Főoldal Fórumok Lakóautók Első lakóautó vásárlás. De milyet?

Legutóbb frissítette gattila 2 years, 9 months telt el
162angok
1,052 hozzászólás
  • Indította
    Témakör
  • #4086
    GaborApa
    Felhasználó

      Ennek a kérdésnek a feltevése már a fertőzés első jelei között szerepel, és újra, meg újra visszatérő tünet. 😆

      A fórumon több helyen is volt már róla szó, és mivel erre a kérdésre sem lehet olyan választ adni ami mindenki számára egyformán megfelelő ezért nyitottam a kérdésnek ezt a topicot.
      Így ezután egy helyre gyűlhetnek a kérdések és a válaszok is.
      Segítsünk (még) egészséges embertársainkon. [-o<

    • Szerző
      Válasz
    • #54256
      SzFeri
      Felhasználó

        Vannak ellentmondások, pl. hogy miért kellett ennyire utószigetelni, ha gyakorlatilag alig használták. De ebből még nem szabad negatív következtetést levonni. VISZONT: Ez a kis csiga korához képest igen jól felszerelt. Utólag került rá napkollektor (kb:100ezer.) tetőklíma (250ezer) ominstor (100ezer) munkaakku: 50ezer, bicajtároló, tv, inverter, stb. Hát ha ezeket utólag kellene megvásárolni, akkor az autót gyakorlatilag alkatrészáron veszed. Szóval én nem tartom rossz ajánlatnak Persze látni kell.

        #54255
        Srychy
        Felhasználó

          [quote=”KVD” post=51967]Sziasztok!
          Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
          Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
          Kérdéseim a következők:
          Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
          Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
          Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
          Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
          Köszönöm, Karesz[/quote]

          Szerintem ár-érték arányban ott van.
          Egy belső átalakítást is megérne, (új bútorok, burkolatok, kicsit lakályosabb átrendezés, stb…) Az extrák, a gépészet, ha most akarná valaki felrakni legalább egy milla. Kicsit furi, hogy a klíma az alkovba van. A hátsó lemezborítás részleges cseréje valószínű, hogy a létra miatt van. Szerintem már egyszer kiszakadt.
          Kívülről rendben van, bár a szolár kábeleket egy gyári bevezetőn kellett volna bevinni, mert így hamar sérül.
          Az 1.9 dízel motor keveset fogyaszt, de még lejtőn se fog 100-at menni…
          Ezt a motort sosem tudod széthajtani. Max kuplungot,generátort és önindítót kell majd cserélned, de ezek fillérek, még az utángyártottak is.
          Első lakónak szerintem kiválló, ezzel a felszereltséggel pár év múlva is el lehet adni ennyiért.

          #54253
          KVD
          Felhasználó

            Köszönöm mindenkinek a válaszokat. Ez a belső átburkolás nekem is fura. 5éve készült és tényleg szépen van kivitelezve. Állítólag van alatta valami hőszigetelő is. Azt mondta, azért készült az egész, hogy ne legyenek hidegek a falak. Egyáltalán nem volt büdös benne. De az igaz, hogy nem látunk mögé… Ami még érdekes, hogy a hátfalon van egy rész, ahol egy darab lemez lett rácsavarozva. Azt sem tudom minek kellett, csak elfelejtettem ott megkérdezni. A vezetőfülke, váltókar, kormány és a két első ülés nagyon szép állapotú és a jelenlegi tulajdonosból sem nézem ki, hogy tekergeti a km-órát. Ha valóban kevesebb van az órában, akkor azt szerintem még az tekerhette, akitől a mostani tulaj vette, bár nem úgy néz ki a kocsi, mint ami tekerve van.

            #54249
            gattila
            Felhasználó

              :smt039

              [quote=”SzFeri” post=51974] engem nyugtalanít a cserélt padló és a mennyezetre ragasztott parafa. Ezek a részek gyárilag sem csúnyák, és elég sokáig bírják, nem látom az okát, miért cserélték ki rajta.[/quote]

              #54248
              SzFeri
              Felhasználó

                Ráadásul ahogy nézem, ez még a jobbik elrendezésű. Le lehet pihenni benne úgy, hogy nem kell elpakolni az asztalról. Ez nem mellékes dolog, még ha annak is tűnik. Nagyban emeli a kikapcsolódás színvonalát.

                #54247
                SzFeri
                Felhasználó

                  Kérdés, hogy mire szeretnéd használni! Mert ha motorikusan jó, nem ázik be, nem büdös és minden működik benne ami gyárilag benne van , továbbá Te Magyarországon, esetleg a keleti,vagy déli szomszédainknál barangolnál vele, akkor meggondolandó. 130ezer Km. tényleg elég valószínűtlen, de hát a motort nem nehéz kivallatni az aktuális egészségi állapotáról.Megjegyzem, ezek a motorok elmennek 6-800ezer Km-t gond nélkül, ha megfelelően szervizelik őket.. A felépítménynél meg kell nézni az előttem hozzászóló által említett helyeket, kédereket, gumitömítéseket,padló állapotát és ha ott sem találsz kivetni valót, akkor nagy baj nem lehet vele. Persze lehet biztosra is menni, 6-8 milláért. Nekem spec. 91-es lakóautóm van, imádom, megbízható öszvér, és vígan lemegyek vele földutakra, hegyi utakra is.Nem sajnálom, ő van értem és nem fordítva. Erdélyben vagy Szerbiában minden falusi bontó tele van alkatrészekkel, de ahogy elnéztem a hazai hirdető portálokat, nálunk sem sokkal rosszabb a helyzet. e az új alkatrészek is potom árúak a modern furgonok alkatrészeihez képest. Itt nem kell szembenézned a kettős tömegű lendkerék, az HDI és egyéb „olcsó” szervizalkatrészekkel.
                  Szóval ha ki akarod próbálni ezt a műfajt, és nem akarod eladni a lakásod miatta, én bátorítalak. El kell kezdeni valahol, és ha már kezdesz, kezdjed kis pénzzel. Ha tetszeni fog, elég lesz akkor elverni a családi vagyont egy új gépre. Ránézésre pofás kis csiga, bár engem nyugtalanít a cserélt padló és a mennyezetre ragasztott parafa. Ezek a részek gyárilag sem csúnyák, és elég sokáig bírják, nem látom az okát, miért cserélték ki rajta.

                  #54245
                  gattila
                  Felhasználó

                    Ha ügyes, jól felszerelt barkácsoló vagy, nem ijedsz meg attól, hogy részekben felújítod pár év alatt, akkor vedd meg. Ha nem tudod a szögnek melyik végét tedd tedd a falhoz mikor bevered, akkor csak egy sz-pó rollerral leszel gazdagabb.

                    Látszik, hogy törődtek vele., de ezeknél a beázás után a faváz szokott szétrohadni évek alatt, és az gyakorlatilag megállíthatatlan. Ha az adásvételiben leírja és vállalja a felelősséget, hogy sosem ázott be, akkor azért nem lehet nagyon nagy baj.

                    [quote=”KVD” post=51967]Sziasztok!
                    Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
                    Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
                    Kérdéseim a következők:
                    Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
                    Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
                    Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
                    Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
                    Köszönöm, Karesz[/quote]

                    #54243
                    istozi
                    Felhasználó

                      https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
                      Korának megfelelő műszaki paraméterekkel rendelkezik (tudja tartani a tempót a kamionokkal sík úton, de emelkedőn rendesen le fog lassulni). A fogyasztása kb 8 l/100 km. Valószínűleg folyamatos elektromos problémákkal küzd (a korrózió megette a kábelcsatlakozásokat, sok helyen törik a szigetelés, ismeretlen kábelek mennek ismeretlen helyekre, stb). A műanyag alkatrészek törnek, ragasztások elváltak, a gumi alkatrészek elöregedtek (pl. a kéderek). Nehezen találsz hozzá alkatrészt (ezt az alapgépet ’94-ig gyártották, már bontókban sincs belőle). Valószínűleg ennek az árnak a feléért is nehéz lesz majd eladni. Nem hiszem el a 134.000 km-t 30 év alatt! (ezekben könnyű a műszeregységet cserélni, könnyű visszaállítani a számlálót).
                      Elsőre ennyit.

                      #54239
                      KVD
                      Felhasználó

                        Sziasztok!
                        Legyetek szívesek nekem néhány mondat erejéig segíteni! Megnéztem ezt a lakóautót: https://www.hasznaltauto.hu/lakokocsi/fiat/fiat_ducato-8095494
                        Ár érték arányban szerintem verhetetlen. Látszik, hogy gondos-igényes gazdája volt.
                        Kérdéseim a következők:
                        Szabad-e ilyet venni egyáltalán, vagy felejtős az ilyen öreg járgány?
                        Mit lehet várni ettől a sima 1.9d-től? (fogyasztás, menetteljesítmény)
                        Később, mondjuk 3-4 év múlva eladható lesz-e még egyáltalán? (gondolok itt a dízel kitiltásokra)
                        Ezen kívül minden jótanácsot szívesen fogadok!
                        Köszönöm, Karesz

                        #54236
                        Vincsenzo
                        Felhasználó

                          A FORGALMI beszél! A többi csak duma.

                          #54165
                          gattila
                          Felhasználó

                            Felelősséget nem vállalok érte….

                            M kategória
                            Személyszállításra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
                            meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
                             M1 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
                            legfeljebb nyolc ülıhellyel rendelkeznek.
                             M2 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
                            nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
                             M3 kategória: Személyszállításra használt jármővek, amelyek a vezetıülésen kívül
                            nyolcnál több ülıhellyel és 5 tonnát meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkeznek.
                            N kategória
                            Árufuvarozásra használt és legalább négy kerékkel, illetve három kerékkel és 1 tonnát
                            meghaladó legnagyobb tömeggel rendelkezı jármővek.
                             N1 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömeggel
                            rendelkezı jármővek.
                             N2 kategória: Árufuvarozásra használt, 3,5 tonnát meghaladó, de 12 tonnát meg nem
                            haladó legnagyobb tömegő jármővek.
                             N3 kategória: Árufuvarozásra használt, 12 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő
                            jármővek.
                            O kategória
                            Pótkocsik (beleértve a félpótkocsikat)
                             O1 kategória: 0,75 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő pótkocsik.
                             O2 kategória: 0,75 tonnát meghaladó, de 3,5 tonnát meg nem haladó legnagyobb
                            tömegő pótkocsik
                             O3 kategória: 3,5 tonnát meghaladó, de 10 tonnát meg nem haladó legnagyobb tömegő
                            pótkocsik.
                             O4 kategória: 10 tonnát meghaladó legnagyobb tömegő pótkocsik.

                            #54163
                            NagyPapa
                            Felhasználó

                              Az én ismereteim szerint, az „M1” kategóriába tartozik minden olyan személygépjármű amely a vezető ülését nem számítva maximum 8 ülőhellyel rendelkezik.
                              Ebből a szempontból nincs felső súlyhatára, azaz a 16 tonnás MORELLO lakóautó is személyautó, M1 kategóriával bejegyezve.
                              Az már más kérdés, hogy „C” jogsi kell hozzá!!!

                              Itthon 200,000.- HUF az éves pályamatrica díja és külföldön, ahol van kell a „GO” box rá!!

                              #54162
                              woodoopilot
                              Felhasználó

                                [quote=”Kerti” post=51887]

                                Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C
                                .[/quote]

                                M2 kategóriára már nem D2 matrica kell, hanem B2, mint a buszokra.
                                http://www.lakoautoklub.hu/doc/Utdij_allasfoglalas.pdf

                                A B2 matrica éves díja 200e Ft….

                                Úgy látom Ausztriában kell a go-box is a 3,5 t feletti lakóautókra:
                                https://www.asfinag.at/maut-vignette/maut-fuer-lkw-und-bus/

                                #54161
                                portland
                                Felhasználó

                                  Ez engem is erdekelne, ugyanezek az mint a leirtak

                                  #54153
                                  woodoopilot
                                  Felhasználó

                                    C jogsija van a barátomnak, pont ezért nézte ki ezt a csigát. Arra gondolt, hogy ilyet kevesen keresnek, emiatt relatíve olcsóbb lehet.

                                    A hazai útdíj világos, de pl. az osztrákoknál az egyik oldalon azt írják a személygépkocsiknál nem kell gobox, egy másikon meg azt olvasom, hogy minden 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárműnél kötelező a gobox.

                                    #54148
                                    Kerti
                                    Adminisztrátor

                                      [quote=”woodoopilot” post=51886]Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

                                      Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet…[/quote]

                                      Bocsi rosszul írtam, mert 5 tonnáig lehet szgk. Ez egy létező kategória. M2 a besorolása. Ugyanaz vontatkozik rá mint a sima szgk-ra, hogy max 9 fő-ig lehet benne ülés. Jogosítány szempontjából viszont kell hozzá a C

                                      Levizsgáztatni ugyanolyan mint bármi mást engedélyeztetni. Nekünk már többször sikerült. 🙂
                                      A gond az, hogy teljesen azért nem lesz személyautó, mert sok korlátozás nem a fajtára van, hanem a súlyra, ezért viszont már nem feltétlen olyan kecsegtető. Autópálya díjnál is már más a besorolás, mert ott is a súly a lépték. Szóval az útdíj még nem minden.

                                      #54147
                                      woodoopilot
                                      Felhasználó

                                        Na nem is tudtam, hogy 3,5 tonna feletti össztömeggel is lehet még személygépkocsi. Arra gondoltam, hogy trükköztek a papírokkal, itthon nem lenne szokatlan. Akkor csak sima D2 kell rá?

                                        Amúgy nehéz személygépkocsinak levizsgáztatni egy 3,5 tonna feleltti lakóautót? Mert ha csak a regadóval kerül többe, akkor annyit megérhet…

                                        #54145
                                        Kerti
                                        Adminisztrátor

                                          [quote=”woodoopilot” post=51882]Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni…[/quote]

                                          Jól mondták a többiek, hogy ha tgk, akkor kell rá mindenféle drágaság, de 4,5 tonnáig lehet személyautó és akkor tényleg nem kell rá útdíj. Feltéve, ha arra van vizsgáztatva. Ez egy ritka kategória.

                                          #54143
                                          woodoopilot
                                          Felhasználó

                                            Az eladó azt mondta, hogy személygépkocsi, és nem kell rá útdíjat fizetni. Csak tudnám miért kell hazudozni…

                                            #54142
                                            apoka
                                            Felhasználó

                                              míg gondolkodsz milyen legyen, addig én majd irigykedek!? http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/privat-sucht-wohnmobil/776498217-220-4946

                                              #54139
                                              NagyPapa
                                              Felhasználó

                                                [quote=”woodoopilot” post=51874]Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
                                                Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

                                                https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=254928877&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=13300&makeModelVariant1.modelDescription=sun+traveller&pageNumber=1&scopeId=MH%5B/quote%5D

                                                Sajnos:IGEN!
                                                Mármint, hogy az éves matricája itthon 200,000.- Ft !!!
                                                Külhonban pedig kell hozzá a GO box!!!
                                                Nem véletlenül rinyálunk jó páran a túlsúly miatt is!!
                                                :sorry

                                                #54135
                                                woodoopilot
                                                Felhasználó

                                                  Egy barátom szeretne lakóautót vásárolni, ezt itt van Debrecenben, de 3850 kg az össztömege.
                                                  Erre már útdíjat kell fizetni? A C-s jogsi van, de ha útdíjat kell fizetni, vagy külföldön go-box kell bele, akkor az már eléggé meggondolandó.

                                                  https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=254928877&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=13300&makeModelVariant1.modelDescription=sun+traveller&pageNumber=1&scopeId=MH

                                                  #53219
                                                  KViktor
                                                  Felhasználó

                                                    Követkző kérdés!! 😀

                                                    Szereltetett már be valaki utólag motorklímát autóba?
                                                    Találtunk egy szimpatikus lakót számunkra nagyon jó áron, de klíma nélküli. Annyit tudok hogy nagyon drága, viszont a lakóautó vásárlásra szánt pénzből tudnánk klímát rakatni bele még ha drága is.
                                                    A kérdés az hogy mennyire is drága egy ilyen művelet kb. és hogy mennyire lehet jó minőségű egy utólagos beszerelés. pl. mennyire fogja vissza majd az autót?
                                                    Az autó egy 2003-as 2,8-as 128 lovas JTD Fiat Ducato.

                                                    Ha valaki esetleg ismer megbízható klíma szervízt amit szívesen ajánlana, akkor szívesen felvenném a kontaktot velük hogy ajánlatot kérjek.

                                                    #53218
                                                    KViktor
                                                    Felhasználó

                                                      Köszönöm!

                                                      #53211
                                                      mikrobi
                                                      Felhasználó

                                                        ennek a 2002-es évjáratú Ducatonak 20.000 alatt is van nagyon jó minőségű vezérlés készlet /2 görgő+ szíj / ,de 30.000 alatt van vízpumpával együtt amit szintén ki kell cserélni.Az üzemanyagszűrő 1500-kb ez is már champion.Ha elreped a háza akkor tényleg érdemes kicserélni pl.golfra de az is rossz esetben egy ezres.Jó nézelődést

                                                      25 hozzászólás megtekintése - 151-175 / 1,052

                                                      You must be logged in to reply to this topic.