-
IndítottaTémakör
-
2006.11.24.-23:05 #4086
Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆
A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o< -
IndítottaTémakör
-
SzerzőVálasz
-
2018.01.03.-12:18 #54256
Vannak ellentmondások, pl. hogy miért kellett ennyire utószigetelni, ha gyakorlatilag alig használták. De ebből még nem szabad negatív következtetést levonni. VISZONT: Ez a kis csiga korához képest igen jól felszerelt. Utólag került rá napkollektor (kb:100ezer.) tetőklíma (250ezer) ominstor (100ezer) munkaakku: 50ezer, bicajtároló, tv, inverter, stb. Hát ha ezeket utólag kellene megvásárolni, akkor az autót gyakorlatilag alkatrészáron veszed. Szóval én nem tartom rossz ajánlatnak Persze látni kell.
2018.01.03.-12:18 #54255[quote=”KVD” post=51967]Sziasztok!
Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
Kérdéseim a következők:
Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
Köszönöm, Karesz[/quote]Szerintem ár-érték arányban ott van.
Egy belső átalakítást is megérne, (új bútorok, burkolatok, kicsit lakályosabb átrendezés, stb…) Az extrák, a gépészet, ha most akarná valaki felrakni legalább egy milla. Kicsit furi, hogy a klíma az alkovba van. A hátsó lemezborítás részleges cseréje valószínű, hogy a létra miatt van. Szerintem már egyszer kiszakadt.
Kívülről rendben van, bár a szolár kábeleket egy gyári bevezetőn kellett volna bevinni, mert így hamar sérül.
Az 1.9 dízel motor keveset fogyaszt, de még lejtőn se fog 100-at menni…
Ezt a motort sosem tudod széthajtani. Max kuplungot,generátort és önindítót kell majd cserélned, de ezek fillérek, még az utángyártottak is.
Első lakónak szerintem kiválló, ezzel a felszereltséggel pár év múlva is el lehet adni ennyiért.2018.01.03.-01:00 #54253Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Ez a belső átburkolás nekem is fura. 5éve készült és tényleg szépen van kivitelezve. Állítólag van alatta valami hőszigetelő is. Azt mondta, azért készült az egész, hogy ne legyenek hidegek a falak. Egyáltalán nem volt büdös benne. De az igaz, hogy nem látunk mögé… Ami még érdekes, hogy a hátfalon van egy rész, ahol egy darab lemez lett rácsavarozva. Azt sem tudom minek kellett, csak elfelejtettem ott megkérdezni. A vezetőfülke, váltókar, kormány és a két első ülés nagyon szép állapotú és a jelenlegi tulajdonosból sem nézem ki, hogy tekergeti a km-órát. Ha valóban kevesebb van az órában, akkor azt szerintem még az tekerhette, akitől a mostani tulaj vette, bár nem úgy néz ki a kocsi, mint ami tekerve van.
2018.01.02.-23:38 #54249:smt039
[quote=”SzFeri” post=51974] engem nyugtalanít a cserélt padló és a mennyezetre ragasztott parafa. Ezek a részek gyárilag sem csúnyák, és elég sokáig bírják, nem látom az okát, miért cserélték ki rajta.[/quote]
2018.01.02.-21:51 #54248Ráadásul ahogy nézem, ez még a jobbik elrendezésű. Le lehet pihenni benne úgy, hogy nem kell elpakolni az asztalról. Ez nem mellékes dolog, még ha annak is tűnik. Nagyban emeli a kikapcsolódás színvonalát.
2018.01.02.-21:45 #54247Kérdés, hogy mire szeretnéd használni! Mert ha motorikusan jó, nem ázik be, nem büdös és minden működik benne ami gyárilag benne van , továbbá Te Magyarországon, esetleg a keleti,vagy déli szomszédainknál barangolnál vele, akkor meggondolandó. 130ezer Km. tényleg elég valószínűtlen, de hát a motort nem nehéz kivallatni az aktuális egészségi állapotáról.Megjegyzem, ezek a motorok elmennek 6-800ezer Km-t gond nélkül, ha megfelelően szervizelik őket.. A felépítménynél meg kell nézni az előttem hozzászóló által említett helyeket, kédereket, gumitömítéseket,padló állapotát és ha ott sem találsz kivetni valót, akkor nagy baj nem lehet vele. Persze lehet biztosra is menni, 6-8 milláért. Nekem spec. 91-es lakóautóm van, imádom, megbízható öszvér, és vígan lemegyek vele földutakra, hegyi utakra is.Nem sajnálom, ő van értem és nem fordítva. Erdélyben vagy Szerbiában minden falusi bontó tele van alkatrészekkel, de ahogy elnéztem a hazai hirdető portálokat, nálunk sem sokkal rosszabb a helyzet. e az új alkatrészek is potom árúak a modern furgonok alkatrészeihez képest. Itt nem kell szembenézned a kettős tömegű lendkerék, az HDI és egyéb „olcsó” szervizalkatrészekkel.
Szóval ha ki akarod próbálni ezt a műfajt, és nem akarod eladni a lakásod miatta, én bátorítalak. El kell kezdeni valahol, és ha már kezdesz, kezdjed kis pénzzel. Ha tetszeni fog, elég lesz akkor elverni a családi vagyont egy új gépre. Ránézésre pofás kis csiga, bár engem nyugtalanít a cserélt padló és a mennyezetre ragasztott parafa. Ezek a részek gyárilag sem csúnyák, és elég sokáig bírják, nem látom az okát, miért cserélték ki rajta.2018.01.02.-20:34 #54245Ha ügyes, jól felszerelt barkácsoló vagy, nem ijedsz meg attól, hogy részekben felújítod pár év alatt, akkor vedd meg. Ha nem tudod a szögnek melyik végét tedd tedd a falhoz mikor bevered, akkor csak egy sz-pó rollerral leszel gazdagabb.
Látszik, hogy törődtek vele., de ezeknél a beázás után a faváz szokott szétrohadni évek alatt, és az gyakorlatilag megállíthatatlan. Ha az adásvételiben leírja és vállalja a felelősséget, hogy sosem ázott be, akkor azért nem lehet nagyon nagy baj.
[quote=”KVD” post=51967]Sziasztok!
Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
Kérdéseim a következők:
Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
Köszönöm, Karesz[/quote]2018.01.02.-19:22 #54243„https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494 ”
Korának megfelelő műszaki paraméterekkel rendelkezik (tudja tartani a tempót a kamionokkal sík úton, de emelkedőn rendesen le fog lassulni). A fogyasztása kb 8 l/100 km. Valószínűleg folyamatos elektromos problémákkal küzd (a korrózió megette a kábelcsatlakozásokat, sok helyen törik a szigetelés, ismeretlen kábelek mennek ismeretlen helyekre, stb). A műanyag alkatrészek törnek, ragasztások elváltak, a gumi alkatrészek elöregedtek (pl. a kéderek). Nehezen találsz hozzá alkatrészt (ezt az alapgépet ’94-ig gyártották, már bontókban sincs belőle). Valószínűleg ennek az árnak a feléért is nehéz lesz majd eladni. Nem hiszem el a 134.000 km-t 30 év alatt! (ezekben könnyű a műszeregységet cserélni, könnyű visszaállítani a számlálót).
Elsőre ennyit.2018.01.02.-16:42 #54239Sziasztok!
Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
Kérdéseim a következők:
Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
Köszönöm, Karesz2018.01.02.-09:21 #54236A FORGALMI beszél! A többi csak duma.
2017.12.21.-16:11 #54165Felelősséget nem vállalok érte….
M kategória
Személyszállításra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
M1 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
legfeljebb nyolc ülıhellyel rendelkeznek.
M2 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
M3 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
N kategória
Árufuvarozásra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
N1 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel
rendelkezı jármővek.
N2 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meghaladó, de 12 tonnát meg nem
haladó legnagyobb tömegő jármővek.
N3 kategória: Árufuvarozásra használt, 12 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő
jármővek.
O kategória
Pótkocsik (beleértve a félpótkocsikat)
O1 kategória: 0,75 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő pótkocsik.
O2 kategória: 0,75 tonnát meghaladó, de 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb
tömegő pótkocsik
O3 kategória: 3,5 tonnát meghaladó, de 10 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő
pótkocsik.
O4 kategória: 10 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő pótkocsik.2017.12.21.-15:32 #54163Az én ismereteim szerint, az „M1” kategóriába tartozik minden olyan személygépjármű amely a vezető ülését nem számítva maximum 8 ülőhellyel rendelkezik.
Ebből a szempontból nincs felső súlyhatára, azaz a 16 tonnás MORELLO lakóautó is személyautó, M1 kategóriával bejegyezve.
Az már más kérdés, hogy „C” jogsi kell hozzá!!!Itthon 200,000.- HUF az éves pályamatrica díja és külföldön, ahol van kell a „GO” box rá!!
2017.12.21.-14:36 #54162[quote=”Kerti” post=51887]
Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C
.[/quote]M2 kategóriára már nem D2 matrica kell, hanem B2, mint a buszokra.
http://www.lakoautoklub.hu/doc/Utdij_allasfoglalas.pdfA B2 matrica éves díja 200e Ft….
Úgy látom Ausztriában kell a go-box is a 3,5 t feletti lakóautókra:
https://www.asfinag.at/maut-vignette/maut-fuer-lkw-und-bus/2017.12.21.-08:49 #54161Ez engem is erdekelne, ugyanezek az mint a leirtak
2017.12.20.-13:48 #54153C jogsija van a barátomnak, pont ezért nézte ki ezt a csigát. Arra gondolt, hogy ilyet kevesen keresnek, emiatt relatíve olcsóbb lehet.
A hazai útdíj világos, de pl. az osztrákoknál az egyik oldalon azt írják a személygépkocsiknál nem kell gobox, egy másikon meg azt olvasom, hogy minden 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárműnél kötelező a gobox.
2017.12.20.-01:58 #54148[quote=”woodoopilot” post=51886]Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?
Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet…[/quote]
Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C
Levizsgáztatni ugyanolyan mint bármi mást engedélyeztetni. Nekünk már többször sikerült. 🙂
A gond az, hogy teljesen azért nem lesz személyautó, mert sok korlátozás nem a fajtára van, hanem a súlyra, ezért viszont már nem feltétlen olyan kecsegtető. Autópálya díjnál is már más a besorolás, mert ott is a súly a lépték. Szóval az útdíj még nem minden.2017.12.20.-01:44 #54147Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?
Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet…
2017.12.20.-01:14 #54145[quote=”woodoopilot” post=51882]Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni…[/quote]
Jól mondták a többiek, hogy ha tgk, akkor kell rá mindenféle drágaság, de 4,5 tonnáig lehet személyautó és akkor tényleg nem kell rá útdíj. Feltéve, ha arra van vizsgáztatva. Ez egy ritka kategória.
2017.12.20.-00:58 #54143Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni…
2017.12.20.-00:13 #54142míg gondolkodsz milyen legyen, addig én majd irigykedek!? http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/privat-sucht-wohnmobil/776498217-220-4946
2017.12.19.-10:36 #54139[quote=”woodoopilot” post=51874]Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.Sajnos:IGEN!
Mármint, hogy az éves matricája itthon 200,000.- Ft !!!
Külhonban pedig kell hozzá a GO box!!!
Nem véletlenül rinyálunk jó páran a túlsúly miatt is!!
:sorry2017.12.18.-22:29 #54135Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.2017.09.21.-02:36 #53219Követkző kérdés!! 😀
Szereltetett már be valaki utólag motorklímát autóba?
Találtunk egy szimpatikus lakót számunkra nagyon jó áron, de klíma nélküli. Annyit tudok hogy nagyon drága, viszont a lakóautó vásárlásra szánt pénzből tudnánk klímát rakatni bele még ha drága is.
A kérdés az hogy mennyire is drága egy ilyen művelet kb. és hogy mennyire lehet jó minőségű egy utólagos beszerelés. pl. mennyire fogja vissza majd az autót?
Az autó egy 2003-as 2,8-as 128 lovas JTD Fiat Ducato.Ha valaki esetleg ismer megbízható klíma szervízt amit szívesen ajánlana, akkor szívesen felvenném a kontaktot velük hogy ajánlatot kérjek.
2017.09.21.-02:19 #53218Köszönöm!
2017.09.21.-00:32 #53211ennek a 2002-es évjáratú Ducatonak 20.000 alatt is van nagyon jó minőségű vezérlés készlet /2 görgő+ szíj / ,de 30.000 alatt van vízpumpával együtt amit szintén ki kell cserélni.Az üzemanyagszűrő 1500-kb ez is már champion.Ha elreped a háza akkor tényleg érdemes kicserélni pl.golfra de az is rossz esetben egy ezres.Jó nézelődést
-
SzerzőVálasz
You must be logged in to reply to this topic.