amrre mi járunk a kemping annyi, mint a fehérholló.
Nekem a tapasztalatom a hűtővel menet közben semmi gond nem volt vele, nem fújja el a mentszél a gyújtólángot, gáz üzemmódnál. 12 V-on a hűtése, szerintem jóval elhanyagolhatóbb, mint gáz üzemmódnál.2011.10.16.-23:32 #31950[quote=”GaborApa”:1w61yxm1]A 25-40 euro közötti áron kapható direkt lakóautós ventillátorok helyett tökéletesen működik egy régi, kibelezett számítógép hűtőventillátora is. Én egy ilyet raktam be (szerintem ugyanazon a gépsoron készülnek)
Ha otthon nincs ilyen, a számítógépszervizesek max 500 Ft-ot kérnek érte.Igaz, a 40 eurósnak van termosztátvezérlése, de ha meleg van akkor had menjen folyamatosan, hiszen a fogyasztása csak 1-2 tized watt.[/quote]
Pontosan.
Én is azt építettem be, igaz lakókocsiba. De a lényegen mit sem változtat: A nyáron 35°melegben is tette a dolgát. Napközben ment, éjjelere meg lekacsoltuk.
A venti nélkül 4-5°-l melegebb volt a hűtőben.
A beépítésről olvashattok a blogomban.
Nem reklámozni akarom, csak hátha valakinek segítség. :2010_olvas.gif2011.10.14.-16:20 #31940[quote=”challenger”:1xpmqlu4]… de direct a lakos hutoknek valok…[/quote]
A 25-40 euro közötti áron kapható direkt lakóautós ventillátorok helyett tökéletesen működik egy régi, kibelezett számítógép hűtőventillátora is. Én egy ilyet raktam be (szerintem ugyanazon a gépsoron készülnek)
Ha otthon nincs ilyen, a számítógépszervizesek max 500 Ft-ot kérnek érte.Igaz, a 40 eurósnak van termosztátvezérlése, de ha meleg van akkor had menjen folyamatosan, hiszen a fogyasztása csak 1-2 tized watt.
2011.10.14.-15:23 #31937[quote=”jocibacsi”:djiuqtcm]Szevasztok.
Nyári tapasztalatom szeretném megosztani veletek.
Beépítettünk egy MonoControl CS-t, 50 mbar biztonsági egységet a menet közbeni gázhasználat szabályossá tételére.
Eddig a hűtővel 12 volton gondjaink voltak, ami most megszűnt. Induláskor bekapcsoltuk a gázt és hazaérkezéskor kikapcsoltuk.
Végig a nagy melegekbe egyenletesen dolgozott a hűtő. Lentebb írt tanácsra beépítettünk még 2 db számítógép ventilátort, amit csak ha odatűzött a nap, akkor kapcsoltunk be.
Most, hogy hűvösebb az idő a fűtést is használtam menet közben, minden gond nélkül.
Csak javasolni tudom a készülék beépítését.
Jocibácsi[/b][/quote]Van egy kep errol a ventilatorokrol de direct a lakos hutoknek valok…a szardiniai albumomban az utoldo kep bernard beepitette es igazan erdemes…jo azert norvegiaba nem nagyon kelett iden de azert mostani oktoberi cote d azuri turankra igazabol jo volt =D>
2011.10.14.-13:30 #31934Szevasztok.
Nyári tapasztalatom szeretném megosztani veletek.
Beépítettünk egy MonoControl CS-t, 50 mbar biztonsági egységet a menet közbeni gázhasználat szabályossá tételére.
Eddig a hűtővel 12 volton gondjaink voltak, ami most megszűnt. Induláskor bekapcsoltuk a gázt és hazaérkezéskor kikapcsoltuk.
Végig a nagy melegekbe egyenletesen dolgozott a hűtő. Lentebb írt tanácsra beépítettünk még 2 db számítógép ventilátort, amit csak ha odatűzött a nap, akkor kapcsoltunk be.
Most, hogy hűvösebb az idő a fűtést is használtam menet közben, minden gond nélkül.
Csak javasolni tudom a készülék beépítését.
Jocibácsi[/b]2010.07.25.-18:50 #24648[quote=”jocibacsi”:31yd6zv5]…Kérdésem lenne, hogy valaki tud e a berendezésről érdemleges informácsiót adni.
Valószínű sokunk gondját megoldaná a régebbi lakók esetében. Neken 91-s Knaus Travellerem van és szeretném a hűtőt menet közben is gázról használni, mivel a 12 Voltos üzem, hagy kívánnivalót.
[/quote]Amit leírtál az mind igaz.
Ebben az évben dobta piacra a Truma, és le is fogja váltani a secu motiont.létezik
– 1 és 2 palackos változata,
-tároló falára és a tároló tetejére rögzíthető változatban (helytől függő)
-és mindegyikből van 50 és 30 mBar-os változat.A secu motion a gáz átfolyására reagált, ez pedig az ütésre.
Tulajdonképpen egy golyó tartja nyitava a szelepet ami 20 km/h feletti ütközéskör (ennek megfelelő vízszintes ütéstől)kiugrik a helyéről és a szelep lezár.2010.07.25.-15:37 #24645Szevasztok mindahányan.
Eredetileg a gondomat egy Secu Motion biztonsági szeleppel szerettem volna megoldani, amit a lentiekben olvasva és máshol utánnanézve is, csak 30 mbar kivitelbe gyártanak. Nekem a nyomáscsökkentő 50 mbár-os. Értelemszerűen ugye a 30 mbár-os berendezés nem megfelelő.
Most találtam, Truma lapon, Új kiegészítőként, (nekem nagyon új) a MonoControl CS tipusú berendezést, amely a leírás szerint ütközésszenzorral van ellátva és készítik 30 és 50 mbár-s változatba.
Kérdésem lenne, hogy valaki tud e a berendezésről érdemleges informácsiót adni.
Valószínű sokunk gondját megoldaná a régebbi lakók esetében. Neken 91-s Knaus Travellerem van és szeretném a hűtőt menet közben is gázról használni, mivel a 12 Voltos üzem, hagy kívánnivalót.Köszönettel a válaszokért.
Jocibácsi[/b]
2010.05.30.-23:58 #23745[quote=”2Ggab”:22vz0moj]Köszönöm. A válasz meggyöző volt.Gondolat elvetve.[/quote]
Áttettem ebbe a topikba, mert inkább ide való a kérdésEgyszer régen már szerepelt ez a kép. Az se baj, ha be van kötve a palack. 😉
A teljes meggyőződéshez klikkelj a kisképre[url=http://www.lakoautoklub.hu/kepek/torott_lakoauto.jpg:22vz0moj]
2010.05.28.-21:02 #23717Köszönöm. A válasz meggyöző volt.Gondolat elvetve.
2010.05.28.-17:40 #23714[quote=”2Ggab”:1yvwis5m]Sziasztok!
Sima háztartási palackot szabad /lehet/ használni a lakós palack helyett? Esetleg reduktor csere kell hozzá?[/quote]
A háztartási palack tilos a kempingjárművekben, mert baleset esetén nagyon veszélyes. Egyrétegű oldalfala könnyen felhasad.
Létezik alupalack kempingjárművekhez is, de az elég drága, mert duplafalú, hogy jobban bírja a gyűrődést.2010.05.28.-15:00 #23712Sziasztok!
Sima háztartási palackot szabad /lehet/ használni a lakós palack helyett? Esetleg reduktor csere kell hozzá?2009.05.03.-00:41 #14198Haló!
Hihetetlen a segítő készségetek!
novacsekaron@freemail.hu
Köszönöm!! -
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.